Peter Siebelt:
quote:Welke dan?
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:11 schreef plato242 het volgende:
Peter Siebelt, ooit een redelijk journalist voor niet specifiek rechtse bladen
Denk toch eens na.
quote:Ja, pas op voor de levensgevaarlijke milieugroeperingen
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:12 schreef Konijn het volgende:
En jij steekt natuurlijk meteen je kop in het zand door te denken dat er niets aan de hand is.Denk toch eens na.
quote:Ik woon zelf in Wageningen en ken enkele van die 'snoeiharde milieuactivisten' en ik kan je verzekeren dat er niets aan de hand is met die mensen. In elk geval niet op het niveau waarover Peter Kneus denkt te kunnen schrijven.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:12 schreef Konijn het volgende:
En jij steekt natuurlijk meteen je kop in het zand door te denken dat er niets aan de hand is.Denk toch eens na.
quote:Precies...
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:13 schreef Posdnous het volgende:[..]
Ja, pas op voor de levensgevaarlijke milieugroeperingen
quote:'Direct verband Volkert en GroenLinks'
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:13 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Ik ken die hele Peter Siebelt niet
quote:http://www.de-werkelijkheid.nl/n021.htm
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:13 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Ik ken die hele Peter Siebelt niet
quote:Weet jij voor welk blad hij schreef?
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:15 schreef Meneer_Aart het volgende:
Peter Siebelt is, inderdaad, de Willibrord Frequin van de geschreven journalistiek.
quote:Ik zou hem typeren als de rechtse kafka.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:15 schreef Meneer_Aart het volgende:
Peter Siebelt is, inderdaad, de Willibrord Frequin van de geschreven journalistiek.
quote:Jij bent ook direct verbonden met de moord op Volkert.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:17 schreef TechXP het volgende:
Oja van dat boek. Om wat ik heb gehoord moest ik wel lachen om zijn 'onderzoekswerk'. Klopte geen bal van.
Een familied van een van de taartgooiers is een belangrijk persoon bij de PvdD. Jij stemt PvdD.
You do the math.
Edit:
[Dit bericht is gewijzigd door Sidekick op 23-08-2003 15:21]
quote:Siebelt vond het blijkbaar ook makkelijk
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:18 schreef skizmo het volgende:
makkelijk he. . .zeiken over een ander
Nederlanders zijn toch niet echt goed in het bedenken van complot-theorieen geloof ik, ze doen niet eens moeite om het aannemelijk te maken
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:18 schreef Sidekick het volgende:[..]
Jij bent ook direct verbonden met de moord op Groenlinks.
Een familied van een van de taartgooiers is een belangrijk persoon bij de PvdD. Jij stemt PvdD.
You do the math.
quote:Partij van de Dieren???
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:18 schreef Sidekick het volgende:[..]
Jij bent ook direct verbonden met de moord op Groenlinks.
You do the math.
JA! TERRORIST! NERTSENBEVRIJDER! PIM-MOORDENAAR!
quote:Gelukkig is die hele spekkoek nu geopenbaard door deze fantastische onderzoeker.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:21 schreef plato242 het volgende:[..]
Partij van de Dieren???
JA! TERRORIST! NERTSENBEVRIJDER! PIM-MOORDENAAR!
Misschien kan de milieubeweging hem aanklagen voor demonisering?
quote:En vervolgens schrijf je er een boek over en je hebt een massa hit
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:20 schreef TechXP het volgende:[..]
Verbindingen maken is zo makkelijk he?
quote:Inderdaad, door zijn onderzoek weten we dat iedereen die een keer een vlieg buiten zet allemaal lid zijn van het ALF
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:22 schreef Sidekick het volgende:[..]
Gelukkig is die hele spekkoek nu geopenbaard door deze fantastische onderzoeker.
quote:Nou volgens Peter S zijn die dus LEVENSGEVAARLIJK en PIM-MOORDENAARS!
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ja, want rechtse journalisten mogen natuurlijk nu de grootste onzin schrijven nu de linkse (80%) een lading shit over zich heen hebben gekregen. Ik vind het allemaal zo oninteressant. Wat kunnen die verdomde milieugroepjes mij nu schelen?
*bibber*
quote:En hetzelfde als Volkert. Net als alle GroenLinks stemmers overigens.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:24 schreef TechXP het volgende:[..]
Inderdaad, door zijn onderzoek weten we dat iedereen die een keer een vlieg buiten zet allemaal lid zijn van het ALF
quote:Ja, ach. Er zijn blijkbaar mensen die zich nog bezig houden met die clowns van een Fortuyn en een van der Graaf. Get a life.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:24 schreef plato242 het volgende:[..]
Nou volgens Peter S zijn die dus LEVENSGEVAARLIJK en PIM-MOORDENAARS!
*bibber*
quote:En je vergeet dat er bij de VVD ook een familielid van een van de taartgooiers op de kandidatenlijst stond.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:24 schreef Muizig het volgende:[..]
En vervolgens schrijf je er een boek over en je hebt een massa hit
quote:HAHAHAHAHAHA!
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:26 schreef Sidekick het volgende:[..]
En je vergeet dat er bij de VVD ook een familielid van een van de taartgooiers op de kandidatenlijst stond.
quote:Niet te vergeten:
En je vergeet dat er bij de VVD ook een familielid van een van de taartgooiers op de kandidatenlijst stond.
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:27 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
blij dat mijn sig ook eens opvalt
quote:It gets one to know one.
Peter Siebelt is dé kenner van links-extremisme in Nederland.
quote:Jammer dat je nu niet meer zo'n mooi Nederlands vlaggetje als pic. hebt...
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:27 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
blij dat mijn sig ook eens opvalt
quote:En leden van de Theo van Gogh fanclub hebben het over Kok als moordenaar.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:28 schreef plato242 het volgende:
Toch is het jammer. Er zijn nu nog steeds voldoende Telegraaf-lezers die zeggen dat 'de milieubeweging Pim heeft vermoord...'
quote:Nee.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:28 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
plato mag ik vragen hoe oud je bent?
quote:Ik denk een jaar of 12...
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:28 schreef Henk_van_Dorp het volgende:
plato mag ik vragen hoe oud je bent?
quote:Ok dan weet ik genoeg
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:29 schreef plato242 het volgende:
Nee.
quote:Ja. En die lezen Pamela Hemelrijk, niet voor niets gedumpt als columnniste voor het AD.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:29 schreef Sidekick het volgende:[..]
En leden van de Theo van Gogh fanclub hebben het over Kok als moordenaar.
quote:Een vlieg?
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die Peter Siebelt heeft zelf ook iemand vermoord als ik me niet vergis. Hij heeft een vrij dubieus verleden.
quote:Op trouw is een artikel te vinden waarin een columnist zegt:
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:28 schreef plato242 het volgende:
Toch is het jammer. Er zijn nu nog steeds voldoende Telegraaf-lezers die zeggen dat 'de milieubeweging Pim heeft vermoord...'
Die krijgt dus nu een hoop kritiek/mailtjes binnen
quote:Nee een snackbareigenaar ofzo toch? Weet niet meer precies
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Een vlieg?
quote:ik wou alleen ff de oorzaak weten van je puberale gedrag
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:31 schreef plato242 het volgende:
Wat heeft mijn leeftijd te maken met het gebrek aan journalistieke vaardigheden van ene Peter Siebelt???
quote:Keek hem zeker verkeerd aan...
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:31 schreef TechXP het volgende:[..]
Nee een snackbareigenaar ofzo toch? Weet niet meer precies
quote:???
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:32 schreef Henk_van_Dorp het volgende:[..]
ik wou alleen ff de oorzaak weten van je puberale gedrag
Euh..Dus omdat jij Peter S leuk vindt is zeggen dat hij een sukkel is puberaal?
quote:Inderdaad.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:17 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik zou hem typeren als de rechtse kafka.
quote:Liever niet, daar was al een topic over.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:34 schreef plato242 het volgende:
Kom anders met argumenten die het gelijk van Peter Siebelt bewijzen...
quote:Dat impliceert dat Willibrord links is.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:35 schreef plato242 het volgende:
Iemand een rechtse Willibrord noemen is trouwens best een grove belediging..
quote:Precies.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:37 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat impliceert dat Willibrord links is.
quote:Nee, naar aanleiding van zijn boek heeft eens een groot artikel in het LD gestaan als ik me niet vergis (die gast heeft jaren in Kerkrade gewoond geloof ik.) En ik kan me vaag iets herinneren dat ie ooit iemand uit zelfverdediging gedood heeft.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Een vlieg?
quote:Pamela Hemelrijk, Joost Niemoller, Theo van Gogh, Bob Smalhout en Peter Siebelt. Dat soort volk vertegenwoordigd intellectueel 'rechts' tegenwoordig.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:30 schreef plato242 het volgende:[..]
Ja. En die lezen Pamela Hemelrijk, niet voor niets gedumpt als columnniste voor het AD.
quote:Koningen van de wansmaak zijn het, echte proleten. Met die verbitterde, zure anti-linkse prutstukjes van ze. Heel jammere mensen. Mensen die ermee weglopen zijn nog veel jammerder.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Pamela Hemelrijk, Joost Niemoller, Theo van Gogh, Bob Smalhout en Peter Siebelt. Dat soort volk vertegenwoordigd intellectueel 'rechts' tegenwoordig.
quote:Precies ik wil Wiegel.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:41 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Koningen van de wansmaak zijn het, echte proleten. Met die verbitterde, zure anti-linkse prutstukjes van ze. Heel jammere mensen. Mensen die ermee weglopen zijn nog veel jammerder.
quote:-3 generalisatie
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:41 schreef Meneer_Aart het volgende:
Koningen van de wansmaak zijn het, echte proleten. Met die verbitterde, zure anti-linkse prutstukjes van ze. Heel jammere mensen. Mensen die ermee weglopen zijn nog veel jammerder.
Bob smalhout schfijt toch best leuke stukjes
quote:Het erge is dat ze alles wat ook maar naar PVDA riekt meteen fascistisch, radicaal links en gevaarlijk noemen. Echter, wat echt niet kan zijn opmerkingen als 'Kok verdient de doodstraf'.
Ik denk echt dat mensen als Hemelrijk en Niemoller niet helemaal goed zijn.
*'ik wil Wiegel'*
quote:Ja, over hoe je Volkert dwangvoeding moet toedienen en vooral dat je dat zonder verdoving moet doen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:47 schreef Henk_van_Dorp het volgende:[..]
-3 generalisatie
Bob smalhout schfijt toch best leuke stukjes
quote:Goed idee, dan kan de milieubeweging zelf ook eens analytisch begaafd worden.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:23 schreef plato242 het volgende:
Het nadeel van dit soort clowns is dat de extreem-rechtsen er maar wat graag mee vandoor gaan en dat de minder analytisch begaafden in Nederland denken dat hij ECHT onderzoek heeft uitgevoerd.Misschien kan de milieubeweging hem aanklagen voor demonisering?
quote:Dank je
quote:Jij bent Pamela of jij loopt er mee weg?
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:49 schreef milagro het volgende:[..]
Dank je
quote:Aanklagen heeft geen zin. Het is toch alleen maar schelden. En schelden doet geen pijn. Gewoon de andere wang toekeren. Anders krijgen ze hun zin.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:49 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Goed idee, dan kan de milieubeweging zelf ook eens analytisch begaafd worden.
quote:maar de journalisten die het constant hebben over het gevaar van rechts en het oprukkend racisme en de zegeningen van de multikul slik jij als zoete koek zeker
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:41 schreef Meneer_Aart het volgende:
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:50 schreef plato242 het volgende:[..]
Jij bent Pamela of jij loopt er mee weg?
quote:Justitie is ook links, dus als Siebelt een rechtszaak zou verliezen bevestigt dat enkel zijn complotdenken.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:52 schreef TechXP het volgende:[..]
Aanklagen heeft geen zin. Het is toch alleen maar schelden.
quote:Nee zij is knap.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:50 schreef plato242 het volgende:[..]
Jij bent Pamela
quote:Nee hoor, Meneer_Aart is een links edoch verstandig an mens. Ik ben rechts, maar ik vind Pamela H. en de andere tulpenhandelaren ook onverteerbaar.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:53 schreef Tarja het volgende:[..]
maar de journalisten die het constant hebben over het gevaar van rechts en het oprukkend racisme en de zegeningen van de multikul slik jij als zoete koek zeker
quote:Aangezien oprukkend rascisme en gevaar van recht een stuk serieuzere dreiging is dan 'KOK EN ZIJN FASCISTENBROEDERS' en aangzien die linkse journalisten wel kunnen argumenteren, itt Pamela Hemerlrijk die nooit veel verder komt dan haar frustraties omschrijven is het niet zo gek dat zoiets voor zoete koek wordt geslikt.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:53 schreef Tarja het volgende:[..]
maar de journalisten die het constant hebben over het gevaar van rechts en het oprukkend racisme en de zegeningen van de multikul slik jij als zoete koek zeker
Overigens spel je Multiculturalisme zo en niet 'multikul'.
[Dit bericht is gewijzigd door plato242 op 23-08-2003 15:56]
quote:Wat is het nou?
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:53 schreef milagro het volgende:[..]
quote:Justitie links? Volgens mij is het gewoon 'niks'.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:54 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Justitie is ook links, dus als Siebelt een rechtszaak zou verliezen bevestigt dat enkel zijn complotdenken.
quote:Ik heb die hele Pamela gelukkig nooit gezien.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:55 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee zij is knap.
quote:Wat doet dat er nu toe?
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:56 schreef plato242 het volgende:[..]
Wat is het nou?
quote:aha dus een paar pubers die ongenuanceerde dingen roepen is een groter gevaar dan het feit dat binnen afzienbare tijd het halve land allochtoon is?
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:55 schreef plato242 het volgende:
Aangezien oprukkend rascisme en gevaar van recht een stuk serieuzere dreiging is dan 'KOK EN ZIJN FASCISTENBROEDERS' en aangzien die linkse journalisten wel kunnen argumenteren, itt Pamela Hemerlrijk die nooit veel verder komt dan haar frustraties omschrijven is het niet zo gek dat zoiets voor zoete koek wordt geslikt.Overigens spel je Multuculturalisme zo en niet 'multikul'.
quote:Ja, dat wel ja. Vreemd genoeg. Je zou verwachten dat Fokkers toch op zn minst de zieligheid van Pamela's stukjes kunnen inzien, of er in elk geval niet mee weglopen...
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:57 schreef milagro het volgende:[..]
Wat doet dat er nu toe?
In beide gevallen ben ik een heel jammer figuur, dus.
quote:Nee hoor, dat vroeg jij ook niet. Jij vroeg waarom linkse jourmalisten wel als zoete koek geslikt worden.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:58 schreef Tarja het volgende:[..]
aha dus een paar pubers die ongenuanceerde dingen roepen is een groter gevaar dan het feit dat binnen afzienbare tijd het halve land allochtoon is?
quote:Ik weet dat ik voor Gulagoren preek, maar doe eens uit de doeken waarom gevaar van recht (Freudiaantje, zo zwart als roet) ''een stuk serieuzere dreiging'' is.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:55 schreef plato242 het volgende:[..]
Aangezien oprukkend rascisme en gevaar van recht een stuk serieuzere dreiging is dan 'KOK EN ZIJN FASCISTENBROEDERS' en aangzien die linkse journalisten wel kunnen argumenteren, itt Pamela Hemerlrijk die nooit veel verder komt dan haar frustraties omschrijven is het niet zo gek dat zoiets voor zoete koek wordt geslikt.
Overigens spel je Multiculturalisme zo en niet 'multikul'.
quote:blij dat je ook inziet hoe triest het is
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:00 schreef plato242 het volgende:
Nee hoor, dat vroeg jij ook niet. Jij vroeg waarom linkse jourmalisten wel als zoete koek geslikt worden.
Afgezien natuurlijk dat 'het halve land allochtoon wordt' net zo triest is als de stukjes van Pamela maar dat terzijde.
quote:Het is triest om te zeggen dat nederland binnen afzienbare tijd allochtoon is...
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:01 schreef Tarja het volgende:[..]
blij dat je ook inziet hoe triest het is
verder lees ik die stukjes van Pamela niet, Eco Nostra heb ik wel gelezen
quote:lul niet zo slap
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:01 schreef plato242 het volgende:
Het verschil: rechtse journalisten roepen dat 'nederland binnen afzienbare tijd allochtoon is' en vergeten dan de onderbouwing, linkse journalisten roepen dat dat niet zo is en geven dan wel argumenten.
quote:dat klopt, maar het is wel de realiteit (ik had het over de helft trouwens)
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:03 schreef plato242 het volgende:
Het is triest om te zeggen dat nederland binnen afzienbare tijd allochtoon is...
quote:
In Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht vormen niet-westerse allochtonen momenteel ruim een derde van de bevolking. Op de basisscholen in de vier grote steden zijn allochtone kinderen nu al in de meerderheid en in 2015 is in heel Nederland meer dan de helft van de jeugd allochtoon. Driekwart van de bevolkingstoename komt op rekening van niet-westerse allochtonen. Iedere twintig jaar verdubbelt hun aantal, voornamelijk door het hoge geboortecijfer in allochtone gezinnen en de import van huwelijkspartners uit het land van herkomst. Als het zo doorgaat, zullen aan het eind van deze eeuw blanke Europeanen in de minderheid zijn in Nederland.
quote:Gevaar van rechts is serieus aanwezig, gevaar van linkse milieuactivisten in het geheel niet (zie topicbegin en verder). Overigens wilde ik niet op spelfouten wijzen als zodanig maar meer benadrukken dat ze wel eens in de war kan zijn als ze 'culturalisme' verward met 'kul'.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:00 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Ik weet dat ik voor Gulagoren preek, maar doe eens uit de doeken waarom gevaar van recht (Freudiaantje, zo zwart als roet) ''een stuk serieuzere dreiging'' is.
Overigens is het niet links om een ander op zijn spelfouten te wijzen. Dat is uitermate fascistisch. Laat het maar aan mij over.
quote:Generalisme. Er zijn best wel goede rechtse journalisten. Uhhmmmm...... uhmmmm..... Ohja, Paul Cliteur bijvoorbeeld.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:01 schreef plato242 het volgende:
Het verschil: rechtse journalisten roepen dat 'nederland binnen afzienbare tijd allochtoon is' en vergeten dan de onderbouwing, linkse journalisten roepen dat dat niet zo is en geven dan wel argumenten.
Er zijn ook wel slechte linkse journalisten. Matty Verkammen bijvoorbeeld.
quote:Bron?
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:04 schreef Tarja het volgende:[..]
dat klopt, maar het is wel de realiteit (ik had het over de helft trouwens)
[..]
edit: gaat natuurlijk over tweede gedeelte van je quote...
[Dit bericht is gewijzigd door plato242 op 23-08-2003 16:07]
quote:Matty Verkammen?? Wie?
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:06 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Generalisme. Er zijn best wel goede rechtse journalisten. Uhhmmmm...... uhmmmm..... Ohja, Paul Cliteur bijvoorbeeld.
Er zijn ook wel slechte linkse journalisten. Matty Verkammen bijvoorbeeld.
quote:jaja, blame the messenger
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:06 schreef plato242 het volgende:
Bron?
Telegraaf?
Elsevier?
komt uit de HP/De tijd trouwens
zeker ook een facistisch, xenofoob en extreem rechts blad
[Dit bericht is gewijzigd door Tarja op 23-08-2003 16:09]
quote:Argumenten?
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:05 schreef plato242 het volgende:[..]
Gevaar van rechts is serieus aanwezig, gevaar van linkse milieuactivisten in het geheel niet (zie topicbegin en verder).
quote:Ja. Daar gaat het namelijk over, over het tekort aan onderbouwing in de rechtse bladen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:07 schreef Tarja het volgende:[..]
jaja, blame the messenger
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:08 schreef plato242 het volgende:
Ja. Daar gaat het namelijk over, over het tekort aan onderbouwing in de rechtse bladen.
Er staat namelijk dat 'in 2015 de helft van de jeugd allochtoon zal zijn'.
Oh.
Want?
quote:Iets zegt me dat jij gewoon niet zo goed bent in lezen
voornamelijk door het hoge geboortecijfer in allochtone gezinnen en de import van huwelijkspartners uit het land van herkomst
Gevaarlijke milieuactivisten ken ik niet zo. Het enige wat die doen ik aardappels uit een veldje trekken of boomhutten bouwen. Klintk weinig gevaarlijk.
quote:Ja HP/De Tijd, waar Peter Siebelt ook voor heeft gewerkt...
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:07 schreef Tarja het volgende:[..]
jaja, blame the messenger
komt uit de HP/De tijd trouwens
zeker ook een facistisch, xenofoob en extreem rechts blad
quote:Columnist bij Trouw...
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:07 schreef plato242 het volgende:[..]
Matty Verkammen?? Wie?
Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler. Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die darkroom van je zo gauw mogelijk aids krijgt.
Overigens is de bewering dat dit een slechte journalist (of eigenlijk columnist) is ook niet helemaal goed doordacht, het enige dat ik ooit van deze man gelezen heb is dit citaat.
quote:LOL!
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:11 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Columnist bij Trouw...
Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler. Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die darkroom van je zo gauw mogelijk aids krijgt.
Overigens is de bewering dat dit een slechte journalist (of eigenlijk columnist) is ook niet helemaal goed doordacht, het enige dat ik ooit van deze man gelezen heb is dit citaat.
Dat zou je ook niet denken...
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:11 schreef plato242 het volgende:
Ja HP/De Tijd, waar Peter Siebelt ook voor heeft gewerkt...
quote:nee was interresant onderzoek
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:11 schreef plato242 het volgende:
Trouwens, stond er in Eco Nostra nog iets wat nieuw was of las je lekker wat je precies wilde lezen?
quote:He, ik dacht al, waar blijft het rijksstandaardargument...
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:13 schreef Tarja het volgende:[..]
Zijn ook heel populair bij bekrompen en doemdenkend rechts namelijk.
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:15 schreef plato242 het volgende:
He, ik dacht al, waar blijft het rijksstandaardargument...
Hint: voor de afwisseling: 'zet je wekker toch eens! Nederland wordt wakker! Links, zet de oogkleppen eens af! NL, past op uw saeck!'Zijn ook heel populair bij bekrompen en doemdenkend rechts namelijk.
quote:Wat precies bevestigde wat je al dacht: milieuactivisme, Volkert en GroenLinks; 1 pot nat.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:14 schreef Tarja het volgende:[..]
nee was interresant onderzoek
quote:ja precies.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:13 schreef Tarja het volgende:[..]
quote:Mijn naam nog tegengekomen in het boek?
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:14 schreef Tarja het volgende:
nee was interresant onderzoek
quote:Jezus Plato, zijn beide geen rechtse maar linkse bladen!
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:12 schreef plato242 het volgende:
HP/de Tijd of VN, 1 van die twee.
quote:Mwah, HP is soms nog wel eens kritisch, VN is voorral links ja
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:22 schreef Merde het volgende:[..]
Jezus Plato, zijn beide geen rechtse maar linkse bladen!
quote:Dus raad ik je aan eens Eco Nostra van Peter Siebelt te lezen!
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:10 schreef plato242 het volgende:
Gevaar van Rechts: zie overig FOK! Het aantal mensen dat tegen buitenlanders is en pro-Bush, wat toch wel heel gevaarlijk is' neemt hand over hand toe. Vooral geweld, en doodstraf word daarbij niet geschuwd.Gevaarlijke milieuactivisten ken ik niet zo. Het enige wat die doen ik aardappels uit een veldje trekken of boomhutten bouwen. Klintk weinig gevaarlijk.
quote:Mee eens, VN is gewoon links, HP misschien iets minder, maar is zeker geen rechts blad.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:24 schreef Tarja het volgende:[..]
Mwah, HP is soms nog wel eens kritisch, VN is voorral links ja
quote:VN heeft ook aandacht besteed aan Eco Nostra, en daarbij zowel linkse actievoerders als Peter Siebelt aan het woord gelaten. In tegenstelling tot HP/de Tijd en Elsevier, die rechtstreeks overschreven uit het boek van Siebelt zonder daar enig weerwoord tegenover te stellen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:24 schreef Tarja het volgende:[..]
Mwah, HP is soms nog wel eens kritisch, VN is voorral links ja
Wat is nu goede journalistiek en wat niet?
quote:HP de tijd gaf gewoon een voorproefje op het boek.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:29 schreef Kozzmic het volgende:[..]
VN heeft ook aandacht besteed aan Eco Nostra, en daarbij zowel linkse actievoerders als Peter Siebelt aan het woord gelaten. In tegenstelling tot HP/de Tijd en Elsevier, die rechtstreeks overschreven uit het boek van Siebelt zonder daar enig weerwoord tegenover te stellen.
Wat is nu goede journalistiek en wat niet?
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 23-08-2003 16:37]
quote:Er kan wel wat waar zijn. Natuurlijk zijn er in elke richting wel wat extreme tussen. Alleen het onderzoek van Siebelt was niet helemaal perfect. Meer vanuit zijn stoel gedaan. Er werden een aantal namen genoemd en deze werden afgeschilderd als extreme mensen e.d., maar die mensen zijn niet eens zo. En de connecties die hij maakt zijn te ver gezocht. Ik heb het boek nog niet gelezen, maar wel een paar passages eruit.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:26 schreef Merde het volgende:[..]
Dus raad ik je aan eens Eco Nostra van Peter Siebelt te lezen!
Overigens die milieuactivisten waarvan jij zegt dat ze weinig gevaarlijk zijn, gebruiken ook regelmatig geweld! Zoals te lezen valt in Eco Nostra, en onlangs bij 2 vandaag te zien is geweest.
[Dit bericht is gewijzigd door TechXP op 23-08-2003 16:38]
quote:Het is dus niet vanuit zijn stoel gedaan
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:36 schreef TechXP het volgende:[..]
Er kan wel wat waar zijn. Natuurlijk zijn er in elke richting wel wat extreme tussen. Alleen het onderzoek van Siebelt was niet helemaal perfect. Meer vanuit zijn stoel gedaan. Er werden een aantal namen genoemd en deze werden afgeschilderd als extreme mensen e.d., maar die mensen zijn niet eens zo. En de connecties die hij maakt zijn te ver gezocht. Ik heb het boek nog niet gelezen, maar wel een paar passages eruit.
Misschien dat ik het boek nog eens ga lenen.
quote:Nee idd VMO is een ongevaarlijke organisatie met een leuke baas.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:13 schreef Posdnous het volgende:[..]
Ja, pas op voor de levensgevaarlijke milieugroeperingen
quote:Juist, Marcel van Dam is óók een mongool.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:55 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Nee hoor, Meneer_Aart is een links edoch verstandig an mens. Ik ben rechts, maar ik vind Pamela H. en de andere tulpenhandelaren ook onverteerbaar.
Net zo onverteerbaar als Marce van Dam en diens linkse mafia..
quote:Ja en die taarten gooiers zijn door een Sp'er betaald.
(vandaag in de Telegraaf)
quote:Via een stuk of 20 omwegen, maar goed.
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:37 schreef George_Bush het volgende:[..]
Ja en die taarten gooiers zijn door een Sp'er betaald.
quote:Heeft die SP'er dan bekend?
quote:Wie is de baas bij VMO eigenlijk?
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:11 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Nee idd VMO is een ongevaarlijke organisatie met een leuke baas.
quote:Ja, bekend dat hij 'subsidie' gegeven heeft, ja
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:01 schreef TechXP het volgende:[..]
Heeft die SP'er dan bekend?
quote:TechXP? Nee...
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:20 schreef TechXP het volgende:[..]
Mijn naam nog tegengekomen in het boek?
http://www.geocities.com/fortuynistischnieuwsblad/weetjes.html
quote:In de Telegraaf...Nee dan moet het waar zijn...
En de namen die Peter Siebelt noemt bestaan wel maar zijn dus absoluut niet gevaarlijk! Hij beschrijft juist de meest voor de hand liggende maar ook de meest ongevaarlijke mensen. Hij heeft dat hele onderzoek gebasseerd op wat vage geruchten en kent die hele wereld nauwelijks. Hij schrijft precies wat anderen, zoals jeukaanmenazi, graag willen lezen...
quote:BRUHAHAHAHAHAHAHA!
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:13 schreef Konijn het volgende:
Mileuactivisten en hun onschuldige boomhutactiviteiten:http://www.geocities.com/fortuynistischnieuwsblad/weetjes.html
Over eenzijdige journalistiek gesproken...
*vouw tot prop en veeg reet er mee af*
quote:Ik word ook altijd buitengesloten
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:10 schreef plato242 het volgende:
TechXP? Nee...
Ik moet denk nog wat extremer worden
Ja und?
Ze is links dus...Hoe erg...
quote:Nee hoor, links is zich aan het verkneukelen over het tekort aan intellect binnen de rechtse journalistiek...
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:19 schreef Koos Voos het volgende:
ach gossie... 'links' wordt een beetje zenuwachtig.. ( en terecht)
quote:Sorry hoor maar wat wil je nu bereiken. Je eigen gelijk heb je voor jezelf al gehaald maar wat wil je wat wij doen? Allemaal ja knikken zeker.
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:21 schreef plato242 het volgende:
Pim is een dooie homo.
Doe ff normaal.
quote:Ja.
Pim is een dooie homo.
quote:op zijn minst toch wel een dwangbuisje aan.
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:17 schreef plato242 het volgende:
Ik las op jeugdige leeftijd Marx. Moet ik nu ook dood?
quote:Kunnen we concluderen dat het op jeugdige leeftijd lezen van Marx zijn satanistische bijbel mannen tot homosexualiteit dwingt?
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:30 schreef milagro het volgende:[..]
op zijn minst toch wel een dwangbuisje aan.
quote:Heb je hem dan ontmoet IRL?
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:26 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Ja.
En jij een levende.
quote:Pim mocht ook graag Marx lezen, dus ja.
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:32 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Kunnen we concluderen dat het op jeugdige leeftijd lezen van Marx zijn satanistische bijbel mannen tot homosexualiteit dwingt?
Wou jij ontkennen dat er geen misdaden worden/zijn begaan door linkse organisaties nu en in het recente verleden? Al dan niet met een politieke drijfveer of uit "dierenliefde" (lees : 1000en vrijgelaten nertsen in de natuur laten verhongeren of plat laten rijden)
[edit]
sorry ik had de ondertitel :
"Denk toch na! dit land gaat naar de verdoemenis! STEM KRACHTIG, STEM LINKS!" nog niet gelezen. Enige oprechte discussie zal nu wel onmogelijk zijn. Dogmatist. [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door bosgorilla op 24-08-2003 01:08]
quote:Plato was een ooit een groot denker, wat is de Plato op fok een gigantische idioot. Net verstandig genoeg om de naam van een pienter iemand te gebruiken, maar daarme houdt iedere vergelijking op. Stem krachtig, stem links is zijn leus.... HAHAHAHAHAHA of hij is echt dom zoals hij overduidelijk laat blijken, of hij heeft een leuke dosis humor!
Pim is een dooie homo.
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 01:24 schreef Frans_O het volgende:[..]
Plato was een ooit een groot denker, wat is de Plato op fok een gigantische idioot. Net verstandig genoeg om de naam van een pienter iemand te gebruiken, maar daarmee houdt iedere vergelijking op. Stem krachtig, stem links is zijn leus.... HAHAHAHAHAHA of hij is echt dom zoals hij overduidelijk laat blijken, of hij heeft een leuke dosis humor!
Niet dat het nodig is om telkens weer te zeggen, maar om het nou te ontkennen gaat ook weer wat ver.
quote:tja tis gewoon off-topic he.
Op zondag 24 augustus 2003 01:28 schreef Posdnous het volgende:
Maar hij is toch ook een dooie homo?Niet dat het nodig is om telkens weer te zeggen, maar om het nou te ontkennen gaat ook weer wat ver.
[off-topic]
Gras is groen
[/off-topic]
quote:Peter Siebelt komt overigens hier met een reactie op bovenstaand stuk van IndyMedia. Waarbij hij overigens niet inhoudelijk op de argumenten van de schrijver ingaat, hij komt met nieuwe beschuldigingen en probeert de schrijver te plaatsen in zijn spekkoek.
Het is een bekend verhaal dat je in de 7de lijn zo ongeveer iedereen kent. Dat gaat als volgt. Ik ken een gemeenteraadslid, die kent een PvdA-wethouder, die kent Wim Kok, Wim Kok kent Beatrix, dus in slechts 4 stappen ken ik Beatrix ook. De andere kant op kan ook. Ik ken iemand uit Wageningen die dus Volkert vdG kende, dus ken ik in 2 stappen Volkert en dus kende Beatrix in slechts 6 stappen ook Volkert vdG.Peter Siebelt past deze optelmethode toe op iedereen die in de een of andere lijn in relatie stond met Volkert vdG. En noemt dat serieus onderzoek. Op deze manier knoopt hij alles aan elkaar vast: de Vereniging milieu Offensief (VMO) waar Volkert werkte, Milieudefensie, die wel eens subsidie aan het VMO gaf, de Stichting Doen die weer subsidie aan Milieudefensie gaf, de Postcodeloterij, waarvan Stichting Doen zijn geld heeft. Er is dus een rechte lijn tussen Volkert en het bestuur van de Postcodeloterij. En als je deze lijn kunt neerzetten is het prachtig om alle kanten uit te waaien. Bij Milieudefensie werkte Wijnand Duyvendak en die is ooit door de Telegraaf als RaRa-terrorist neergezet, hoewel iedereen die zich enigszins inhoudelijk in de standpunten van Wijnand heeft verdiept ten tijde van de RaRa-akties weet dat hij en met hem de hele Bluf!-redactie daarop zware kritiek had. Maar Wijnand Duyvendak zit nu voor GroenLinks in de Tweede kamer, dus GroenLinks is onderdeel van hetzelfde linkse terreurnetwerk als Volkert en RaRa in de connexie Milieudefensie en RaRa. En omdat de advocate Britta Böhler van Volkert ooit op het kantoor van RAF-advocaat Bakker-Schut heeft gewerkt is er dus ook een lijn naar de RAF. En zo redeneert Siebelt eindeloos door: naar de Novib, naar de PvdA, naar de ETA, naar het NCO, naar de VN. Het maakt niet uit. Nou ja het maakt wel uit, want het moet wel in zijn straatje passen. Wat moet je bijv. met advocaat Spong die zowel dierenactivisten verdedigde, vegetariër is, maar ook de haatzaai-advocaat van Fortuyn werd? Of met Britta Böhler die nu ook prinses Margarita verdedigt? Hoewel met een moeder die met bomen praat moet zij ook wel deel zijn van de milieumafia.....
[...]
Of de milieubeweging nu gewoon handelt binnen de marges van de wetgeving maakt hem niet uit. Gefrustreerd beschrijft hij dat VMO honderden rechtszaken voert en in meer dan driekwart van de gevallen succesvol is. Ter illustratie haalt hij een boer aan die verloren heeft van VMO: "Het lijkt wel een criminele organisatie. Belachelijk zo vaak als die lui gelijk krijgen."
Het zijn zinnen die je drie keer moet lezen om ze te begrijpen. Wat staat hier nu eigenlijk? Ze verwoorden kort samengevat de filosofie van Peter Siebelt. Wettelijke maatregelen die ons bedrijfsleven belemmeren zijn fout. Als er vanuit de VN maatregelen worden voorgesteld om te komen tot internationale milieumaatregelen of het 'Handvest voor de Aarde" is dat een complot van de milieumafia. Een milieumafia die: "een schaduworganisatie vormt achter de VN met machtige tentakels die wereldwijd doordringen tot in alle lagen van de bevolking. Zij beschikt niet alleen over invloedrijke sleutelfiguren binnen de VN maar ook binnen de Europese Unie, nationale regeringen, overheidsdepartementen, lokale overheden, kerken, de vakbeweging en allerhande netwerken van milieuorganisaties."
Kortom alle organisatievormen, die het vrije bedrijfsleven, het vrije kapitalisme belemmeren zijn fout. Rechters die bijv. het VMO gelijk gaven in de vele honderden rechtszaken moeten ook wel fout zijn. Het komt niet bij hem op dat die boeren misschien wel fout handelden.
http://www.indymedia.nl/nl/2003/08/13396.shtml
quote:kom ook hier geen echte inhoudelijke kritiek op zijn boek tegen, slecht generiek.
Op zondag 24 augustus 2003 14:34 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Peter Siebelt komt overigens hier met een reactie op bovenstaand stuk van IndyMedia. Waarbij hij overigens niet inhoudelijk op de argumenten van de schrijver ingaat, hij komt met nieuwe beschuldigingen en probeert de schrijver te plaatsen in zijn spekkoek.
quote:Het gaat erom dat verbanden via via via altijd wel te trekken zijn, maar dat dat nog niet wil zeggen dat die personen boter op hun hoofd hebben of mede-verantwoordelijk zijn voor misdaden.
Op zondag 24 augustus 2003 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
kom ook hier geen echte inhoudelijke kritiek op zijn boek tegen, slecht generiek.
De Postcodeloterij wordt bijvoorbeeld als een extreem-linkse organisatie neergezet omdat VMO van Volkert gesubsidieerd werd. Dit was ook één van de links die werd getrokken van Wijnand Duyvendak (GL) naar Volkert van der Graaf. Wat er niet bij wordt gezet is dat VMO maar een zeer beperkte periode ondersteund werd. Toen eind jaren 90 kamervragen werden gesteld over VMO en mogelijke afpersing van boeren is de steun stopgezet. Ook wordt niet de link gelegd naar het Wereld Natuur Fonds van Prins Bernhard die ook wordt ondersteund door de Postcodeloterij. Waarom Duyvendak wel en Prins Bernhard niet? Deze beschuldigingen gaan trouwens ook voorbij aan het feit dat VMO een volkomen legale organisatie was, ondanks dat Volkert de oprichter en een werknemer was.
Een reactie van Wijnand Duyvendak (bron: Vrij Nederland)...
quote:
De beweringen van die man zijn infaam. Ik voel me extra gekrenkt door zijn beschuldigingen omdat ik me indertijd in de actiebladen juist tegen het geweld van RaRa heb gekeerd. Ik heb juist mijn nek uitgestoken. En dan krijg ik later te horen dat ik bij Rara gezeten heb. Als die lijst inderdaad bestaat, en ik sta erop, dan was dat heel slecht politiewerk.[...]
De man die een aanslag pleegde op Roel Pieper werkte op Schiphol. Is Schiphol daarom mede-schuldig? Ik heb Volkert van der G. niet gekend. Maar het werk van de Vereniging Milieu Offensief is nog steeds goed te verdedigen. Ik kan in de verste verte niet verklaren waarom iemand vanuit die achtergrond Fortuyn gaat vermoorden. Voor Siebelt is die achtergrond een verklaring, terwijl het voor mij het raadsel enkel groter maakt.
quote:En gelijk aan het boek van Peter Siebelt. Want dat zijn ook alleen maar gooien in de richting van links. Zonder echt er van af te weten.
Op zondag 24 augustus 2003 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
kom ook hier geen echte inhoudelijke kritiek op zijn boek tegen, slecht generiek.
Als je zijn boek vergelijkt met wat de extreem linkse hoek, waar zijn boek over gaat, zoal publiceert, is het er een duidelijk verschil in gefundeertheid en onderbouwing te zien. De Publikaties van de milieumaffia zijn dan slecht geschreeuw en geageer, gelijk de kritiek van TS.
Maar zoals in dat artikel, kan je inderdaad, in minder dan zeven stappen iemand kennen. En denk dat Siebelt voornamelijk ook zo heeft gedacht. Met wat feiten erdoor. Wat draaiingen en voila. Maar goed dat is met elke theorie wel.
quote:nope
Op zondag 24 augustus 2003 15:03 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het gaat erom dat verbanden via via via altijd wel te trekken zijn, maar dat dat nog niet wil zeggen dat die personen boter op hun hoofd hebben of mede-verantwoordelijk zijn voor misdaden.
De Postcodeloterij wordt bijvoorbeeld als een extreem-linkse organisatie neergezet omdat VMO van Volkert gesubsidieerd werd. Dit was ook één van de links die werd getrokken van Wijnand Duyvendak (GL) naar Volkert van der Graaf. Wat er niet bij wordt gezet is dat VMO maar een zeer beperkte periode ondersteund werd. Toen eind jaren 90 kamervragen werden gesteld over VMO en mogelijke afpersing van boeren is de steun stopgezet. Ook wordt niet de link gelegd naar het Wereld Natuur Fonds van Prins Bernhard die ook wordt ondersteund door de Postcodeloterij. Waarom Duyvendak wel en Prins Bernhard niet? Deze beschuldigingen gaan trouwens ook voorbij aan het feit dat VMO een volkomen legale organisatie was, ondanks dat Volkert de oprichter en een werknemer was.
Een reactie van Wijnand Duyvendak (bron: Vrij Nederland)...
[..]
quote:boek van PS is goed gedocumenteert, en laat goed zien wat voor giga industrie milieu is, en geeft een (voor mij zeer herkenbaar) beeld van links nederland.
Op zondag 24 augustus 2003 15:50 schreef TechXP het volgende:[..]
En gelijk aan het boek van Peter Siebelt. Want dat zijn ook alleen maar gooien in de richting van links. Zonder echt er van af te weten.
Ik vind dan ook dat je niet zo op het boek moet reageren, omdat Siebelt dat wilt uitlokken.Maar zoals in dat artikel, kan je inderdaad, in minder dan zeven stappen iemand kennen. En denk dat Siebelt voornamelijk ook zo heeft gedacht. Met wat feiten erdoor. Wat draaiingen en voila. Maar goed dat is met elke theorie wel.
quote:Die moderator zal de boel wel hebben dichtgespijkerd omdat er dingen werden gezegd die niet door de beugel konden
Microsoft JET Database Engine error '80004005'You attempted to open a database that is already opened exclusively by user 'Admin' on machine 'SUN'. Try again when the database is available.
/pfforum/inc_header.asp, line 114
quote:Ik hou niet van lezen, maar ga denk nog weleens het boek bekijken.
Op zondag 24 augustus 2003 17:25 schreef Pietverdriet het volgende: boek van PS is goed gedocumenteert, en laat goed zien wat voor giga industrie milieu is, en geeft een (voor mij zeer herkenbaar) beeld van links nederland.
quote:Ik ken alleen iemand die het boek beschreven staat en die heeft wat stukken eruit laten zien. Echter wat er over hem werd geschreven klopte niet helemaal. Siebelt zegt iets over een werkgroep waar die persoon van uit zou maken. Deze persoon heeft dus nog nooit van het bestaan van die groep gehoord. Zulke dingetjes. Ik zeg ook niet dat zijn hele boek niet klopt. De meeste feitjes over samenwerkingen tussen mensen/organisaties kan best kloppen of speculaties kunnen best zo zijn.
Vooralsnog wacht ik nog op inhoudelijke kritiek waar het boek allemaal de plank misslaat.
Dankzij Siebelt hebben zij nu een bijbel en kunnen ze ook weer eens iets zeggen. Zoals aan Siebelt zijn reactie te zien is kan hij ook zonder enige schaamte kreten roepen als; rode fascisme, rode gevaar, communisme en onderdrukking. Jammer genoeg geeft hij daarvoor geen argument maar wel veel retoriek die het altijd goed doet bij bepaalde rechtsen, zeker de Fortuyn gefrustreerden.
Lekker praten over het oude Moskou, de gevaren van het oude communisme en dan zonder boe of bah overspringen naar Kok en al dan niet bestaande netwerken. En de Fortuyn gefrustreerden maar joelen: we hebben links! Het is stil aan de overkant, links wordt zenuwachtig!
Het zal wat, alsof links nu zenuwachtig moet worden. Zo'n boek en zo'n type als Siebelt laat wat mij betreft alleen maar duidelijk zien hoe ontzettend hatelijk en gemeen rechts kan zijn. Niet op woorden terugvechten maar gemeen en onderhuids.
Voorheen waren de Fortuyn-gefrustreerden niet gehinderd door enige kennis van zaken: Volkert werkte bij VMO dus VMO en alles wat met milieu te maken heeft is schuldig. Weg met het milieu, lang leve Pim! Typisch hoe makkelijk er weer een zondebok gezocht moet worden. Maar nu is er Siebelt en die heeft eindelijk, quasi-wetenschappelijk, verklaard waarom en hoe de zondebok bestaat. En hij is echt! Volkert kan verbonden worden met VMO, en die weer met GroenLinks, en dat weer met subsidies voor moord.
Juist ja.
Volgens mij kan iedereen, links of rechts, altijd een dergelijk boek schrijven met dergelijke verbindingen.
Duyvendak verwoord wat mij betreft heel juist wat een gezond verstandig mensen zou moeten denken:
' degene die de aanslag pleegde op Pieper werkte op Shiphol. Is Schiphol nu ook schuldig?'
quote:Ah, dus Marx lezers hebben een dwangbuis nodig? Ik kan em niet herinneren dat ik iets gewelddadigs of a-moreels ben tegen gekomen in Marx. Waarschijnlijk ben je in de war met de lieden die de filosofie van Marx verkeerd gebruikt hebben.
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:30 schreef milagro het volgende:[..]
op zijn minst toch wel een dwangbuisje aan.
quote:Hij heeft een heel boek vol geschreven en jij kan nog geen argumenten vinden?
kan hij ook zonder enige schaamte kreten roepen als; rode fascisme, rode gevaar, communisme en onderdrukking. Jammer genoeg geeft hij daarvoor geen argument
ja ik had me voorgenomen niet meer op deze troll user in te gaan maar kon het niet laten
Maar goed, van jou heb ik weinig anders gehoord dat 'links slecht is' en dat 'het anders moet in Nederland'. Over het hoe, wat en waarom worden dubieus genoeg nooit mededelingen gedaan.
[Dit bericht is gewijzigd door plato242 op 24-08-2003 18:41]
quote:Hij geeft hier in bedekte termen toe, dat wat PS schrijft klopt, dat er geen spelt tussen te krijgen is.
Op zondag 24 augustus 2003 18:37 schreef Tarja het volgende:[..]
Hij heeft een heel boek vol geschreven en jij kan nog geen argumenten vinden?
ja ik had me voorgenomen niet meer op deze troll user in te gaan maar kon het niet laten
quote:Wat Siebelt gewoon doet is feiten naast elkaar zetten, en de suggestie wekken dat er onderlinge verbanden bestaan. En als je dat al goede journalistiek vindt...
Op zondag 24 augustus 2003 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Hij geeft hier in bedekte termen toe, dat wat PS schrijft klopt, dat er geen spelt tussen te krijgen is.
Je kan de toon niet mogen,
Je kan vinden dat PS niet fijn schrijft (doet ie ook niet) maar ik vind het een zeer goed beeld geven van hoe links nederland functioneert. En wat mij het meest irriteert is dat men in Links Nederland niet gedient is van kritiek en commentaar op het functioneren ervan.
Iets wat ook in het boek een belangrijk thema is.
Wie is er eigenlojk in zn wiek geschoten, links of rechts nadat hun gedroomde Messias ten hemele was gaan varen?
Het is nu ruim een jaar later en nog steeds kan rechts niet geloven dat hun kale held dood is, en dus moet er nog steeds gezocht worden naar alles wat ook maar enige verlichting kan brengen. Volkert zit achter de tralies, maar nee, dat is tekort, ineen moet het heel arsenaal van barbaarse straffen en doodsverwensingen op de tafel komen. Asl blijkt dat Nederland ook maar een rechtstaat is die zich aan de regels houdt moet de rechter het ontgelden, want die is te links.
Dat ketst af en dus moet er verder gezocht owrden: Volkert was natuulijk niet alleen. Nee, natuurlijk niet, er zijn nog minstens honderden die meegewerkt hebben aan de moord op Pim. Natuurlijk, want stel je voor dat Volkert de enige is en dat er dus niet voldoende wraak genomen kan worden.
Nee, we gaan heel links erbij betrekken. Niet alleen milieuactivisten maar alles wat links is. In alles waarin wij als rechtsen 'gedemoniseerd' zijn gaan we nu de linksen keihard terugpakken. Oog om oog!
Dus schrijven we een boek, waarin we links van alles beschuldigen wat maar mogelijk is. Volkert voerde actie voor het milieu, dus alle actievoerders voor het milieu zijn Volkerts. De Volkskrant schreef gematigd over Pim, dus noemen we het de Volkertkrant. Wageningen, dat is waar Volkert gewerkt heeft dus alles wat ook maar denkt aan links is een Wageningse Volkert.
En dat staat allemaal prachtig in het boek van Siebelt. Precies zoals rechts het wil zien, net wat ze nodig hebben om hun puberaal gefrustreerde haatcampagnes voort te kunnen zetten.
Jammer dat er in die hele rechtse ballenkliek niet een persoon is die gewoon inziet dat die hele Volkert zo geschift was als een platgereden idioot en dat zijn 'wereldje' er dus geen zak mee te maken had. Zelfs Pim draait zich om in zijn graf als hij hoort dat zijn dood wordt misbruikt om op ondemocratische wijze vorm te geven aan een misselijkmakende en opruiende haatcampagne.
Maar stel jezelf de vraag? Wat wil je nou eigenlijk? De waarheid? Of wil je toch gewoon blijven roepen dat alles wat slecht is in Nederland de schuld is van links?
quote:Als jij die conclusie trekken wilt is dat aan jouw.
Op zondag 24 augustus 2003 18:47 schreef gelly het volgende:[..]
Wat Siebelt gewoon doet is feiten naast elkaar zetten, en de suggestie wekken dat er onderlinge verbanden bestaan. En als je dat al goede journalistiek vindt...
quote:Ik heb het boek nog niet gelezen, maar het interview met PS was wel interessant, wat me wel opvalt is dat alle mensen die sympathie hebben met radicale linkse partijen als SP en GroenLinks de zaken die in het boek staan proberen goed te praten, of het proberen af te schilderen als complottheorie, terwijl er bewijzen te over zijn voor bepaalde verbanden.
Op zondag 24 augustus 2003 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij geeft hier in bedekte termen toe, dat wat PS schrijft klopt, dat er geen spelt tussen te krijgen is.
Je kan de toon niet mogen,
Je kan vinden dat PS niet fijn schrijft (doet ie ook niet) maar ik vind het een zeer goed beeld geven van hoe links nederland functioneert. En wat mij het meest irriteert is dat men in Links Nederland niet gedient is van kritiek en commentaar op het functioneren ervan.
Iets wat ook in het boek een belangrijk thema is.
[Dit bericht is gewijzigd door Tarja op 24-08-2003 18:52]
quote:Nope.
Op zondag 24 augustus 2003 18:43 schreef Marijnissen het volgende:
he plato wat vind je dan van de artikelen van kafka?
dat zijn zeker goed onderbouwde realistische artikelen of niet
Er is dus niets radicaals aan! Dat is wat jij vindt en vervolgens verwacht je dat mensen die er mee sympathiseren het ook vinden!
Het nast elkaar zetten van al dan niet bestaande feiten en er een draadje doorheenweven maakt het nog niet radicaal!!
quote:Misschien dat bepaalde netwerken worden blootgelegd zodat er wat aan gedaan kan worden.
Op zondag 24 augustus 2003 18:52 schreef plato242 het volgende:
Maar stel jezelf de vraag? Wat wil je nou eigenlijk? De waarheid? Of wil je toch gewoon blijven roepen dat alles wat slecht is in Nederland de schuld is van links?
[Dit bericht is gewijzigd door Tarja op 24-08-2003 18:57]
quote:SP en GL zijn gewoon radicaal linkse partijen hoor, zo worden ze zelfs in Nova aangeduid.
Er is dus niets radicaals aan! Dat is wat jij vindt en vervolgens verwacht je dat mensen die er mee sympathiseren het ook vinden!Het nast elkaar zetten van al dan niet bestaande feiten en er een draadje doorheenweven maakt het nog niet radicaal!!
quote:nog steeds zie ik in je postings geen inhoudelijk commentaar waar PS nu fout zit.
Op zondag 24 augustus 2003 18:51 schreef plato242 het volgende:
Whatever...
een heleboel
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:57 schreef plato242 het volgende:
Groen links is zo radicaal als je het zelf wilt vinden.
quote:Ja? Hoe weet je dat?
Op zondag 24 augustus 2003 18:55 schreef Tarja het volgende:[..]
En Volkert was niet zomaar een geschifte idioot, in het activistische wereldje worden er constant mensen geintimideerd, bedreigd en soms ook vermoord.
quote:Ik zou eerder zeggen histories onderbouwt maar dit is OT
Op zondag 24 augustus 2003 19:00 schreef plato242 het volgende:
Jouw assumptie dat radicaal links, activisme en moord samengaan is echt ronduit zielig.
quote:Hoezo staat dat los? Volkert komt uit een milieu waar men nogal activistisch en extreem was, daar gebeuren dit soort dingen
Op zondag 24 augustus 2003 19:00 schreef plato242 het volgende:
Ja? Hoe weet je dat?
En als dat al gebeurd staat dat volledig los van die moord.
quote:Nee hoor, Pim sneed een aantal linkse dogma's aan die niet in goede aarde vielen bij extreem links, er waren ook al tig demonstraties tegen hem gehouden en hij had bergen hatemail gekregen
Pim Fortuyn was niet eens een obvious target. Als het om radicale gedachten zou gaan dan waren er wel honderd anderen te bedenken die dood hadden gemoeten.
quote:Tsja het is inderdaad zielig en tragisch, maar wel de realiteit, dat is al keer op keer gebleken
Pim was zelfs pro milieu.
Jouw assumptie dat radicaal links, activisme en moord samengaan is echt ronduit zielig.
Communisme heeft vorige eeuw alleen al meer dan honderd miljoen doden gekost, zeker allemaal incidenten.
[Dit bericht is gewijzigd door Tarja op 24-08-2003 19:09]
quote:Hoe weet je dat dan? verker je in extremistische linkse milieus? Waar haal je het idee vandaan dat daar moord gerechtvaardigd is? Dat is precies wat jij het lekkerst lijkt om te horen maar het is echt totale nonsens!
Op zondag 24 augustus 2003 19:05 schreef Tarja het volgende:[..]
Hoezo staat dat los? Volkert komt uit een milieu waar men nogal activistisch en extreem was, daar gebeuren dit soort dingen
Zoals ik al zei, in dat wereldje worden regelmatig mensen geintimideerd, bedreigd en soms vermoord.
[..]Nee hoor, Pim sneed een aantal linkse dogma's aan die niet in goede aarde vielen bij extreem links, er waren ook al tig demonstraties tegen hem gehouden en hij had bergen hatemail gekregen
[..]Tsja het is inderdaad zielig en tragisch, maar wel de realiteit, dat is al keer op keer gebleken
Maar noem maar eens wat moorden dan die daar zo gewoon zijn. Ik ben benieuwd. Naar mijn weten wat de moord op Pim de eerste politieke in 300 jaar.
Maar blijkbaar weet jij van doden die door linksen zijn gepleegd en heb je hier ook bewijs voor.
quote:Lezen en ervaringen van mensen die in dat milieu zitten
Op zondag 24 augustus 2003 19:09 schreef plato242 het volgende:
Hoe weet je dat dan?
quote:Ikzelf niet gelukkig, jij wel of niet?
verker je in extremistische linkse milieus?
quote:Dat zeg ik niet, maar het is wel iets wat regelmatig voorkomt, kijk maar naar de talloze bomaanslagen, branden, etc
Waar haal je het idee vandaan dat daar moord gerechtvaardigd is?
quote:Nee de realiteit
Dat is precies wat jij het lekkerst lijkt om te horen maar het is echt totale nonsens!
quote:Ik doe niet anders, PS heeft er zelfs een heel boek over geschreven
Je kunt met geen mogelijkheid enig verband aantonen tussen Volkert de moordenaar en zijn activistische leefwereld.
quote:Niets van gemerkt, groenlinks blijkt zelfs te hebben geholpen met het belemmeren van het onderzoek tegen volkert
Iedereen die zich daar mee ooit heeft bemoied heeft zich ook absoluut gedistantieerd daarvan.
quote:Wel de eerste politieke moord ja, maar ik had het over moorden in het algemeen, bijvoorbeeld die aanslag op Janmaat die ik net noemde maar ook die moord op een mileu ambtenaar waar Volkert waarschijnlijk bij betrokken was
Maar noem maar eens wat moorden dan die daar zo gewoon zijn. Ik ben benieuwd. Naar mijn weten wat de moord op Pim de eerste politieke in 300 jaar.
quote:Daar is bewijs genoeg van
Maar blijkbaar weet jij van doden die door linksen zijn gepleegd en heb je hier ook bewijs voor.
[Dit bericht is gewijzigd door Tarja op 24-08-2003 19:18]
quote:geef jij maar eens antwoord
Op zondag 24 augustus 2003 19:17 schreef plato242 het volgende:
Laat maar zien dat dat bewijs.
quote:Voor een D66er ben jij wel heel erg links.
Op zondag 24 augustus 2003 19:18 schreef gelly het volgende:
Dus D'66 is ook radicaal
[Dit bericht is gewijzigd door Gil-galad op 24-08-2003 19:20]
quote:Hou toch op met trollen...
Op zondag 24 augustus 2003 19:19 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Voor een D66er ben jij wel heel erg links.
quote:Voor jou is ook alles getroll...
Op zondag 24 augustus 2003 19:19 schreef gelly het volgende:[..]
Hou toch op met trollen...
quote:wat betreft die aanslag op janmaat, die is gepleegd door een milieuactivist, zover ik weet is die ook opgepakt
Op zondag 24 augustus 2003 19:17 schreef plato242 het volgende:
Laat maar zien dat dat bewijs.
![]()
![]()
![]()
![]()
en wat betreft groenlinks
quote:
GroenLinks-wethouder tipte Milieu-Offensief over arrestatie Volkert
Harrie Nijen Twilhaar
De Wageningse wethouder Jack Bogers (GroenLinks) heeft enkele uren na de moord op Pim Fortuyn in het diepste geheim de omstreden Vereniging Milieu-Offensief telefonisch getipt en vertrouwelijke informatie doorgespeeld dat hun medewerker Volkert van der G. was gearresteerd.
De politie heeft hierdoor geen schijn van kans gehad om als eerste in contact te komen met de omstreden milieuactivisten waardoor er mogelijk dezelfde avond nog belastend materiaal uit het kantoorpand van Milieu-Offensief in Wageningen is verdwenen.
Burgemeester Jaap Sala heeft gisteren bevestigd dat zijn wethouder naar aanleiding van dit omstreden telefoongesprek op Hemelvaartsdag door het recherchebijstandsteam in Hilversum is verhoord. De recherche wilde weten hoe Bogers aan de naam van Volkert van der G. was gekomen en ging er toen nog vanuit dat er mogelijk meerdere personen bij de moordaanslag betrokken waren.De GroenLinks-wethouder was door burgemeester Jaap Sala op de bewuste maandagavond 6 mei tijdens een 'zeer vertrouwelijk' gesprek op de hoogte gebracht dat een medewerker van Milieu-Offensief mogelijk betrokken zou zijn bij de brute moord op de politicus.
Sala kreeg enkele uren na de moord via het hoofd van de afdeling Burgerzaken te horen dat het recherchebijstandsteam het doopceel wilde lichten van de voormalige inwoner en student milieuhygiëne van de Landbouwuniversiteit.
De Wageningse burgemeester, die op de bewuste avond via de televisie kennis genomen had van de rellen in Den Haag, was doodsbang dat er in Wageningen ook ongeregeldheden zouden uitbreken.
Sala belde daarop zijn wethouders en informeerde hen over de arrestatie van Volkert van der G. Tegelijkertijd werd er afgesproken dat de wethouders zich aan de geheimhoudingsplicht moesten houden. Sala zou als enige als officiële woordvoerder naar buiten treden.
Volgens Bogers is hij de bewuste avond twee keer door de burgemeester gebeld. "De eerste keer meldde Sala mij dat er een oud-inwoner van Wageningen was opgepakt. De tweede keer vroeg Sala me of ik ene Volkert kende."
Bogers, die in Wageningen veel contacten heeft met verschillende linkse actiegroepen, belde vervolgens zijn vriend Sjoerd van der Wouw, voorzitter van Milieu-Offensief, om het verschrikkelijke nieuws mee te delen. "Ik zei tegen Sjoerd: 'Er is een Volkert opgepakt. Als dat jouw Volkert is kun je verwachten dat de politie ook belangstelling heeft in jouw verhaal'. Sjoerd was helemaal ontdaan toen ik hem dit meedeelde. Hij kon het niet geloven dat zijn maatje zo'n gruwelijk misdrijf had begaan. Daarna heb ik hem nooit weer gesproken. Hij wilde rust."
De wethouder heeft spijt van zijn escapades. "Ik heb ook aan de recherche mijn verontschuldigen aangeboden." Hij beseft dat het mogelijkerwijs het onderzoek naar de activiteiten van Milieu-Offensief in de eerste uren na de moord op Pim Fortuyn heeft beïnvloed.
quote:Mooi voorbeeld. Ten eerste is dit niet in 'het diepste geheim' gebeurd, hij is hier de volgende dag zelf mee naar buiten gekomen. Ten tweede is het maar de vraag of dit een doelbewuste actie was om het politie-onderzoek te frustreren. En als het al een doelbewuste actie was dan kun je nog niet hardmaken dat het onderzoek daadwerkelijk gefrustreerd is. Toen Sjoerd van VMO met de vriendin van Volkert belde om het verhaal te verifieren bleek zij al op de hoogte te zijn gebracht door de politie, dus via die hoek was de Wagneingse milieuwereld sowieso nog dezelfde avond op de hoogte gesteld.
De Wageningse wethouder Jack Bogers (GroenLinks) heeft enkele uren na de moord op Pim Fortuyn in het diepste geheim de omstreden Vereniging Milieu-Offensief telefonisch getipt en vertrouwelijke informatie doorgespeeld dat hun medewerker Volkert van der G. was gearresteerd.
De politie heeft hierdoor geen schijn van kans gehad om als eerste in contact te komen met de omstreden milieuactivisten waardoor er mogelijk dezelfde avond nog belastend materiaal uit het kantoorpand van Milieu-Offensief in Wageningen is verdwenen.
Deze discussie is overigens al eens eerder gevoerd op Fok!, ik heb toen de links gepost die dit onderschrijven.
quote:Ik kijk vaak naar NOVA en heb nog nooit gehoord dat men SP en GL als 'radicale linkse partijen' aanduidt.
Op zondag 24 augustus 2003 18:56 schreef Tarja het volgende:[..]
SP en GL zijn gewoon radicaal linkse partijen hoor, zo worden ze zelfs in Nova aangeduid.
doe eens niet zo agressief
quote:Sjongejonge wat een dooddoener...
Op zondag 24 augustus 2003 19:30 schreef Marijnissen het volgende:
het feit dat plato242 die milieuterroristen niet wil erkennen geeft toch wel aan dat hij zelf ook zo'n type is lijkt me, normale linkse mensen distantieren zich daarvan
Je mist de point, het gaat erom dat niet zomaar elke willekeurige linkse activist op één lijn kan worden gesteld met idioten die met illegale acties bezig zijn. En dat is wat Siebelt doet.
quote:Ik noem een Rien van den Brink.
Op zondag 24 augustus 2003 19:00 schreef plato242 het volgende:[..]
Ja? Hoe weet je dat?
En als dat al gebeurd staat dat volledig los van die moord. Pim Fortuyn was niet eens een obvious target. Als het om radicale gedachten zou gaan dan waren er wel honderd anderen te bedenken die dood hadden gemoeten. Pim was zelfs pro milieu.
quote:nope
Op zondag 24 augustus 2003 19:39 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Sjongejonge wat een dooddoener...
Je mist de point, het gaat erom dat niet zomaar elke willekeurige linkse activist op één lijn kan worden gesteld met idioten die met illegale acties bezig zijn. En dat is wat Siebelt doet.
quote:Ook zo'n radicaal linkse knakker. Of beperkt het onderzoek van Siebelt zich enkel tot de linkse partijen ? Vreemd.
Op zondag 24 augustus 2003 19:40 schreef schatje het volgende:[..]
Ik noem een Rien van den Brink.
De obsessie om GL verantwoordelijk te stellen
GL-politicus actief bij Radikalen
LPF: rechter Van der G. 'extreem-links'
Ultra-links bij Postcodeloterij altijd prijs!
'Onderzoeker moord Fortuyn huisvriend van Kok'
Verbondenheid politici met geweldadig activisme?
'Direct verband Volkert en GroenLinks'
quote:De journalist Rinke van den Brink?
Op zondag 24 augustus 2003 19:40 schreef schatje het volgende:[..]
Ik noem een Rien van den Brink.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 24-08-2003 19:57]
quote:En dat is dus waar die Siebelt m.i. geen valide bewijs voor geeft. De beweringen dat die milieuwereld gewelddadige activisten als Volkert en van die dierenbevrijders de hand boven het hoofd houdt.
Op zondag 24 augustus 2003 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
nope
hij geeft de vriendenkring en achtergronden van de "milieu"wereld waar Volkert van der Graaf uit komt.
quote:Ze willen het gewoon niet weten
Op zondag 24 augustus 2003 19:50 schreef Kozzmic het volgende:
We hebben het trouwens al vaak genoeg over Peter Siebelt gehad op Fok!. En al vaak genoeg zijn zijn beweringen onderuit gehaald...De obsessie om GL verantwoordelijk te stellen
GL-politicus actief bij Radikalen
LPF: rechter Van der G. 'extreem-links'
Ultra-links bij Postcodeloterij altijd prijs!
'Onderzoeker moord Fortuyn huisvriend van Kok'
Verbondenheid politici met geweldadig activisme?
'Direct verband Volkert en GroenLinks'
quote:Net zoals links niet wil weten dat er in radicale milieu kringen een groot terroristisch gevaar zit, en dat dit allemaal gebagatalieseert wordt?
Op zondag 24 augustus 2003 19:58 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Ze willen het gewoon niet weten
.
quote:De boeren-activist dus.
Op zondag 24 augustus 2003 19:53 schreef Kozzmic het volgende:[..]
De journalist Rinke van den Brink?
Of bedoel je de boeren-activist Wien van den Brink?
quote:Wie, wat, waar?
Op zondag 24 augustus 2003 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Net zoals links niet wil weten dat er in radicale milieu kringen een groot terroristisch gevaar zit, en dat dit allemaal gebagatalieseert wordt?
Figuren die bij hun acties geweld gebruiken mogen wat mij betreft worden opgesloten. En ik denk dat het gros van de personen die door Siebelt wordt aangevallen dat met mij eens zijn.
quote:dat is niet de indruk die ik heb van extreem linkse kringen, en dat komt niet door een gebrek aan kennis van...
Op zondag 24 augustus 2003 20:03 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wie, wat, waar?
Figuren die bij hun acties geweld gebruiken mogen wat mij betreft worden opgesloten. En ik denk dat het gros van de personen die door Siebelt wordt aangevallen dat met mij eens zijn.
quote:Ik vind het wel aardige discussies hoor. Hoewel ik me irriteer aan kritiekloosheid waarmee rechts de schrijfseltjes van Siebelt bejubeld. En het fanatisme waarmee de personen die door Siebelt worden beschuldigd op rechtse Internetsites worden benaderd.
Op zondag 24 augustus 2003 19:58 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Ze willen het gewoon niet weten
.
quote:Ik erger me aan TS die voornamelijk op de persoon doelt en niets inhoudelijks weet te melden
Op zondag 24 augustus 2003 20:08 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ik vind het wel aardige discussies hoor. Hoewel ik me irriteer aan kritiekloosheid waarmee rechts de schrijfseltjes van Siebelt bejubeld. En het fanatisme waarmee de personen die door Siebelt worden beschuldigd op rechtse Internetsites worden benaderd.
quote:Ach....indianenverhalen .
Op zondag 24 augustus 2003 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:Net zoals links niet wil weten dat er in radicale milieu kringen een groot terroristisch gevaar zit, en dat dit allemaal gebagatalieseert wordt?
De demonisering komt van rechts..
quote:Moorden, aanslagen, bedreigingen, afpersingen
Op zondag 24 augustus 2003 20:13 schreef Waringin het volgende:[..]
Kleine dingen overdrijven plus nog wat bijliegen
quote:De mensen in het boek die Siebelt geeft hebben denk allemaal of vanuit hun organisatie zich gedistantieerd van Volkerts actie.
Op zondag 24 augustus 2003 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
dat is niet de indruk die ik heb van extreem linkse kringen, en dat komt niet door een gebrek aan kennis van...
Dit zijn dan de mensen die ze allemaal 'extremisten' noemen tenminste volgens Siebelt. Het extremisme begint vanaf PvdA ofzo.
Extremisten zitten meer in de hoek van de dierenbevrijders. ALF, ELF e.d.
Ach ja, je mag denken wat je wilt, maar het beeld wat de meeste hebben over de 'linkse' hoek is zo raar. In dierenorganisaties zitten ook steuners uit de rechtse hoek. Het word allemaal maar zo over een kam geschoren.
Laatst ook al de krant 'Trouw'. Die noemde veganisten 'de Volkerts onder de vegetariers'. Die columnist was gewoon verkeerd bezig. Volkert is geen veganist in mijn ogen en ook niet in de ogen van vele andere veganisten. Hij heeft geen respect gehad voor leven (en iemands mening) en dat juist wat veganisten respecteren.
quote:Je weet zeker niet dat de diverse sectoren (bioindustrie, bontsector, circusmensen, etc) dit ook doen tegenover geweldloze activisten? Die zeer legaal actie voeren?
Op zondag 24 augustus 2003 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Moorden, aanslagen, bedreigingen, afpersingen
quote:zelfverdediging bedoel je?
Op zondag 24 augustus 2003 20:18 schreef TechXP het volgende:[..]
Je weet zeker niet dat de diverse sectoren (bioindustrie, bontsector, circusmensen, etc) dit ook doen tegenover geweldloze activisten? Die zeer legaal actie voeren?
quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31778
Op zondag 24 augustus 2003 20:03 schreef Kozzmic het volgende:
Wie, wat, waar?Figuren die bij hun acties geweld gebruiken mogen wat mij betreft worden opgesloten. En ik denk dat het gros van de personen die door Siebelt wordt aangevallen dat met mij eens zijn.
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 20:08 schreef Kozzmic het volgende:
Hoewel ik me irriteererger aan kritiekloosheid waarmee rechts de schrijfseltjes van Siebelt bejubeld. En het fanatisme waarmee de personen die door Siebelt worden beschuldigd op rechtse Internetsites worden benaderd.
quote:Nee dat is geen zelfverdediging. LEES
Op zondag 24 augustus 2003 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
zelfverdediging bedoel je?
quote:
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
quote:ik kan me best voorstellen dat je boos wordt nadat je familie tig keer is bedreigd en je bedrijf in de fik is gestoken door dat soort volk
Op zondag 24 augustus 2003 20:22 schreef TechXP het volgende:[..]
Nee dat is geen zelfverdediging. LEES
maar ik ben tot op heden geen nieuws tegengekomen over een bedrijfseigenaar die zonder reden een milieu activist heeft mishandeld
quote:Het gaat om GEWELDLOZE acties. Niet ALF-acties.
Op zondag 24 augustus 2003 20:24 schreef Tarja het volgende:[..]
ik kan me best voorstellen dat je boos wordt nadat je familie tig keer is bedreigd en je bedrijf in de fik is gestoken door dat soort volk
maar ik ben tot op heden geen nieuws tegengekomen over een bedrijfseigenaar die zonder reden een milieu activist heeft mishandeld
Een definitie van extreemlinks:
Met geweld een klasseloze maatschappij willen bereiken olv van een communistische partij.
Die na de revolutie de dictatuur van het proletariaat instelt.
Afschaffing en verbod van de demokratie, vakbonden, vrije meningsuiting, oppositiebewegingen...
Wil de miljeubeweging dit allemaal dan?
[Dit bericht is gewijzigd door Waringin op 24-08-2003 20:28]
quote:Yep, kan ik me ook verdomt goed voorstellen.
Op zondag 24 augustus 2003 20:24 schreef Tarja het volgende:[..]
ik kan me best voorstellen dat je boos wordt nadat je familie tig keer is bedreigd en je bedrijf in de fik is gestoken door dat soort volk
quote:Leuk dat je moorden, aanslagen, bedreigingen, afpersingen zit goed te praten.
Op zondag 24 augustus 2003 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Yep, kan ik me ook verdomt goed voorstellen.
Zeker als je het wereldje van dit soort idioten kent
quote:Valt niet goed te praten met jou volgens mij. Ik probeer uit te leggen dat niet iedereen zo is in dit 'wereldje'. Als jullie dan niet voor reden vatbaar zijn, kan ik het ook niet helpen.
Op zondag 24 augustus 2003 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Yep, kan ik me ook verdomt goed voorstellen.
Zeker als je het wereldje van dit soort idioten kent
quote:Fok is geinfiltreerd door extreem-links.
Op zondag 24 augustus 2003 20:26 schreef Waringin het volgende:
Is de miljeubeweging tegenwoordig extreemlinks ?
Er is geen serieuse extreemlinkse beweging meer in Nederland..Een definitie van extreemlinks:
Met geweld een klasseloze maatschappij willen bereiken olv van een communistische partij.
Afschaffing en verbod van de demokratie, vakbonden, vrije meningsuiting, oppositiebewegingen...Wil de miljeubeweging dit allemaal dan?
quote:Nee maar er zitten er wel veel bij
Op zondag 24 augustus 2003 20:26 schreef Waringin het volgende:
Is de miljeubeweging tegenwoordig extreemlinks ?
quote:www.ncpn.nl
Er is geen serieuse extreemlinkse beweging meer in Nederland..
quote:meningsuiting? onder een communistische dictatuur
Een definitie van extreemlinks:Met geweld een klasseloze maatschappij willen bereiken olv van een communistische partij.
Afschaffing en verbod van de demokratie, vakbonden, vrije meningsuiting, oppositiebewegingen...Wil de miljeubeweging dit allemaal dan?
[Dit bericht is gewijzigd door Tarja op 24-08-2003 20:32]
quote:Ik zag moorden daarnet niet, maar die mensen waarover je het hebt doen daar niet aan. Er zijn nog geen moorden gevallen door acties van het ALF. Alleen een eenmansactie die we liever niet willen kennen. Wat zou 'rechts' vinden als er straks een andere veganist Volkert vermoord? Word die dan binnengehaald door hun als een held?
[Dit bericht is gewijzigd door Tarja op 24-08-2003 20:36]
quote:Ik zie alleen het raadsel pro_jeex
Op zondag 24 augustus 2003 20:29 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Fok is geinfiltreerd door extreem-links.
quote:zie ook topicstarter, of SCH
Op zondag 24 augustus 2003 20:34 schreef Waringin het volgende:
Ik zie alleen het raadsel pro_jeex
Hij is voor totalitairisme en voor raszuiverheid van het blanke ras.
Ook voor totale nationalisering
Een fascist die verward is of zich voordoet als extreemlinks.?
Laat ik hem maar '' raar soort totalitairist' noemen..
quote:Nationaal socialist?
Op zondag 24 augustus 2003 20:34 schreef Waringin het volgende:[..]
quote:Neuh, ik ben zelf extreem-links.
Op zondag 24 augustus 2003 20:34 schreef Waringin het volgende:
quote:Hij is voor socialisme in een nationaal kader, zoals hij dat heel leuk weet te formuleren.
Op zondag 24 augustus 2003 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Nationaal socialist?
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Nationaal socialist?
maar dat is rechts volgens Waringin
quote:Doe ik dat?
Op zondag 24 augustus 2003 20:28 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Leuk dat je moorden, aanslagen, bedreigingen, afpersingen zit goed te praten.
quote:Ja, want je noemt het zelfverdediging.
Op zondag 24 augustus 2003 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Doe ik dat?
quote:Ligt er maar aan hoe je rechts definieert dan, maar als je naar NS Duitsland kijkt, met KDF, de Volkswagen, economisch beleid, is dat niet wat men tegenwoordig als rechts zou zien
Op zondag 24 augustus 2003 20:37 schreef Tarja het volgende:[..]
maar dat is rechts volgens Waringin
quote:NVU dus.
Op zondag 24 augustus 2003 20:36 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Hij is voor socialisme in een nationaal kader, zoals hij dat heel leuk weet te formuleren.
quote:*zucht*
Op zondag 24 augustus 2003 20:39 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ja, want je noemt het zelfverdediging.
Mijn opmerking over zelfverdediging was bedoelt als antwoord op de tegenwerping, zo van Oooh, je noemt het zelfverdediging.
Ik noem het terrorisme
quote:Gaan we Hitler en zijn nazis nu uitmaken voor rechts of links, om de hedendaagse linkse en rechtse partijen te kunnen associeren met het nationaal-socialisme?
Op zondag 24 augustus 2003 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Ligt er maar aan hoe je rechts definieert dan, maar als je naar NS Duitsland kijkt, met KDF, de Volkswagen, economisch beleid, is dat niet wat men tegenwoordig als rechts zou zien
quote:*diepe zucht*
Op zondag 24 augustus 2003 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
*zucht*
Mijn opmerking over zelfverdediging was bedoelt als antwoord op de tegenwerping, zo van Oooh, je noemt het zelfverdediging.
Ik noem het terrorisme
Je had het over boeren die middelen als moord, afpersing e.d. gebruiken tegen activisten die geen geweld gebruiken en volgens de wet handelen. Dat kan ik geen zelfverdediging noemen, jij wel?
quote:Is Sch een communist die gelooft in een totalitaire eenpartijstaat.?
Op zondag 24 augustus 2003 20:35 schreef Tarja het volgende:[..]
zie ook topicstarter, of SCH
quote:'
Op zondag 24 augustus 2003 20:33 schreef Tarja het volgende:
[offtopique]
de sp site is nu ook compatible met allochtonen
http://www.sp.nl/service/world/arab/heeldemens.stm
[/offtopique]
quote:Nope,
Op zondag 24 augustus 2003 20:40 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Gaan we Hitler en zijn nazis nu uitmaken voor rechts of links, om de hedendaagse linkse en rechtse partijen te kunnen associeren met het nationaal-socialisme?
quote:Ik ben ook benieuwd naar mensen die vastgeroest zijn in het politiek correcte denken en alle bezorgdheid over de multiculturele samenleving afdoen als racisme of discriminatie.
Op zondag 24 augustus 2003 20:43 schreef Waringin het volgende:[..]
Is Sch een communist die gelooft in een totalitaire eenpartijstaat.?
Wat is je bron ?
Ik ben curieus naar zulke fossielen...moeten we in een museum zetten.
quote:nee daar had ik het niet over
Op zondag 24 augustus 2003 20:42 schreef Gil-galad het volgende:[..]
*diepe zucht*
Je had het over boeren die middelen als moord, afpersing e.d. gebruiken tegen activisten die geen geweld gebruiken en volgens de wet handelen. Dat kan ik geen zelfverdediging noemen, jij wel?
quote:Whatever, van Hitler, Stalin, Mao, etc. weten we iig dat ze extreem fout zijn.
Op zondag 24 augustus 2003 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Nope,
mijn punt is dat je je kan afvragen of de betiteling extreem rechts van toepassing is op NS als je kijkt wat tegenwoordig word gezien als het gedachtegoed van rechts. (privatisering, vrije markt economie, induvidualisme)
quote:
nee daar had ik het niet over
quote:
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 20:18 schreef TechXP het volgende:[..]
Je weet zeker niet dat de diverse sectoren (bioindustrie, bontsector, circusmensen, etc) dit ook doen tegenover geweldloze activisten? Die zeer legaal actie voeren?
quote:Wat is dit dan?
Op zondag 24 augustus 2003 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
quote:Ik heb te weinig informatie /gelezen op Fok om hem te bestempelen als neo-nazi.
Op zondag 24 augustus 2003 20:40 schreef Kozzmic het volgende:NVU dus.
quote:Dan had je dat duidelijk moeten neerzetten en mij niet moeten quoten.
nee daar had ik het niet over
quote:Je hebt wel genoeg info om mij een Marokkanenhater te noemen?
Op zondag 24 augustus 2003 20:47 schreef Waringin het volgende:[..]
Ik heb te weinig informatie /gelezen op Fok om hem te bestempelen als neo-nazi.
Weet je meer dan?
quote:Helaas wel.....
Op zondag 24 augustus 2003 20:48 schreef Gil-galad het volgende:Je hebt wel genoeg info om mij een Marokkanenhater te noemen?
quote:een uit zijn verband gerukt stapeltje
Op zondag 24 augustus 2003 20:46 schreef Gil-galad het volgende:Wat is dit dan?
Ik had het over moord, afpersing etc als middel dat gebruikt word door extremistische eco's
daar werd als tegenwerping genoemt dat boeren geweld gebruiken tegen demonstranten. Mijn sarcastische antwoord daarop was Oh het is Zelfverdediging (van de extremistische eco's)
Is de miljeubeweging uit op een communistische revolutie ?
Is SCH van plan een communistische eenpartijstaat in te voeren ?
Niemand antwoordt?
Hou dan op met die onzin
quote:is iedereen die jij extreem-rechts noemt uit op een tweede holocoust?
Op zondag 24 augustus 2003 20:57 schreef Waringin het volgende:
2 vragen onbeantwoord nogIs de miljeubeweging uit op een communistische revolutie ?
Is SCH van plan een communistische eenpartijstaat in te voeren ?Niemand antwoordt?
Hou dan op met die onzin
Een deel 2 is niet nodig.
Slotje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |