abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:57:20 #151
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12727264
ze zouden gewoon haar kamer eens moeten nalopen op xtc sporen...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:58:55 #152
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_12727306
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:56 schreef robh het volgende:

Je kunt niet alles voorkomen.

Daar heb je absoluut gelijk in! Maar als je kind op zo'n manier opvoed, dan gaat ze zich op den duur daar van afstoten denk ik.

Als ze 2 maanden huisarrest krijgt voor het roken van het sigaret, zal ze dus niet snel open zijn over bepaalde dingen.

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_12727961
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:58 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Als ze 2 maanden huisarrest krijgt voor het roken van het sigaret, zal ze dus niet snel open zijn over bepaalde dingen.

Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Vaak gaan kinderen juist die dingen doen die ze niet mogen.
pi_12727975
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:50 schreef gelly het volgende:
Die pa komt ook wel over als wereldvreemd figuur. Het idee wat die man heeft over houserparties Er zouden videobeelden vertoont worden van afgehakte hoofden Toen zijn dochter een sigaret had gerookt kreeg ze 2 maanden huisarrest en een internetverbod... "Ik hield mijn dochter al strak" aldus de pa.

Als ouder heb je ook een verantwoordelijkheid door je kinderen informatie te geven over drugs, en eventueel veilig gebruik. Net zoals dat over sex zou moeten gebeuren. Als je je kinderen te strak houdt kun je dit soort ongein verwachten...

Typerend dat die vader uit het jaar kruik komt qua gedachtes. Hij had dr best strak mogen houden, maar dan met enige voorlichting. Alles wat onbekend is, is interessant.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:23:53 #155
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_12728051
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:20 schreef dazzle123 het volgende:

Dat is nog maar de vraag natuurlijk. Vaak gaan kinderen juist die dingen doen die ze niet mogen.

Ik bedoel ook meer dat ze niet rechtuit zal zeggen waar ze heen gaat, omdat haar ouders behoorlijk streng zijn.
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_12728307
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

En legalisatie (wat dan vanaf 18 jaar zal zijn, aangezien het hier harddrugs betreft) helpt precies hoeveel om een 15-jarige tegen die troep te beschermen?

Je kunt wel lekker makkelijk lullen over eigen verantwoordelijkheid, maar iemand van 15 is gewoon nog een kind en makkelijk te beinvloeden. Ook ontbreekt het vaak aan inzicht in wat voor verstrekkende gevolgen het klakkeloos slikken van die rommel kan hebben.

het is in mijn ogen wel degelijk een taak van ouders en staat om die zooi uit gelegenheden te krijgen en te houden waar degelijk jonge kinderen komen.

Allemaal leuk en aardig maar je doet er niks tegen. Een meisje van 15 hoort niet op een feest thuis maar ze komen er toch wel in als ze willen. Het is leuk om met stoere taal te roepen dat het allemaal hard aangepakt moet worden en dat het de verantwoordelijkheid is van de discotheek/ouders maar zo werkt het in de praktijk gewoon niet. Er zitten altijd types tussen die geen maat weten te houden. Die lopen op ieder feest rond. Drug zijn overal te krijgen hoe hard je het ook aanpakt.
pi_12728325
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:23 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Ik bedoel ook meer dat ze niet rechtuit zal zeggen waar ze heen gaat, omdat haar ouders behoorlijk streng zijn.

Ja sorry ik had verkeerd gelezen wat je bedoelde
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:35:37 #158
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_12728386
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:33 schreef dazzle123 het volgende:

Die lopen op ieder feest rond.

Dat probleem lost zichzelf op
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:36:28 #159
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_12728405
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:35 schreef robh het volgende:

Dat probleem lost zichzelf op

Precies!

Het lullige is alleen dat organisatie en scene erop aan wroden gekeken!

pi_12728470
8 pillen nemen, alsof je dan meer stoned zou raken, zit gewoon tussen de oren.

Maar goed, het waren wel hele foute pillen, er zaten glassplinters in met het doel de maagwand op te ruwen zodat ze sneller werken .

pi_12728486
aaahhh wat een treurige gebeurtenis... NOT!
Yo, Willie. Burn the cat
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 13:54:31 #162
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_12728853
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:38 schreef schatje het volgende:
8 pillen nemen, alsof je dan meer stoned zou raken, zit gewoon tussen de oren.

Maar goed, het waren wel hele foute pillen, er zaten glassplinters in met het doel de maagwand op te ruwen zodat ze sneller werken .

Stoned raak je zowieso niet, en je gaat van 8 pillen echt wel leiper dan 2 pillen en je rekt zo de tijd dat je leip gaat. En het gebeurt veel hoor. 8 is nog niet eens zo veel
Wat moet je anders?
pi_12729232
quote:
Stiefvader Chloé wil ouders waarschuwen
Rob Cox

BELFELD/REUVER - 'Als ze ons niet binnenlaten, wat doen we dan? Dan gaan we maar gewoon weer terug naar huis.' Chloé van Hontem (15) uit Belfeld en haar vriendin Kim (17) uit Reuver maakten die afspraak terwijl ze vrijdag in de rij stonden voor de Peppermill. Maar de meiden werden vluchtig gefouilleerd en mochten snel doorlopen naar de Mega Rave Party. Chloé overleed in de vroege ochtend aan de gevolgen van xtc-gebruik.
De vijftienjarige Chloé van Hontem uit Belfeld overleed zaterdagochtend na het slikken van xtc-pillen in de Heerlense discotheek de Peppermill. Haar stiefvader wil nu ouders waarschuwen voor de gevaren waar hun kinderen zich in begeven. Kim lijkt haar emoties redelijk onder controle te hebben. Ze vertelt over de bewuste avond waarop ze met een paar vriendinnen naar de raveparty in Heerlen vertrok. Van een andere vriendin had Chloé op haar slaapkamer vooraf vijf xtc-pilletjes gekregen. Kim wist daar niets van. Vervolgens waren ze met een groep met de auto naar Heerlen vertrokken. Naar 'het grote feest' zoals Chloé er met haar vrienden over sprak. Tegen haar ouders had ze verteld dat ze naar een Heldense discotheek zou gaan en zou slapen bij haar hartsvriendin Kim.

Maar in werkelijkheid experimenteerde ze die avond met xtc. Eerst slikte ze twee pillen, vertelt Kim, maar die hadden blijkbaar weinig effect. Daarna nam ze in stappen de resterende drie pillen. Kim verloor haar even uit het oog. ,,Toen ik haar weer tegenkwam, vertelde ze dat er 10,5 had genomen. Maar dat heb ik zelf niet gezien'', vertelt Kim. ,,Die andere tabletten heeft ze in de discotheek gekocht. Iedere vijftien meter stond iemand die pillen verkocht. En ze waren ook niet duur. Voor één of twee euro kon je al pillen kopen. Op het laatst zat zeker driekwart van de aanwezigen onder de pillen. Er waren bijna geen normale mensen meer. De politie en de bewaking deden er niets aan.''

Het gaat daarna snel bergafwaarts met Chloé. Ze ziet er slecht uit. Hoewel ze zich kiplekker voelt, adviseert een aanwezige fotograaf dat ze zich meldt bij de EHBO-post. Volgens Kim komen ze daar om half twee aan. Chloé hallucineert dan al flink. Kim mag niet mee naar binnen. Toch glipt ze even langs de bewaking. ,,Ik heb nog tegen haar gezegd dat ik van haar hou, en ben weer weggegaan. Ze hebben haar bijna twee uur laten liggen. Pas om half vier werd ze opgehaald door de ambulance.'' Die bracht haar ijlings naar het ziekenhuis waar doktoren vergeefs probeerden haar leven te redden.

Bij de ouders in Belfeld hangt het verdriet in de lucht.,,Mijn doel is om alle mensen te waarschuwen'', zegt Chloé's stiefvader Raymond Barth. ,,Ouders weten niet in welke gevaren hun kinderen zich begeven.''

Bron Dagblad De Limburger
Link naar artikel
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 14:12:38 #164
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_12729363
heftige shit!

Maar dat ze gaat expirimenteren met 5 pillen!! is niet echt clever

Wat moet je anders?
pi_12729757
Het lijkt ook wel alsof de algemene opvatting is dat het normaal is om meerdere pillen tegelijk te slikken. Dus alsof die pillen expres per stuk expres heel 'licht' zijn gefabriceerd om zo precies de juiste dosering te kunnen bepalen.

Maar normaal gesproken is 1 pil toch de normale en voldoende dosering?

dinsdag 26 augustus 2003 @ 14:28:11 #166
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12729811

zeker wel een feestbeest, kijk die wallen. dat die vader dat niet doorhad
[..]
pi_12729848
Het zou een hele kwalijke zaak zijn als er om de zoveel meter een dealer stond en dat 3/4 stijf stond van de pillen. Op dat artikel afgaande lijkt de controle op dat feest dus erg minimaal geweest te zijn
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 14:30:20 #168
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_12729882
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:33 schreef dazzle123 het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar je doet er niks tegen. Een meisje van 15 hoort niet op een feest thuis maar ze komen er toch wel in als ze willen.
Niet als er aan de deur degelijk gecontroleerd wordt.
pi_12729884
De artikels in Dagblad de Limburger staan vol met bullshit. Eentje kopt "xtc pillen zijn al te koop voor 35 eurocent" om vervolgens niet te vermelden dat dit alleen is als je er (een paar) honderd koopt.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 14:31:01 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_12729910
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 08:22 schreef The_Watcher het volgende:
Ik hoor net op de radio dat het meisje van 15 die van het weekend is overleden door het gebruik van XTC niet 1 maar wel 8 pillen heeft geslikt!!! DEBIEL!!!
nominatie darwin award?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 14:31:12 #171
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_12729915
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:26 schreef Henk-Wim het volgende:
Het lijkt ook wel alsof de algemene opvatting is dat het normaal is om meerdere pillen tegelijk te slikken. Dus alsof die pillen expres per stuk expres heel 'licht' zijn gefabriceerd om zo precies de juiste dosering te kunnen bepalen.

Maar normaal gesproken is 1 pil toch de normale en voldoende dosering?

Verschilt per pil. verschilt per persoon die hem eet, verschilt aan zoveel dingen!! het is niet zo dat 1 pil genoeg is voor 1 party. voor sommigen misschien wel maar die pillen van tegenwoordig niet echt meer, vroeger waren ze beter!
Wat moet je anders?
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 14:31:28 #172
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_12729924
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het zou een hele kwalijke zaak zijn als er om de zoveel meter een dealer stond en dat 3/4 stijf stond van de pillen. Op dat artikel afgaande lijkt de controle op dat feest dus erg minimaal geweest te zijn
tja, ze mogen je niet overal betasten om te controleren op die troep... dat spul komt toch wel binnen, bewakers kunnen alleen grote hoeveelheden eruit halen. Elke snuggle kan10 pillen meesmokkelen, desnoods(als je vrouw bent) in je vagina (in een afgesloten zakje natuurlijk)
[..]
pi_12729941
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:54 schreef Wutangtony het volgende:

[..]

Stoned raak je zowieso niet, en je gaat van 8 pillen echt wel leiper dan 2 pillen en je rekt zo de tijd dat je leip gaat. En het gebeurt veel hoor. 8 is nog niet eens zo veel

Je moet niet alles geloven wat je hoort
Triest dat zoiets gebeurd. Welke idioot geeft dat meisje dan zoveel pillen
pi_12729953
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:30 schreef Vision het volgende:
De artikels in Dagblad de Limburger staan vol met bullshit. Eentje kopt "xtc pillen zijn al te koop voor 35 eurocent" om vervolgens niet te vermelden dat dit alleen is als je er (een paar) honderd koopt.
LOL

Beetje telegraaf-achtig

pi_12729971
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:30 schreef Lithion het volgende:
Niet als er aan de deur degelijk gecontroleerd wordt.
de politie in heerlen gaf aan dat het onwerkbaar is omdat ze veel te weinig man hebben.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')