abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12735195
Vorige deel: 15 jarig meisje dood na xtc gebruik [deel 2]

Tja, dat fouilleren zal nooit afdoende kunnen, da's duidelijk.

pi_12735206
Betere openingspost. Dat dan weer wel.
Superfly.
pi_12735227
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:39 schreef Brick_Top het volgende:

Betere openingspost. Dat dan weer wel.

En minder spelfouten in de topic-titel .
pi_12735231
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:38 schreef DennisMoore het volgende:
Vorige deel: 15 jarig meisje dood na xtc gebruik [deel 2]

Tja, dat fouilleren zal nooit afdoende kunnen, da's duidelijk.

m.a.w. dat drugs mee naar binnen genomen worden kun je dus nooit tegen gaan door alleen fouilleren.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12735260
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:40 schreef Vision het volgende:

m.a.w. dat drugs mee naar binnen genomen worden kun je dus nooit tegen gaan door alleen fouilleren.

'k Zou niet weten op welke manier wél?

Alleen dealers kun je zo tegenhouden misschien... Maar ook daar geldt weer dat een pasjes-systeem een goed idee is. Het opheffen van anonimiteit.

pi_12735287
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bricktop, ken je het rechtssysteem in Singapore?
Dat is net als het Engelse, en zeker niet minder als het onze, alleen zijn de straffen flink wat strenger

Om over de cultuurverschillen maar te zwijgen.
Superfly.
pi_12735294
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Alleen dealers kun je zo tegenhouden misschien... Maar ook daar geldt weer dat een pasjes-systeem een goed idee is. Het opheffen van anonimiteit.

Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing. Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:43:30 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12735306
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Om over de cultuurverschillen maar te zwijgen.

en?
Dus moeten we alles maar lekker de soep in lopen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_12735311
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:41 schreef DennisMoore het volgende:

kun je niet tegengaan (behalve door een x-ray scanner ofzo, en dat gaat er zeker nooit komen lijkt me).

Maar goed, ook dealers voorkom je niet door het pasjes systeem. Tenminste niet tot ze een keer gepakt worden. Als ze iemand betalen om die pillen inwendig () mee naar binnen te nemen kun je fouilleren wat je wil, die vind je niet.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12735318
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en?

Gebeurt dat dan ? Niet zo dramatisch a.u.b.
pi_12735326
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef gelly het volgende:

Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing.

Dan laat je buiten een paar agenten/opsporingsambtenaren in burger rondlopen.
Wanneer de bezoekers van zo'n feest een dealer kunnen vinden bij de ingang, dan kan zo'n agent dat ook.
quote:
Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.
Gezien de huidige trend in de maatschappij, heb ik niet zulke hoge verwachtingen van dat laatste.
pi_12735339
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan laat je buiten een paar agenten/opsporingsambtenaren in burger rondlopen.
Wanneer de bezoekers van zo'n feest een dealer kunnen vinden bij de ingang, dan kan zo'n agent dat ook.

Buiten als in elders, dat hoeft niet persé voor de deur te zijn.
pi_12735341
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en?

Dus jij wilt zeggen dat het rechtssysteem in Nederland het systeem van Singapore als voorbeeld moet zien?

Nu vind ik het rechtssysteem in Nederland wel een grote poppenkast, maar ik vind ook dat de wetgeving in Nederland omtrent het gedogen van drugs en alle bijkomende zaken de eerstkomende tijd niet echt radicaal veranderd kan worden. Ik denk dat ik niet eens hoef uit te leggen waarom.

Superfly.
pi_12735346
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan kopen ze het spul buiten wel, geen oplossing. Voorlichting en verantwoordelijkheid bij de ouders leggen.

Hoe zie je die verantwoordelijkheid van de ouders dan? Hoe kunnen die voorkomen dat hun kinderen dit spul gaan gebruiken?
pi_12735368
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:43 schreef Vision het volgende:

kun je niet tegengaan (behalve door een x-ray scanner ofzo, en dat gaat er zeker nooit komen lijkt me).

Maar goed, ook dealers voorkom je niet door het pasjes systeem. Tenminste niet tot ze een keer gepakt worden. Als ze iemand betalen om die pillen inwendig () mee naar binnen te nemen kun je fouilleren wat je wil, die vind je niet.

Nee, maar het punt is, dat dealers contact proberen te leggen met klanten. Ze willen dus niet 100% onzichtbaar zijn. En daarom kun je ze ook pakken. Flinke boete/celstraf/whatever. Raken meteen hun pasje kwijt, zodat ze ook niet meer op andere feesten hun zooi kunnen verkopen.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:47:33 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12735369
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Gebeurt dat dan ? Niet zo dramatisch a.u.b.

* Pietverdriet vind Nederland goed verziekt
Iedereen heeft overal schijt aan, en niet alleen in het verkeer.
Word tijd dat we koers eens omgooien, en de Wet gaan handhaven.
Als je het hier niet mee eens bent, ga dan eens een tijdje in het buitenland wonen, dan zie je het pas hoe totaal ziek NL is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_12735377
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe zie je die verantwoordelijkheid van de ouders dan? Hoe kunnen die voorkomen dat hun kinderen dit spul gaan gebruiken?

Voorkomen dat ze het gaan gebruiken lukt toch niet, voorlichting geven over eventueel veilig gebruik wel.
pi_12735378
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Onmogelijk. Ouders kunnen er wel invloed op hebben, maar als puntje bij paaltje komt doet zoonlief of dochterlief toch lekker zelf wat ie wilt. De een stopt bij het stiekum roken van een sigaretje en de ander experimenteerd met drugs.
Superfly.
pi_12735383
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:45 schreef gelly het volgende:

Buiten als in elders, dat hoeft niet persé voor de deur te zijn.

Dat is in ieder geval al een minder slechte situatie dan allemaal dealers ter plekke.
Een vooruitgang dus.
  Moderator dinsdag 26 augustus 2003 @ 17:48:51 #20
18653 crew  D.
pi_12735394
edit

[Dit bericht is gewijzigd door D.Rose op 26-08-2003 17:49]

pi_12735400
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Voorkomen dat ze het gaan gebruiken lukt toch niet, voorlichting geven over eventueel veilig gebruik wel.

Zou dat niet indirect aanzetten tot nieuwsgierigheid?
Superfly.
pi_12735415
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je het hier niet mee eens bent, ga dan eens een tijdje in het buitenland wonen, dan zie je het pas hoe totaal ziek NL is.
Ach kom op zeg - Nederland doet het helemaal zo slecht nog niet vergeleken bij veel andere landen. Nederland is niet ziek maar er kunnen altijd dingen beter maar ik snap niet zo goed waarom je dit in dit topic te berde brengt.
pi_12735417
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dan zie je het pas hoe totaal ziek NL is.

Ik denk dat je dan pas ziet hoe goed we het in Nederland hebben. Of ga je ontkennen dat het drugsbeleid in Nederland betere resultaten heeft dat landen met een zero-tolerance beleid ?
pi_12735438
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk. Verbieden leidt meestal juist tot gebruik, maar verstandig gebruikt voorkomt excessen. Het is ook niet zo erg als ze gebruiken, als het maar niet uit de hand loopt.
pi_12735447
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:49 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Zou dat niet indirect aanzetten tot nieuwsgierigheid?

Dat denk ik niet. Misschien is het zelfs zo dat XTC gebruik wat uit de stoere hoek wordt getrokken omdat Pa en Ma erover willen praten en voorlichting geven.

Zeker in dit geval had voorlichting een leven kunnen redden.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')