Als ik een tijdje rustig lig, me concentreer op mijn ademhaling en me inbeeld dat bij iedere ademhaling energie door mijn lichaam stroomt wordt ik steeds rustiger.
Tot 2 maal toe heb ik nu meegemaakt dat ineens mijn oren gaan suizen en dat mijn lichaam gaat tintelen. Het lukt mij alleen niet om dit gevoel langer dan een paar seconden vast te houden.
Tijdens deze ervaring gaat mijn hard heel snel kloppen (waarschijnlijk van de zenuwen) en hierdoor kan ik niet meer volledig ontspannen.
Ik heb veel reacties in deze threads goed doorgelezen en het komt erop neer dat dit heel normaal is en dat ik vooral door moet gaan, ookal merk ik nu nog geen vooruitgang.
Ik ben erg blij met dit topic en zoals iemand in deel 1 al heeft gemeld, is dit misschien waar ik mijn hele leven al naar op zoek ben. Astrale projectie lijkt mij geweldig, als je je inderdaad dingen kunt inbeelden zo werkelijk als in menige droom.
Ik zal er zowieso mee proberen door te gaan en zodra deel 1 mij lukt kan ik wellicht mijn chakras gaan trainen en op naar de projectie. Ga vooral door met dit topic want ik vind het zeer boeiend en zal het blijven volgen.
mvg en veel dank,
Athaphian
ps. reacties zijn meer dan welkom
quote:Nee hoor
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:34 schreef Mischa_NL het volgende:
tijd geleden dat ik gereageerd heb maar...
Is het een probleem om bv onder dekens te liggen.
anders is het zo bloot, en dat vind ik best wel eng enzo
bij voorbaat dank ![]()
ps. voor de liefhebber.. pic van mijn amethyst:
http://145.7.84.28/lightware/Amethyst.jpg
[Dit bericht is gewijzigd door Athaphian op 24-10-2003 15:53]
quote:je moet hem wel af en toe ff een bad geven hé
Op vrijdag 24 oktober 2003 15:11 schreef Athaphian het volgende:ps. voor de liefhebber.. pic van mijn amethyst:
http://145.7.84.28/lightware/Amethyst.jpg
quote:Volgens mij beschermd je gids je tegen dit soort dingen
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:51 schreef Athaphian het volgende:
Ik sprak laatst iemand anders over OBE's en deze persoon kwam met het verhaal (had ie gehoord) dat wanneer je uit je lichaam treed, er een andere 'geest' in je lichaam kan gaan zodat jij er niet meer in kunt.
In hoeverre berust dit op waarheid ?
quote:Voor zover ik weet treedt (een deel van) je bewustzijn uit en niet je geest. Voor een andere geest is dan dus (nog steeds) geen plaats.
Ik sprak laatst iemand anders over OBE's en deze persoon kwam met het verhaal (had ie gehoord) dat wanneer je uit je lichaam treed, er een andere 'geest' in je lichaam kan gaan zodat jij er niet meer in kunt.
quote:Dat gezoem is onderdeel van de trance.
Op donderdag 23 oktober 2003 14:34 schreef Snorretje_de_Vries het volgende:
Gisteravond heb ik gemediteerd volgens de hier genoemde technieken. Het was erg prettig, langzaam voelde ik me verstillen.Op een gegeven moment was ik bijna in slaap gevallen, maar nog steeds enigzins bewust. Plotseling klonk er in mijn hoofd een keiharde zoem. Daar schrok ik van en het hield meteen weer op (minder dan 1 seconde duurde het). Een paar tellen later gebeurde het weer.
Wat er daarna gebeurde weet ik niet meer. Vanavond nog maar eens proberen..Heeft iemand anders dit ook?
quote:Als eerste welkom op fok
Op donderdag 23 oktober 2003 23:33 schreef Athaphian het volgende:
Hallo iedereen,
Ik wil eerst even kwijt dat ik hier nieuw ben en dat ik me zelfs op fok heb aangemeld omdat ik dit een zeer interessant topic vind.
quote:Tja , het is een hele unieke sensatie, iets wat je nog nooit mee hebt gemaakt en waar je uiteraard aan moet wennen.
Tot 2 maal toe heb ik nu meegemaakt dat ineens mijn oren gaan suizen en dat mijn lichaam gaat tintelen. Het lukt mij alleen niet om dit gevoel langer dan een paar seconden vast te houden.
Tijdens deze ervaring gaat mijn hard heel snel kloppen (waarschijnlijk van de zenuwen) en hierdoor kan ik niet meer volledig ontspannen.
quote:In Astrale Projectie ligt de volledige mentale bevrediging , al je wensen en dromen kan je daar mee maken, al je fobieen overwinnen.
Astrale projectie lijkt mij geweldig, als je je inderdaad dingen kunt inbeelden zo werkelijk als in menige droom.
quote:Geen dank en blijf oefenen
mvg en veel dank,
quote:Als je "ontbloot" ligt voel je je heel kwetsbaar en is het moeilijk om te ontspannen.
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:34 schreef Mischa_NL het volgende:
tijd geleden dat ik gereageerd heb maar...
Is het een probleem om bv onder dekens te liggen.
anders is het zo bloot, en dat vind ik best wel eng enzo
Ik mediteer zelf vaak met een deken of met losse kleding aan omdat ik me anders niet goed kan ontspannen.
Je houding en bedekking is volstrekt irrelevant voor je meditatie , als je je maar relaxed voelt en je rustig kan ontspannen.
quote:Dit berust niet op waarheid.
Je bewustzijn/ziel wordt verbonden aan je lichaam door iets dat vaak als een zilveren koort woort aangezien.
Dit zit altijd aan je vast en kan vrijwel niet gebroken worden ( de dood of coma daargelaten)
Het is niet mogelijk om "bezeten" te worden door een andere geest.
Het is niet helemaal mijn gebied, meer het gebied van mr The_Shining maar ik kan met zekerheid zeggen dat je nergens bang voor hoeft te zijn.
quote:Je bewustzijn verplaatst zich maar blijft altijd verbonden met je fysieke lichaam.
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:31 schreef Snorretje_de_Vries het volgende:[..]
Voor zover ik weet treedt (een deel van) je bewustzijn uit en niet je geest. Voor een andere geest is dan dus (nog steeds) geen plaats.
Ik was de laatste maanden een beetje afwezig. Ik ga proberen om mijn meditatie weer op te pakken en hopenlijk ga ik dan weer naar hogere sferen.
Ik heb deze nacht alles maar dan ook alles doorgelezen hier, elke vraag en elk antwoord ![]()
Ik zelf mediteer ook al een tijd, en hoop hier samen met alle anderen iedereen antwoord te kunnen geven van elke invalshoek.
iig erg leuk om al het enthousiastme te zien hier!! ![]()
Aangezien ik dalijk me klaar moet maken voor werk, wordt dit een korte post ![]()
Ik zet wel even neer hoe ik me voorbereid voor een trance (niet elke keer maar in ideale zin zeg maar)
Ik vind het belangrijkste als ik een optimale trance wil bereiken is dat ik me ook goed voel. Dus neem ik een douche, dat ik helemaal in reine ben. Ga in een schoon bed liggen om optimale ontspanning te bereiken, want dat is toch waar het om draait.
1 voor 1 alle spieren spannen en weer ontspannen is ook een manier om je lichaam optimaal in ontspanning proberen te brengen, probeer maar eens als je net de trap op komt rennen en in bed duikt meteen in trance te geraken, kom je niet ver. Probeer jezelf in een beste omgeving te geraken door jezelf bijvoorbeeld een reine gevoel te geven (mij hielp het ook wel eens om dicht tegen mijn (voormalige) vriendin te kruipen wat ook een heerlijk gevoel is).
Aangezien muziek mijn leven is, zet ik wel eens rustgevende muziek op waar ik mezelf helemaal in mee kan laten gaan, ik laat me dan meevoeren/zweven met de melodien en zang van de muziek. Dit is dus in plaats van afdalen van een ladden, of lift, vliegtuig enz. Het gaat er tenslotte om dat je afstand neemt, op wat voor een manier is minder belangrijk denk ik. Als 'k dan op m'n roze muziekwolkje door het grote niets zweef weg van alle gedachten (daar helpt de muziek ook mee, om nergens aan te denken, je kunt je concentreren op de muziek) arriveer ik in totale ontspanning. En dan kan ik overal heen waar ik heen wil.
Als er geen muziek tot mijn beschikking is, maak ik ipv van een objectieve visualisatie liever gebruik van dezelfde muziek
maar dan in mijn hoofd. Ik concertreer me op dezelfde effecten die de muziek op mij heeft en word dus op dezelfde manier meegevoerd. Op deze manier kan ik me ook aardig afsluiten van omgevingsgeluiden e.d.
Al met al toch nog aardige post geworden, ik ga nu nog mediteren en me klaarmaken voor werk. De rest gooi ik er wel uit na mate de reacties hier op waar ik erg benieuwd naar ben!! ![]()
quote:Goed knipperen tijdens het ontspannen wil weleens helpen, je hebt waarschijnlijk last van spasmen en die kan je op deze manier grotendeels voorkomen
Op donderdag 30 oktober 2003 05:15 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik heb er nog steeds last van dat mijn ogen enorm gaan knipperen vlak voor ik in trance ga raken. Enige tips?
Je zou kunnen proberen om met je hoofd lichtelijk omhoog te kijken, ik merk zelf dat ik dan ook minder omhoog kijk dus misschien helpt het wel voor jou.
quote:Ja hoor je kan heel lekker mediteren met een muziekje op.
Op donderdag 30 oktober 2003 15:36 schreef DirtyHarry het volgende:
Ik wil ook een beetje beginnen met mediteren, maar in het (studenten)huis waar ik woon is altijd wel wat geluid. Geluid van mijn hamster die door zijn kooi banjert, een huisgenoot die aan het gamen is enz. Kan ik dan niet een muziekje opzetten, zodat ik minder door die geluiden word afgeleid? Zo'n zweverig muziekje van Ad Visser ofzo?
het lijkt alsof m'n lichaam verstijft en er treden behoorlijk wat tintelingen op. ik zie wel wat beelden voorbij vliegen, maar het is redelijk ongedefinieerd.
ik begrijp dat ik niets moet verwachten, dus dat probeer ik dan ook maar niet te doen. voorlopig zal ik dit blijven proberen.
ik ben wat sceptisch van aard, maar op zich het gevoel wat je krijgt is best lekker, dus het proberen waard
quote:Ik ben ook heel erg sceptisch, maar dit is iets waar ik stapsgewijs in ben gegroeid.
Op donderdag 30 oktober 2003 16:47 schreef mackey het volgende:
ik ben wat sceptisch van aard, maar op zich het gevoel wat je krijgt is best lekker, dus het proberen waard
, ga vooral door, dan zal je nog wazigere dingen als Chakras ontdekken
quote:EN
Als 'k dan op m'n roze muziekwolkje door het grote niets zweef weg van alle gedachten (daar helpt de muziek ook mee, om nergens aan te denken, je kunt je concentreren op de muziek) arriveer ik in totale ontspanning. En dan kan ik overal heen waar ik heen wil.
quote:Dit zijn nu dus al twee mensen die zeggen dat je alles kan als je in trance bent.
als je eenmaal in trance bent kan je visualiseren wat je wilt , hete sex met een filmster ,een wilde achtbaanrit of dat je over de Grand Canyon vliegt , alles is mogelijk.
en als je het nog mooier wilt maken concentreer dan ook op het gevoel dat het teweeg brengt en denk je in dat je dat voelt. ik kan hele achtbaanritten simuleren
Wat is dan trouwens het verschil met het voorstellen van dingen wanneer je alleen in trance bent en het voorstellen van dingen tijdens een astrale projectie?
Is er een verschil?
quote:Je moet je indenken hoe het voelt, als je in trance bent voel je je lichaam minder goed en als je je dan beweging indenkt kan het heel erg realistisch aanvoelen.
Op vrijdag 31 oktober 2003 15:41 schreef Athaphian het volgende:[..]
EN
[..]
Is hier een methode voor, of is het slechts vaak oefenen en het komt vanzelf?
quote:In een trance zit je op een hoger bewustzijns niveau en dan kan je hetzelf wijs maken dat het echt is (dromen) .
Wat is dan trouwens het verschil met het voorstellen van dingen wanneer je alleen in trance bent en het voorstellen van dingen tijdens een astrale projectie?
Is er een verschil?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |