Mijn vriendin kan 's nachts alleen over straat in hetzelfde gebied maar Michiel Smit wordt prompt beroofd (waar was zijn smurfenspray?) oh en bovendien werdt volgens hem ook zijn fiets nog bijna gestolen, daar hing een groep Antillianen bij rond namelijk.
Luttele weken geleden werdt zijn kantoor al leeggeroofd ook, een ware misdaadmagneet die Smit.
Naar aanleiding hiervan moet er een burgerwacht gevormd worden dus...als een bejaarde slachtoffer wordt van een beroving hoor ik Smit niet. Bah, eng mannetje.
Mischien ben ik te wantrouwend, best mogelijk, maar dit verhaal geeft mij toch een vreemd gevoel.
quote:Inderdaad. Hij zegt ook nog dat hij na het voorval zijn fiets uit de handen van een clubje Antillianen moest redden. Knap, in z'n eentje tegen een groep...
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:09 schreef Tijger_m het volgende:
Wel typisch dat het precies Michiel Smit overkomt net als hij alleen op de fiets op weg is om te gaan pinnen en natuurlijk precies buiten gezichts-gehoorveld van collega Victor Reijkersz en vriendin die niets gezien of gehoord heeft.
quote:
Bijna was ik mijn fiets gisteren ook kwijt. Reed namelijk even snel met fiets naar de pinautomaat midden in centrum (dus niet ergens ver weg, afgelegen). Toen ik de achtervolging te voet inzette en bijna een van die twee ^*&^(&% Marokkanen te pakken had, stond de fiets nog bij de pinautomaat. Al rennende heb ik nog net de fiets weten terug te pakken van een groepje Antillianen, die niets deed en dus ook nog de fiets bijna wilde meenemen.Volgens de agentes is het aantal straatroven nog steeds erg en toen ik zei dat er over twee jaar rellen zouden uitbreken, zeiden ze tegen me dat het wel erg langs was.
....
Victor wachtte met Antonia en een vriendin op terras, ik ging dus even honderd meter verder met de fiets ... net te ver om te merken wat er gebeurde ...
....
quote:Och, hoe zat het ook alweer met die 99% van de straatroven in R'dam?
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:26 schreef Meneer_Aart het volgende:Jammer dat het die extreem-rechtse eikel is. Het is wel duidelijk wie er gecontroleerd gaan worden door deze 'burgerwacht', of Weerbaarheids Afdeling.
quote:' .. beroofd werd door twee straatrovers van Marokkaanse afkomst. '.. ik denk van wel
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:02 schreef Redux het volgende:
Bij mij komt de vraag op: hebben bestuursleden / politicie nog wel connectie met de realiteit?
quote:Je hebt natuurlijk gelijk. Prima iniatief, knokploegen die opgericht worden door neonazi's.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:29 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Och, hoe zat het ook alweer met die 99% van de straatroven in R'dam?
.
quote:De politie hieraan meewerken? Met een stelletje rechts-extremisten? Dat meen je toch hopelijk niet serieus. Dan wordt het pas echt gevaarlijk.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:02 schreef DennisMoore het volgende:
Hopen ook dat de politie dit als positief ziet, en goed meewerkt (maar dat zal wel niet).
Het enige wat de politie moet doen is dit soort ophitsende onzin zo snel mogelijk de kop indrukken.
quote:Wat zijn jouw gedachten over de door de mediagekte gevormde publieke opinie over marokkanen ed?
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:32 schreef SCH het volgende:[..]
De politie hieraan meewerken? Met een stelletje rechts-extremisten? Dat meen je toch hopelijk niet serieus. Dan wordt het pas echt gevaarlijk.
Het enige wat de politie moet doen is dit soort ophitsende onzin zo snel mogelijk de kop indrukken.
quote:Ach, het is Smit...voorlopig is zoals gewoonlijk bij hem weer veel gebral en weinig daden dus we zien wel, ik kan hem alleen wel verzekeren dat ik iig geen stap uit de weg zal gaan voor zijn knokploegje mocht het ooit daadwerkelijk op straat komen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:26 schreef Meneer_Aart het volgende:
Jammer dat het die extreem-rechtse eikel is. Het is wel duidelijk wie er gecontroleerd gaan worden door deze 'burgerwacht', of Weerbaarheids Afdeling.
quote:Mensen die jou nog wel serieus namen zijn nu hopelijk ook wakker.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:39 schreef SCH het volgende:
Michiel Smit beroven?Lintje voor die jongens
[Dit bericht is gewijzigd door DaveM op 23-08-2003 17:37]
quote:That's gonna impress him.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
ik kan hem alleen wel verzekeren dat ik iig geen stap uit de weg zal gaan voor zijn knokploegje mocht het ooit daadwerkelijk op straat komen.
quote:Ik geloof er niet zo in dat de media verantwoordelijk is voor wat mensen denken. Mensen hebben zelf hersens en zullen het nieuws kritisch tot zich moeten nemen en daar hun gedachten over laten gaan en dan voor zichzelf tot opinies en conclusies komen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:33 schreef Redux het volgende:
Wat zijn jouw gedachten over de door de mediagekte gevormde publieke opinie over marokkanen ed?
Dus mediagekte valt wel mee denk ik. Ik vind het wel jammer dat de discussie opnieuw heel eendimensionaal gevoerd wordt, louter vanuit vijandige en repressieve gedachten en niet vanuit een wil om werkelijk iets te verbeteren. En daar zijn niet de media maar mensen zelf verantwoordelijk voor.
quote:Ben jij van plan mensen te beroven dan?
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:34 schreef Tijger_m het volgende:[..]
ik kan hem alleen wel verzekeren dat ik iig geen stap uit de weg zal gaan voor zijn knokploegje mocht het ooit daadwerkelijk op straat komen.
Wel een beetje opvallend trouwens dat patrouilles van Marokkaanse vaders allemaal prima is, maar dat patrouilles door bezorde Nederlandse burgers weer meteen worden gedemoniseerd met opmerkingen over knokploegen, NSDAP en extreem rechts.
quote:Jij hebt de icoontjes van Fok nog steeds niet begrepen?
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:36 schreef DaveM het volgende:[..]
Mensen die jou nog wel serieus namen zijn nu hopelijk ook wakker.
Je kiest hier dus openlijk de kant van de allochtone boef ipv de autochtone boevenvanger.
quote:Klopt, hoewel aan reacties van veel mensen op bv de frontpage te zien is dat hoe vaker een bericht zich voor doet, hoe vijandiger de reacties zijn. In die zin denk ik wel dat de media, hoe ontastbaar die ook is, wel een oorzaak heeft in de publieke opinie.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:37 schreef SCH het volgende:
Ik geloof er niet zo in dat de media verantwoordelijk is voor wat mensen denken. Mensen hebben zelf hersens en zullen het nieuws kritisch tot zich moeten nemen en daar hun gedachten over laten gaan en dan voor zichzelf tot opinies en conclusies komen.
quote:Leg uit.
Ik vind het wel jammer dat de discussie opnieuw heel eendimensionaal gevoerd wordt, louter vanuit vijandige en repressieve gedachten en niet vanuit een wil om werkelijk iets te verbeteren.
[Dit bericht is gewijzigd door Redux op 23-08-2003 17:41]
quote:Nee. De politie zou moeten meewerken aan een initiatief van een stel oplettende burgers, die hun buurt goed in de gaten houden, en proberen om straatrovers op heterdaad te betrappen. Daar zou ik me een stúk veiliger bij voelen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:32 schreef SCH het volgende:De politie hieraan meewerken? Met een stelletje rechts-extremisten? Dat meen je toch hopelijk niet serieus. Dan wordt het pas echt gevaarlijk.
Dat jij het meteen in extreme hoek moet zetten, is natuurlijk jouw probleem. .
quote:Het enige wat de politie eens moet doen is boeven vangen. En ze ergens opbergen.
quote:W.A. ? Nee das strafbaar.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:26 schreef Meneer_Aart het volgende:
Jammer dat het die extreem-rechtse eikel is. Het is wel duidelijk wie er gecontroleerd gaan worden door deze 'burgerwacht', of Weerbaarheids Afdeling.
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 23-08-2003 17:42]
quote:Dan vragen ze JDL toch om hulp
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:39 schreef Tikorev het volgende:[..]
Ben jij van plan mensen te beroven dan?
Wel een beetje opvallend trouwens dat patrouilles van Marokkaanse vaders allemaal prima is, maar dat patrouilles door bezorde Nederlandse burgers weer meteen worden gedemoniseerd met opmerkingen over knokploegen, NSDAP en extreem rechts.
En is smit niet extreem rechts dan??
quote:Mischien wel, mischien niet, interesseert mij eigenlijk weinig of Smit onder de indruk zal zijn of niet, Meneer_Aart, het gaat mij om het signaal dat niet iedereen zijn stad wenst over te dragen aan dit soort Dom Rechtse figuren.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:36 schreef Meneer_Aart het volgende:That's gonna impress him.
Je moet je al fouilleringen door de politie laten welgevallen als je eens terug naar huis loopt vanaf een kennis, gvd, moet ik mij dan ook nog eens een Dom Rechtse burgerwacht met lede ogen aanzien?
[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 23-08-2003 17:46]
quote:Maar IS het wel zo dat de politie er niks aan doet?
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:40 schreef DennisMoore het volgende:Het enige wat de politie eens moet doen is boeven vangen. En ze ergens opbergen.
Dan waren dit soort initiatieven niet eens nodig.
quote:Daarom is het ook jammer dat zo'n initiatief moet komen van een partij als NieuwRechts. Komt 'verkeerd volk' op af.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:43 schreef Tijger_m het volgende:Mischien wel, mischien niet, interesseert mij eigenlijk weinig of Smit onder de indruk zal zijn of niet, Meneer_Aart, het gaat mij om het signaal dat niet iedereen zijn stad wenst over te dragen aan dit soort Dom Rechtse figuren.
Maargoed. 'k Heb minder te vrezen van een rechtse 'buurtwacht' dan van een groep straatrovers. Dussss. .
quote:Dat is het korte termijn vrezen waar jij het over hebt.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:45 schreef DennisMoore het volgende:Maargoed. 'k Heb minder te vrezen van een rechtse 'buurtwacht' dan van een groep straatrovers. Dussss.
.
quote:Zijn stad wenst over te dragen aan domme rechts figuren
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:43 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Mischien wel, mischien niet, interesseert mij eigenlijk weinig of Smit onder de indruk zal zijn of niet, Meneer_Aart, het gaat mij om het signaal dat niet iedereen zijn stad wenst over te dragen aan dit soort Dom Rechtse figuren.
Kijk trouwens eens hoe Links eeuwenoude steden in 30 jaar heeft veranderd in multiculturele ghetto's. En dan ga jij aanschoppen tegen zulke kleine rechtse initiatieven?
Ik denk dat die mensen gewoon niet wensen hun stad over te dragen aan crimineel tuig dat dagelijks hun leven loopt te verzieken.
quote:Beter een korte termijn oplossing, dan helemaal géén oplossing.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:47 schreef Redux het volgende:Dat is het korte termijn vrezen waar jij het over hebt.
Op de lange baan, wat heeft een buurtwacht dan voor gevolgen op de maatschappij. Wat als nu een buurtwacht wordt ingezet, de buurtwacht wordt algemeen geaccepteerd, en we zijn 10-20 jaar verder. In wat voor maatschappij leven we dan.
Dus: is een buurtwacht DE oplossing voor deze problemen?
Ach, het zal een luchtballon zijn. 'k Denk niet dat deze burgerwachten er gaan komen.
Was het trouwens niet de politie van Utrecht (?) die eens een project startte waarbij ze burgers vroeg om criminelen te achtervolgen met een gsm, en de politie zo te helpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |