abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12658673
Eerst maar eens zien, wie die burgerwacht wordt? Als ze net als smit zijn, dan zal het weinig indruk maken iig.
Verder vraag ik me af of dit vrijwilligers werk is of dit betaald word door nieuw rechts en smit zefl, wat betekend dat de burgers het betalen, want ze worden betaald door de overheid.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12658799
Wel typisch dat het precies Michiel Smit overkomt net als hij alleen op de fiets op weg is om te gaan pinnen en natuurlijk precies buiten gezichts-gehoorveld van collega Victor Reijkersz en vriendin die niets gezien of gehoord heeft.

Mijn vriendin kan 's nachts alleen over straat in hetzelfde gebied maar Michiel Smit wordt prompt beroofd (waar was zijn smurfenspray?) oh en bovendien werdt volgens hem ook zijn fiets nog bijna gestolen, daar hing een groep Antillianen bij rond namelijk.
Luttele weken geleden werdt zijn kantoor al leeggeroofd ook, een ware misdaadmagneet die Smit.

Naar aanleiding hiervan moet er een burgerwacht gevormd worden dus...als een bejaarde slachtoffer wordt van een beroving hoor ik Smit niet. Bah, eng mannetje.

Mischien ben ik te wantrouwend, best mogelijk, maar dit verhaal geeft mij toch een vreemd gevoel.

pi_12659035
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:09 schreef Tijger_m het volgende:
Wel typisch dat het precies Michiel Smit overkomt net als hij alleen op de fiets op weg is om te gaan pinnen en natuurlijk precies buiten gezichts-gehoorveld van collega Victor Reijkersz en vriendin die niets gezien of gehoord heeft.
Inderdaad. Hij zegt ook nog dat hij na het voorval zijn fiets uit de handen van een clubje Antillianen moest redden. Knap, in z'n eentje tegen een groep...
quote:
Bijna was ik mijn fiets gisteren ook kwijt. Reed namelijk even snel met fiets naar de pinautomaat midden in centrum (dus niet ergens ver weg, afgelegen). Toen ik de achtervolging te voet inzette en bijna een van die twee ^*&^(&% Marokkanen te pakken had, stond de fiets nog bij de pinautomaat. Al rennende heb ik nog net de fiets weten terug te pakken van een groepje Antillianen, die niets deed en dus ook nog de fiets bijna wilde meenemen.

Volgens de agentes is het aantal straatroven nog steeds erg en toen ik zei dat er over twee jaar rellen zouden uitbreken, zeiden ze tegen me dat het wel erg langs was.

....

Victor wachtte met Antonia en een vriendin op terras, ik ging dus even honderd meter verder met de fiets ... net te ver om te merken wat er gebeurde ...

....

bron

pi_12659203
Jammer dat het die extreem-rechtse eikel is. Het is wel duidelijk wie er gecontroleerd gaan worden door deze 'burgerwacht', of Weerbaarheids Afdeling.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_12659257
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:26 schreef Meneer_Aart het volgende:

Jammer dat het die extreem-rechtse eikel is. Het is wel duidelijk wie er gecontroleerd gaan worden door deze 'burgerwacht', of Weerbaarheids Afdeling.

Och, hoe zat het ook alweer met die 99% van de straatroven in R'dam? .
pi_12659281
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:02 schreef Redux het volgende:
Bij mij komt de vraag op: hebben bestuursleden / politicie nog wel connectie met de realiteit?
' .. beroofd werd door twee straatrovers van Marokkaanse afkomst. '.. ik denk van wel .
Overigens vind ik burgerwachten absoluut niet gewenst.
pi_12659326
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Och, hoe zat het ook alweer met die 99% van de straatroven in R'dam? .

Je hebt natuurlijk gelijk. Prima iniatief, knokploegen die opgericht worden door neonazi's.
pi_12659332
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:02 schreef DennisMoore het volgende:
Hopen ook dat de politie dit als positief ziet, en goed meewerkt (maar dat zal wel niet).
De politie hieraan meewerken? Met een stelletje rechts-extremisten? Dat meen je toch hopelijk niet serieus. Dan wordt het pas echt gevaarlijk.

Het enige wat de politie moet doen is dit soort ophitsende onzin zo snel mogelijk de kop indrukken.

pi_12659363
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:32 schreef SCH het volgende:

[..]

De politie hieraan meewerken? Met een stelletje rechts-extremisten? Dat meen je toch hopelijk niet serieus. Dan wordt het pas echt gevaarlijk.

Het enige wat de politie moet doen is dit soort ophitsende onzin zo snel mogelijk de kop indrukken.

Wat zijn jouw gedachten over de door de mediagekte gevormde publieke opinie over marokkanen ed?
pi_12659371
quote:
Ach, het is Smit...voorlopig is zoals gewoonlijk bij hem weer veel gebral en weinig daden dus we zien wel, ik kan hem alleen wel verzekeren dat ik iig geen stap uit de weg zal gaan voor zijn knokploegje mocht het ooit daadwerkelijk op straat komen.
pi_12659416
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:39 schreef SCH het volgende:
Michiel Smit beroven? Lintje voor die jongens
Mensen die jou nog wel serieus namen zijn nu hopelijk ook wakker.
Je kiest hier dus openlijk de kant van de allochtone boef ipv de autochtone boevenvanger.

[Dit bericht is gewijzigd door DaveM op 23-08-2003 17:37]

pi_12659423
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
ik kan hem alleen wel verzekeren dat ik iig geen stap uit de weg zal gaan voor zijn knokploegje mocht het ooit daadwerkelijk op straat komen.
That's gonna impress him.
pi_12659441
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:33 schreef Redux het volgende:
Wat zijn jouw gedachten over de door de mediagekte gevormde publieke opinie over marokkanen ed?
Ik geloof er niet zo in dat de media verantwoordelijk is voor wat mensen denken. Mensen hebben zelf hersens en zullen het nieuws kritisch tot zich moeten nemen en daar hun gedachten over laten gaan en dan voor zichzelf tot opinies en conclusies komen.

Dus mediagekte valt wel mee denk ik. Ik vind het wel jammer dat de discussie opnieuw heel eendimensionaal gevoerd wordt, louter vanuit vijandige en repressieve gedachten en niet vanuit een wil om werkelijk iets te verbeteren. En daar zijn niet de media maar mensen zelf verantwoordelijk voor.

pi_12659478
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

ik kan hem alleen wel verzekeren dat ik iig geen stap uit de weg zal gaan voor zijn knokploegje mocht het ooit daadwerkelijk op straat komen.

Ben jij van plan mensen te beroven dan?

Wel een beetje opvallend trouwens dat patrouilles van Marokkaanse vaders allemaal prima is, maar dat patrouilles door bezorde Nederlandse burgers weer meteen worden gedemoniseerd met opmerkingen over knokploegen, NSDAP en extreem rechts.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_12659492
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:36 schreef DaveM het volgende:

[..]

Mensen die jou nog wel serieus namen zijn nu hopelijk ook wakker.
Je kiest hier dus openlijk de kant van de allochtone boef ipv de autochtone boevenvanger.

Jij hebt de icoontjes van Fok nog steeds niet begrepen?
Ik heb trouwens niks op met beide partijen.
pi_12659500
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:37 schreef SCH het volgende:
Ik geloof er niet zo in dat de media verantwoordelijk is voor wat mensen denken. Mensen hebben zelf hersens en zullen het nieuws kritisch tot zich moeten nemen en daar hun gedachten over laten gaan en dan voor zichzelf tot opinies en conclusies komen.
Klopt, hoewel aan reacties van veel mensen op bv de frontpage te zien is dat hoe vaker een bericht zich voor doet, hoe vijandiger de reacties zijn. In die zin denk ik wel dat de media, hoe ontastbaar die ook is, wel een oorzaak heeft in de publieke opinie.
quote:
Ik vind het wel jammer dat de discussie opnieuw heel eendimensionaal gevoerd wordt, louter vanuit vijandige en repressieve gedachten en niet vanuit een wil om werkelijk iets te verbeteren.
Leg uit.
Hoe zou jij de discussie gevoerd willen zien?

[Dit bericht is gewijzigd door Redux op 23-08-2003 17:41]

pi_12659508
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:32 schreef SCH het volgende:

Nee. De politie zou moeten meewerken aan een initiatief van een stel oplettende burgers, die hun buurt goed in de gaten houden, en proberen om straatrovers op heterdaad te betrappen. Daar zou ik me een stúk veiliger bij voelen.

Dat jij het meteen in extreme hoek moet zetten, is natuurlijk jouw probleem. .

quote:
Het enige wat de politie eens moet doen is boeven vangen. En ze ergens opbergen.
Dan waren dit soort initiatieven niet eens nodig.
pi_12659523
quote:
W.A. ? Nee das strafbaar.
Ook in uniform op straat lopen voor burgerwacht is illegaal. Daarvoor is een wet op de uniformering en die heeft toevallig de bijnaam DE NSB wet. Want jij doelt op een NSB burgerwacht of niet soms

[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 23-08-2003 17:42]

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12659543
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:39 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ben jij van plan mensen te beroven dan?

Wel een beetje opvallend trouwens dat patrouilles van Marokkaanse vaders allemaal prima is, maar dat patrouilles door bezorde Nederlandse burgers weer meteen worden gedemoniseerd met opmerkingen over knokploegen, NSDAP en extreem rechts.

Dan vragen ze JDL toch om hulp

En is smit niet extreem rechts dan??

pi_12659566
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:36 schreef Meneer_Aart het volgende:

That's gonna impress him.

Mischien wel, mischien niet, interesseert mij eigenlijk weinig of Smit onder de indruk zal zijn of niet, Meneer_Aart, het gaat mij om het signaal dat niet iedereen zijn stad wenst over te dragen aan dit soort Dom Rechtse figuren.

Je moet je al fouilleringen door de politie laten welgevallen als je eens terug naar huis loopt vanaf een kennis, gvd, moet ik mij dan ook nog eens een Dom Rechtse burgerwacht met lede ogen aanzien?

[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 23-08-2003 17:46]

pi_12659590
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:40 schreef DennisMoore het volgende:

Het enige wat de politie eens moet doen is boeven vangen. En ze ergens opbergen.
Dan waren dit soort initiatieven niet eens nodig.

Maar IS het wel zo dat de politie er niks aan doet?
Waaruit maak jij dat op? Heb jij cijfers, of is het wederom die media waaruit jij conclusies trekt?
Of ligt het allemaal inderdaad genuanceerder dan jij in je post doet laten geloven?
pi_12659625
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:43 schreef Tijger_m het volgende:

Mischien wel, mischien niet, interesseert mij eigenlijk weinig of Smit onder de indruk zal zijn of niet, Meneer_Aart, het gaat mij om het signaal dat niet iedereen zijn stad wenst over te dragen aan dit soort Dom Rechtse figuren.

Daarom is het ook jammer dat zo'n initiatief moet komen van een partij als NieuwRechts. Komt 'verkeerd volk' op af.

Maargoed. 'k Heb minder te vrezen van een rechtse 'buurtwacht' dan van een groep straatrovers. Dussss. .

pi_12659667
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:45 schreef DennisMoore het volgende:

Maargoed. 'k Heb minder te vrezen van een rechtse 'buurtwacht' dan van een groep straatrovers. Dussss. .

Dat is het korte termijn vrezen waar jij het over hebt.
Op de lange baan, wat heeft een buurtwacht dan voor gevolgen op de maatschappij. Wat als nu een buurtwacht wordt ingezet, de buurtwacht wordt algemeen geaccepteerd, en we zijn 10-20 jaar verder. In wat voor maatschappij leven we dan.
Dus: is een buurtwacht DE oplossing voor deze problemen?
pi_12659709
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zijn stad wenst over te dragen aan domme rechts figuren . Volgens mij gaat het om burgerwachten om mensen te beschermen.

Kijk trouwens eens hoe Links eeuwenoude steden in 30 jaar heeft veranderd in multiculturele ghetto's. En dan ga jij aanschoppen tegen zulke kleine rechtse initiatieven?

Ik denk dat die mensen gewoon niet wensen hun stad over te dragen aan crimineel tuig dat dagelijks hun leven loopt te verzieken.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_12659728
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:47 schreef Redux het volgende:

Dat is het korte termijn vrezen waar jij het over hebt.
Op de lange baan, wat heeft een buurtwacht dan voor gevolgen op de maatschappij. Wat als nu een buurtwacht wordt ingezet, de buurtwacht wordt algemeen geaccepteerd, en we zijn 10-20 jaar verder. In wat voor maatschappij leven we dan.
Dus: is een buurtwacht DE oplossing voor deze problemen?

Beter een korte termijn oplossing, dan helemaal géén oplossing. .
Maken we ons later wel weer druk om het 'ontmantelen' van deze burgerwachten, okay?

Ach, het zal een luchtballon zijn. 'k Denk niet dat deze burgerwachten er gaan komen.

Was het trouwens niet de politie van Utrecht (?) die eens een project startte waarbij ze burgers vroeg om criminelen te achtervolgen met een gsm, en de politie zo te helpen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')