abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12674250
Plaats hier mensen die gestorven zijn aan onmatigheid, maakt niet uit wat als de doodsorzaak maar onmatigheid was
Hier beneden zie je Lametrie, 1709-1751 geboren te St-Malo, aanvankelijk voor de theologie bestemd, ging hij weldra tot medicijnen over en studeerde in Leiden.
Door de in zijn Histoire naturelle de l'ame openlijke overtuiging van de stoffelijkheid van de ziel verspeelde hij zijn betrekking als militair arts.
Met L'homme machine 1747 , de mens als machine en het denken als functie van de hersenen, de mens die zich alleen maar onderscheid door de rijkdom van zijn behoefte, het levensbeginsel zit m niet in de raadselachtige ziel maar gewoon in de kleinste vezels van het lichaam.

zondag 24 augustus 2003 @ 12:31:06 #2
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_12674343
eh, wat is onmatigheid?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_12674400
on·ma·tig2 (bw.)
1 buitensporig, hevig

Ik neig naar die vertaling. 'onmatigheid' komt niet in de VanDale voor.

(Un)masking for the greater good.
  Moderator zondag 24 augustus 2003 @ 13:01:32 #4
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_12674805

Johnny Thunders

Het toppunt van onmatigheid...

"Do I feel guilty about an imperfect life
It's time for me to take what's mine
I don't want to live in the present
I make myself ill, at times I'm happy
But society makes me sad

My past involves my future
I have to manifest my destiny
If I loose my self, I loose whats precious
And if there's not something wrong with me
There should be
But society makes me sad
Your society makes me sad

If invisibility could be achieved
Life, could be so nice
I could walk around, be around
And nobody, nobody'd know I was around
Your society makes me sad..."

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zondag 24 augustus 2003 @ 13:10:43 #5
19105 Noayla_
Love me tender
pi_12674928
Maar nu heb je nog steeds niet verteld waaraan Lametrie overleed, Fatima!

Een zeer bekend voorbeeld:

Elvis heeft zichzelf min of meer doodgevreten.

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_12675731

Onmatigheid in luiheid, voor zover dat mogelijk is!
Noayala, waar Lamettrie aan is gestorven staat nergens vermeld.
Was die ene pizza dan de doodsoorzaak van Elvis? Doet mij denken aan Monty Python, die scene waarin die opdringerige obiboy nog een hapje afdwingt aan die dikke man die vervolgens explodeert. Hij had al gevomeerd in een emmer.

pi_12675849

At 17, she was a smart student from a middle-class Breton family. Last week, following 10 years of punishing plastic surgery on her breasts and face, she was found dead, a possible suicide. Jon Henley tells how self-loathing led Lolo Ferrari to freak-show stardom - and, ultimately, to an early grave

pi_12675889
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 13:53 schreef Redux het volgende:
[afbeelding]

At 17, she was a smart student from a middle-class Breton family. Last week, following 10 years of punishing plastic surgery on her breasts and face, she was found dead, a possible suicide. Jon Henley tells how self-loathing led Lolo Ferrari to freak-show stardom - and, ultimately, to an early grave

Wat sneu.
  zondag 24 augustus 2003 @ 14:17:57 #9
19105 Noayla_
Love me tender
pi_12676341
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 13:48 schreef fatima het volgende:
[afbeelding]

Onmatigheid in luiheid, voor zover dat mogelijk is!
Noayala, waar Lamettrie aan is gestorven staat nergens vermeld.
Was die ene pizza dan de doodsoorzaak van Elvis? Doet mij denken aan Monty Python, die scene waarin die opdringerige obiboy nog een hapje afdwingt aan die dikke man die vervolgens explodeert. Hij had al gevomeerd in een emmer.

"Care for a mint, sir?"
Ranzige edoch briljante scène inderdaad!

Elvis is in principe gestorven aan een extreme vorm van obstipatie; na sectie bleek dat zijn darmen min of meer waren dichtgemetseld met een dikke brei van vet/voedsel.

Dit leidde tot een hartaanval, op de wc notabene

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_12676518

Was zijn dood te wijten aan zijn dwang goed te doen?
Precair.

pi_12678852

Sadly, in a shocking turn of events on the early morning of August 5, 1962, 36-year-old Marilyn died in her sleep at her Brentwood, California home. The world was stunned. Marilyn's vibrant spirit and beauty made it impossible to believe she was gone. On August 8, 1962, Marilyn's body was laid to rest in the Corridor of Memories, #24, at Westwood Memorial Park in Los Angeles, California.

Iets te veel slaappilletjes ingenomen dacht ik.

pi_12690217
goed topic, ik zit mij suf te prakizeren over nog een onmatige tijdens het Verlichtingstijdperk. Er zitten hier toch historici op dit forum, wie weet er nog een, ik zie ze graag allemaal op een rij en niet die geijkte zoals hierboven.
pi_12690289
Willem Ruis

Helaas te vroeg heen gegaan wegens zijn enthousiastme in zijn werk welke resulteerde in een hartaanval

Redactie Frontpage zondag 24 augustus 2003 @ 23:30:28 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12690336
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:05 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Iets te veel slaappilletjes ingenomen dacht ik.
Nee, Monroe is vermoord omdat ze onmatig veel wist over de Kennedy's en er onmatig mee dreigde dit naar buiten te brengen.
  zondag 24 augustus 2003 @ 23:30:56 #15
28560 toska
Let's All Chant
pi_12690351
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 13:01 schreef belsen het volgende:
[afbeelding]

Johnny Thunders

Het toppunt van onmatigheid...

"Do I feel guilty about an imperfect life
It's time for me to take what's mine
I don't want to live in the present
I make myself ill, at times I'm happy
But society makes me sad

My past involves my future
I have to manifest my destiny
If I loose my self, I loose whats precious
And if there's not something wrong with me
There should be
But society makes me sad
Your society makes me sad

If invisibility could be achieved
Life, could be so nice
I could walk around, be around
And nobody, nobody'd know I was around
Your society makes me sad..."

Normaal zing ik de sterren van de hemel
  Redactie Frontpage zondag 24 augustus 2003 @ 23:31:59 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12690383

Adolf heeft omdat hij onmatig veel Joden had vermoord en onmatig veel schade aan Europa had aangebracht zichzelf door het hoofd geschoten.

zondag 24 augustus 2003 @ 23:33:08 #17
28560 toska
Let's All Chant
pi_12690414
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:30 schreef toska het volgende:

[..]

johnny thunders ging toch dood door een kippebotje?
pi_12690512
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:30 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Nee, Monroe is vermoord omdat ze onmatig veel wist over de Kennedy's en er onmatig mee dreigde dit naar buiten te brengen.

Asljeblieft geen complotten, de onmatigen hebben altijd een motief maar dat is nu niet interessant misschien hoort Kennedy daar ook bij, lekkere kerel was dat. Leuk dat jullie reageren alleen tosca waarom herhaal je die meneer die er erg levensmoe uitziet?
pi_12690525
Alexander de Grote: zoop zich dood.
Caligula: vermoord door zijn eigen garde na een schrikbewind.
I´m back.
pi_12690541
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:31 schreef SunChaser het volgende:
[afbeelding]

Adolf heeft omdat hij onmatig veel Joden had vermoord en onmatig veel schade aan Europa had aangebracht zichzelf door het hoofd geschoten.

Vergeet zijn buitensporige dienaren niet.
pi_12690619
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:36 schreef fatima het volgende:

[..]

Asljeblieft geen complotten, de onmatigen hebben altijd een motief maar dat is nu niet interessant misschien hoort Kennedy daar ook bij, lekkere kerel was dat. Leuk dat jullie reageren alleen tosca waarom herhaal je die meneer die er erg levensmoe uitziet?

Kennedy hoort zeker ook bij dit rijtje imho. Deze man zat onder de kwalijke medicijnen, was ondanks zijn door medicijnen opgewekte bronstige gezonde kleur een menselijk wrak, die keer op keer de meest krankzinnige risico's nam en liep, zoals ik het nu zie, tegen de paal. Hij had natuurlijk wel een geweldig charisma, waar mensen nog steeds van in de macht zijn.
I´m back.
pi_12690655
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:37 schreef Ryan3 het volgende:
Alexander de Grote: zoop zich dood.
Caligula: vermoord door zijn eigen garde na een schrikbewind.
Jaha , wat vind je van Hitler? Het klopt niet dat hij aan onmatigheid is gestorven, het was gewoon een laffaard maar de onmatigheid zit m toch meer in het volgen.
pi_12690708
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:41 schreef fatima het volgende:

[..]

Jaha , wat vind je van Hitler? Het klopt niet dat hij aan onmatigheid is gestorven, het was gewoon een laffaard maar de onmatigheid zit m toch meer in het volgen.

Hitler was een schoolvoorbeeld van onmatigheid natuurlijk, maar had veel onmatige medeplichtigen.
I´m back.
  Redactie Frontpage zondag 24 augustus 2003 @ 23:43:47 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_12690728
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:41 schreef fatima het volgende:

Jaha , wat vind je van Hitler? Het klopt niet dat hij aan onmatigheid is gestorven]

Waarom niet? Als ie geen zelfmoord had gepleegd was hij geexecuteerd wegens onmatigheid.
  zondag 24 augustus 2003 @ 23:45:37 #25
28560 toska
Let's All Chant
pi_12690781
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:36 schreef fatima het volgende:

[..]

Ik kan nog niet zo goed overweg met mijn toetsenbord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')