abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12690041
WHOA, mijn eerste trance! *feliciteert zichzelf*

duurde een uur, en ik probeerde een orgasme te krijgen, majah, dat lukte niet, was daarvoor al, uhh bezig geweest, maar eniwee.

ik lag onder me dekens.. en ik had het een beetje warm, en toen begon ik.. heel relaxt, prachtig, lichaam trilde, alsof mn huid ademde, je kent het gevoel wel, spiertrekkingen voelde ik enigszins, maar ontwaakte mij niet uit mijn trance. dus ok, alles prima..
en toen na 1 uur, geprobeerd een orgasme te bereiken (al had ik toch wel erge goede voldaning aan overige gevoelens die voor een orgasme merkbaar zijn), dacht ik van; dit gaat nooit lukke, dus ik ontwaakte.. en je raadt het nooit:

MN bed, was een zwembad, zweet everywhere.. ikzelf, was gewoon vloeibaar (niet letterlijk), enig idee, iemand?? ook zoiets gehad?

(ik was totaal nietbang, voelde me totaal in harmonie, en nu voel ik me herboren!)

Don't reach your goal by thinking, but by doing, don't plan your every step with logic, for love contains none
pi_12690115
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:14 schreef EggsTC het volgende:
Ja maar doe jij continu denken dat je van een trap af loopt, of bij iedere keer uitademen?
Telkens als je uitademt is het of je omlaag stapt. Je mag rustig lopen, hollen past niet bij een meditatie.
An' harm it none, do as you will
pi_12690188
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:19 schreef gutterichi het volgende:

MN bed, was een zwembad, zweet everywhere.. ikzelf, was gewoon vloeibaar (niet letterlijk), enig idee, iemand?? ook zoiets gehad?

(ik was totaal nietbang, voelde me totaal in harmonie, en nu voel ik me herboren!)

Gefeliciteerd. Dit is heel goed te verklaren hoor. Als je sexueel bezig bent geweest heb je een bepaalde geestelijke en lichamelijke stemming/voldoening bereikt. Je bent dan heel erg ontspannen en je geest/chakra's staan een heel eind open voor indrukken.
Dat is een prima manier om een goede meditatie te krijgen. Tantra is in dit opzicht ook een heel goede vorm van geestelijke ontspanning en gezamenlijke trance.
pi_12690337
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:19 schreef gutterichi het volgende:

duurde een uur, en ik probeerde een orgasme te krijgen, majah, dat lukte niet, was daarvoor al, uhh bezig geweest, maar eniwee.

ik lag onder me dekens.. en ik had het een beetje warm, en toen begon ik.. heel relaxt, prachtig, lichaam trilde, alsof mn huid ademde, je kent het gevoel wel, spiertrekkingen voelde ik enigszins, maar ontwaakte mij niet uit mijn trance. dus ok, alles prima..
en toen na 1 uur, geprobeerd een orgasme te bereiken (al had ik toch wel erge goede voldaning aan overige gevoelens die voor een orgasme merkbaar zijn), dacht ik van; dit gaat nooit lukke, dus ik ontwaakte.. en je raadt het nooit:

Als ik onder mn dekens mediteer krijg ik het ook snikheet. Maar dat voel je niet zo goed in een trance.
Het zal ook wel komen door de 'sex'.

Het is erg normaal dat visualiseren de eerste keer niet goed lukt. Het kan soms maanden duren voordat je goed kan visualiseren.

[Dit bericht is gewijzigd door DarkGangster op 24-08-2003 23:35]

pi_12690419
dus paganpaul:
ik snap em!

als je maar sex indenkt, tijdens een trance dan manipuleert de geest de hersenen zo, dat de hersenen echt denken dat je bezig bent, en daardoor ook zweet ontwikkelingen krijg?

lol, 1 uur sex whoa vandaar zo'n zwembad

Don't reach your goal by thinking, but by doing, don't plan your every step with logic, for love contains none
pi_12690586
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:33 schreef gutterichi het volgende:
dus paganpaul:
ik snap em!

als je maar sex indenkt, tijdens een trance dan manipuleert de geest de hersenen zo, dat de hersenen echt denken dat je bezig bent, en daardoor ook zweet ontwikkelingen krijg?

lol, 1 uur sex whoa vandaar zo'n zwembad

Correct geinterpreteerd.
Lambo of Rekt
pi_12690680
Mijn gedachten dwalen altijd af zodat ik in slaap val

ik blijf iig proberen.

Lambo of Rekt
pi_12690921
dan ben je gewoon te moe-neem ik aan-.. zorg voor meer slaap, en dan weer proberen. Zoals bekend je hebt energie nodig om goed te mediteren.
pi_12690929
Maak het nog uit of je door je neus of mond ademt?
Lambo of Rekt
pi_12691044
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:50 schreef gutterichi het volgende:
dan ben je gewoon te moe-neem ik aan-.. zorg voor meer slaap, en dan weer proberen. Zoals bekend je hebt energie nodig om goed te mediteren.
heb altijd slaaptekort
Zal is wat beter gaan slapen idd
Lambo of Rekt
pi_12691232
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:30 schreef DarkGangster het volgende:

[..]

Als ik onder mn dekens mediteer krijg ik het ook snikheet. Maar dat voel je niet zo goed in een trance.
Het zal ook wel komen door de 'sex'.

Het is erg normaal dat visualiseren de eerste keer niet goed lukt. Het kan soms maanden duren voordat je goed kan visualiseren.

ik zei niks over visualiseren, maar dat heb je goed door! dat was redelijk te doen, voor een aantal seconden lang, en dan vervaagt het beeld, en moet je het opnieuw indenken.

maar je hebt gelijk dat mijn visualisatie niet goed was

pi_12691254
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 23:50 schreef EggsTC het volgende:
nee, ik doe door me neus, want mond, is zo droogmakend, als je nog niet in meditatie bent..als je dr eenmaal in bent maakt het niks meer uit.. dan adem je gewoon.

Die keuze is persoonlijk en je moet doen wat jou het lekkerste aanvoelt

pi_12691978
quote:
Nee, maar als je door je mond ademt dan word ie droog en als je hem dicht doet kan je opnieuw beginnen. Beter is dus om door je neus te ademen
pi_12692034
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 00:27 schreef DarkGangster het volgende:

[..]

Nee, maar als je door je mond ademt dan word ie droog en als je hem dicht doet kan je opnieuw beginnen. Beter is dus om door je neus te ademen

isniet waar, je hoeft niet opnieuw te beginnen door een verstoring
tijdens mijn trance kwam mn ma binnen, deur zwaaide open, wat een knal was voor mn trance, toen deed ze ook nog licht aan, maar ik was vasteberaden om in trance te blijven, en door die storing, was mn geest helemaal in de war, en duurde het nog ongeveer 3 min om alles weer goed te maken.

wat er ook gebeurd, overnieuw hoef je niet te beginnen, gewoon verder gaan

pi_12692154
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 00:30 schreef gutterichi het volgende:

[..]

isniet waar, je hoeft niet opnieuw te beginnen door een verstoring
tijdens mijn trance kwam mn ma binnen, deur zwaaide open, wat een knal was voor mn trance, toen deed ze ook nog licht aan, maar ik was vasteberaden om in trance te blijven, en door die storing, was mn geest helemaal in de war, en duurde het nog ongeveer 3 min om alles weer goed te maken.

wat er ook gebeurd, overnieuw hoef je niet te beginnen, gewoon verder gaan

ik bedoel dat als je hem dicht doet als je nog niet in trance ben
idd altijd door gaan
pi_12692749
Ik durf nooit in het donker te mediteren, ben beetje bang voor geesten enzo..

Mijn laatste keer mediteren was een aparte ervaring, Ik lag onder de dekens en na 20 min. voelde ik mijn handen nog maar gedeeltelijk. Ik voelde ze soms knakken alleen dan zonder dat geluid. Op een gegeven moment voelde ik alleen mijn vingertoppen nog maar en op het laatst voelde ik alleen nog maar het topje van mijn pink het bed raken.
Toen ik uit de trance kwam bleek dat mijn handen 'zweefden' dat alleen dus mijn vingertoppen de matras raakte. Dit vond ik erg raar, omdat je alleen in trance kan komen als alle spieren ontspannen zijn en voor zo'n dergelijke handeling heb je wel spierkracht nodig.
Iemand een idee hoe dit kan?

en nog iets raars, toen ik de deur open deed van mijn slaapkamer lag mijn hond voor de deur, terwijl hij nooit boven komt ( ik slaap op zolder ).

pi_12693239
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 22:21 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik kan niet zo goed visualiseren.. hoe zie jij die trap?
Iedere keer als je uitademt een treetje lager?

Ik boots het gevoel na van een vliegtuig die ineens naar beneden gaat. Dan krijg je die zenuwachtige gevoel in de omgeving van je buik. Moet je proberen, werkt goed bij mij
Snijden maar
pi_12693284
quote:
Om een langzame ademhaling te geven, moet je inademen door je neus en rustig uitademen door je mond.
Snijden maar
pi_12693370
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 01:07 schreef Miss_X het volgende:

Mijn laatste keer mediteren was een aparte ervaring, Ik lag onder de dekens en na 20 min. voelde ik mijn handen nog maar gedeeltelijk. Ik voelde ze soms knakken alleen dan zonder dat geluid. Op een gegeven moment voelde ik alleen mijn vingertoppen nog maar en op het laatst voelde ik alleen nog maar het topje van mijn pink het bed raken.
Toen ik uit de trance kwam bleek dat mijn handen 'zweefden' dat alleen dus mijn vingertoppen de matras raakte. Dit vond ik erg raar, omdat je alleen in trance kan komen als alle spieren ontspannen zijn en voor zo'n dergelijke handeling heb je wel spierkracht nodig.

en nog iets raars, toen ik de deur open deed van mijn slaapkamer lag mijn hond voor de deur, terwijl hij nooit boven komt ( ik slaap op zolder ).

In je trance toestand heb je geen controle meer over je lichaam, maar je hersenen kunnen het effect nog wel creeren, dat is ook waarschijnlijk bij jou gebeurd.
Wat betreft de hond, huisdieren kunnen verschillen in energievelden zeer goed aanvoelen. Die hond van jou dacht: "He, mijn baasje maakt positieve energie, laat ik maar eens even profiteren daarvan"
Snijden maar
pi_12694541
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 01:07 schreef Miss_X het volgende:
Niks mis met mediteren met het licht aan. Je hoeft echter bij een gewone meditatie als hier beschreven is niet zo gauw bang te zijn voor geesten.
quote:
Oei, even wat metafysica. Als je mediteert creëer je een lichtheid in jezelf. Je zult je dan ook licht voelen (zoals je b.v. je handen niet meer voelt). Wat je dan ook doet is een deel van de zwaartekracht om jezelf heen beïnvloeden. Normaal drukt de zwaartekracht omlaag. Als je goed mediteert kan het gebeuren dat je onbewust de zwaartekracht om je heen zo manipuleert dat de neerwaartse druk minder wordt. En dan veroorzaakt het zweven van je handen.
De meest uitgesproken techniek om dit zweven te doen is het 'yogisch vliegen' (http://www.maharishi.nl/yog_flying.html). Dit is niets onnatuurlijks, al is het nog niet door de hele natuurwetenschappelijke wereld geaccepteerd.
Niks bizars dus, al lijkt het zo in het begin. Het went. Geloof me.
pi_12695047
ik doe het mar niet de mensen in men omgevin zeggen dat het gevaarlijk is en niet verantewoord om te doen omda als je er niet meer uit weet te komen je een groot problem hebt
Always Watch Behind You .............
pi_12695068
Toch ook maar even vertellen wat ik meegemaakt heb:

Gisteravond na lange tijd toch maar weer eens begonnen. De ervaringen die ik had waren vrij anders dan wat ik hier gelezen had.

Het ging allemaal vrij ongeorganiseerd. Ik ontspande m'n geest en lichaam tegelijkertijd en voordat dat helemaal gebeurd was begon ik ook al met 'afdalen'. Dit is niet de manier om het netjes te doen, i know.

Op een gegeven moment voelde het alsof m'n lichaam (vooral m'n armen en benen) opzwelde. Dat ging de goede kant op. Tegelijkertijd besefte ik me dat ik ondanks alle afleidingen (fietsers en auto's kwamen langs en ook treinen) en de staat waar ik in was goed te behouden was. Ik had vrede met dat het zo was, dat scheelde enorm.

Daarna kwam het chakra gedeelte. Ik had gehoopt op de "vloedgolf" aan energie die me in vorige meditaties vanuit m'n tenen naar m'n hoofd had overspoeld, maar deze keer ging het anders. De eerste keer: Duidelijk voelde ik 2 chakra's. De eerste (weet nie hoe die heet) en die bij m'n navel. Waarna een gloed over m'n hele lichaam voelbaar was. De tweede keer kwam ook die van m'n hart erbij. Daarna weer een gloed. Machtig. De weg naar m'n hart was wel wat moeilijk, maar die details houd ik liever voor mezelf. Ik weet waar het aan ligt. Deze sessie heeft al veel geholpen.

Hierna heb ik het afgekapt, "chakra's gesloten" en ben ik tevreden gaan slapen. Geen bijverschijnselen of andere rare dingen die jullie krijgen. Misschien proberen jullie te hard?

Ik ben zeer tevreden over het eerste resultaat en vanavond ga ik kijken of ik er al wat meer uit kan halen.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_12695508
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 09:07 schreef MrWilliams het volgende:
Het ging allemaal vrij ongeorganiseerd. Ik ontspande m'n geest en lichaam tegelijkertijd en voordat dat helemaal gebeurd was begon ik ook al met 'afdalen'. Dit is niet de manier om het netjes te doen, i know.
het is jouw feestje, je eigen geest geeft je tempo aan
Als je hart maar op de juiste plaats zit kan er niets verkeerds gebeuren
quote:
Op een gegeven moment voelde het alsof m'n lichaam (vooral m'n armen en benen) opzwelde. Dat ging de goede kant op. Tegelijkertijd besefte ik me dat ik ondanks alle afleidingen (fietsers en auto's kwamen langs en ook treinen) en de staat waar ik in was goed te behouden was. Ik had vrede met dat het zo was, dat scheelde enorm.
Tip: ga na je meditatie, maakt niet uit hoe laat, even een blokje om lopen
quote:
Daarna kwam het chakra gedeelte. Ik had gehoopt op de "vloedgolf" aan energie die me in vorige meditaties vanuit m'n tenen naar m'n hoofd had overspoeld, maar deze keer ging het anders. De eerste keer: Duidelijk voelde ik 2 chakra's. De eerste (weet nie hoe die heet) en die bij m'n navel. Waarna een gloed over m'n hele lichaam voelbaar was. De tweede keer kwam ook die van m'n hart erbij. Daarna weer een gloed. Machtig. De weg naar m'n hart was wel wat moeilijk, maar die details houd ik liever voor mezelf. Ik weet waar het aan ligt. Deze sessie heeft al veel geholpen.
Cool
pi_12695535
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 09:04 schreef thijsjuhh het volgende:
ik doe het mar niet de mensen in men omgevin zeggen dat het gevaarlijk is en niet verantewoord om te doen omda als je er niet meer uit weet te komen je een groot problem hebt
Zijn die mensen getraind in het mediteren, of komt dat allemaal uit het horen-zeggen circuit? Mediteren is net als onder water duiken. Op een gegeven moment kom je vanzelf weer boven water omdat je actieve geest nooit helemaal uitgeschakeld kan worden. (Tenzij je om te beginnen geen actieve geest hebt, maar dan kom je ook niet aan mediteren toe...)
pi_12698477
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 09:49 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Zijn die mensen getraind in het mediteren, of komt dat allemaal uit het horen-zeggen circuit? Mediteren is net als onder water duiken. Op een gegeven moment kom je vanzelf weer boven water omdat je actieve geest nooit helemaal uitgeschakeld kan worden. (Tenzij je om te beginnen geen actieve geest hebt, maar dan kom je ook niet aan mediteren toe...)

ik hoor dit soort dingen ook zo vaak, en die mensen *zeggen* dat ze het ook zelf doen, ik geloof ze niet, om dat er totaal geen logica in voorkomt, dat de geest zn binding met lichaam kwijtraakt.
het klinkt als iets wat makkelijk gebeurt..

maar wat pagan zegt is inderdaad erg waar. Des te dieper je gaat in de trance, des te minder je je lichaam voelt, das waar, en des te meer moeite je moet doen om het te bewegen ook helemaal waar. maar een geest kan zich niet volledig scheiden van lichaam, alleen een tijdelijke uittreding dat zeker.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')