abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14612442
Ik krijg de laatste tijd steeds meer last van dat ik voor eventjes (net voor het slapen) verward bent en dat ik niet meer normaal kan nadenken, ik krijg ook hartkloppingen. En 5 minuten later krijg ik een uittreding. Alhoewel het maar 5 seconden duurt.

De periode voorafgaand vind ik hoogst irritant, omdat het me suf maakt.
Herken je deze "klachten" bij het uittreden antagonist?

Snijden maar
pi_14618522
quote:
Op donderdag 13 november 2003 12:05 schreef Cataclysm_Child het volgende:
Ik heb nog een paar vraagjes:

Is het erg als er tussen mijn ademhaling lange pauzes zitten? Als ik uitadem wacht ik meestal onegveer 5 seconden voordat ik weer inadem. Dit doe ik omdat ik anders een soort van 'vol' gevoel in mn longen krijg, maar ik weet neit of het bevordelijk is voor de meditatie.

En ik moet ook best vaak slikken, is dat erg of maakt dat niet zo veel uit?

Zorg dat je een ademhaling hebt die voor jou rustig aanvoelt.
Als jij graag zo lang die lucht vasthoud dan moet jij dat zo doen.

Het slikken is idd een beetje vervelend, maar op het moment dat je zover bent in trance voel je dat niet meer en hoeft dat ook niet meer.
Tot die tijd is het maar iets dat je moet negeren, beter 1 keer goed slikken dan niet ontspannen zijn en een mislukte meditatie hebben.

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_14618528
Even een korte vraag van een beginnende pupil
Ik ben nu met deel 1 bezig van je meditatie cursus
En daar probeer ik me dus goed te ontspannen (lichamelijk lukt dat aardig), nu nog even proberen om mijn gedachten compleet te negeren, maar dat komt nog wel hoop ik

Het enige nare wat ik ervaar is als ik dus lig, dat ik na een tijdje het gevoel in m'n ogen krijg alsof er een vuiltje inzit.... Nou je raadt het al, even wrijven is zonde... Het voelt precies alsof ik geslapen heb en net voor het eerst m'n ogen wil open doen, dan moet je ook altijd even goed wrijven

Iemand tips om dit te vermijden?

Oja, oordopjes zijn een wonder

[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_14618616
quote:
Op donderdag 13 november 2003 13:39 schreef hakstah het volgende:
Met bidden kan je bijvoorbeeld de wil van God beter leren begrijpen. Of je kan zieken genezen, of voor bescherming vragen. het is een directe manier om met God te praten. Je kan het elk moment van de dag doen en je hoefd er niet eerst voor in trance te komen. Zo staat er in de bijbel dat je bijvoorbeeld door te bidden bergen kan verzetten. Dit is ook in het echt gebeurd bij een dorpje die wegmoest voor een treinstation. Toen het (diep gelovige) dorpje daar vervolgens voor ging bidden verschoof die nacht de berg 50 meter. En daardoor kon gewoon naast het dorpje gebouwd worden. Verder kan ik nog heeeel veel wonderen vertellen die door gebeden zijn ontstaan!

nog even een vraagje, wat bedoelen jullie eigenlijk met de weg naar jezelf zoeken? Denk je dan dat je uiteindelijk 1 kan worden met het heelal, of dat je het goddelijke in je vindt ofzo?

Wil je alsjeblieft je religieuze verhalen hier niet posten, ik stoor me eraan want religie zoals jij het beschouwd is absoluut de dooddoener voor rationele spiritualiteit.
Ik wil hier geen religieuze discussies, maak maar een ander topic dan bespreken we het daar wel.

Je mist in ieder geval wel wat, maar dat kunnen alle Fokkers die je voor zijn gegaan in het mediteren je ook wel vertellen.

pi_14618688
quote:
Op donderdag 13 november 2003 13:55 schreef Mischa_NL het volgende:
Ik heb vannacht toch wel iets vets meegemaakt

Ik lag in een lichte trance maar visualiseren doe ik bijna nooit en ik ging gewoon wat liggen concentreren op het nergens aan denken zeg maar.
Elke gedachte die in je opkomt negeren. Opeens voelde ik mezelf heel erg zwaar worden en voelde mijn lichaam slecht, het leek alsof ik idd een stukje zweefde, tenminste zo voelde het.
Ik had HEEL erg moeite met ademhalen, Iemand enig idee waarom?
En het was donker en erg stil, mijn ogen begonnen heel erg te trekken, heel snel achter elkaar iets van een halve minuut.
Maar visualiseren blijft mijn zwakke punt, ik krijg het gewoon neit voor elkaar

het visualiseren is ook niet het belangrijkste, het is overduidelijk dat jij al een goede trance hebt ervaren , proficiat daarvoor .
Het ademhaal probleem komt doordat je de controle over je ademhaling verliest, dit neemt je onderbewustzijn wel over dus hoef je je nergens zorgen over te maken maar het kan inderdaad erg wennen/vervelend zijn.

Probeer in plaats van het visualiseren het fysieke gevoel in te beelden, dan asocieert je hersenen dat wel met het visuele en dan zal het al beter gaan.

pi_14618828
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:49 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
Even een korte vraag van een beginnende pupil
Ik ben nu met deel 1 bezig van je meditatie cursus
En daar probeer ik me dus goed te ontspannen (lichamelijk lukt dat aardig), nu nog even proberen om mijn gedachten compleet te negeren, maar dat komt nog wel hoop ik

Het enige nare wat ik ervaar is als ik dus lig, dat ik na een tijdje het gevoel in m'n ogen krijg alsof er een vuiltje inzit.... Nou je raadt het al, even wrijven is zonde... Het voelt precies alsof ik geslapen heb en net voor het eerst m'n ogen wil open doen, dan moet je ook altijd even goed wrijven

Iemand tips om dit te vermijden?

Oja, oordopjes zijn een wonder

Oordopjes zijn zeker handig .
Maar hoe meer hulpstukken je gaat gebruiken hoe afhankelijker je van de situatie wordt, ik oefen nu op mediteren terwijl ik in lotuspositie (kleermakerszit) mediteer zonder muziek of warme kleren.
Het valt zeker niet mee, maar dat is pas echt zwaar trainen.
Maar als je dat beheerst kan je het ook OVERAL doen, .

Tja, je ogen...
Voor het mediteren tijdens het ontspannen even goed knipperen en uitvegen, en als je het kan vinden dan moet je zon vliegtuig/hotel kapje om je ogen proberen te doen.
gebruik ik zelf ook en werkt erg goed, en dan knipperen je ogen niet zo snel.
Misschien werkt gewoon een dubbelgevouwen doek over je ogen ook wel.

Veel succes , overigens zal het op het moment waarop je echt in trance zit niet meer uitmaken of je daar last van hebt want dan voel je dat ook niet meer.

---deze zit vol , we gaan verder in deel 4
Begin hier met meditatie deel 4 ---

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 13-11-2003 23:11]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')