quote:thank you
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:16 schreef paganpaul het volgende:
Heel goed, gutterichiGisteravond zat ik lekker op mijn gemak op de bank te mediteren. Alles was rustig buiten, zelfs die klere-hond van een paar deuren verderop.
Toen ik eenmaal prettig naar binnen was gekeerd ben ik heel langzaam mijn energiebanen van onder naar boven gaan navoelen. A.d.h.v. wat extra chakra-info uit een boek had ik wat extra 'handgrepen' om daar wat beter en anders naar te kijken. Het was heel boeiend. Voor ik het wist was er een half uur voorbij (leek meer iets van 5 minuten).
Heerlijk om dan weer uit de meditatie te komen. Ik voel me dan altijd helemaal verfrist en wakker.
probeerde gister zelf ook in trance te komen, om 1 uur 's nachts, dacht energie te winnen voor de korte slaap die ik zou krijgen, maar nee hoor, was al kapot, and before i knew it, i was Hisstorie.. in slaap.. en vannochtend lekker verslapen voor mijn werk, geweldig. maar de webdesign collega's vonden het niet al te erg .
Voor Chakra's trainen, heb je goede visualisatie voor nodig neem ik aan, (voor je handen die de chakra's openen)?
en erg leuk dat je er al zolang mee bezig bent, pagan, dat vind ik echt wel wat hebben... zeker erg veel geleerd in al die jaren?
[Dit bericht is gewijzigd door gutterichi op 26-08-2003 13:33]
quote:Dan had je het nodig!
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:24 schreef gutterichi het volgende:
and before i knew it, i was Hisstorie.. in slaap..
quote:Ja, ik vind wel dat een goede visualisatie/fantasie daarbij heel veel doet. Het boeiende van dat boek dat ik gisteren bekeken heb is dat er plaatjes in staan van hoe een aura/chakra-ziener ze ziet. Ze waren getekend als een soort trechters waarvan de smalle punt naar je lichaam wijst. Dat voegt toch wel iets toe. Ik kan er tenminste iets mee. Is misschien ook wel iets voor anderen die hiermee aan het stoeien zijn.
Voor Chakra's trainen, heb je goede visualisatie voor nodig neem ik aan, (voor je handen die de chakra's openen)?
quote:Ja, echt wel. Prachtige ervaringen gehad, zoals reizen door de kosmos, dwars door zonnen heen (heel intense diepe meditaties).
en erg leuk dat je er al zolang mee bezig bent, pagan, dat vind ik echt wel wat hebben... zeker erg veel geleerd in al die jaren?
Let wel, dit zijn niet de gewone dingen in meditaties hoor. Ook voor mij zijn dit de krenten uit de meditatie-pap. Maar het geeft aan wat er kan gebeuren als je je hierin bekwaamt en op toe blijft leggen.
(** een Siddha is dus een yogisch vlieger)
quote:Owww, wat erg leerzaam/leuk/interessant lijkt me dat, heel erg, natuur boeit me altijd wel...!!
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:47 schreef paganpaul het volgende:[..]
Dan had je het nodig!
[..]Ja, ik vind wel dat een goede visualisatie/fantasie daarbij heel veel doet. Het boeiende van dat boek dat ik gisteren bekeken heb is dat er plaatjes in staan van hoe een aura/chakra-ziener ze ziet. Ze waren getekend als een soort trechters waarvan de smalle punt naar je lichaam wijst. Dat voegt toch wel iets toe. Ik kan er tenminste iets mee. Is misschien ook wel iets voor anderen die hiermee aan het stoeien zijn.
[..][mooie ervaringen van pagan.....]
quote:IK zou het ook voor en na doen, alleen vanwege de sensatie
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:06 schreef Miss_X het volgende:
Is het beter om voor of na het sporten te mediteren?
Als je het ervoor doet lijkt het me dat je energie krijgt om te sporten, maar als je het erna doe, misschien heel je je spieren dan weer ofzo?
Voor en na lijkt me een beetje teveel van het goede :p
quote:Het is beter energie uit de grote natuur te halen dan uit de kleine (relatief gesproken dan) mensen. De meeste mensen hebben hun energie zelf hard genoeg nodig.
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:57 schreef gutterichi het volgende:
kan het trouwens dat je energie haalt uit levende natuur tijdens je trance?
(als hier welles word beschreven bij mensen, die dan energie halen uit andere mensen)
Ik kan hier eventueel een aantal oefeningen neerzetten, maar ik wil Antagonist niet in de wielen rijden. Dus wacht ik gewoon even af wat zijn volgende artikel wordt.
Wat je zonder problemen kunt doen is door een bos of natuurgebied lopen, ergens waar het goed voelt stilstaan en je ogen dicht doen. Laat dan de omgeving op je inwerken en voel eens of je de energie van de aarde, de natuur voelt komen. Nodig die energie rustig uit door een beetje je meditatie-ademhaling te doen, door wat 'omlaag' te gaan.
Let wel dat je je ademhaling eerst weer gewoon maakt voor je je ogen weer opendoet en verder of terug loopt.
Onthoudt het gevoel wat je daar had, en je kunt het dan in een trance weer terughalen. Dan kun je de natuur in, van binnen, ook als het eens pokkeweer is.
[Dit bericht is gewijzigd door paganpaul op 26-08-2003 14:15]
quote:Ervoor is het beste. Je gaat dan eerst de binnenste stilte in, en daarna ga je optimaal naar buiten, de activiteit in. Wel even de tijd nemen tussen meditatie en sport (ongeveer 15 minuten) om je balans tussen binnen en buiten weer goed te krijgen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:06 schreef Miss_X het volgende:
Is het beter om voor of na het sporten te mediteren?
quote:Als je yogish vlieg, zweef je dan echt?? Ik wil heel erg graag weten hoe dat moet, of is dat te moeilijk om uit te leggen??
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:20 schreef paganpaul het volgende:[..]
http://www.alltm.org/YFlying.html
http://www2.b3ta.com/claire/
http://permanentpeace.org/technology/yogic_flying.htmlEn nog meer. Google eens op 'yogic flying'. Het is de moeite waard.
(Ik kan het zelf, ik weet waar ik het over heb.)
quote:ik zou hier wel meer over willen weten, als je msn hebt, voeg me dan toe, mark_wind@hotmail.com
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:12 schreef paganpaul het volgende:[..]
Het is beter energie uit de grote natuur te halen dan uit de kleine (relatief gesproken dan) mensen. De meeste mensen hebben hun energie zelf hard genoeg nodig.
Ik kan hier eventueel een aantal oefeningen neerzetten, maar ik wil Antagonist niet in de wielen rijden. Dus wacht ik gewoon even af wat zijn volgende artikel wordt.
Wat je zonder problemen kunt doen is door een bos of natuurgebied lopen, ergens waar het goed voelt stilstaan en je ogen dicht doen. Laat dan de omgeving op je inwerken en voel eens of je de energie van de aarde, de natuur voelt komen. Nodig die energie rustig uit door een beetje je meditatie-ademhaling te doen, door wat 'omlaag' te gaan.
Let wel dat je je ademhaling eerst weer gewoon maakt voor je je ogen weer opendoet en verder of terug loopt.
Onthoudt het gevoel wat je daar had, en je kunt het dan in een trance weer terughalen. Dan kun je de natuur in, van binnen, ook als het eens pokkeweer is.
Kun je nog wat over de Chakra's uitleggen, want het wil niet erg bij me lukken.
quote:Doe ik vanavond. (Mijn MSN adres is paganpaul_nl@yahoo.co.uk)
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:20 schreef gutterichi het volgende:
ik zou hier wel meer over willen weten, als je msn hebt, voeg me dan toe, mark_wind@hotmail.com
quote:ok isgoed,
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:29 schreef paganpaul het volgende:[..]
Doe ik vanavond. (Mijn MSN adres is paganpaul_nl@yahoo.co.uk)
Ben echter niet echt vaak online op dat systeem, 't is maar effe dat je het weet.
Alvast bedankt .
quote:ikzelf ben ook behoorlijk nieuw hierin, maar voor andere mensen die er meer verstand van hebben is het handig om te vertellen wat er niet wil lukken
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:25 schreef search64 het volgende:
Goed, ik mediteer al een tijdje, en ben nu aan de Chakra's begonnen. Dat wil nog niet zo lukken maar het "gewone" mediteren heb ik al aardig onder de knie. Zonder het te beseffen heb ik in mijn kinderjaren al een soort van meditatie gebruikt, als ik niet kon slapen of onrustig was, ging ik dan ergens zitten met mijn ogen dicht en fantaseren en visualiseren. Ik verloor dan ook het gevoel dat ik in een lijf zat, en pas als ik me bewoog was ik weer wakker, en rustig. Een soort bewust lucide droom.Kun je nog wat over de Chakra's uitleggen, want het wil niet erg bij me lukken.
Met andere woorden: Wat wil er niet lukken ?
quote:Een lucide droom is een bewuste droom...
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:25 schreef search64 het volgende:
Een soort bewust lucide droom.
quote:Ik weet niet precies wat je wilt horen/lezen, dus bij deze:
Kun je nog wat over de Chakra's uitleggen, want het wil niet erg bij me lukken.
Chakra's kunnen met de klok mee draaien (halen energie naar binnen) of andersom (en sturen dan energie naar buiten). Afhankelijk van wat je nodig hebt is het de kunst om je chakra's de juiste kant op te laten draaien. Je chakra met energie vullen is dus 'met de klok mee' laten draaien.
Welke chakra's aandacht nodig hebben moet je aan jezelf, je lichaam vragen. En dan vooral eerlijk zijn naar jezelf.
Helpt dit je verder?
quote:Je hebt gelijk, wat ik bedoelde was een visualisatie als bij een lucide droom, maar zonder te slapen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:40 schreef paganpaul het volgende:[..]
Een lucide droom is een bewuste droom...
quote:Het lijkt me verstandig dat je begint met 1 chakra. Kijk eens in het lijstje en kies er een uit die niet in de te gevoelige sfeer ligt. Een van de onderste 3, die je het meest aanspreekt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:48 schreef search64 het volgende:
Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar mijn chakra's voel ik helemaal niet. Ik weet ook niet of ik mijn eigen lijf moet visualiseren en daarin de chakra's openen, of wat anders.
Geen? Niks aan de hand. Het vraagt gewenning om met dit soort dingen bezig te zijn, om de signalen op te vangen. Probeer het dan de volgende keer weer. Wordt niet kwaad op jezelf omdat je het niet kunt. Alles is te leren. Soms duurt het even.
Voel je iets? Iets positiefs? Iets negatiefs? Dat zijn dan signalen vanuit die chakra-energie. En a.d.h.v. dat signaal kun je de energie gaan bijstellen. Visualiseer dan een soort kleine draaikolk in je lichaam waar de betreffende chakra zich bevindt. Als die visualisatie 'staat', steek dan een gevisualiseerde hand uit en houdt die gebogen om de buitenrand van de kolk. Laat de vingers wijzen in de richting waarin de kolk moet gaan draaien en vul dan je handpalm met liefde. Liefde is de mooiste energie, de zachtste die je kunt bedenken. Gebruik die dus maar. Als je voor jezelf niet lief kunt zijn, kun je dat voor een ander ook niet.
quote:Hetgeen *van horen en zeggen
Op dinsdag 26 augustus 2003 14:48 schreef search64 het volgende:
Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar mijn chakra's voel ik helemaal niet. Ik weet ook niet of ik mijn eigen lijf moet visualiseren en daarin de chakra's openen, of wat anders.
Het doel is: Je eigen lijf visualiseren, en met je denkbeeldige handen de chakra's opendraaien er energie doorheen trekken en dichtdraaien. Om het heeeeel simpel te zeggen.
Visualisatie. probeer dat eerst maar, probeer jezelf bepaalde situaties (liefst plesante zou ik zeggen, maar dat is geheel je eigen keus), voor te stellen, en deze te visualiseren. als je dat kan, dan pas, moet je weer alles wat Anta heeft gepost, even doorlezen en zul je het begrijpen, het is niet moeilijk, het vereist gewoon training.
quote:had al een groot gevoel over dat je ook aan het reageren was
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:00 schreef paganpaul het volgende:[..]
[goede uitleg]
quote:visualiseer je eens een draaikolk in het water, aan beide kanten van je lichaam, met een witte bol in het midden waar ze elkaar raken. Hou dat beeld even vast en laat het dan los en "kijk" wat er met die draaikolken gebeurt
Ze waren getekend als een soort trechters waarvan de smalle punt naar je lichaam wijst.
quote:dit is ontzettend belangrijk
kan het trouwens dat je energie haalt uit levende natuur tijdens je trance?
(als hier welles word beschreven bij mensen, die dan energie halen uit andere mensen)
Op wereldwijd nivo komt er op deze manier veel meer (goede) energie in deze (onze) realiteit
quote:jah, dat snap ik heel goed, maar ik bedoelde het meer in de vorm van, dat je die energie kan versterken, dat je meer energie uit de natuur kan halen als 'normaal'. Maar die vraag is ook half beantwoord, en ik vergeet never te nimmer nooit dat ik niet boven natuur sta, of dat ik er zelf geen deel van uit maak
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:11 schreef The_Shining het volgende:[..]
visualiseer je eens een draaikolk in het water, aan beide kanten van je lichaam, met een witte bol in het midden waar ze elkaar raken. Hou dat beeld even vast en laat het dan los en "kijk" wat er met die draaikolken gebeurt
[..]dit is ontzettend belangrijk
>JA< je haalt de energie uit de natuur!
Stel je maar eens voor dat de lucht die je inademt van een boom bij jou in de buurt vandaan komt
Vergeet niet dat jij ook een onderdeel van de natuur bent.
of gewoon over je hele lichaam inademen, alle energie om je heen.
De lucht gaat dan om je heen bewegen, je "zuigt" die van een andere plaats.Op wereldwijd nivo komt er op deze manier veel meer (goede) energie in deze (onze) realiteit
Natuur is zoals beschreven is indat boek: Freedom of choice.
Natuur is gewoon het mooiste op aarde, maar ik raak nou een beetje offtopic, qua gedachtes want wilde verder op de relatie tussen mens en natuur ingaan...
maar wel grappig/niet voor te stellen, om je proberen in te beelde, als onze wereld geen natuur had, en het ook niet kende.. :S
in ieder geval bedankt voor je reactie
Waarom ervaart dit men zo en heeft dat een bepaald doel? Gaarne jullie reactie..
Cijfer boek: 7 uit 10.
[Dit bericht is gewijzigd door RodrigodiazdeVivar op 26-08-2003 17:57]
quote:Ik ben zover nog niet met die oefening (andere bezigheden hier en daar). Ik vermoed echter dat het komt omdat je je op de vorm en de plaatsing van het kruis concentreert. Omdat daar al je aandacht heen gaat, krijgt de rest van de indrukken die je normaal gesproken binnenkrijgt geen aandacht meer. Dus ook het kleur-onderscheidend vermogen wordt op een lager pitje gezet.
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:43 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Waarom ervaart dit men zo en heeft dat een bepaald doel? Gaarne jullie reactie..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |