abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12779267
pi_12780145
Ik heb wel vaak te horen gekregen dat ik gedeeltelijk hoogbegaafd ben. Ik geloof dat mijn volslagen gebrek aan betabegaafdheid me parten heeft gespeeld bij het behalen van het gewenste IQ-cijfer.

Wat ik er zelf van vind? Ik vind mezelf eigenlijk niet zo bijzonder. Vaak kijken mensen geweldig op van mijn werk, terwijl ik er zelf alleen maar de ergerniswekkende fouten in zie.
Ik merk wel dat ik door anderen vaak als een soort Olympier word bezien. Als ik een werkelijk niet kwaad bedoelde opmerking maak, dan krijg ik te horen dat ''we nu eenmaal niet allemaal zo slim en cultureel kunnen zijn als jij'', en daar begrijp ik dan werkelijk niets van.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 12:45:41 #78
58024 Rider_on_the_storm
The killer on the road
pi_12780188
Iedereen op Fok is hoogbegaafd trallalallaaaa
"The main thing I have in common with Spongebob, is that we both have a knack for getting into all kinds of trouble, without really trying."
  donderdag 28 augustus 2003 @ 15:08:36 #79
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_12783717
Ik vind sommige reacties van mensen echt te zielig voor woorden.

1. ik schep er niet over op BEGREPEN!!!!
2. Ik baal ervan ik haat het ik word er compleet gestoord van. Hebben jullie enig id hoe het is om nooit rust in je hoofd te hebben of altijd voor arrogant streberig of opschepper uitgemaakt te worden?
3. dit topic was bedoeld VOOR mensen die WEL hoogbegaafd zijn en niet idioten die blijkbaar onder deze norm zitten en meteen willen hakken takken.
4. Ik ben die discussie over wel of niet hoogbegaafd zat. Daar ging het niet over. Ik wilde weten of mensen er problemen mee hadden. Ik ben OFFICIEEL getest door een psychiater omdat IK me nogal vreemd gedroeg en zo kwamen ze er op uit. Ik ga niet mijn score zeggen omdat je dan het gezeik gaat krijgen dat mensen elkaar proberen te overtreffen (ook al ben ik wel benieuwd naar jullie scores, erg he?)

zo dat moest ik echt even kwijt. Als je je zo ergert aan het gedrag van hoogbegaafde lees je het lekker niet.
Ik ben MBO gaan doen omdat ik nog leerplichtig was en een diploma wilde hebben. SPW leek me gewoon leuk.
En ja, ik ben in kunstzinnige vlakken ook erg goed. Heb een kunstopleiding gedaan en speel 4 muziek instrumenten. En zelfs sociaal schijn ik wel in orde te zijn. (Werk met kinderen moet je toch wel een beetje sociaal voor zijn)

Ik wilde alleen jullie reactie weten omdat ik altijd het gevoel heb gek te zijn.
Ik word zo enorm moe van al die gedachten in mijn hoofd die nooit stil staan en de eeuwige waarom vragen of goh hoe werkt dat. Ik kan me er niet meer goed door concentreren.
Ik voelde me erorm kut door en ben drugs gaan gebruiken (ben ik nu vanaf thank god) en daarom heb ik de HAVO niet afgemaakt.
Ook heb ik veel dwangmatige dingen alleen maar zodat ik het gevoel heb mijn leven te kunnen controleren.

Ik wilde gewoon weten of ik de enige gestoorde debiel ben met een hoog iq of dat het bij elkaar hoort

(Ben wel beetje pissig nu door al die domme reacties ja DOMME ,ja niet intelligent afkomstig van mensen die niet NADENKEN of ze nu wel of niet een hoog iq hebben)

En voor de laatste maal ik schep niet op ik wou dat ik gewoon gemiddeld was want god wat zou het dan rustig zijn!

donderdag 28 augustus 2003 @ 15:28:40 #80
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_12784170
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 15:08 schreef Silmarwen het volgende:
Als je je zo ergert aan het gedrag van hoogbegaafde lees je het lekker niet.
Hoogbegaafde wat? . Datzelfde geldt voor het gedrag van diegenen die jouw 'norm' niet halen Silmarwen. . Overigens kom je niet bepaald snugger over, om maar niet te zeggen vrij dom. Misschien zijn jouw testresultaten verwisseld met die van iemand anders?
Haalt gelijk bij rechter.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 15:34:35 #81
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_12784312
JA deze reacties bedoel ik dus.
Ik wilde gewoon wat serieus beginnen omdat ik er mee zit.
Maar goed sociale vaardigheden bezit niet iedereen HE?!

Het is teveel gevraagd (waarom verdedig ik mezelf)

Ik hoop dat mensen die het wel serieus willen nemen nog blijven reageren en de rest gewoon lekker negeren. (Die gaan maar hun onzin in onzin posten ofzo)

Groetjes!!!!

p.s. als je alles had gelezen had je ook kunnen lezen dat ik heel erg veel moeite heb met taal.

donderdag 28 augustus 2003 @ 15:48:31 #82
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_12784677
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 15:34 schreef Silmarwen het volgende:
Ik hoop dat mensen die het wel serieus willen nemen nog blijven reageren
Ik ben serieus.

- Je kunt je niet concentreren
- Je hebt moeite met het 'waarom' van dingen en kan tot je grote frustratie op veel vragen geen antwoord vinden
- Je hebt faalangst
- Je hebt moeite met taal
- Je bent niet in staat te leren zwemmen
- Je bent voortdurend moe omdat het steeds zo druk is in je hoofd
- Etectera, etcetera.

Dan kun je wel een hoog I.Q. hebben, maar ik vind je maar matig tot zwakbegaafd. Is verder niet hatelijk bedoeld of zo. Ik geef je alleen mijn mening. Jammer dat je die niet weet te relativeren en er meteen zo'n drama van maakt. .

Haalt gelijk bij rechter.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 15:58:40 #83
39158 confined
breaking the waves
pi_12784929
Wat ik het meest irritant vind is dat ik mensen vaak twee stappen voor schijn te zijn in wat ik zeg. Voor mij is mijn gedachtengang dan heel logisch, terwijl anderen de draad dan kwijtraken.
Kreeg ik vroeger nog wel eens opmerkingen over als 'god nee, wat praat jij toch dom zeg'.

Dus toch maar geleerd om wat langzamer uit te leggen aan mensen en dat werkt goed

Verder vind ik IQ niet zo heel belangrijk, aangezien het niks over je karakter zegt. Psychopaten en schizofrenen hebben ook vaak een hoog IQ...

pi_12785071
quote:
Jouw manier van reageren is anders ook niet erg kwalitatief.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_12785130
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 15:34 schreef Silmarwen het volgende:

Ik hoop dat mensen die het wel serieus willen nemen nog blijven reageren en de rest gewoon lekker negeren. (Die gaan maar hun onzin in onzin posten ofzo)

Ik begrijp je wel en heb tot nu toe het topic gevolgd maar nog niet gereageerd. Ik ga ook niet uitgebreid reageren aangezien de discussie die nu ontstaat, en die ik verwacht had, me dan al gauw te lastig wordt. De enige manier om de discussie voor jezelf over dit onderwerp hier op dit forum zinvol te houden is door niet te reageren op bepaalde opmerkingen en de users die ze posten. Ik ga hier iig niet aan een aantal users vertellen dat ze niet hoog-begaafd zijn, dat levert niets zinvols op. In hun posts geven ze vaak zelf al aan dat ze niet hoogbegaafd zijn maar zien het alleen niet. Maar ja, negeren dat hoort niet, dat wordt al gauw arrogant gevonden. Maar laat je iig niet zo uit de tent lokken.

Hoog begaafd zijn en daardoor onderpresteren is geen pretje, daar ben je niet blij mee. Het levert nogal eens schuldgevoelens op en zoniet, dan worden ze je wel aangepraat.

De schoolloopbanen, hier eerder gepost, zijn herkenbaar overigens. In de brugklas in één trimester 2 niveau's gedaald, er voor gekozen te blijven zitten. Vervolgens na 3 havo naar de MTS vertrokken, geen diploma gehaald! Vervolgens vooropleiding conservatorium gedaan, studie gestaakt vanwege gewrichtsproblemen. Daarna op mijn sloffen, stof doorlezen en de helft van de colleges volgen, in 4 jaar mijn diploma Technische Bedrijfskunde aan de HTS gehaald. Ik heb overigens regelmatig op de HTS bij de wat minder exacte tentamens twee versies van het tentamen ingeleverd. Eén versie met de door de docent gewenste antwoorden en eentje zoals het volgens mij zat. Dat heeft me één keer een hertentamen opgeleverd Dat is wel even slikken dan en ik heb nog lang last gehad van die man. Dit soort mensen blijf je tegenkomen trouwens, of je nu op school zit, werkt of in het bejaardenhuis. Dat maakt het overigens niet minder vervelend/lastig/frustrerend. Het is alsof je toe moet geven dat vier plus vier niet acht maar elf is.

pi_12785248
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:05 schreef Scrutinizer het volgende:
Eén versie met de door de docent gewenste antwoorden en eentje zoals het volgens mij zat. Dat heeft me één keer een hertentamen opgeleverd Dat is wel even slikken dan en ik heb nog lang last gehad van die man.

Vind je het gek dat je een hertentamen kreeg? Volledig onterecht natuurlijk he.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_12785331
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 07:53 schreef Silmarwen het volgende:
Ik start dit topic omdat ik eens wil weten hoe mensen het zelf ervaren hoogbegaafd te zijn.
Vind je het relaxed of baal je ervan (like me)

Ik hoor vaak reacties als "Stel je niet aan man jij haalt toch wel een 9!" of "Zo lekker man jij hoeft zeker toch niet te leren."
Niet dus. Ik vind dat mensen er een rare kijk op hebben. Ik ben op de middelbare vaak gepest met het feit dat ik enkel hoge cijfers haalde en op de basisschool zo erg dat ik alleen maar onvoldoendes ging halen zodat ik maar niet opviel.

Ook denk ik echt altijd na over waarom dingen zo zijn, wat is de theorie erachter. En je kunt nu eenmaal niet alles beantwoorden en dit kan enorm frustrerend zijn.
Ik zie ook vaak rare reacties als ik eens een onvoldoende haal. Mensen beseffen ook niet dat je niet overal goed in kunt zijn. (taal is niet mijn sterkste punt)

Dus nu ben ik benieuwd of er meer mensen het zo ervaren of dat iedereen echt denkt "ik vind het wel relaxed"

Groetjes

Het zijn dingen waar je zelf en mensen om je heen mee zullen moeten leren leven, ik vraag mezelf ook wel eens af waarom ik mijn hersenen niet stil kan zetten, maar ik denk dat dat niets te maken heeft met hoogbegaafdheid maar met de lust tot meer kennis.
Niemand is slimmer dan andere mensen, alleen het feit dat de 1 iets sneller door heeft dan de ander is het probleem waar het gepest om begint.
Als voorbeeld van mij, ik had nooit ergens problemen mee, wel hoge cijfers etc. maar geen getreiter of gepest, tot ik een klas oversloeg, toen is het gezeik begonnen.
Tis maar net hoe de mensen om je heen er tegen aan kijken, als je geluk hebt vinden ze het niet vreemd of valt het ze niet op. Maar ja, wanneer hebben wij nou eens geluk?

En om over scores te beginnen, basis IQ-cijfer : 147 , valt dus nog wel mee

[Dit bericht is gewijzigd door KatirZan op 28-08-2003 16:16]

pi_12785335
Slim ben je als
je zelf bepaald wat slim is...
zucht
pi_12785355
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:10 schreef Qarinx het volgende:

Vind je het gek dat je een hertentamen kreeg? Volledig onterecht natuurlijk he.

Ik had gelijk, dus... ja, onterecht. Daarbij kende ik de stof zoals hij die wenste te doceren.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 16:16:40 #90
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_12785377
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 08:07 schreef stuifzand het volgende:
Dat ergeren is voor mij zeker herkenbaar, maar ik raad je aan om dat niet hier te bespreken. Gesprekken tussen hb'ers over dit onderwerp zijn voor niet-hb'ers misschien erg pijnlijk.
Ik ga daar hier dus ook niet over praten, omdat iedereen dan over me heen valt, wat hier nog al regelmatig eens gebeurd.

Mijn iq? pff geen idee, nooit de officiële mensa-test gedaan, is ook niet nodig. Ik scoor meestal rond de 140-145 ergens.
Hb gaat veel meer om het je herkennen in de lijstjes van eigenschappen.
En daar zit ik op een score van 90%

Eyyyyyyyyy Wa is Hoogbegaaf?
Die zoute stokjes...
pi_12785379
quote:

1. ik schep er niet over op BEGREPEN!!!!
2. Ik baal ervan ik haat het ik word er compleet gestoord van. Hebben jullie enig id hoe het is om nooit rust in je hoofd te hebben of altijd voor arrogant streberig of opschepper uitgemaakt te worden?
3. dit topic was bedoeld VOOR mensen die WEL hoogbegaafd zijn en niet idioten die blijkbaar onder deze norm zitten en meteen willen hakken takken.
4. Ik ben die discussie over wel of niet hoogbegaafd zat. Daar ging het niet over. Ik wilde weten of mensen er problemen mee hadden. Ik ben OFFICIEEL getest door een psychiater omdat IK me nogal vreemd gedroeg en zo kwamen ze er op uit. Ik ga niet mijn score zeggen omdat je dan het gezeik gaat krijgen dat mensen elkaar proberen te overtreffen (ook al ben ik wel benieuwd naar jullie scores, erg he?)

zo dat moest ik echt even kwijt. Als je je zo ergert aan het gedrag van hoogbegaafde lees je het lekker niet.
Ik ben MBO gaan doen omdat ik nog leerplichtig was en een diploma wilde hebben. SPW leek me gewoon leuk.
En ja, ik ben in kunstzinnige vlakken ook erg goed. Heb een kunstopleiding gedaan en speel 4 muziek instrumenten. En zelfs sociaal schijn ik wel in orde te zijn. (Werk met kinderen moet je toch wel een beetje sociaal voor zijn)

Ik wilde alleen jullie reactie weten omdat ik altijd het gevoel heb gek te zijn.
Ik word zo enorm moe van al die gedachten in mijn hoofd die nooit stil staan en de eeuwige waarom vragen of goh hoe werkt dat. Ik kan me er niet meer goed door concentreren.
Ik voelde me erorm kut door en ben drugs gaan gebruiken (ben ik nu vanaf thank god) en daarom heb ik de HAVO niet afgemaakt.
Ook heb ik veel dwangmatige dingen alleen maar zodat ik het gevoel heb mijn leven te kunnen controleren.

Ik wilde gewoon weten of ik de enige gestoorde debiel ben met een hoog iq of dat het bij elkaar hoort

(Ben wel beetje pissig nu door al die domme reacties ja DOMME ,ja niet intelligent afkomstig van mensen die niet NADENKEN of ze nu wel of niet een hoog iq hebben)

En voor de laatste maal ik schep niet op ik wou dat ik gewoon gemiddeld was want god wat zou het dan rustig zijn!

Wat een hoogbegaafde reactie zeg
zucht
pi_12785398
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:14 schreef AngelWings het volgende:
Slim ben je als
.... je mager bent en in een Engelstalig land woont
pi_12785490
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:17 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

.... je mager bent en in een Engelstalig land woont

Vraagstelling:
Je bent mager en woont in welk land als je slim bent...???
zucht
pi_12785692
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:20 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Vraagstelling:
Je bent mager en woont in welk land als je slim bent...???

Die formulering zou ik nooit gekozen hebben
pi_12785860
Flauw je weet het antwoord dus niet?
zucht
pi_12786056
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:31 schreef AngelWings het volgende:
Flauw je weet het antwoord dus niet?
Vertel vertel
  donderdag 28 augustus 2003 @ 16:43:37 #97
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12786207
Ik verbaas mij er elke keer over dat mensen IQ testen zo serieus nemen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_12786267
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:43 schreef kingmob het volgende:
Ik verbaas mij er elke keer over dat mensen IQ testen zo serieus nemen.
En dat is alles wat je te melden hebt? Het verbaast mij dat je denkt dat het iemand wat kan schelen dat jij je er over verbaast.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 16:52:01 #99
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_12786416
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 16:45 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

En dat is alles wat je te melden hebt? Het verbaast mij dat je denkt dat het iemand wat kan schelen dat jij je er over verbaast.

zucht, het verbaast mij dat... etc.

Als het je niets kan schelen kun je maar beter niet jezelf op een discussieforum begeven .

Vrijwel iedereen baseert zichzelf hier op een IQ test, dat is ook altijd de aanleiding om iemand hoogbegaafd te noemen. Gek genoeg waren in mijn ervaring de mensen die goed presteerden diegenen die zichzelf helemaal niet hoogbegaafd vonden (en dat was ook duidelijk niet zo). Aan de andere kant heb ik genoeg voorbeelden gezien van mensen die hoogbegaafd hoorden te zijn ("maar ik weet niet hoeveel, dan zou ik naast m'n schoenen gaan lopen" ), maar een behoorlijk boutleven leiden.
Wat is dan oorzaak en wat is gevolg vraag ik me dan af?

Je hebt de visie op je eigen verstand gebasseerd op een onbetrouwbare test, en dat vind je verstandig?

Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_12786491
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')