abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12629526
Op internet zijn oproepen verschenen om de moordenaar van Pim Fortuyn, Volkert van der Graaf, te steunen middels brieven en kaarten. De oproep is afkomstig van Nederlandse anarchisten en vrienden van Van der Graaf. Onder hen zitten ook links-extremisten uit Wageningen, waar Van der Graaf tot zijn arrestatie op 13 mei vorig jaar werkzaam was bij de Vereniging Milieu Offensief (VMO). Om hoeveel personen het precies gaat, is niet duidelijk.

De oproep is opmerkelijk, omdat tot nu toe extreem links Nederland zich in stilzwijgen hulde over eventuele solidariteit met de moordenaar van Fortuyn. De steungroep voor de moordenaar van Fortuyn komt voort uit de organisatie Anarchist Black Cross (ABC), een netwerk van anarchisten die vinden dat linksradicale gevangenen niet vergeten mogen worden. Het ABC komt oorspronkelijk uit Rusland, maar kent ook een Nederlandse afdeling. De oproep verscheen ook op de radicale actiesite Indymedia.nl.

Op de website van ABC stellen de steunbetuigers een beweging op te zetten ''die de huidige samenleving aanvalt''. Gevangenissen zouden volgens ABC overbodig kunnen zijn: ''Het ABC gelooft dat in een samenleving met andere politieke, sociale en economische omstandigheden gevangenissen overbodig worden''. Opvallend is verder dat het voor ABC niet uitmaakt of de gevangene aan wie steun wordt betuigt, geweld heeft gebruikt: ''Niet-gewelddadigheid is geen leidraad, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een organisatie als Amnesty International''.

Aanhangers die een kaartje willen sturen naar Van der Graaf kunnen volgens ABC terecht op dit adres:

Volkert van der Graaf
reg.nr. 3394879
Demersluis 4/1
HJE Wenckebachweg 48
1096 AN Amsterdam

Wel, het is nu wel duidelijk wat voor geintjes we kunnen verwachten van extreem-links. Een ieder die nu nog beweert dat geweld geen goedgekeurd iets is voor hun...

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12629589
Bedankt voor het adres
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:41:09 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_12629602
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:40 schreef SCH het volgende:
Bedankt voor het adres
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_12629612
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:40 schreef SCH het volgende:
Bedankt voor het adres
Ja man kan je mooi wat bonbons sturen met wat rattenvergif.
To hell with Kyoto!
pi_12629615
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:38 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
- verhaal -
Wel, het is nu wel duidelijk wat voor geintjes we kunnen verwachten van extreem-links. Een ieder die nu nog beweert dat geweld geen goedgekeurd iets is voor hun...
Eén groepering zet iets op hun website en gelijk is heel extreem-links voor geweld? Vind ik erg kort door de bocht.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_12629616
Domme actie, laat nog maar eens zien dat er eigenlijk verdomd weinig verschil is tussen extreem links en extreem rechts
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12629651
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Domme actie, laat nog maar eens zien dat er eigenlijk verdomd weinig verschil is tussen extreem links en extreem rechts
Extreem is nooit goed, tenzij het extreem geil of extreem lekker is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_12629660
Deze mensen nemen zichzelf toch niet serieus.

Ik wist niet eens dat dit soort ransfiguren bestonden, ik dacht eerlijk gezegd dat het sprookjesfiguren waren. Wezens die zo ver van de maatschappij afstaan, zo verknipt en verwrongen dat ze praktisch in hun eigen gemaakte wereldje leven.

Niemand neemt ze serieus.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_12629687
Na FP en FB staat het nu dan ook in OOG. Goed gedaan Jeukaanmenaat! Extreem links zal je dankbaar zijn.
pi_12629698
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:43 schreef Kugari-Ken het volgende:
Niemand neemt ze serieus.
De topicstarter blijkbaar wel.
pi_12629701
quote:

Dit mag wat mij betreft onder dezelfde noemer worden geschaard als bijvoorbeeld Rudolf Hess-verering. Hoewel deze mensen (nog) niet direct andere mensen ermee lastig vallen via demonstraties en bekladdingen. Ik kan er daarom ook niet zo mee zitten, het is volgens mij niet verboden als een handjevol idioten via Internet oproept een gevangen crimineel een kaartje te sturen.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:45:37 #13
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12629711
quote:
Wel, het is nu wel duidelijk wat voor geintjes we kunnen verwachten van extreem-links.
Dat was toch al duidelijk?

Zowel extreem-links als extreem-rechts is extreem-fout.

Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
pi_12629776
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:45 schreef Kozzmic het volgende:

het is volgens mij niet verboden als een handjevol idioten via Internet oproept een gevangen crimineel een kaartje te sturen.

Juist, een handjevol. Want uit hoeveel mensen zou deze ABC afdeling nou bestaan? 1, 3? Impliceert niet meteen dat heel radicaal links achter deze figuren staat.
Ook vraag ik me af hoe andere ABC afdelingen over deze actie denken.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_12629896
Die mensen die een kaartje sturen zijn zo meteen bekend bij de AIVD, toch?
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:54:19 #16
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_12629938
Die volkert zit in de cel met of zonder steun
Dat een stelletje idioten hem willen steunen is hun verspilling van tijd en geld
pi_12629950
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:44 schreef Disorder het volgende:
Deze man mag van mij wel een leuke brief schrijven.

[Dit bericht is gewijzigd door George_Bush op 22-08-2003 13:57]

To hell with Kyoto!
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:54:41 #18
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_12629952
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Als ze de afzender erbij zetten wel
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12630009
Ik wist niet dat die lui van ABC het hele extreme links blok vormde
pi_12630023
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nou en? Het is niet verboden iemand post te sturen hoor.
Maar het is bekend dat de AIVD zich bij voorkeur met onbelangrijke zaken bezighoudt.
pi_12630050
Ik zit de genoemde sites op de FP te bekijken, maar een aantal beweringen uit het artikel kan ik niet staven met de teksten op de sites...

• Waar wordt opgeroepen tot solidariteit met Volkert?
  • Wat is de bron voor de bewering dat achter deze actie "links-extremisten uit Wageningen" en "vrienden van Volkert van der Graaf" betrokken zijn?
  • In het stuk op Indymedia lees ik bijvoorbeeld...

quote:
    Hoewel het proces van Volkert van der G. toch wel degelijk als voorbeeldfunctie moet gelden voor de manier waarop de huidige democratie moet blijven bestaan, is de situatie nog niet zo uit de hand gelopen zoals in landen als Spanje, Turkije en Italië. Hier moeten anarchisten, communisten en autonomen een keiharde strijd leveren in de gevangenissen waar zij terecht zijn gekomen door maximale straffen voor feiten die doorgaans weinig opzien baren zoals het bezit van radicale literatuur, zwarte kleding of het ingooien van een ruit. De mensenrechten voor personen met subversieve ideeën worden achter de muren van de gevangenissen bij lange na niet gewaardeerd. Omdat de gevangenen volledig uit het zicht van de samenleving zijn verdwenen, worden zij in feite overgeleverd aan de haat en agressie van de staat die er alles aan doet om het verzet te breken.

http://www.indymedia.nl/nl/2003/07/12982.shtml

Op de site van ABC kom ik helemaal geen verwijzing naar Volkert tegen. Of kijk ik er overheen?
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:58:49 #22
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_12630059
    ff normaal doen.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 22-08-2003 14:03]

The truth was in here.
    pi_12630078
    quote:
    Jeukaannenaat==> hardcore, het is hollen of stilstaan met hem
    (extreem=zeer vergaand
    generaliseren=uit een bijzonder geval een algemene conclusie afleiden)
    pi_12630090
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 13:57 schreef SCH het volgende:

Maar het is bekend dat de AIVD zich bij voorkeur met onbelangrijke zaken bezighoudt.

En dat dan ook nog eens in al haar knulligheid verprutst. De AIVD, voorheen BVD, is echt een lachertje.
      vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:00:26 #25
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_12630092
    quote:
    Op vrijdag 22 augustus 2003 13:57 schreef SCH het volgende:

Nou en? Het is niet verboden iemand post te sturen hoor.

oh ja ik was vergeten dat extremistische organisaties in het oog houden een nutteloze bezigheid is wat betreft de veiligheid van de staat en het Nederlandse volk, in de ogen van SCH.
    Of nee wacht, het in de gaten houden van extreem linkse en anarchistische groeperingen is een nutteloze bezigheid, als het hier nazisme en extreem rechts betreft is het natuurlijk geoorloofd. Want Rechts is slecht en links is goed volgens de grote roerganger SCH, is het niet?
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')