quote:Dat is 1 jong meisje met 1 kind en wellicht had ze veel hulp ( gratis oppas ) ernaast.
Op donderdag 28 augustus 2003 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
[..]Dat vind ik dus dom gelul
Een vriendin van mij was op haar 17e zwanger, en wou het kind houden, en kwam mede daarom op haar zelf te wonen (Lees, werd het huis uitgeflikkert), zij werkte naast haar VWO om rond te komen achter de kassa bij een Supermarkt, kreeg haar kind, ging toen studeren (en werken) En voede haar dochter op Naast haar studie en werk.
Haar kinderen zijn bijzonder welopgevoed (en ik ben kritisch) en zij heeft haar studie afgerond, Dochter is inmiddels een jaar of 14.Dus kom niet met een lulverhaal over wat er allemaal niet kan!
quote:Mij komen de tranen,
Op donderdag 28 augustus 2003 19:09 schreef yavanna het volgende:[..]
Dat is 1 jong meisje met 1 kind en wellicht had ze veel hulp ( gratis oppas ) ernaast.
Een vrouw van rond de 35 met 3 kinderen, geen gratis oppas etc, daar wordt het een heel ander verhaal voor.
quote:Potje buitenspelen
Op donderdag 28 augustus 2003 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Mij komen de tranen,
Potje Neuken
Potje Werken
quote:hoor van jouw geen argument waarom ze ontslagen zou moeten worden van solicitatie plicht.
Op donderdag 28 augustus 2003 19:24 schreef yavanna het volgende:[..]
Potje buitenspelen
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:24 schreef yavanna het volgende:[..]
Potje buitenspelen
quote:Kom eerst zelf maar eens met wat zinnigs
Op donderdag 28 augustus 2003 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
hoor van jouw geen argument waarom ze ontslagen zou moeten worden van solicitatie plicht.
quote:Heb ik voorbeelden van gegeven.
Op donderdag 28 augustus 2003 19:27 schreef yavanna het volgende:[..]
Kom eerst zelf maar eens met wat zinnigs
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Heb ik voorbeelden van gegeven.
Ken meerdere werkende single moeders, ook boven de 30, zie hier alleen maar ach ze zijn zo zielig gezeur.
Mij persoonlijk verbaast de houding die er hier heerst echter niet zo hoor, Nederland is niet voor niets het land met de laagste emancipatie graad in de westerse wereld.
Zo 'ken' ik bv een vrouw, met 4 kinderen, 2 v.d kinderen lopen bij het Riagg en ook de andere 2 hebben extra zorg nodig.
Nu mag jij mij vertellen wat voor nut het heeft deze goede moeder a/h werk te zetten, waarbij ze nog minder inkomsten heeft en misschien nog belangrijker, waardoor de kinderen nog meer ontsporen.
Aangezien er veel meer stress over dit gezin uitgestort zal worden.
En zo 'ken' ik, via de gemeente politiek, nog talloze van dat soort 'gevallen'.
Dus prima en een pluim voor alle vrouwen die het misschien wel redden ( of doen alsof ), maar scheer niet allen over 1 kam.
Normaal gesproken bestaat een gezin uit een vader, moeder en een of meerdere kinderen. Hier kan de ene ouder werken en de ander er voor kiezen om, in elk geval tot de vier jaar, de kinderen op te voeden. Waarom? Omdat dat de overheid geen geld kost. Er is namelijk al een inkomen.
Valt in dit gezin een ouder weg, dan dienen de kinderen ineens door derden opgevoed te worden, omdat anders de overheid bijstand moet verlenen aan dit gezin. (Allimentatie of ANW is minder dan bijstand)
Je kunt toch niet iemand verplichten zijn of haar kinderen door vreemden op te laten voeden!
Vind het een belachelijk idee.
Sollicitatieplicht vanaf de dag dat de jongste 4 is, akkoord, maar niet eerder. En ook dan nog niet eens voor fulltime banen.
quote:Joh heeft ze je echt helemaal alleen gelaten ??????
Op donderdag 28 augustus 2003 19:30 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Heb ik voorbeelden van gegeven.
Ken meerdere werkende single moeders, ook boven de 30, zie hier alleen maar ach ze zijn zo zielig gezeur.
Mij persoonlijk verbaast de houding die er hier heerst echter niet zo hoor, Nederland is niet voor niets het land met de laagste emancipatie graad in de westerse wereld.
Feiten heb je niet! (alleen meningen die jij denkt) En bewijzen ook niet.
Ben hier vader, en de moeder werkt. Wat jij hebt is het aloude: " ik ben man en heb gelijk" No GO PAL.
Te jong, te simpel om te begrijpen wat een kind inhoud.
En ja, ik **** ervan om te denken dat mijn dochter zo misschien gaat werken om JOUW pensioen te BETALEN.
Kijk, dat is de wereld buiten jouw gedachtegoed. Mafkees.
Kinderen onder de 4 jaar (want dan gaan ze naar school) hebben recht op een ouder wat hen opvoedt, was doet, huis schoonmaakt, hun na school opvangt, ondersteund, en zeker vooral tijdens ziek zijn voor hun is.
Als je dat niet begrijpt, ben je bezig met de verkeerde discussie. Ik hoop niet dat ik je nu nog moet gaan helpen ( delirium ???) je eigen kind zijn nogmaals eens de revue te laten voorbij gaan. Want dan heb jij echt een probleem.
0xxx-ikhebhulpnodigwantikbennietsociaal
Zullen ook wel een website hebben. Kan je die niet vinden, dan heb je niet hard genoeg gezocht.
quote:
Compromis in Kamer over bijstandsouderDe sollicitatieplicht voor alleenstaande ouders met kinderen onder de 5 jaar wordt afgezwakt. Dat heeft het CDA voorgesteld in het Kamerdebat over de nieuwe Bijstandswet. Het voorstel kan rekenen op een meerderheid in de Kamer.
Het CDA stelt voor dat alleenstaande ouders in principe moeten solliciteren, maar dat gemeenten het recht hebben om een ouder van die plicht te ontheffen. Daarvoor moeten dan goede redenen zijn.
Het CDA stelde eerder voor om de plicht helemaal te schrappen. Dat kreeg weinig steun.Daarop overwogen VVD en D66 een PvdA-motie die sollicitatieplicht aan kinderopvang koppelt, te ondersteunen.
Teletekst
quote:We voeren het eigenlijk maar in, hoewel we het maar aan de gemeenten overlaten.
Op donderdag 28 augustus 2003 22:00 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wat een vlees noch vis beslissing.
quote:Het poldermodel volgens Balkenende II
Op donderdag 28 augustus 2003 22:02 schreef Sidekick het volgende:[..]
We voeren het eigenlijk maar in, hoewel we het maar aan de gemeenten overlaten.
V.
quote:Nuja, dat is in iig al iets beter dan wat ze eerst bedacht hadden.
Op donderdag 28 augustus 2003 22:02 schreef Sidekick het volgende:[..]
We voeren het eigenlijk maar in, hoewel we het maar aan de gemeenten overlaten.
quote:Ik vind dat niemand, ook de overheid niet, een hardwerkende burger kan verplichten geld te betalen aan iemand die kán werken en niet eens de moeite neemt om te solliciteren
Op donderdag 28 augustus 2003 20:52 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat niemand, ook de overheid niet, een moeder kan verplichten om haar kinderen door derden op te laten voeden.
quote:Mensen die geen uitkering krijgen mogen van mij de hele dag doen wat ze willen.
Normaal gesproken bestaat een gezin uit een vader, moeder en een of meerdere kinderen. Hier kan de ene ouder werken en de ander er voor kiezen om, in elk geval tot de vier jaar, de kinderen op te voeden. Waarom? Omdat dat de overheid geen geld kost. Er is namelijk al een inkomen.
quote:Als een ouder "wegvalt"? Als ze gaan scheiden moet één van de ouders allimentatie betalen en in het geval van een omgangregeling komt er weer een hoop tijd vrij voor de andere ouder om te werken. Als één ouder doodgaat hadden ze een levensverzekering moeten afsluiten, eigen schuld...
Valt in dit gezin een ouder weg, dan dienen de kinderen ineens door derden opgevoed te worden, omdat anders de overheid bijstand moet verlenen aan dit gezin. (Allimentatie of ANW is minder dan bijstand)
quote:Je kunt ook gewoon geen kinderen nemen, totdat je je financiele zaakjes op orde hebt.
Je kunt toch niet iemand verplichten zijn of haar kinderen door vreemden op te laten voeden!
quote:Zoals ik al zei: Om de vier jaar een kind en je luie bedje ligt gespreid. Ik vind het belachelijk dat de rest van Nederland hier maar centen voor moet ophoesten!
Vind het een belachelijk idee.Sollicitatieplicht vanaf de dag dat de jongste 4 is, akkoord, maar niet eerder. En ook dan nog niet eens voor fulltime banen.
quote:Ik krijg gewoon medelijden met je.
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:19 schreef Coenass het volgende:
Als één ouder doodgaat hadden ze een levensverzekering moeten afsluiten, eigen schuld...
quote:Loop niet zo sentimenteel te doen, man, heilig boontje. Denk maar niet dat je indruk maakt met je zogenaamde superieure normen en waarden.
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:33 schreef twexx het volgende:[..]
Ik krijg gewoon medelijden met je.
Jij komt jezelf nog wel eens tegen.
quote:Het heeft niets met normen en waarden te maken.
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:41 schreef Coenass het volgende:[..]
Loop niet zo sentimenteel te doen, man, heilig boontje. Denk maar niet dat je indruk maakt met je zogenaamde superieure normen en waarden.
![]()
quote:Wat jij hier zegt heeft helemaal niks met deze discussie te maken. Het is puur een teken van zwakte en achterbaksheid om op deze manier op de man te spelen. Mijn respect voor jou is in twee posts verdwenen, gefeliciteerd!
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:44 schreef twexx het volgende:[..]
Het heeft niets met normen en waarden te maken.
Maar het maakt toch niet uit wat ik zeg want jij hebt toch gelijk.
quote:Jij bent zeker ook zo'n dombo die vindt dat hij niet mee hoeft te betalen aan de kinderbijslag van mensen die ervoor kiezen kinderen te nemen, zonder er bij na te denken, dat die kinderen straks jouw AOW moeten ophoesten. En nee, daar spaar je niet zelf voor!!
Op vrijdag 29 augustus 2003 00:19 schreef Coenass het volgende:
Ik vind dat niemand, ook de overheid niet, een hardwerkende burger kan verplichten geld te betalen aan iemand die kán werken en niet eens de moeite neemt om te solliciteren
quote:Vervelend dan voor jou, maar ik doe de hele dag wat ik wil, en daar krijg ik nog eens 1000 euro per maand voor ook. Naast mijn partners inkomen.
Mensen die geen uitkering krijgen mogen van mij de hele dag doen wat ze willen.
quote:Zeik niet, a.u.b. dat is nooit voldoende om alle kosten te dekken.
Als een ouder "wegvalt"? Als ze gaan scheiden moet één van de ouders allimentatie betalen en in het geval van een omgangregeling komt er weer een hoop tijd vrij voor de andere ouder om te werken. Als één ouder doodgaat hadden ze een levensverzekering moeten afsluiten, eigen schuld...
quote:En wat als je je financiele zaakjes op orde had, en je komt er onverwacht toch alleen voor te staan? Als je alles vantevoren weet! Dan is rijk worden geen kunst.
Je kunt ook gewoon geen kinderen nemen, totdat je je financiele zaakjes op orde hebt.
quote:Welja, een alleenstaande vrouw krijgt om de vier jaar een kind. (Via IVF of zo, of zomaar een vent van de straat) Na een jaar of 12 heeft ze 4 kinderen en da's geen probleem, want ze krijgt bijstand.
Zoals ik al zei: Om de vier jaar een kind en je luie bedje ligt gespreid. Ik vind het belachelijk dat de rest van Nederland hier maar centen voor moet ophoesten!
Doe es effe normaal. Met 1 kind is dat al moeilijk om mee rond te komen, laat staan met meerdere.
Maar ik sluit me verder maar aan bij het zootje dat al eerder tot de conclusie kwam dat het nutteloos is om op jou te reageren, omdat jouw nick beter kan beginnen met datgene waarmee hij nu eindigt. Asshole!
quote:Beetje off-topic, nietwaar?
Op vrijdag 29 augustus 2003 01:20 schreef Gia het volgende:
Jij bent zeker ook zo'n dombo die vindt dat hij niet mee hoeft te betalen aan de kinderbijslag van mensen die ervoor kiezen kinderen te nemen, zonder er bij na te denken, dat die kinderen straks jouw AOW moeten ophoesten. En nee, daar spaar je niet zelf voor!!
quote:Je bent er vast trots op!
Vervelend dan voor jou, maar ik doe de hele dag wat ik wil, en daar krijg ik nog eens 1000 euro per maand voor ook. Naast mijn partners inkomen.
quote:Dat heeft nou met verantwoordelijkheid te maken. Als je kinderen hebt ben je ze verplicht juist met dit soort dingen rekening te houden. Verzekeren dus, en als je dat niet kan betalen? Dan wacht je toch lekker een paar jaartjes met kinderen nemen!
Zeik niet, a.u.b. dat is nooit voldoende om alle kosten te dekken.
En wat als je je financiele zaakjes op orde had, en je komt er onverwacht toch alleen voor te staan? Als je alles vantevoren weet! Dan is rijk worden geen kunst.
quote:Een one-night-stand is goedkoper... en je vergeet even tussen neus en lippen door de kinderbijslag. 4 kinderen in de bijstand is prima te doen.
Welja, een alleenstaande vrouw krijgt om de vier jaar een kind. (Via IVF of zo, of zomaar een vent van de straat) Na een jaar of 12 heeft ze 4 kinderen en da's geen probleem, want ze krijgt bijstand.
quote:Het is inderdaad nutteloos op mij te reageren als je zulke slechte ondoordachte argumenten hebt als jij, ja. Ik was er nog niet eens uit of ik nou voor of tegen dit plan moest zijn, maar jij trekt me bijna over de streep met je sentimentele geblaat.
Doe es effe normaal. Met 1 kind is dat al moeilijk om mee rond te komen, laat staan met meerdere.Maar ik sluit me verder maar aan bij het zootje dat al eerder tot de conclusie kwam dat het nutteloos is om op jou te reageren, omdat jouw nick beter kan beginnen met datgene waarmee hij nu eindigt. Asshole!
Ik zie het al helemaal voor me hoe ze dit gaan uitvoeren .
Ze nodigen al die vrouwen uit bij de socialedienst en daar staan ze dan in 1 lange rij .
Aan het begin staat een man in een witte jas en die roept Jij naar links en jij naar rechts ja jij ook naar rechts en jij naar links .
Links staan busjes waar je meteen in afgevoerd word .
Links = werken
Rechts = niet werken
Nu hoorde ik vandaag dat men de mensen die moeten werken en een uitkering hebben op wil gaan halen met busjes om ze zo naar werkplekken te brengen (Dwingen) En als je daar niet aan meewerkt dan ben je gewoon je uitkering kweit .
[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 29-08-2003 02:36]
quote:Hahahahahahahahaha!!!!!!!!!!! Die paar honderd pleuro eens in de 3 maanden!!?? Yeah right, daar kun je je kinderen hooguit een keer nieuwe schoenen van kopen, verder niet hoor!!
Een one-night-stand is goedkoper... en je vergeet even tussen neus en lippen door de kinderbijslag. 4 kinderen in de bijstand is prima te doen.
Ik stel voor dat je zelf eens in de bijstand gaat zitten met 4 kinderen en kinderbijslag. Ben benieuwd hoe lang je dat volhoudt zonder failliet te gaan... ![]()
PS: heb zelf geen kinderen en wil ze ook niet, maar vind jouw gedachten nogal simplistisch. Het leven gaat nou eenmaal nooit volgens mooie plannetjes. Ikke ikke ikke en de rest...????
quote:Jij hebt je ook verzekert tegen werkeloosheid, behalve de premie die je bij de werkgever betaalt (heeft die moeder namelijk ook betaaalt), zodat je geen gebruik hoeft te maken van de sociale voorzieningen, mocht er met jouw iets gebeuren?
Op vrijdag 29 augustus 2003 01:52 schreef Coenass het volgende:Dat heeft nou met verantwoordelijkheid te maken. Als je kinderen hebt ben je ze verplicht juist met dit soort dingen rekening te houden. Verzekeren dus, en als je dat niet kan betalen? Dan wacht je toch lekker een paar jaartjes met kinderen nemen!
Er zijn zat mensen zonder kleine kinderen die in de bijstand zitten. Als die nu eens eerst aan het werk gezet worden. Als ze die bijstandsmoeders aan 't werk zetten, dan moet daar ook kinderopvang voor betaalt worden. Van een minimum loon is dat niet te betalen, dus zal de overheid moeten bijspringen.
Ik denk dat het minder kost om deze mensen tot de jongste vier is met rust te laten en je te concentreren op die hangjongeren die te lui zijn om te werken. Of meteen schreeuwen dat ze DAAR niet voor opgeleid zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |