abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12760613
Ik las op Metacritic een stel hele enthousiaste recensies van het album Boy In Da Corner van deze 18-jarige Britse rapper, en toen ben ik maar even single I Luv U gaan luisteren.
Dat klinkt echt bizar! Ik heb nog nooit zoiets gehoord. Heel rauw en grof, maar nog wel met een soort van catchy refreintje.
In ieder geval, ik ben nu bezig de rest van het album te, euh, verkrijgen.
Ik ben benieuwd. Zijn er nog andere Fok!kers op de hoogte van dit duizelige boefje?
pi_12781283
natuurlijk, die man heeft net zowat de beste debuutplaat van dit jaar uitgebracht
begin september komt ie ook in NL uit
draai 'm al weken
errug lekker hoor
tussen hiphop, uk-garage, 2-step, spijkerharde timbaland-beats...
alleen nu gaan er allerlei idioten roepen dat ie de popmuziek opnieuw heeft uitgevonden
pi_12784508
zag "I Luv U" op de box en moest m gelijk hebben...

'nieuw' is t niet, wel 'vernieuwend'
want het is een beetje het Engelse gedoe waar de So Solid Crew, the More Fire Crew en Baby Blue al mee aankwamen,

alleen nu vergezeld van een snoerhard bass'je...

en dat mag ik wel...
wil toch eens wat meer nummers van m horen ja

pi_12798728
Ik had m een paar weken terug ook op The Box gezien jah. Echt een hele aparte sound. Gelijk dus ook maar 't nummer "neergeladen". Is de rest van t album een beetje meer van 'tzelfde of komen er nog andere kunstjes uit de truckendoos van Dizzy Rascal?
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 01:12:21 #5
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_12823034
Luister 't album "Boy in da Corner" inmiddels ook al weer een tijdje..en ik moet zeggen dat ik 't ook erg kan waarderen.
Klinkt verfrissend en eerlijk.

En dat voor een jongen die net komt kijken...absoluut 'n talentje hoor.

...dass wir fliegen.
  donderdag 25 september 2003 @ 02:15:17 #6
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_13426544
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 01:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Luister 't album "Boy in da Corner" inmiddels ook al weer een tijdje..en ik moet zeggen dat ik 't ook erg kan waarderen.
Klinkt verfrissend en eerlijk.

En dat voor een jongen die net komt kijken...absoluut 'n talentje hoor.

Ja, ik wil toch nog even van de gelegenheid gebruik maken om mijn verwondering, nee, mijn adorering, voor deze talentvolle jongeman te laten blijken.

Een ieder die van rauwe, intense, originele en in-your-face muziek houdt ; dit album is een "must-buy".

Mijn god, wat is dit onwaarschijnlijk goed zeg.
Komt hoog in mijn persoonlijke lijstje van beste albums van het jaar 2003 te staan.

Zonder twijfel.

...dass wir fliegen.
pi_13427025
Dizzee Rascal zit op hetzelfde label als The Prodigy
[url]http://www.the-prodigy.org[/url]
pi_13427815
heb via Kaz........ More Fire Crew & Dizzee Rascal - Still The Same gevonden...

zeker ook lekker...
Kennende MFC - Oi en Dizzee - I Luv U leek de samenwerking me ook wel wat, dus downloiden en jawel...

pi_13434781
Hij zit inmiddels al weer een paar weekjes in m'n stereo.
En het is echt de bomdiggy!! Ik moest aan de muziek eerst effe wennen maar de lyrics zijn echt knettergoed. Niet te geloven dat die gast net zou oud is als ik.

Favorieten zijn op dit moment Jezebel, Do It, Fix Up Look Sharp en natuurlijk I Luv U.

donderdag 25 september 2003 @ 22:22:00 #10
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_13446484
kheb al een paar tracks gehoord van Dizzee Rascal en kga maandag/dinsdag zeker het album aanschaffen!! klinkt echt vet!
  donderdag 25 september 2003 @ 22:33:46 #11
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_13446864
Dizzee is nu trouwens te gast in de studio van 3Voor12XL

Klik linksbovenaan op Luister Live

pi_13455086
I Luv You hangt tegen grime aan variant van 2step..
Op zich wel grappig nummer, ben alleen iet zo kapot ervan dat het grauwer en donkerder moet in het UKG genre.
. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 19:03:16 #13
22343 Ruudboy
Teruggekeerde fokkerd.
pi_13649675
Ik zag het nummer 'Fix up, look sharp' op MTV2 voorbij komen.
Meteen effe de hele cd geregeld.
Die klinkt errug goed!
Elke keer dat ik hem draai weer een feestje!

Oja en hij heeft ook een singletje met Basement Jaxx uit.

"Five out of four people have a problem with math."
pi_13664627
quote:
Op donderdag 25 september 2003 08:28 schreef arievdw het volgende:
Dizzee Rascal zit op hetzelfde label als The Prodigy
Is dat nog steeds Maverick?

Btw, als je Dizzee echt leuk vind, moet je ook maar eens luisteren naar de nieuwe single van Basement Jaxx, Lucky Star! Heel apart!

www.basementjaxx.co.uk

zondag 5 oktober 2003 @ 15:56:21 #15
41911 Oid
Inna rudeboy stylee
pi_13665955
Inderdaad best okee allemaal, maar ik vindt 'seems 2 be' en 'wot u on' wel de coolste nummers.
hardcore ska punk junglist massive! ... INSIDE!
  zondag 5 oktober 2003 @ 18:20:31 #16
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_13669600
Jaaa! nog meer mensen die dizzee goed vinden
echt al enkele maanden terug i luv u gedownload toen er ergens weggestopt iets over stond in de oor. kwist nieteens of ik het wel goed vond, maar het was weeres heel wat anders

gelijk ook wat mixtapes en andere mp3's gezocht, alleen was er toen nog niks te vinden behalve wat losse dingen van wiley kat (crewmaatje) en 1 mp3tje met hun twee en een dj.. ook erg lekker

en toen kwam dus de cd uit, eindelijk, het is inderdaad erg anders! niet alles is goed, maar wat er wel goed is is dan meteen ook wel erg goed

OOOOOOOOOOOOooooooooooooooi!
nu maar hopen dat ie zich niet te goed gaat voelen en ineens commercieel gaat worden...

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zondag 5 oktober 2003 @ 22:03:51 #17
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_13675368
Heb de cd ook van de week gekocht en hij is echt goed
pi_13912791
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 15:02 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Is dat nog steeds Maverick?

Dizzee Rascal zit net zoals The Prodigy op het XL-Recordings label. Maverick is in het geval van The Prodigy gelicenseerd om in de USA platen uit te brengen. In Nederland is dat bijvoorbeeld PIAS.
[url]http://www.the-prodigy.org[/url]
pi_17212044
deze gast is de shit. als hij het niet gaat maken dan weet ik t niet meer. heeft echt volledig een eigen origineel geluid. erg stoer.
pi_17212639
Aardige kick

Wat vinden we hier van Shystie, de 'vrouwelijke tegenhanger' van Dizzee? Onbekend? Check haar versie van I luv U eens...

Ze had ook een aardige hype om zich heen hangen, maar volgens mij is het als een pudding ingezakt: ik heb er iig niet veel meer van gehoord.

Trois Pistoles
  maandag 16 februari 2004 @ 15:47:09 #21
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_17225010
quote:
Op maandag 16 februari 2004 01:27 schreef Rosnesda het volgende:
Aardige kick

Wat vinden we hier van Shystie, de 'vrouwelijke tegenhanger' van Dizzee? Onbekend? Check haar versie van I luv U eens...

Ze had ook een aardige hype om zich heen hangen, maar volgens mij is het als een pudding ingezakt: ik heb er iig niet veel meer van gehoord.

nog niet gehoord
maar ook niet nieuwsgierig ofzo.

dizzee is wel leuk
dat nummer met bassement jaxx is

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_17232106
quote:
Op maandag 16 februari 2004 01:27 schreef Rosnesda het volgende:
Aardige kick

Yup ken die track al een tijdje, eigenlijk eerder dan de D.R. versie , maar goed, ook erg cool hoor.
  woensdag 14 juli 2004 @ 10:07:55 #23
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_20613896
http://www.bbc.co.uk/1xtra/hiphop/

er staat nu een link naar een Real audio uitzending waar de nieuwe single van dizzee word gedraait. ik heb em ff geluisterd. ben er nog niet overuit, de teksten heb ik zowiezo eerder gehoord, beetje gerecycled, hij gebruikte ze ook bij een soort freestyle met wiley & dj slimzee. daarvan heeft hij op z'n cd ook al wat teksten van geplukt.

anyway, nieuwe single, luister maar gezellig

p.s.
schopje

▀█▀ █ █▀█▀█
pi_21304067
Hij heeft weer een nieuwe album: Showtime.
  zondag 15 augustus 2004 @ 16:24:21 #25
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_21304078
quote:
Op zondag 15 augustus 2004 16:23 schreef pimpin het volgende:
Hij heeft weer een nieuwe album: Showtime.
hij laat er ook geen gras over groeien...

▀█▀ █ █▀█▀█
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')