quote:Ja och, je zou het ook als een handicap kunnen zien, waar niet zelf voor gekozen is.
Op zondag 24 augustus 2003 00:01 schreef hace_x het volgende:[..]
Het krijgen van een kind is geen recht. Als je samen geen kind KAN krijgen dan heb je gewoon pech gehad en zul je het maar met een andere partner moeten proberen (als het niet aan jezelf ligt natuurlijk).
Ik vind jouw stelling net zo belachelijk als dat borst-vergrotingen of verkleiningen (of neus recht zetten) in het ziekenfonds zouden moeten zitten. Ziekenfonds is er voor zodat we de noodzakelijke kwalen kunnen verhelpen, niet een soort kerstboom zodat je zogenaamd gratis aan jezelf kan blijven sleutelen ofzo. Als je dat wilt dan betaal je het maar lekker zelf. Daar kun je anderen toch niet voor laten meebetalen
Om nog maar niet te spreken van de extra geestelijke schade die mensen kunnen oplopen als ze door geld gebrek geen kans op een kindje hebben of zich zwaar in de schulden moeten steken om een kans te kunnen hebben.
Leuke extra kostenpost voor geestelijke opvang.
quote:Ergens begrijp ik dit niet.
Op zondag 24 augustus 2003 00:23 schreef yavanna het volgende:[..]
Ja och, je zou het ook als een handicap kunnen zien, waar niet zelf voor gekozen is.
Om nog maar niet te spreken van de extra geestelijke schade die mensen kunnen oplopen als ze door geld gebrek geen kans op een kindje hebben of zich zwaar in de schulden moeten steken om een kans te kunnen hebben.
Leuke extra kostenpost voor geestelijke opvang.
quote:Omdat ik het belachelijk vindt dat op deze manier de kans op een kind extreem klein wordt, als je weinig geld hebt.
Op zondag 24 augustus 2003 00:25 schreef Redux het volgende:[..]
Ergens begrijp ik dit niet.
Waarom moet de overheid voor dergelijke gevallen opdraaien?
In tijden van welvaart is het mogelijk, in tijden van mindere welvaart is het niet mogelijk. Dat lijkt mij toch niet zo heel moeilijk?
Een evt eigen bijdrage zou ik dus sociaal en humaan vinden.
quote:Mag ik dan bij deze hopen dat jouw GOD, je het liefst op dit moment accuut dood laat vallen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:05 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik ben het wel eens met de regering. Een kind is niet noodzakelijk om in leven te blijven, dit integenstelling tot een hart of nier. Ik vind het ook belachelijk dat plastische chirurgie vergoed wordt (zou naar mijn mening alleen voor slachtoffers van brand vergoed moeten worden)Verder moet (hier zal ik vast kwade reakties op krijgen) de wil van God gerespecteerd worden, alleen God kan bepalen of een stel een kind waard is.
Dat maar 20% van alle behandelingen lukt is toch ook een ernstige vorm van verspilling van gemeenschapsgeld.
Als GOD het niet zou willen, dan bestond deze procedure van IVF niet eens. Ga daar maar eens over nadenken ontwetend snotkind.
quote:Ik lees op de ad.nl dat deze maatregel jaarlijks 54 miljoen euro oplevert. 9000 vrouwen krijgen een dergelijke behandeling.
Op zondag 24 augustus 2003 01:08 schreef ETC het volgende:[..]
Mag ik dan bij deze hopen dat jouw GOD, je het liefst op dit moment accuut dood laat vallen.
Gatverdamme wat ben jij een achterlijk persoon.
Kun jij je dan absoluut niet inleven in de mensen die misschien wel heel veel moeite moeten doen om een kind te krijgen en die wens ook graag hebben en dat ze hedendaags, de methode hebben om deze mensen te helpen.Als GOD het niet zou willen, dan bestond deze procedure van IVF niet eens. Ga daar maar eens over nadenken ontwetend snotkind.
[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 24-08-2003 01:19]
quote:Het gaat erom dat door deze maatregel alleen de rijken kinderen krijgen dmv IVF en niet de arme waarom zou dat onderscheid er moeten zijn? Dat is natuurlijk van de zotte. Ik kan een IVF behandeling makkelijk betalen. Maar jij blijkbaar niet je auto, want je moet er voor lenen. Vind ik eigenlijk ook redelijk triest.
Op zondag 24 augustus 2003 01:12 schreef Redux het volgende:[..]
Ik lees op de ad.nl dat deze maatregel jaarlijks 54 miljoen euro oplevert. 9000 vrouwen krijgen een dergelijke behandeling.
Dit komt neer op 6000 euro per vrouw.
6000 euro om een kind te krijgen.
Ik heb een auto gekocht, ik heb er 5000 euro voor geleend.
Kun je het geld niet bij elkaar krijgen, neem dan geen kinderen.
Zo denken ook mensen die van nature gewoon kinderen kunnen krijgen.
Maar goed, waar ik over val is het God gedeelte.
Ach ja en straks kan jij ook geen kinderen krijgen hoor, je hebt net je maandelijkse lasten verhoogd met een lening voor je auto
.
quote:Ik heb persoonlijk niks tegen jou hoor, ik ken je niet eens. In dat licht bekeken snap ik ook niet waarom je het lenen van geld voor het aanschaffen van een auto als triest betiteld. Ken jij de redenen waarom ik er geld voor leen?
Op zondag 24 augustus 2003 01:18 schreef ETC het volgende:Maar jij blijkbaar niet je auto, want je moet er voor lenen. Vind ik eigenlijk ook redelijk triest.
Als ik mijn redenen voor de nood om een auto te hebben vertaal naar iets fundementeels gevoeliger als het krijgen van een kind, dan zie ik niet in waarom mensen niet een bedrag zouden lenen om een kind te krijgen.
Maar als je op gezondheidszorg wilt en moet bezuinigen dan valt er voor IVF wel wat te zeggen. Het hoort niet bij de dagelijkse en noodzakelijke zorg ; het is een zekere mate van luxe alhoewel ik me er zeer bewust van ben hoe schrijnend het probleem kan zijn. Maar de kosten van IVF zijn te overzien, er vallen nu ook maar een aantal (3 dacht ik) behandelingen onder het ziekenfonds.
quote:Precies de reactie ik verwacht.
Op zondag 24 augustus 2003 01:23 schreef Redux het volgende:[..]
Ik heb persoonlijk niks tegen jou hoor, ik ken je niet eens. In dat licht bekeken snap ik ook niet waarom je het lenen van geld voor het aanschaffen van een auto als triest betiteld. Ken jij de redenen waarom ik er geld voor leen?
Als ik mijn redenen voor de nood om een auto te hebben vertaal naar iets fundementeels gevoeliger als het krijgen van een kind, dan zie ik niet in waarom mensen niet een bedrag zouden lenen om een kind te krijgen.
Volgende persoon komt bij de bank. Hallo ik wil graag een lening. Ja meneer waarvoor wilt u die lening? Nou wij willen een kind. Nou meneer dat is prima maar als u die lening niet inlost is uw kind wel het onderpand.
Jezus dat niemand nou ziet hoe fout dit wel niet is.
Mensen met een modaal inkomen hoesten niet ffies 6000 euro op. Net zoals jij dus blijkbaar ook niet kan anders had je die auto gewoon gekocht. Maar iemand die al een auto heeft zoals jij en toch een kinderwens heeft. En dan naar de bank moeten om een lening te vragen omdat je een kind wil? HALLO!!! Je MOET aan een BANK gaan vragen of je een kind mag?????
[Dit bericht is gewijzigd door ETC op 24-08-2003 01:29]
quote:Wat is er dan precies zo fout. Een kind krijgen is toch geen zaak waar de overheid perse zorg voor moet dragen? (zie voor alle nuances mijn vorige post).
Op zondag 24 augustus 2003 01:28 schreef ETC het volgende:
Jezus dat niemand nou ziet hoe fout dit wel niet is.
quote:Een reden opgeven voor een lening is niet nodig. Voor mij een verklaring waarom je mijn lening voor de auto (wat overigens gefungeerd is, maar dat terzijde) als triest betiteld.
Op zondag 24 augustus 2003 01:28 schreef ETC het volgende:[..]
Precies de reactie ik verwacht.
quote:Je moest eens weten wat een ellende het niet krijgen van kinderen kan veroozaken als men het graag wil. Ik zie zo'n IVF behandeling meer als investering dan als kostenpost. Mensen kunnen echt inelkaar storten, en in de WAO belanden. En dat kost echt veel meer dan zo'n behandeling.
Op zondag 24 augustus 2003 01:30 schreef SCH het volgende:[..]
Wat is er dan precies zo fout. Een kind krijgen is toch geen zaak waar de overheid perse zorg voor moet dragen? (zie voor alle nuances mijn vorige post).
quote:Dat is zeker wel nodig.
Op zondag 24 augustus 2003 01:32 schreef Redux het volgende:[..]
Een reden opgeven voor een lening is niet nodig.
quote:Voor een lening? Nee, echt niet - dat heb je mis.
Op zondag 24 augustus 2003 01:34 schreef okinori het volgende:[..]
Dat is zeker wel nodig.
quote:Sorry ik reageer het nu een beetje op jou af en dat is inderdaad niet fair. Het is namelijk zo dat wij op dit moment toegaan naar IFV omdat het hier niet wil lukken. Wij hebben het geluk dat we allebei een goed betaalde baan hebben en dat we particulier verzekerd zijn. Maar ik kan er met mijn pet niet bij dat we de jan modaal laten stikken door deze maatregel en dus maar op deze manier zorgen dat de bevolkingsgroei wat stagneert.
Op zondag 24 augustus 2003 01:32 schreef Redux het volgende:[..]
Een reden opgeven voor een lening is niet nodig. Voor mij een verklaring waarom je mijn lening voor de auto (wat overigens gefungeerd is, maar dat terzijde) als triest betiteld.
Voor die stagnatie heb wel een paar andere veel betere oplossingen. Maar dat terzijde.
Sorry dus, maar ik heb je onterecht aangevallen in deze. Maar het zit me heel hoog met een aantal reacties in dit draadje omdat ik vind dat IEDEREEN het recht van kinderen moet hebben met hedendaagse beproefte technieken.
quote:Oh, ik onderschat dat ook niet. Het mislukken van IVF-behandelingen kan trouwens ook enorm stressvol en vervelend zijn.
Op zondag 24 augustus 2003 01:33 schreef okinori het volgende:Je moest eens weten wat een ellende het niet krijgen van kinderen kan veroozaken als men het graag wil. Ik zie zo'n IVF behandeling meer als investering dan als kostenpost. Mensen kunnen echt inelkaar storten, en in de WAO belanden. En dat kost echt veel meer dan zo'n behandeling.
quote:Hij heeft het niet mis. Toen ik een lening wilde hebben voor een eigen bedrijf op te zetten, werd mij ook zeer specifiek gevraagd wat het doel van de lening was.
Op zondag 24 augustus 2003 01:35 schreef SCH het volgende:[..]
Voor een lening? Nee, echt niet - dat heb je mis.
quote:Als je dan toch wilt bezuinigen. Ga eens op vrijdagochtend kijken bij een willekeurige sociale dienst en kijk wat voor een gajes daar zijn poen weer op gaat halen om weer lekker een week lui op zijn reet te gaan zitten voor de buis.
Op zondag 24 augustus 2003 01:36 schreef SCH het volgende:
Het gaat erom dat als je keuzes moet maken waar je op wil bezuinigen, dat je zult moeten kijken naar nut en noodzaak en dan is IVF een minder noodzakelijk behandeling dan tandarts of huisarts.
quote:Er zijn wel posten waar veel meer en makkelijker op bezuinigd kan worden. Zoals ik al zei, de kinderbijslag en het bijzonder onderwijs.
Op zondag 24 augustus 2003 01:36 schreef SCH het volgende:[..]
Oh, ik onderschat dat ook niet. Het mislukken van IVF-behandelingen kan trouwens ook enorm stressvol en vervelend zijn.
Het gaat erom dat als je keuzes moet maken waar je op wil bezuinigen, dat je zult moeten kijken naar nut en noodzaak en dan is IVF een minder noodzakelijk behandeling dan tandarts of huisarts.
quote:NOT!!!
Op zondag 24 augustus 2003 01:12 schreef Redux het volgende:[..]
Kun je het geld niet bij elkaar krijgen, neem dan geen kinderen.Zo denken ook mensen die van nature gewoon kinderen kunnen krijgen.
Nederland gaat hard achteruit onder dit kabinet, ik schaam me rot!!
quote:Dan had de overheid er in beginsel al niet voor moeten zorgen dat IVF ooit vergoed werd, hebben ze zelf ooit goedgekeurd want (economisch welvarend) Nederland was er trots op vooraan mee te lopen met de nieuwste technieken op dit gebied. Prestige!!
Op zondag 24 augustus 2003 01:30 schreef SCH het volgende:[..]
Wat is er dan precies zo fout. Een kind krijgen is toch geen zaak waar de overheid perse zorg voor moet dragen? (zie voor alle nuances mijn vorige post).
Er word nu teruggegrepen naar een klassensysteem, rijken kunnen nog wel een IVF behandeling laten doen en arme mensen kunnen de pot op, lekker hoor. Zoiets kun je niet meer terugdraaien imo!! Is onmenselijk en middeleeuws!!
Ik hoop dat Bakellende stikt in zijn voor tig miljoen verbouwde torentje. Het is in ieder geval onbegrijpelijk dat hij met droge ogen allerlei bezuinigingen aankondigt en vervolgens zijn eigen werkplekje even lekker gaat laten verbouwen naar ZIJN behoeftes, terwijl dat ding al jarenlang voldoet voor allerlei minister-presidenten. De schijnheil!
quote:En dat ben ik principieel niet met je eens. Het leven is niet maakbaar. Het is prachtig als het lukt, het is mooi dat het kan maar ook IVF is feilbaar en geeft geen garantie op kinderen. Het recht op kinderen bestaat eenvoudigweg niet.
Op zondag 24 augustus 2003 01:35 schreef ETC het volgende:
Sorry dus, maar ik heb je onterecht aangevallen in deze. Maar het zit me heel hoog met een aantal reacties in dit draadje omdat ik vind dat IEDEREEN het recht van kinderen moet hebben met hedendaagse beproefte technieken.
Op zich ben ik het wel met je eens dat als er zulke voorzieningen zijn ze voor iedereen beschikbaar en betaalbaar moeten zijn. Dus is bezuinigen op IVF geen goed idee.
Ik wens je trouwens veel succes met jullie poging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |