Tja, dat fouilleren zal nooit afdoende kunnen, da's duidelijk.
quote:En minder spelfouten in de topic-titel
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:39 schreef Brick_Top het volgende:Betere openingspost. Dat dan weer wel.
quote:m.a.w. dat drugs mee naar binnen genomen worden kun je dus nooit tegen gaan door alleen fouilleren.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:38 schreef DennisMoore het volgende:
Vorige deel: 15 jarig meisje dood na xtc gebruik [deel 2]Tja, dat fouilleren zal nooit afdoende kunnen, da's duidelijk.
quote:'k Zou niet weten op welke manier wél?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:40 schreef Vision het volgende:m.a.w. dat drugs mee naar binnen genomen worden kun je dus nooit tegen gaan door alleen fouilleren.
Alleen dealers kun je zo tegenhouden misschien... Maar ook daar geldt weer dat een pasjes-systeem een goed idee is. Het opheffen van anonimiteit.
quote:Om over de cultuurverschillen maar te zwijgen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Bricktop, ken je het rechtssysteem in Singapore?
Dat is net als het Engelse, en zeker niet minder als het onze, alleen zijn de straffen flink wat strenger
quote:Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing. Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef DennisMoore het volgende:[..]
'k Zou niet weten op welke manier wél?
Alleen dealers kun je zo tegenhouden misschien... Maar ook daar geldt weer dat een pasjes-systeem een goed idee is. Het opheffen van anonimiteit.
quote:en?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Om over de cultuurverschillen maar te zwijgen.
quote:kun je niet tegengaan (behalve door een x-ray scanner ofzo, en dat gaat er zeker nooit komen lijkt me).
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef DennisMoore het volgende:'k Zou niet weten op welke manier wél?
Maar goed, ook dealers voorkom je niet door het pasjes systeem. Tenminste niet tot ze een keer gepakt worden. Als ze iemand betalen om die pillen inwendig () mee naar binnen te nemen kun je fouilleren wat je wil, die vind je niet.
quote:Gebeurt dat dan ? Niet zo dramatisch a.u.b.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
en?
Dus moeten we alles maar lekker de soep in lopen?
quote:Dan laat je buiten een paar agenten/opsporingsambtenaren in burger rondlopen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef gelly het volgende:Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing.
quote:Gezien de huidige trend in de maatschappij, heb ik niet zulke hoge verwachtingen van dat laatste.
Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.
quote:Buiten als in elders, dat hoeft niet persé voor de deur te zijn.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:45 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dan laat je buiten een paar agenten/opsporingsambtenaren in burger rondlopen.
Wanneer de bezoekers van zo'n feest een dealer kunnen vinden bij de ingang, dan kan zo'n agent dat ook.
quote:Dus jij wilt zeggen dat het rechtssysteem in Nederland het systeem van Singapore als voorbeeld moet zien?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
en?
Dus moeten we alles maar lekker de soep in lopen?
Nu vind ik het rechtssysteem in Nederland wel een grote poppenkast, maar ik vind ook dat de wetgeving in Nederland omtrent het gedogen van drugs en alle bijkomende zaken de eerstkomende tijd niet echt radicaal veranderd kan worden. Ik denk dat ik niet eens hoef uit te leggen waarom.
quote:Hoe zie je die verantwoordelijkheid van de ouders dan? Hoe kunnen die voorkomen dat hun kinderen dit spul gaan gebruiken?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef gelly het volgende:[..]
Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing. Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.
quote:Nee, maar het punt is, dat dealers contact proberen te leggen met klanten. Ze willen dus niet 100% onzichtbaar zijn. En daarom kun je ze ook pakken. Flinke boete/celstraf/whatever. Raken meteen hun pasje kwijt, zodat ze ook niet meer op andere feesten hun zooi kunnen verkopen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Vision het volgende:kun je niet tegengaan (behalve door een x-ray scanner ofzo, en dat gaat er zeker nooit komen lijkt me).
Maar goed, ook dealers voorkom je niet door het pasjes systeem. Tenminste niet tot ze een keer gepakt worden. Als ze iemand betalen om die pillen inwendig (
) mee naar binnen te nemen kun je fouilleren wat je wil, die vind je niet.
quote:* Pietverdriet vind Nederland goed verziekt
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:44 schreef gelly het volgende:[..]
Gebeurt dat dan ? Niet zo dramatisch a.u.b.
quote:Voorkomen dat ze het gaan gebruiken lukt toch niet, voorlichting geven over eventueel veilig gebruik wel.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:46 schreef SCH het volgende:[..]
Hoe zie je die verantwoordelijkheid van de ouders dan? Hoe kunnen die voorkomen dat hun kinderen dit spul gaan gebruiken?
quote:Onmogelijk. Ouders kunnen er wel invloed op hebben, maar als puntje bij paaltje komt doet zoonlief of dochterlief toch lekker zelf wat ie wilt. De een stopt bij het stiekum roken van een sigaretje en de ander experimenteerd met drugs.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:46 schreef SCH het volgende:[..]
Hoe zie je die verantwoordelijkheid van de ouders dan? Hoe kunnen die voorkomen dat hun kinderen dit spul gaan gebruiken?
quote:Dat is in ieder geval al een minder slechte situatie dan allemaal dealers ter plekke.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:45 schreef gelly het volgende:Buiten als in elders, dat hoeft niet persé voor de deur te zijn.
quote:Zou dat niet indirect aanzetten tot nieuwsgierigheid?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:48 schreef gelly het volgende:[..]
Voorkomen dat ze het gaan gebruiken lukt toch niet, voorlichting geven over eventueel veilig gebruik wel.
quote:Ach kom op zeg - Nederland doet het helemaal zo slecht nog niet vergeleken bij veel andere landen. Nederland is niet ziek maar er kunnen altijd dingen beter maar ik snap niet zo goed waarom je dit in dit topic te berde brengt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je het hier niet mee eens bent, ga dan eens een tijdje in het buitenland wonen, dan zie je het pas hoe totaal ziek NL is.
quote:Ik denk dat je dan pas ziet hoe goed we het in Nederland hebben. Of ga je ontkennen dat het drugsbeleid in Nederland betere resultaten heeft dat landen met een zero-tolerance beleid ?
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
dan zie je het pas hoe totaal ziek NL is.
quote:Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk. Verbieden leidt meestal juist tot gebruik, maar verstandig gebruikt voorkomt excessen. Het is ook niet zo erg als ze gebruiken, als het maar niet uit de hand loopt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:48 schreef gelly het volgende:[..]
Voorkomen dat ze het gaan gebruiken lukt toch niet, voorlichting geven over eventueel veilig gebruik wel.
quote:Dat denk ik niet. Misschien is het zelfs zo dat XTC gebruik wat uit de stoere hoek wordt getrokken omdat Pa en Ma erover willen praten en voorlichting geven.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:49 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Zou dat niet indirect aanzetten tot nieuwsgierigheid?
Zeker in dit geval had voorlichting een leven kunnen redden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |