abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12673389
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 10:55 schreef Tijger_m het volgende:
Vraag is of je dit een burgerwacht mag noemen natuurlijk.

Dit lijkt mij redelijk relevant in deze:
[..]

Oftewel, Smit is in overtreding van de wet op de weerkorpsen.

Daar heb je gelijk. Zou hij dat zelf nou echt niet weten?!
[url]http://opinari.nl[/url]
pi_12673580
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:13 schreef Opinarist het volgende:

Daar heb je gelijk. Zou hij dat zelf nou echt niet weten?!

Ik betwijfel het. Mischien weet hij het wel en gebruikt hij een verbod om te kunnen roepen dat wij ons niet eens zelf mogen beschermen of zo.
pi_12673646
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 10:55 schreef Tijger_m het volgende:
Vraag is of je dit een burgerwacht mag noemen natuurlijk.

Dit lijkt mij redelijk relevant in deze:
[..]

Oftewel, Smit is in overtreding van de wet op de weerkorpsen.

Weermacht is geen NLe beschrijving. Is dit niet van een Belgische site geplukt? In Belgie is zo'n wet namelijk idd ingevoerd voor WOII.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  zondag 24 augustus 2003 @ 11:38:38 #254
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_12673693
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:34 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Weermacht is geen NLe beschrijving. Is dit niet van een Belgische site geplukt? In Belgie is zo'n wet namelijk idd ingevoerd voor WOII.

Wet van 11 september 1936, houdende voorzieningen omtrent weerkorpsen

Wij WILHELMINA, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz., enz., enz.

Allen, die deze zullen zien of hooren lezen, salut! doen te weten:

Alzoo Wij in overweging genomen hebben, dat het wenschelijk is enkele voorzieningen te treffen omtrent weerkorpsen;

Zoo is het, dat Wij, den Raad van State gehoord, en met gemeen overleg der Staten-Generaal, hebben goedgevonden en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze:

Hoofdstuk 1. De weerkorpsen

Artikel 1
[1.]
Het is verboden weerkorpsen tot stand te brengen, daarvan deel uit te maken of deze te steunen.
[2.]
Weerkorps is iedere organisatie van particulieren, welke gericht is op of voorbereidt tot het in onderling verband verrichten van of deelnemen aan hetgeen tot de taak behoort van weermacht of politie in de handhaving van de uit- en inwendige veiligheid en van de openbare orde en rust.
[3.]
Het verbod van het eerste lid geldt niet voor organisaties, toegelaten bij of krachtens algemeenen maatregel van bestuur. Aan eene toelating kunnen voorwaarden worden verbonden.

Artikel 2
[1.]
Hij die in strijd handelt met artikel 1, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.
[2.]
Het feit wordt beschouwd als eene overtreding.

Artikel 3
[1.]
Hij die opzettelijk in strijd handelt met artikel 1, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie.
[2.]
Het feit wordt beschouwd als een misdrijf.

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_12673715
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:34 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Nee? Dus wel.

De wet op de weerkorpsen dateert van 1936 (voor WO2 dus) en is door Mr. van Schaijk tot stand gebracht en specifiek gericht tegen de WA.
Dat kun je hier nalezen bij ons Parlement

Edit: Dank, Wile, ik kon de exacte tekst zelf niet vinden

pi_12673735
De discussie heeft een verrassende wending gekregen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')