quote:Ja, een goed begin.
Op zondag 24 augustus 2003 14:32 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Ik heb net zitten mediteren en nadat ik mijn chakras had getrained voelde ik mezelf heel erg licht. Mijn hart begon harder te kloppen en ik kreeg het spannende gevoel die je krijgt als je zenuwachtig bent. Dit gevoel kreeg in niet in mijn buik maar in mijn borstkas, vlakbij mijn hart.Weten jullie wat dat was?
kent iemand het verhaal van dat James Bond meisje? Van die film waar ze helemaal in goud was beschilderd. Ze ging bijna dood omdat haar huid geen adem kon halen.
Dus haal ook adem via je huid, via je porieën
quote:Het is maar een film.
Op zondag 24 augustus 2003 14:47 schreef The_Shining het volgende:
over ademhaling:kent iemand het verhaal van dat James Bond meisje? Van die film waar ze helemaal in goud was beschilderd. Ze ging bijna dood omdat haar huid geen adem kon halen.
Dus haal ook adem via je huid, via je porieën
quote:dankjewel voor wederom "Stating the obvious" Paralien.
Op zondag 24 augustus 2003 14:48 schreef ParAlien het volgende:
Het is maar een film.
Ik wil alleen maar zeggen dat je niet alleen via je longen ademhaalt, maar ook via je huid. Als je werkelijk in een diepe trance wil gaan en het durft te proberen, merk je dat je met je hele lichaam adem kan halen.
quote:Wat noemen ze die ervaring?
Op zondag 24 augustus 2003 14:46 schreef ParAlien het volgende:[..]
Ja, een goed begin.
quote:Wederom? Leg uit...
Op zondag 24 augustus 2003 14:54 schreef The_Shining het volgende:[..]
dankjewel voor wederom "Stating the obvious" Paralien.
Ik wil alleen maar zeggen dat je niet alleen via je longen ademhaalt, maar ook via je huid. Als je werkelijk in een diepe trance wil gaan en het durft te proberen, merk je dat je met je hele lichaam adem kan halen.
quote:Ik weet niet of ze hier een mooie naam voor hebben verzonnen. Maakt ook niet uit, het gevoel is belangrijker dan een naam.
Op zondag 24 augustus 2003 15:01 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
Wat noemen ze die ervaring?
quote:heb jij dit zelf ook ervaren?
Op zondag 24 augustus 2003 15:03 schreef ParAlien het volgende:[..]
Ik weet niet of ze hier een mooie naam voor hebben verzonnen. Maakt ook niet uit, het gevoel is belangrijker dan een naam.
quote:Iedereen wel 's die meditatie gebruikt, denk ik. Maar ik praat hier niet met mensen over; "Hoi, hoe ging het mediteren gister bij jou?"
Op zondag 24 augustus 2003 15:07 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
heb jij dit zelf ook ervaren?
quote:misschien ben je wel bezig met je hartchakra openen, misschien werd je zenuwachtig omdat het misschien wel de eerste keer in je leven is dat je die bewust wil openen
Ik heb net zitten mediteren en nadat ik mijn chakras had getrained voelde ik mezelf heel erg licht. Mijn hart begon harder te kloppen en ik kreeg het spannende gevoel die je krijgt als je zenuwachtig bent. Dit gevoel kreeg in niet in mijn buik maar in mijn borstkas, vlakbij mijn hart.Weten jullie wat dat was?
soort van "wachten buiten de bioscoop" terwijl je op de filmposter al hebt gezien welke film er draait, je alle recensies al hebt gelezen maar toch een beetje bang bent voor wat er dan gaat gebeuren
dus ik zou zo zeggen, entertain yourself
raar woord eigenlijk, misschien
Tijdens de chakra's leek het eindelijk goed te gaan en ik voelde de stroom door me heen gaan als ik de blauwe energie vanuit mijn tenen naar de chakra's liet lopen.
Alleen toch een hell of een night gehad, enorm gespannen, spanningspijn waar ik wel vaker last van heb in de rechterkant van mijn hoofd, maar nu vloeide het zelf uit naar me rechterarm.
Amper oog dicht gedaan, vanochtend maar uit ellende op het station pijnstillers gekocht bij de etos.
Nu voel ik me geradbraakt, wat misselijk, alsof ik een kater heb.
Ik moet gewoon niet te gespannen een meditatie ingaan, gister gewoon een te 'spannende' dag gehad.
En ik wilde gewoon te graag mediteren, te geforceerd gok ik.
Overigens leek ik een aanwezigheid van iemand anders te voelen een paar keer? Maar ik was alleen thuis.
quote:Ik heb ook hetzelfde ervaren als bij jou het geval is. Ik kon na mijn eerste chakra meditatie niet meer slapen; ik was 3 dagen achtereen om 7 uur wakker en ik voelde me vreemd. De dagen daarna verdwenen de meeste symptomen.
Op zondag 24 augustus 2003 18:56 schreef Llewella het volgende:
Gisteravond gemediteerd en voor het eerst aan de chakra's gewerkt.
Het ging alleen niet lekker, deuren van de buren, voor op straat geschreeuw.Tijdens de chakra's leek het eindelijk goed te gaan en ik voelde de stroom door me heen gaan als ik de blauwe energie vanuit mijn tenen naar de chakra's liet lopen.
Alleen toch een hell of een night gehad, enorm gespannen, spanningspijn waar ik wel vaker last van heb in de rechterkant van mijn hoofd, maar nu vloeide het zelf uit naar me rechterarm.
Amper oog dicht gedaan, vanochtend maar uit ellende op het station pijnstillers gekocht bij de etos.
Nu voel ik me geradbraakt, wat misselijk, alsof ik een kater heb.Ik moet gewoon niet te gespannen een meditatie ingaan, gister gewoon een te 'spannende' dag gehad.
En ik wilde gewoon te graag mediteren, te geforceerd gok ik.Overigens leek ik een aanwezigheid van iemand anders te voelen een paar keer? Maar ik was alleen thuis.
Wat die aanwezigheid betreft zou best kunnen.
quote:Ja, dat voelen is een goed teken.
Op zondag 24 augustus 2003 13:51 schreef FrankC het volgende:
Eerst dacht ik gewoon dat ik naar beneden gaat, maar toen visualiseerde ik het echt en toen voelde ik het zelfs in mijn maag net zoals je naar beneden gaat in een achtbaan,
P.S kriebel is zeer irritant
quote:Hartkloppingen krijg ik ook meestal , ik denk dat dat door je hart chakra komt , probeer die eens verder open te zetten , of verder te sluiten.
Verder heb ik een aantal vragen waar ik van hoop dat iemand er antwoord op heeft.
Vroeger toen ik klein was kon ik vaak niet in slaap komen. Toen heeft mijn moeder me op een keer geleerd om alle spieren omstebeurt aan te spannen, dit werkte. Maar nu heb ik tegenwoordig vaak als ik dit doe om in slaap te komen dat ik daarna ga na denken aan vanalles en nog wat.
Zo zat ik een keer te fietsen op de stoep, op een gegeven moment zag ik op een afstandje het einde van de stoep er aankomen. Op dat moment maak ik me klaar om eraf te gaan (van het heuveltje). Maar zodra ik er af ga voel ik ook echt de 'klap' zeg maar en schrik helemaal wakker, terwijl ik niet echt sliep.
Is dit een soort meditatie of gewoon een soort lichte slaap? Ik heb dit redelijk vaak en kan op zo'n moment wel m'n gedachten sturen. En als het een trance is hoe komt het dan dat ik niet hoef te ademen ed?
Is dat schokken alleen tijdens een trance of ook tijdens gewoon slapen?
Want mijn kleine zusje doet dat altijd als ze slaapt.
quote:Op dat moment ben je uitgetreden heb ik me laten vertellen. Op het moment dat je valt (in die sub-droom) valt je geest terug in je lichaam waardoor je die schok krijgt. ook hoor je een ijzer-achtige klik in de hersenen.
Op zondag 24 augustus 2003 21:22 schreef _Tijmen_ het volgende:
Is dat schokken alleen tijdens een trance of ook tijdens gewoon slapen?
Want mijn kleine zusje doet dat altijd als ze slaapt.
Waar denken jullie toch aan? Ik snap het neit, als ik me ademhaling tel val ik ook in slaap
quote:BIj het inademen denk je dat je helder blauw lucht inademt. Bij het uitademen denk je aan grijze lucht die je uitademt. Dat doe je totdat je ontspannen bent. Vervolgens ga je trap methode proberen of een andere zoals de lift etc.
Op zondag 24 augustus 2003 21:57 schreef EggsTC het volgende:
Het lukt mij niet... val steeds in slaapWaar denken jullie toch aan? Ik snap het neit, als ik me ademhaling tel val ik ook in slaap
Dan moet het denk ik lukken
quote:Ik kan niet zo goed visualiseren.. hoe zie jij die trap?
Op zondag 24 augustus 2003 22:17 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
BIj het inademen denk je dat je helder blauw lucht inademt. Bij het uitademen denk je aan grijze lucht die je uitademt. Dat doe je totdat je ontspannen bent. Vervolgens ga je trap methode proberen of een andere zoals de lift etc.
Dan moet het denk ik lukken
quote:bedankt voor je antwoord.
Op zondag 24 augustus 2003 13:48 schreef paganpaul het volgende:[..]
In sommige afbeeldingen van de chakra's wordt de kruin-chakra getekend als een lotus-bloem. Die staat dan wijd open. Als bij jou de kruin-chakra open staat is het goed mogelijk dat je daardoor energie binnen krijgt. Dat is dan een soortgelijke energie, hoef je je geen zorgen om te maken.
quote:loop gewoon IRL een aantal keren op een trap (neem aan dat er iets in de buurt is, al is het maar een flat ofzo) en neem die trap in je op, let goed op elke stap die je doet. Probeer het te onthouden en je visualisatie zal er beter op worden.
Op zondag 24 augustus 2003 22:21 schreef EggsTC het volgende:
Ik kan niet zo goed visualiseren.. hoe zie jij die trap?
Iedere keer als je uitademt een treetje lager?
En geeft niet als je in slaap valt, betekend dat je geest er nog niet 100% voor klaar is en dat je onbewust nog met een hoop gevoelens/gedachtes worstelt. Gewoon doorgaan met proberen, lukt je vast wel
quote:Eigenlijk moet je denken dat je heldere blauwe lucht inademt. Dat laat je door je lijf gaan. En dan gewone lucht uitademen (waar alle energie uit is).
Op zondag 24 augustus 2003 22:17 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
BIj het inademen denk je dat je helder blauw lucht inademt. Bij het uitademen denk je aan grijze lucht die je uitademt.
quote:eigenlijk mag je elke kleur uitkiezen die je maar wilt inademen, wit, goud, zilver, paars, rood, groen, of geel, zolang het maar een beetje *fonkelt*
Op zondag 24 augustus 2003 22:29 schreef DarkGangster het volgende:
Eigenlijk moet je denken dat je heldere blauwe lucht inademt. Dat laat je door je lijf gaan. En dan gewone lucht uitademen (waar alle energie uit is).
Maar ik denk niet dat het veel uitmaakt...
jeweetwel, zo'n "glans" eroverheen of stralend
quote:Ja maar doe jij continu denken dat je van een trap af loopt, of bij iedere keer uitademen?
Op zondag 24 augustus 2003 22:25 schreef The_Shining het volgende:[..]
loop gewoon IRL een aantal keren op een trap (neem aan dat er iets in de buurt is, al is het maar een flat ofzo) en neem die trap in je op, let goed op elke stap die je doet. Probeer het te onthouden en je visualisatie zal er beter op worden.
En geeft niet als je in slaap valt, betekend dat je geest er nog niet 100% voor klaar is en dat je onbewust nog met een hoop gevoelens/gedachtes worstelt. Gewoon doorgaan met proberen, lukt je vast wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |