quote:ja , dit is erg goed mogelijk.
Op zaterdag 30 augustus 2003 00:31 schreef LSDsmurf het volgende:
Antagonist, heb een vraagje :
Bij die trance oefening uit deel I is het daarbij mogelijk dat je plots onbewust een geluid maakt? Bv een gil of een whoooooooawh als je die achtbaan inbeeld? Of is dit niet mogenlijk?
En ook trekjes om iets te ontwijken heb ik ook weleens , nou gil ik niet in de achtbaan maar als je normaal wel af en toe een angstgilletje geeft lijkt het me heel normaal dat dit tijdens een meditatie ook voor kan komen.
quote:Misschien dat het kan voorkomen, maar ik heb het in de afgelopen 20 jaar nooit meegemaakt. Ook niet in grotere groepen (tot 400 mensen)...
Op zaterdag 30 augustus 2003 01:14 schreef Antagonist het volgende:
maar als je normaal wel af en toe een angstgilletje geeft lijkt het me heel normaal dat dit tijdens een meditatie ook voor kan komen.
quote:Voorzichtig nog eens proberen. En nog eens. Telkens een teenlengte verder. En in de gaten houden of er iets is dat bedreigend aanvoelt. Als dat niet zo is, dan heb je je voor niks bang gemaakt.
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:33 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Ik ben er niet mee verdergegaan, wegens angst voor wat er misschien kan gebeuren. Iemand nog een tipje voor de angst?
Toen ik de volgende ochtend mn pc weer aanzette, gebeurde er helemaal niks
. De voeding was kapot en die heb ik vandaag vervangen. maar nu blijkt dat ook mn beeldscherm helemaal niks meer doet??
is er iets van bekend dat je electrische apparaten kan ontregelen ofzo? Het kan natuurlijk ook gewoon puur toeval zijn, dat denk ik eerder eigenlijk maar toch twijfel ik...
quote:Goede vraag, ben benieuwd wie er antwoord op heeft
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:21 schreef Skaaz het volgende:
ikzelf geloof er niet echt in het volgende: maar laatst toen ik probeerde om rustig in trance te raken heb ik mn pc uitgezet voor de stilte (staat normaal aan). Kheb toen geprobeerd de chakra's te doen maar ik bakte er niet echt veel van.Toen ik de volgende ochtend mn pc weer aanzette, gebeurde er helemaal niks
. De voeding was kapot en die heb ik vandaag vervangen. maar nu blijkt dat ook mn beeldscherm helemaal niks meer doet??
is er iets van bekend dat je electrische apparaten kan ontregelen ofzo? Het kan natuurlijk ook gewoon puur toeval zijn, dat denk ik eerder eigenlijk maar toch twijfel ik...
quote:Kan best een stroompiek zijn geweest hoor. Als je de stekker niet uit het stopcontact haalt staat er alsnog spanning op de zaak. De OnOff knop regelt de toevoer naar de rest van de PC als de stroon alweer uit de voeding is gekomen. (Of heb je een schakelbare voeding in de PC die je ook telkens uitzet?)
Op zaterdag 30 augustus 2003 17:25 schreef Skaaz het volgende:
ja ik trok het echt niet vandaag, ik stond er zo bij te kijken van wtf? alles stond uit dus een stroompiek ofzo kan het niet geweest zijn
quote:Ik heb een vraagje voor je. Is je computer een Compaq, want dan staat het antwoord al voor je neus. KOOP GEEN COMPAQ>
Op zaterdag 30 augustus 2003 18:00 schreef Skaaz het volgende:
dat zal het dan wel geweest zijn, is wel zo wat je zegt. vaag dat mn zekering niet doorgefikt isanywayz ik ben weer 300 euro armer
quote:Beter om dat in DIG even verder te voeren, jongens...
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:36 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Ik heb een vraagje voor je. Is je computer een Compaq, want dan staat de antwoord al voor je neus. KOOP GEEN COMPAQ>
Wie heeft er allemaal netjes gemediteerd vandaag? Handen omhoog...
Effe tellen... 2 maar? En een van die 2 ben ikzelf??
quote:Stephen meldt zich!
Op zaterdag 30 augustus 2003 schreef onze paul het volgende:Beter om dat in DIG even verder te voeren, jongens...
Wie heeft er allemaal netjes gemediteerd vandaag? Handen omhoog...
Effe tellen... 2 maar? En een van die 2 ben ikzelf??
Khad hem wel goed afgesloten.
Misschoen hebben sommige energielichamen een hoop EMI of EMP die je aparatuur kan beschadigen.
* Antagonist zou het ook niet zeker weten
quote:Graag gedaan , ben nog steeds bezig met deel 3 maar heb er ivm werk en school wat minder tijd voor.
Op zaterdag 30 augustus 2003 21:47 schreef lovsan het volgende:
Bedankt voor de informatie. Ik vind het echt leuk om meditatietips en chakra-info te krijgen. Lief van je dat je je tijd daar in wil steken.
Werk is geen probleem meer want heb vanmorgen ontslag genomen
quote:Mmz zo zou je sommige disbelievers kunnen overtuigen dat het echt werkt :p
Op zondag 31 augustus 2003 01:58 schreef Antagonist het volgende:
Misschoen hebben sommige energielichamen een hoop EMI of EMP die je aparatuur kan beschadigen.
quote:Ik weet het niet , nog niet geprobeerd.
Op zondag 31 augustus 2003 22:45 schreef LSDsmurf het volgende:[..]
Mmz zo zou je sommige disbelievers kunnen overtuigen dat het echt werkt :p
Zijn er geen metertjes die die straling metenals er dan plots enorm hoge ongewone waarden opkomen zou toch bijna zeker moeten zijn dat dit van jouw meditatie komt
In dit derde deel zal ik nog wat verdere informatie geven over het trainen van de chakras en ik zal het ook hebben over het fenomeen Astrale Projectie.
Chakra training , deel 2
Dit zal erg zweverig overkomen maar edelstenen kunnen je enorm helpen bij het trainen van je chakras.
Dit komt door het volgende.
In deel 2 heb ik besproken dat alle materie ook alleen maar energie is met een trillingsfrequentie , edelstenen hebben ook een eigen trillingsfrequentie .
Trillingsfrequenties die vlak bij elkaar liggen kunnen elkaar beïnvloeden/versterken.
Je 7 chakras hebben allemaal een eigen unieke trillingsfrequentie , en voor elke chakra zijn er een aantal edelstenen die zon soort trilling uitzenden.
Nu heb ik tot nu toe chakras alleen nog maar heel algemeen behandeld , maar ze hebben alle 7 hun eigen functie.
Mocht jij in meditatie problemen hebben met een chakra , dan zou je kunnen proberen een edelsteen die erbij hoort dichtbij die chakra te houden .
De theorie hiervan is dat de trillingen van de edelsteen de trillingen van de chakra versterkt , en dus een goede training mogelijk maakt.
De 7 chakras en bijbehorende edelstenen zijn als volgt
Base chakra = Garnet en zwart tourmaline
Spleen Chakra = Carnelian
Solar Plexus chakra = Topaz
Heart chakra = Rozen Kwartz
Throat chakra = sodaliet, blauwe agaat
Brow chakra = amethist en blauwe saffier
Crown chakra = rutilated kwartz en citrine
De 7 chakras en hun functie zijn als volgt. :
Base chakra + Spleen Chakra = Herstellend en seksueel vermogen
Solar Plexus chakra = spijsvertering
Heart chakra = Het hart en de circulatie
Throat chakra = De longen en de stem , ook de oren neus en keel
Brow chakra = Zicht en ogen
Crown chakra = De hersenen
Als je dus problemen hebt met een bepaald lichamelijk ongemak zou je kunnen proberen of je met behulp van je chakras iets eraan kunt doen
Omdat iedereen hier nog net nieuw is met chakras , kunnen de meeste mensen nog niet voelen welke chakra ze het meest moeten ontwikkelen , hiervoor is ook een oplossing.

De edelsteen Amethyst
heeft een frequentie die in de buurt van de trillingsfrequenties van alle 7 de chakras ligt , vooral voor iemand die begint met het trainen van chakras kan het erg veel nut hebben om dus een Amethyst voor de training te gebruiken.
Ik raad dit harte aan , het heeft mij ook heel erg geholpen.
Ik mediteerde en opende mijn chakras terwijl ik met mijn fysieke hand de amethyst bij de chakras hield.
Ik merkte al snel dat mijn Brow chakra het meest ontwikkeld was omdat ik na een seconde of 10 een trilling in mijn hoofd kreeg die uiteindelijk zelfs hinderlijk werd en tot hoofdpijn leidde.
Waar haal ik dan die edelstenen vandaan ?
Edelstenen zoals hierbovenen benoemt kan je in elke natuurwinkel wel vinden , kijk eens rond en dan zul je er wel eentje kunnen vinden .
Let bij aankoop erop dat de steen niet gebarsten is , dit verminderd de effectiviteit.
En schijnt soms een averechts effect te hebben , al heb ik dit zelf nog nooit gemerkt.
Astrale Projectie
Er zijn 7 verschillende bewustzijnsniveaus ,
De meest gebruikte namen voor dezen van laagst naar hoogst zijn :
Fysiek , Astraal , Mentaal , Boedhisch , Atmisch , Anupadaka en Adi.
Deze hogere vlaktes zijn in feite gelijk aan de structuur van de astrale dimensie maar zijn op een hoger niveau van bewustzijn en zijn er volledig los van.
Er tussenin zitten bufferzones , zones waarbij je meestal trillingen voelt als je erin zit.
DIEPERE TRANCE LEID NIET TOT HET UITTREDEN NAAR ANDERE NIVEAUS !
We gaan proberen naar de Astrale vlakte te projecteren , dit heet ook wel een Astrale Projectie.
De Astrale Dimensie = De droomwereld
De Astrale Dimensie is een hele vreemde wereld , in vergelijking tot de fysieke .
Alles lijkt realistisch en echt maar is veranderbaar.
Alles kan hier gevonden worden , van hogere sexuele energie ;-) tot serene vlaktes van spirituele harmonie.
Tijd is relatief , dus een projectie kan 5 minuten lijken maar eigenlijk 20 minuten in beslag hebben genomen , of zelfs omgedraaid.
De wereld is volledige veranderbaar, je kunt hem helemaal naar wens omvormen en ermee doen wat je wilt er is niet 1 vaste realiteit er zijn eindeloos verschillende realiteiten.
Hier gaan we heen als we slapen alleen bestuurd ons onderbewustzijn dan wat we ervaren om ons zo dingen te leren.
De trillingsfrequentie is hier veel hoger dan de fysieke wereld.
Dit is eigenlijk de Alice in wonderland dimensie , alles kan je ervaren maar soms heb je het niet allemaal in de hand Dit kan heel erg afschrikwekkend zijn en dat kan je projectie verpesten.
Omdat een Projectie erg eng kan zijn zal ik hier mijn eerste ervaring vertellen , ik ben namelijk heel erg geschrokken van mijn uitreding/projectie
Mijn eerste en tot nu toe enige volledige astrale projectie ging als volgt
quote:Astrale Projectie
Ik mediteerde tot een goede stabiele trance en trad uit.
Het moment dat ik uit mijn lichaam was voelde ik mij zweven in een zee van warme en koude golven , ik voelde geen lichaam , maar meer een lichaamsvormig geheel dat om mij heen zweefde .
Ik zag een donker paarse lucht met rode sterren en had het idee volledig alleen te zijn , wat mij eerder geruststelde dan bang maakte.Ik realiseerde mij na een korte tijd ( 20 seconden voelde het )
Dat ik geen lichaam meer had , hoe ik ook probeerde adem te halen , het lukte niet .
Ook voelde ik mijn hart niet meer kloppen en toen raakte ik in paniek.
Ik raakte zo in paniek omdat de gedachte dat ik dood was ineens in mij opkwam en omdat ik op de astrale vlakte zat manifesteerde zich dat tot een moment waarom ik enigszins afscheid wilde nemen van het leven , maar ook weer terug wilde.In een vervelende paniek bui waarbij ik het idee had mijn armen en benen heen en weer te schoppen werd ik zwetend en met een hard kloppend hart wakker.
Ik was doodsbang en durfde die nacht niet meer te slapen en ben op het net lopen zoeken naar wat ik ervaren zou kunnen hebben.
ROPE
De bedoeling is dat je kracht op je astrale lichaam zet om naar buiten te gaan , dus beeld je in dat je daar los van komt.
Je beeld je in dat je je aan een touw omhoog trekt.
Je trekt jezelf omhoog , hand boven hand en komt steeds hoger .
Het beste effect heb je als je je inbeeld dat je het gevoel ervaart van het omhoog klimmen , om dit goed te krijgen raad ik aan om een dunne draad boven je meditatieplek te hangen en daar een beetje mee oefenen om je omhoog te trekken.
Als je dit een paar keer doet dan zal je merken dat je je het gevoel veel beter in kan beelden en is de techniek ook veel succesvoller.
Als je dit lang genoeg vol houdt zal je bewustzijn zich naar de astrale vlakte en uit je fysieke lichaam komen , dit gaat gepaard met een aantal uittredingsverschijnselen.
Neem hier ongeveer een kwartier voor (voel zelf in hoe lang je bezig denkt te zijn ) , is het dan nog niet gelukt dan zou ik gewoon stoppen en gaan slapen of het later nog eens proberen.
Wat je onder andere kan ervaren zijn trillingen tijdens de ROPE , ook kan je een licht gezoem horen dat steeds luider wordt ook voel ik vaak druk op mijn chakras.
De verschijnselen verschillen per persoon , maar dit is wat ik ervaar.
Ok dan nu de volledige meditatie op een rijtje
Kort samengevat is het dus :
Lichamelijk ontspannen
Geestelijk ontspannen (ademhaling)
Neerwaartse beweging inbeelden (trap)
Chakras
ROPE
En naderhand de chakras weer sluiten.
ZO dat was het dan weer
Dit is een ZEER moeilijk onderdeel maar het is vanaf nu echt serieus ,
op de astrale vlakte is alles mogelijk , zelfs andere mensen ontmoeten.
Het duurde bij mij 2 maanden voordat ik een uittreding/projectie had dus wees niet ontmoedigd als het na een maand niet werkt.
Veel succes
het doet me heel erg denken aan de boeken van de zieners, van Robin Hobb. Iemand anders die die boeken gelezen heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |