quote:Nee het kan uberhaubt helemaal geen kwaad.
Op dinsdag 11 november 2003 02:04 schreef 4nima het volgende:
als je erg onervaren bent met een uittreding kan het toch geen kwaad als het gebeurt, ik bedoel, moet je het laten doen, of moet je zo snel mogelijk uit je trance gaan?
Maargoed ik kwam oa dit stukje tegen:
quote:Heb dus het idee dat mijn chakra's zich niet altijd sluiten 's nachts.
Op vrijdag 29 augustus 2003 06:42 schreef paganpaul het volgende:
Als je in slaap valt, dan sluiten je chakra's zich vanzelf. Je lichaam en geest gaan dan op 'automaat' en stellen alles zo in dat het optimaal is voor je toestand. Geen probleem dus.
Hier het verhaal van mijn laatste rot-droom:
Ik mijn droom ontmoette ik 2 hele lieve mensen die ik vertrouwde of ik bij hun aan hun tafeltje kwam zitten. Ze wouden me trakteren. Schotelde mij allemaal lekkere dingen voor. Ik had erge honger (gekregen) en at ervan. Toen veranderde ze dus helemaal in onwijs enge ..ja hoe leg je zoiets uit (ik zie ze nog voor me)..soort menselijke monsters. Heel horrorachtig, ze maakten vreselijke grappen omwille van voorbijgangers, kauwden elkaars hoofd eraf, veel bloed etc. En maar heel erg eng schaterend lachen en naar mij kijken. Het ergste kwaad leken ze en waren ze waarschijnlijk. Ik voelde me erg bang, maar vooral erg teleurgesteld en sprong toen van een soort railing af in een soort lucht (liever springen, dan bij hun blijven), we zaten op de 1e verdieping en toen werd ik wakker.
Dit was ook één van mijn erg heldere en duidelijke dromen. Even dacht ik ook bezeten te zijn, dit gebeurde allemaal in een erg energievolle periode, waarbij mijn chakra's dus misschien (te erg) open stonden. Moet ik zeggen dat deze droom (of nachtmerrie) het engst was, de andere waren juist van een onbeschrijfelijke mooiheid. Vooral één (een uittreding) maar dat is een verhaal apart. Bij die enge had ik het gevoel dat ik in het ooitje werd genomen, naja dat werd ik dus ook..ik voelde me belazerd en al..dan heb ik het nog niet over die horror. Ik denk nu dat ze van mijn openheid en vertrouwen misbruik hebben gemaakt. Al vanaf het begin moesten ze mij hebben, heel lief en aardig of ik bij ze kwam zitten, onwijs lekker eten voor mijn neus zetten..beetje lief overhalen, want ik twijfelde nog en even daarna werden het dus twee (waren man en vrouw trouwens) horrorgriezels....kan er nog boos om worden.
Een wijze les voor mij, is dat ik nu voorzichtiger in mijn dromen ben geworden, niet iedereen vertrouw (hoe lief ook) en zeker niet meer eet als het me wordt voorgeschoteld.
Voor de rest een paar keer spontane uittredingen gehad. Daar kwam ik later, na een spiritueel trefpunt gebeld te hebben, omdat ik doodsbang daardoor geworden was..maar wist dat het ook niet alleen iets lichamelijks was (daarna, als ik eruit kwam, hartkloppingen, doodsbenauwd gevoel -> dokter), achter. Bewust dromen heb ik ook weleens gehad.
En nu lijk ik zelfs over dingen te dromen, die mij normaal zorgen baren (zoals examen/school) en een soort van faalangstdromen daarover heb. Maar nu zijn ze wat mooier en doe dan bewust mijn best, 'k ga het aan laat maar zeggen. Zo kreeg ik bijvoorbeeld plaatjes (waar overigens veel groen in zat) van soort natuurfoto's te zien. Naja plaatjes..zag het op een soort levensgroot echt scherm..Het natuur erin was alleen driedimensionaal en echt. Ik moest verschillen opnoemen en/of zeggen wat er niet goed aan was of ontbrak. Naja ik had alles goed en was dus geslaagd met allemaal 10-en. Voor elk gehaald plaatje kreeg je een cijfer. En werd heel zeker en kalm wakker.
Nou wijk ik teveel af naar dromen.
Waar ik ook achter probeer te komen, is wat the old hag nou precies is.
Dit mysterie blijft zo onopgelost, zelfs hersenneurologen en al weten er het fijne niet van. Alleen dat het in alle culturen, bij alle lagen van de bevolking, bij mensen die er nooit wat van hebben gehoord etc voorkomt. Misschien hebben andere meningen hierover of iets dergelijks.
Ikzelf heb een paar opties:
1) het heeft met Kali (ofwel Kundalini) te maken, het kan zelfs Kali zelf zijn.
Je ervaart eerst de doodsangst (bijna-doodervaring) in al haar facetten;
- lichamelijk (fysiek sterk, verzet);
- geestelijk (overlevingskracht, power of the will ofzo) etc
en later, misschien was dit zelfs de voorbereiding/de test of je geschikt bent, ontvang je van haar Kundalini;
2) Uittredingservaring/OBE (al is dit dan wel een heel raar soort vind ik);
3) Het is die Theta-trance, waar ik hier iets over las. De hoogste vorm van trance.
Las ook dat dit als niet zo prettig wordt ervaren, kan me goed voorstellen dan. Hart staat stil (of lijkt stil te staan), niet kunnen ademhalen, niet kunnen schreeuwen (je hoort jezelf wel), niet kunnen bewegen (misschien desoriëntatie van lichaam) etc.
4) The old hag is echt een soort van kwade geest, zoals beschreven in de mythologie of
5) Het is een goede geest/gids, maar door het onbekende hiervan, raak je zelf in paniek. En omdat je er dan nog meer tegen verzet, word je nog banger. Het lichaam vecht er nog meer tegen, omdat je er zo snel mogelijk vanaf wil komen, weer terug wil in de vertrouwde wereld met de vertrouwde mensen.
Maar ok, ik ga nu maar stoppen..tis weer een heel verhaal geworden ![]()
Als het te lang is, edit het maar hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door sweetgirly op 11-11-2003 05:01]
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 02:50 schreef sweetgirly het volgende:
Wow, ben alles een beetje op mijn gemak a/h doorlezen..
..kan toch weer niet slapen..en wat een interessant topic
quote:Dit zou een religieuze interpretatie kunnen zijn van wat er metafysisch gebeurt , hier kan ik niet veel over zeggen.
Verdorrie..baal wel dat ik deze niet eerder heb gelezen.1) het heeft met Kali (ofwel Kundalini) te maken, het kan zelfs Kali zelf zijn.
Je ervaart eerst de doodsangst (bijna-doodervaring) in al haar facetten;
- lichamelijk (fysiek sterk, verzet);
- geestelijk (overlevingskracht, power of the will ofzo) etc
en later, misschien was dit zelfs de voorbereiding/de test of je geschikt bent, ontvang je van haar Kundalini;
quote:OBE kan ook spontaan voorkomen, en zoals ik het lees heb jij je al vaker met spirituele zaken beziggehouden en zou jij dus wel getraind genoeg kunnen zijn om onbewust een OBE op te wekken
2) Uittredingservaring/OBE (al is dit dan wel een heel raar soort vind ik);
quote:Je kan het je goed voorstellen dus dit zou het ook kunnen zijn,
3) Het is die Theta-trance, waar ik hier iets over las. De hoogste vorm van trance.
Las ook dat dit als niet zo prettig wordt ervaren, kan me goed voorstellen dan. Hart staat stil (of lijkt stil te staan), niet kunnen ademhalen, niet kunnen schreeuwen (je hoort jezelf wel), niet kunnen bewegen (misschien desoriëntatie van lichaam) etc.
quote:zie 1
4) The old hag is echt een soort van kwade geest, zoals beschreven in de mythologie of
quote:Ik doe zelf niet zoveel met gidsen, en ben nog erg sceptisch over dat sommige mensen ze als een soort engelen of soortgelijke entiteiten zien .ik zie het meer als een psychisch afweersysteem voor als je bewustzijn de ervaring niet meer kan aankan.
5) Het is een goede geest/gids, maar door het onbekende hiervan, raak je zelf in paniek. En omdat je er dan nog meer tegen verzet, word je nog banger. Het lichaam vecht er nog meer tegen, omdat je er zo snel mogelijk vanaf wil komen, weer terug wil in de vertrouwde wereld met de vertrouwde mensen.
TheShining heeft erg veel kennis op het gebied van gidsen, dus zal ik hem ff een por geven om je vraag eens te bekijken.
quote:Er kan niet genoeg over dit soort zaken geschreven en gepraten worden
Maar ok, ik ga nu maar stoppen..tis weer een heel verhaal geworden
Als het te lang is, edit het maar hoor.
Even over jou energie verlies
Wat jij het beste kan doen is elke morgen als je wakker bent eventjes je chakras sluiten, niet helemaal natuurlijk want dat is heel ongemakkelijk maar dat je de energieopening kleiner maakt.
Visualiseer je er ook maar een schild voor, een soort plaat van Goudgele energie die al de negatieve energie moet filteren.
Als jij er ook last van hebt bij het slapen kan je het dus ook maar beter voor het slapen doen, al zal dat wel ervoor zorgen dat je je dromen minder mooi ervaart.
'k Ga mijn chakra's beter leren af te sluiten.
Vooral als ik me weer erg open voel staan.
Denk dat ik totaal niet wist hoe er in het begin mee om te gaan.
En ja misschien ben je dan wel een gewillig slachtoffer, voor de wat minder aardige energieën.
Die kunnen in jou dromen (etc) dan misschien gauw binnenkomen, je in de maling nemen etc.
Ik heb het al gevraagd aan the Shining
, optie 5 kwam ook van hem af..tenminste beetje in die richting, heb het in mijn eigen woorden op geschreven (correct me if I'm wrong of wat vergeten ben).
quote:Hm misschien wil je te graag..
Op dinsdag 11 november 2003 14:46 schreef 4nima het volgende:
nou.. volgens mij lukt het echt voor geen meter, dat in trance komen heb het gister fanatiek geprobeerd maar het lukt gewoon niet, op een of andere manier kan ik me net niet goed genoeg ontspannen, steeds op het punt dat ik me voel wegzakken kom ik bij zinnen bij wijze van spreken, vanmiddag ook nog eens geprobeerd, eerst gedoucht, tralalala, en toen geprobeerd, teveel omgevingsgeluid *grrr*.
Daarna heb ik een beetje rustgevende muziek gedownload en het lukte nog steeds nieten ik wil het zo graag.. maja.. suggiesties??
Nee hoor, ik weet het niet..
Zelf heb ik wel het idee dat je de ene dag opener staat en daardoor ook
makkelijker in trance zou kunnen geraken of wat dan ook, dan de andere dag.
Misschien zou je bijvoorbeeld juist hele aardse dingen (met je handen bezig zijn etc) kunnen gaan doen op een dag, je totaal niet bezighouden met mediteren, spirituele dingen etc. En dan 's avonds opeens ontspannen gaan zitten of liggen en het proberen. De wereld om je heen veranderd dan alleen al, juist door die tegenstelling.
ff klein beetje offtopic: is er een manier om bericht te krijgen als je antwoord hebt of dat er iemand anders op het topic heeft gereageerd, ik zoek me namelijk steeds weer verloren
grtz en bedankt 4nima
quote:Er is niet iets, volgens mij, dat je speciaal bericht krijgt, zovan: 'er heeft iemand gereageerd op uw reactie'.
Op dinsdag 11 november 2003 15:43 schreef 4nima het volgende:
ff klein beetje offtopic: is er een manier om bericht te krijgen als je antwoord hebt of dat er iemand anders op het topic heeft gereageerd, ik zoek me namelijk steeds weer verloren
Boven in het gele balkje, onder opties en links naast Pass Mailer, staat wel de link 'My active topics'.
Daar staan wel alle topics waar jij (ooit) op gereageerd hebt. In de laatste rij kan je daar zien of er reacties zijn bijgekomen. En soms schiet opeens een topic weer omhoog, omdat er iemand heeft gereageerd en dan staat ie weer bovenaan.
gr
quote:wat fijn voor je!
Op dinsdag 11 november 2003 16:16 schreef hakstah het volgende:
Ik bereik met bidden hetzelfde, en ik hoef er een stuk minder voor te doen, dan met die meditatiegr
Mediteren is wel wat meer dan bidden; zo gaat bv. je sexleven er in het algemeen op vooruit.
Ik heb dit eigenlijk nooit geprobeerd; bereik je dan tijdens het hoogtepunt een heftiger orgasme door te bidden ![]()
Bidden is een eenrichtingsverkeer naar God, terwijl met meditatie een weg naar jezelf is en als je dat wenst naar "God". Maar da's dan weer offtopic.
quote:hetzelfde?
Ik bereik met bidden hetzelfde, en ik hoef er een stuk minder voor te doen, dan met die meditatiegr
ik heb wel moeite met het gevoel alsof je naar beneden valt, want dat voel ik nog niet echt. al met al toch een uur voorbij, terwijl het zo'n 20-25 minuten leek.
quote:Daar gaat het al mis, je moet niet zo gefixeerd op die trance zijn, dat is helemaal niet van belang ga er gewoon vanuit dat je even kan ontspannen.
Op dinsdag 11 november 2003 14:46 schreef 4nima het volgende:
nou.. volgens mij lukt het echt voor geen meter, dat in trance komen heb het gister fanatiek geprobeerd maar het lukt gewoon niet.
Als je het gewoon doet om te ontspannen zal die trance vanzelf weer komen.
quote:Ik weet zeker dat jij met bidden geen astrale projecties bereikt.
Maar als bidden voor jou hetzelfde werkt, wat dus aan zou moeten geven dat jij al eens een trance hebt meegemaakt dan moet je het daar maar bij laten
quote:In vrijwel alle religieuze sferen is sexualiteit die niet meteen met voortplanting te maken heeft een taboe.
Op dinsdag 11 november 2003 16:26 schreef The_Shining het volgende:[..]
wat fijn voor je!
Mediteren is wel wat meer dan bidden; zo gaat bv. je sexleven er in het algemeen op vooruit.
Ik heb dit eigenlijk nooit geprobeerd; bereik je dan tijdens het hoogtepunt een heftiger orgasme door te bidden
Bidden is een eenrichtingsverkeer naar God, terwijl met meditatie een weg naar jezelf is en als je dat wenst naar "God". Maar da's dan weer offtopic.
En meditatie is niet alleen luisteren naar jezelf, het is ook praten met jezelf en daarom werkt het zo mooi.
Is het erg als er tussen mijn ademhaling lange pauzes zitten? Als ik uitadem wacht ik meestal onegveer 5 seconden voordat ik weer inadem. Dit doe ik omdat ik anders een soort van 'vol' gevoel in mn longen krijg, maar ik weet neit of het bevordelijk is voor de meditatie.
En ik moet ook best vaak slikken, is dat erg of maakt dat niet zo veel uit?
thx
quote:maakt niet uit.. De ademhaling heeft als doel een rhytmisch patroon aan te brengen.
Op donderdag 13 november 2003 12:05 schreef Cataclysm_Child het volgende:
Ik heb nog een paar vraagjes:Is het erg als er tussen mijn ademhaling lange pauzes zitten? Als ik uitadem wacht ik meestal onegveer 5 seconden voordat ik weer inadem. Dit doe ik omdat ik anders een soort van 'vol' gevoel in mn longen krijg, maar ik weet neit of het bevordelijk is voor de meditatie.
En ik moet ook best vaak slikken, is dat erg of maakt dat niet zo veel uit?
slikken, doe ik ook
gewoon doen.. als je moet slikken, slikje, naarmate je vorder naar de trance toe, zul je steeds minder willen slikken
.
nog even een vraagje, wat bedoelen jullie eigenlijk met de weg naar jezelf zoeken? Denk je dan dat je uiteindelijk 1 kan worden met het heelal, of dat je het goddelijke in je vindt ofzo?
Ik lag in een lichte trance maar visualiseren doe ik bijna nooit en ik ging gewoon wat liggen concentreren op het nergens aan denken zeg maar.
Elke gedachte die in je opkomt negeren. Opeens voelde ik mezelf heel erg zwaar worden en voelde mijn lichaam slecht, het leek alsof ik idd een stukje zweefde, tenminste zo voelde het.
Ik had HEEL erg moeite met ademhalen, Iemand enig idee waarom?
En het was donker en erg stil, mijn ogen begonnen heel erg te trekken, heel snel achter elkaar iets van een halve minuut.
Maar visualiseren blijft mijn zwakke punt, ik krijg het gewoon neit voor elkaar
quote:Ik zie het als gewoon mezelf kennen en ontwikkelen. Zoveel mogelijk uit mezelf halen.
Op donderdag 13 november 2003 13:39 schreef hakstah het volgende:nog even een vraagje, wat bedoelen jullie eigenlijk met de weg naar jezelf zoeken? Denk je dan dat je uiteindelijk 1 kan worden met het heelal, of dat je het goddelijke in je vindt ofzo?
quote:voor mij hetzelfde
Op donderdag 13 november 2003 12:21 schreef Demon-X het volgende:
eerlijk gezegd voel k er niet veel voor om die zooi in te vullen voor dat boek, zou je em me ajb ook ff kunnen meelen?
d_mon_X@hotmail.comthx
mudskippingsicness@*geenspam*hotmail.com
alvast bedankt!
nog een vraagje, als je eenmaal in trance bent, is het dan nog nodig om op je ademhaling te letten. of iets anders waardoor je in trance blijft. want steeds als ik in trance lijk te komen ben ik er zo weer uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |