abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12714175
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 21:26 schreef paganpaul het volgende:
Gelukkig heb je in dit opzicht ook een 'freedom of choice'...
Ah , je hebt hem gelezen.

Het is inderdaad totaal aan jou of je dit boek leest of niet , het is jou vrijheid van keuze .

Ikzelf vind het een zeer belangrijk zoniet essentieel boek voor zaken als spiritualteit.

De mensen die dit niet lezen omdat ze er op religieus opzicht bezwaar tegen hebben zijn al zo gedogmatiseert dat verdergaande sprituele zaken ook een probleem zullen zijn.

Lees het of niet , het is jou keuze...

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_12714253
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 21:57 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Helemaal niet , je snapt het boek niet.

Het spreekt niet over een god , ze noemen het juist "De Bron"
Dit boek is ook niet atheistisch , het wijst je alleen op het belang van je individualisme.

Lees hem nou maar eerst uit dan kan je daarna zegen wat je doet .

een deel, niet alles.
Snijden maar
pi_12714359
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:05 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:

[..]

een deel, niet alles.

Alles wat ze in dat boek schrijven is volstrekt logisch.
Lees maar verder , het plaatst alleen het indiduele intelect centraal en dat is ook de bedoeling.
Je staat zelf centraal in je spirituele ontwikkeling. dat bedoelen ze.
Als jij dan gelooft dat het leven is ontstaan door een hogere macht , dan kan dat ook gewoon.
pi_12714417
bah werd misselijk na ritje in mijn gevisualiseerde achtbaan . Ik heb wel dat als ik in trance ben mijn ademhaling gigantisch veranderd.. het eerste diepe ademhalen veranderd bij mij dan opeens in heel licht oppervlakkig ademhalen.. Moet ik juist doorzetten om echt door te gaan met het oude oude ademhalings ritme?
pi_12714487
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:03 schreef Antagonist het volgende:

[..]

De mensen die dit niet lezen omdat ze er op religieus opzicht bezwaar tegen hebben zijn al zo gedogmatiseert dat verdergaande sprituele zaken ook een probleem zullen zijn.

Geloof heeft niets met mediteren te maken, dat zei je zelf ook al in je eerste deel. Dus waarom zou een gelovige niet kunnen mediteren?????
Snijden maar
pi_12714603
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:08 schreef Antagonist het volgende:
Je staat zelf centraal in je spirituele ontwikkeling. dat bedoelen ze.
Het grappige is dat dit ook een van de denkbeelden is in het paganisme...
Je neemt verantwoording voor jezelf, je eigen daden.
Off Topic, ik weet het. Maar toch frappant. Ik vind dat boek geweldig boeiend.
An' harm it none, do as you will
pi_12714769
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:16 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Het grappige is dat dit ook een van de denkbeelden is in het paganisme...
Je neemt verantwoording voor jezelf, je eigen daden.
Off Topic, ik weet het. Maar toch frappant. Ik vind dat boek geweldig boeiend.

Ja mijn geloofsovertuiging is een mix tussen satanisme en atheisme.
Ik vind zelf dat mensen met sterke religieuze opvattingen te bekrompen zijn om zich in zoiets als dit volledig te kunnen verdiepen.
Omdat ze dan vaak naar de makkelijke oplossing zoeken :Zo heeft god het bedoelt.

Mijn intelect is mijn eigen hogere macht , ik ben mijn eigen god.]
Mensen die hun verantwoordelijkheden afschuiven op religie zijn fout.

pi_12714934
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:21 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Ik vind zelf dat mensen met sterke religieuze opvattingen te bekrompen zijn om zich in zoiets als dit volledig te kunnen verdiepen.
Omdat ze dan vaak naar de makkelijke oplossing zoeken :Zo heeft god het bedoelt.

Hey vriend, rustig aan man. Ik heb respect voor elke godsdienst. => Respect is ook de grondslag van jou religie (atheisme), maar daar laat je nu niets van zien door zulke woorden uit te spreken.

Ik denk dat we dit hierbij moeten laten.

[Dit bericht is gewijzigd door RodrigodiazdeVivar op 25-08-2003 22:28]

Snijden maar
pi_12714948
Antagonist: "High Five"!!
An' harm it none, do as you will
pi_12715262
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:27 schreef paganpaul het volgende:
Antagonist: "High Five"!!
*High Five!!!*
pi_12715468
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:27 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:

[..]

Hey vriend, rustig aan man. Ik heb respect voor elke godsdienst. => Respect is ook de grondslag van jou religie (atheisme), maar daar laat je nu niets van zien door zulke woorden uit te spreken.

Ik denk dat we dit hierbij moeten laten.

Ik vertel alleen maar wat over min religieuze opvattingen.

Mensen die mijn bovenstaande post aanstootgevend vinden moeten oppassen want daar staat helemaal niets in dat op de een of andere manier niet waar is.
Religieuze dogma's kunnen de doodsteek voor je spirituele ontwikkeling zijn.

gelovigen begrenzen zichzelf meestal, als jij gelovig bent en jezelf niet begrenst door bepaalde belangrijke dingen die centraal staan in de spiritualtiet op een god of hogere macht af te schrijven in plaats van op jezelf kan je niet erg ver komen vrees ik.

Ik ga hier nu niet verkondigen dat er geen "god" is maar ik wijs jullie erop dat je spiritualiteit uit jezefl komt en nergens anders vandaan.

pi_12715542
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:21 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Ik denk exact hetzelfde, en rodrigo, mijn kijk tegenover geloof (god):

Zoals eerder gezegd, je geest kent GEEN limieten. religies leggen je limieten op, is het niet gedragswijs, dan is het denkwijs, beide leggen limieten op je hele wezen. of je het nou toegeeft of niet.

Het is simpelweg een steun voor mensen, om in een god te geloven.voor klote dingen in het leven, en een zeer simpele verklaring voor onverklaarbare dingen. (Je kunt dit niet anders met mij eens zijn, anders keer je tegen je eigen religie, en probeer toch echt aspecten te bekijken)

God, is voor mensen simpelweg een steun in de rug voor mensn, Iedere gelovige zegt dit, waarom denk je dat; Goddank, bijna een normaal woord is, en bijna zonder betekenis word gezegd

Geloven in god, is een steun aan jezelf geven, die je oorspronkelijk niet zelf kan gevem

dit is niet mijn visie over religie, en GOD, dit is De enige visie die er bestaat. Een probleem kent allerlei aspecten, en dit onderwerp is uitvoerig door elk aspect bekeken, door mijzelf.. dus denk maar niet dat ik nergens voor open sta, het is gewoon zoals het is

Don't reach your goal by thinking, but by doing, don't plan your every step with logic, for love contains none
pi_12715619
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:44 schreef gutterichi het volgende:

[..]
waarom denk je dat; Goddank, bijna een normaal woord is, en bijna zonder betekenis word gezegd

En het woord "geloven" betekend volgens het woordenboek ook ;Niet zeker weten.

Maar laten we nu niet te ver offtopic gaan , het gaat nu om de meditatie , als je door religieuze opvattingen niet verder kan gaan in je spirituele ontwikkeling is dat je eigen probleem.

† In Memoriam † maandag 25 augustus 2003 @ 22:50:35 #139
47213 ArmaniMania
pi_12715748
In ieder geval wil ik even zeggen dat het een mooi topic is. Mooie openingspost ook
pi_12715910
Ik ga niet meer reageren op kwetsende opmerkingen...
Snijden maar
pi_12716038
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:50 schreef ArmaniMania het volgende:
In ieder geval wil ik even zeggen dat het een mooi topic is. Mooie openingspost ook
bedankt , ik hoop dat je er veel aan hebt.
pi_12716094
maar goed, iemand nog ervaringen?
Snijden maar
  maandag 25 augustus 2003 @ 23:07:28 #143
24054 search64
Avec le grande
pi_12716294
Hebben sterkere/grotere Chakra's ook invloed op je in je "gewone" leven? Kun je jezelf ook genezen of zo terwijl je mediteert? Dat soort dingen interesseren me wel.

Als je begint met Chakra's, kun je dan ook alleen je basechakra vergroten als het niet lukt de andere te voelen?

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_12716464
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 23:07 schreef search64 het volgende:
Hebben sterkere/grotere Chakra's ook invloed op je in je "gewone" leven?
ja , je chakras zorgen ervoor dat jij energie kan ontvangen van andere mensen en zo ook hun geestelijke gesteldheid kan voelen.
Dit wordt onbewust opgenomen dus je zal wat dat betreft er niet bewust op reageren maar je zend het wel uit.
het verbeterd eigenlijk alles wat "tussen je oren zit"
quote:
Kun je jezelf ook genezen of zo terwijl je mediteert? Dat soort dingen interesseren me wel.
ja , je kan jezelf bewust genezen , ik zal een voorbeeld geven.

Als ik je nu vraag om op je ademhaling te letten en diep in te houden zal je merken dat je dat zelf bewust doet.
denk je er niet overna dan neemt je onderbewustzijn het over.
hetzelfde is het met je lichaam , als jij vind dat er ergens aandacht op gegeven moet worden kan je dat er in trance op richten , anders doet je onderbewustzijn het misschien niet .

Als je begint met Chakra's, kun je dan ook alleen je basechakra vergroten als het niet lukt de andere te voelen?
[/quote]

pi_12717549
De schrijver van het boek "The Freedom of Choice" vergelijkt het menselijke gedachtegang met het gedachtegang van "De almachtige" (wat dat ook mag zijn in een geloof). Dit kan gewoon niet, want als het denken van God (laten we de almachtige zo noemen) hetzelfde zou zijn als het denken van ons, dan zouden wij ook levens kunnen creeren, maar dat kunnen we niet....

Iemand een reactie op mijn post?

Snijden maar
pi_12717958
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 23:44 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
De schrijver van het boek "The Freedom of Choice" vergelijkt het menselijke gedachtegang met het gedachtegang van "De almachtige" (wat dat ook mag zijn in een geloof). Dit kan gewoon niet, want als het denken van God (laten we de almachtige zo noemen) hetzelfde zou zijn als het denken van ons, dan zouden wij ook levens kunnen creeren, maar dat kunnen we niet....

Als jij geen leven kan creeren moet je maar een vriendin zoeken
pi_12718122
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 23:44 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:

jullie zijn allemaal je eigen god, samen creeër je nieuw leven, geboorte enzo weetjenog (gedachten zijn de oorsprong van materie + ervaringen)

iedereen verzint weer iets nieuws (gebaseerd op het oude) dat is het leuke van deze realiteit

Linear denken? Je gaat altijd vooruit in de tijd? Geestenwereld is oneindig, net als het universum. Wat gebeurt er met je geest als je gaat dromen of, mediteren. Dan komt die in de realiteit, zonder lichaam. En morgen wordt je weer wakker
Of sliep je misschien nog

pi_12718178
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 23:56 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Als jij geen leven kan creeren moet je maar een vriendin zoeken

Ja, je hebt reuze gelijk, moet er eentje vinden en snel.
Snijden maar
pi_12718199
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 00:01 schreef The_Shining het volgende:

[..]

jullie zijn allemaal je eigen god, samen creeër je nieuw leven, geboorte enzo weetjenog (gedachten zijn de oorsprong van materie + ervaringen)

iedereen verzint weer iets nieuws (gebaseerd op het oude) dat is het leuke van deze realiteit

Linear denken? Je gaat altijd vooruit in de tijd? Geestenwereld is oneindig, net als het universum. Wat gebeurt er met je geest als je gaat dromen of, mediteren. Dan komt die in de realiteit, zonder lichaam. En morgen wordt je weer wakker
Of sliep je misschien nog

Bewustzijn of ziel is niet afhankelijk van een fysiek lichaam en is dus ook niet vergankelijk , dus oneindig.
Al vraag ik me af in welke vormen het buiten het fysieke verder gaat.
pi_12718223
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 00:03 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:

[..]

Ja, je hebt reuze gelijk, moet er eentje vinden en snel.

ff buiten de grapjes , je begrijpt mijn reactie wel ?
wij kunnen wel leven creeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')