quote:Rustig doorgaan met oefenen. Niet zenuwachtig worden. De trillingen zijn het effect van de ongewende rust die je opeens introduceert. Zogauw je lichaam daaraan gewend raakt zul je daarna makkelijker 'weg' kunnen glijden, omlaag naar de meditatieve staat.
Op woensdag 3 september 2003 22:10 schreef thiamat het volgende:
1 woord: WOW!
...
Heeft er iemand nog tips? Keep up the good work, meesterlijk topic!

quote:M'n armen gaan niet écht' trillen, maar ik voel het zo. Verder trillen ze wel ff na ja(dus neit echt, maar het gevoel)
Op woensdag 3 september 2003 22:13 schreef paganpaul het volgende:[..]
Rustig doorgaan met oefenen. Niet zenuwachtig worden. De trillingen zijn het effect van de ongewende rust die je opeens introduceert. Zogauw je lichaam daaraan gewend raakt zul je daarna makkelijker 'weg' kunnen glijden, omlaag naar de meditatieve staat.
Als de trillingen een tijdje blijven, gun dan jezelf wat rust en las regelmatig een dag zonder oefening in, of probeer enkel een tijdje bewust adem te halen (staat ook ergens een oefening in een van de topic-threads).
Succes.

quote:of,
Op woensdag 3 september 2003 18:33 schreef paganpaul het volgende:
Als ze uit je hand glippen wel. Dan schrik je en ben je eruit. Maar meer is niet persé beter in deze...
je kan er lekker voor gaan liggen,
- bergkristal bij je kruinchakra
- amethyst op je voorhoofdchakra
- lapis lazuli bij je keelchakra
- stukje rozekwarts op de hartchakra
- rutielkwarts op je solar plexus
- hematiet op je basischakra
- bergkristal bij je onderste chakra
en dan in slaap vallen en de volgende ochtend wakker worden *auw*  

quote:Dat is ook een effect van de ontspanning. Je lichaam kan heel subtiele seintjes afgeven.
Op woensdag 3 september 2003 22:19 schreef thiamat het volgende:
M'n armen gaan niet écht' trillen, maar ik voel het zo. Verder trillen ze wel ff na ja(dus neit echt, maar het gevoel)

quote:en jij bent in staat om die kleine seintjes op te pikken
Op donderdag 4 september 2003 06:49 schreef paganpaul het volgende:
Dat is ook een effect van de ontspanning. Je lichaam kan heel subtiele seintjes afgeven.

Wat denken jullie ervan?
 Wat denken jullie ervan?[Dit bericht is gewijzigd door RodrigodiazdeVivar op 04-09-2003 21:42]

quote:lol
Op donderdag 4 september 2003 18:27 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Mijn vader heeft toevallig ergens buiten Utrecht een winkeltje gevonden. Daar heb ik een ovale amethist gevonden van 1 cm bij 1 cm. Hij heeft helemaal geen spleten of wat dat ook.
Toen ik deze in mijn hand nam, voelde ik een stroom energie naar mijn rug, borst en naar de zijkanten van mijn hoofd gaan. Is deze goed? Ik heb hem gereserveerd, dus als deze goed is neem ik hem gelijkWat denken jullie ervan?

regel 1; je moet zelf een steen voor jezelf uitkiezen hoor! Als ie goed aanvoelt, gewoon kopen  

quote:Kiek eens terug naar 3 september... daar schreef ik zoiets van 'als het goed voelt moet je het meteen doen'. Deze schijnt wel goed te voelen.
Mijn vader heeft toevallig ergens buiten Utrecht een winkeltje gevonden. Daar heb ik een ovale amethist gevonden van 1 cm bij 1 cm. Hij heeft helemaal geen spleten of wat dat ook.
Toen ik deze in mijn hand nam, voelde ik een stroom energie naar mijn rug, borst en naar de zijkanten van mijn hoofd gaan. Is deze goed? Ik heb hem gereserveerd, dus als deze goed is neem ik hem gelijkWat denken jullie ervan?
 )
)

quote:Meent gij dat serieus?
Op donderdag 4 september 2003 22:00 schreef paganpaul het volgende:[..]
Mijn advies: niet kopen. Kijk beslist naar een andere uit.
 (oud taalgebruikl)
 (oud taalgebruikl)

quote:Neem

Is heel apart, en ga er zeker verder mee experimenteren!
Ik heb zelf niet zoveel met chakras en geneeskrachtige stenen, maar ik geloof wel dat je door meditatie en concentratie veel kan bereiken met je eigen lichaam.
Ik heb vaker stukken gelezen van boeddhistische monniken die hun hartslag aan kunnen passen bijvoorbeeld.
Heb je tips voor bepaalde oefeningen die ik kan doen tijdens meditatie?

quote:Het is maar goed dat je zelf al Nee zei...
Op donderdag 4 september 2003 22:05 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Meent gij dat serieus?(oud taalgebruikl)

En er is geen voorgeschreven houding voor meditatie. Een beetje dagdromen als je zit is ook al een vorm van meditatie.

quote:Dit hoeft niet het geval te zijn.
Op woensdag 27 augustus 2003 02:53 schreef Antagonist het volgende:
reactie op Darkgangster
Nee, een echte diepe trance wil je niet eens meemaken.Niet dat je het met zon houding ernaartoe zal bereiken hoor.
Tis gewoon een hele onprettige ervaring.
Oh en nog een vraagje aan je...
Wat wil jij er persoonlijk uithalen? Uit je meditatie<technieken>?
Alvast bedankt voor je reactie,
Macleod.

quote:
Op vrijdag 5 september 2003 09:38 schreef Pseudos het volgende:
het uiterste doel van meditatie is "niks denken" en dat is erg moeilijk. Ik mediteer voornamelijk om tot rust te komen en weer in harmonie. Vooral bij karate is meditatie heel handig.En er is geen voorgeschreven houding voor meditatie. Een beetje dagdromen als je zit is ook al een vorm van meditatie.

Als je meer mediteert zal je merken dat je je gedachten beter onder controle kan krijgen en uiteindelijk "niet denken". Klinkt voor een hoop mensen alsof je dan een robot wordt 
Maar dat is dus niet zo. Als je een duel hebt met karate en je denkt nergens aan, is het gevolg dat dat je reflexen sneller zijn. Je wordt immers niet afgeleid, je concentratie is dan beter. Je zal zelfs merken dat je beter kan anticiperen op de bewegingen van je tegenstander. Je kan ook ervoor kiezen beter met energie om te gaan en die energie in je schop of stoot bewegingen te leggen. Aan niets denken heeft als gevolg dat je echt "in het moment" zit.

quote:daar zeg je me wat
Op vrijdag 5 september 2003 12:23 schreef The_Shining het volgende:[..]
Als je meer mediteert zal je merken dat je je gedachten beter onder controle kan krijgen en uiteindelijk "niet denken". Klinkt voor een hoop mensen alsof je dan een robot wordt
Maar dat is dus niet zo. Als je een duel hebt met karate en je denkt nergens aan, is het gevolg dat dat je reflexen sneller zijn. Je wordt immers niet afgeleid, je concentratie is dan beter. Je zal zelfs merken dat je beter kan anticiperen op de bewegingen van je tegenstander. Je kan ook ervoor kiezen beter met energie om te gaan en die energie in je schop of stoot bewegingen te leggen. Aan niets denken heeft als gevolg dat je echt "in het moment" zit.
 Ik heb met karate heel vaak dat ik ervan uitga dat iemand een bepaalde actie maakt. Ik moet nog echt leren om te kijken. Zien wat er gebeurd en daar zo snel mogelijk op reageren of voor zijn.  En meditatie is idd een goed middel daarvoor. Wij zitten ook voor de les in een meditatiehouding. Alleen is dat moment van meditatie te kort voor mij. Ik heb meer tijd nodig om mijn hoofd leeg te maken van zorgen.
  Ik heb met karate heel vaak dat ik ervan uitga dat iemand een bepaalde actie maakt. Ik moet nog echt leren om te kijken. Zien wat er gebeurd en daar zo snel mogelijk op reageren of voor zijn.  En meditatie is idd een goed middel daarvoor. Wij zitten ook voor de les in een meditatiehouding. Alleen is dat moment van meditatie te kort voor mij. Ik heb meer tijd nodig om mijn hoofd leeg te maken van zorgen. 

quote:oefening baart kunst, iedereen kan het leren
Op vrijdag 5 september 2003 12:26 schreef Pseudos het volgende:
Ik heb meer tijd nodig om mijn hoofd leeg te maken van zorgen.

quote:Helemaal sluiten, hoeft dus niet perse? Dit wist ik niet:)
Op vrijdag 5 september 2003 11:36 schreef MacLeod1 het volgende:[..]
Dit hoeft niet het geval te zijn.
Jij noemt de theta staat als 'diepe trance staat', maar in de theta staat kom je ook als je bijna, of helemaal in slaap valt.
Dit is ook waarom je beter met je ogen een stukje open kunt mediteren ipv ze helemaal te sluiten.Oh en nog een vraagje aan je...
Wat wil jij er persoonlijk uithalen? Uit je meditatie<technieken>?Alvast bedankt voor je reactie,
Macleod.

quote:er zijn geen regels wat betreft mediteren. Mediteren kun je doen op elke manier waarin jij je goed en veilig voelt.
Op vrijdag 5 september 2003 14:28 schreef gutterichi het volgende:[..]
Helemaal sluiten, hoeft dus niet perse? Dit wist ik niet:)

quote:Er zijn verschillende methoden om te mediteren. Ik wil persé mijn ogen helemaal dicht, anders krijg ik toch nog indrukken van buiten die de meditatie negatief beïnvloeden. Maar iedereen is anders.
Op vrijdag 5 september 2003 14:28 schreef gutterichi het volgende:
Helemaal sluiten, hoeft dus niet perse? Dit wist ik niet:)

quote:Ik wil ze delen met mensen zodat zij ook het plezier van mediteren kunnen ervaren.
Op vrijdag 5 september 2003 11:36 schreef MacLeod1 het volgende:[..]
Oh en nog een vraagje aan je...
Wat wil jij er persoonlijk uithalen? Uit je meditatie<technieken>?Alvast bedankt voor je reactie,
Macleod.
Wat ik zelf doe met meditatie is voornamelijk Astral Projectie en wat Chakra werk

quote:Exact , dit zijn alleen wat richtlijnen die bij de meeste mensen werken.
Op vrijdag 5 september 2003 14:34 schreef Pseudos het volgende:[..]
er zijn geen regels wat betreft mediteren. Mediteren kun je doen op elke manier waarin jij je goed en veilig voelt.

quote:En waarom zou hij die amathist niet moeten nemen? je moet altijd de steen meenemen die het best voelt
Op donderdag 4 september 2003 22:00 schreef paganpaul het volgende:[..]
Kiek eens terug naar 3 september... daar schreef ik zoiets van 'als het goed voelt moet je het meteen doen'. Deze schijnt wel goed te voelen.
Ergo...
Mijn advies: niet kopen. Kijk beslist naar een andere uit. (En dan sla je je naderhand voor je kop dat je deze hebt laten gaan.)

Dus neem hem mee hij hoort bij jou  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |