Ik ben wel in het bezit van een gsm. Puur om het feit dat ik bereikbaar ben voor familie in tijden van nood, of wanneer bij mij de nood hoog is in onverlaten plaatsen contact te zoeken met een hulpvaardige.
Zijn er hier mensen die op de dag van vandaag er bewust voor kiezen geen gsm aan te schaffen? En mag ik zo vrij zijn om te vragen wat daar de redenen van zijn?
quote:Als je er geen hebt en het gewend bent, dan mis je hem niet. Je merkt pas waarvoor je hem nodig hebt als je hem een jaar gebruikt ofzo.
Op zondag 24 augustus 2003 14:06 schreef brighton het volgende:
Ik heb er ook geen, zou niet weten waarvoor ik 'm nodig heb...Wel is aan gedacht om er een te kopen, maar kost me toch teveel geld
quote:Onder welke steen kom jij vandaan
Op zondag 24 augustus 2003 14:06 schreef eXtension het volgende:
Khoef zon kanker verwekkend ding ook niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 24-08-2003 14:08]
quote:Eens.
Op zondag 24 augustus 2003 14:08 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Ik heb geen huistelefoon. Dat is pas onnodig namelijk.
quote:Dus...Waarom zou ik er een kopen?
Op zondag 24 augustus 2003 14:08 schreef apophis4u het volgende:[..]
Als je er geen hebt en het gewend bent, dan mis je hem niet. Je merkt pas waarvoor je hem nodig hebt als je hem een jaar gebruikt ofzo.
Vroegâh, toen was allen nog veel rustiger
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 14:07 schreef 700MB het volgende:
Ik heb wel een GSM, want er zijn mensen zonder email.
die houden we erin!
Nu heb ik hem niet meer daarvoor nodig en ligt het ding meestal ergens op mijn kamer.
quote:bereikbaarheid. Das de eerste reden. nu denk jij zelf van, kben altijd op mn werk bereikbaar en anders ben ik thuis ofzo. Maar toch onderweg is een mobiel handig. Je zal zien dat je net ff zelf moet bellen.
Op zondag 24 augustus 2003 14:10 schreef brighton het volgende:[..]
Dus...Waarom zou ik er een kopen?
quote:nou dat ook weer niet
Op zondag 24 augustus 2003 14:19 schreef Bioslock het volgende:
Ik heb geen gsm. Ik ben tof..
quote:Als "ze" me nodig hebben dan komen ze maar naar school
Op zondag 24 augustus 2003 14:20 schreef apophis4u het volgende:[..]
bereikbaarheid. Das de eerste reden. nu denk jij zelf van, kben altijd op mn werk bereikbaar en anders ben ik thuis ofzo. Maar toch onderweg is een mobiel handig. Je zal zien dat je net ff zelf moet bellen.
Soms is het wel handig om effe iemand te bellen maar daarvoor ga ik geen mobiel aanschaffen, als het echt zo dringend is dan is er altijd wel een telefoonpaal in de buurt
quote:En als je nou es in de trein zit, je hebt een belangrijke presentatie op school van je project en jij hebt alle te presenteren shit bij je. Zoals je al kan raden zal je net zien dat die pokke trein dikke vertraging heeft en jij het dus niet op tijd gaat redden. Ondertussen zit iedereen in de stress waar jij blijft en krijgt de docent ondertussen een hele slechte indruk van de groepssamenwerking.
Op zondag 24 augustus 2003 14:26 schreef brighton het volgende:[..]
Als "ze" me nodig hebben dan komen ze maar naar school
Soms is het wel handig om effe iemand te bellen maar daarvoor ga ik geen mobiel aanschaffen, als het echt zo dringend is dan is er altijd wel een telefoonpaal in de buurt
Mobieltje lenen van je medereiziger om ff te melden dat je te laat gaat komen??? MAAR OH GOD!! wat was dat verdomde nummer nou van die medestudent van je? Zit jij je daar compleet op te vreten en je kan dr nix aan doen.
DAS dus zo'n moment waarop een mobieltje verrekte handig is.
Een voor zakelijke contacten en een voor famillie en vrienden.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet meer zonder kunnen.
quote:Ik kan nog wel zonder, maar kzou het wel vervelend vinden niet makkelijk meer bereikbaar te zijn.
Op zondag 24 augustus 2003 14:30 schreef PECR het volgende:
Ik heb er tweeEen voor zakelijke contacten en een voor famillie en vrienden.
quote:Dat gebeurt ongeveer 1x per 25 jaar.
Op zondag 24 augustus 2003 14:30 schreef apophis4u het volgende:
En als je nou es in de trein zit, je hebt een belangrijke presentatie op school van je project en jij hebt alle te presenteren shit bij je. Zoals je al kan raden zal je net zien dat die pokke trein dikke vertraging heeft en jij het dus niet op tijd gaat redden. Ondertussen zit iedereen in de stress waar jij blijft en krijgt de docent ondertussen een hele slechte indruk van de groepssamenwerking.Mobieltje lenen van je medereiziger om ff te melden dat je te laat gaat komen??? MAAR OH GOD!! wat was dat verdomde nummer nou van die medestudent van je? Zit jij je daar compleet op te vreten en je kan dr nix aan doen.
quote:Ik bedoel..zonder die ene zakelijke GSM geen geld meer.
Op zondag 24 augustus 2003 14:32 schreef apophis4u het volgende:[..]
Ik kan nog wel zonder, maar kzou het wel vervelend vinden niet makkelijk meer bereikbaar te zijn.
En tsja..de andere mobiel voor famillie en vrienden is ook nodig..
aangezien ik geen vaste telefoonverbinding meer heb via KPN, omdat de GSM in mijn geval goedkoper bleek te zijn.
quote:Hmmmmm.....
Op zondag 24 augustus 2003 14:31 schreef eXtension het volgende:
Wie gaat er nu stressen voor school
Verantwoordelijkheidsgevoel voor groepsprestaties heb jij dus nog niet. Als jou projectgroep van jou afhankelijk is, dan zorgen de meesten wel dat ze hun zaken altijd netjes regelen.
Maar er zijn idd mensen die nergens om stressen en alles rustig aan doen. Daarvan weet je ook dat je die geen verantwoordelijkheden moet geven voor zaken waar de hele groep van afhankelijk is. Free-Riders worden die gasten genoemd. De meest onuitstaanbare studenten die er zijn. Doen een heel semester tijden geen kloot en krijgen verdomme wel de cijfers en studiepunten waar de rest van de projectgroep voor werkt.
quote:Ik had er twee, dezelfde reden.
Op zondag 24 augustus 2003 14:30 schreef PECR het volgende:
Ik heb er tweeEen voor zakelijke contacten en een voor famillie en vrienden.
Nu heb ik er nog 1die ik soms bij me hebt. Ik heb de telefoon vaker niet bij me dan wel. Geeft een stukje vrijheid vind ik.
Al dat gecommuniceer de hele tijd!
quote:Valt wel mee, op mijn opleiding hebben wij 4 projecten per jaar en het is MIJ al 1 keer overkomen dat ik het niet op tijd ging redden en ook bij een ander project kon 1 medestudent niet op tijd aanwezig zijn.
Op zondag 24 augustus 2003 14:33 schreef Modus het volgende:[..]
Dat gebeurt ongeveer 1x per 25 jaar.
.
Vroegâh was de dagindeling van de moderne mens een stuk eenvoudiger: 's morgens opstaan, manlief aan het werk, kinderen naar school, vrouwlief aan het huishouden en dan rond 5 uur was het gezinnetje weer compleet om om half zes aan tafel te schuiven en 's avonds naar waardevolle televisie te kijken. Je wist dus eigenlijk van iedereen wel wanneer hij of zij te bereiken was en je kon alleen doktoren of mensen op piquet dienst betrappen op het bezit van een semafoon.
Nu is dat anders. De 24 uurs economie heeft van de mens een onvoorspelbaar wezen gemaakt dat op willekeurige tijden op kantoor de flexplek gaat bezetten en 's avond geen reet meer op de tv ziet dus gezellig buiten de deur dingen gaat doen. Moeders draagt overdag economisch ook bij aan het gezin door te werken en de jeugd gaat na school liever eerst hangen met vriend(inn)en en ziet wel hoe laat ze thuiskomt of dat ze misschien ergens anders eten. Je weet van niemand meer waar je hem of haar moet vinden.
Vooruitgang is goed en moet je niet gaan tegenhouden, anders wordt je links en rechts ingehaald. Daarom is een mobieltje dus handig, even kort informeren waar je vader, moeder, vriend of vriendin zich bevindt, hoe laat we gaan eten, dat je niet thuiskomt, dat je geslaagd bent, dat je in de file staat, of je vrienden mee willen naar de film etc. Het stelt je in staat een veel impulsiever leven te leiden en ook mee te gaan met het gevariëerde leven van je medemens. Live a little!
Als je nu geen mobieltje hebt, heb je óf geen sociaal leven, óf je verzet je op een erg geitewollensokken manier tegen de vooruitgang om te eindigen als Remy, alleen in een wereld waar niemand je meer kan of wil spreken.
quote:DAT wilde ik net gaan vertellen.
Op zondag 24 augustus 2003 14:38 schreef Taxfree het volgende:[heel verhaal]
quote:nah k ben et niet eens met jou je ziet het allemaal veeeeel te ingewikkeld: komt waarschijnlijk door het heel de tijd druk zijn door de mobiel. Ik heb zo een ding niet en hoef em ook niet t kost alleen maar geld en als ik iemand wil bellen dan lukt dat wel op een andere manier, maarschijnlijk kost het me dan geen ruk. dus.
Op zondag 24 augustus 2003 14:38 schreef Taxfree het volgende:
Heb er wel een maar reageer even op de vraag waarom je er een nodig zou moeten hebben, buiten de mensen die hem voor het werk echt nodig hebben.Vroegâh was de dagindeling van de moderne mens een stuk eenvoudiger: 's morgens opstaan, manlief aan het werk, kinderen naar school, vrouwlief aan het huishouden en dan rond 5 uur was het gezinnetje weer compleet om om half zes aan tafel te schuiven en 's avonds naar waardevolle televisie te kijken. Je wist dus eigenlijk van iedereen wel wanneer hij of zij te bereiken was en je kon alleen doktoren of mensen op piquet dienst betrappen op het bezit van een semafoon.
Nu is dat anders. De 24 uurs economie heeft van de mens een onvoorspelbaar wezen gemaakt dat op willekeurige tijden op kantoor de flexplek gaat bezetten en 's avond geen reet meer op de tv ziet dus gezellig buiten de deur dingen gaat doen. Moeders draagt overdag economisch ook bij aan het gezin door te werken en de jeugd gaat na school liever eerst hangen met vriend(inn)en en ziet wel hoe laat ze thuiskomt of dat ze misschien ergens anders eten. Je weet van niemand meer waar je hem of haar moet vinden.
Vooruitgang is goed en moet je niet gaan tegenhouden, anders wordt je links en rechts ingehaald. Daarom is een mobieltje dus handig, even kort informeren waar je vader, moeder, vriend of vriendin zich bevindt, hoe laat we gaan eten, dat je niet thuiskomt, dat je geslaagd bent, dat je in de file staat, of je vrienden mee willen naar de film etc. Het stelt je in staat een veel impulsiever leven te leiden en ook mee te gaan met het gevariëerde leven van je medemens. Live a little!
Als je nu geen mobieltje hebt, heb je óf geen sociaal leven, óf je verzet je op een erg geitewollensokken manier tegen de vooruitgang om te eindigen als Remy, alleen in een wereld waar niemand je meer kan of wil spreken.
quote:Ik zou zorgen dat alles al aanwezig was én een treintje eerder nemen, maar oké, het kan eens in de 25 jaar voorkomen
Op zondag 24 augustus 2003 14:30 schreef apophis4u het volgende:[..]
En als je nou es in de trein zit, je hebt een belangrijke presentatie op school van je project en jij hebt alle te presenteren shit bij je. Zoals je al kan raden zal je net zien dat die pokke trein dikke vertraging heeft en jij het dus niet op tijd gaat redden. Ondertussen zit iedereen in de stress waar jij blijft en krijgt de docent ondertussen een hele slechte indruk van de groepssamenwerking.
quote:Die nummers staan dan heus wel in mijn papieren agenda
Mobieltje lenen van je medereiziger om ff te melden dat je te laat gaat komen??? MAAR OH GOD!! wat was dat verdomde nummer nou van die medestudent van je? Zit jij je daar compleet op te vreten en je kan dr nix aan doen.
quote:Verrekte handig ja. Maar niet noodzakelijk...Ze kunnen 't jou niet kwalijk nemen dat de trein vertraging heeft en dat je geen mobieltje hebt...
Als mobiel bellen ooit nog is goedkoper wordt dan gesnoereerd telefoneren dan zal ik er vast wel eentje kopen....Maar nu niet
quote:Beetje overdreven allemaal, zie zelf het nut van zo'n ding wel in, maar heb ook respect voor mensen die gewoon niet mobiel zijn. Ik heb altijd zo iets van: als ik niet thuis ben bellen ze maar terug als ik er wel ben. Toen ik studeerde en elke dag in de trein naar Delft zat heb ik een bloedhekel gekregen aan die dingen door de absoluut nutteloze gesprekken die gevoerd werden, op luide toon, en waar ik niet van mee wilde genieten. Ik hoor ook regelmatig in de supermarkt van die gesprkken: "zal ik nou een halfje bruin of wit meenemen schat ?"
Op zondag 24 augustus 2003 14:38 schreef Taxfree het volgende:Als je nu geen mobieltje hebt, heb je óf geen sociaal leven, óf je verzet je op een erg geitewollensokken manier tegen de vooruitgang om te eindigen als Remy, alleen in een wereld waar niemand je meer kan of wil spreken.
quote:slechte reden.
Op zondag 24 augustus 2003 14:07 schreef aXL het volgende:
Ik heb er één op precies dezelfde reden als Redux.
quote:Precies hetzelfde hiero, heb er twee gehad vanaf de begintijd van mobieltjes maar gebruikte ze uiteindelijk toch niet.
Op zondag 24 augustus 2003 14:02 schreef SuperUli het volgende:
Ik heb geen gsm, ik vind het gewoon niet nodig.
quote:heee ben jij rits????/
Op zondag 24 augustus 2003 14:57 schreef RJhammer het volgende:[..]
Precies hetzelfde hiero, heb er twee gehad vanaf de begintijd van mobieltjes maar gebruikte ze uiteindelijk toch niet.
dat wij elkaar ooit nog es tegen zouden komen hier hehe
quote:Shit!
Op zondag 24 augustus 2003 15:07 schreef drelletje het volgende:[..]
heee ben jij rits????/
dat wij elkaar ooit nog es tegen zouden komen hier hehe
quote:en wat is daar mis meee
Op zondag 24 augustus 2003 15:11 schreef RJhammer het volgende:[..]
Shit!
OMG klasgenoten op fok!
Ik zou niet echt meer zonder kunnen. Het is alleen al leuk als je weer vrijgezel bent en je gaat spannend smsjes sturen met een verovering.
Nee huis telefoon. Das nou echt nutteloos idd!!
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 14:38 schreef Taxfree het volgende:
Het is wel handig, makkelijk, bla bla etc.
Inmiddels heb ik een abonnement met genoeg belminuten en eind september gaat de stekker van de vaste telefoon eruit. 15 euro abonnementskosten per maand of zo en ik bel er amper mee. Ik steun UPC al genoeg met m'n breedbandverbinding en tv-aansluiting, dat vind ik meer dan genoeg.
Altijd bereikbaar? Dat niet, mijn gsm staat regelmatig uit
quote:O, dus jij concludeert dat uit het feit dat mensen geen GSM hebben
Op zondag 24 augustus 2003 15:58 schreef Dealer het volgende:
Mensen zonder GSM hebben waarschijnlijk weinig tot geen vrienden ...
Ik heb trouwens geen GSM, maar wel vrienden die me kunnen bereiken op mijn thuistelefoon of via email. Ik zie namelijk nog steeds de nut er niet van in om constant bereikbaar te zijn.
quote:In mijn ogen ben je gewoon een goedkope krent. Je hebt niet veel vrienden en de personen die je hebt zijn ook allemaal van die linkse rakkers die zich zonodig willen verzetten tegen de maatschappij.
Op zondag 24 augustus 2003 14:46 schreef brighton het volgende:
Verrekte handig ja. Maar niet noodzakelijk...Ze kunnen 't jou niet kwalijk nemen dat de trein vertraging heeft en dat je geen mobieltje hebt...Als mobiel bellen ooit nog is goedkoper wordt dan gesnoereerd telefoneren dan zal ik er vast wel eentje kopen....Maar nu niet
Enne niet kwalijk nemen dat je geen mobiel hebt?? Als je in mijn projectgroep terrecht zou komen zou je door mij en vele andere verplicht zijn een mobiel aan te schaffen heb je dat niet dan word je eruit gedonderd. Want het is gewoon een must om iemand met belangrijke zaken te kunnen bereiken.
quote:Het nut er niet van inzien kan alleen maar als je weinig tot geen sociaal leven hebt.
Op zondag 24 augustus 2003 16:04 schreef Slaapmeisje het volgende:[..]
O, dus jij concludeert dat uit het feit dat mensen geen GSM hebben
Knap hoor
Ik heb trouwens geen GSM, maar wel vrienden
die me kunnen bereiken op mijn thuistelefoon of via email. Ik zie namelijk nog steeds de nut er niet van in om constant bereikbaar te zijn.
quote:Dus 10 jaar geleden had niemand vrienden?
Op zondag 24 augustus 2003 15:58 schreef Dealer het volgende:
Mensen zonder GSM hebben waarschijnlijk weinig tot geen vrienden of willen persee tegen de stroming in gaan. Van die types heb je er ook altijd bij.
quote:Ja helemaal niemand had toen vrienden
Op zondag 24 augustus 2003 16:08 schreef D.Rose het volgende:[..]
Dus 10 jaar geleden had niemand vrienden?
quote:Mijn sociale leven draait om contact, dus elkaar zien enzo. En niet via een dingetje als een mobiel.
Op zondag 24 augustus 2003 16:06 schreef Dealer het volgende:[..]
Het nut er niet van inzien kan alleen maar als je weinig tot geen sociaal leven hebt.
Je kan mij vanalles wijs maken. Of je hebt allemaal van die greenpeace watjes als vrienden dat kan natuurlijk ook nog!
quote:ja ik kan ook heel wat commentaar hebben zonder dat ik me er met goeie argumentatie tegen verweer
Op zondag 24 augustus 2003 16:13 schreef Dealer het volgende:[..]
Ja helemaal niemand had toen vrienden
Zo lust ik er ook nog wel een paar!
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 14:02 schreef SuperUli het volgende:
Ik heb geen gsm, ik vind het gewoon niet nodig.
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 14:15 schreef Unknown_Drunk het volgende:
Ik heb er ook 1 en heb de huistelefoon weg gedaan (dies pas onnodig)
Alleen maar kabel thuis en mijn 3650 ... wat wil een meid nou nog meer?
nou eigenlijk kunnen e-mailen met dat kutding .. maarja .. je kan niet alles hebben he?
En als ik met de auto weg ga heb ik altijd mn 06 bij me, voor het geval ik ooit met pech zou komen te staan, of bij een ongeluk betrokken raak. (beide nog niet gebeurd, ff afkloppen )
quote:Dat merk ik ja
Op zondag 24 augustus 2003 16:04 schreef Miss_Amara het volgende:Altijd bereikbaar? Dat niet, mijn gsm staat regelmatig uit
ontopic:
24/7 bereikbaar. GSM wijkt niet van mijn zijde
Ik heb zelf op het HBO gezeten. De opleiding bestond voor 90% uit projecten en haast niemand had een mobiel (is al weer een paar jaar geleden) en dat ging prima. Alleen vraag ik me af hoe lang het duurt voordat je op een formulier (maakt niet uit wat voor) alleen je mobiele nummer kan invullen. En als je dat niet doet wordt het niet geaccepteerd . Pas als het zover is, neem ik een mobiel
Hoe ging dat in 1981 bv. Geen gsm, geen voicemail. Als je er niet was, was je er niet..
quote:Same here
Op woensdag 10 september 2003 12:33 schreef realist het volgende:
kep wel een GSM, alleen heb em al 3 maanden niet gebruikt
bevalt me prima, als ze me willen bereiken dan bellen ze me maar op mijn vaste lijn of sturen ze een email
gebruik em alleen als ik naar Verweggistan moet, en dan alleen in noodgevallen
Een mobiele telefoon vind ik gewoon niet nodig. Mensen bellen me maar thuis als ze me nodig hebben.
Ik erger me overigens ook rot aan klasgenoten van me, die elkaar tijdens de les gaan bellen, of die bellen om te controleren of iemand in het computerlokaal (2 minuten lopen) zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |