abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14572080
Prinsrob:

De loop is op zondag, vandaag is het woensdag. Ik zou vandaag en vrijdag nog gaan hardlopen. Dan heb je zowiezo een dag rust tussen de loopjes. Je conditie zal niet of nauwelijks beter worden in die paar dagen, maar het is wel nuttig dat je even wat afstand maakt, zodat je wat meer gewend bent aan zo'n afstand. Ik zou zeggen, loop in een zeer rustig tempo een uurtje...

Mosselmaster:

In het verleden al eerder knieklachten gehad? Mijn knieklachten (na lang lopen) verdwenen nadat ik nieuwe loopschoenen kocht met meer ondersteuning aan de binnenkant van de voet. Da's voor iedereen anders... Je hebt goede schoenen?

Dakduuf:

Ga gewoon rennen. Plan in je woonomgeving een rondje van een paar kilometer, als je dat doet heb je een doel voor ogen, rent wat makkelijker. suc6! (Voordeel van rennen boven fietsen is dat je veel minder lang bezig hoeft te zijn om je uithoudingsvermogen te vergroten, vind ik)

pi_14572238
quote:
Op woensdag 12 november 2003 10:05 schreef GoldieLox het volgende:
Mosselmaster:

In het verleden al eerder knieklachten gehad? Mijn knieklachten (na lang lopen) verdwenen nadat ik nieuwe loopschoenen kocht met meer ondersteuning aan de binnenkant van de voet. Da's voor iedereen anders... Je hebt goede schoenen?

Ik heb niet vaak knieklachten gehad. Wel eens met voetballen, maar dat was binnen 2 weken vaak weer verdwenen. Ik heb nieuwe schoenen sinds een maand of 2, ik hoop niet dat het daar aan ligt, misschien is het nog een kwestie van wennen. Misschien moet ik vanavond nog eens op mijn oude schoenen proberen.
Jippie!!
  woensdag 12 november 2003 @ 14:40:14 #103
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_14578886
quote:
Op woensdag 12 november 2003 10:14 schreef Mosselmaster het volgende:

[..]

Ik heb niet vaak knieklachten gehad. Wel eens met voetballen, maar dat was binnen 2 weken vaak weer verdwenen. Ik heb nieuwe schoenen sinds een maand of 2, ik hoop niet dat het daar aan ligt, misschien is het nog een kwestie van wennen. Misschien moet ik vanavond nog eens op mijn oude schoenen proberen.

Heb je niet toevallig last van kraakbeen in je knie?
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_14579183
quote:
Op woensdag 12 november 2003 14:40 schreef Abonides het volgende:

[..]

Heb je niet toevallig last van kraakbeen in je knie?

Nee, ik denk eerder aan een kruisband of iets dergelijks. Ik krijg nl. altijd last aan de buiten/zijkant van linkerknie.
Jippie!!
pi_14579554
quote:
Op woensdag 12 november 2003 02:01 schreef tomroes het volgende:
En rat-72, hoelang heb je er over gedaan?
4:49:24 om precies te zijn. Ik heb de bruggen die je over moet onderschat die waren zwaar veel klimmen en veel afdalen .
Maar goed ik wou binnen de 5 uur en dat is gelukt.
In nomine Patris et fillii et Spiritus Sancti
pi_14626762
Gisteren nog een uur hardgelopen op mijn oude schoenen, maar mijn knieprobleem ligt dus niet aan mijn schoenen. Vandaag heb ik behoorlijk veel last van die kutknie. Ik hoop maar dat het zondag over is.
Jippie!!
pi_14666777
quote:
Op woensdag 12 november 2003 10:05 schreef GoldieLox het volgende:
Prinsrob:

De loop is op zondag, vandaag is het woensdag. Ik zou vandaag en vrijdag nog gaan hardlopen. Dan heb je zowiezo een dag rust tussen de loopjes. Je conditie zal niet of nauwelijks beter worden in die paar dagen, maar het is wel nuttig dat je even wat afstand maakt, zodat je wat meer gewend bent aan zo'n afstand. Ik zou zeggen, loop in een zeer rustig tempo een uurtje...

Ik heb vrijdagavond een ontiegelijk intensieve unihockeytraining gehad waar ik echt gigantische spierpijn in de bovenbenen van kreeg, maar dat is vandaag gelukkig bijna over... Ik hoop dat ik er morgen niets meer van merk .

Ik heb er in ieder geval veel zin in!

pi_14676913
Wat een baggerweer vandaag bij de Zevenheuvelenloop! Ik vond het ineens niet meer zo erg dat ik vandaag niet meedeed.
21.600 lopers aan de start, toen de winnaar binnenkwam moesten er nog behoorlijk veel vertrekken. Ik kon de commentator niet verstaan, dus ik weet niet hoe de winnaar heette, maar het was (hoe kan het ook anders) een klein en broodmagere neger. Eerder tijdens de wedstrijd zei men dat ene Richard Yaki (?) uit Kenia op kop liep, Tergat in derde of vierde positie, en nog een bekende Ethiopier vooraan. Hoe dat uiteindelijk aan de finish was weet ik niet, want ik houd al die negers niet uit elkaar. Jeroen van Damme schijnt ook hard te zijn gegaan.
De winnaar lag erg ver voor op de nr 2, en ging naar mijn idee extreem hard. Hij zal er iets van 42 a 43 minuten over gedaan hebben. Staat straks vast wel op de site.

Verder deden mee Jaap de Hoop Scheffer (had hier al wel eens eerder meegedaan), Gijs Wanders, twee Sinterklazen-met-Zwarte-Piet, twee monniken, een blinde jongen uit mijn oude studentenflat die dus liep met zijn hand op de schouder van een vriend die wel kon zien. De Elvis die voorgaande jaren onder het luidkeels zingen van "Love me tender" over de finish kwam, was er dit jaar niet bij.

Volgend jaar hopelijk beter weer en dan doe ik ook weer mee, want het knaagde toch wel een beetje

pi_14676981
Het staat gewoon al op de site: Richard Yatich heette de broodmagere neger, en zijn tijd was 42.42. Bijna een minuut verschil met de nr 2. Tergat derde. Mooooie tijd van van Damme ook!
pi_14679758
Ik ben denk ik iets te voorzichtig begonnen, maarja, beter te voorzichig beginnen dan te snel... verder had ik nog spierpijn van vrijdagavond, maar wel lekker gelopen. Hoewel het wel frustrerend is wanneer je wordt ingehaald door vrouwen van over de 50 . Verder was het nogal koud, ik liep in korte broek. Ik heb er 1:13:15 over gedaan, ben ik gematigd tevreden over, volgend jaar doe ik denk ik weer mee en dan wil ik toch zeker onder de 1:10.
pi_14681031
Ben wezen kijken, aangezien het bij mij praktisch om de hoek is, en ik een aantal mensen kenden die meeliepen.

En tjezus...wat 'n verschrikkelijk kutweer was 't

pi_14686276
Ik heb 1:21.11 als eindijd. Was niet geheel mijn streven, maar gezien mijn eindtijd en opspelende knie ben ik eigenlijk toch dik tevreden. Verder had ik eigenlijk niet echt veel last van het weer, na een km of 2 was ik wel op temperatuur.

knie gaat nog 2 dagen zeer doen, voor de rest tevreden. Nog gezellig nagedronken in café Jos met 4 andere lopers plus aanhang, dus mijn dag is verder wel geslaagd.

Jippie!!
pi_14697848
zevenheuvelenloop gefinished in 1:16:57

ik ben er redelijk tevreden mee. en van dat weer had ik niet zoveel last. Ik was wel te laat bij de start, erg kut want dan moet je achteraan aansluiten tussen de "wandelaars". ik vond het verder wel een gezellig loopje.

pi_14712732
Ik had een eindtijd van 1:19:34

Ben er wel tevreden mee aangezien dit me eerste keer was dat ik dit liep en ook de 1e keer was dat ik 15 km heb gelopen, volgende keer hopelijk rond de 1:10

*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_14713185
Knap hoor, proficiat alle lopers...
15km over zo'n parcours, da's toch niet misselijk. Ik heb zondag met twee vrienden 10km. gelopen door de vlakke polders buiten Utrecht. Ging wel lekker, ondanks de motregen.

14 december heb ik weer een wedstrijd; 10km. Mijn doel is finishen onder de 45min. Mijn record (eerste wedstrijd ooit, vorig jaar) is 48min, dus het moet lukken.

pi_14735046
quote:
Op maandag 17 november 2003 21:27 schreef GoldieLox het volgende:
Knap hoor, proficiat alle lopers...
15km over zo'n parcours, da's toch niet misselijk.
en met zulk pisweer. Ook van mij mijn welgemeende felicitaties, dus!
pi_14739025
Het weer was inderdaad niet al te best, maar regen heeft meestal een positief resultaat op mijn prestaties (kuch). Ik deed voor de eerste keer mee en mijn eindtijd was 1:07:13.
pi_14741770
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 20:28 schreef komkommer het volgende:
Het weer was inderdaad niet al te best, maar regen heeft meestal een positief resultaat op mijn prestaties (kuch). Ik deed voor de eerste keer mee en mijn eindtijd was 1:07:13.
Netjes! Ik weet niet zeker of ik volgend jaar weer mee ga doen, ik vond het op zich wel leuk maar 15km is voor mij toch iets te ver eigenlijk. Ik wil 5km met 17km/uur gemiddeld kunnen lopen. Dat is dus mijn doel, op dit moment kan ik die afstand denk ik met 15 per uur lopen (als ik me helemaal kapot loop). Ik train op het moment eigenlijk niet en ik wil 3 keer/week gaan trainen waarvan 1 intervaltraining, 1 relatief lange duurloop (10km) en 1 snel kort rondje (3.5 km ofzo). Is het dan mogelijk om binnen nu en de batavierenrace (april ofzo?) dat gemiddelde met 2km/uur op te krikken denken jullie?
pi_14744732
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 21:59 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Ik train op het moment eigenlijk niet en ik wil 3 keer/week gaan trainen waarvan 1 intervaltraining, 1 relatief lange duurloop (10km) en 1 snel kort rondje (3.5 km ofzo). Is het dan mogelijk om binnen nu en de batavierenrace (april ofzo?) dat gemiddelde met 2km/uur op te krikken denken jullie?

Absoluut, geen probleem. Je hebt nog zo'n 5 maanden de tijd voordat de Batavierenrace (eind april) start. Meer dan tijd zat om hier aan te werken. Als je echt niet verder dan 10km. wilt lopen tijdens een wedstrijd zou ik overigens zeker geen 10km. lange duurlopen in je training opnemen.
Hoogstens een 8 a 10km. loop waarbij je heel rustig joggen combineert met versnellingen.

Een absolute beginner kan met 3x lopen per week in 3 maanden uitkomen op de halve marathon, dus waarom zou jij in 5 maanden niet je snelheid kunnen opvoeren?

pi_14752155
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 23:31 schreef GoldieLox het volgende:

[..]

Als je echt niet verder dan 10km. wilt lopen tijdens een wedstrijd zou ik overigens zeker geen 10km. lange duurlopen in je training opnemen.
Hoogstens een 8 a 10km. loop waarbij je heel rustig joggen combineert met versnellingen.

Heel rustig joggen klinkt me wel heel langzaam in de oren, dat is dubbelop langzaam. Ik ga dan wel of joggen of rustig hardlopen . 8km is inderdaad waarsch. een wat geschiktere afstand om voor die 4,6 kilometer te trainen.

Ik ben wel benieuwd of het lukt, elke km/uur sneller wordt lastiger natuurlijk.

pi_14970113
Twee maanden niets gedaan, en ik was al niet zo'n geweldige loper. Kon wel prima 10 of 15 km volhouden, maar op een lachwekkend traag tempo. En nu door familie-omstandigheden twee maanden lang geen stap verzet, dus nu is het helemaal bedroevend. Kortom: er moet weer e.e.a. opgebouwd worden.
Gelukkig is een vriendin die voorheen nooit hardliep ook bezig e.e.a. op te bouwen, en nu hebben we gisteravond even wat loopjes uitgezocht:
- 18 januari Leemkuilcross 4700m door ruig terrrein
- mei: Marikenloop 10 km op makkelijk terrein
- november: Zevenheuvelenloop 15 km over wat lichte heuvels

Prachtig gepland, zo vind ik zelf. Wellicht stoppen we er nog wat meer loopjes tussen, dat zien we dan wel weer.

pi_15011734
Geachte lezers,

Voor alle lopers, hardlopers kijk op de website
van de a.s. Midwinter Marathon van Apeldoorn, voor maar liefst
vier afstanden. T.w. de ACCRES, 7,2 km.loop
De minimarathon over 18,7 km.
De Asselronde met een afstand van 27,4 km.
en als laatste natuurlijk de marathon door de prachtige omgeving
van Apeldoorn.
Zie onze website http://www.midwintermarathon.nl

pi_15230653
Vandaag ging het echt fantastisch!

Iets na vieren trok ik de voordeur achter mij dicht voor een klein uurtje lopen rond Utrecht. Ik had van de Sint rensokken en een reflecterend hesje gekregen, dus die werden gelijk ingezet. Het weer was echt geweldig, kraakhelder en een hele mooie zon die achter de horizon zakte. Ok, het was koud, maar met een dikke trui en muts op was dat geen probleem.

Na 20-25 minuten begon het al aardig donker te worden terwijl ik door de bossen bij Rhijnauwen liep (tussen Utrecht en Bunnik), ik was echter totaal niet moe en besloot om het rondje maar wat uit te breiden. Ik zal jullie niet lastigvallen met de topografie (zegt jullie toch niks), maar ik begon te stralen toen ik in een bedrijventerrein op een bord zag staan dat het "17:25" was en "0 graden". Ik liep al bijna een uur en een kwartier en ik was nog niet thuis!

Het bleef lekker gaan, geen blaren (voor het eerst sinds ik nieuwe schoenen heb), geen zware benen. Ik zat al na 10mins in een lekker ritme en dat heb ik gewoon vol kunnen houden.

Toen ik thuis kwam was het 17:45, zomaar ff 1,5 uur gelopen, en niet eens op een slakkentempo! Er bleek ook nog een prinsesje geboren te zijn...

Overigens heb ik geen idee hoe hard ik liep, ik gok zo'n 11 a 12 km/u.
Naarmate ik dichter bij huis kwam ging het wel steeds harder, ook omdat de vermoeidheid maar niet toesloeg...

Ik weet niet of dit nou "flow" heet of de legendarische "runner's high",
maar het voelde in ieder geval goed... Ik wil volgende week zondag een 10km. wedstrijdje lopen, dus dat belooft wat.

Hebben jullie wel eens zo'n supertraining gehad? Of wellicht tijdens een wedstrijd?

zondag 7 december 2003 @ 23:35:11 #124
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_15237214
Ben van plan om volgend jaar de marathon van NY te gaan lopen. Ben ik hier de enigste of zijn er nog meer fokkers die gaan ?
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
  dinsdag 9 december 2003 @ 10:54:11 #125
76657 Maikey
This pik ik niet!
pi_15269324
Ik doe sinds enkele maandjes ook aan hardlopen. Inmiddels ben ik zwaar verslaafd en loop ik iedere week 2x Een keer op de loopbaan in de sportschool, meestal zon 4 kilometertjes. En nog eens in de week loop ik buiten, meestal 14 kilometer.
Nu krijg ik alleen zo rond de 10 kilometer last van blaren aan de binnenkant van mijn voet. Ik heb al sportsokken gekocht, en nu tape ik maar iedere keer mijn voeten in. Er moet toch een betere oplossing zijn
Wat een onzin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')