quote:Wauw, is dat zo? Jemig de pemig, komt er dus toch nog schot in! En natuurlijk moeten de andere babies er direct achteraan, vandaag nog! Dat was al afgesproken!!
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:16 schreef yvonne het volgende:
Bixis is bevallig!!!!!
quote:Doen we; het is een half A4-tje en dat dan doormidden gevouwen. Dus het formaat van een A6. Da's juist een mooie maat: ong.10x15 cm, dus middel fotoformaat. Daarop komt dan een deel van een foto (moet ik natuurlijk nog maken he
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:30 schreef moussy het volgende:
Denk je om het formaat van het kaartje? Wij moesten weer eens moeilijk doen en geen standaard formaat kaartje maken.. enveloppen waren dus ook niet te vinden
Ik zal vanavond ff echootje posten als het lukt...
Catootje, Ik ben gisteren voor het eerst naar zwangerschapscursus geweest.Gewoon bij de Thuiszorg hier. Ik heb voor deze cursus gekozen omdat er gecombineerd informatie wordt gegeven over de bevalling, de verzorging en de voeding en daarnaast ook lessen zwangerschapsgym worden gegeven voor je houding, enz.
Dit leek me zo voor de eerste zwangerschap wel heel zinvol.
De partners mogen altijd mee maar de 3e en 7e les zijn hier speciaal op gericht.
Verder ga ik 1 keer in de week naar zwangerschapszwemmen. Het is heerlijk om met de dikke buik in het water te bewegen!
Ik vind het ook gewoon leuk om andere zwangere vrouwen te zien en om verhalen en ervaringen uit te wisselen.
quote:veel plezier Belana
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:26 schreef Belana het volgende:
Ik zal vanavond ff echootje posten als het lukt...
quote:Niet per definitie
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:25 schreef Catootje het volgende:
ET....betekent het voor jullie als de plannenv an de regering doorgaan, dit jullie eerste en laatste kind is? Jullie liggen natuurlijk midden in de vuurlinie! Ik moet er vaak aan denken de laatste tijd, ook natuurlijk omdat ik zelf niet bepaald gemakkelijk zwanger werd en dan ivf in me hoofd had zitten....
Maar ik verwacht niet dat 't zo'n vaart gaat lopen. (de veel gehoorde opmerkingen dat het voor veel mensen onmogelijk zou worden.. vind ik ietwat overdreven.. ) Er is zo vreselijk veel weerstand uit de hoek van gyneacologen.. op 'europa-nivo' zijn ze er mee bezig om de ivf procedure te vereenduidelijken en toegankelijker te maken. (in diverse landen is 't al een standaard behandeling.. in Belgie is zojuist besloten om het in het ziekenfonds te doen)
Alle onderzoeken e.d. en raadgevingen van diverse instanties die de Tweede kamer informeren hebben juist geadviseerd om IVF in het ziekenfondspakket op te nemen (dat zit het nu dus absoluut niet! De gebruikte medicijnen worden door het ziekenfonds vergoed.. deze medicijnen worden voor diverse andere dingen gebruikt en zullen er dus nooit uitgehaald kunnen worden... De behandeling zelf (het ziekenhuisgedeelte) wordt uit een apart potje betaald onder de Wet Bijzondere Medische Behandelingen (ofzoiets).. een soort subsidiepotje is dit.
Ik geloof dat ik nu de draad een beetje kwijt ben
maar voor mij maakt 't dus niet zoveel uit. De emotionele belasting is vele malen zwaarder dan de financiele belasting.
quote:En waarom zijn jullie dan niet even langsgeweest? Die man van je weet dat wij in de buurt wonen..
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:30 schreef -Lies- het volgende:
Leuk Belena een pretecho! Hebben wij bij 16 weken laten doen in Barendrecht bij Babyview. We vonden het geweldig om die kleine helemaal te bekijken en te onderzoeken! Ze nemen er echt de tijd voor bij zo'n bureau. Op de videoband staat heel de uitleg van bijna een half uur lang. Heel bijzonder!
Wat zou dan de toegevoegde waarde van een pret-echo nog zijn?
quote:Nou, noem Capelle maar in de buurt van Barendrecht ...
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:45 schreef E.T. het volgende:[..]
En waarom zijn jullie dan niet even langsgeweest? Die man van je weet dat wij in de buurt wonen..
Zucht, nog steeds geen baby-update ... De tekst is van m'n F5-toets weggesleten!
quote:Dat je het geslacht komt te weten( als je dat wilt).
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:47 schreef E.T. het volgende:
Wat zou dan de toegevoegde waarde van een pret-echo nog zijn?
quote:Wij hebben alledrie de pretecho's bij http://www.koekeloere.nl/ gedaan. José is echt een wereld-echografiste. Onwijs betrokken, echt lief.. Daarnaast heeft ze een continu-wedstrijd. Schrijf een origineel verhaal over je echo-belevenis, elke maand loot ze er een uit die dan een basispakket gratis krijgt. Wanneer je ook maar een beetje in deze regio woont kan ik haar van harte aanbevelen... <reclamemode uit>
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:30 schreef -Lies- het volgende:
Leuk Belena een pretecho! Hebben wij bij 16 weken laten doen in Barendrecht bij Babyview. We vonden het geweldig om die kleine helemaal te bekijken en te onderzoeken! Ze nemen er echt de tijd voor bij zo'n bureau. Op de videoband staat heel de uitleg van bijna een half uur lang. Heel bijzonder!
quote:Hier ook!!
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:53 schreef Bright het volgende:[..]
Zucht, nog steeds geen baby-update ... De tekst is van m'n F5-toets weggesleten!
quote:Het lijkt me dat je ook wel kan zien of het een jongetje of meisje is bij een gewone echo. Wij hebben dus geen pretecho's hier, en om eerlijk te zijn vindt ik het zelf niet echt nodig eigenlijk. Het is misschien wel leuk voor later maar ik heb toch die echo fotootjes wel, die video lijkt me dan echt iets heel persoonlijks, want voor anderen zal dit misschien saai zijn en niets zeggend.
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:47 schreef E.T. het volgende:
Ik zit eigenlijk nog een beetje te twijfelen over een pret-echo.
Bij de verloskundige krijg ik op 19 wk. een echo.. ik wil in 't ziekenhuis een uitgebreide echo laten doen om alle organen enzo na te kijken.. (dat gebeurt rond de 20e week)Wat zou dan de toegevoegde waarde van een pret-echo nog zijn?
Het is in ieder geval gewoon een luxe die jullie hebben in Nederland waar je extra van zou kunnen genieten, maar wel tegen betaling dan.
quote:tuurlijk
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:19 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Het lijkt me dat je ook wel kan zien of het een jongetje of meisje is bij een gewone echo.
enne Bixis we willen wel even update's hier van jou he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het geslacht kan de verloskundige en de echomiep in het zieknhuis me ook vertellen.
Ow ,en Bright.. Barendrecht - Capelle.. 10 minuutjes ofzo hoor
quote:vind ik ook
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:28 schreef E.T. het volgende:
Het enige verschil wat ik zo 1,2,3 zie is de videoband.. En als je een pakket bij een pret-echo neemt inclusief videoband... is geloof ik bijna 100 euro ofzo... Duur videobandje.. en ik heb al een foto-album vol met echo-foto's.
en dan nog: wanneer kijk je zo'n band nog...
ET
Ik heb ook bij Bo en nu weer een pretecho in laten doen bij babyvieuw eerst nog in ridderkerk nu in baremdrecht
Ze trekken er veel meer tijd voor uit dan in het zikeenhuis en laten alles veel duidelijker zien. Het gaat immers niet om het medische gedeelte maar om het zo mooi mogelijk in beeld brengen van jou kindje. Ik vond het vooral leerzaam en prachtig om te zien. Ik zou het zeker aanraden. Ook leuk om af en toe nog eens te bekijken.
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:30 schreef jessie het volgende:
Ik zou het zeker aanraden. Ook leuk om af en toe nog eens te bekijken.
quote:zo zie je maar weer...
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:30 schreef lily het volgende:
en dan nog: wanneer kijk je zo'n band nog...
Ik zit de banden van Bo en de aankomende (pppfffff duurt nu echt te lang wil steeds de naam verklappen) ook te vergelijken enzo. Is ook wel geinig. Deze heeft kleinere voeten bv.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |