abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12748228
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:00 schreef gelly het volgende:

Wie zegt dat werkende moeders geen goede opvoeding kunnen geven, heb je daar een bron van ?

Daar is maar 1 bron voor te noemen en dat is levens ervaring .

Als jij moe thuis komt van je werk en je 3 kinderen komen bij jou met een berg huiswerk en vragen hulp heb jij daar dan zin in of tijd voor ?
Nee mamma kan ff niet helpen jantje want mamma moet koken en daarna moet mamma het huis aan de kant maken en strijken en wassen enzovoort enzovoort .

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  woensdag 27 augustus 2003 @ 03:06:15 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12748229
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 02:57 schreef BladE-l----- het volgende:
Door hun kinderen een goede opvoeding te geven leveren bijstandsmoeders al een grotere bijdrage aan de economie dan wanneer ze aan het werk zouden zijn als schoonmaakster oid.
Hun kinderen beginnen al vanuit een achterstandspositie vanwege het lage inkomen van hun moeder, een hecht gezin is dan een betere stimulans voor een kind dan wanneer moeders een paar tientjes per maand extra ontvangen maar alle voordeeltjes van de bijstand mislopen en er daarnaast ook niet kunnen zijn om hun kinderen op te voeden.
We hebben het trouwens over zo'n 3000 gezinnen.
Waarom wordt hier opeens zo moeilijk over gedaan tegenover een paar honderdduizend werklozen?
wat een ongelofelijk dom gezever.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_12748238
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:06 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Als jij moe thuis komt van je werk en je 3 kinderen komen bij jou met een berg huiswerk en vragen hulp heb jij daar dan zin in of tijd voor ?
Nee mamma kan ff niet helpen jantje want mamma moet koken en daarna moet mamma het huis aan de kant maken en strijken en wassen enzovoort enzovoort .

Wat een flauwekul, ik kan legio voorbeelden noemen waarin een werkende alleenstaande ouder (of 2 verdieners) een kind prima opvoeden, dat maakt mijn mening ook niet ineens waar. Kom eerst maar met een gedegen wetenschappelijk onderzoek waaruit jouw mening blijkt.
pi_12748249
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat een flauwekul, ik kan legio voorbeelden noemen waarin een werkende alleenstaande ouder (of 2 verdieners) een kind prima opvoeden, dat maakt mijn mening ook niet ineens waar. Kom eerst maar met een gedegen wetenschappelijk onderzoek waaruit jouw mening blijkt.

Het is duidelijk dat jij je mening niet kan of wil bijstellen in een goede discusie en dus loopt de discusie hier dood .
Ik ben bang dat jij voor je wetenschappelijk onderzoek ff zelf in de boeken moet duiken
pi_12748250
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:12 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat jij je mening niet kan of wil bijstellen in een goede discusie en dus loopt de discusie hier dood .
Ik ben bang dat jij voor je wetenschappelijk onderzoek ff zelf in de boeken moet duiken

Rot toch op man. Jij bent hier degene die de gemaakte beweringen niet kan onderbouwen met bronnen.
[b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
pi_12748256
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:13 schreef Cronus het volgende:

[..]

Rot toch op man. Jij bent hier degene die de gemaakte beweringen niet kan onderbouwen met bronnen.

Voor jou geld hetzelfde
De door mij gemaakte beweringen zijn mijn mening en die hoef ik verder niet te onderbouwen met bronnen omdat het dan niet meer mijn mening zou zijn
pi_12748261
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:17 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Voor jou geld hetzelfde
De door mij gemaakte beweringen zijn mijn mening en die hoef ik verder niet te onderbouwen met bronnen omdat het dan niet meer mijn mening zou zijn

Je snapt toch zelf wel dat je op een subjectieve mening geen beleid kunt baseren
pi_12748283
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Je snapt toch zelf wel dat je op een subjectieve mening geen beleid kunt baseren

Een mening is altijd subjectief ( gewaarzijn)hoe je het ook bekijkt, je kan geen enkele moeder verplichten tot werken, wat is werken ? Werken is de handjes uit de mouwen steken of dat nou thuis buiten of in het heelal is, god bless her, dat maakt geen snars uit. Deze hele discussie is op zich al belachelijk immers wie bepaalt dit allemaal, hoest zo gekomen en we worden toch steeds intelligenter? een lachertje en vooral als je ziet wie er hier post, als haantjes...
pi_12748286
quote:

[..]

Waarom zou 12 uur niet kunnen in jouw optiek dan?
pi_12748309
Ik vind het een slechte zaak. Je word als moeder dan beperkt om je eigen manier van opvoeden te bepalen. Als je altijd thuis wilt zijn bij je kind kan dat dus niet meer. Je moet dus je kind dumpen bij een oppas of kinderopvang omdat je moet werken.
Werken is niets mis mee maar dan wel vrije keus voordat de kinderen naar school moeten en je dus wel de mogelijkheid hebt om zo te plannen dat je er toch altijd voor je kinderen kan zijn.
pi_12748316
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:30 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Waarom zou 12 uur niet kunnen in jouw optiek dan?

Hmmm wat ik eerder al aangaf ik ben van mening dat daar de banen niet voor zijn en ik ben van mening dat deeltijd banen ook niet voor het opscheppen liggen .
En het lijkt mij dat het slaris van een deeltijd baan niet voldoenden is om kinderopvang van te betalen dus hoogstwaarschijnlijk moet er dan geld bij op de een of andere manier .

Zo als ik al zij is het naar mijn mening te veel gedonder om een kleine groep te verplichten te gaan werken .
Er zijn denk ik wel belangrijkere dingen waar men zich zorgen over kan maken .

Het gedonder weegt gewoon niet op tegen die extra werkelosen erbij .

Maar ja dat is mijn mening .

pi_12748322
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:37 schreef twexx het volgende:
Ik vind het een slechte zaak. Je word als moeder dan beperkt om je eigen manier van opvoeden te bepalen. Als je altijd thuis wilt zijn bij je kind kan dat dus niet meer.
Logisch ook, als ik en m'n vriendin besluiten om een kind te nemen, en 1 van ons 2'en stopt met werken dan vergoedt de overheid ook niet 1 inkomen. Dat is de keuze die je maakt als je een kind neemt of krijgt. Vrouwen krijgen al zo'n beetje altijd de zeggenschap over de kinderen bij een scheiding, neem er dan de verantwoordelijkheid ook voor.
pi_12748334
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:40 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Hmmm wat ik eerder al aangaf ik ben van mening dat daar de banen niet voor zijn en ik ben van mening dat deeltijd banen ook niet voor het opscheppen liggen .
En het lijkt mij dat het slaris van een deeltijd baan niet voldoenden is om kinderopvang van te betalen dus hoogstwaarschijnlijk moet er dan geld bij op de een of andere manier .

Zo als ik al zij is het naar mijn mening te veel gedonder om een kleine groep te verplichten te gaan werken .
Er zijn denk ik wel belangrijkere dingen waar men zich zorgen over kan maken .

Het gedonder weegt gewoon niet op tegen die extra werkelosen erbij .

Maar ja dat is mijn mening .

Het gaat dan ook meer om de intentie, ik denk dat er maar weinig bijstandsmoeders aan het werk komen in de huidige economische situatie ieder geval al. De redenen had ik ook al eerder aangegeven, omdat bijstandsmoeders eenmaal minder makkelijk te passen zijn zijn tav andere arbeidsgeschikten voor werk. Hoeveel bijstandsmoeders van kinderen boven de 5 werken er eigenlijk over de jaren heen? Is er veel gedoe met die sollicitatieplicht zelf eigenlijk?
pi_12748340
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:45 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Het gaat dan ook meer om de intentie, ik denk dat er maar weinig bijstandsmoeders aan het werk komen in de huidige economische situatie ieder geval al. De redenen had ik ook al eerder aangegeven, omdat bijstandsmoeders eenmaal minder makkelijk te passen zijn zijn tav andere arbeidsgeschikten voor werk. Hoeveel bijstandsmoeders van kinderen boven de 5 werken er eigenlijk over de jaren heen?

Dat is ook geen probleem, men krijgt enkel een sollicitatie plicht. Dat houdt in dat men gewoon 4 keer per maand moet solliciteren, en dat kan ook op part-time banen. Vrouwen die een baan vinden mogen van mij best een bonus op hun bijstandsuitkering krijgen.
pi_12748345
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Logisch ook, als ik en m'n vriendin besluiten om een kind te nemen, en 1 van ons 2'en stopt met werken dan vergoedt de overheid ook niet 1 inkomen. Dat is de keuze die je maakt als je een kind neemt of krijgt. Vrouwen krijgen al zo'n beetje altijd de zeggenschap over de kinderen bij een scheiding, neem er dan de verantwoordelijkheid ook voor.

Als je een kind neemt dan ga je er in de meeste gevallen niet vanuit dat je dat kind alleen gaat opvoeden. Een kind neem je met zijn tweeen.
En er zijn genoeg mannen die zelf de verantwoordelijkheid niet nemen dus wie de schuldige is doet niet terzake.
Feit is dat er 1 iemand overblijft die de verzorging die je normaal samen doet moet doen en financieren.(met een heel laag inkomen dus)
Dan heb je niet zoveel keuzes meer. Je kan de moeders dan straffen omdat ze misschien ondoordacht een keuze om zwanger te worden gemaakt hebben of omdat ze nooit carriere hebben gemaakt maar het gaat om het kind.
Het lijkt me zoiezo al een ijdel idee dat de kinderopvang geregeld gaat worden dus volgens mij is het hele plan daarom al niet haalbaar.
pi_12748350
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:50 schreef twexx het volgende:

[..]

Het lijkt me zoiezo al een ijdel idee dat de kinderopvang geregeld gaat worden dus volgens mij is het hele plan daarom al niet haalbaar.

Nou ja, dat is ook mijn bezwaar. Maar het signaal dat afgegeven wordt vind ik wel goed.
pi_12748362
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:50 schreef twexx het volgende:

[..]

Als je een kind neemt dan ga je er in de meeste gevallen niet vanuit dat je dat kind alleen gaat opvoeden. Een kind neem je met zijn tweeen.
En er zijn genoeg mannen die zelf de verantwoordelijkheid niet nemen dus wie de schuldige is doet niet terzake.
Feit is dat er 1 iemand overblijft die de verzorging die je normaal samen doet moet doen en financieren.(met een heel laag inkomen dus)
Dan heb je niet zoveel keuzes meer. Je kan de moeders dan straffen omdat ze misschien ondoordacht een keuze om zwanger te worden gemaakt hebben of omdat ze nooit carriere hebben gemaakt maar het gaat om het kind.

Nou psies wat ik dacht maar niet wilde schrijfen het is een niet haalbaar voorstel wat mijn insiens ook nooit door de kamer komt .
Ben het helemaal met je eens
pi_12748682
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 03:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat is ook geen probleem, men krijgt enkel een sollicitatie plicht. Dat houdt in dat men gewoon 4 keer per maand moet solliciteren, en dat kan ook op part-time banen. Vrouwen die een baan vinden mogen van mij best een bonus op hun bijstandsuitkering krijgen.

En de kinderen een extra televisie omdat moeder altijd weg is
pi_12749966
quote:

[..]

Niemand zegt dat je het makkelijk hebt als alleenstaande moeder. Misschien hadden ze daar zelf ook aan kunnen denken toen ze aan kinderen begonnen. Het is hun eigen verantwoordelijkheid om kinderen te nemen en zij kunnen niet voor de rest van Nederland kiezen om maar voor de kosten op te draaien.
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=15032
  woensdag 27 augustus 2003 @ 10:01:53 #45
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12750290
Gezien de devaluatie in het gedrag van kinderen de laatste jaren lijkt het me een zwaar slecht idee om alleenstaande moeders hiertoe te verplichten. Opvoeden (en dus bijbrengen normen en waarden) is een taak van de ouders. Op dit moment verloopt de jeugd al in onverschilligheid en onbeschoftheid. Dat wordt hierdoor alleen maar erger. Je kunt van Kinderopvangplaatsen niet verwachten dat ze een kind moreel ook nog gaan opvoeden.

Kutplan, dus en het valt me zwaar tegen dat de PvdA hieraan mee wil werken.

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_12750296
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 09:45 schreef Coenass het volgende:

[..]

Niemand zegt dat je het makkelijk hebt als alleenstaande moeder. Misschien hadden ze daar zelf ook aan kunnen denken toen ze aan kinderen begonnen. Het is hun eigen verantwoordelijkheid om kinderen te nemen en zij kunnen niet voor de rest van Nederland kiezen om maar voor de kosten op te draaien.

Heeft zij ervoor gekozen om haar relatie te laten mislukken ??

Dan nog een kleine note.. hre tis DUURDER voor jou als ze wèl werken dan wanneer ze dat niet doen.
Een bijstandmoeder met kinderen die werkt hoeft zelfs de oppaskosten niet te betalen...
( fulltime oppaskosten zit rond de 800 euro per maand !! )

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_12750420
Ik vind het geen goed idee. Er is geen werk, er is geen plaats in de opvang enz. enz. Ook het geld ervoor hebben we helemaal niet trouwens, zoals hierboven geopperd is kinderopvang niet goedkoop.

Laat eerst eens alle mensen die onterecht in de wao zitten hun handjes gaan laten wapperen, dat is m.i. een veel groter probleem dan dat handjevol (in vergelijking met wao dan) bijstandsmoeders aan te pakken.

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 10:09:56 #48
19325 bosgorilla
Deze strook niet meezenden
pi_12750425
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 10:02 schreef Mirage het volgende:

[..]

Heeft zij ervoor gekozen om haar relatie te laten mislukken ??

Dan nog een kleine note.. hre tis DUURDER voor jou als ze wèl werken dan wanneer ze dat niet doen.
Een bijstandmoeder met kinderen die werkt hoeft zelfs de oppaskosten niet te betalen...
( fulltime oppaskosten zit rond de 800 euro per maand !! )

dan nóg is dat toch niet meteen onze verantwoordelijkheid?
Deze ruimte niet beschrijven
pi_12750443
Ik vraag me altijd af wanneer de vaders van deze moeders nou eens hun verantwoordelijkeheid nemen.

die moeders moeten niet verplicht solliciteren, maar verplicht een man gaan zoeken.

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 10:18:38 #50
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_12750568
quote:
[b]

knip

Moeilijk onderwerp! Ben benieuwd naar jullie reacties!

Mijn stelling: Het is terecht dat bijstandsmoeders verplicht moeten solliciteren mits aan bepaalde voorwaarden, zoals kinderopvang, is voldaan.

- Er wordt meer gewerkt, kinderopvang en werk van de moeder, dus goed voor de economie.
- De moeder raakt niet in een sociaal isolement als ze gaat werken.
- Iedereen moet werken voor z'n geld, ook alleenstaande moeders.

wat mij betreft blijven de moeders mooi thuis om voor de kids te zorgen tot hun vijfde. de situatie dat er aan voorwaarden voldaan moet worden is niet realistisch aangezien er nu al niet voldoende opvangmogelijkheden zijn. daar komt nog bij dat de opvang ws duurder is dan het verdiende salaris...
Neerkomen wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')