quote:Hoe kun je zijn voorstel losweken van de omgeving als de omgeving duidelijk als oorzaak wordt betiteld?
Op zondag 24 augustus 2003 03:05 schreef Lithion het volgende:Met déze omschrijving heb je de essentie van de discussie. Als je zonodig over Michiel Smit wil lullen, open dan een centraal topic, dit gaat over zijn voorstel en dan moet je dat voorstel losweken van de omgeving en dán erover gaan ouwehoeren. Dát is open discussiëren.
quote:Met andere woorden: de omgeving wordt als middel vastgegrepen om oplossingen aan te dragen die op een korte termijn wellicht soulaas bieden, echter op lange termijn meer problemen met zich meebrengen.
Op zondag 24 augustus 2003 03:07 schreef Redux het volgende:[..]
Hoe kun je zijn voorstel losweken van de omgeving als de omgeving duidelijk als oorzaak wordt betiteld?
De omgeving wordt met naam en toenaam vermeld!
Het staat er duidelijk wat de essentie is, zó week je dat los en nu zoek je het verder maar uit.
quote:Inderdaad, het initiatief is onstaan nadat Smit door een stel marokkanen was overvallen. Dus hoe kun je dat nou los zien van het geopperde plan van de burgerwacht ?
Op zondag 24 augustus 2003 03:07 schreef Redux het volgende:[..]
Hoe kun je zijn voorstel losweken van de omgeving als de omgeving duidelijk als oorzaak wordt betiteld?
De omgeving wordt met naam en toenaam vermeld!
quote:En nog steeds staan er een paar vragen open. Niet de makkelijke uitweg zoeken...
Op zondag 24 augustus 2003 03:09 schreef Lithion het volgende:
Goed, je wil er dus simpelweg geen open discussie over voeren..
Het staat er duidelijk wat de essentie is, zó week je dat los en nu zoek je het verder maar uit.
quote:Precies dezelfde reactie als van dennismoore.
Op zondag 24 augustus 2003 03:09 schreef Lithion het volgende:
Goed, je wil er dus simpelweg geen open discussie over voeren..
quote:Duh.
Op zondag 24 augustus 2003 03:09 schreef Redux het volgende:
Met andere woorden: de omgeving wordt als middel vastgegrepen om oplossingen aan te dragen
quote:Argumenten? Waarom zou dergelijke gestructureerde sociale controle een negatief effect hebben op de lange termijn?
die op een korte termijn wellicht soulaas bieden, echter op lange termijn meer problemen met zich meebrengen.
quote:Apart. Op een gegeven moment wordt een discussie op een persoonlijk niveau doorgezet. Het woord 'Duh' impliceert iets. Ik ga verder niet in op wat het precies impiceert, ik wil echter wel aankaarten dat het een zwakheid in discusseren is.
Op zondag 24 augustus 2003 03:10 schreef Lithion het volgende:[..]
Duh.
[..]Argumenten? Waarom zou dergelijke gestructureerde sociale controle een negatief effect hebben op de lange termijn?
Je tweede vraag laat wederom zien dat je dit topic niet volledig hebt doorgelezen.
In dat opzicht vind ik de post waarmee je je mengde in deze discussie erg vreemd.
Daarom zet ik twijfels bij jouw oprechtheid in deze discussie.
quote:Zie mijn eerdere inbreng. Maar goed, het is makkelijker een discussie over het onderwerp burgerwacht te verneuken door alleen maar te blijven hameren op de persoon die deze oplossing nu toevallig heeft aangedragen, dan daadwerkelijk eens te discussiëren over de aangedragen oplossing, lós van de omgeving (want in aangepaste vorm zou het bijvoorbeeld ingevoerd kunnen worden door andere mensen, waarmee je het dus HELEMAAL losgeweekt heb van z'n omgeving).
Op zondag 24 augustus 2003 03:09 schreef okinori het volgende:
Dus hoe kun je dat nou los zien van het geopperde plan van de burgerwacht ?
Enfin, ik zal wel weer tegen een blok beton aan het lullen zijn, waarachter je hoofd nog ergens hangt. .
quote:Als je geluk hebt wel ja.
Op zondag 24 augustus 2003 03:14 schreef Lithion het volgende:Enfin, ik zal wel weer tegen een blok beton aan het lullen zijn, waarachter je hoofd nog ergens hangt.
.
quote:Nee, ik vraag gewoon hoe jij zo'n burgerwacht ziet. Een vraag die je nog steeds niet beantwoord hebt.
Op zondag 24 augustus 2003 03:14 schreef Lithion het volgende:[..]
Zie mijn eerdere inbreng. Maar goed, het is makkelijker een discussie over het onderwerp burgerwacht te verneuken door alleen maar te blijven hameren op de persoon die deze oplossing nu toevallig heeft aangedragen, dan daadwerkelijk eens te discussiëren over de aangedragen oplossing, lós van de omgeving (want in aangepaste vorm zou het bijvoorbeeld ingevoerd kunnen worden door andere mensen, waarmee je het dus HELEMAAL losgeweekt heb van z'n omgeving).
Enfin, ik zal wel weer tegen een blok beton aan het lullen zijn, waarachter je hoofd nog ergens hangt.
.
quote:Correct, net als dennismoore zei, ik ben doof.
Op zondag 24 augustus 2003 03:14 schreef Lithion het volgende:
Enfin, ik zal wel weer tegen een blok beton aan het lullen zijn, waarachter je hoofd nog ergens hangt..
Daarop val ik in de herhaling, als ik doof ben, ben jij blind.
Burgerwacht is een korte termijn oplossing, de kans dat een burgerwacht andere problemen met zich meebrengt is groter dan dat het de problemen oplost.
quote:Nou, wat let jullie nu om daar eens op in te gaan?
Op zondag 24 augustus 2003 03:05 schreef Lithion het volgende:
Zou het oprichten van een burgerwacht in de een of andere vorm een mogelijke oplossing zijn voor overlast veroorzakende jongeren en kleine criminaliteit?
<-- .
quote:Ar-gu-men-ten.
Op zondag 24 augustus 2003 03:15 schreef Redux het volgende:
Burgerwacht is een korte termijn oplossing, de kans dat een burgerwacht andere problemen met zich meebrengt is groter dan dat het de problemen oplost.
.
.
quote:Neen.
Op zondag 24 augustus 2003 03:15 schreef Lithion het volgende:[..]
Nou, wat let jullie nu om daar eens op in te gaan?
. Zo moeilijk is het toch niet.
<-- .
Een vliegenmepper is geen oplossing om een overlast van wespen te elimineren. Het wespennest verwijderen is een oplossing om de overlast van wespen tegen te gaan, als ik zo vrij mag zijn deze vergelijking te maken.
quote:Je gaf eerder aan dit topic doorgelezen te hebben.
Op zondag 24 augustus 2003 03:17 schreef Lithion het volgende:[..]
Ar-gu-men-ten.
.
.
Daarom nogmaals het verzoek, lees het topic door.
quote:Als je een wespennest gaat verdoezelen met rook heb je ze anders ook tijdelijk klem.
Op zondag 24 augustus 2003 03:17 schreef Redux het volgende:[..]
Neen.
Een vliegenmepper is geen oplossing om een overlast van wespen te elimineren. Het wespennest verwijderen is een oplossing om de overlast van wespen tegen te gaan, als ik zo vrij mag zijn deze vergelijking te maken.
quote:Ik zou een burgerwacht op zich geen probleem vinden, als dat een burgerwacht is die door de buurt wandelt als preventie. En dat werkt ook, eerdere initiatieven bewijzen dat. Waar ik echter op tegen ben is de burgerwacht zoals Smit dat voor ogen ziet. Een groep "bewuste nederlanders" die burgerarresten gaat verrichten bij klote marokkaantjes. Meer kan ik er echt niet van maken, en ja, zo'n burgerwacht lost niks op, het maakt problemen alleen maar erger door onnodige provocatie.
Op zondag 24 augustus 2003 03:15 schreef Lithion het volgende:[..]
Nou, wat let jullie nu om daar eens op in te gaan?
. Zo moeilijk is het toch niet.
<-- .
quote:Tijdelijk.
Op zondag 24 augustus 2003 03:19 schreef Cronus het volgende:[..]
Als je een wespennest gaat verdoezelen met rook heb je ze anders ook tijdelijk klem.
quote:Dat klopt, maar dit is dan ook geen normaal wespennest, maar ééntje die zodanig complex in elkaar zit dat je er wel even mee bezig bent om hem weg te halen. Als je niets doet zullen de wespen andere mensen blijven steken en terroriseren, maar als je ze met rook tijdelijk verdoezelt, voorkom je eventjes dat de situatie verder blijft escaleren.
Op zondag 24 augustus 2003 03:19 schreef Redux het volgende:[..]
Tijdelijk.
Als de rook wegtrekt, komen ze weer terug.
Het probleem van de overlast van de wespen is niet opgelost.
quote:Niet complexer.
Op zondag 24 augustus 2003 03:22 schreef Cronus het volgende:[..]
Dat klopt, maar dit is dan ook geen normaal wespennest, maar ééntje die zodanig complex in elkaar zit dat je er wel even mee bezig bent om hem weg te halen. Als je niets doet zullen de wespen andere mensen blijven steken en terroriseren, maar als je ze met rook tijdelijk verdoezelt, voorkom je eventjes dat de situatie verder blijft escaleren.
Dit wespen nest is niks anders dan het andere wespennest. Alleen omdat we de oorzaak van deze overlast niet willen begrijpen, of niet de moeite willen nemen om die te begrijpen, maken we het probleem groter dan het is en gaan we het als een appart probleem behandelen.
Dat is de fout die men maakt. We zien de overlast van marokkanen als een apart probleem, terwijl een marokkaanse crimineel niks meer of minder is dan een nederlandse crimineel.
quote:Grappig dat je het zelf zegt want het is inderdaad hetzelfde in mijn ogen.
Op zondag 24 augustus 2003 02:30 schreef Lithion het volgende:[..]
Ahja. Als je van een demonstratie van Marokkanen zegt dat het uit de hand zal lopen ben je aan het generaliseren of discrimineren, maar in dit geval ligt dat natuurlijk heel anders.
Ze willen beiden hetzelfde namelijk groepen tegen elkaar opstoken.(lees zieltjes winnen)
Met het idee van de burgerwacht heb ik geen enkel probleem. Dat gebeurd wel op meer plekken en kan goed preventief werken.
Alsof dit gaat helpen, Smit met een paar van die LPF Sjohnny gasten met lichtgevende hesjes aan gaan wel even de criminaliteit in de kiem smoren hoor gewoon meer politie op straat, dat helpt.
Dit lijkt mij redelijk relevant in deze:
quote:Oftewel, Smit is in overtreding van de wet op de weerkorpsen.
Hierdoor worden organisaties van particulieren verboden, die zich richten op het deelnemen aan hetgeen tot de taak behoort van de weermacht of politie bij het handhaven van rust, veiligheid en openbare orde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |