quote:Effe beter lezen, spookie. Ik maakte er een gein-opmerking achteraan.
Op zaterdag 6 september 2003 10:05 schreef spookie het volgende:En waarom zou hij die amathist niet moeten nemen? je moet altijd de steen meenemen die het best voelt
![]()
Dus neem hem mee hij hoort bij jou
quote:Oeps sorry
Op zaterdag 6 september 2003 10:32 schreef paganpaul het volgende:[..]
Effe beter lezen, spookie. Ik maakte er een gein-opmerking achteraan.
Natuurlijk doet hij er het beste aan om die steen te nemen. Iets dat onmiddellijk zo'n goed effect heeft zou je nooit meer los moeten laten, bij wijze van spreken...
nog niet genoeg koffie gehad
Als je helemaal ontspannen bent, je gedachte de vrije loop laat, hebben jullie dan ook wel eens dat je ineens een schok krijgt? Het is niet dat ik bewust mediteer maar ik kan me indenken dat je in die staat bent vlak voor slapen.. Dat je hersenen dan ook de Alfa golven gaan produceren.
Ik schrik me meestal rot op zo'n moment!!
En, ademhaling schijnt dus bijzonder belangrijk te zijn.. zogenaamde buikademhaling meen ik. Als ik me daarop concentreer gaat het goed, maar als de concentratie weg zakt, veranderd mn ademhaling weer naar het oude gebruik, (middenrif, borst). Is dat bezwaarlijk?
Overigs.. zoals ik al zei, ben me niet bewust ervan dat ik aan het mediteren ben. Maar soms ga ik situaties inbeelden van te voren, zoals ze zouden moeten verlopen, gek genoeg ervaar ik dat als een zeer goede voorbereiding.. Bv een sollicitatiegesprek, of afrijden voor een examen, dat is toch een soort van visualisatie, afgeleide van meditatie of zit ik verkeerd te hakken?
quote:Dat is dus het moment waarop opeens diepe ontspanning optreedt. Je spieren laten dan opeens extra 'los' en dat geeft die klap. Je zenuweinden zijn daar gevoelig voor en dat voelt dan als een electrostatische schok. Wat klopt, omdat het allemaal bio-electriciteit is.
Op zaterdag 6 september 2003 11:12 schreef Bastard het volgende:
Als je helemaal ontspannen bent, je gedachte de vrije loop laat, hebben jullie dan ook wel eens dat je ineens een schok krijgt? Het is niet dat ik bewust mediteer maar ik kan me indenken dat je in die staat bent vlak voor slapen.. Dat je hersenen dan ook de Alfa golven gaan produceren.
quote:Nee, zolang je niet kwaad wordt op jezelf. Gewoon rustig verder gaan met je meditatie/oefening, zonder stress. Op den duur wordt het vanzelf beter.
En, ademhaling schijnt dus bijzonder belangrijk te zijn.. zogenaamde buikademhaling meen ik. Als ik me daarop concentreer gaat het goed, maar als de concentratie weg zakt, veranderd mn ademhaling weer naar het oude gebruik, (middenrif, borst). Is dat bezwaarlijk?
quote:Je zit helemaal goed. Dat is de ideale voorbereiding op zulke dingen. Dan ben je al door (een aantal?) varianten van die situatie heengegaan, en dat maakt je zekerder en stabieler. Komt goed over ook.
Overigs.. zoals ik al zei, ben me niet bewust ervan dat ik aan het mediteren ben. Maar soms ga ik situaties inbeelden van te voren, zoals ze zouden moeten verlopen, gek genoeg ervaar ik dat als een zeer goede voorbereiding.. Bv een sollicitatiegesprek, of afrijden voor een examen, dat is toch een soort van visualisatie, afgeleide van meditatie of zit ik verkeerd te hakken?
quote:Toch nog wat opgestoken van een boek wat ik over meditatie heb dan. Ik weet niet of je het kent '" Concentratie en meditatie van Christmas Humphreys" (Whats in a name)
Op zaterdag 6 september 2003 11:16 schreef paganpaul het volgende:[..]
Je zit helemaal goed. Dat is de ideale voorbereiding op zulke dingen. Dan ben je al door (een aantal?) varianten van die situatie heengegaan, en dat maakt je zekerder en stabieler. Komt goed over ook.
quote:Nee, ken ik niet. Maar alles wat je leest en leert heeft z'n waarde. (Al is het maar dat je daardoor beseft dat het zo niet moet.)
Op zaterdag 6 september 2003 11:23 schreef Bastard het volgende:
Toch nog wat opgestoken van een boek wat ik over meditatie heb dan. Ik weet niet of je het kent '" Concentratie en meditatie van Christmas Humphreys" (Whats in a name)
quote:Die schok heb ik ook weleens , soms is het een witteflits.
Op zaterdag 6 september 2003 11:12 schreef Bastard het volgende:
Even een vraagje tussen door aan de diehard meditators:Als je helemaal ontspannen bent, je gedachte de vrije loop laat, hebben jullie dan ook wel eens dat je ineens een schok krijgt? Het is niet dat ik bewust mediteer maar ik kan me indenken dat je in die staat bent vlak voor slapen.. Dat je hersenen dan ook de Alfa golven gaan produceren.
quote:Ik herken het ook niet , maar er zijn gewoon zooooveel boeken en technieken over meditatie dat dat ook niet zo vreemd is.
Op zaterdag 6 september 2003 11:23 schreef Bastard het volgende:[..]
Toch nog wat opgestoken van een boek wat ik over meditatie heb dan. Ik weet niet of je het kent '" Concentratie en meditatie van Christmas Humphreys" (Whats in a name)
quote:Typisch dat je dat zegt... ik heb me dat nooit zo bewust gerealiseerd, maar het komt echt vaak over als een witte flits. Hmmm....
Op zaterdag 6 september 2003 14:25 schreef Antagonist het volgende:
Die schok heb ik ook weleens , soms is het een witteflits.
quote:Witte flits ook inderdaad, gaat er mee gepaard.
Op zaterdag 6 september 2003 14:25 schreef Antagonist het volgende:[..]
Die schok heb ik ook weleens , soms is het een witteflits.
Erg vaag , maar hoe vaker je het doet hoe minder je dat soort schrikeffecten hebt.
wat ik ook raar vond, is dat ik nog redelijk in trance zat zelfs toen ik de wekker uitdrukte -moest daarvoor overeind komen- kan iemand mij wat vertellen over wat de beste manier is om helemaal uit je trance te komen? want alleen vingers bewegen helpt niet, ik moet me helemaal volledig bewegen. maar mijn vraag bedoel ik meer zo van; moet je eerst ff paar min blijven liggen, of zitten, in dezelfde houding? of verschilt dat weer per persoon? (zo jah: ) hoe doen jullie dat?
als ik mijn vingers beweeg, voel ik me welliswaar anders, maar it nog steeds in mn trance, kent iemand dit?
in ieder geval mijn verhaal tijdens meditatie;
al mijn prikkelingen, waren een stuk minder als de vorige keer dat ik mediteerde, hoe kan dat? prikkelingen waren eigenlijk soms nauwelijks voelbaar.
kan het te maken hebben met het feit dat je de eerste keer dingen makkelijker ervaart, en dat het zo kan zijn dat het weer lang kan duren voordat je hetzelfde weer ervaart?
quote:Niet meer doen dus. Dit is inderdaad slecht ontwaken.
Op zaterdag 6 september 2003 22:59 schreef gutterichi het volgende:
vandaag weer geprobeerd en tging perfect, t stomme is dat ik me wekker gezet had dus dat was nogal een brute manier van wakker worden, welke ik zelfs ervaarde als pijn aan mn ledenmaten, en mn romp, echt fysieke pijn dus.
quote:Hoelang beweeg je je vingers? Neem minimaal 2 minuten de tijd om weer te aarden. Beweeg niet enkel je vingers, maar strek dan ook je armen en benen. Rek je uit als het goed voelt om dat te doen. Zorg dat de bloedsomloop weer op gang komt, dat levert weer genoeg zuurstof aan je lichaam om actief te worden. Wacht wel die 2 minuten voor je weer opstaat, en beweeg daarna ook nog even voorzichtig tot je zeker bent dat je goed staat. En geen wekker.
wat ik ook raar vond, is dat ik nog redelijk in trance zat zelfs toen ik de wekker uitdrukte -moest daarvoor overeind komen- kan iemand mij wat vertellen over wat de beste manier is om helemaal uit je trance te komen? want alleen vingers bewegen helpt niet, ik moet me helemaal volledig bewegen. maar mijn vraag bedoel ik meer zo van; moet je eerst ff paar min blijven liggen, of zitten, in dezelfde houding? of verschilt dat weer per persoon? (zo jah: ) hoe doen jullie dat?
quote:De eerste keer/keren dat je dit doet is je geest helemaal open voor de nieuwe sensaties. Nu werpt die telkens blokkades op die je moet opruimen. Dit is een heel bekend en ook vervelend fenomeen. Maar wel een noodzakelijk 'kwaad'. Op die manier los je namelijk oude stressen op, en dat is goed.
al mijn prikkelingen, waren een stuk minder als de vorige keer dat ik mediteerde, hoe kan dat? prikkelingen waren eigenlijk soms nauwelijks voelbaar.
kan het te maken hebben met het feit dat je de eerste keer dingen makkelijker ervaart, en dat het zo kan zijn dat het weer lang kan duren voordat je hetzelfde weer ervaart?
quote:ik begrijp precies wat je bedoelt!
Op zaterdag 6 september 2003 23:19 schreef paganpaul het volgende:[handige reactie]
Het kan wel even duren voor je weer een goede ervaring krijgt. Dit is een kritiek punt, hier haken de meeste mensen namelijk af. Die kunnen het geduld dan niet opbrengen om te wachten, om te werken aan zichzelf zonder dat er wat lijkt te gebeuren. Maar juist als er niets LIJKT te gebeuren, gebeurt er juist heel veel...
beetje psyche voorbeeld, maar je weet psych. tis een passie van moi
en is ook nog 's met spiritualiteit verbonden
quote:het vergt gewoon extreem veel toeweiding en discipline , hoewel het maar zo weinig tijd in beslag neemt.
Op zaterdag 6 september 2003 23:37 schreef gutterichi het volgende:[..]
ik begrijp precies wat je bedoelt!
hetzelfde is met bijvoorbeeld het volgende
"iemand zit een depri periode, en eheft tijdje alles opgekropt. op een gegeven moment, begint diegene dingen te uiten op papier, maar voelt geen verschil, en toch is het een feit dat het uiten helpt, alleen is dat pas te merken als de periode langzaam en zeker overgaat"beetje psyche voorbeeld, maar je weet psych. tis een passie van moi
en is ook nog 's met spiritualiteit verbonden
Als ik een avond geen zin/gevoel heb voor meditatie ga ik met een koptelefoontje op wat goede muziek luisteren.
Als ik in trance zit voelt muziek dan aan als een omgeving in plaats van geluid en dan heb ik ook echt het gevoel dat ik er In zit.
Heerlijk ontspannend en na een paar nummers een lekkere trance. ![]()
Werkt erg goed en houdt mijn concentratie vermogen toch op peil
quote:Ik ervaar een trance echt als een soort afdaling in water
Op zaterdag 6 september 2003 22:59 schreef gutterichi het volgende:wat ik ook raar vond, is dat ik nog redelijk in trance zat zelfs toen ik de wekker uitdrukte -moest daarvoor overeind komen- kan iemand mij wat vertellen over wat de beste manier is om helemaal uit je trance te komen?
Als ik eruit wil gaan gaat dat vrij snel voor mij omdat ik me goed kan laten stijgen en dalen in trance.
Ik drijf omhoog en begin fysiek mijn lichaam te bewegen en dan is het meestal spontaan met nog 10 seconden een licht gevoel in mijn hoofd.
quote:Nee, je ervaart ze nog wel maar die prikkelingen zijn een soort gewenningsverschijnselen , het is heel normaal als die minder intens worden of afnemen als het resultaat maar hetzelfde blijft.
quote:JAH inderdaad!! ik heb precies hetzelfde! -ehm hoog enthousiastheids gehalte-. Ik heb ook het gevoel alsof ik in water zat, en dat bedacht ik me ook tijdens trance
Op zondag 7 september 2003 01:31 schreef Antagonist het volgende:[..]
Ik ervaar een trance echt als een soort afdaling in water
Rijd er een auto langs dan drijf ik een stukje omhoog , wat ik dan weer probeer te compenseren door verder af te dalenAls ik eruit wil gaan gaat dat vrij snel voor mij omdat ik me goed kan laten stijgen en dalen in trance.
Ik drijf omhoog en begin fysiek mijn lichaam te bewegen en dan is het meestal spontaan met nog 10 seconden een licht gevoel in mijn hoofd.
[..]
quote:oke.
Nee, je ervaart ze nog wel maar die prikkelingen zijn een soort gewenningsverschijnselen , het is heel normaal als die minder intens worden of afnemen als het resultaat maar hetzelfde blijft.
[Dit bericht is gewijzigd door gutterichi op 07-09-2003 14:01]
Wie heeft dit ook wel eens geprobeerd, en heeft hetzelfde (of meer) gehad?
[Dit bericht is gewijzigd door gutterichi op 08-09-2003 09:57]
quote:Ik heb het zelf ook , als ik in de trein zit dan kan ik rond trance schommelen.
Op maandag 8 september 2003 08:39 schreef gutterichi het volgende:
hmm, ik zat vandaag in de bus, naar mijn werk. compleet kapot, 4 uur geslapen.
en ik zat half te mediteren, ik voelde me benen al heel zwaar, armen ook, in een rijdende bus! als ik meer tijd gehad had, had ik in trance kunnen komen, maar die tijd had ik niet. (had overigens wel mijn grote koptelefoon op, zodat omringende geluiden erg werden beperkt, met goede muziek uiteraard)
Wie heeft dit ook wel eens geprobeerd, en heeft hetzelfde (of meer) gehad?
Erg raar verhaal misschien? Ik vind van wel.
Wat ik trouwens erg fijn vind aan mediteren is dat ik me na een 'meditatie-sessie' vreselijk ontspannen voel en mijn hoofd 'leeg' is. Ook val ik na zo'n sessie vaak heerlijk in slaap
Trouwens.. mn reflexen zijn ziekelijk goed sinds ik af en toe mediteer (al dan niet met behulp van psychedelica).. voorbeeld: ik viel pas van een hekje.. ik was bijna beneden maar mn arm hield nog vast aan het hekje dus ik viel niet op de grond, ik was er helemaal niet op voorbereid ofzo, was echt vaag.
[Dit bericht is gewijzigd door JAMsper op 13-09-2003 12:49]
quote:Dat je je wenkbrauw chakra die een beetje overtoeren draait
Op zaterdag 13 september 2003 17:58 schreef JAMsper het volgende:
Chakra's werkten vandaagen daarna deed ik mn ogen open en zag ik allerlei kleuren in de witte meur van mn kamer, paars, geel, blauw, rood.. leek net het begin van een paddo-trip ofzo.. echt vaag!!
quote:Waarschijnlijk deed je de afdaling en dachten je hersenen dat ze omhoog moesten kijken waarvoor je dus dat soort reflexjes krijg.
Op zaterdag 13 september 2003 12:41 schreef JAMsper het volgende:
ik mediteerde al wel eerder.. niet vaak maar door dit topic dacht ik dat moet ik weer es doen..
Mijn oogleden gingen gister trillen.. iemand een idee waarom?
quote:Tja , je kan beter met je zintuigen omgaan en ziet dat soort dingen sneller aankomen
Trouwens.. mn reflexen zijn ziekelijk goed sinds ik af en toe mediteer (al dan niet met behulp van psychedelica).. voorbeeld: ik viel pas van een hekje.. ik was bijna beneden maar mn arm hield nog vast aan het hekje dus ik viel niet op de grond, ik was er helemaal niet op voorbereid ofzo, was echt vaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |