Babietjes:
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
1 maart 2003: Wesley, zoon van Dwork (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
* 15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
* 15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
* 26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
* vermeldingen in het rood zijn officiele fokbaby's
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 10-09-2003 10:04]
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 19:37 schreef easy-going het volgende:
Cassettebandjes kunnen wij nog wel afspelen
Ik zat me alleen te bedenken over de videobanden. Wij hebben nu nog een videorecorder, maar tegen de tijd dat Sven echt wat met die serie kan weet ik niet of we dan al helemaal over zijn naar de DVD.
Ik zie het al voor me, mama wat is dat voor band. Nou Sven dat is nu een videoband
En Isa is ook al zo schattig . Ze worden inderdaad al heel snel groter.
Nou, alles gaat goed met Chiara, ze doet het goed hoor. Momenteel is wel wat meer huilerig en is ze mega aan het kwijlen, ik heb het vermoeden dat er een tandje gaat doorkomen, maar dat denk ik nu al bijna 2 weken...:? Hoe lang kan dit duren?
Normaal gaat ze rond 19:00 uur slapen, maar nu ligt ze al vanaf die tijd te lachen en ons met grote ogen aan te kijken. Remco kwam al met Chiara op de arm weer in de huiskamer... Vooruit dan maar, als je dan niet moe bent kom je nog maar even op schoot zitten TV kijken. Maar goed, nu vind ik het wel welletjes en heb haar naar bed gebracht, ligt xe nu nog te kraaien... Vermoedelijk duurt het niet lang meer voor dat ze slaapt.
quote:Hahahaha, ja ik weet het... maar ik bedoel eigenlijk hoe lang het kan duren voordat het tandje door komt. Of zijn hier geen gemiddelden oid voor...
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:31 schreef Rewimo het volgende:
Dat kwijlen duurt tot ruim nadat ze alle tandjes en kiesjes hebben
Inmiddels heeft Freek toch een aardig bekkie met tandjes en kiesjes, maar de kwijl komt er nog steeds in golfjes uit... Geen slabbetje langer dan een uur tegen bestand
Meestal zien wij hier opeens weer iets nieuws in 't bekkie zitten en zeggen dan eensgezind; "Oh joh... dat was het! (vult u maar in, spuitluiers/sjaggerijnig/rode wangen/niet slapen/veel slapen).
Als het tandje door is is het leed geleden, maar hoe lang dat dan al in dat kaakje zit te wurmen? Ik heb geen idee.
quote:O vandaar, Sven is al een aantal dagen flink aan het kwijlen
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:38 schreef Leah het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat ze rond een maand of 3 ook gaan kwijlen doordat de speekselklieren gaan werken.Inmiddels heeft Freek toch een aardig bekkie met tandjes en kiesjes, maar de kwijl komt er nog steeds in golfjes uit... Geen slabbetje langer dan een uur tegen bestand
quote:Jaaah, we maken er meteen een travootje van
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:39 schreef Knorretje het volgende:
moussy: heb de voorste zakjes gehad, ga morgen ffies verder tenzij je op zoek bent naar snoezige roze overslaghemdjes en jurkachtige dingen
Ik ben vanavond met René even op verjaardag geweest bij een nichtje en daar zat 1 van mn schoonzussen die was-wonder is... Ze eeft van 1 van dr jongens de baby-was in de droger gedaan en die was is dus miniscuul geworden Ik geloof dat ik door haar fout gered ben
Ik eis nu wat foto's! Chiara al veel te lang niet gezien, waar blijft een update van Cas? Norah en Noa al veel te lang niet gezien, Jadey mag ook wel weer eens. En natuurlijk al die anderen die ik vergeten ben. We hebben nog een Lars, en Sven, vallen Jonas en Tristan nog onder de babies? Etc etc.
Hoe is het trouwens met Carmen? Ik weet dat dat via Golfer loopt, maar wie weet kan hij eens zeuren om een update en wellicht een fotootje? En als ik nou beken dat ik ook hooligan-connecties heb, zou pappa Carmen zich dan hier eens willen laten zien? Dan beloof ik een foto van Isa in een Ajax-badjasje (of is dat juist foute boel?)
quote:Zeg, ik heb van de week nog een foto geplaatst in het kids foto topic! Nou vooruit, ik ga er nog 1plaatsen.... je kan 'm binnen een minuutje bewonderen!
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:05 schreef phileine het volgende:
Ik eis nu wat foto's! Chiara al veel te lang niet gezien!
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:06 schreef phileine het volgende:
Ha zie nu pas het wasdroger-verhaal van Mous. Da's ook een mooie manier om aan je kleertjes te komen. Ik heb ook een prachtig wollen antroposofen-hempje in de wasdroger gestopt, dat bewaar ik nu voor als Isa later een barbie heeft.
Zo heb ik van een wollen trui van mij, een trui voor René gemaakt
De update van Cas... nou... Hij is afgevallen naar 2600 gram en is nu net 40 gram aangekomen Met drinken kwam hij niet verder dan 30,40 cc met soms een uitschieter naar 60 cc maar dat is maar 3x voorgekomen. Poepen is helemaal een zeldzaam iets voor hem
Vanmorgen zijn we maar begonnen met een andere speen op de fles. maakte geen zak uit. Andere voeding... de verpakking zat gelukkig nog dicht, toen belde het cb al.'Toch geen andere voeding, maar aan blijven modderen. Dat zag ik dus écht niet zitten. vooral niet omdat Peet hardstikke bang is dat het niet goed gaat met Cas. Ik ook natuurlijk, maar anders, moedergevoel he ..
'Vlák voor ik een voeding zou maken kwam er een wijkverpleegkundige even wegen. Weer niks aangekomen, maar gelukkig ook niet afgevallen. Weer overleg ivm de voedingen en het drinken van meneertje. Tóch een andere voeding, een licht verteerbare. Dit omdat hij de ene keer lekker door drinkt en de voeding er na er een potje van trapt. Ik kreeg ook de indruk dat hij de eerste voeding waar hij aan zat niet zo lekker vond, maar die van het ziekenhuis tuterde hij zo weg
Vanavond heeft hij zijn eerste fles Omneo gekregen en die heeft hij zo waar hélémaal leeg gedronken, wel 70cc!! Nu kan hij eindelijk groeien
Verder heb ik nog iets mafs. De huisarts vindt dat ik Cas 's nachts niet wakker mag maken voor een extra voeding. Slapen is ook groeien zegt hij.. Maar de arts van het cb zegt da ik het juist weer wél moet doen en nou ben ik daar dus de weg in kwijt
quote:Als je denkt dat Cas te weinig gedronken heeft overdag, zou ik hem wakker maken 's nachts voor een extra voeding. Daar groeit ie extra van. Als een baby overdag voldoende gedronken heeft, is rust (slapen dus) het middel om lekker te groeien van die voedingen. Daar zit 'm 't verschil volgens mij!
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:23 schreef moussy het volgende:
Verder heb ik nog iets mafs. De huisarts vindt dat ik Cas 's nachts niet wakker mag maken voor een extra voeding. Slapen is ook groeien zegt hij.. Maar de arts van het cb zegt da ik het juist weer wél moet doen en nou ben ik daar dus de weg in kwijt
Oke, een 60 of 70 cc terwijl hij ongeveer 90 cc "moet" hebben, maar dat kan me geen fluit schelen. Hij is nog hardstikke klein en ik kan niet van hem verwachten dat hij meteen als prematuurtje het gedrag van een baby heeft die wel op tijd geboren is.
Ik heb me vanmorgen verslapen
Om 5 uur kwam hij voor zn eerste voeding en toen zijn we lekker terug naar bed gegaan. Ik had de wekker op 8 uur gezet, maar die heb ik dus niet gehoord Om 9 uur werd ik wakker en ben als een mafketel richting Cas gevlogen, die heerlijk op zn gemak wakker lag te worden.
volgens mij ga ik nu echt ongesteld worden. Nouja mag natuurlijk wel een keertje na 6 maanden maar echt vrolijk word ik er niet van en dan gaan dit soort dingen nog veel meer irriteren
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 10:53 schreef moussy het volgende:
Hij drinkt!!![]()
quote:Wij moesten Freek wel wakker maken, volgens de kinderarts kunnen prematuren nog niet te lang zonder voeding, dan gaat hun bloedsuiker raar doen. Ik zette de wekker 's nachts.
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:23 schreef moussy het volgende:[..]
Chiara kwam zelf al, dus we hoefden geen wekker te zetten, maar deden het wel voor de zekerheid...
quote:Ze worden uiteindelijk een beetje zilverachtig
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:19 schreef Karin het volgende:
Vraagje: hoe lang duurt het voordat striae een beetje kleur gaat verliezen? Ik heb nog steeds een hele paarse barcode over mijn hele buik, begint me nu aardig te irriteren. Ik snap dat het nooit meer weggaat maar een klein beetje minder opvallend mag best.volgens mij ga ik nu echt ongesteld worden. Nouja mag natuurlijk wel een keertje na 6 maanden maar echt vrolijk word ik er niet van en dan gaan dit soort dingen nog veel meer irriteren
Oh ja Leah, tuuk heb ik dat ex-prematuurtje gezien. Een geweldige kerel is het!! René was ook zo'n mini-mensje, 44 cm en 2850 gram en dat is ook al zo'n heerlijk kind geworden.
quote:enne..........ik denk dat CAS net zo'n boom gaat worden als zijn pappa....
Op zondag 24 augustus 2003 00:16 schreef moussy het volgende:
Dat van dat bloedsuiker wist ik, met René zaten we daar ook mee, omdat die ook niet om een nachtvoeding kwam. Nu Cas al zijn voedingen helemaal op heeft geslobberd hoeven we hem vannacht niet wakker te maken. Mij kennende ga ik vannacht toch nog wel even kijken als ik toch moet plassen. Ach, een flesje is dan zo gemaaktOh ja Leah, tuuk heb ik dat ex-prematuurtje gezien. Een geweldige kerel is het!! René was ook zo'n mini-mensje, 44 cm en 2850 gram en dat is ook al zo'n heerlijk kind geworden.
Karin, die straie (of hoe je het ook schrijft) dat is bij iedereen verschillend. Met Damey heeft het ongeveer een half jaar geduurt en nu met duncan zitten er nog steeds van die dikke paarse strepen, tussen de zilverachtige strepen. Tja het is een bonte verzameling.
Ik zit hier met een heel zielig mannetje... Duncan is verkouden en hij vioelt zichzelf heel erg zielig. Hij is contstant aan het huilen, de fles kost onwijs veel moeite en ik heb vannacht maar twee uurtjes geslapen...
Vannacht was het ritme, huilen... troosten (half uur ongeveer) en dan weer naar bed. 10 minueten kunnen liggen en het ritueel herhaalde zich....
Van alles geprobeerd vannacht om hem wat verlichting te geven. Ik heb een uuur met hem bij de hete douche gezeten, een ui bij zijn bed, zoutwateroplossing in zijn neus, Luuf (voor babies) op zijn borst, matras iets schuin gezet, inde wagen wiebelen, op me arm rondlopen nixwas goed en alles was teveel.
Ik ben een vreselijk stuk sjagarijn nu want ja, hij huilt alweer... ik wordt hier nu echt ff knettergek van. Damien maakt er momenteel ook een potje van door vreselijk te lopen zeuren om van alles en nog wat...
Ik ga strax manlief wakker maken en dan zelf nog een paar uurtjes slapen want zo kom ik de dag niet door.
Handig als je daar net een kamertje wilde uitzoeken
Hij weegt nu 2730 gram!! En hij mag straks voor het eerst naar buiten, gaan ze samen even zus ophalen.
quote:Nou moe! in deel 1 nog foto's geplaatst! Magoe, ik zal weer ff wat fotootjes spammen. sommige ook al in vorige topic. (Noa heeft van ome manuel designer boots gehad
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:05 schreef phileine het volgende:
Mous, hier bij C&A op het Rokin hebben ze heel veel maatje 42 en 44 in de uitverkoop. Moet ik wat voor je inslaan? Zitten echt schattige pakjes bij.Ik eis nu wat foto's! Chiara al veel te lang niet gezien, waar blijft een update van Cas? Norah en Noa al veel te lang niet gezien, Jadey mag ook wel weer eens. En natuurlijk al die anderen die ik vergeten ben. We hebben nog een Lars, en Sven, vallen Jonas en Tristan nog onder de babies? Etc etc.
Hoe is het trouwens met Carmen? Ik weet dat dat via Golfer loopt, maar wie weet kan hij eens zeuren om een update en wellicht een fotootje? En als ik nou beken dat ik ook hooligan-connecties heb, zou pappa Carmen zich dan hier eens willen laten zien? Dan beloof ik een foto van Isa in een Ajax-badjasje (of is dat juist foute boel?)
Enfin paar fotootjes:
Ze weegt nu 6 kilo en groeit als kool. Van dat kwijlen..........dat doet Noa nu ook al, of wordt het nog meer? Soms zit ze echt belletjes te blazen
Zal gauw de site weer es bijvullen met nieuwe fotootjes. Deze zijn nog van begin augustus.
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 25-08-2003 09:56]
quote:OHWWW wat een schatje. Errug leuke foto's weer.
Op maandag 25 augustus 2003 09:43 schreef basset het volgende:[..]
Nou moe! in deel 1 nog foto's geplaatst! Magoe, ik zal weer ff wat fotootjes spammen. sommige ook al in vorige topic. (Noa heeft van ome manuel designer boots gehad
DKNY sportschoenen, helaas heb ik daar nog geen foto's van, maar ik denk niet dat dat een gewoonte gaat worden, want zo rijk is papa Basset niet!)
Enfin paar fotootjes:[afbeelding]
Ze weegt nu 6 kilo en groeit als kool. Van dat kwijlen..........dat doet Noa nu ook al, of wordt het nog meer? Soms zit ze echt belletjes te blazen
Zal gauw de site weer es bijvullen met nieuwe fotootjes. Deze zijn nog van begin augustus.
Volgende foto's graag....... Uiteraard is Basset niet de enige die van die leuke foto's heeft
Zal nog wel veranderen dat we slapeloze nachten hebben, maar tot nu toe is het echt een modelbaby vandaag werd ze weer pas om 7 uur wakker. En elke keer als ze lacht dan smelt ik weer
Heb mijn eigen babyfoto's erbij gepakt en ze lijkt id errug op papa als baby. Nou is het een meisje dus ik hoop dat dat nog wel wegtrekt
(n.b. geen foto's gemaakt dit keer)
Ik vroeg me af waar het aan ligt dat het de ene keer wel smaakt en de andere keer niet? Zou het echt aan het merk liggen of aan zin in een hapje ofzo?
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 13:12 schreef melonovy het volgende:Zou het echt aan het merk liggen?
Fijn hoor Melonovy dat ze het zo lekker vind die fruithapjes. Bram is helemaal gek van appelhapje maar als hij moe of hangerig is dan krijg ik het er ook niet in. Ligt soms ook aan hoe ze zich voelen. Tja sommige mensen hebben ook als ze niet zo lekker of moe zijn geen honger helaas ik niet
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 14:26 schreef Karin het volgende:
Ik was gisteren op een verjaardag waar ze een kindje van net 4 maanden ook een stukje tompouche gaven. Ik stond even flink met mijn ogen te knipperen en hield Bram ook vreselijk in de gaten, een beweging richting hem met die vork en ik had opgevlogen
Mooie tijd voor de hap is het voor Jennifer als ik aan het koken ben, en ik er even bij weg kan. De fles is dan geruime tijd geleden, en voor de avondfles is het nog veel te vroeg. De interresse in hapjes is er dan ook even door de geuren en het gedoe in de keuken denk ik.
Als we dan zelf gaan eten hebben we er een vrolijk voldaan kindje bij zitten in de wipstoel.
Later ook niet meer, meneer blieft vers en anders nix
Danone voegt trouwens ook suiker toe.
Nou vooruit dan maar :
Wat zijn we hip baby!!!!
En voor de magnetron ...Zoek de baby!!!
I'm the king of the w... euh. ....mijn ledikant!!!
Dit is mijn bed dus kan ik lekker breed liggen
Zo alles gaat goed met de kleine meid en inmiddels is ze goed gegroeid en aangekomen.
Mevrouw weegt nu 4750 gram en is 54,5 cm lang.
Ze begint ook naar ons te lachen en ook in de box ziet ze nu haar mobiel ook (met beertjes). Daartegen is ze hele verhalen aan het houden.
Vanmorgen ook al zo. Ik stond me te wassen en hoorde haar een beetje mekkeren wat overging op huilen.
Bleek dat ze haar dekentje naar beneden had geschopt en dus had mevrouw het koud. Mevrouw weer lekker ingestopt en nog even op zijn babies (= hoge stem waardoor je als man lekker mietig klinkt ) en jahoor mevrouw verblijdde me met een big smile van oor tot oor.
En als ze daarbij ook nog een beetje haar ogen toekneep was papa weer verkocht.
Helaas moest papa gaan werken, waar hij toen flink van baalde.
Ze krijgt nu ook om de 4 uur 180 cc en dat gaat erg goed. Ze slaapt bijna elke keer langer door, dus moeten we ze voor de voeding wakker maken.
Zeker bij de laatste voeding is dat erg lastig. Normaal gesproken wordt ze bij elk geluidje wakker en bij de laatste voeding kan er zelfs een olifant door de kamer lopen en dan nog slaapt mevrouw door.
Meestal helpt dan een 'plotselinge' uitroep van papa nog wel eens
Dit is wel weer genoeg leesvoer dacht ik zo
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:53 schreef livelink het volgende:
Ik kan me nog wel levendig herinneren dat zij mij wakker maakte voor haar voedingen.
Geweldige foto's weer allemaal! *geniet*
Ben em kwijt en kan em niet meer vinden...
Jup.....er staat idd in hoe je fruithapjes kan maken
Veel plezier ermee!
quote:Mischien krimpt ie dan
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:47 schreef Angel22 het volgende:
Weet iemand eigenlijk waarom je banaan niet mag invriezen?
Ah meer babietjes! Lief koppie hoor die Jasper
Meeste babies hebben van die leuke wangetjes
Jij ziet er ook alweer mega uit. Slank en wel...bloed je nog??
Ik zou snel eens langskomen bij je..
Als Rosa weer wat bovenjan is..
liefs,
Dus mensen gewoon lekker de banaan invriezen!!!
quote:Inderdaad Angel, heb ook ff voor je gegoogled, maar kan niets vinden over gezondheidsrisico's. De banaan kan wel wat smaak (zoetigheid) verliezen! Dus als ze gaan pruilen weet je dat het te zuur is geworden
Op dinsdag 26 augustus 2003 11:50 schreef Angel22 het volgende:
Goed, ik heb net met het consultatie buro aan de telefoon gehangen om te vragen over waarom je een banaan niet zou mogen invriezen.
Zij konden werkelijk geen reden verzinnen waarom het dan niet zou kunnen.
Het enige dat hun mij konden vertellen is dat banaan dus kan verkleuren, maar als je er een theelepel citroensap doorheen roert is dat probleem ook grotendeels verholpen.
Ze heeft ook de dieetiste van het cb ingeschakeld en die zei precies hetzelfde.Dus mensen gewoon lekker de banaan invriezen!!!
xxx
Wat een lieve foto`s van Jasper , logician
Toch een halve graad
Noa is nu 8 weken en weegt nu ruim 6 heerlijke kilo's. Hopelijk werkt dat ook een beetje in haar voordeel bij haar prikjes. Ik denk dat hoe kleiner de baby hoe heftiger de reactie...(of passen ze de prikjes daar op aan)?
Gefeliciteerd GHaven en Bix
Ik hoop dat er snel foto's komen
quote:Najaaa, moet jij zeggen
Op dinsdag 26 augustus 2003 13:13 schreef AnnaLeah het volgende:
Hoi Catootje, ga je bij Logician langs? Wat leuk!! Dan neem ik aan dat je OOK uit Groningen komt? Ik ken Chanti al langer en ik kan je verzekeren, ze is in het echt NOG mooier...xxx
[Dit bericht is gewijzigd door Logician op 26-08-2003 18:14]
quote:OE!!
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:04 schreef clauwheee het volgende:
Hey, komen er hier zoveel uit Groningen dan??ik ook!
quote:Catoot ook?????
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:33 schreef Catootje het volgende:[..]
OE!!
quote:Danosa ook!
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:40 schreef clauwheee het volgende:[..]
Catoot ook?????
Jadey Jodocus Kwak!
en mijn sleeping beauty!
Ik heb zaterdag met mijn kleine meid op de weegschaal gestaan en het verschil was 5 kilo! Nou is het een weegschaal die tot 500 gram nauwkeurig aangeeft en ze weegt dus nu tussen de 4,6 kilo en de 5 kilo in. En dat is best veel voor een meisje van net 3 weekjes. Haar geboortegewicht was 3,8 kilo trouwens. Dus hoeveel ik ook twijfel aan de hoeveelheid voeding die ze binnen krijgt, ze groeit als kool en dan zit het wel goed. Haar ontlasting is daarintegen niet goed, net boetseerklei! We proberen nu eerst het op te lossen met extra water in de voding en twee maal daags een theelepel olie in haar flesje. Zielig joh als ze er tegen zit te persen om die "konijnekeuteltjes" eruit te krijgen.
Wat een ontzettend scheetje zeg dat meissie van je!!!
Clauwheee heeft nog geen kindjes...
quote:Nee tuurlijk mag je dan niet komen
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:07 schreef clauwheee het volgende:
Lijkt me goed plan!! Tenminste, als ik ook mag komen...Clauwheee heeft nog geen kindjes...
quote:Ik denk dat ze tussen de 4750 gram en 5249 gram zal wegen:
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:17 schreef danosa het volgende:
Ik heb zaterdag met mijn kleine meid op de weegschaal gestaan en het verschil was 5 kilo! Nou is het een weegschaal die tot 500 gram nauwkeurig aangeeft en ze weegt dus nu tussen de 4,6 kilo en de 5 kilo in.
Al denk ik niet dat huis- tuin- en keukenweegschalen zo nauwkeurig kunnen wegen
quote:\o/ Jeuj!!
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:19 schreef Logician het volgende:[..]
Nee tuurlijk mag je dan niet komen
![]()
gekkie
Ow ja, met mn lieve nichtje gaat het iets beter...(middenoorontsteking) ze vind de antibiotica wel lekker door het frambozensmaakje..haha...heb nog nooit een kind zo vrolijk dr medicijntjes zien innemen!!
quote:Gelukkig maar
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:24 schreef clauwheee het volgende:[..]
\o/ Jeuj!!
Ow ja, met mn lieve nichtje gaat het iets beter...(middenoorontsteking) ze vind de antibiotica wel lekker door het frambozensmaakje..haha...heb nog nooit een kind zo vrolijk dr medicijntjes zien innemen!!
quote:Je hebt gelijk! En idd, dat topic moeten we tzt maar ff openen!!
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:35 schreef Logician het volgende:
Binnenkort even een topic voor openen* Logician gaat nu douchen, ben bekaf
![]()
En: Heb trouwens weer fotootjes in het fototopic geplaatst van mn nichtje en moi
[Dit bericht is gewijzigd door clauwheee op 26-08-2003 21:59]
quote:olie werd mij héél erg afgeraden, omdat ze daar vreselijke krampen van kunnen krijgen. Ik moest gewoon een andere voeding geven, Omneo van nutricia.
Op dinsdag 26 augustus 2003 19:17 schreef danosa het volgende:
fotootjes van een klein poppieHaar ontlasting is daarintegen niet goed, net boetseerklei! We proberen nu eerst het op te lossen met extra water in de voding en twee maal daags een theelepel olie in haar flesje. Zielig joh als ze er tegen zit te persen om die "konijnekeuteltjes" eruit te krijgen.
quote:Ohja, net boven de 5 kilo wordt natuurlijk ook naar 5 afgerond.
Op dinsdag 26 augustus 2003 21:21 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Ik denk dat ze tussen de 4750 gram en 5249 gram zal wegen:
- 4749 gram wordt afgerond op 4,5 kilo; 4750 op 5 kilo;
- 5249 gram wordt afgerond op 5 kilo; 5250 gram op 5,5 kilo.Al denk ik niet dat huis- tuin- en keukenweegschalen zo nauwkeurig kunnen wegen
Als ik lees dat iemand ook in Groningen woont vraag ik me altijd af of ik hem of haar ook ken. Maar tot dusver nooit een bekende gezien. Nu ook weer met dat fotootje waar Toot ook bij op staat. Maar een meeting lijkt me erg leuk!
quote:Dat meen je, ik krijg dit advies van het CB.
Op dinsdag 26 augustus 2003 22:13 schreef moussy het volgende:[..]
olie werd mij héél erg afgeraden, omdat ze daar vreselijke krampen van kunnen krijgen. Ik moest gewoon een andere voeding geven, Omneo van nutricia.
Ik zit nu ook ff op babybrabbel te lezen en daar kom ik ook wel nuttige tips tegen. Het is trouwens erg verschillend, de een doet het goed op Omneo en weer iemand anders zweert bij Frisoloac Comfort. De reden dat ik eerst het probleem met olie op moet lossen is dat je ook niet te snel op een andere voeding moet overstappen, dat brengt namelijk ook het nodige kwaaltjes met zich mee.
Ons CB zweert bij similac, omdat dit ook voor zachte ontlasting zou zorgen. Bij de similac van 4 jaar terug klopte dit wel. René kreeg namelijk eerst frisolac en kon daar niet van poepen.
Dat van die olie, dat ik dat absoluut niet moest gebruiken, heb ik van de kraam, van het cb en van de huisarts. Die waren allemaal te gelijkertijd in huis toen er beslotenw erd dat Cas op een andere voeding moest.
* Leah doet maar eens een gooi
René heeft ook olie door de voeding gehad en die leeft ook nog hoor René had met en zonder olie krampen, dus of het van de olie kwam of van de voeding...
Cas doet het nu hardstikke goed. Drinken gaat ook steeds beter. Hij krijgt nu 70cc per voeding (om de drie uur) en dat gaat er helemaal in. Verhogen met 10cc per voeding per dag gaat niet, dat is gewoon te veel voor hem.
quote:Ik mocht het bij René ook niet geven, die was toen 8 weken toen ze moeilijk kon poepen.
Op dinsdag 26 augustus 2003 23:02 schreef Leah het volgende:
Kan het niet zijn dat ze dat advies aan Moussy hebben gegeven omdat Cas nog maar net geboren is? En dat het daarom bij Jadey wel mag?
Prematuurtjes hebben vaak ook nog iets onrijpe darmpjes.* Leah doet maar eens een gooi
Duncan zit nu op dit moment aan zijn allereerste stukje liga.
Hij heeft zich nu al vier keer verslikt en sabbelt daarna gewoon vrolijk verder
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 08:41 schreef Angel22 het volgende:
Wat een scheetje Moussy!!! Volgens mij past Cas ook nog wel in de poppenmaxi-cosi die ik gisteren bij de action heb gezien.
quote:Toch niet dus
Op woensdag 27 augustus 2003 08:52 schreef moussy het volgende:[..]
Wel een lieverdje zeg. Dat pakje wat hij aanheeft op die vorige foto is echt zo lief gewoon.
Wij zijn ook van borstvoeding overgestapt (vanwege een tekort) op flesvoeding.
We begonnen met de groene voeding, maar zoals je al zei werden we verblijd met een stuiterbal in de luier.
Zelf vond ze er ook niets aan, want ze huilde heel vaak en dronk maar bij elke voeding zo'n 70-80 ml.
Toen hebben we de gele Omneo geprobeerd en die flessen drinkt ze helemaal leeg. (= 150 ml) Ze slaapt nu minstens 4 uur achter elkaar en 1 x per dag poept ze haar hele luier vol (en dat ruikt zo lekker fris
).
We hebben het ook om en om geprobeerd (groen - geel - groen ...) maar daar brulde ze ook van en dronk dat ook weer te weinig bij de groene voedingen.
Toen zijn we geel blijven geven en daar zijn we niet meer mee gestopt (geel = licht verteerbaar). Volgens de dokter kan het geen kwaad om deze voeding te blijven geven. Zoals al eerder gezegd is, de ene baby doet het goed op de groene voeding, de andere op de gele.
Probeer anders eens de gele voeding en kijk hoe ze daar op reageert.
En vergeet niet de luier tijdig te verschonen, want er zit dan geen stuiterbal in
quote:Hij tilde net zn hoofd op dat ik de foto stond te knippen
Op woensdag 27 augustus 2003 10:04 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Toch niet dus
quote:Geweldig pak he, komt bij Zeeman vandaan, we krijgen hem ook in het donkerblauw. Hij is er ook in het rood, maar dat vond ik een beetje te meiden-achtig.
Wel een lieverdje zeg. Dat pakje wat hij aanheeft op die vorige foto is echt zo lief gewoon.
quote:Ik zag daar laatst een schattig lichtblauw meiden winterjasje voor 10 euro!
Op woensdag 27 augustus 2003 13:39 schreef melonovy het volgende:
Wat een klein lief mannetje is Cas!
Zeeman heeft erg leuke kleertjes zo te zien, ik ga er ook maar eens kijken voor een herfst/ winterjasje...
quote:Haha! Zoiets heb ik hier ook nog, in het poppebed alleen rolde ze er bijna uit
Op woensdag 27 augustus 2003 08:52 schreef moussy het volgende:[..]
Met andere woorden, dan weten jullie wie de man is achter de nickname
Scorpion! Leuke papa ben je hoor
quote:Die barcode heb ik ook nog Karin, vroeg me ook al af wanneer het nou "zilverwit" gaat worden. *proest*
Op zaterdag 23 augustus 2003 22:19 schreef Karin het volgende:
Vraagje: hoe lang duurt het voordat striae een beetje kleur gaat verliezen? Ik heb nog steeds een hele paarse barcode over mijn hele buik, begint me nu aardig te irriteren. Ik snap dat het nooit meer weggaat maar een klein beetje minder opvallend mag best.volgens mij ga ik nu echt ongesteld worden. Nouja mag natuurlijk wel een keertje na 6 maanden maar echt vrolijk word ik er niet van en dan gaan dit soort dingen nog veel meer irriteren
Maar eh, ik ben ook ongesteld geworden deze week, dus het is ook jouw beurt wel zo'n beetje
quote:Hee wat lief dat je naar me vraagt.
Op woensdag 27 augustus 2003 11:53 schreef Kleintje het volgende:
Coolbabe, heb geloof ik een hoop gemist rondom jou!
Hoe is het nu met je? Jij had toch ook last van bekkeninstabiliteit?
Hoe is het daar nu mee? Voel je jezelf weer een stuk beter???
Timo heeft vanaf dat ie 6 mnd s avonds een fles similac gehad en dat vond ie prima al had ie liever mamma-melk
Succes !
Suus
kijk ze niet tevreden
jammer van die rode vlekjes, maar ze zijn alweer weg )
Tja, ze heeft van die grappige wangetjes
En een heldere digitale met haar ogen open!:
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 28-08-2003 10:08]
[Dit bericht is gewijzigd door Brighteyes op 28-08-2003 12:07]
quote:Tjah, daar heb ik toch een beetje mijn twijfels over nu er 1 topic verdeelt is in meerdere. Het staat zo achterlijk om hier een verhaaltje te plaatsen en om dáár een foto te plaatsen
Op donderdag 28 augustus 2003 11:52 schreef melonovy het volgende:
hey stelletje trotse ouders, jullie kindjes zijn erg lief en mooi, maar we hebben toch een ander topic voor de foto's: Kids Fototopic! deel 6
Maar goed, das mijn mening. Ik zal Cas wel weer op zn site houden.
quote:Ja, maar dat zijn Kids, die zijn weer wat ouder
Op donderdag 28 augustus 2003 11:52 schreef melonovy het volgende:
hey stelletje trotse ouders, jullie kindjes zijn erg lief en mooi, maar we hebben toch een ander topic voor de foto's: Kids Fototopic! deel 6
En om nou nog meer topics in de gaten te gaan houden.
Wat vinden de dames en heren admins ervan?
quote:Ik vind dat ook niet helemaal kloppen, Moussy! Hier horen naar mijn mening ook fotootjes van die grote kleine baby'tjes die de verhaaltjes over ze 'opleuken'
Op donderdag 28 augustus 2003 12:09 schreef moussy het volgende:[..]
Tjah, daar heb ik toch een beetje mijn twijfels over nu er 1 topic verdeelt is in meerdere. Het staat zo achterlijk om hier een verhaaltje te plaatsen en om dáár een foto te plaatsen
quote:Doe dan es vertellen waar we die kunnen vinden.
Op donderdag 28 augustus 2003 12:09 schreef moussy het volgende:
quote:Ik ben alle digitale foto's aan het verzmalen op 1 of andere club site dinges toestand. Maar je moet weer een club ID aanvragen om foto's bij zulke clubs te kunnen bekijken
Op donderdag 28 augustus 2003 13:11 schreef Brighteyes het volgende:[..]
Doe dan es vertellen waar we die kunnen vinden.
Wij (ik) willen meer Cas!
http://www.clubid.nl/clubs.php?clubid=4657
en als ik de tijd heb terug gevonden dan zal ik ze naar zijn eigen site plaatsen, maar die is nog vreselijk in aanbouw.
http://cas.heetonzebaby.nl/
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 28-08-2003 13:17]
quote:helemaal mee eens!
Op donderdag 28 augustus 2003 12:39 schreef Lois het volgende:
Ik vind dat foto's zonder verhaal, dus foto's om de foto's best in het fototopic passen. Foto's van babietjes met een verhaal, of een verduidelijking van een verhaal of vraag passen het beste hier.
Goed compromis?
quote:Je kan dat verhaaltje dáár toch ook wel plaatsen.
Op donderdag 28 augustus 2003 12:09 schreef moussy het volgende:[..]
Tjah, daar heb ik toch een beetje mijn twijfels over nu er 1 topic verdeelt is in meerdere. Het staat zo achterlijk om hier een verhaaltje te plaatsen en om dáár een foto te plaatsen
Oke?
quote:de 1e keer heb ik geloof ik 4 dagen moetren wachten. Als ik me niet vergis op donderdag besteld en op dinsdag geleverd, het was erg\druk toen. De 2e keer heb ik mijn bestelling binnen 24 uur ontvangen.
Op donderdag 28 augustus 2003 13:28 schreef Angel22 het volgende:
Melonovy... jij had besteld bij schlecker he? Kreeg je dat op de normale tijd dat de post kwam of op een andere tijd?
Ik heb nl luiers voor Duncan besteld omdat ze daar veel goedkoper zijn dan in de winkel en ik ben nu bijna door me luiers heen
Vandaag met Sven naar het consultatieburo geweest voor zijn 2e prik.
Dat is nu zo´n uurtje of 3 geleden dus ik ben benieuwd.
Verder waren zijn scores als volgt: leeftijd 14 weken, gewicht 6150 gr. lengte 61.5 cm en hoofdomtrek 42 cm.
Minder leuk is dat Sven nogal een nijging heeft om op zijn linkerkant te liggen en zijn hoofdje nu een beetje a-symmetrisch word . Ook richt hij zijn hoofd nog niet genoeg op. Moet morgen dus met hem langs de huisarts en dan krijgt hij waarschijnlijk fysiotherapie.
Maar goed, verder is alles prima met hem en nu maar hopen dat hij de middag en avond ook nog een beetje lekker doorkomt.
quote:Ik wou dat ik zo'n kapsel had
Op donderdag 28 augustus 2003 14:55 schreef coolbabe het volgende:
Tom is nog behoorlijk beroerd geweest van zijn prikEen uur of drie na de prik werd hij helemaal bleek en slap en hij voelde zich duidelijk niet lekker. Ik gaf hem een zetpil en daar knapte hij gelukkig heel snel van op.
Hij heeft er wel behoorlijk op geslapen moet ik zeggen:
En ook Tom is een lekker ventje, mooie kindjes hebben we allemaal!!! Tom heeft vooral veel en lange haartjes!!!
easy: juist omdat ik bang was voor een voorkeurshouding, laat ik Isa op haar zij slapen. Ik heb nagevraagd waarom die rugligging wordt geadviseerd, en da's dus alleen maar omdat ze vanuit hun zij sneller op hun buik terecht kunnen komen. Nou ja, als ik Isa op haar rug leg ligt ze binnen twee tellen op haar zij, dus dat slaat ook nergens op. Er zijn allerlei attributen te koop waarmee je zorgt dat je kindje veilig op de zij blijft liggen (ikzelf heb zo'n ding met twee schuimrubberen driehoeken), en je kunt dan zelf steeds bepalen op welke zij je het kindje legt.
quote:Dat gehijg is idd hel erg grappig, hoe ze de tepel "aanvallen" ook. EN dan dat drinken! KloekKloekKloek...heeeeeeeKloekKloekKloek....heeeeeeeeee
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:13 schreef phileine het volgende:
Leuke foto's weer! Wat is mijn aanstaande schoonzoon toch een cutie, en die anderen zijn ook allemaal zo leuk en al zo eigen. Wat zijn babies toch fantastisch he.
Ik had laatst de reunie van mijn zwangerschapscursus, iedereen met haar babietje, zo leuk om te zien. Isa was de oudste, de jongste was net een maand oud. Zo verschillend zijn ze allemaal, maar in zoveel dingen toch ook wel heel erg hetzelfde. Dat snelle hehehehehe gehijg als ze de tepel (of speen) zoeken, slapen met de handjes omhoog, ja-knikken met het hoofdje. Prachtig.easy: juist omdat ik bang was voor een voorkeurshouding, laat ik Isa op haar zij slapen. Ik heb nagevraagd waarom die rugligging wordt geadviseerd, en da's dus alleen maar omdat ze vanuit hun zij sneller op hun buik terecht kunnen komen. Nou ja, als ik Isa op haar rug leg ligt ze binnen twee tellen op haar zij, dus dat slaat ook nergens op. Er zijn allerlei attributen te koop waarmee je zorgt dat je kindje veilig op de zij blijft liggen (ikzelf heb zo'n ding met twee schuimrubberen driehoeken), en je kunt dan zelf steeds bepalen op welke zij je het kindje legt.
Noa, zou vandaag haar eerste prikje krijgen, maar omdat ze koorts heeft en een snotneusje, moeten we maandag weer eens komen proberen. Wel beetje zielig, als ze ademnd hoor je echt zo'n snotterig geluidje als ze diep inademd.
- Zet het hoofdeinde van haar bedje een beetje hoger (boeken onder de poten of een dikke handdoek opgevouwen onder de matras)
- Snipper een halve ui en leg die op een schoteltje naast/onder haar bedje (dat geeft lucht)
Beterschap voor je mooie meisje!
quote:idd hier ook dat snelle gehijg voor het aanvallen, ik dacht dat het Chiara eigen was, maar niet dus...
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:20 schreef basset het volgende:[..]
Dat gehijg is idd hel erg grappig, hoe ze de tepel "aanvallen" ook. EN dan dat drinken! KloekKloekKloek...heeeeeeeKloekKloekKloek....heeeeeeeeee
Noa, zou vandaag haar eerste prikje krijgen, maar omdat ze koorts heeft en een snotneusje, moeten we maandag weer eens komen proberen. Wel beetje zielig, als ze ademnd hoor je echt zo'n snotterig geluidje als ze diep inademd.
Verkouden babytjs zijn wel een beetje zielig, vooral aan de borst kost het wel wat meer moeite om aan lucht en melk te gelijk te komen. Ook 's nachts, Chiara kan dus niet goed spenen met dat volle neusje en dus vaak wakker ...
quote:Zie hierboven
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:26 schreef melonovy het volgende:[..]
idd hier ook dat snelle gehijg voor het aanvallen, ik dacht dat het Chiara eigen was, maar niet dus...
Verkouden babytjs zijn wel een beetje zielig, vooral aan de borst kost het wel wat meer moeite om aan lucht en melk te gelijk te komen. Ook 's nachts, Chiara kan dus niet goed spenen met dat volle neusje en dus vaak wakker ...
quote:In het begin wisselde hij best wel regelmatig met zijn hoofd, maar na een week of 5 lag hij ineens een paar dagen op zijn rechterkant, toen hij daarna dus op links ging liggen was het eerst wel een opluchting, alleen bleef hij dat dus doen. Ik heb ook weleens dingen achter hem gelegd en hem naar rechts laten kijken, maar dan ligt hij zo te woelen dat hij toch zijn hoofd weer naar links krijgt. In zijn slaap omdraaien helpt ook niet want dan wordt hij heel onrustig. Twee nachten geleden heeft hij wel een hele nacht op zijn rechterwang geslapen, maar vannacht dus weer niet.Hij ligt nu trouwens op dit moment ook op zijn rechterwang in de box te slapen oeps, op het moment dat ik dit typ draait hij naar links
easy: juist omdat ik bang was voor een voorkeurshouding, laat ik Isa op haar zij slapen. Ik heb nagevraagd waarom die rugligging wordt geadviseerd, en da's dus alleen maar omdat ze vanuit hun zij sneller op hun buik terecht kunnen komen. Nou ja, als ik Isa op haar rug leg ligt ze binnen twee tellen op haar zij, dus dat slaat ook nergens op. Er zijn allerlei attributen te koop waarmee je zorgt dat je kindje veilig op de zij blijft liggen (ikzelf heb zo'n ding met twee schuimrubberen driehoeken), en je kunt dan zelf steeds bepalen op welke zij je het kindje legt.
quote:Dankjewel, dat van dat matras hebben we vanochtend ook gedaan
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:23 schreef Rewimo het volgende:
Basset, even een paar tips om de verkoudheid een beetje te verlichten.- Zet het hoofdeinde van haar bedje een beetje hoger (boeken onder de poten of een dikke handdoek opgevouwen onder de matras)
- Snipper een halve ui en leg die op een schoteltje naast/onder haar bedje (dat geeft lucht)
Beterschap voor je mooie meisje!
Een versnipperde ui? YUK! maar ja, als het helpt! We hebben bij de apotheek ook een zoutoplossing gehaald in een neusspray, werkt dat niet reuklozer
quote:Sven krijgt flesvoeding en hij ligt ook altijd flink te hijgen/knorren voordat hij de speen in zijn mond krijgt
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:26 schreef melonovy het volgende:[..]
idd hier ook dat snelle gehijg voor het aanvallen, ik dacht dat het Chiara eigen was, maar niet dus...
quote:Ja, het ruikt niet geweldig maar het werkt wel
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:31 schreef basset het volgende:[..]
Dankjewel, dat van dat matras hebben we vanochtend ook gedaan
Een versnipperde ui?
YUK! maar ja, als het helpt! We hebben bij de apotheek ook een zoutoplossing gehaald in een neusspray, werkt dat niet reuklozer
quote:Een halve ui op een schoteltje naast het bed heeft hier ook wel geholpen, fijn dat je me er weer aan herinnerd!
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:31 schreef basset het volgende:[..]
Dankjewel, dat van dat matras hebben we vanochtend ook gedaan
Een versnipperde ui?
YUK! maar ja, als het helpt! We hebben bij de apotheek ook een zoutoplossing gehaald in een neusspray, werkt dat niet reuklozer
quote:Dat had Noa nou een keer met poepen! Mama Basset dacht omdat het zo warm was eventjes de billen te laten luchten. FLATS! 1,5 meter verder tegen de bank aan!
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:36 schreef melonovy het volgende:[..]
Een halve ui op een schoteltje naast het bed heeft hier ook wel geholpen, fijn dat je me er weer aan herinnerd!
En die neusspray werkt goed om het snot wat weker te maken, waardoor 't wat makkelijker te verwijderen is. Chiara niest nog wel eens na zo'n spray, FLATS in keer klaar!
quote:We moeten ze maar snel aan elkaar voorstellen
Leuke foto's weer! Wat is mijn aanstaande schoonzoon toch een cutie,
quote:Hoe heet zo'n driehoekending ook al weer? Ik stond laatst bij prenatal met handen en voeten zo'n ding uit te beelden, maar ze kwamen er geen wijs uit
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 23:03 schreef coolbabe het volgende:[..]
Hee wat lief dat je naar me vraagt.
het gaat een heel stuk beter dan verwacht. Na mijn bevalling heb ik twee weken ontzettende pijn gehad en zat ik nog in de rolstoel maar daarna ging het snel beter. Ik heb nu zelfs geen fysio meer nodig maar merk wel dat als ik een drukke dag heb gehad dat alles nog flink beurs voelt. Gelukkig gaat het dan na een goede nachtrust weer een heel stuk beter.
Jij mag morgen beginnen bij je nieuwe baan hè? Veel succes en werkze
Heb je geen oorlogswonden van de bevalling, ligt je hele onderkantje(zoals ze dat zo braaf noemen na een bevalling) open van die takke spatlappen
Even kleine hint plaatsen: Meeting poging - ouder(s)
Hij was wat aan het mekkeren, maar we konden geen oorzaak vinden. Dan maar in de buikzak. Twee tellen en hij was vertrokken. Hij moest gewoon mij even in zijn bezit nemen
quote:Hoe je het ook zegt he.
Op zaterdag 30 augustus 2003 08:06 schreef moussy het volgende:
Ik weet het zeker, maandverband en al die andere soorten van spatlappen zijn uitgevonden door een manHeb je geen oorlogswonden van de bevalling, ligt je hele onderkantje(zoals ze dat zo braaf noemen na een bevalling) open van die takke spatlappen
Welk merk gebruik je? Dat wil nogal eens helpen bij mij iig helpen die vleugeltjes het beste waarmee je kan vliegen.
Hoeveel poep kan een kind op 1 dag produceren zeg, pffffff. Spuitluiers gehad vandaag, ik heb hem 3 x van boven tot onder moeten verschonen. 1 x bij opa en oma. Die hadden gelukkig net een zak met kleertjes gekregen van iemand en toevallig had ze alles al gewassen. Maatje 80 is nog wat aan de grote kant maar het is beter dan niets natuurlijk. We gingen alleen eventjes wat afgeven dus had geen tas met verschoningen bij me. Heb wel altijd een luiers en doekjes in de maxi cosi zitten. Opa heeft de maxi cosi schoongemaakt en drooggefohnd.
Wat weel heel erg lief is dat Bram zijn armpjes uitsteekt als je hem op gaat tillen Dan smelt ik helemaal.
We kwamen vanmiddag op de wielerronde (jaja groot feest in ut dorrup) een van de dames waar ik naast had gelegen in het ziekenhuis tegen. Wij hadden zo'n lol gehad in het ziekenhuis, we lagen met zijn drietjes op een kamer, alledrie hoogzwanger. En ook nadat we bevallen waren hebben we elkaar regelmatig opgezocht op de kamers (hun lagen op een kamertje waar de moeders lagen met een kindje in de couveuse).
Quin is een paar dagen jonger dan Bram en wat ontzettend leuk om te zien dat ze alletwee dezelfde maniertjes hebben. Rechtop proberen te zitten in de kinderwagen, meteen alles in de mond stoppen waar ze de handjes op kunnen leggen, voeten in de mond, maakt niet uit dat er slofjes/schoentjes omheen zitten.
Geweldig leuk om te horen hoe het hun allemaal vergaan is.
Karin, goed te horen dat het met Bram al wat beter gaat. Zielig he, als die kleintjes ziek zijn. Isa is ook vanaf haar geboorte een beetje snotterig, dus als ze heel opgewonden adem haalt gaat het van "knor knor" en daar wordt zo dan nóg bozer van. Niezen doet ze ook veel, maar daar moet ze altijd heel erg van lachen, dus da's niet erg.
Heb geprobeerd die prachtige verre blik tijdens het drinken vast te leggen, het blijft zo'n heerlijk gezicht:
O ja Mous, ik heb overwogen je te feliciteren met je verjaardag en je het allerbeste te wensen enzo. Maar ik doe het gewoon niet. We zijn praktisch familie (over 20 jaar?) dus, da's niet nodig toch? van harte hoor
quote:Ooooooh dat is je goed gelukt !!
Op zondag 31 augustus 2003 22:33 schreef phileine het volgende:
Heb geprobeerd die prachtige verre blik tijdens het drinken vast te leggen, het blijft zo'n heerlijk gezicht:
Cas heeft altijd zn oogies dicht tijdens een flesje.
Ok, mama basset heeft 2 weken pijn in haar tepels en vandaag komt Noa voor haar prikje bij een andere verzorgster op het cons buro (huilt ook al de hele middag ) En blijkt het wel spruw te zijn, alleen haar tongetje is niet wit.
Leuk als je het gevoel hebt dat er mensen werken die niet weten wat het is. Lijkt mij wel iets voor de eerste lessen als je leert om ouders met kinderen te begleiden.
Nou ja, morgen maar naar de dokter! Wellicht dat die wel wat weet
quote:Wat een verhalen hebben we weer, ik moest er wel verschrikkelijk om lachen. Zie het echt al helemaal voor me
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:38 schreef basset het volgende:[..]
Dat had Noa nou een keer met poepen! Mama Basset dacht omdat het zo warm was eventjes de billen te laten luchten. FLATS! 1,5 meter verder tegen de bank aan!
Zoals jullie wel kunnen zien heeft Cas een soep-oog, wat kan ik daar nog aan doen behalve schoonmaken met (gekookt) water?
Wat een mooie ogen van Isa en wat een bekende blik
Ze heeft trouwens weer wat nieuws, niezen gaat tegenwoordig met een aanloop. Dus eerst keihard "waaaaaaa" dan de "tjoe" (meestal drie keer achter elkaar, dat heeft ze van haar vader) en daarna nog een uitbundige lach. 't wordt vast een extraverte tante...
Toch een beetje spannend melonovy, hopelijk is alles goed. Maar in dit stadium zou er nog veel aan te doen zijn, toch?
quote:Ik hoop voor jullie dat het meevalt, en anders ben je er in elk geval vroeg bij. Kan ze Lara een handje geven
Op maandag 1 september 2003 20:18 schreef melonovy het volgende:
Ik hou 't even kort, ik moet morgen met Chira naar het ziekenhuis om een echo te laten maken, even checken of Chiara heupdysplasie heeft. Ik heb fat vroeger ook gehad, en deze afwijking kan dus erflijk zijn... De arts op het CB verwachtte dat het wel mee zou vallen, maar ik moest het wel even controleren; en dat gaan we morgen doen. Je hoort dan wel weer van me!
quote:Kamillethee.
Op maandag 1 september 2003 22:52 schreef moussy het volgende:
Ik maak het schoon met bronwaterVan de week de dok maar eens ff bellen... ik geef het oogje nog 2 dagen en dan moet het gewoon opknappen!
quote:Oh nou, ik hoop voor je dat het meevalt!
Op maandag 1 september 2003 20:18 schreef melonovy het volgende:
Ik hou 't even kort, ik moet morgen met Chira naar het ziekenhuis om een echo te laten maken, even checken of Chiara heupdysplasie heeft. Ik heb fat vroeger ook gehad, en deze afwijking kan dus erflijk zijn... De arts op het CB verwachtte dat het wel mee zou vallen, maar ik moest het wel even controleren; en dat gaan we morgen doen. Je hoort dan wel weer van me!
Morgen weer naar de orthopeed, ben benieuwd wat ie er van zegt!
quote:Tom is vandaag precies 10 weken. Ik voel me nu zo`n 85 van de 100% dus helemaal over is het nog niet. `s Nachts als ik uit bed wil stappen klap ik net zo hard weer terug in bed als dat ik opsta
Op zaterdag 30 augustus 2003 07:43 schreef Kleintje het volgende:[..]
Fijn dat het goed gaat!
Hoeveel weken zit jij nu na de bevalling? Nog kans dat alle pijn en klachten wegtrekken of is dat allemaal afwachten en kunnen ze daar helemaal niets over zeggen?
quote:Ja, misschien een beetje raar, maar dat heb ik ook bij m'n paard(ekind
Op dinsdag 2 september 2003 09:55 schreef Kleintje het volgende:[..]
Kamillethee.
Thee zetten, laten afkoelen, eventueel eerst met het zakje erop, daar zitten dan nog genoeg kruiden in en dan met een wattenschijfje gedrenkt in de thee het schoonmaken. Dat werkt echt super.
quote:Is niet raar, dat doe ik ook bij mijn paardenkind, en zo ben ik er ook op gekomen. Mijn moeder deed dit vroeger ook altijd bij mij.
Op dinsdag 2 september 2003 14:12 schreef Juweel het volgende:[..]
Ja, misschien een beetje raar, maar dat heb ik ook bij m'n paard(ekind
)
gedaan toen ze ontstoken ogen had...elke dag schoonmaken met kamillethee, het was binnen een week weg
Nadat we werden opgeroepen op de afdeling, moest ik Chiara uitkleden in een klein schemerig kamertje, ze keek om zich heen en begon te huilen, dit vond ze niet leuk!
Eenmaal uitgekleed kon ze plaats nemen op zo'n doktersbed met een schuimrubberen mal waar ze op d'r zij in moest gaan liggen. Haar onderste been lag klem en de bovenste werd vast gehouden, daar werd een echo van gemaakt. Chiara vond dit allemaal helemaal niet leuk en moest huilen met tranen, die tranen erbij zijn zo aandoenlijk!
Na de echo moest ook de andere kant gedaan worden, dus even troosten, omdraaien en weer vast leggen. Ik probeerde haar gerust te stellen door rustig tegen d'r te praten, maar helaas dat hielp niet. Met een echoapparaat ging de assistent röntgendokter (of hoe je het mag noemen) over de heupjes van Chiara, op het beeldscherm zag je het resultaat, ik mocht wel kijken, maar hield me liever bezig met het gerust stellen van Chiara.
Het duurde niet lang en kon daarna de hongerige en verdrietige Chiara troosten aan de borst. Na het boertje kon Chiara weer vrolijk lachen, alsof er niets gebeurt is!
We moesten nog even wachten om te horen of de echo's goed gelukt waren en konden toen weer weg. Begin volgende week horen we de uitslag, ik ben erg benieuwd.
Ik ben ook met Duncan voor een echo geweest omdat ie in een stuit had gelegen en dan checken ze altijd de heupjes.
En ik kreeg meteen te horen dat alles er goed uitzag.
Ook moest ik daarna meteen naar de kinderarts en daar kreeg ik nogmaals bevestigd dat alles goed was.
quote:Ik had ook verwacht dat ik het meteen zou horen, maar dit is dus de normale werkwijze...
Op dinsdag 2 september 2003 17:01 schreef Angel22 het volgende:
Wat vreemd dat je een week moet wachten Melonovy.Ik ben ook met Duncan voor een echo geweest omdat ie in een stuit had gelegen en dan checken ze altijd de heupjes.
En ik kreeg meteen te horen dat alles er goed uitzag.
Ook moest ik daarna meteen naar de kinderarts en daar kreeg ik nogmaals bevestigd dat alles goed was.
Edit: wat een lief icoontje heb je!
Moeder en dochter
Kusje van je zusje
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 20:17 schreef livelink het volgende:
Ik zie het nooit, maar nu zie ik toch duidelijk dat Janneke op haar moeder lijkt.
quote:Nee helemaal niet, Jessie's buik liep iets achter op de vorige keer dachten wij
Wisten jullie vantevoren al dat ze zo groot zou zijn?
quote:Toen ze net geboren was vond ik ze ook niet lijken, maar nu haar hoofdje weer in de normale vorm komt vind ik ze toch steeds meer op Bo gaan lijken
Volgens mij lijkt ze niet echt op Bo, of vergis ik me daarin
quote:Jessie wilde het graag snel posten, maar ze kan de tijd en energie niet vinden om het te doen, als je heel erg benieuwd bent moet je het maar zeggen, dan probeer ik het samen te vatten
Jessie ziet er nog erg uitgeput uit. Ik ben heel benieuwd naar haar bevallingsverhaal vanaf het moment dat ze ons 's nachts in de steek liet met haar verslag.
Wij hebben het eerste pak in de kraamkist gelegd. Maatje 44 is te klein geworden Cas groeit écht snel. Het pak dat hij aan kreeg na zijn geboorte dat is nu hoog water, maar de mouwen en het lijfje zitten wel goed.
-edit- Bewijs dat er een broek te kort kan zijn voor zo'n pukkie; http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=307636
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 04-09-2003 13:59]
Melonovy, wat vreemd dat je nog even moet wachten op de uitslag.
Hier was het ook meteen bekend. Ik ben gister op controle geweest, binnen 1 minuut stond ik weer buiten. Vraagt: hoe gaat het? Ik zeg: goed. Schrijft ie op: het gaat goed. Kijkt ie: Nee, beugel hoeft niet aangepast te worden, hier een briefje voor een foto, over 6 weken met foto terug komen. Dus nog 6 weken wachten.Bah
Moussy wat een ontzettend klein mannetje is Cas toch ook zeg, ongelovelijk! Die van mijn vriendin was ook zo klein, 41 cm en net 4 pond. Maar tis nog een kleintje, ze is 7 weken ouder dan Lara maar wel 3 maand kleiner
Lara krijgt nòg een tand! Das nummer 3 al... jee wat gaat dat snel! Ik wilde nog zoooo van haar babytijd genieten maar mevrouw is alweer 5 maand! Maar ik geniet er wel heel erg van hoor, tis zo'n lekkere drol
Foto gevonden:
Lara (met grijs truitje) 11 dagen, dochter van mijn vriendin 8 weken
[Dit bericht is gewijzigd door CarOnline op 04-09-2003 15:06]
quote:Volgens mij slaat Lara de babytijd gewoon over
Op donderdag 4 september 2003 13:45 schreef CarOnline het volgende:
Lara krijgt nòg een tand! Das nummer 3 al... jee wat gaat dat snel! Ik wilde nog zoooo van haar babytijd genieten maar mevrouw is alweer 5 maand! Maar ik geniet er wel heel erg van hoor, tis zo'n lekkere drol
Moussy, je kunt al duidelijk zien dat Cas gegroeid is, hij ziet er al veel minder fragiel uit. En dat korte koppie van René blijf ik toch zo leuk vinden.
-edit: verkeerde topic-
[Dit bericht is gewijzigd door Grijs op 04-09-2003 15:04]
De wijkverpleegkundige verbaasde zich over de vlotte ontwikkelingen van Chiara, ze vond het hartstikke leuk dat ze al zo bij was, en zo alert en vrolijk. Maar vooral het tijgeren, daar was Chiara wel erg vlot mee. Trots dat ik ben, vertel ik een anekdote, de wijkverpleegkundige lacht en geeft ons een compliment dat we het goed doen. Na een kletspraatje over de fles die ze niet accepteert en het slapen is het tijd voor de lichamelijke controle. De wijkverpleegkundige is erg tevreden over Chiara, alles doet het goed en ziet er best uit. Dan moet er geprikt worden, voor dat de prik gezet wordt zet Chiara het op een huilen, ze vindt het blijkbaar niet zo leuk meer. Als de wijkverpleegkundige klaar is met de prik, is ook Chiara klaar met huilen. Ik kleed haar en aan en maak een nieuwe afspraak, als ze precies 6 maanden is komen we weer terug.
Helaas hebben we geen uitslag gekregen van de echo van de heupjes van Chiara, deze was nog niet ontvangen. Als ik later op de dag naar het ziekenhuis bel voor de uitslag, word me verteld dat ze die naar de huisarts hebben gestuurd. Ik kon pas vandaag bellen naar de huisarts voor de uitslag, maar jammer genoeg hadden zij de uitslag nog niet binnen, maar donderdag kan ik terug bellen... zucht...
quote:Ah dat is inderdaad een opluchting! Fijn dat er niets aan de hand is.
Op woensdag 10 september 2003 11:06 schreef melonovy het volgende:
Na 8 dagen wachten, hebben we net de uitslag van de huisarts ontvangen, er is niets aan de hand, geen heupdysplasie oid. Ik heb slapende Chiara maar een kusje gegeven van blijdschap en ook een beetje opluchting...
quote:Wat nou een kusje? Dat meiske verdient een stukje taart (op zijn minst een lik slagroom van mama's stuk taart)
Op woensdag 10 september 2003 11:06 schreef melonovy het volgende: Ik heb slapende Chiara maar een kusje gegeven van blijdschap en ook een beetje opluchting...
quote:Hoop dat die 5 weken snel voorbij zijn voor haar, het lijkt me toch helemaal niks hoor met zo'n broekie an. In ieder geval ziet ze nog een beetje de lol ervan in blijkbaar.
Op woensdag 10 september 2003 11:26 schreef CarOnline het volgende:
Oh ja, dat vergeet ik helemaal, ze rolt nu echt!
Ze probeert het ook steeds, en het lukt haar!!
Eerst gooit ze zich op de zij zodat haar been de lucht in steekt en dan schreeuwt ze net zo hard tot ze omvalt
En dan zit ze heel trots te kijken![]()
quote:Ah, fijn melonovy, het lijkt me geen pretje zo´n spreidbroek.
Op woensdag 10 september 2003 11:06 schreef melonovy het volgende:
Na 8 dagen wachten, hebben we net de uitslag van de huisarts ontvangen, er is niets aan de hand, geen heupdysplasie oid. Ik heb slapende Chiara maar een kusje gegeven van blijdschap en ook een beetje opluchting...
Ik heb dan ook een medelijden met Lara, ook al slaat ze zich er aardig doorheen als ik het zo lees. Knap dat ze zich al omdraait zeg.
Ik ga nu een banaantje prakken voor die grote kleine meid van me!
* 15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny
quote:en ze hebben het er erg druk mee, in dit topic komen ze niet meer zo veel...
Op donderdag 11 september 2003 00:56 schreef beertje_ het volgende:
Alle nieuwe papa's, mamma's, broertjes en zusjes van harte gefeliciteerd* 15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny
En Caronline, wat een girlpower bij dat meiske van jou! Hup, omrollen maar met die spreidbroek. Kan me voorstellen dat ze het niks vindt, maar je kunt haar nu eenmaal niet uitleggen waarom en hoe lang dat ding nog om moet...
quote:klopt! nauwelijks tijd voor de pc tegenwoordig... sorry!
Op donderdag 11 september 2003 22:43 schreef melonovy het volgende:
en ze hebben het er erg druk mee, in dit topic komen ze niet meer zo veel...
quote:beetje moedermelk in druppelen wil nog weleens helpen!
Op donderdag 11 september 2003 22:46 schreef bixister het volgende:[..]
klopt! nauwelijks tijd voor de pc tegenwoordig... sorry!
maar het gaat goed hoor, alleen wilPiet
z'n ontstoken oog maar niet beter worden, ondanks 't zalfje dat we er inmiddels voor gekregen hebben lijkt 't wel steeds erger te worden. morgen bel ik de huisarts maar weer, het ziet er zooo zielig uit.
quote:al gedaan, dat helpt ook geen zier...
Op donderdag 11 september 2003 22:58 schreef just me het volgende:[..]
beetje moedermelk in druppelen wil nog weleens helpen!
[Dit bericht is gewijzigd door bixister op 11-09-2003 23:05]
quote:Echt wel... althans, in lurkstand....
Op donderdag 11 september 2003 22:43 schreef melonovy het volgende:[..]
en ze hebben het er erg druk mee, in dit topic komen ze niet meer zo veel...
Hier loopt alles eigenlijk meer dan voorspoedig op het moment. De kleine meid heeft een vervelend dagje gehad, wat zoveel betekent als ieder uur even piepen omdat ze een knuffeltje wil
Een fotootje van Lune zojuist bij papa op de arm, slapend uiteraard :
en mijn god wat is zo mooi, dat denk ik telkens weer als ik haar zo zie
Ik ben trouwens al weer ongesteld, wat een onzin, psies 4 weken na de bevalling Ik heb het nou toch niet meer nodig, dus mag het kippenhok wat mij betreft de deur wel uit
Wij hebben weer wat anders met de voeding. De omneo was nu te licht verteerbaar voor Cas. Hij moest er te veel van drinken om zijn honger te stillen, met als gevolg, gespuug. Nu krijgt hij half nutrilon in een fles en half Omneo, dat gaat beter. Maar dat heeft weer krampen tot gevolg, dus dikke ontlasting. Ik ben nu begonnen met in de laatste voeding 2 schepjes johannesbroodpitmeel. Dit verdikt de voeding en zorgt voor dunnere ontlasting.
Cas is best een raar aparaat, overdag komthij amper uit zichzelf voor een voeding en de afgelopen 2 nachten om de 2 uur... ik hoop maar dat de johannesbroodpitmeel ook een beetje voor nachtrust zorgt.
*kijkt op de klok* Volgens mij doet het wel wat, hij heeft om 23:30 de laatste voeding gehad en ik hoor hem nog niet kneuteren hij doet er ongeveer een half uur over om wakker te worden
Nu is het snotteren over, maar was het tijd voor de tweede inenting. Verder was overigens alles goed bij het cb. Lekker aangekomen, ze weegt nu ruim 5,5 kilo en is 60 centimeter. (Laatst iemand in de rij bij de supermarkt "ahhh, wat is ze klein", toen heb ik heel beledigd laten zien dat we bij luiers wel al bij maatje 3 zijn, dus heus niet zó klein). Alles keurig volgens het gemiddelde. Volgens de arts is ze heel erg sterk voor haar leeftijd (ik natuurlijk helemaal trots) en is het ook knap dat ze twee dingen tegelijk kan (in dit geval: lachen naar mamma, en tegelijkertijd huilen om de prik). Maar ja, volgens mij weten ze over elk kindje wel iets aardigs te zeggen. In ieder geval, niet zo'n drama als vorige keer na het prikje, maar toch een paar uurtjes ontroostbaar huilen en over schouders hangen. Als compensatie wel vannacht doorgeslapen, da's al de derde keer!
Maar ja, dan een telefoontje van de overbuurvrouw dat ze zo'n last had van het huilen (gewoon overdag) en of we niet alle ramen dicht kunnen doen als ze huilt. Nee dat kan niet, want het was hier zo'n graad of 26. Nou ja, ik zat er al flink doorheen dus Max heeft het gesprekje gevoerd en uiteindelijk weten uit te leggen dat babies nou eenmaal huilen. Nu klaagt dat mens wel elke week een keer over kindergeluiden, maar het schoot me toch erg in het verkeerde keelgat. Eerst wou ze ook niet zeggen wie ze was, lekker makkelijk, daarna dat ze belde namens alle bewoners van het hof (wat onzin is, want de mensen die ik spreek zeggen allemaal dat ze er geen last van hebben en dat ze het wel schattig vinden en bovendien zijn er hier nog drie kleine babies en twee blaffende honden etc. etc.) en nu blijkt dat ze de hele dag in haar slaapkamer zit omdat ze aan de voorkant van het huis teveel last heeft van het verkeer. Pfffff... wat kunnen mensen moeilijk doen.
Enfin, ik geloof dat Isa zich weer prima voelt, die ligt lekker te babbelen in haar box. Hopelijk is het vandaag een keer droog, dan kunnen we weer eens naar Artis.
Chiara is ook verkouden, tijdens de BV heeft ze het er maar moeilijk mee. Dit wil ik natuurlijk voorkomen, dus ik heb een neusspray gekocht, maar zodra ze die ziet gaat ze hevig protsteren, ze schud met dr hoofd en zet t op een gillen.... echt een meid, die kleine van ons. Ik neem haar in de houtgreep om toch dat neusje een beetje vrij te 'spuiten' als de handeling achter de rug is leg ik haar aan en is ze weer tevreden. Moeders zucht, het is weer gelukt. Maar dit tavereel speelt zich nu altijd midden in de nacht af tijdens de nachtvoeding, iedereen binnen een straal van 25 meter zou dit kunnen horen en wakker schrikken bedenk ik me....
Overdag is dr neusje lang niet zo dicht, dan zitten er wel wat snotjes die ik met een wattenstokje probeer te verwijderen, wederom zwaar protest, maar op een of andere manier wil dit toch wat sneller en beter lukken dan die spray, waarschijnlijk omdat ik bang ben om in dr ogen te spuiten... Hopelijk is de verkoudheid weer snel over...
quote:er bestaat dacht ik ook creme die je op dr borstje smeert die de luchtwegen dan een beetje open houdt...
Op vrijdag 12 september 2003 09:49 schreef melonovy het volgende:
verstopte neus
quote:jawel, dat is Luuv, maar dat is meer iets dat ondersteund, helaas geen wonderwiddel. Ik heb het ook in huis en toen ik tijdens mijn zwangerschap vreselijk verkouden was heb ik het onder mn neus gesmeerd
Op vrijdag 12 september 2003 10:33 schreef akkien het volgende:[..]
er bestaat dacht ik ook creme die je op dr borstje smeert die de luchtwegen dan een beetje open houdt...
Of helpt dat niet bij een dicht neusjes?
Johannesbroodpitmeel
Geen krampjes meer, normale ontlasting en niet om de 2 uur komen voor een voeding De eerste keer dat ie kwam was om half 4 , mooie tijd toch?! En vanmorgen dácht ik dat hij al wakker was rond 6 uur, ik hoorde 2x wééh... Dus ik ga braaf naar beneden om een voeding te maken, sta ik op zn kamer, ligt ie nog te ronken
Ik heb gewacht tot half 7, 7 uur en toen vond ik het wel een mooie tijd om wakker te worden
-edit-
wij hebben trouwens ook een buuf die denkt dat er aan en uit knopjes op kinderen zit. Alleen belt zij metene de politie
quote:rara lui daar in J'dorp
Op vrijdag 12 september 2003 10:58 schreef moussy het volgende:
wij hebben trouwens ook een buuf die denkt dat er aan en uit knopjes op kinderen zit. Alleen belt zij metene de politie
zo vind ik Piet ook al een echt kereltje.
Wat heeft Isa toch een bekend snoetje Phil.
de kleine komt dan bij mn oompjes aan de overkant wonen.. ze heet Fatima
de ander is mn nichtje (Madelief) van mn andere oom
Nog twee lekker onduidelijke foto's van mijn baggercamera
Melonovy: IPV spray kun je in de apotheker *dus niet drogist* ook druppels met een druppelpipetje kopen. Makkelijker met toedienen. Astrid hervult de potjes overigens zelf. Wanneer er behoefte voor is zal ik haar hier laten posten hoe en wat *ze is apothekersassistent geweest*
Moussy: Johannesbroodpittenmeel, ook verwerkt in de voeding tegen spugen moet je wel mee oppassen voor heel kleine kinderen. Wij hebben het ooit voor Storm gebruikt op advies van een kluns bij het CB. Gevolg was 72 uur onafgebroken krijsen door darmkrampjes. Voorzichtigheid geboden dus.
Ow, en jongens- meisjeskoppies. Na twee kereltjes moesten As en ik zo wennen aan het hoofdje van Lune. We hebben echt de eerste twee dagen er heel gek tegenaan gekeken. Het was zo... niet ovaal... peervormig, smalle schedel, dikke wangen... vreemd, gek, onnatuurlijk..
De rest: Volgende keer zijn jullie aan de beurt om op naam genoemd te worden... voor nu: ze zijn allemaal lief en vertederend, behalve de meisje, die zien er vreemd uit
Ow ja, bijna vergeten... VK net geweest voor controle, ons meisje weegt schoon aan het haakje 4120gram, da's 200gram boven geboortegewicht in een week tijd...
[Dit bericht is gewijzigd door bastardhost op 12-09-2003 17:09]
naja...nog maar een fotootje.....of twee.....
En Bastardhost, ik kan er niet zo goed over meepraten, over mannetjes koppies en vrouwenhoofdjes, zo ervaren ben ik niet. Ik denk dat het ook erg verschild met Sverre en Lune vanwege de zwangerschapsduur. Heb je na uren staren al geconcludeerd op wie ze meer lijkt? Op jou of op Astrid?
Ik ga je advies over het pipetje ipv spray maar opvolgen en dat zelf hervullen, daar heb ik ook wel oren naar, dus Astrid, kom maar op met je recept!!
quote:Bij Storm lieten we dat toe... toe maar, kom maar binnen.
Op vrijdag 12 september 2003 18:15 schreef SixCat het volgende:
En ook gewoon stug komen terwijl ze niet gebeld hebben. Het staat toch echt op het kaartje!!
En nu met Lune... niet aangemeld en ik stuur ze zo terug. De telefoon gaat eruit tussen 12 en 15... En als er mensen komen en het schikt niet ben ik ook niet de minste om af te bellen.
quote:Ja, voor ons is dit de eerste keer...Maar de volgende keer moet ik toch maar wat harder hier in worden. Vind ik echt moeilijk... Maar moet ook aan mezelf denken, ben bek af......
Op vrijdag 12 september 2003 19:19 schreef bastardhost het volgende:[..]
Bij Storm lieten we dat toe... toe maar, kom maar binnen.
Bij Sverre waren we strikt, moest ook op doktersadvies. Dus een kraamfeest gegeven 3,5 maand na geboorte waar krap 50 man zijn geweest. Daarbuiten geen kraamvisite ontvangen, zelfs niet op verzoek.En nu met Lune... niet aangemeld en ik stuur ze zo terug. De telefoon gaat eruit tussen 12 en 15... En als er mensen komen en het schikt niet ben ik ook niet de minste om af te bellen.
Zo'n kraamfeest is een interessante oplossing inderdaad.
Cas zn oog was vanmorgen dik en er kwam groene prut uit.... ontsteking dus. Ik dacht om maandag wel ff naar de eigen huisarts te gaan, maar wilde even de weekendarts bellen om te vragen hoe ik die groene korsten het este weg kon halen. Dat zou hij wel even doen. Hij heeft meteen een oogcreme voorgeschreven. We moeten Cas zn oog trouwens met zout water schoon maken, dat schijnt weer beter te zijn
quote:ik heb ook zo'n snotzuigend ding in huis, maar dat vind ik zelf niet echt lekker werken (1 keer toegepast, maar beviel al meteen niet), misschien moet ik t nog eens een kans geven.
Op vrijdag 12 september 2003 22:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Melonovy, ik haal het neusje van Tristan leeg met zo'n klein pompje. Oke, 't is eerst even een geworstel, maar op een gegeven moment had Tristan wel door dat het echt beter ging als zijn snot was opgezogen door dat pompje, dus liet hij het wel toe!
Vandaag is het alweer telkens goed gegaan met een wattenstokje... opeens was het weer geen probleem...
bastard: Lune is prachtig hoor. (en de andere babietjes die hier langskomen trouwens ook!) Meisjes zien er inderdaad heel anders uit dan jongetjes, vind ik wel heel opvallend. Vooral als ze net zijn geboren.
Als papa of mama lief tegen me praten (liefst met een hoog stemmetje) dan geef ik ze een vertederende glimlach
Mevrouw heeft wel snotjes en die worden al peuterend verwijderd.
Der fles drinkt ze nu ook gewoon rustig leeg itt de eerste weken waar ze zowat in haar melk stikte omdat ze dacht dat er nog meer mensen die fles moesten hebben
Nu drinkt ze op haar gemakje zo'n 150ml weg en boert daarna zo'n 2 keer (lekker hard en asociaal ) en valt daarna in slaap (met behulp van haar tutter)
Verder nog een paar foto's om te laten zien hoe mevrouw het elke keer weer voor elkaar krijgt
Ahhhhhhhhhhh
Haha wâ doe papa nou
[Dit bericht is gewijzigd door Sc0rPi0n op 14-09-2003 23:57]
Trouwens, dat doorslapen is wel leuk hoor, maar ik word dus nu elke ochtend wakker in een melkplas en met borsten die op springen staan. Ieder voordeel hep se nadeel blijkt maar weer.
Wat is Norah ook een mooi meisje zeg, ze ziet er als een heel vrolijk kind uit
Je hebt wattenstaafjes met een bolletje, om te voorkomen dat je te diep gaat. Soms handig, maar niet altijd, als het snotje dieper zit dan dat het bolletje rijkt, dan zijn ze niet toepasbaar.
Een gewoon wattestaafje kun je met duim en wijsvinger bij het begin van het watten gedeelte vast pakken, zo voorkom je dan je niet te diep in het neusje zit, of doorschiet.
Bram begint kruipbewegingen te maken. Alleen lukt het allemaal nog niet tot grote frustratie. Hij gooit zijn komt omhoog en probeert dan vooruit te komen wat dus niet lukt.
Van de week lag hij op bed en hij zag de afstandsbediening liggen. Dus eerst die kant op gerold en toen was het nog net buiten zijn bereik. Paar keer met die kont omhoog maar dat ging dus niet. Dus trok meneer gewoon het laken naar hem toe en kreeg hij alsnog de afstandsbediening in zijn knuistjes
Afstandsbedieningen en brillen hebben op dit moment wel heel grote aantrekkingskracht. Mijn bril wordt wel 20 keer per dag van mijn neus geplukt. Laatst had hij in een hand een pootje en zat hem rustig te bekijken, hij pakt in 1 tel met zijn andere hand het andere pootje en hoppa trekt zo die pootjes ieder naar een kant, oeps. Gelukkig kon hij weer aardig in model teruggebogen worden. Jeetje wat zijn ze snel.
Duncan doet trouwens ook aan "parachute springen" ligt ie op zijn buik en dan gaan de armpjes en de beentjes los van de grond. In zo'n parachute spring houding... is ook wel erg geinig om te zien.
Ja nog ff Karin en hij spurt zo de kamer door!!!! misschien nog wel voor de meeting...
We mogen het hier binnenkort toch echt wel wat kindvriendelijker gaan maken. Onder de buro's liggen kilometers kabel, mijn schoonmaakmiddelen staan nog in een beneden kastje en ik mag wel op zoek naar traphekjes en dingetjes voor in de stopcontacten. Ook moeten er volgens mij wat dingen weggehaald worden in de kamer, de hoge kaarsenstandaard die je met 1 klein zwiepje omgooid. De boxen staan op een pilaartje die niet al te stevig is. Denk dat we binnenkort maar even iemand die al een kruipertje heeft gehad het huis door moeten.
En dat bedje en de box moeten naar beneden. Pff wordt leuk voor de rug dan.
Ja dat parachutespringen zie ik ook bij Bram! Geweldig gezicht! Loopt ie helemaal rood aan van frustratie.
Daarom liep ik dus continue " nee niet doen" "afblijven" " DAMEY!!!!! denk erom!!!" te roepen. Nog steeds wel af en toe, maar hij komt niet aan kabels of snoeren en stopcontacten zijn ook niet interessant voor hem.
Ik ga het wat dat betreft ook niet anders doen met Duncan.
Hete koffie en thee wordt hier natuurlijk wel heel goed in de gaten gehouden, maar nu moet ik zeggen dat ik het zelf bijzonder weinig drink dus me daar niet zo vreselijk druk om hoef te maken.
We hebben wel in damey zijn slaapkamer 1 stopcontact onklaar gemaakt, die zit nl recht boven zijn bed.
De ander zit buiten zijn bereik, ja ook als ie op een stoel gaat staan... ik kan er net an bij
Wiebelige dingen heb ik hier eik niet... ja de kerstboom eens per jaar maar daar issie ook gewoon vanaf gebleven en ik ga er stiekum een klein beetje van uit dat Duncan er ook vanaf blijft.
Ik maak dat soort dingen ook niet interessant voor Damey en hij kijkt er dan ook helemaal niet naar om.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |