abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 26 augustus 2003 @ 00:05:53 #151
47213 ArmaniMania
pi_12718254
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:59 schreef Antagonist het volgende:

[..]

bedankt , ik hoop dat je er veel aan hebt.

Valt wel mee, het meeste wist ik al Mediteer zelf al een jaartje of 20
pi_12718295
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 00:04 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Bewustzijn of ziel is niet afhankelijk van een fysiek lichaam en is dus ook niet vergankelijk , dus oneindig.
Al vraag ik me af in welke vormen het buiten het fysieke verder gaat.

Kijk dat bedoel ik nou; er zijn dingen die mensen gewoonweg niet kunnen begrijpen. Hoe hard men ook probeerd. Dat is weggelegd voor iets groter dan de mens.
Snijden maar
pi_12718336
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 00:04 schreef Antagonist het volgende:

[..]

ff buiten de grapjes , je begrijpt mijn reactie wel ?
wij kunnen wel leven creeren.

Tuurlijk begrijp ik je, we kunne leven creeren met onze hersenen in een andere dimensie, maar niet in deze. In deze dimensie creert de hogere macht het leven. (Met een andere dimensie bedoel ik die bewustzijnsniveau's)

Wij zijn al een creatie van iets of iemand, die iemand wil dat wij hem respecteren en eren, dat komt erop neer, je liefde geven aan die grotere macht.

Hetzelfde willen wij als wij die levens gaan creeren, en die gedachtes van ons willen ook hetzelfde. etc etc.

Het stopt nergens en het begint nergens. Dit is niet voor ons weggelegd om te begrijpen.

Het is wetenschappelijk bewezen, dat als de mens alles zou begrijpen gek zou worden... en dat zegt www.astralpulse.com ook.

Ik ga er even vandoor, maar als jij het wil kunnen we een aparte topic hierover openen, ik vind het discussieren wel lekker

[Dit bericht is gewijzigd door RodrigodiazdeVivar op 26-08-2003 03:27]

Snijden maar
pi_12718517
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 00:08 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:

[..]

Tuurlijk begrijp ik je, we kunne leven creeren met onze hersenen in een andere dimensie, maar niet in deze. Met een andere dimensie bedoel ik die bewustzijnsniveau's

Wij zijn al een creatie van iets of iemand.

Met leven creeëren en het zoeken van een vriendin gok ik erop dat hij het heeft over het maken van een kindje .

Maar hou het een beetje ontopic, en voorkom dat het topic "vervuilt" raakt met allemaal posts die vrij weinig met meditatie te maken hebben, das wel zo fijn voor de mensen die het topic lezen om meer over meditatie te weten te komen .

[/wannabeemodmodus]

pi_12719791
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 00:08 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Het stopt nergens en het begint nergens. Dit is niet voor ons weggelegd om te begrijpen.
I beg to differ

maargoed, alles op zijn tijd, ik wens jullie fijne meditaties en ik hoop dat jullie die energie de volgende dag op een goede manier gebruiken

Ben erg benieuwd naar Antagonists volgende post

pi_12720138
Oh ja, ik heb besloten om het boek toch te lezen. Dank je wel voor een levendige discussie antagonist

Fijne meditaties iedereen en goedenacht

Snijden maar
pi_12721942
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 01:10 schreef The_Shining het volgende:

[..]

I beg to differ

maargoed, alles op zijn tijd, ik wens jullie fijne meditaties en ik hoop dat jullie die energie de volgende dag op een goede manier gebruiken

Ben erg benieuwd naar Antagonists volgende post

Ah, if only i wished i had enough energy to meditate in the first place. Behoorlijk irritant, wilde gister mediteren, had gewoon geen energie meer, klote, die lange dagen van mij helpen er ook niet echt mee .

werk 2 dagen per week van half 8 tot na ongeveer 9 uur 's avonds, ben ik in de touw, soms werk ik namelijk ook in de avond.. (ander werk)

iemand ook dit probleem?? dit is zeker alleen op te lossen door veel/genoeg te slapen?

[edit] jah de rest van de dagen werk ik ook, maar dan zonder avond uren. Ben net hier begonnen dus weeet niet hoe dat gaat uitpakken, wat ik trouwens wel heel erg opmerkelijk vond is dat ik gister zoveel energie had van de meditatie van zondag:
Ik had 1 uur gemediteerd, ging slapen om half 2... +/-, ik werd wakker om 6 uur, uitgerust! vervolgens de hele dag in de weer geweest.. tot half 10 's avonds. iets wat mij normaal nooit zou lukken! ik zat die hele dag vol energie .[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door gutterichi op 26-08-2003 09:05]

Don't reach your goal by thinking, but by doing, don't plan your every step with logic, for love contains none
pi_12721958
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 23:12 schreef Antagonist het volgende:
ja , je chakras zorgen ervoor dat jij energie kan ontvangen van andere mensen en zo ook hun geestelijke gesteldheid kan voelen.
Hmmmm... Boeiend. Dat Chakra-gebeuren is allemaal nogal nieuw voor mij ondanks 20 jaar meditatie-ervaring (andere richting). Gisteren ook in een boek hierover gelezen (Werken met Aura Healing), wat wel e.e.a. extra verduidelijkt.
* paganpaul moet hier echt rustig mee verder gaan...
An' harm it none, do as you will
pi_12722028
Het ging gisteren echt bizar slecht. Zeg maar niet. Ik kreeg m'n hoofd niet leeg. De oorzaak is bekend, het is alleen moeilijk om die gedachtes "weg te krijgen". Iemand tips?

Met alle respect:
Overigens vind ik de hele "discussie" over religie absoluut niet passen in dit topic. Religie heeft op zich niks met spiritualiteit te maken. Dat is voor ieder z'n eigen invulling.
Ik wil namelijk graag lezen over jullie spirituele ervaringen. Als ik daarbij constant posts over religie tegenkom, dan kan ik net zo goed in WFL topics over het al dan niet bestaan van god gaan lezen.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_12722089
Ik wil trouwens nog even opmerken dat het mediteren me nu makkelijker afgaat dan zeg 2 jaar geleden omdat ik minder aanleiding tot afleidende gedachten heb.
Ik bedoel ik heb niet veel prikkels in mijn dagelijks leven en probeer zo chilled mogenlijk aan te doen, ik heb dus geen afleidende gedachten als werk etc, dat maakt het wel een stuk makkelijker.

Naja makkelijker, ik heb zelf ook nog probleempjes met mediteren zoals ik al eerder postte, maar voor mijn gevoel ben ik al een hele stap vooruit door stil te kunnen zijn in mezelf.

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_12722156
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:09 schreef MrWilliams het volgende:
Het ging gisteren echt bizar slecht. Zeg maar niet. Ik kreeg m'n hoofd niet leeg. De oorzaak is bekend, het is alleen moeilijk om die gedachtes "weg te krijgen". Iemand tips?

Met alle respect:
Overigens vind ik de hele "discussie" over religie absoluut niet passen in dit topic. Religie heeft op zich niks met spiritualiteit te maken. Dat is voor ieder z'n eigen invulling.
Ik wil namelijk graag lezen over jullie spirituele ervaringen. Als ik daarbij constant posts over religie tegenkom, dan kan ik net zo goed in WFL topics over het al dan niet bestaan van god gaan lezen.

Ten eerste je respectvolle opmerking, aan de ene kant juist, aan de andere kant onjuist. , anta, merkte zelf ook op dat het afdwalen van het onderwerp te ver ging, we waren al bezig met het verder gaan over deze topic, al is je opmerking terecht, hij is net ietsje te laat .

ik heb een tip voor je: concentreer je op de ademhaling, dat is belangrijk, Concentreer op het vallend gevoel, en als je er genoeg op concentreert vergeet je te denken .. een paar gedachtes zijn niet erg. maar wat je bij na moet denken is: Het produceren van een vallend gevoel voor jezelf, op welke manier dan ook, Bij elke uitademhaling. dan vanzelf vergeet je gedachtes. probeer het.. misschien werkt het

succes

Don't reach your goal by thinking, but by doing, don't plan your every step with logic, for love contains none
pi_12722548
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 00:05 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Valt wel mee, het meeste wist ik al Mediteer zelf al een jaartje of 20

Doe jij eens dan wat aanvullingen, armani

En block me niet op MSN

Lambo of Rekt
pi_12722564
Ken het ook smiddags?
Als ik het probeer voor slapen gaan, val ik altijd in slaap
Lambo of Rekt
pi_12722592
's Middags mediteren is prima. 's Morgens ook.
Mijn ervaring is ook dat ik eerder in slaap duikel dan mediteer als ik het te laat in de avond doe. Maar dat ligt voor iedereen weer anders.
pi_12723053
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:41 schreef EggsTC het volgende:
Ken het ook smiddags?
Als ik het probeer voor slapen gaan, val ik altijd in slaap
mediteren heeft voor zover ik weet geen limieten qua wanneer en hoe hehe, nee tkan altijd, meest voorkomende tijden zijn 's avonds, en 's ochtends.

succes alweer... trouwens is het nog helemaal niet gelukt?

pi_12724125
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:43 schreef paganpaul het volgende:
's Middags mediteren is prima. 's Morgens ook.
Mijn ervaring is ook dat ik eerder in slaap duikel dan mediteer als ik het te laat in de avond doe. Maar dat ligt voor iedereen weer anders.
Als je maar niet teveel omgevingsgeluiden hebt kan je op elke moment van de dag wel mediteren.

ALs je nou veel herrie om je heen heb dan kan je een koptelefoon opdoen en luisterne naar ontspannende muziek , zoals bijvoorbeeld een strand of een regenwoud.
Na een tijdje negeer je dat automatisch en dan voelt het net alsof het volledig stil om je heen is .

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_12724474
ik drink en werk teveel denk ik. op dagen waar ik helemaal niks te doen heb gaat het een stuk beter, op andere dagen val ik inslaap
pi_12724522
Het lukt mij maar niet om in trance te geraken Ik zie hier op het forum dat jullie jullie lichaam niet meer voelen en dat jullie last hebben om vingers te bewegen als jullie in trance zijn maar bij mij is dat niet zo ik kan op elk moment mijn vingers bewegen ik voel mijn heel lichaam nog zelfs na een 100 keer te hebben uitgeademd en gedacht dat ik afdaalde
pi_12725031
Messenger, niet wanhopen. Toen ik in 1982 begon met mediteren duurde het enkele maanden voordat ik iets in die richting begon te merken. Mediteren is niet iets wat je over het algemeen 'effe' doet.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:26:53 #170
24054 search64
Avec le grande
pi_12726424
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 23:44 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
De schrijver van het boek "The Freedom of Choice" vergelijkt het menselijke gedachtegang met het gedachtegang van "De almachtige" (wat dat ook mag zijn in een geloof). Dit kan gewoon niet, want als het denken van God (laten we de almachtige zo noemen) hetzelfde zou zijn als het denken van ons, dan zouden wij ook levens kunnen creeren, maar dat kunnen we niet....

Iemand een reactie op mijn post?

God schiep de mens niet naar zijn evenbeeld, de mens schiep God naar zijn evenbeeld. Religie, de autoriteiten, de scholen, verschaffen ons allemaal met hun visie op de realiteit, en proberen orde in de chaos te scheppen met regels en wetten. Dat is de reden dat het mij totaal niet trekt. Ik respecteer je geloof, maar ik weet hoe mijn realiteit in elkaar zit, en God komt daar niet in voor.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_12726847
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 12:26 schreef search64 het volgende:

[..]

God schiep de mens niet naar zijn evenbeeld, de mens schiep God naar zijn evenbeeld. Religie, de autoriteiten, de scholen, verschaffen ons allemaal met hun visie op de realiteit, en proberen orde in de chaos te scheppen met regels en wetten. Dat is de reden dat het mij totaal niet trekt. Ik respecteer je geloof, maar ik weet hoe mijn realiteit in elkaar zit, en God komt daar niet in voor.

gelieve niet meer over dit onderwerp reageren. genoeg topics over dat onderwerp.

dit gaat over mediteren, vertel liever eens wat van jou ervaringen ..

pi_12727545
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 09:14 schreef Llewella het volgende:
Ik wil trouwens nog even opmerken dat het mediteren me nu makkelijker afgaat dan zeg 2 jaar geleden omdat ik minder aanleiding tot afleidende gedachten heb.
Ik bedoel ik heb niet veel prikkels in mijn dagelijks leven en probeer zo chilled mogenlijk aan te doen, ik heb dus geen afleidende gedachten als werk etc, dat maakt het wel een stuk makkelijker.

Naja makkelijker, ik heb zelf ook nog probleempjes met mediteren zoals ik al eerder postte, maar voor mijn gevoel ben ik al een hele stap vooruit door stil te kunnen zijn in mezelf.

hoe is het nu met je ademhaling? gaat al beter zeker

en btw; nog die aanwezigheid gevoeld?

pi_12727588
Ik heb iets gelezen over 'vliegen' doormiddel van Yoga. Weet iemand hoe dat moet?? Of zijn hier misschien site's over??
pi_12727809
Heel goed, gutterichi

Gisteravond zat ik lekker op mijn gemak op de bank te mediteren. Alles was rustig buiten, zelfs die klere-hond van een paar deuren verderop.
Toen ik eenmaal prettig naar binnen was gekeerd ben ik heel langzaam mijn energiebanen van onder naar boven gaan navoelen. A.d.h.v. wat extra chakra-info uit een boek had ik wat extra 'handgrepen' om daar wat beter en anders naar te kijken. Het was heel boeiend. Voor ik het wist was er een half uur voorbij (leek meer iets van 5 minuten).
Heerlijk om dan weer uit de meditatie te komen. Ik voel me dan altijd helemaal verfrist en wakker.

pi_12727945
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:09 schreef DarkGangster het volgende:
Ik heb iets gelezen over 'vliegen' doormiddel van Yoga. Weet iemand hoe dat moet?? Of zijn hier misschien site's over??
http://www.alltm.org/YFlying.html
http://www2.b3ta.com/claire/
http://permanentpeace.org/technology/yogic_flying.html

En nog meer. Google eens op 'yogic flying'. Het is de moeite waard.
(Ik kan het zelf, ik weet waar ik het over heb.)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')