quote:je zegt net dat je LOTR niet kijkt omdat er teveel reclame voor wordt gemaakt, maar stiekem heb je em toch gezien
Op maandag 25 augustus 2003 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
1) Heb de film gezien
2) Heb deze kritiek er op
wat is je probleem? Mag ik geen kritiek hebben op LOTR?
quote:Uiteraard, ik heb ook zat kritiek op LOTR(nouja, boek dan maar toch)
Op maandag 25 augustus 2003 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
1) Heb de film gezien
2) Heb deze kritiek er op
wat is je probleem? Mag ik geen kritiek hebben op LOTR?
Kijk, ik snap best dat het af en toe onscherpe en vage kleurgebruik van LOTR irritant is, alleen dat doet niet af aan heel de film. ALs je kritiek heb op het uber-simpele verhaal ok, maar ik vind op de kleuren letten muggezifterij, een film van drie uur kan niet altijd perfect zijn.
Ik heb opzich geen probleem tegen kritiek op een film, alleen moet het wel goede kritiek zijn.
Maar goed, we gaan off-topic(ik in ieder geval).
Mocht je nog verder willen harre-warren, open gerust een topic.
quote:heb nooit gezegt dat ik hem niet gezien heb, zeg dat hoe meer reclame er gemaakt wordt, dat ik ik hem dan minder ik hem hoef te zien (maw, hij krijgt een lagere prio)
Op maandag 25 augustus 2003 13:38 schreef Lil_devil het volgende:[..]
je zegt net dat je LOTR niet kijkt omdat er teveel reclame voor wordt gemaakt, maar stiekem heb je em toch gezien
quote:De kettingen zijn waarschijnlijk lang genoeg om ze zijwaarts over het touw te gooien, dan kon hij de lus onderhands weer pakken. Of het echt zo is weet ik niet, ging te snel, maar dat zou de enige mogelijkheid zijn.
Op maandag 25 augustus 2003 12:22 schreef ABC-tje het volgende:
Is het ook al iemand opgevallen dat hij in de scene waar hij geboeid is langs een touw naar beneden glijd. Hoe kan hij om dat touw heen komen (en er weer af)? Is dit de enige fout in de film, of zijn er nog meer?
quote:Ik heb hier ook over nagedacht en zou het terug moeten zien
Op maandag 25 augustus 2003 14:48 schreef Witchfynder het volgende:
De kettingen zijn waarschijnlijk lang genoeg om ze zijwaarts over het touw te gooien, dan kon hij de lus onderhands weer pakken. Of het echt zo is weet ik niet, ging te snel, maar dat zou de enige mogelijkheid zijn.
Wat ik wel als een fout zag, was die scene nadat ze onder water naar dat schip lopen. Ze klimmen langs de zijkant van de boot omhoog, vallen aan, en ineens komen er ook spookpiraten via kabels naar beneden glijden vanuit de mast. Die zijn vanuit het water daarnaartoe gevlogen ofzo?
Maar wat me eigenlijk het *meeste* opviel was dat ze de hele film bezig zijn om die piraten tegen te houden van het weer menselijk worden, terwijl ze al die moorden en wreedheden begingen *juist* om weer menselijk te worden. De film wordt een beetje kort, maar als ze die medaillon in het begin hadden gegeven en Turner effe in zijn hand had gesneden, had iedereen vrolijk na kunnen praten in de kroeg, lekker vroeg naar huis en er de volgende dag weer lekker tegenaan kunnen gaan.
De enige reden om het zo omslachtig te doen was dat Sparrow die spookkapitein dood wilde en zijn schip terug wilde. Well, dan had 'ie hem naderhand kunnen uitdagen. Die spookkapitein wilde hem in feite niet dood hebben, alleen maar uit de weg, anders had 'ie Sparrow gelijk wel gedood bij de eerste de beste gelegenheid.
Ik had halverwege de film zoiets van' Jongens, waarom doen jullie het allemaal the hard way???' .
Verder vond ik het gewoon een fucking goeie film .
Eh ja, is Johnny Depp homo ofzo? De manier waarop die het roerrad van zijn schip op het einde liefkoost . Erg goed gespeeld hoor, maar ik vroeg me af of hij een statement probeerde te maken. In Nederland is dat niet zo nodig, dus valt het niemand meer echt op
.
quote:Het piratenschip als fallussymbool? Nah, dan had-ie wel de Dauntless gejat gekaapt.
Op maandag 25 augustus 2003 17:32 schreef RetepV het volgende:Eh ja, is Johnny Depp homo ofzo? De manier waarop die het roerrad van zijn schip op het einde liefkoost
.
Net voor een tweede keer gezien. Nog steeds is het mijn nieuwe favoriete film. Ik begin Bloom zelfs los te zien van dat puntorige blondje!
quote:Ik bedoelde eigenlijk die handvatten van het stuur
Op maandag 25 augustus 2003 17:37 schreef Karboenkeltje het volgende:
Het piratenschip als fallussymbool? Nah, dan had-ie wel de Dauntless gejat gekaapt.
Oh, nog wat, als een boot zinkt, vaart 'ie echt niet meer door hoor. Geniale scene, maar zo gauw een boot onder water is, gaat 'ie fladderen en kantelen, net als een boomblad (alleen langzamer ).
Oh ja, en je bent wel een *hele* bink als je vol onder zeil met zo'n groot piratenschip een haven binnen durft te zeilen . Ik vraag me af wat ze gebruikten om af te remmen. Ik heb het over die scene waarbij het piratenschip de stad aanvalt. Vol onder zeil zo de haven in
.
Edit:
Had ik al gezegd dat ik het een supergoede film vond? En dat de rare dingetjes niks afdeden aan hoe goed ik de film vond?
quote:Ben bang dat dat na december weer verdwenen is als het laatste deel van LOTR uit komt. Ik zag in Orlando ook nog steeds het puntorige blondje terug, ook door een aantal acties...Was eigenlijk best grappig.
Op maandag 25 augustus 2003 17:37 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Het piratenschip als fallussymbool? Nah, dan had-ie wel de Dauntless gejat gekaapt.
Net voor een tweede keer gezien. Nog steeds is het mijn nieuwe favoriete film. Ik begin Bloom zelfs los te zien van dat puntorige blondje!
quote:Hij is kapitein Jack Sparrow. Niet een hele bink maar dé hele bink van de zeven zeeën!!!
Op maandag 25 augustus 2003 17:44 schreef RetepV het volgende:
Oh ja, en je bent wel een *hele* bink als je vol onder zeil met zo'n groot piratenschip een haven binnen durft te zeilen
Je vráágt gewoon om een kielhaalsessie!
Niet dat het qua realisme uitmaakt of zo maarre zeilde hij niet de haven binnen in een soort klein (nou ja klein, vijf tot tien meter of zo?) zeilbootje?
-edit-
Jezus, tikfout galore.
[Dit bericht is gewijzigd door Karboenkeltje op 25-08-2003 18:02]
quote:[/quote]
Op maandag 25 augustus 2003 17:55 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Hij is kapitein Jack Sparrow. Niet een hele bink maar dé hele bink van de zeven zeeën!!!
[sub]Niet dat het qua realisme uitmaakt of zo maarre zeilde hij niet de haven binnen in een soort klein (nou ja klein, vij tot tien meter of zo?) zeilboortje?
Less effe opnieuw, ik bedoelde de Black Pearl. De eerste keer dat die optreedt in de film (behalve in de intro dan), krijg je zo'n mooi shot van de spiegel van de Black Pearl. Je ziet aan het water dat 'ie een flinke vaart heeft. Dan schuift de camera naar rechts en omhoog en zie je dat 'ie al bijna in de haven van dat dorpje is. Rijkelijk te laat om nog je zeilen te laten zakken, die staat echt niet stil voordat 'ie de haven geramd heeft hoor . Wel een erg mooi shot hoor, dat kan niet anders dan CGI zijn, maar ik zag het er niet echt in.
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 25-08-2003 18:01]
quote:[/quote]
Op maandag 25 augustus 2003 17:55 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Hij is kapitein Jack Sparrow. Niet een hele bink maar dé hele bink van de zeven zeeën!!!
[sub]Niet dat het qua realisme uitmaakt of zo maarre zeilde hij niet de haven binnen in een soort klein (nou ja klein, vij tot tien meter of zo?) zeilboortje?
Dat was dus Barbossa die de stad aanviel. Met ontploffende loden/stenen kogels overigens.
quote:Sorry, mijn (stomme) leesfout. Ik dacht dat je het nog over die gave Jack-Sparrow-zinkt-de-haven-binnen scène had.
Op maandag 25 augustus 2003 18:00 schreef RetepV het volgende:Lees effe opnieuw, ik bedoelde de Black Pearl.
Arrr, forgive mine erroneous was, me heartey. It be mine poor rearing.
quote:Correct me if i'm wrong, maar ik zou zweren dat de Black Pearl vaart zonder zeilen! Je ziet alleen zwarte gerafelde doeken terwijl het ship gaat alsof 'ie een buitenboord motor had! Ik zou dit uitleggen als onderdeel van de vloek.
Less effe opnieuw, ik bedoelde de Black Pearl. De eerste keer dat die optreedt in de film (behalve in de intro dan), krijg je zo'n mooi shot van de spiegel van de Black Pearl. Je ziet aan het water dat 'ie een flinke vaart heeft. Dan schuift de camera naar rechts en omhoog en zie je dat 'ie al bijna in de haven van dat dorpje is. Rijkelijk te laat om nog je zeilen te laten zakken, die staat echt niet stil voordat 'ie de haven geramd heeft hoor. Wel een erg mooi shot hoor, dat kan niet anders dan CGI zijn, maar ik zag het er niet echt in.
Let er bvb op dat aan het eind van de film toen het schip Jack Sparrow komt redden het vaart met WITTE zeilen (i.e. vloek opgeheven)
quote:Nou simpel antwoord: Black Pearl is een vervloekt schip, kan dus bijna
Op maandag 25 augustus 2003 18:00 schreef RetepV het volgende:
Less effe opnieuw, ik bedoelde de Black Pearl. De eerste keer dat die optreedt in de film (behalve in de intro dan), krijg je zo'n mooi shot van de spiegel van de Black Pearl. Je ziet aan het water dat 'ie een flinke vaart heeft. Dan schuift de camera naar rechts en omhoog en zie je dat 'ie al bijna in de haven van dat dorpje is. Rijkelijk te laat om nog je zeilen te laten zakken, die staat echt niet stil voordat 'ie de haven geramd heeft hoor. Wel een erg mooi shot hoor, dat kan niet anders dan CGI zijn, maar ik zag het er niet echt in.
O, laat maar, het is al gezegd.
[Dit bericht is gewijzigd door Georges op 25-08-2003 23:11]
quote:dat was een briljante opener
Op maandag 25 augustus 2003 18:07 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Sorry, mijn (stomme) leesfout. Ik dacht dat je het nog over die gave Jack-Sparrow-zinkt-de-haven-binnen scène had.
Arrr, forgive mine erroneous was, me heartey. It be mine poor rearing.
Wat heb ik gemist?
quote:Lees het topic eens en misschien kom je erachter
Op dinsdag 26 augustus 2003 01:26 schreef woutf het volgende:
Damn, er was dus TOCH nog wat na de aftiteling, had ff gewacht maar dacht dat er niks kwam.Wat heb ik gemist?
quote:Gedaan, 2x, mis ik wat?
Op dinsdag 26 augustus 2003 01:53 schreef maarteniscrazy het volgende:[..]
Lees het topic eens en misschien kom je erachter
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 02:07 schreef woutf het volgende:[..]
Gedaan, 2x, mis ik wat?
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:45 schreef Tijn het volgende:[..]
Ach, zo boeiend was dat stukje echt niet. Het duurde ook maar 10 seconden ofzo.
spoiler:
Dat aapje jatte een muntje en werd daardoor weer een skelet. That's it.
in de trailer zie je trouwens ergens een van die figuren in het water liggen, en dan zwemt er een haai voorbij, maar dat zit nergens in de film, ik wil de dvd met deleted scenes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |