abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12644298
Ik heb de afgelopen vakantie (tot 4 aug) een erg leuk meisje ontmoet, welke nu mijn vriendin is. Het probleem alleen is dat ze zover weg woont (Wroclaw, Polen, ruim 950 km).

We bellen 1X per week, mailen minstens 1X per dag, en schrijven om de week brieven.

De eerst volgende keer dat ik haar kan zien is waarschijnlijk eind oktober, of anders pas met oud en nieuw. In oktober heb ik maar enkele dagen de tijd (klote stage) met oud en nieuw een week.

Nu wil ik graag weten, zijn er mensen met hetzelfde. Of mensen die het hebben meegemaakt. Nu moet ik wel vertellen dat ik 18 ben en zij pas 15, maar ik heb bij haar een gevoel wat ik nog nooit heb gevoeld (bij mn ex-en) en zij zegt hetzelfde te hebben.

"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:13:54 #2
60766 harige_henk
en klaar is henk
pi_12644542
Misschien kunnen zij je helpen?

kon het niet laten

dat hakt er lekker in
pi_12644738
Polen is heeeeeeeeeel ver, dat kan ik je wel vertellen. Niet alleen fysiek maar ook voor je gevoel.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:23:29 #4
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_12644837
Ik heb zelf al ruim 1.5 jaar een vriendin in de VS. We houden veel van elkaar maar de afstand maakt het af-en-toe heeeeeel erg lastig.

Bedenk goed of je dit echt wilt. Ik heb 7 maanden in de VS gestudeerd en tijdens deze periode heb ik na 2 maanden wat met jen gekregen. toen ik terug moest naaar NL hebben we er over getwijfeld het uit te maken omwille van de afstand. Maargoed echte liefde overwint alles.

edit:bovendien gaat de taal je parten spelen. ik spreek erg goed engels mar af-en-toe druk ik me verkeerd uit en dan zeg ik weat heel anders dan wat ik bedoel. Dit kan vaak minder leuke situaties opleveren. Nou valt het bij ons redelijk mee, maar ik kan me voorstellen dat het moeilijker is met pools en nederlands en waarschijnlijk duits of engels.

[Dit bericht is gewijzigd door Quintony op 22-08-2003 23:25]

Live from the USA
pi_12644873
950km kun je in ruim 6 uur doen met de auto, dat valt zelfs nog te doen voor ff een weekendje hoor:)
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:26:29 #6
7488 Quintony
pi_12644903
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:25 schreef renkie het volgende:
950km kun je in ruim 6 uur doen met de auto, dat valt zelfs nog te doen voor ff een weekendje hoor:)
950/6=160.....
dan moet je toch aaaardig doorrijden.
Live from the USA
pi_12644915
Ik heb ook een collega die vaak een weekje naar Hongarije gaat om zn vriendin op te zoeken.

Dus wat dat betreft ben je niet de enige.

Maar als je echt van deze meid houdt, dan maakt de afstand niet uit!

Als ik jou was, zou ik het gewoon geproberen! En je kan het altijd nog uitmaken als je de afstand te groot vind.

Ik zou dit echter alleen doen als ik HEEL zeker zou weten dat het voor haar net zo serieus is als bij jou.

Iemand dood maken met een blije mus.
pi_12644937
sorry hoor maar wat een ellende moet dat zijn

Vind het al erg als ze 1 meter van mij vandaan wonen
muh vriendjes duzz

zucht
pi_12644954
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:26 schreef Quintony het volgende:

[..]

950/6=160.....
dan moet je toch aaaardig doorrijden.

Niet zo'n probleem als je snachts rijd hoor (been there, done that)
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:30:26 #10
7488 Quintony
pi_12644998
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:28 schreef renkie het volgende:

[..]

uiteraard
Live from the USA
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:30:44 #11
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_12645008
kansloos
/-=]
|o-0
~~~`
pi_12645269
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:30 schreef Quintony het volgende:

[..]

uiteraard

Betaal de diesel en je kunt meerijden, kun je het zelf zien ongelovig figuur dat je bent.

Verder staat er RUIM 6 uur en een gemiddelde van 150 kun je easy halen met een TDI die niet harder dan 180-190 gaat. Laatst staan wanneer je een nog snellere bak hebt

Anyway, dis offtopic.

Ontopic : TS , wanneer je denkt dat het echt 'de' ware is lijkt me geen afstand te groot.... toch?

vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:43:03 #13
7488 Quintony
pi_12645413
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:38 schreef renkie het volgende:

[..]

Betaal de diesel en je kunt meerijden, kun je het zelf zien ongelovig figuur dat je bent.

Verder staat er RUIM 6 uur en een gemiddelde van 150 kun je easy halen met een TDI die niet harder dan 180-190 gaat. Laatst staan wanneer je een nog snellere bak hebt

Anyway, dis offtopic.

Ontopic : TS , wanneer je denkt dat het echt 'de' ware is lijkt me geen afstand te groot.... toch?

absoluut niet, al wordt het zelfs met de ware soms erg lastig hoor. Ook cultuurverschillen tellen mee. (vakanties worden wel erg goedkoop )
Live from the USA
pi_12645486
Ik heb precies hetzelfde, ik weet wat je bedoelt.

Ik was op vakantie bij mijn oom, die woont in Zegocina (dorpje in de buurt van Krakow, inde bergen, Polen) en daar heb ik ook een superleuk meisje ontmoet.Nouja, ontmoet, ik kende haar al van de vorige keren dat ik daar was maar deze keer is het meer geworden.Maar helaas moest ik na 3 weken alweer terug naar Nederland. Ik mis haar elke dag nog heel erg, en vooral omdat ze in een dorpje woont, waar nog geen internet is, alleen hele dure 56 k.
Ze schrijft af en toe welleens een email naar mij, op mijn oom's pc.

Ik ken de Poolse mentaliteit, mijn moeder is Pools, en ik zelf spreek ook een aardig woordje Pools. Die mensen daar zijn zoveel anders dan hier in Nederland. In mijn mening veel aardiger en gezelliger dan de Nederlanders.Daardoor weet ik wel dat ze niet zo snel met een andere vandoor zal gaan, want zo zijn die mensen daar simpel gezegd niet.

Ik draaf weer veel te veel af op mijn eigen verhaal:P , anywayz,

Ze is 16, en ik ben 15, Ik zie haar waarschijnlijk pas weer met kerstmis als ik daar 2 weken ben,en anders volgende zomervakantie.
Ik mis haar gewoon zo erg, maar je staat machteloos als je in Nederland woont en zij in Polen. Dus je moet je er maar bij neerleggen of er anders maar gaan wonen.Of haar hier halen natuurlijk.

Maar ik weet wat je voelt en bedoelt... ik heb precies hetzelfde..

//Dennis

[Dit bericht is gewijzigd door VeD op 22-08-2003 23:47]

pi_12645547
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:04 schreef PeuRac het volgende:
maar ik heb bij haar een gevoel wat ik nog nooit heb gevoeld (bij mn ex-en) en zij zegt hetzelfde te hebben.
Ze is 15, dus da's niet zo vreemd h'e?.
pi_12645602
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:23 schreef Quintony het volgende:
bovendien gaat de taal je parten spelen. ik spreek erg goed engels mar af-en-toe druk ik me verkeerd uit en dan zeg ik weat heel anders dan wat ik bedoel. Dit kan vaak minder leuke situaties opleveren. .
Heel herkenbaar dit...
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:54:03 #17
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_12645715
Ik heb afgelopen vakantie in turkije een heel leuk meisje uit Israel ontmoet, een one night stand maar het klikte supergoed, brutaal, lief en gewoon supergoed gevoel over. Maar ze zit in het leger als luitenante, en gaat mischien bijtekenen voor 8 jaar, die beslissing zou ze afgelopen zondag maken..
Nu heb ik haar deze week 2x gemaild heh en ik verwachtte er echt helemaal niks meer van maar ben toch wel gek van dat meisje. Nu wordt ik vanavond ineens door haar gebeld, super leuk gesprek enzo, nu blijkt dat ze niet heeft bijgetekend maar volgende maand uit het leger gaat en volgend jaar gaat studeren maar tot die tijd vakantie heeft! En dat ze net als ik ook een supergoed gevoel over ons heeft enzo, maar toch is Israel best ver weg, ze woont gelukkig in het noorden niet waar al die suicide terroristen bezig zijn.
Ene kant ben ik nu echt super super super blij maar weet niet zo goed wat ik er mee moet, ik wil wel een keertje naar israel en zij wel naar nederland en dan zie ik wel... damn
Edit:
Oja, ik ben 23 en zij is 22
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_12646792
Alvast erg bedankt, voor jullie reaktie's (verwacht er natuurlijk nog meer)
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:23 schreef Quintony het volgende:
bovendien gaat de taal je parten spelen. ik spreek erg goed engels mar af-en-toe druk ik me verkeerd uit en dan zeg ik weat heel anders dan wat ik bedoel. Dit kan vaak minder leuke situaties opleveren. Nou valt het bij ons redelijk mee, maar ik kan me voorstellen dat het moeilijker is met pools en nederlands en waarschijnlijk duits of engels.
Dat hebben wij dus ook, we maken allebei wel eens verkeerde opmerkingen, gelukkig weten we dat het vaak niet zo bedoeld is.
quote:

Uiteraard word er 's nachts gereden dan. Maar ik denk dat ik er minstend 8 uur over doe. Er staat nl (incl pauze's) 10 uur voor.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:45 schreef VeD het volgende:
Ik ken de Poolse mentaliteit, mijn moeder is Pools, en ik zelf spreek ook een aardig woordje Pools. Die mensen daar zijn zoveel anders dan hier in Nederland. In mijn mening veel aardiger en gezelliger dan de Nederlanders.Daardoor weet ik wel dat ze niet zo snel met een andere vandoor zal gaan, want zo zijn die mensen daar simpel gezegd niet.
//Dennis
Zij kent de NL mentaliteit goed, haar moeder heeft enkele vriendinnen met een NL man (toeval??? heb er maar niet naar gevraagd). En haar vader werkt 1 dag in de week voor de EU (wat precies is me onduidelijk, hij geeft ook les en is top-advocaat).
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:47 schreef Elevation het volgende:
Ze is 15, dus da's niet zo vreemd h'e?.
Volgens mij heb jij nog, geen zinnige bijdrage geleverd, zou je dat eerst willen doen voor je commentaat leverd. Dankje.

Om even atwoord te geven: Ze is erg volwassen, je zou niet zo snel zeggen dat ze pas 15 is. Ze is vaak zelfs volwassener als ik.

pi_12646846
Dat komt denkik mede door dat de kinderen daar anders opgevoed worden dan hier. Ik bedoel maar, in dat dorpje waren de meiden vriendelijk en aardig en lief, dat zieje niet vaak in nederland meer, hier zijn ze arrogant en sletterig...geld niet voor allen hoor.

//Dennis

pi_12658271
Als het ware liefde is dan maakt de afstand niet uit.Ik zou gewoon tot oktober wachten en er naartoe gaan en kijken hoe het dan gaat
pi_12659066
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:43 schreef Radiohoofdje het volgende:
Als het ware liefde is dan maakt de afstand niet uit.
Dat is cliché en gaat dus echt niet op.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_12660897
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:21 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Dat is cliché en gaat dus echt niet op.

Daar ben ik het (helaas) mee eens.

Ik riep ook altijd dat relaties waarbij je elkaar weinig ziet, erg goed kunnen gaan, totdat je (langere tijd, half jaar oid) bij elkaar komt, door samen wonen, of doordat er een dichtbij komt wonen.

Dat was het eerste waar iedereen me op wees.

Oktober is ook al niet zo makkelijk, ik zou nl naar vrienden gaan die in Dresden (stad in het oosten van duitsland) wonen gaan. 5 dagen (wo - zo) maar die dagen wil ik dus veel liever mn vriendin zien, hoewel ik hen eigenlijk ook wel weer wil zien. Waarschijnlijk doen we het zo, ik ga wo naar Dresden, en vr avond rij ik dan door naar Polen, of zij komt naar Dresen (zij kent hen ook). Zij heeft nl geen vakantie, terwijl ze dat in duitsland wel hebben, en hier ook (alleen ik niet, vanwege mn stage)

zaterdag 23 augustus 2003 @ 21:48:37 #23
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_12665059
Hmmmz... Poolse meisjes.. Ik weet er ook alles van.. (lang verhaal met genoeg-stof-voor-een-eigen-topic-onderdelen)

Maar ik had zo ongeveer hetzelfde met een heel leuk en lief meisje uit Oostenrijk (een andere keer).. Op vakantie ontmoet in Spanje, en ietsjes tè heftig verliefd geworden! Na 2 maandjes Nederland ben ik op een ochtend gewoon naar Schiphol gegaan om daar een ticket te kopen en er een paar weekjes later heengevlogen! Was een beetje bang dat dit fout kon gaan, immers we kenden elkaar alleen van een aantal dagen + nachten vakantie en een hoop e-mails, en een vliegticket naar Inssbruck is ook niuet goedkoop

Maar het werd geweldig! Hoewel niet langer dan een week had ik daar echt een hele leuke tijd, maar eenmaal terug in Nederland besefte ik (en zij intussen ook daar in Oostenrijk, hoog in de bergen) dat steeds weer maanden wachten tot je elkaar ziet iets heel zwaars is, en zo sterk was het dus ook weer niet... Niet om dat vol te houden! Dus besloten we maar als gewone vrienden, zonder steeds van die ellenlange wachtijden met elkaar om te gaan....

Mijn persoonlijke ervaring is dus dat het gewoon bijna onmogelijk is, zeker als je allebei nog studeert, geen rijbewijs hebt, thuis woont en nog jong bent...

...That makes kinda two of us...
pi_12737652
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 21:48 schreef ElCriz het volgende:
Hmmmz... Poolse meisjes.. Ik weet er ook alles van.. (lang verhaal met genoeg-stof-voor-een-eigen-topic-onderdelen)

Maar ik had zo ongeveer hetzelfde met een heel leuk en lief meisje uit Oostenrijk (een andere keer).. Op vakantie ontmoet in Spanje, en ietsjes tè heftig verliefd geworden! Na 2 maandjes Nederland ben ik op een ochtend gewoon naar Schiphol gegaan om daar een ticket te kopen en er een paar weekjes later heengevlogen! Was een beetje bang dat dit fout kon gaan, immers we kenden elkaar alleen van een aantal dagen + nachten vakantie en een hoop e-mails, en een vliegticket naar Inssbruck is ook niuet goedkoop

Maar het werd geweldig! Hoewel niet langer dan een week had ik daar echt een hele leuke tijd, maar eenmaal terug in Nederland besefte ik (en zij intussen ook daar in Oostenrijk, hoog in de bergen) dat steeds weer maanden wachten tot je elkaar ziet iets heel zwaars is, en zo sterk was het dus ook weer niet... Niet om dat vol te houden! Dus besloten we maar als gewone vrienden, zonder steeds van die ellenlange wachtijden met elkaar om te gaan....

Mijn persoonlijke ervaring is dus dat het gewoon bijna onmogelijk is, zeker als je allebei nog studeert, geen rijbewijs hebt, thuis woont en nog jong bent...

De enigste reden dat ik twijfel is de afstand, verder voel ik me geweldig. Ik ben blij denk ik dat ik niet zomaar daarheen kan, door mn stage (anders moet ik het jaar over doen). Anders zou ik daar al mn geld aan uitgeven (elke maand erheen ofso, verder me de pleuris werken om dat te kunnen betalen).

Ik heb wel een rijbewijs en doordat ik thuis woon de mogelijkheid om er gratis heen te gaan (kan dus een voordeel zijn). Alleen heb ik de tijd niet. Van school heb ik nl maar 5 vrije dagen gekregen voor 21 weken. Ik hoop er meer te krijgen van school maar dat hoor ik morgen.

Over 8 weken zie ik haar weer, krijg elke dag (veel)mail van haar en we bellen 1X per week.

Verder kan studeren ook een voordeel zijn, over een poos wil ik nl in het buitenland studeren (wou ik al voor ik haar kende) in een plaats 250km bij haar vandaan (ipv 950km). Maar dat duurt nog 1.5 jaar dus eerst maar zien of we dan nog wat hebben.

Voorlopig gaat het erg goed tussen ons en het ziet er niet naar uit dat het voorlopig minder zal worden (haar ouders staan achter haar, de mijne niet maar dat boeit niet zo, zolang ik de auto maar mee krijg).

dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:41:13 #25
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_12737944
Hmmmz 8 weekjes maar? Dat gaat wel lukken hoor!

Maar als je je bedenkt dat je steeds 8 weken of meer, ook daarna, moet wachten... Maarja, geniet er van zou ik zeggen!

pi_12738222
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:41 schreef ElCriz het volgende:
Hmmmz 8 weekjes maar? Dat gaat wel lukken hoor!

Maar als je je bedenkt dat je steeds 8 weken of meer, ook daarna, moet wachten... Maarja, geniet er van zou ik zeggen!

Daar heb je gelijk in, maar elke 8 weken een week, is hopelijk voldoende. Dan zie ik haar vaker als sommige goede vrienden, en acht weken zijn zo om. Zeker omdat ik een leuke stage heb, en meestal erg druk ben, dus dat wachten ben ik niet zo bang voor (zij heeft nog een week vakantie en heeft niet zoveel te doen).

Het is meer hoe ik me dan voel als ik haar weer zie, ben heel erg bang dat mn gevoel ineens veel minder wordt. Dat zit nu wel goed, keek op mn stage elk half uur of ik al mail van haar had, en zat daarna elke keer stukjes te lezen (t was erg veel), daar waren ze niet echt blij mee, hoewel ik me daarna beter kon concentreren.

woensdag 27 augustus 2003 @ 00:20:53 #27
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_12746235
Haha, ik weet wel zeker dat je daar niet bang voor hoeft te zijn hoor; zodra je haar weer ziet en een klein ijslaagje gebroken is is het weer als vanouds, zo niet nóg beter!

Ik weet van mn eigen ervaringen dat ik daar ook vaak bang voor ben, ook in een relatie op zich me afvragen of ik het aankomend weekend, als ik 'haar' zie nog wel zo enthousiast ben... Pas later besef je je dat dat juist wel zo is/zal zijn ..

Ik denk dat je in elk geval aankomende keer dat je haar ziet, je zeker weten weer een enorm pakket vlinders in je maag kan openscheuren... En als het contact een beetje verwaterd is dat helemaal niet erg hoor, juist beter dan op een gegeven moment een dwang voelen van (ook van haar kant wellicht): ik-moet-haar-elke-dag-iets-laten-horen!

Trust me, op een gegeven moment geeft dat niet als je dat niet doet

pi_12765957
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 00:20 schreef ElCriz het volgende:
Haha, ik weet wel zeker dat je daar niet bang voor hoeft te zijn hoor; zodra je haar weer ziet en een klein ijslaagje gebroken is is het weer als vanouds, zo niet nóg beter!

Ik weet van mn eigen ervaringen dat ik daar ook vaak bang voor ben, ook in een relatie op zich me afvragen of ik het aankomend weekend, als ik 'haar' zie nog wel zo enthousiast ben... Pas later besef je je dat dat juist wel zo is/zal zijn ..

Ik denk dat je in elk geval aankomende keer dat je haar ziet, je zeker weten weer een enorm pakket vlinders in je maag kan openscheuren... En als het contact een beetje verwaterd is dat helemaal niet erg hoor, juist beter dan op een gegeven moment een dwang voelen van (ook van haar kant wellicht): ik-moet-haar-elke-dag-iets-laten-horen!

Trust me, op een gegeven moment geeft dat niet als je dat niet doet

Dankje, soms heb ik idd dat gevoel van ik-moet-haar-wat-sturen al gaat dat meestal wel weg als ik eenmaal aan het typen ben.

Ik zal maar op jouw ervaring vertouwen dat het gevoel dan zeker niet weg is. (al twijfel ik daar nog steeds over) Al heb ik wel elke keer als ik een mailtje van haar krijg dat ik me totaal happy voel

pi_12789877
Kansloos
Er zwemmen meer vissen in de zee, gewoon flink doorzwemmen dan vind je er vanzelf 1 :D
pi_12789987
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 19:23 schreef P_Jay het volgende:
Kansloos
Bedankt voor je geweldige onderbouwing,

ik vraag me af of jij ooit verliefd bent geweest. Of dat jij nooit verder komt als "lekkere dikke tieten heb je *klap in je gezicht*

zondag 14 september 2003 @ 16:18:41 #31
67587 The_NiteAngyl
and Sylvaënor live forever
pi_13160964
quote:
Ik heb de afgelopen vakantie (tot 4 aug) een erg leuk meisje ontmoet, welke nu mijn vriendin is. Het probleem alleen is dat ze zover weg woont (Wroclaw, Polen, ruim 950 km).

We bellen 1X per week, mailen minstens 1X per dag, en schrijven om de week brieven.

De eerst volgende keer dat ik haar kan zien is waarschijnlijk eind oktober, of anders pas met oud en nieuw. In oktober heb ik maar enkele dagen de tijd (klote stage) met oud en nieuw een week.

Nu wil ik graag weten, zijn er mensen met hetzelfde. Of mensen die het hebben meegemaakt. Nu moet ik wel vertellen dat ik 18 ben en zij pas 15, maar ik heb bij haar een gevoel wat ik nog nooit heb gevoeld (bij mn ex-en) en zij zegt hetzelfde te hebben.

Jongen, ik weet precies wat je bedoelt. Mijn vriendin (njah, half-om-half eigenlijk; leg ik zo uit) woont in het midden van Oostenrijk, dat zo'n 1200 km van hier is. We zien elkaar drie keer in het jaar, en in de tussentijd moeten we het zonder elkaar doen. En zoals je al zei, we voelen iets tussen ons dat we nooit eerder gevoeld hebben. Maar in tegenstelling tot jou, beperk in mijn contacten met haar zo veel mogelijk. Ik wil afstand tot haar bewaren. Begrijp me niet verkeerd, ze is een geweldige, energieke meid om bij te zijn, maar het is haar keuze om afstand te bewaren.
Zij zit nog zeker zes jaar 'vast' in Österreich vanwege haar studies in de universiteit in Wenen, en ik kan voorlopig nog niet weg vanwege mijn studies. Enige optie is wachten-- wat we al zo'n vier jaar doen sinds wij elkaar kennen...
Maar om dit een echte relatie te noemen... twijfelachtig. Af en toe lees ik een email van haar waarin ze mij trots vertelt dat ze een nieuwe vriend heeft, en elke keer klemt er zich een hand rond mijn hart. Maar ik weet dat ze niet van mij is, en dat ze haar eigen leven heeft (wat ik ten zeerste respecteer). Ik, aan de andere kant, onthou me zoveel mogelijk van een relatie hier. Ik focus mij helemaal op die Oostenrijkse chick. Enne.., voordat jullie daarop een reactie geven ; ik heb hierover lang, heel lang nagedacht, en ik denk dat het voor mijzelf zo het beste is. Ik wil niet opscheppen ofzo, maar ik heb vrij vaak een aanzoek van een meid afgewezen, omdat ik op een één of andere manier trouw blijf aan die Oostenrijkse.

Er zijn zo weinig mensen die dit begrijpen (da's begrijpelijk). In het begin dachten m'n vrienden dat ik een één of andere internetfreak was (nah, misschien nog steeds; ik vraag er niet naar), die wat probeerde aan te pappen met een één of andere minderjarige chick uit het buitenland. Pas toen m'n maatjes dat meisje ontmoetten in real-life waren ze vrijwel meteen bekeerd en voelden ze zelfs -medelijden- met m (oh, please!). Sindsdien begrijpen zij mij wat meer dan voorheen, en begrijpen ze uiteindelijk ook waarom ik zoveel verandert ben in de afgelopen jaren (verbittert, noemt m'n beste maatje me. Verbittert vanwege het missen van een goeie vriendin).

Maarreh, PeuRac, keep the faith, en blijf haar zeggen hoeveel je van haar houd. Probeer de tijd te verdrijven met dingen die je aandacht afleiden. Maak muziek, doe huiswerk, schrijf poezië (zoals ik doe; zij is mijn muse), geniet van de natuur, doe iets waardoor je gedachten van haar afdwalen naar de real-life. Klinkt makkelijk, is het zeker niet. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik aan haar moet denken. Elke dag lijkt het alsof ze voorgoed weg is, en elke keer dat ik bij haar ben dat ik in de hemel ben... tragedy...

Een vriendelijk roosje voor de lezer,
--{-{@ the NiteAngyl

"Onto the paper scribe I the words that fro my heart move -
With every dight letter, with the ebb of ink,
The point of the quill my penmanship doth mirror."
pi_13161182
Ach,wat is nou een afstand van 950km als je zoveel om haar geeft.Zometeen zit ze zelfs in de EU,dus gevoelsmatig ook steeds dichterbij.
Ik ben zelfs driekwart Pools, heb er veel familie en ben van de zomer nog in Wroclaw geweest.
Vrienden van mij zijn zelfs op 1 dag(!) heen en terug naar Nederland gereden om mij in Groningen te bezoeken,dus alles is mogelijk.
Heel veel succes ermee,maar als je haar echt leuk vindt,moet de afstand geen probleem zijn!
pi_13186214
quote:
Op zondag 14 september 2003 16:18 schreef The_NiteAngyl het volgende:

[..]

- Reaktie -

--{-{@ the NiteAngyl

Hardstikke bedankt.

Afstand bewaren is erg moeilijk, omdat ik elke dag aan haar denk, veel.

Er zijn maar weining mensen welke begrijpen hoe het is om een vriendin in het buitenland te hebben. Onze studies zijn ook ons grootste probleem, en het duurt bij mij min nog 2 jaar, maar als ik door studeer nog 6 jaar voor ik klaar ben. Bij haar nog 3 jr langer (maar dan kan ik iig alwel daar heen), ik wil wel de laatste jaren van mn vervolg studie in het oosten van duitsland doen, dan ben ik nog maar 300km bij haar vandaan, en is het dus makkelijker om haar te bezoeken.

Ik heb 1 hele goede afleiding, dat is mn stage van 8 tot 5 denk ik nergens anders aan (tenzij ik ff nix te doen heb), als het werk waar ik mee bezig ben. Verder als ik gitaar speel of poezie schrijf dan denk ik juist meer aan haar.

quote:
Op zondag 14 september 2003 16:30 schreef Lavagirl het volgende:
Ach,wat is nou een afstand van 950km als je zoveel om haar geeft.Zometeen zit ze zelfs in de EU,dus gevoelsmatig ook steeds dichterbij.
Ik ben zelfs driekwart Pools, heb er veel familie en ben van de zomer nog in Wroclaw geweest.
Vrienden van mij zijn zelfs op 1 dag(!) heen en terug naar Nederland gereden om mij in Groningen te bezoeken,dus alles is mogelijk.
Heel veel succes ermee,maar als je haar echt leuk vindt,moet de afstand geen probleem zijn!
950km is een klote eind als je student bent met net genoeg geld om rond te komen, en geen auto hebt. En in 1 dag open neer kan niet als je alleen rijdt, en is voor mij veel te duur.

En de afstand is lastig en een probleem, maar geen onoverkomelijk probleem.

Verder over 5 weken zie ik haar weer, kan alleen GVD geen slaapplaats regelen waar we samen kunnen slapen. diegene waar we nu kunnen logieren kunnen we alleen apart slapen Ben nu keihard bezig om een ander adres te vinden waar het wel kan.

dinsdag 16 september 2003 @ 18:07:14 #34
67587 The_NiteAngyl
pi_13214370
quote:
Op maandag 15 september 2003 17:50 schreef PeuRac het volgende:

[..]
Er zijn maar weining mensen welke begrijpen hoe het is om een vriendin in het buitenland te hebben. Onze studies zijn ook ons grootste probleem, en het duurt bij mij min nog 2 jaar, maar als ik door studeer nog 6 jaar voor ik klaar ben. Bij haar nog 3 jr langer (maar dan kan ik iig alwel daar heen), ik wil wel de laatste jaren van mn vervolg studie in het oosten van duitsland doen, dan ben ik nog maar 300km bij haar vandaan, en is het dus makkelijker om haar te bezoeken.

Ik heb 1 hele goede afleiding, dat is mn stage van 8 tot 5 denk ik nergens anders aan (tenzij ik ff nix te doen heb), als het werk waar ik mee bezig ben. Verder als ik gitaar speel of poezie schrijf dan denk ik juist meer aan haar.

[..]

En de afstand is lastig en een probleem, maar geen onoverkomelijk probleem.

Verder over 5 weken zie ik haar weer, [...]

Nou, PeuRac, als ik jouw verhalen en reacties zo lees, schelen wij hardstikke nix van elkaar. Zowel in de kleine als in de grote dingen. Belemmering wat betreft studies (nou, in principe zijn mijn studies helemaal geen belemmering voor mij, maar allé), gitaar spelen en poezië schrijven... tja, fraulein is m'n muze en voor haar heb ik tìg werken en een handjevol nummers geschreven.
Zoals ik in een reply in een andere topic geschreven had, aan het eind van m'n studies (half jaartje ofzo, als ik even doorwerk) kan ik verhuizen naar Oostenrijk. Alleen m'n werk gaat het wat minder vinden, maar goed, die kunnen het dak op wat dat betreft. Haar studies duren nog zo'n vijf of zes jaar, maar ik heb genoeg geduld voor dat soort dingen. Aan het eind van d'r studies zullen we samen kijken waar het beste wonen is; Nederland of Oostenrijk. Nederland denk ik, wat betreft werkbeschikbaarheid, CAO en economie, maar da's allemaal bijzaak-- ik dwaal behoorlijk af.

Je begon over je stage; het is heel normaal dat je afleiding vind in je werk. Naar mijn mening ligt er ook aan wat voor werk je doet (technisch of kok bijvoorbeeld), maar het leidt natuurlijk enigzins af van je privèleven. Gelukkig werk ik nu aan een project samen met een geweldige collega die wel intresse toont in m'n verhalen over 'ik en zij'.

De periode waarin ik ongeloofelijk verliefd was, heb ik geloof ik al achter me. Nu zit ik in een soortement van periode dat ik de toekomst tussen mij en haar aan het regelen ben. Geldzaken, huis, werk, studie- en cursusmogelijkheden in het buitenland, etc. De moeilijkste periode heb ik al achter de rug; het moment dat ik 'r vertelde wat ik voor haar voelde. Het duurde een half jaar eer ik een duidelijk antwoord kreeg. Ze zei 'ja'. Maar dat half jaar was een tijd van twijfel, soortement van depressie en veel geschrijf (poetry). Dat is nu voorbij. Nu komende winter. Ik kan niet wachten tot ik samen met 'r kan snowboarden

psje. Ik weet natuurlijk niet of je een autorijbewijs heb, maar mocht het zo zijn, zou afstand geen probleem mogen zijn. 950km is in een dag te doen. De eerste keer dat ik naar Oostenrijk reed was 1200km in 10 uur (best hard gereden in Duitsland... 200km ph ) Is dus te doen voor als je een weekje vrij kan krijgen. Oi! Maar da's mijn mening natuurlijk! Veel succes gewenst met alles wat komen gaat in een toekomst waar jullie samen zullen zijn.
psje². En mocht je 'r over vijf weken zien, zeg 'r dan dat jullie niet de enigste zijn. Dat geeft hoop.

En ik tos een roosje toe naar een ieder in deze topic;
--{-{@ the NiteAngyl, la tragedienne

pi_13252647
Hee PeuRac!

Ik zie nu pas dit topic en wil toch wel ff reageren. Het lijkt me nu wel prettig dat je in ieder geval veel afleiding hebt, want anders zou je er natuurlijk de hele dag aan 't denken zijn. Ik heb respect voor je dat je het wachten zo lang kan volhouden, want ikzelf zou het niet kunnen. Als ik een vriendin heb, vind ik een week nog te lang... Maar zo zit iedereen anders in elkaar. Ik hou niet van lange termijn plannen en met zo'n relatie moet dat natuurlijk wel gebeuren. Als je haar wilt zien, kun je natuurlijk niet ff zeggen "ik kom morgen wel ff langs". Je moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe je ermee omgaat, ik kan je daarover geen advies geven, maar als jij er gelukkig mee bent, dan is het toch goed? Je moet je natuurlijk wel even afvragen of je er dan ook écht gelukkig mee bent. Want zo lang wachten terwijl je weet dat het uiteindelijk toch niet echt helemaal lekker zit, is natuurlijk ook alleen maar frustrerend. Succes ermee!

Don't let my username fool you...
  donderdag 18 september 2003 @ 01:04:57 #36
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_13253502
Hee PeuRac!

Hier even de mening van ook_gek. ( en nog serieus ook )

Ik kan niet voor jou beslissen of een lange afstand relatie te doen is of niet. Dat ligt gewoon aan de persoon. Helemaal top dat je jij je nu goed voelt met haar. Maar als we eerlijk zijn. Zeggen we niet bij elke vriendin dat DIT de ware is. Dat je je anders voelt dan bij je andere vriendinnen. Dat dit nu eindelijk de ware is? Ik zelf heb het wel. Want waarom een relatie beginnen als het niet goed voelt?

Je vriendin zegt dat ze het ook zo voelt. Met alle respect maar vergeet niet dat ze 15 is en tussen kind en volwassen in zit. Ze kan heel volwassen over komen. Maar het is en blijft toch een jonge vrouw. Waar bij je je kan af vragen of ze wel precies weet wat ECHTE liefde is. Ze zegt dat het nu anders voelt. Maar hoe weet ze dat. De kans dat ze een echte relatie heeft gehad is vrij klein. Mijn advies is dan ook dat je dit wel een beetje in je achterhoofd houd.

Het is eigelijk heel simpel allemaal.
Als jij het er voor over hebt om lang te wachten en haar weinig te zien. Moet je dat zeker doen! Niemand kan dat bepalen voor je.

Ik zeg altijd tegen iedereen. Je moet doen wat je hard je in geeft. Maar vergeet niet dat liefde blind maakt en dat je soms vreemde dingen kan denken en doen. Probeer zo nuchter en realistie,s te blijven.

Maar belangrijker is. GENIET van de momenten dat jullie samen zijn.
Heel veel sterkte en doe wat jij denkt dat het beste is. Dat is het beste advies dat ik je kan geven. Mijn verhaal is alleen maar een mening. En jij moet kijken wat je met die mening moet doen. Het is aan jou.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_13256612
Verslavend he die Poolse meiden?

Hier nog een Nederlander die helemaal is gevallen voor een Poolse meid. Leerde haar kennen in een Nederlandse kroeg. Ik een leuke Nederlandse openingszin verzinnen, komt zij opeens naar me toe en sta ik met m'n bek vol tanden!

Het probleem is wellicht dat jullie nog wat jong zijn. Mijn vriendin komt tijdelijk bij mij wonen, totdat Polen in 2004 bij de unie komt. Dan kan ze een kamertje voor haar zelf vinden. Het verkrijgen van een verblijfsvergunning is een vervelend en vooral langdradig proces. Maar voor mijn vriendinnetje was het het allemaal waard!

Wat ik wel weet, was dat ze zou besluiten om terug te gaan naar Polen, ik geen relatie op afstand ga houden, en er dus een punt achter zet. Ik zou er helemaal kapot van zijn, maar persoonlijk geloof ik niet in zo'n relatie.

Maar zoals al eerder gezegd is verschilt dit natuurlijk per persoon he? Als jij bereid bent op haar te wachten, totdat jullie na een paar jaar gelukkig met elkaar kan zijn: doen! Het wordt alleen wel pittig denk ik!

Tsja, verder kan ik je niet zo goed helpen, omdat mijn vriendin gewoon hier bij mij in Nederland woont. Wellicht dat ik (en mijn vriendin) je in de toekomst kunnen helpen met administratieve rompslomp en evt. Poolse contacten hier in NL. Dan geef je maar een gil!

Succes dus!

Hoe communiceren jullie eigenlijk? Engels? Duits?

[Dit bericht is gewijzigd door Rickman_ op 18-09-2003 10:20]

donderdag 18 september 2003 @ 11:49:44 #38
61288 Duna
Still Going Strong
pi_13259008
quote:

Jeetje en ik vind Eindhoven al ver.... (150 km bij mij vandaan)
Dus ik mag niet meer klagen
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
pi_13264661
* Monk meldt zich ook een lange afstands relatie

Ridderkerk - Groningen 250km

We zien elkaar eigelijk bijna ieder weekend en af en toe als ik vrij ben een dagje tussendoor en dan gewoon op 1 dag heen en weer. Het grote voordeel vind ik wel is dat je ouders niet zeiken dat je bij elkaar slaapt. En de relatie verandert ook niet snel in een sleur, elke keer als ik haar nu zie is het echt 100% passie

Maarja Polen is toch nog wel een stukkie verder

donderdag 18 september 2003 @ 16:53:36 #40
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_13267458
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:45 schreef VeD het volgende:

Die mensen daar zijn zoveel anders dan hier in Nederland. In mijn mening veel aardiger en gezelliger dan de Nederlanders.Daardoor weet ik wel dat ze niet zo snel met een andere vandoor zal gaan, want zo zijn die mensen daar simpel gezegd niet.

//Dennis

En waar komen al die Poolse purnohoeren dan vandaan?

Jij mot nog veel leren jongen.

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_13268739
Right, en dan hier iemand aan het woord die er ook daadwerkelijk geweest is.
Van hier naar Wroclaw is dus wel even wat meer als 6,5 uur rijden. Jullie vergeten 1 files 2 de grens en 3 de wegen in Polen.
Wij hebben aan de grens fijn even anderhalf uur staan wachten voor we dat stomme stempeltje in het paspoort hadden.
Bovendien wil je op die wegen echt niet harder rijden dan strikt noodzakelijk is. Wat hier een provinciale weg (N wegen dus) is, is daar een 1337 snelweg. Het verschil is dan dat hier die wegen glad zijn, en daar sporen van 10cm diepte heel normaal zijn. (en ja, dat heb ik voor de grap eens opgemeten!!)
Komt nog bij dat die Polen rijden als gekken. Geen pretje als je een zwak hart hebt of snel nerveus word

Overigens zijn wij via Poznan gegaan omdat we daar ook langs moesten. De weg van Poznan naar Wroclaw is niet je van het zeg maar... Als je via Frankfurt AO daarheen rijd kom je dus ook via die weg. Eventueel kun je de A7 afknallen in duitsland richting Neurenberg en dan ergens de grens overwippen. Houd er dan wel rekening mee dat je echt in the middle of nothing terecht komt. De mensen spreken in dat soort gebieden vaak ook weinig anders als pools

Overigens is het een erg mooi land vind ik, vooral het zuidelijkere stuk. Als je de kans krijgt moet je echt eens in Krakow gaan kijken. Is een hele mooie stad vind ik. En als je daar bent moet je eigenlijk ook de moeite nemen om even naar auswitch (of hoe je het ook schrijft ) te rijden...

Naar Poznan (qua kilometers van hier uit ongeveer gelijk) reden wij er ruim 9 uur over. For the record: mijn pa rijd een Audi A6 2,5l V6 TDI 150pk, en we hebben allebei ruim 180 gereden de hele tijd, met om de like 4 uur ff 5 minuten pissen en dan stoeltje wisselen.

Edit: ik moet erbij vertellen dat er overal en nergens aan de weg gewerkt word en dat er heel sporadisch een stukje fonkelnieuwe snelweg as we know it ligt, en die zijn _erg_ goed begaanbaar. Vaak wel tolwegen, maar betaal er maar een paar Zlotty voor, het kost toch geen ene flikker

[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_13298311
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:45 schreef Bartholomeus het volgende:
Right, en dan hier iemand aan het woord die er ook daadwerkelijk geweest is.
Van hier naar Wroclaw is dus wel even wat meer als 6,5 uur rijden.
Naar Poznan (qua kilometers van hier uit ongeveer gelijk) reden wij er ruim 9 uur over. For the record: mijn pa rijd een Audi A6 2,5l V6 TDI 150pk, en we hebben allebei ruim 180 gereden de hele tijd, met om de like 4 uur ff 5 minuten pissen en dan stoeltje wisselen.

Edit: ik moet erbij vertellen dat er overal en nergens aan de weg gewerkt word en dat er heel sporadisch een stukje fonkelnieuwe snelweg as we know it ligt, en die zijn _erg_ goed begaanbaar. Vaak wel tolwegen, maar betaal er maar een paar Zlotty voor, het kost toch geen ene flikker

Klopt, ik reken op 10u ongeveer, maar over 5 weken zie ik haar in Dresden (Duitsland, tegen de Poolse grens) en dat is wel 6/6.5u rijden.

Als ik naar Polen ga (rond oud en nieuw) rij ik 's nachts en heb je dus veel minder last van files ed.

Ik heb nog geen id hoe ik moet rijden dan, zoek dat tegen die tijd wel uit. Naar Dresden weet ik al hoe ik moet rijden (ben er al vaker geweest).

Verder lijkt Polen me een erg mooi land.

quote:
Op donderdag 18 september 2003 16:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

En waar komen al die Poolse purnohoeren dan vandaan?

Jij mot nog veel leren jongen.

Die komen waarschijnlijk uit arme dorpjes, of arme gedeeltes uit de stad.

Mijn vriendin komt uit een totaal andere 'klasse', haar vader heeft een zeer goede baan (werkt voor t europesche gerecht oid), ze gaat naar een goede (dure) school en doet daarnaast een school vergelijkbaar met t conservatorium.

pi_13299228
Hoi TS,

Hier nog iemand met een vriendin uit Polen. Wel wat ouder (23 en 22) dan jullie maar dat maakt het niet minder moeilijk natuurlijk. Zij woont tussen Wroclaw en Krakow in en binnenkort in Wroclaw.
Ik heb haar ontmoet toen ze 3 maanden stage liep in Den Haag (ambassade) en had eerst zo iets van: ja, daag, daar ga ik niet aan beginnen. Maar ja, het kriebelt dan toch en je waagt de gok.
Ik doe een fulltime studie en werk 24 uur in de week, maar het is toch gelukt om elkaar iedere maand te zien dit jaar. Het vergt wat improvisatie, maar het is goed mogelijk. Zij heeft bijvoorbeeld stages geregeld in de Belgische ambassade, Europees Parlement. Vanaf volgend jaar wordt het allemaal (iets) makkelijker.

Helaas heb ik geen auto en kan er ook niet zomaar eentje lenen, dus ik ben aangewezen op de bus, reistijden varieren enorm (niet druk: 13 uur. Wel druk: 20 uur), maar altijd 's nachts.
Wat er wordt gezegd over de wegen klopt wel, maar ze zijn erg veel aan het verbouwen, veel nieuwe wegen, maar dus nog lang niet overal.

Verder wens ik je natuurlijk heel veel succes. Verhalen over hoeren moet je je niets van aantrekken. Er zijn er natuurlijk die voor het geld hebben gekozen, maar ontelbaar Nederlandse studentes doen dit werk ook. Mijn ervaring is dat de mensen daar ontzettend vriendelijk zijn, gastvrij, etc. Verder krijgt de jeugd gewoon Engels te leren en vooral de mensen in het zuiden en westen spreken Duits (is ook een oud gedeelte van Duitsland), niet zo'n heel groot probleem dus.

Verder wens ik je dus erg veel succes en wijsheid en plezier!!!

maandag 22 september 2003 @ 12:47:03 #44
67587 The_NiteAngyl
pi_13356381
*schop*

Iemand hier nog meer -zinnigs- aan toe te voegen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd op reacties van mensen die zowel hier wel en niet mee te maken hebben, of er gelijkenissen in vinden.
Nou mensen, laat eens wat -serieus- horen!

maandag 22 september 2003 @ 13:33:20 #45
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_13357402
quote:
Op zondag 14 september 2003 16:18 schreef The_NiteAngyl het volgende:

[..]

Jongen, ik weet precies wat je bedoelt. Mijn vriendin (njah, half-om-half eigenlijk; leg ik zo uit) woont in het midden van Oostenrijk, dat zo'n 1200 km van hier is. We zien elkaar drie keer in het jaar, en in de tussentijd moeten we het zonder elkaar doen. En zoals je al zei, we voelen iets tussen ons dat we nooit eerder gevoeld hebben. Maar in tegenstelling tot jou, beperk in mijn contacten met haar zo veel mogelijk. Ik wil afstand tot haar bewaren. Begrijp me niet verkeerd, ze is een geweldige, energieke meid om bij te zijn, maar het is haar keuze om afstand te bewaren.
Zij zit nog zeker zes jaar 'vast' in Österreich vanwege haar studies in de universiteit in Wenen, en ik kan voorlopig nog niet weg vanwege mijn studies. Enige optie is wachten-- wat we al zo'n vier jaar doen sinds wij elkaar kennen...
Maar om dit een echte relatie te noemen... twijfelachtig. Af en toe lees ik een email van haar waarin ze mij trots vertelt dat ze een nieuwe vriend heeft, en elke keer klemt er zich een hand rond mijn hart. Maar ik weet dat ze niet van mij is, en dat ze haar eigen leven heeft (wat ik ten zeerste respecteer). Ik, aan de andere kant, onthou me zoveel mogelijk van een relatie hier. Ik focus mij helemaal op die Oostenrijkse chick. Enne.., voordat jullie daarop een reactie geven ; ik heb hierover lang, heel lang nagedacht, en ik denk dat het voor mijzelf zo het beste is. Ik wil niet opscheppen ofzo, maar ik heb vrij vaak een aanzoek van een meid afgewezen, omdat ik op een één of andere manier trouw blijf aan die Oostenrijkse.

Er zijn zo weinig mensen die dit begrijpen (da's begrijpelijk). In het begin dachten m'n vrienden dat ik een één of andere internetfreak was (nah, misschien nog steeds; ik vraag er niet naar), die wat probeerde aan te pappen met een één of andere minderjarige chick uit het buitenland. Pas toen m'n maatjes dat meisje ontmoetten in real-life waren ze vrijwel meteen bekeerd en voelden ze zelfs -medelijden- met m (oh, please!). Sindsdien begrijpen zij mij wat meer dan voorheen, en begrijpen ze uiteindelijk ook waarom ik zoveel verandert ben in de afgelopen jaren (verbittert, noemt m'n beste maatje me. Verbittert vanwege het missen van een goeie vriendin).

Maarreh, PeuRac, keep the faith, en blijf haar zeggen hoeveel je van haar houd. Probeer de tijd te verdrijven met dingen die je aandacht afleiden. Maak muziek, doe huiswerk, schrijf poezië (zoals ik doe; zij is mijn muse), geniet van de natuur, doe iets waardoor je gedachten van haar afdwalen naar de real-life. Klinkt makkelijk, is het zeker niet. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik aan haar moet denken. Elke dag lijkt het alsof ze voorgoed weg is, en elke keer dat ik bij haar ben dat ik in de hemel ben... tragedy...

--{-{@ the NiteAngyl

Maar ondertussen ligt ze wel met andere boys te krikken, terwijl jij wel trouw aan haar bent? OMG
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 22 september 2003 @ 14:01:47 #46
67587 The_NiteAngyl
pi_13358082
quote:
Op maandag 22 september 2003 13:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Maar ondertussen ligt ze wel met andere boys te krikken, terwijl jij wel trouw aan haar bent? OMG
Een beetje direct gezegd, maar ik moet een tegenstelling maken. We hebben een maar al te grote vertrouwen in elkaar (ik zal maar niet zeggen hoe we dat 'gemerkt' hebben ), en ook al zie ik 'r maar drie keer in het jaar-- ik heb er alle vertrouwen in dat zij niet vreemd gaat. En zij doet hetzelfde. En dat ze af-en-toe een nieuwe vriend heeft.., tja, 9vd10x gaat het toch uit. Whoa-- niet dat ik het slechtste voor haar heb natuurlijk! Maar uiteindelijk hebben we allebei ons eigen leven. Maar het mooiste is natuurlijk als onze paden elkaar -opnieuw- zullen kruisen en we samen datzelfde pad kunnen bewandelen.
Da's nou echte liefde, jongen. Hoewel ik ooit dacht dat het nooit zou bestaan zit het allemaal in me, om me heen, en geef ik het aan een ander.
Het leven kan mooi zijn.

{{edit: Spelfoutjes}}

[Dit bericht is gewijzigd door The_NiteAngyl op 22-09-2003 14:05]

pi_13358119
Ik vind Groningen - Alkmaar al ver.
pi_13370854
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 20:28 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Klopt, ik reken op 10u ongeveer, maar over 5 weken zie ik haar in Dresden (Duitsland, tegen de Poolse grens) en dat is wel 6/6.5u rijden.

Als ik naar Polen ga (rond oud en nieuw) rij ik 's nachts en heb je dus veel minder last van files ed.

Ik heb nog geen id hoe ik moet rijden dan, zoek dat tegen die tijd wel uit. Naar Dresden weet ik al hoe ik moet rijden (ben er al vaker geweest).

Verder lijkt Polen me een erg mooi land.

Wat ik me ervan herinner is de rest van de handelsmissie destijds direct naar Wroclaw gegaan. Volgens mij zijn die de duitse A7 naar Neurenberg afgeknald, en dan via de poolse grotere wegen terug een stukje naar boven. Zeker weten doe ik dat niet, maar een beetje good oldfashion kaart kan je daar prima mee helpen. Bij de ANWB zijn overigens prima kaarten van Polen te koop Vooral de snelheids/tijdswinst moet je in duitsland op de snelweg pakken.
quote:
Die komen waarschijnlijk uit arme dorpjes, of arme gedeeltes uit de stad.

Mijn vriendin komt uit een totaal andere 'klasse', haar vader heeft een zeer goede baan (werkt voor t europesche gerecht oid), ze gaat naar een goede (dure) school en doet daarnaast een school vergelijkbaar met t conservatorium.

Het welkomstcommitée aan de grens bestaat inderdaad uit de dames uit de onderlaag van de bevolking uit de dorpjes waardoor de grens omgeven is. De dames uit de 'upperclass' van de bevolking zijn ronduit goed gemanierd te noemen

Over het duits spreken: kijk daarmee uit. Er zijn een hele hoop Polen die nogsteeds kwade gevoelens jegens de duitsers hebben, in verband met de duitse bezetting in de tweede wereldoorlog. Vooral de ouderen die dit nog meegemaakt hebben slaan je ongeveer verrot als je in het duits begint, of zijn daar tenminste toe in staat. Probeer liever engels, en anders handen- en voetenwerk. De jongere generatie zal er minder problemen mee hebben.

ja, ik heb eens een oude poolse lul achter me aan gehad omdat ik in het duits begon ja

Over het 's nachts rijden: In duitsland zal dat geen probleem zijn, maar in Polen is het echt af te raden als je er voor het eerst komt. De bewegwijzering is weliswaar logisch, maar zéér onduidelijk. Het kan goed zijn dat je een plaatsnaam op een bordje ziet, dat volgt, en het vervolgens voor 150km niet meer terug ziet. En dan opeens duikt die naam weer op.
Dit komt omdat in Polen iedere gemeente zelf verantwoordelijk is voor wat op welk bordje waar staat.
Overdag kun je nog een keer een pool aanschieten en op de kaart wijzen naar de plaats waar je heen wilt. Wijzen ze je vanzelf in de goede richting

Ik zou zeggen: succes

[Dit bericht is gewijzigd door Bartholomeus op 22-09-2003 22:03]

pi_13375476
ik heb een poolse vriendin gehad.Ik ken ook een heleboel poolse vrouwen. 1 tip: absoluut onbetrouwbaar!!
pi_13375608
relaties op lange afstand lopen vrijwel altijd uit op een fiasco omdat je gewoonweg niet permanent bij elkaar bent en hierdoor elkaar ook niet beter en intensief kan leren kennen (ik praat uit ervaring) verwacht niet teveel van je relatie met deze dame, ook al heb je er erg veel voor over om je relatie een goede kans te geven zal het gegarandeerd uitlopen op een groot drama. Afstand lijkt relatief maar dat valt heel erg tegen.
pi_13378594
Sinds ruim een half jaar ben ik (24) heel erg verliefd op mijn Noorse vriendin (20), en misschien ben ik wel een bewijs dat een relatie op afstand wel degelijk kan slagen, want we gaan volgende week samen wonen hier in NL
Ik heb er eigenlijk geen moment echt veel moeite gehad om zo ver van elkaar te wonen (met de auto 2600km/vliegtuig+trein 9 uur) we hebben gewoon heel veel contact met elkaar gehad via internet, sms, telefoon en we hebben elkaar regelmatig ontmoet voor (lange) weekeinden. Zorg er gewoon voor dat je elkaar af en toe op zoekt (kan elke maand zijn maar ook 2x per jaar) en dat je dat ruim van tevoren plant zodat je er beide naar uit kan kijken. Alles klikte ZO ontzettend goed met elkaar dat we een tijd geleden besloten hebben dat ze bij mij komt wonen. Ze heeft intussen haar baan opgezegd en ik ga eind deze week met de auto naar Noorwegen om haar 'op te halen' inclusief alles wat zij mee wil nemen naar Nederland. Uiteraard met alle voorbereidingen die daar bij komen kijken. Als de liefde echt is, en je wilt beide exact hetzelfde, dan zul je zien dat liefde alles overwint.
  woensdag 24 september 2003 @ 06:47:57 #52
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13402864
quote:

[..]

Heb ooit een vriendin in Mannheim gehad.... da's zo'n 650 km van waar ik woonde. Effe doorkarren en binnen een uurtje of 4 was ik er wel. Duitse snelwegen kun je tenminste doorblazen. En dan inderdaad s'nachts, ging vrijdagavond lekker vroeg me nest in, stond om 4:00 op, en was voor half negen in Mannheim
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_13407350
quote:
Op woensdag 24 september 2003 06:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Heb ooit een vriendin in Mannheim gehad.... da's zo'n 650 km van waar ik woonde. Effe doorkarren en binnen een uurtje of 4 was ik er wel. Duitse snelwegen kun je tenminste doorblazen. En dan inderdaad s'nachts, ging vrijdagavond lekker vroeg me nest in, stond om 4:00 op, en was voor half negen in Mannheim

Nogmaals, in Duitsland is dat goed te doen, maar als je voor het eerst in Polen komt en dus voor het eerst met de bewegwijzering en de wegen an sich aan het stoeien komt, is het echt af te raden. Been there, done that dus
  zondag 19 oktober 2003 @ 21:04:43 #54
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_13992459
Ik ben nèt vers en wel terug uit Lublin (Polen) en 3x raden wat mij weer overkomt: ik kwam er een heel leuk meisje tegen waarmee ik een geweldige avond heb gehad... Gelukkig was ze dit weekend weg en zag ik haar dus helaas niet meer... Vreesde anders voor het bekende damn-i-don't-want-to-go-home-effect

zondag 19 oktober 2003 @ 21:09:12 #55
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_13992575
BTW (off-topic-post-ivm-après-vacance-enthousiasme ): Polen rules! Wat een prachtig land... Een hele ervaring als je er nog nooit bent geweest ook Maar één van mijn vrienden waarmee ik er heen reed was zelf Pools (we bezochten o.a. z'n geboorte-stad) en ik moet zeggen dat dat aardig van pas kwam. De bewegwijzering is idd nogal knudde en snelwegen zijn er een absolute zeldzaamheid (eerder krakkemikkige tweebaanswegen en rommelige 3-baans) waardoor je lang onderweg bent, maar het is best te doen!
pi_13992939
3000 km hier, en toekomst heeft het allemaal vast niet, maar we zien elkaar zo''n beetje eens per maand, en genieten er allebei nog heel veel van. De telefoonrekening loopt ondertussen ook best wel op, want hij heeft geen echte internettoegang die dat een goed alternatief maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')