abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12661980
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:30 schreef DaveM het volgende:

Als een burgerwacht zich niet kan gedragen zal die ontslagen en vervolgd worden. Of het nu wel of geen vriendje is van Michiel Smit. Dus een beetje een zwak argument om daarom tegen een burgerwacht te zijn.

Huh? We hebben het over Michiel Smit' organisatie die op eigen houtje dit verhaal gaat runnen, dus wie moet er dan iemand ontslaan?
Volg jij het allemaal wel? Dit is geen initiatief van de gemeente o.i.d.
pi_12662236
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Huh? We hebben het over Michiel Smit' organisatie die op eigen houtje dit verhaal gaat runnen, dus wie moet er dan iemand ontslaan?
Volg jij het allemaal wel? Dit is geen initiatief van de gemeente o.i.d.

Ik ga er vanuit dat burgerwachten verboden worden, maar dat de gemeente Rotterdam het idee niet in de prullenbak gooit. En dat ze dus in dienst komen van de gemeente, als een soort 'stadswachten-plus'.
pi_12662297
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:44 schreef DaveM het volgende:

Ik ga er vanuit dat burgerwachten verboden worden, maar dat de gemeente Rotterdam het idee niet in de prullenbak gooit. En dat ze dus in dienst komen van de gemeente, als een soort 'stadswachten-plus'.

Waarom zou het verboden worden om met een stel burgers rond te lopen?
pi_12662364
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:46 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik kan geen reden bedenken. Maar ze vinden vast wel een stok om de hond te slaan.
pi_12662462
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:46 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Met het instellen van een samenscholingsverbod
pi_12662562
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:54 schreef zakjapannertje het volgende:

Met het instellen van een samenscholingsverbod

Ik vroeg 'waarom', en niet 'hoe'.

En een samenscholingsverbod zal er nooit van komen natuurlijk.
Da's duidelijk.

pi_12662577
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het knuffelbeleid werkt niet. Da's nu wel bekend. .

En dan vind je het gek dat ik jou een wolf in schaapskleren noem. Jij wilt helemaal niet dat de situatie verbetert, da's wel duidelijk. Echt zeer triest weer zo'n reactie. Waar heb ik het over knuffelen joh?
pi_12662584
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:44 schreef DaveM het volgende:

Oh..dat is nieuw...zou jij dan voortaan eerst de rest willen informeren over dit soort gedachten? Het is vrij moeilijk discussieren als wij niet weten dat jij het eigenlijk over iets heel anders hebt.

Ik ga er niet van uit maar ik hoop van ganser harte dat Opstelten deze 'burgerwachten' verbied.

pi_12662634
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:58 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ga er niet van uit maar ik hoop van ganser harte dat Opstelten deze 'burgerwachten' verbied.
Niet verbieden, gewoon even laten bungelen. Het gaat uit zichzelf wel ten onder zoals al dit soort extreme cllubjes.
pi_12662639
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:58 schreef SCH het volgende:

En dan vind je het gek dat ik jou een wolf in schaapskleren noem.

Ja, dat vind ik gek.
quote:
Jij wilt helemaal niet dat de situatie verbetert, da's wel duidelijk.
Natuurlijk wil ik wel dat de situatie verbetert. Dat blijkt uit ongeveer al mijn posts.
quote:
Echt zeer triest weer zo'n reactie. Waar heb ik het over knuffelen joh?
Jouw 'maatregelen' zijn een synoniem voor 'knuffelbeleid'.
pi_12662670
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:00 schreef DennisMoore het volgende:
Jouw 'maatregelen' zijn een synoniem voor 'knuffelbeleid'.
Nee dat zijn het niet. Een oplossing zoeken voor een dieper liggend probleem is niet knuffelen maar juist mensen serieus nemen. Het werkt ook in de praktijk.
pi_12662713
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:02 schreef SCH het volgende:

Nee dat zijn het niet. Een oplossing zoeken voor een dieper liggend probleem is niet knuffelen maar juist mensen serieus nemen. Het werkt ook in de praktijk.

Ja, dat zijn het wel. Al die buurthuisjes, agogen en al dat 'begrip hebben' heeft weinig opgeleverd. Het is tijd om éindelijk eens repressie te proberen. Da's véél rechtvaardiger. En dát werkt ook in de praktijk.
pi_12662756
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, dat zijn het wel. Al die buurthuisjes, agogen en al dat 'begrip hebben' heeft weinig opgeleverd. Het is tijd om éindelijk eens repressie te proberen. Da's véél rechtvaardiger. En dát werkt ook in de praktijk.

Hoe zie jij dat concreet voor je?
pi_12662860
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:00 schreef SCH het volgende:

Niet verbieden, gewoon even laten bungelen. Het gaat uit zichzelf wel ten onder zoals al dit soort extreme cllubjes.

Niet eens, SCH, voornamelijk omdat het enige wat ik hier van zie komen geweld is. Mischien te pessimistisch van mij.

Bovendien, Opstelten zal het waarschijnlijk moeten verbieden, het is politieke partijen niet toegestaan (NSB wet, wet op de weerkorpsen afaik) dit soort activiteiten te ontplooien.

pi_12662862
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:28 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het is heel practisch. En bovendien hoeft zo'n burgerwacht alleen maar aanwezig te zijn, zich te laten zien, en zelf goed te observeren. Ingrijpen of op de schouder tikken zal niet eens nodig zijn.

En alles maar zo laten als het is (met dit tekort aan agenten) heeft nóg meer gevolgen.

Je ziet het bijvoorbeeld bij snelheidscontroles van politie. Het merendeel die een prent krijgt wegens het te hard rijden, is het er niet mee eens. Iedere automobilist die het er niet mee eens is, vindt op dat moment dat hij/zij de situatie goed genoeg heeft ingeschat om zijn verhoogde snelheid te verantwoorden. Er is dus een gevoel van onbegrip van de bekeurde automobilist naar de politie toe. Afgezien het feit dat wettelijk gezien de politie het bij het rechte eind heeft.

Stel je je nu een burgerwacht voor, die gaat beoordelen wanneer iets voer de schreef gaan is. Een burgerwacht die gaat bepalen dat 5 jongeren die bij een pinautomaat staan bedreigend is.
Stel je je nu eens voor dat diezelfde marokkanen die zich nu ontevreden voelen, met als gevolg criminile uitingen, nu ook nog eens door een burgerwacht af worden gestrafd. Is dat het probleem verhelpen?

pi_12662867
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:05 schreef Redux het volgende:

Hoe zie jij dat concreet voor je?

- De capaciteit creëeren om de boefjes eens een tijdje op te bergen, of anderszins te straffen.
- Dit daadwerkelijk doen, en niet alleen problemen van de ene wijk/stad naar de andere verplaatsen.
- Junks/daklozen van de straten halen, en verplicht behandelen/begeleiden.
- Waar nodig bevoegdheden van politie uitbreiden. Een zekere vorm van 'uitlokking', of 'entrapment' zou moeten mogen. Een mooie fiets neerzetten, en er een camera op richten bv.

Etc etc.

pi_12662922
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:09 schreef Tijger_m het volgende:

Niet eens, SCH, voornamelijk omdat het enige wat ik hier van zie komen geweld is. Mischien te pessimistisch van mij.

.
Daarom moet de politie/overheid ook meewerken, en dit niet aan een splinterpartijtje overlaten.
quote:
Bovendien, Opstelten zal het waarschijnlijk moeten verbieden, het is politieke partijen niet toegestaan (NSB wet, wet op de weerkorpsen afaik) dit soort activiteiten te ontplooien.
Burgers mogen niet op straat rondlopen met een gsm met 112 erin voorgeprogrammeerd?
Fascist! .
pi_12662958
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

- De capaciteit creëeren om de boefjes eens een tijdje op te bergen, of anderszins te straffen.
- Dit daadwerkelijk doen, en niet alleen problemen van de ene wijk/stad naar de andere verplaatsen.
- Junks/daklozen van de straten halen, en verplicht behandelen/begeleiden.
- Waar nodig bevoegdheden van politie uitbreiden. Een zekere vorm van 'uitlokking', of 'entrapment' zou moeten mogen. Een mooie fiets neerzetten, en er een camera op richten bv.

Etc etc.

Het probleem vind jij het tekort aan politie?
Dus je laat dat probleem liggen door iets anders te introduceren?
Iets introduceren wat (in mijn ogen) op de lange baan voor problemen kan zorgen?
Ik vraag me nu af, wil jij problemen op de lange baan oplossen, of wil je een kort signaal afgeven in de hoop dat de problemen voor bij zullen gaan?

Jij pakt het onkruidt niet bij de wortels aan, jij knipt het steeds af.

pi_12662969
quote:

[..]

Denk jij dat de onvrede bij deze groep minder wordt door er hard op te slaan? Je bestrijdt de symptomen, niet de oorzaak. Ik heb het nergens over begrip en buurthuisjes en agogen, hoe kom je daar nou bij? Het gaat om totaal andere zaken.
pi_12662989
quote:

Buurthuizen en buurtopbouwwerk is al jaren of dicht of afgebouwd, Dennis, met name in de grote steden waar het aantoonbaar resultaten had, maar dat terzijde.

Op zich heb ik niets tegen repressie, in dit concrete geval heb ik iets tegen repressie dmv een politieke knokploeg de straat op te sturen.
Van mij mogen de stadswachten flink uitgebreid worden, desnoods met vrijwilligers en ja, graag meer politie op straat wat ondanks de miljarden die er in de politie gestoken is de laatste jaren nog steeds een probleem is.

Maar de Michiel Smit oplossing omdat hij (naar eigen zeggen) beroofd is? Nee, dank U wel, daar pas ik voor.

pi_12662997
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:09 schreef Redux het volgende:

Stel je je nu een burgerwacht voor, die gaat beoordelen wanneer iets voer de schreef gaan is. Een burgerwacht die gaat bepalen dat 5 jongeren die bij een pinautomaat staan bedreigend is.
Stel je je nu eens voor dat diezelfde marokkanen die zich nu ontevreden voelen, met als gevolg criminile uitingen, nu ook nog eens door een burgerwacht af worden gestrafd. Is dat het probleem verhelpen?

Wanneer een burger(wacht) vindt dat bepaalde jongeren bedreigend overkomen, deze jongeren daar vriendelijk op aanspreekt, en ze gaan niet weg, dan blijft zo'n burger(wacht) bij de pin-automaat staan om te kijken of er geen overval plaatsvindt.
Simpel. What's the problem? Ben je bang dat de hanggroepers zich bedreigd gaan voelen? .
pi_12663047
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wanneer een burger(wacht) vindt dat bepaalde jongeren bedreigend overkomen, deze jongeren daar vriendelijk op aanspreekt, en ze gaan niet weg, dan blijft zo'n burger(wacht) bij de pin-automaat staan om te kijken of er geen overval plaatsvindt.
Simpel. What's the problem? Ben je bang dat de hanggroepers zich bedreigd gaan voelen? .

Sorry hoor - maar dit doe ik altijd al. Daar hoef je toch geen burgerwacht voor in het leven te roepen?
pi_12663090
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat ik twijfels zet bij het vermogen van een burgerwacht om te kunnen bepalen wat kan en niet kan, wat een bedreiging vormt en wat niet, met als gevolg een nog grotere afkeer van dat probleem wat je juist wil oplossen, zie ik het voorbeeld wat jij aanbrengt niet praktisch haalbaar.

Concreet, hoe zie jij zo'n burgerwacht voor je? 2 mannen gekleed ala stadswacht zonder knuppel of pistool? Dat wordt nu al niet serieus genomen.

pi_12663126
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:13 schreef Redux het volgende:

Het probleem vind jij het tekort aan politie?
Dus je laat dat probleem liggen door iets anders te introduceren?
Iets introduceren wat (in mijn ogen) op de lange baan voor problemen kan zorgen?
Ik vraag me nu af, wil jij problemen op de lange baan oplossen, of wil je een kort signaal afgeven in de hoop dat de problemen voor bij zullen gaan?

Jij pakt het onkruidt niet bij de wortels aan, jij knipt het steeds af.

Absoluut niet. Overlast veroorzakende jongeren 'wegjagen', junks en zwervers in de goot laten liggen, autoradio's en fietsen laten jatten. DAT is wat er nu gebeurt. Als het te erg wordt, dan rijdt er eens een politieauto langs, en dan komt u over 2 weken eens aangifte doen op het bureau, voor de verzekering, want er kan natuurlijk niet écht iets aan gedaan worden.

Gossie, we moeten begrip voor ze hebben, hun onvrede wegnemen.
Great big bollocks to that!

Neemt natuurlijk niet weg dat ik niet óók pleit voor een beter volkshuisvestingsbeleid, buurtprojecten, etc etc.

Verder is mijn mening in deze wel duidelijk, en heb ik niet meer zo'n zin om tegen een stel dovemansoren aan te praten. .

[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 23-08-2003 20:22]

pi_12663169
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:19 schreef DennisMoore het volgende:

Neemt natuurlijk niet weg dat ik niet óók pleit voor een beter volkshuisvestingsbeleid, buurtprojecten, etc etc.

Vanzelfsprekend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')