Hier gaat alles eigenlijk best lekker, waarschijnlijk iets te lekker, want op een of andere vage manier voel ik me gewoon lekker, niet te zwaar enzo, maar als ik in de spiegel kijk (tenminste, met het licht aan in een groot raam kijken waarvan je weet dat niemand het toch kan zien en zo je spiegelbeeld bekijken) dan zie ik wel dat het tussen mijn oren zit. Mijn buik is wel een stukje platter geworden (een broek die normaal goed zat en mooi aangesloten houdt nu ineens een paar centimeter over. Maar mijn kont tiert zeg maar nog welig, getuigt van een goed leven enzo ![]()
Motivatie daarintegen momenteel helemaal in overvloed! Ik ga een cursus doen waarin veel gewerkt wordt met videoopnamen waarin ze je dan laten zien wat je fout doet en hoe je overkomt, en ik wil toch wel zien te voorkomen dat ik in plaats van dat ik écht zie wat ik doe ik alleen maar geschrokken zit te staren naar al dat vet en vervolgens niet eens meer het podium op durf... Want dat is wel het doel, ik ga lesgeven op een sportschool! Hoorde alleen wel dat het dan toch wel de bedoeling is dat mensen kunnen zien welke houdingen ik aanneem, dus dat de kleding die ik dan draag niet te los mag zijn. Heeft als gevolg dat ik nu ineens alle groente helemaal heerlijk vind en mijn warme maaltijd voor zeker 75% uit groente bestaat, de appels niet aan te slepen zijn en ik alleen maar door het denken aan dat podium al helemaal geen zin meer heb in chips en chocola!
Yppy: de aanhouder wint he, die laatste paar kilo'tjes die je nog kwijt moet gaan over een poosje zeker weer!
Babbelz: koppie op! Erg klote dat "de omstandigheden" momenteel zo verrot zijn, maar knap dat je het toch volhoudt niet aan te komen!! Het lijkt me inderdaad dat je binnenkort naar het andere topic moet!
Isabeau: Succes met je gesprek vandaag! Ik durf het bijna niet te vragen, maar betekent het dat er een kansje bestaat dat je toch nog je co-schappen mag lopen? (lijkt me meer dan terecht, die 0,01 punt is zuivere muggenzifterij, en verder is het ook alles behalve krap dus je verdient het gewoon)
Pandorah: ik sport ook regelmatig rond die tijd, maar een bammetje banaan is toch zo slecht niet? zeker niet als je er geen last van krijgt met sporten! Zelf krijg ik er dus wel last van als ik vantevoren iets eet dat niet heel erg lichtverteerbaar is, dus ik neem meestal een schaaltje magere yoghurt met een geraspte appel (of die kluif ik los op), of een maaltijdreep (dan die van slimfast zeker, dan is 1 maaltijd 2 repen en eet ik er een voor het sporten en een erna en verder niet meer)
Verder ook iedereen succes!
ohja, Gaoxing: ben héél benieuwd hoeveel je nu ongemerkt toch aan het afvallen bent!
1 juni woog ik 89 kilo, en dat was vanmorgen 83.6
Maar mijn gewicht fluctueert tussen de 83.0 en de 84.2 kilo. Kan iemand mij vertellen of iedereen dit heeft, of dat het aan mij ligt. En welk gewicht 'telt' dan?
ik ben 1.91, mijn streef gewicht was 85 kilo, is nu 81 kilo.
Ik ga daar vanavond weer naar toe!jemig wat gebruik je dan veel spieren zeg! heb t 1 x eerder gedaan, leek de dagen erna alsof ik van ene berg was gerold... zown beursgevoel!
Moeilijk als je pas zo laat begint Deepfreeze. Ga je dan ook later naar bed? Anders kun je alles misschien een paar uur opschuiven zodat je toch nog iets van ritme hebt.
Dat heb ik ook Fannetje.
Ik stop met water drinken een uur voordat ik naar huis ga en ook een uur voordat een overleg begint, onder moet ik steeds in de auto of tijdens het overleg en dat is ook niet echt handig. Succes donderdag!
Dat is wel een goede motivatie Nyame wanneer iedereen naar je gaat kijken. Wat doe je bij dat balance?
Welkom Shark.Bait.
Je bent al heel wat kwijt.
Bij mij varieert het ook heel erg, ook als ik twee dagen achter elkaar op de weegschaal gaat staan. Je bent zeker niet de enige hier die dat heeft, we hebben daar vaker over gepost. Zelf weeg ik eens per week en het gewicht van die dag tel ik dan. Dat van de dagen ervoor en erna niet, ook al scheelt dat soms flink. Als je alle schommelingen bij houdt, wissel je wel erg vaak.
quote:Ik weeg mezelf iedere dag nadat ik gedouched heb, dan kan ik het in de gaten houden. Ik had begrepen dat langzaam afvallen het jojo effect voorkomt als je lichaam poogt de verloren kilo's terug te krijgen.
Op dinsdag 2 september 2003 12:40 schreef YPPY het volgende:
Welkom Shark.Bait.Je bent al heel wat kwijt.
Bij mij varieert het ook heel erg, ook als ik twee dagen achter elkaar op de weegschaal gaat staan. Je bent zeker niet de enige hier die dat heeft, we hebben daar vaker over gepost. Zelf weeg ik eens per week en het gewicht van die dag tel ik dan. Dat van de dagen ervoor en erna niet, ook al scheelt dat soms flink. Als je alle schommelingen bij houdt, wissel je wel erg vaak.
Ik moet bekennen dat mijn honger ook door de warmte van de afgelopen weken stukken minder was. Nu ben ik alleen bang dat nu het kouder word ik weer teveel ga eten....
quote:Mja, dat zou wel fijn zijn als dat bij mij ook zou werken. Gisteren heb ik het laatste water om 20.00 op en ben ik tot 23.00 elk kwartier/half uur naar de wc geweest
Op dinsdag 2 september 2003 12:40 schreef YPPY het volgende:Dat heb ik ook Fannetje.
Ik stop met water drinken een uur voordat ik naar huis ga en ook een uur voordat een overleg begint, onder moet ik steeds in de auto of tijdens het overleg en dat is ook niet echt handig. Succes donderdag!
Maar ja, dan val je natuurlijk wel elke keer wat af, dat scheelt weer
Maar goed, op 3 weken tijd ben ik dus al 5 kilo kwijt... Als het zo doorgaat ben ik over 3 maanden al klaar. Maar goed, ik schat dat ik over een week of 2, 3 tegen de eerste barriere aan ga lopen, dus het zal wel iets langer gaan duren.
Ik heb zelf nu het probleem dat ik te weinig eet en dus op zondagavond m'n overschot moet wegwerken met chips en cola (niet dat ik dat heel erg vind
). Dus ik ben nu gaan experimenteren met een uitgebreidere lunch (met volle chocolademelk en een bakje aardbeienyoghurt). Volgende week maar eens kijken of het goed gaat...
Nog een leuke ervaring: mensen beginnen het te zien, een van m'n collega's merkte gisteren al op dat ik in m'n gezicht al magerder aan het worden ben. En zelf merk ik het ook steeds beter: broeken die goed zitten, etc.
quote:Ik heb dus dinsdag en vrijdag vroeg college.
Op dinsdag 2 september 2003 12:40 schreef YPPY het volgende:
Moeilijk als je pas zo laat begint Deepfreeze. Ga je dan ook later naar bed? Anders kun je alles misschien een paar uur opschuiven zodat je toch nog iets van ritme hebt.
En 's middags om half 1. Dan is college afgelopen. Een sneetje brood met beleg en daarnaast fruit en melk of sap.
's avonds hangt het af van mijn vriendje. Meestal om 5 of 6 uur beginnen. Maar niet na half 7.
En voor de rest mandarijntjes en appels tussendoor.
Tijdens de collegedagen gaat waterdrinken wel beter. per 2 college uren meestal een half liter flesje. En daarvoor en daarna ook nog wel wat glazen. Dus water drinken gaat stukken beter.
Ik hoop dat dit ritme een beetje gaat blijven...
quote:20 punten valt best mee hoor, ik kwam vaak nog niet aan de 18 die ik toen mocht, dat komt door allerlei "slimmigheidjes" ja ik heb een misdadig brein wat waarschijnlijk de oorzaak is dat ww ook niet bij mij werkte
Op dinsdag 2 september 2003 16:29 schreef Chevalric het volgende:
M'n vriendin moet straks met 20 punten rond gaan komen en dat wordt erg moeilijk voor d'r. Het kost al moeite om voor 22 punten je buik vol te krijgen...
tipjes over maximaal volzitten met minimale punten:
Maak bijvoorbeeld championnetjes met peper kerrie en zout gebakken in een anti aanbakpan: 0 punten
Flink veel aardappels als frietjes gesneden met klein beetje olie en patatkruiden in de oven: 2-1/2 punt
2 wasa light crackers met 3 theelepels jam: 1 punt
Ging vandaag op de wegenschaal staan en er was weer een kilo af. Gaat wel goed zo denk ik. Jammer dat ik niet elke dag meer 20km kan fietsen, omdat ik naar school moet. (En mijn ma wilt niet wat ik 's avonds ga fietsen.. best logisch) Ik hoop niet dat het erg is voor het lijnen of zo. Ik snoep nog steeds niet, heb er vaak geen behoefte aan.. Gaat goed zo als je het mij vraagt. Binnenkort even aanmelden voor fitniss.. En dan buikspieroefeningen en dat soort zooi doen..
Maar ik zit te twijfelen want ik heb gelezen dat fitniss alleen maar voor kracht is en dat het vet omzet in spieren.. Betekend dat dus dat ik maar op het zelfde gewicht blijf zitten? Ik wil geen gore spierbonk worden of zo.
'smiddags een kom soep gegeten, daarna een italiaans ijsje van 5 bolletjes ![]()
's avonds dolle pret met zelfgemaakte friet en 2 frikandellen. ![]()
Maar vanochtend woog ik toch maar 83.6 kg ![]()
(was 84.2)
Enniewee, ik heb vanochtend om 7:30 30 minuten gefitnessed bij de sportschool en ik voel me fris. ![]()
Nu nog van mijn spierpijn afkomen
Stel je neemt 6 dagen lang 1000 kcal minder in, dan zou je dus op die ene dag minimaal 8000 kcal in moeten nemen om die hele week teniet te doen en je moet dan meer dan 12.000 kcal innemen om een pond aan te komen!!
In de praktijk werkt deze stricte cijfertheorie natuurlijk niet exact zo, maar het geeft je wel een houvast dat 1x iets zondigen helemaal niet erg is
Als je het voor de rest maar gewoon volhoudt en doorzet!
Maar hier ben ik dan!
Ik ben 1.80 lang en tot op drie weken geleden woog ik 118 kilo
![]()
Sindsdien ben ik iedere dag gaan sporten (Cardio) en goed op mijn eten gaan letten. Nu weeg ik 110,8 kilo en er zijn inmiddels ook al 21 centimetertjes af
Ik wil graag 80 kilo wegen, dat woog ik ook voor ik drie jaar geleden ziek thuis kwam te zitten. Mijn overgewicht heb ik te danken aan de medicatie die ik slik gecombineerd met vreetbuien omdat ik niet goed in mijn vel zit.
Ik hoop dat dit topic nog een extra motivatie voor mij zal zijn om door te gaan met afvallen. ![]()
Ik ben vandaag in ieder geval al heel sportief geweest: Een uur op de crosstrainer gestaan en op tien kaloriën na 900 kaloriën kwijt
Het zal straks inderdaad wel wat langzamer gaan Chevalric, maar het is wel leuk om zo lekker snel te beginnen. Dat geeft je wel goede moed. ![]()
Je hoeft ook geen lid te zijn om hier te posten sappii, dat mag iedereen.
Als je in de openingspost wilt, kan dat natuurlijk nog.
Welkom DuchessX! Je hoeft je toch niet te schamen voor jezelf. Het is juist om trots op te zijn dat je bezig bent met een gezonder lijf! En dat gaat ook nog eens ontzettend snel!
Heb je ook een tussendoel dat nog voor de 80 kg ligt? Het is altijd leuk om een doel te halen en als ze niet zo ver weg liggen, zijn ze makkelijker te halen. ![]()
Sorry voor mijn korte reacties, maar één hand tikt irritant.
tot nu toe me keurig in weten te houden en netjes gegeten, snoepen doe ik nauwelijks (misschien 1x per week) en dat gaat prima. Voor het eerst in mijn leven kan ik me verschrikkelijk gemakkelijk over snoepverlangens heenzetten en daar ben ik erg blij mee.
Drink veel bronwater met citroen, water en karnemelk maar heb net voor mezelf een erg groot glas cola light ingeschonken met veel ijsblokjes en het is heerlijk! ( laatste glas cola was twee weken geleden dus het mocht wel weer eens keer).
Vanmorgen gaf de weegschaal 82 kilo aan en ik krijg steeds meer complimentes van mensen om me heen en dat doet me verschrikkelijk goed!
Vrijdag ga ik een weekje op vakantie. Misschien dat ik me vrijdagochtend nog eens weeg en de stand doorgeef en anders horen jullie volgende week zaterdag wel wat voor dramatische gevolgen een weekje Turkije heeft gehad voor mijn steeds slankere lijn. Ik ben namelijk niet van plan om tijdens mijn vakantie constant te letten op wat ik eet en drink.
Weet niet echt hoeveel ik nu weeg, maar wil er zeker 10 kilo afhebben... ![]()
ben het nu wel zat die giant buik
quote:Tuurlijk feefbeep! Gewoon meedoen hoor
Op woensdag 3 september 2003 18:55 schreef Faithy het volgende:
Mag ik me opgeven voor de dieetclub hier?Weet niet echt hoeveel ik nu weeg, maar wil er zeker 10 kilo afhebben...
ben het nu wel zat die giant buik
quote:Bedankt!
Op woensdag 3 september 2003 18:56 schreef Babbelzz het volgende:
Succes duchessx!
fiets elke dag 20 kilometer zowieso, zwem vaak, en ga binnenkort thai-bo-en ![]()
drink veel spa, eet niet zoveel snoep
ga ik dus nu helemaal maar mee stoppen, en met alcohol ook minderen?
Als ik 10kg af wil vallen, hoe lang zou dat duren met een verdeling van ???
't hoeft echt niet snel te gaan, maar wil wel resultaat zien
quote:daarover verschillen de meningen aangezien de zoetstoffen ook niet al te best lijken te zijn (en als ik eenmaal cola light ga drinken blijf ik doordrinken
Op woensdag 3 september 2003 20:04 schreef DuchessX het volgende:
DarkElf, cola light is toch niet slecht als je aan het lijnen bent (1 kcl per glas)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |