quote:Daar heb je gelijk in. De media speelt natuurlijk wel een rol in de opinievorming maar ik denk nadrukkelijk dat ze niet de oorzaak is. Overbelichting en soms eenzijdige berichtgeving liggen altijd op de loer. Maar ik heb niet de idee dat het op een bewuste manier gedaan wordt - media verzorgt aanbod en mensen maken keuzes en zijn vind ik verplicht om zelf kritisch te blijven nadenken.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:40 schreef Redux het volgende:
Klopt, hoewel aan reacties van veel mensen op bv de frontpage te zien is dat hoe vaker een bericht zich voor doet, hoe vijandiger de reacties zijn. In die zin denk ik wel dat de media, hoe ontastbaar die ook is, wel een oorzaak heeft in de publieke opinie.
quote:De multiculturele samenleving is een feit dus daar hoeft niet al te veel over gesteggeld te worden. De islam wordt overal ten onrechte bijgesleept maar is in die zin nauwelijks een factor in het geheel. Wat volgens mij speelt is onvrede bij een gedeelte van (vooral) de Marokkaanse populatie in Nederland. Dat vertaalt zich in overtredingen, criminaliteit en asociaal gedrag. Dat moet je signaleren en gewoon bestrijden met de methoden die de rechtsstaat ons biedt. Dat kan wellicht scherper dan nu gebeurt maar aan de andere kant is bekend dat repressie vrijwel altijd een sterkere reactie uitlokt.
Leg uit.
Hoe zou jij de discussie gevoerd willen zien?
De discussie moet gaan over de oorzaken van de onvrede. Het gebrek perspectief, de ideniteitscrises, het tussen wal en schip vallen. Geef mensen een doel en geef ze verantwoordelijkheden en je bent al een stuk verder. Kijk naar de Amsterdamse kermisbazen die dat heel goed begrepen hebben. (Zij namen een paar Marokkaanse jongens in dienst om de overlast te bestrijden, werkt uitstekend).
quote:Oh, jij vindt Michiel Smit gematigd?
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:40 schreef DennisMoore het volgende:
Dat jij het meteen in extreme hoek moet zetten, is natuurlijk jouw probleem..
quote:Ben ik het 100% mee eens.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:49 schreef SCH het volgende:De discussie moet gaan over de oorzaken van de onvrede.
Marokkanen komen hier met een bepaald doel. Meestal nemen ze hun kinderen mee, of die nou willen of niet.
Ik op mijn beurt wilde vroeger helemaal niet verhuizen naar een andere stad, hoe moet dat zijn als je naar een koud klein land verhuist wat je helemaal niet wil.
Dat uit zich inderdaad in onvrede. Die onvrede zouden nederlanders ongetwijfeld ook hebben als zij in diezelfde situatie zouden zitten. Het is dus zeker geen religieuze kwestie.
quote:Daar hebben wij de politie voor en geen burgerwacht met politieke agenda, LR zou toch de criminaliteit aanpakken en anders zijn conclusies trekken?
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:49 schreef Tikorev het volgende:Zijn stad wenst over te dragen aan domme rechts figuren
. Volgens mij gaat het om burgerwachten om mensen te beschermen.
quote:Sterker nog, als dit een links voorstel was zou ik er net zo hard op tegen zijn, ik wil geen burgerwachten met een politieke agenda in mijn straat, klaar.
Kijk trouwens eens hoe Links eeuwenoude steden in 30 jaar heeft veranderd in multiculturele ghetto's. En dan ga jij aanschoppen tegen zulke kleine rechtse initiatieven?
quote:Welke mensen? Michiel 'smurfenblauw' Smit?
Ik denk dat die mensen gewoon niet wensen hun stad over te dragen aan crimineel tuig dat dagelijks hun leven loopt te verzieken.
quote:Overigens zijn er mensen die nu met een beschuldigende vinger gaan wijzen en met termen als oppurtunisme gaan roepen. In mijn ogen ben je dan fout bezig, en heb je de realiteit verloren.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:54 schreef Redux het volgende:Marokkanen komen hier met een bepaald doel.
quote:Ik hoop het van harte want anders gaan wij in Rotterdam hele interessante tijden tegemoet.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:49 schreef DennisMoore het volgende:Ach, het zal een luchtballon zijn. 'k Denk niet dat deze burgerwachten er gaan komen.
quote:Ik vind het een totaal ander verhaal of de politie om hulp vraagt van burgers of dat een (extreem) rechts politicus een burgerwacht wil vormen, Dennis, dat is waar ik mordicus op tegen ben.
Was het trouwens niet de politie van Utrecht (?) die eens een project startte waarbij ze burgers vroeg om criminelen te achtervolgen met een gsm, en de politie zo te helpen?
[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 23-08-2003 17:58]
quote:De objectieve waarnemer dus?
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:39 schreef SCH het volgende:[..]
Jij hebt de icoontjes van Fok nog steeds niet begrepen?
Ik heb trouwens niks op met beide partijen.
Je windt je anders nooit op over de boefjes, maar des te meer over Leefbaar Rotterdam. Dan is wel duidelijk waar bij jou de sympathie ligt, ongeacht of je er een grappig jasje omheen doet.
ontopic:
Met het idee van stadswachten is ook niks mis. Maar die mochten bijna niks. Smit oppert in feite het idee van een soort stadswachten met meer bevoegdheden.
Om groepjes uit elkaar te jagen die zich ophouden bij pin-automaten ofzo. Is best bedreigend als je staat te pinnen, heb het zelf nog meegemaakt een paar weken geleden.
quote:Met zulke acties druk je ze een nog hardere criminaliteits stempel op.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:57 schreef DaveM het volgende:
Om groepjes uit elkaar te jagen die zich ophouden bij pin-automaten ofzo.Is best bedreigend als je staat te pinnen, heb het zelf nog meegemaakt een paar weken geleden.
We moeten af van het onjuist bejegenen van personen. Elke marokkaan die wordt aangesproken op zijn gedrag voelt zich onjuist behandeld. En bij nederlanders is dat niet anders.
Het probleem ligt niet bij het in groepjes ophouden. Het probleem verhelp je niet door het uit elkaar verjagen van groepjes.
quote:Door Michiel Smit:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:57 schreef DaveM het volgende:ontopic:
Met het idee van stadswachten is ook niks mis. Maar die mochten bijna niks. Smit oppert in feite het idee van een soort stadswachten met meer bevoegdheden.
quote:Hoezo stadswachten? Zijn organisatie, te weten 'Nieuw Rechts' gaat dit doen, niet gemeenteambtenaren met iig nog een klein beetje opleiding en wetskennis.
Michiel Smit (Landelijk voorzitter NieuwRechts): Het wordt nu eens tijd dat we harde maatregelen nemen, vandaar dat onze organisatie met burgerwachten start in het centrum van Rotterdam. Vanaf volgende week zal op onregelmatige tijden pinautomaten, winkelcentra en centrale plaatsen in de gaten worden gehouden.
quote:De politie is niet meer in staat om de burgers te beschermen. Met geen enkele aangifte van een bedreiging of beroving wordt ook maar iets gedaan.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:55 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Daar hebben wij de politie voor en geen burgerwacht met politieke agenda, LR zou toch de criminaliteit aanpakken en anders zijn conclusies trekken?
LR moet dus of zijn conclusies trekken of het gaat beter met de criminaliteit in Rotterdam.
Dat een politieke partij zoiets organiseert vind ik ook niet echt goed, maar met de burgerwachten op zich is niets mis.
Met LR heeft het niets te maken aangezien het initiatief van nieuw rechts komt die volgens mij niet meer in het College van rotterdam zitten.
quote:Ook geen patrouillerende Marokkaanse buurtvaders?
Sterker nog, als dit een links voorstel was zou ik er net zo hard op tegen zijn, ik wil geen burgerwachten met een politieke agenda in mijn straat, klaar.
quote:Straatrovers, verkrachters, drugsdealers, enz.
Welke mensen? Michiel 'smurfenblauw' Smit?
[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 23-08-2003 18:01]
quote:Het knuffelbeleid werkt niet. Da's nu wel bekend.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:49 schreef SCH het volgende:Wat volgens mij speelt is onvrede bij een gedeelte van (vooral) de Marokkaanse populatie in Nederland. Dat vertaalt zich in overtredingen, criminaliteit en asociaal gedrag. Dat moet je signaleren en gewoon bestrijden met de methoden die de rechtsstaat ons biedt. Dat kan wellicht scherper dan nu gebeurt maar aan de andere kant is bekend dat repressie vrijwel altijd een sterkere reactie uitlokt.
De discussie moet gaan over de oorzaken van de onvrede. Het gebrek perspectief, de ideniteitscrises, het tussen wal en schip vallen. Geef mensen een doel en geef ze verantwoordelijkheden en je bent al een stuk verder.
quote:Vertegenwoordigen die een politieke partij? Nee dus en zoals ik al aangegeven heb, dat is het element waar ik mordicus op tegen ben.
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:01 schreef Tikorev het volgende:Ook geen patrouillerende Marokkaanse buurtvaders?
quote:Er is nooit een knuffelbeleid geweest. Het beleid wat jij knuffelbeleid noemt, was een ontkenningsbeleid.
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:01 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Het knuffelbeleid werkt niet. Da's nu wel bekend.
.
quote:Ik zie de connectie niet met SCH's reactie...
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:01 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Het knuffelbeleid werkt niet. Da's nu wel bekend.
.
Zodra een burgerwacht de eerste onschuldige een mep verkoopt, mag je nog eens gaan schreeuwen. .
quote:Dus met burgerpatrouilles op zich is niets mis? Dan ben ik het met je eens (wel een eng idee
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:02 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Vertegenwoordigen die een politieke partij? Nee dus en zoals ik al aangegeven heb, dat is het element waar ik mordicus op tegen ben.
quote:Nee, het beleid van duizenden maatschappelijk werkers, agogen etc, positieve discriminatie, vertroetelen met aparte maatregelen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:02 schreef Redux het volgende:Er is nooit een knuffelbeleid geweest. Het beleid wat jij knuffelbeleid noemt, was een ontkenningsbeleid.
Is er óóit überhaupt repressie geprobeerd, vraag ik me af?
quote:Dat zei ik al eerder. Op het moment dat een gemeentebestuur cq de politie vraagt om ondersteuning van burgers zal ik mij volgaarne vrijwillig aanmelden daarvoor maar ik pas er voor om politiek geleidde zgn, burgerwachtjes te accepteren.
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:04 schreef Tikorev het volgende:Dus met burgerpatrouilles op zich is niets mis? Dan ben ik het met je eens (wel een eng idee
).
quote:De problemen openbaren zich pas enkele jaren. Hoe kan je iets onderdrukken als het niet kenbaar is?
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:05 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Nee, het beleid van duizenden maatschappelijk werkers, agogen etc, positieve discriminatie, vertroetelen met aparte maatregelen.
Is er óóit überhaupt repressie geprobeerd, vraag ik me af?
quote:Initiatieven vanuit de bevolking moeten ondersteund worden, wanneer die nuttig zijn. En juist wanneer politie zou samenwerken, etc, wordt zo'n initiatief uit de (extreem)rechtse hoek getrokken, en verdwijnen ook criminele elementen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:06 schreef Tijger_m het volgende:Dat zei ik al eerder. Op het moment dat een gemeentebestuur cq de politie vraagt om ondersteuning van burgers zal ik mij volgaarne vrijwillig aanmelden daarvoor maar ik pas er voor om politiek geleidde zgn, burgerwachtjes te accepteren.
quote:Dream on.
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:08 schreef Redux het volgende:De problemen openbaren zich pas enkele jaren. Hoe kan je iets onderdrukken als het niet kenbaar is?
quote:Hun probleem toch? Rondhangen bij pin-automaten geeft veel pinners een onveilig gevoel. Midden in winkelstraten wordt ook niet als prettig ervaren, evenals in de buurt van sportvelden of buitenzwembaden. Maar er zijn nog genoeg plekken waar ze kunnen rondhangen zonder dat mensen last van hen hebben.
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:00 schreef Redux het volgende:[..]
Met zulke acties druk je ze een nog hardere criminaliteits stempel op.
Ga je toch expres ergens rondhangen waar andere mensen last van hebben (bedreigend, hinderlijk enz.), dan ben je dus bezig met provoceren. En als je dat dan zo leuk vindt, moet je ook niet gaan janken als je daar wordt weggestuurd.
quote:Hoe dan wel?
Het probleem ligt niet bij het in groepjes ophouden. Het probleem verhelp je niet door het uit elkaar verjagen van groepjes.
[Dit bericht is gewijzigd door DaveM op 23-08-2003 18:16]
quote:Ik heb laatst dat concert van de Rolling Stones gezien waarbij de Hells Angels als security fungeerde.
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:08 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Initiatieven vanuit de bevolking moeten ondersteund worden, wanneer die nuttig zijn. En juist wanneer politie zou samenwerken, etc, wordt zo'n initiatief uit de (extreem)rechtse hoek getrokken, en verdwijnen ook criminele elementen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |