abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 augustus 2003 @ 00:22:49 #26
54622 Erik_P84
Ik spuug op JOU!
pi_12668542
Dit kabinet ZUIGT!!!
Ze blijven gvd maar doorgaan met bezuinigen...
Scroll maar verder naar benee!
  zondag 24 augustus 2003 @ 00:23:03 #27
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12668550
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 00:01 schreef hace_x het volgende:

[..]

Het krijgen van een kind is geen recht. Als je samen geen kind KAN krijgen dan heb je gewoon pech gehad en zul je het maar met een andere partner moeten proberen (als het niet aan jezelf ligt natuurlijk).

Ik vind jouw stelling net zo belachelijk als dat borst-vergrotingen of verkleiningen (of neus recht zetten) in het ziekenfonds zouden moeten zitten. Ziekenfonds is er voor zodat we de noodzakelijke kwalen kunnen verhelpen, niet een soort kerstboom zodat je zogenaamd gratis aan jezelf kan blijven sleutelen ofzo. Als je dat wilt dan betaal je het maar lekker zelf. Daar kun je anderen toch niet voor laten meebetalen

Ja och, je zou het ook als een handicap kunnen zien, waar niet zelf voor gekozen is.

Om nog maar niet te spreken van de extra geestelijke schade die mensen kunnen oplopen als ze door geld gebrek geen kans op een kindje hebben of zich zwaar in de schulden moeten steken om een kans te kunnen hebben.
Leuke extra kostenpost voor geestelijke opvang.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_12668612
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 00:23 schreef yavanna het volgende:

[..]

Ja och, je zou het ook als een handicap kunnen zien, waar niet zelf voor gekozen is.

Om nog maar niet te spreken van de extra geestelijke schade die mensen kunnen oplopen als ze door geld gebrek geen kans op een kindje hebben of zich zwaar in de schulden moeten steken om een kans te kunnen hebben.
Leuke extra kostenpost voor geestelijke opvang.

Ergens begrijp ik dit niet.
Waarom moet de overheid voor dergelijke gevallen opdraaien?
In tijden van welvaart is het mogelijk, in tijden van mindere welvaart is het niet mogelijk. Dat lijkt mij toch niet zo heel moeilijk?
  zondag 24 augustus 2003 @ 00:33:22 #29
19242 yavanna
Results may vary.
pi_12668771
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 00:25 schreef Redux het volgende:

[..]

Ergens begrijp ik dit niet.
Waarom moet de overheid voor dergelijke gevallen opdraaien?
In tijden van welvaart is het mogelijk, in tijden van mindere welvaart is het niet mogelijk. Dat lijkt mij toch niet zo heel moeilijk?

Omdat ik het belachelijk vindt dat op deze manier de kans op een kind extreem klein wordt, als je weinig geld hebt.
Dat zou niet zo horen te zijn.
Daarnaast worden talloze handicap voorzieningen vergoed.

Een evt eigen bijdrage zou ik dus sociaal en humaan vinden.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zondag 24 augustus 2003 @ 01:08:20 #30
40958 ETC
Six Bullets...
pi_12669410
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:05 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik ben het wel eens met de regering. Een kind is niet noodzakelijk om in leven te blijven, dit integenstelling tot een hart of nier. Ik vind het ook belachelijk dat plastische chirurgie vergoed wordt (zou naar mijn mening alleen voor slachtoffers van brand vergoed moeten worden)

Verder moet (hier zal ik vast kwade reakties op krijgen) de wil van God gerespecteerd worden, alleen God kan bepalen of een stel een kind waard is.

Dat maar 20% van alle behandelingen lukt is toch ook een ernstige vorm van verspilling van gemeenschapsgeld.

Mag ik dan bij deze hopen dat jouw GOD, je het liefst op dit moment accuut dood laat vallen.
Gatverdamme wat ben jij een achterlijk persoon.
Kun jij je dan absoluut niet inleven in de mensen die misschien wel heel veel moeite moeten doen om een kind te krijgen en die wens ook graag hebben en dat ze hedendaags, de methode hebben om deze mensen te helpen.

Als GOD het niet zou willen, dan bestond deze procedure van IVF niet eens. Ga daar maar eens over nadenken ontwetend snotkind.

Yoohoo!.... I'll make you famous!
pi_12669483
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:08 schreef ETC het volgende:

[..]

Mag ik dan bij deze hopen dat jouw GOD, je het liefst op dit moment accuut dood laat vallen.
Gatverdamme wat ben jij een achterlijk persoon.
Kun jij je dan absoluut niet inleven in de mensen die misschien wel heel veel moeite moeten doen om een kind te krijgen en die wens ook graag hebben en dat ze hedendaags, de methode hebben om deze mensen te helpen.

Als GOD het niet zou willen, dan bestond deze procedure van IVF niet eens. Ga daar maar eens over nadenken ontwetend snotkind.

Ik lees op de ad.nl dat deze maatregel jaarlijks 54 miljoen euro oplevert. 9000 vrouwen krijgen een dergelijke behandeling.
Dit komt neer op 6000 euro per vrouw.
6000 euro om een kind te krijgen.
Ik heb een auto gekocht, ik heb er 5000 euro voor geleend.
Kun je het geld niet bij elkaar krijgen, neem dan geen kinderen.
Zo denken ook mensen die van nature gewoon kinderen kunnen krijgen.
  zondag 24 augustus 2003 @ 01:16:49 #32
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_12669609
Ik kan me op zich wel vinden in de mensen die vinden dat ons collectieve premiegeld niet in het IVF-behandelingen voor onvruchtbare mensen moet worden gestoken, omdat het niet noodzakelijk is. Ikelf bijvoorbeeld zal het nooit laten doen zo'n behandeling, dat weet ik nu al. Maar ik kan me wel inleven in anderen. Bekijk het ook eens vanuit een humaan standpunt. Het zit toch bij de meeste mensen in de natuur om zich voort te planten. Het is zeker niet zo dat deze mensen een luxe-artikel willen dat maar eventjes gratis wordt uitgedeeld door de regering. Het niet kunnen krijgen van een kind kan heel ernstige geestelijke problemen met zich meebrengen, en het is natuurlijk nog wranger dat, als je weet dat je met IVF wellicht wel ooit een kind had kunnen krijgen maar dit om financiele redenen (en dat is een heel stomme reden) nooit is gelukt. Daar kom je dan toch nooit meer overheen? Dat dit op de een of andere manier niet lukt, komt vaak voort uit een lichamelijk gebrek. Dankzij IVF wordt dit gebrek omzeild en krijgen de mensen toch een kans om een kind te krijgen. Dat mag imo best vergoed worden. Wellicht kunnen ze de eigen bijdrage hiervoor wat opvoeren? Of misschien bij mensen die IVF-pogingen hebben gedaan in de toekomst de premie permanent te verhogen, zoiets?
Volgens mij is het trouwens nu al zo dat stellen 3 keer een behandeling vergoed krijgen, en daarna houdt het op.

[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 24-08-2003 01:19]

zondag 24 augustus 2003 @ 01:18:10 #33
40958 ETC
Six Bullets...
pi_12669629
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:12 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik lees op de ad.nl dat deze maatregel jaarlijks 54 miljoen euro oplevert. 9000 vrouwen krijgen een dergelijke behandeling.
Dit komt neer op 6000 euro per vrouw.
6000 euro om een kind te krijgen.
Ik heb een auto gekocht, ik heb er 5000 euro voor geleend.

Het gaat erom dat door deze maatregel alleen de rijken kinderen krijgen dmv IVF en niet de arme waarom zou dat onderscheid er moeten zijn? Dat is natuurlijk van de zotte. Ik kan een IVF behandeling makkelijk betalen. Maar jij blijkbaar niet je auto, want je moet er voor lenen. Vind ik eigenlijk ook redelijk triest.

Maar goed, waar ik over val is het God gedeelte.
Ach ja en straks kan jij ook geen kinderen krijgen hoor, je hebt net je maandelijkse lasten verhoogd met een lening voor je auto .

pi_12669712
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:18 schreef ETC het volgende:

Maar jij blijkbaar niet je auto, want je moet er voor lenen. Vind ik eigenlijk ook redelijk triest.

Ik heb persoonlijk niks tegen jou hoor, ik ken je niet eens. In dat licht bekeken snap ik ook niet waarom je het lenen van geld voor het aanschaffen van een auto als triest betiteld. Ken jij de redenen waarom ik er geld voor leen?

Als ik mijn redenen voor de nood om een auto te hebben vertaal naar iets fundementeels gevoeliger als het krijgen van een kind, dan zie ik niet in waarom mensen niet een bedrag zouden lenen om een kind te krijgen.

pi_12669795
Voor dit idee valt op zich wel wat te zeggen als er een visie achter zou zitten. Die visie mis ik, zoals bij wel meer beslissingen van dit kabinet. Er wordt met een kapmes gesnoeid om maar zoveel mogelijk miljoenen te schrapen - zonder dat er gekeken wordt naar de kwaliteit van zorg en samenleving.

Maar als je op gezondheidszorg wilt en moet bezuinigen dan valt er voor IVF wel wat te zeggen. Het hoort niet bij de dagelijkse en noodzakelijke zorg ; het is een zekere mate van luxe alhoewel ik me er zeer bewust van ben hoe schrijnend het probleem kan zijn. Maar de kosten van IVF zijn te overzien, er vallen nu ook maar een aantal (3 dacht ik) behandelingen onder het ziekenfonds.

zondag 24 augustus 2003 @ 01:28:28 #36
40958 ETC
Six Bullets...
pi_12669827
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:23 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk niks tegen jou hoor, ik ken je niet eens. In dat licht bekeken snap ik ook niet waarom je het lenen van geld voor het aanschaffen van een auto als triest betiteld. Ken jij de redenen waarom ik er geld voor leen?

Als ik mijn redenen voor de nood om een auto te hebben vertaal naar iets fundementeels gevoeliger als het krijgen van een kind, dan zie ik niet in waarom mensen niet een bedrag zouden lenen om een kind te krijgen.

Precies de reactie ik verwacht.
Je gaat naar de bank en vraagt om een lening. Nou meneer wat gaat u er mee doen. Ja hallo, ik heb een auto nodig voor mijn werk en aangezien ik er geen van de zaak kan krijgen, moet ik er dus zelf een bekostigen.

Volgende persoon komt bij de bank. Hallo ik wil graag een lening. Ja meneer waarvoor wilt u die lening? Nou wij willen een kind. Nou meneer dat is prima maar als u die lening niet inlost is uw kind wel het onderpand.

Jezus dat niemand nou ziet hoe fout dit wel niet is.
Mensen met een modaal inkomen hoesten niet ffies 6000 euro op. Net zoals jij dus blijkbaar ook niet kan anders had je die auto gewoon gekocht. Maar iemand die al een auto heeft zoals jij en toch een kinderwens heeft. En dan naar de bank moeten om een lening te vragen omdat je een kind wil? HALLO!!! Je MOET aan een BANK gaan vragen of je een kind mag?????

[Dit bericht is gewijzigd door ETC op 24-08-2003 01:29]

pi_12669848
Als dit kabinet echt wil bezuinigen dan moet de staatssteun aan het bijzonder onderwijs worden gestopt (christelijk, islamitisch, montesori) en moet de kinderbijslag voor mensen die het niet nodig hebben worden afgeschaft. Maar daar zal Balkende wel geen punten mee kunnen scoren bij z'n achterban.
pi_12669855
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:28 schreef ETC het volgende:
Jezus dat niemand nou ziet hoe fout dit wel niet is.
Wat is er dan precies zo fout. Een kind krijgen is toch geen zaak waar de overheid perse zorg voor moet dragen? (zie voor alle nuances mijn vorige post).
pi_12669884
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:28 schreef ETC het volgende:

[..]

Precies de reactie ik verwacht.

Een reden opgeven voor een lening is niet nodig. Voor mij een verklaring waarom je mijn lening voor de auto (wat overigens gefungeerd is, maar dat terzijde) als triest betiteld.
pi_12669906
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is er dan precies zo fout. Een kind krijgen is toch geen zaak waar de overheid perse zorg voor moet dragen? (zie voor alle nuances mijn vorige post).

Je moest eens weten wat een ellende het niet krijgen van kinderen kan veroozaken als men het graag wil. Ik zie zo'n IVF behandeling meer als investering dan als kostenpost. Mensen kunnen echt inelkaar storten, en in de WAO belanden. En dat kost echt veel meer dan zo'n behandeling.
pi_12669915
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Een reden opgeven voor een lening is niet nodig.

Dat is zeker wel nodig.
pi_12669934
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:34 schreef okinori het volgende:

[..]

Dat is zeker wel nodig.

Voor een lening? Nee, echt niet - dat heb je mis.
  zondag 24 augustus 2003 @ 01:35:43 #43
40958 ETC
Six Bullets...
pi_12669945
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:32 schreef Redux het volgende:

[..]

Een reden opgeven voor een lening is niet nodig. Voor mij een verklaring waarom je mijn lening voor de auto (wat overigens gefungeerd is, maar dat terzijde) als triest betiteld.

Sorry ik reageer het nu een beetje op jou af en dat is inderdaad niet fair. Het is namelijk zo dat wij op dit moment toegaan naar IFV omdat het hier niet wil lukken. Wij hebben het geluk dat we allebei een goed betaalde baan hebben en dat we particulier verzekerd zijn. Maar ik kan er met mijn pet niet bij dat we de jan modaal laten stikken door deze maatregel en dus maar op deze manier zorgen dat de bevolkingsgroei wat stagneert.

Voor die stagnatie heb wel een paar andere veel betere oplossingen. Maar dat terzijde.

Sorry dus, maar ik heb je onterecht aangevallen in deze. Maar het zit me heel hoog met een aantal reacties in dit draadje omdat ik vind dat IEDEREEN het recht van kinderen moet hebben met hedendaagse beproefte technieken.

pi_12669966
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:33 schreef okinori het volgende:

Je moest eens weten wat een ellende het niet krijgen van kinderen kan veroozaken als men het graag wil. Ik zie zo'n IVF behandeling meer als investering dan als kostenpost. Mensen kunnen echt inelkaar storten, en in de WAO belanden. En dat kost echt veel meer dan zo'n behandeling.

Oh, ik onderschat dat ook niet. Het mislukken van IVF-behandelingen kan trouwens ook enorm stressvol en vervelend zijn.
Het gaat erom dat als je keuzes moet maken waar je op wil bezuinigen, dat je zult moeten kijken naar nut en noodzaak en dan is IVF een minder noodzakelijk behandeling dan tandarts of huisarts.
  zondag 24 augustus 2003 @ 01:36:51 #45
40958 ETC
Six Bullets...
pi_12669968
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Voor een lening? Nee, echt niet - dat heb je mis.

Hij heeft het niet mis. Toen ik een lening wilde hebben voor een eigen bedrijf op te zetten, werd mij ook zeer specifiek gevraagd wat het doel van de lening was.
pi_12669973
Ik ben van mening dat ze IVF moeten blijven vergoeden.
  zondag 24 augustus 2003 @ 01:39:11 #47
40958 ETC
Six Bullets...
pi_12670007
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:36 schreef SCH het volgende:
Het gaat erom dat als je keuzes moet maken waar je op wil bezuinigen, dat je zult moeten kijken naar nut en noodzaak en dan is IVF een minder noodzakelijk behandeling dan tandarts of huisarts.
Als je dan toch wilt bezuinigen. Ga eens op vrijdagochtend kijken bij een willekeurige sociale dienst en kijk wat voor een gajes daar zijn poen weer op gaat halen om weer lekker een week lui op zijn reet te gaan zitten voor de buis.
pi_12670011
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, ik onderschat dat ook niet. Het mislukken van IVF-behandelingen kan trouwens ook enorm stressvol en vervelend zijn.

Er zijn wel posten waar veel meer en makkelijker op bezuinigd kan worden. Zoals ik al zei, de kinderbijslag en het bijzonder onderwijs.
pi_12670041
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:12 schreef Redux het volgende:

[..]

NOT!!! Idioot!! Generaliseer niet zo.

Nederland gaat hard achteruit onder dit kabinet, ik schaam me rot!!

quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan had de overheid er in beginsel al niet voor moeten zorgen dat IVF ooit vergoed werd, hebben ze zelf ooit goedgekeurd want (economisch welvarend) Nederland was er trots op vooraan mee te lopen met de nieuwste technieken op dit gebied. Prestige!!

Er word nu teruggegrepen naar een klassensysteem, rijken kunnen nog wel een IVF behandeling laten doen en arme mensen kunnen de pot op, lekker hoor. Zoiets kun je niet meer terugdraaien imo!! Is onmenselijk en middeleeuws!!

Ik hoop dat Bakellende stikt in zijn voor tig miljoen verbouwde torentje. Het is in ieder geval onbegrijpelijk dat hij met droge ogen allerlei bezuinigingen aankondigt en vervolgens zijn eigen werkplekje even lekker gaat laten verbouwen naar ZIJN behoeftes, terwijl dat ding al jarenlang voldoet voor allerlei minister-presidenten. De schijnheil!

pi_12670075
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:35 schreef ETC het volgende:
Sorry dus, maar ik heb je onterecht aangevallen in deze. Maar het zit me heel hoog met een aantal reacties in dit draadje omdat ik vind dat IEDEREEN het recht van kinderen moet hebben met hedendaagse beproefte technieken.
En dat ben ik principieel niet met je eens. Het leven is niet maakbaar. Het is prachtig als het lukt, het is mooi dat het kan maar ook IVF is feilbaar en geeft geen garantie op kinderen. Het recht op kinderen bestaat eenvoudigweg niet.

Op zich ben ik het wel met je eens dat als er zulke voorzieningen zijn ze voor iedereen beschikbaar en betaalbaar moeten zijn. Dus is bezuinigen op IVF geen goed idee.

Ik wens je trouwens veel succes met jullie poging.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')