Damien Rice is een Ier die in 2002 zijn eerste solo album uitbracht, 'O' geheten. Lovende kritieken waren het gevolg, en een plaats in de cd top-10 in Ierland.
Hij heeft deze singles uitgebracht:
Cannonball, (2001, nog voor de cd)
Volcano(2002) en
Woman like a Man(2003).
De muziek word omschreven als alternatieve folk. ik ben niet zo goed in muziekstijlen, maar je kunt hier(http://www.damienrice.com/website/sound_library.htm ) verschillende nummers van hem downloaden, en met zowel Real player als Windows media player afspelen
Hij geeft voorlopig geen gigs in Nederland, maar hij komt op Pukkelpop op 28 augustus, dat is in Belgie, en op het Terromoto festival in Duitsland, op de 30e augustus.
de website is http://www.damienrice.com/ waar je informatie over zijn muziek, foto's en data van optredens kunt vinden, en nog meer.
engelse biografie:
Irish singer/songwriter Damien Rice spent his childhood fishing and daydreaming in the countryside of Celbridge, County Kildare. Painting and writing songs inspired him as a young man, motivating Rice to put a band together. The heavy, indie-rock sounds of Juniper were signed to Polygram in 1997 and "The World Is Dead" and "Weathermen" did moderately well on Irish radio. When it came time to recording a full-length album, contractual rules from the label prevented Juniper from doing so, so Rice split. He headed for the hills of Tuscany in 1999 and lived his life as a wanderer around Europe. Rice returned to Dublin within a year to focus on music once again, scrounging up enough money to record a demo. Rice sent it to producer/film composer David Arnold (Bjork, Nina Persson, Paul Oakenfold), and lucky for him, Arnold loved it. Arnold set Rice up in his very own mobile studio to make a record. His first single, "The Blower's Daughter', was an instant top 20 hit when it appeared in fall 2001. Shared gigs with McAlmont & Butler and folkie Kathryn Williams followed in summer 2002 when Rice released O in the UK.
(bron: http://www.allmusic.com )
ik heb hier twee recentie's met nog wat achtergrond informatie.
quote:
Damien Rice, 0Singer Songwriter Damien Rice zat ooit in het Ierse bandje Juniper. Ze waren heel even populair in Ierland, maar gingen uit elkaar na problemen met het platenlabel.
De gedesillusioneerde Rice vertrok voor een jaar naar Toscane om tot zichzelf te komen en begon aan solomateriaal te werken.
Zijn demo werd direct opgepikt door David Arnold, producer van Björk en een jaar later was er het debuut O. O is. Om met de deur in huis te vallen, een geniale cd. Grotendeels akoestisch, aangevuld met strijkers en de prachtige stem van Lisa Hannigan.
Rice schaart zich in één klap onder de beste Singer Songwriters van deze aardkloot. Luister naar het bloedstollend mooie Volcano, het breekbare Cannonball en naar de bombastische afsluiter Eskimo.
Zeldzaam mooie muziek.
Deze recensie is verschenen in Sum september 2003
quote:
Damien Rice - OGepubliceerd op woensdag 23 juli 2003
Vorig jaar al louter bij toeval door Music Planet opgemerkt en vanaf eind deze week ook in de Nederlandse platenwinkel: 'O' (DRM/Warner) het in februari 2001 in Ierland eigen beheer uitgebrachte solodebuut van Damien Rice, in een ver verleden lid van de Ierse hitband Juniper.
Vier jaar geleden stapte hij op omdat hij zich ongelukkig voelde in het keurslijf van een groot platenlabel en werkte vervolgens als straatmuzikant in Europa, waarna hij zich in Ierland in leven hield met live-optredens . Dat er een cd van Rice is gekomen, is vooral te danken aan de Engelse componist David Arnold die een mobiele studio voor hem financierde. Rice werkte twee jaar in alle rust aan O en toen het album uiteindelijk verscheen schoot het direct de top tien van de Ierse albumlijst in.Dat mag opmerkelijk heten, want het is beslist geen gemakkelijke plaat en bovendien van een dusdanig persoonlijk karakter dat hij voor menigeen too close for comfort zal zijn. Toch is het een geluk dat het talent van Rice nu ook buiten de Ierse grenzen opgemerkt wordt, want hij maakt prachtige liedjes. Vooral de rond akoestische gitaar en cello opgebouwde eenvoudige nummers Delicate, The Blowers Daughter en Amie zijn van een ontroerende schoonheid waar je eigenlijk zo weinig mogelijk woorden aan vuil moet maken.
Op andere tracks lijkt de invloed van zijn patroon Arnold die zijn sporen bij Björk verdiende en de kost verdient als soundtrackcomponist nadrukkelijk aanwezig. Rice schuwt althans het gebruik van 'vette' effecten niet en waagt zich aan opera en kerstliederen. Hoewel duidelijk met goede bedoelingen, neigen die nummers naar mijn smaak wat teveel naar het melodramatische, maar voor liefhebbers van het grote gebaar zal dat geen bezwaar zijn. Voor de anderen is er de repeatknop, die zich innig dankbaar laat bedienen.
Miriam Notenboom
[Dit bericht is gewijzigd door Tweater op 22-08-2003 13:15]
1. Delicate
2. Volcano
3. The Blowers Daughter
4. Cannonball
5. Older Chests
6. Amie
7. Cheers Darlin
8. Cold Water
9. I Remember
10. Eskimo
quote:graag gedaan
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:25 schreef Hermez het volgende:
Aaah die heb ik dus gehoord in de winkel, en ik had het gevraagd aan die gozer, maar ik was de naam weer vergeten, dumbass me, Betor dat je het even meld. Vond hem erg goed klinken, ik ga maar denk cd'tje van hem halen.
quote:toen kende ik em nog niet
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:59 schreef moondog het volgende:
is een mooie cd
hij was vorige week vrijdag in paradiso, maar kon er niet heen
Ga hem zien in Belgie volgende week...
Overigens ik weet niet of hier boven al stond, maar hij heeft gewoon tijd/geld gehad om een jaar naar toscane te gaan om te schrijven en inspiratie op te doen...hmm ik wilde dat ik dat kon, gewoon een jaar er tussen uit
quote:idd, had ik ook gelezen
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:07 schreef Darta het volgende:
Yup erg goed artiest en zijn album is relaxt om naar te luisteren. Zo af en toe klinkt zijn stem zwaar (zoals leonnard Cohen) en dan weer veel lichter, meer als jeff buckley.
Maar in ieder geval geweldig.Overigens ik weet niet of hier boven al stond, maar hij heeft gewoon tijd/geld gehad om een jaar naar toscane te gaan om te schrijven en inspiratie op te doen...hmm ik wilde dat ik dat kon, gewoon een jaar er tussen uit
wat ik wel jammer vind in bijvoorbeeld Eskimo is dat hij dan dingen probeert te zingen die zijn stem gewoon niet kan, wat neerkomt op superzacht, fluisteren en te hoog voor zijn bereik. later maakt'ie er natuurlijk wel wat moois van, als'ie wat harder en lager mag zingen, maar ik vind het wel jammer. heeft de vrouw die zingt in demeeste liedjes, is dat eigelijk dezelfde die meezingt in eskimo? (het opera gedeelte ) weet iemand dat?
Aanrader!
quote:Ik denk het wel, want bij de credits staat Lisa Hanningan als vocals en niet expleciet voor welke tracks. Maar er staat ook nog een keer Doreen Curran...opera (track 10). Maar ik heb nog niet goed naar de stemmen geluisterd en dat zal ik nog maar een keer doen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 15:03 schreef Tweater het volgende:[..]
idd, had ik ook gelezen
wat ik wel jammer vind in bijvoorbeeld Eskimo is dat hij dan dingen probeert te zingen die zijn stem gewoon niet kan, wat neerkomt op superzacht, fluisteren en te hoog voor zijn bereik. later maakt'ie er natuurlijk wel wat moois van, als'ie wat harder en lager mag zingen, maar ik vind het wel jammer. heeft de vrouw die zingt in demeeste liedjes, is dat eigelijk dezelfde die meezingt in eskimo? (het opera gedeelte
) weet iemand dat?
quote:dan zal het idd een andere vrouw zijn
Op maandag 25 augustus 2003 21:51 schreef Darta het volgende:[..]
Ik denk het wel, want bij de credits staat Lisa Hanningan als vocals en niet expleciet voor welke tracks. Maar er staat ook nog een keer Doreen Curran...opera (track 10). Maar ik heb nog niet goed naar de stemmen geluisterd en dat zal ik nog maar een keer doen.
Afgelopen zaterdag geluisterd, maar het was het laatste exemplaar en die was in de ' special edition'-uitvoering (waarvan de hoes lelijker en van een slechtere kwaliteit schijnt te zijn dan de normale versie), dus maar effe gewacht.
Maar hij staat bovenaan mijn 'to buy' -list.
V.
quote:oei, dat is goed nieuws, dat paradiso ding gaan we ook meteen effe checken!
Op woensdag 1 oktober 2003 16:57 schreef MCH het volgende:
Hij komt naar Ned. in Tivoli, Utrecht weet alleen niet wanneer.
Tickets
11 euro
Box Office numbers +31 (0)30-2313499
www.ticketservice.nl
www.Tivoli.nl
quote:Maar wat is de Heling eigenlijk of waar zit het nu? Ik heb er nog nooit van gehoord. Maar in iedergeval relaxt dat hij naar Nederland komt.
Op woensdag 1 oktober 2003 23:59 schreef bigshadow het volgende:
26 Oct
Utrecht
De Heling
greetsz
quote:Tivolie De Helling is nu het gebouw waar vroeger het poppodium De Vloer zat en die straat heet geloof ik De Helling dus vandaar. Gewoon een extra door Tivoli overgenomen vestiging.
Op donderdag 2 oktober 2003 14:13 schreef Darta het volgende:[..]
Maar wat is de Heling eigenlijk of waar zit het nu? Ik heb er nog nooit van gehoord. Maar in iedergeval relaxt dat hij naar Nederland komt.
quote:hmm, dat is dus een zorg minder en een erg mooie gemiste kans meer
Op donderdag 2 oktober 2003 18:06 schreef Gillingham het volgende:
Helaas al uitverkocht.
quote:Ik kon het niet beter bewoorden...
Op donderdag 2 oktober 2003 21:41 schreef bigshadow het volgende:[..]
hmm, dat is dus een zorg minder en een erg mooie gemiste kans meer
quote:d'r zijn nog kaarten volgens ticketservice.nl...
Op vrijdag 3 oktober 2003 18:35 schreef Gillingham het volgende:[..]
Ik kon het niet beter bewoorden...
quote:effe checken dan
Op zaterdag 4 oktober 2003 11:46 schreef CherryLips het volgende:[..]
d'r zijn nog kaarten volgens ticketservice.nl...
Anyway: wel heerlijke muziek. Mijn favoriet is Older Chests, maar het is eigenlijk allemaal heerlijk, van Delicate tot Eskimo (hoewel die me toch net even iets te lang duurt )
In ieder geval een album dat nu al weken lang op mijn mp3-speler staat, en daar nog wel even blijft staan
quote:IMHO het beste album van het jaar!
Op zaterdag 18 oktober 2003 12:52 schreef Type het volgende:
Uit Dublin toch die gozer?
Vind ik een klein nadeel, en een van de weinige, dat je dat accentje er soms doorheen hoort schemeren...Anyway: wel heerlijke muziek. Mijn favoriet is Older Chests, maar het is eigenlijk allemaal heerlijk, van Delicate tot Eskimo (hoewel die me toch net even iets te lang duurt
)
In ieder geval een album dat nu al weken lang op mijn mp3-speler staat, en daar nog wel even blijft staan
quote:I agree.
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:05 schreef bigshadow het volgende:[..]
IMHO het beste album van het jaar!
Nog maar een weekje en dan is het zo ver!
quote:Ik heb de kaartjes nog niet eens zo lang. Wanneer heb je ze dan geprobeerd te halen? Wanneer komt ie in Brussel?
Op maandag 20 oktober 2003 00:01 schreef bigshadow het volgende:
het is zelfs zo erg dat ik naar Brussel ga aangezien Tivoli al was uitverkocht! Me is ook helemaal blij dat ie hem live gaat zien!
maar as vrijdag dus!
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:28 schreef bigshadow het volgende:
2 weken terug ofzo, had de concerten enzo niet echt gevolgd, kreeg toen te horen, helaas uitverkocht. Brussel, de botanique ofzo, is aanstaande vrijdag! Een goede vriend van mij heeft in Belgie stage gelopen dus we blijven daar ook voor de nacht, helemaal goed geregeld dus!maar as vrijdag dus!
Trouwens wel oneerlijk dat ze eerst in België komen. Op een vrijdag nog wel!
quote:Ja, vriendelijkheid, daar zal het aan hebben gelegen, ik ben me toch altijd een portie vriendelijkt tegen die verkopers!
Op maandag 20 oktober 2003 21:08 schreef bigshadow het volgende:
oneerlijk, oneerlijk, ik vind het nu ineens niet zo ergMaar ik heb geprobeer in Dordrecht te halen via GWK en dat kon dus niet! Misschien was ik niet vriendelijk genoeg
quote:dit vraagt om nader onderzoek
Op maandag 20 oktober 2003 22:45 schreef Gillingham het volgende:[..]
Ja, vriendelijkheid, daar zal het aan hebben gelegen, ik ben me toch altijd een portie vriendelijkt tegen die verkopers!
Weet je meteen dat als een concert in Dordrecht is uitverkocht, er eventueel nog wel kaartjes beschikbaar zijn in Nijmegen. Alhoewel, een ander concert was juist in Nijmegen al uitverkocht en in Eindhoven nog niet!vreemd....
quote:Alleen ben ik niet van plan om bij het volgende concert pas op de valreep nog kaartjes te kopen!
Op maandag 20 oktober 2003 22:48 schreef bigshadow het volgende:[..]
dit vraagt om nader onderzoek
!!! maar ben blij dat ik hem alsnog kan zien, wordt alleen wel haasten, aanvang 20:00 terwijl ik tot 17:00 naar de uni moet!!! En die staat in Utrecht
! Maar als de NS goed zijn best doet is er geen probleem!
Heb je college? Voor ome Rice mag je die echt wel eentje missen hoor. Als het tentamen ofzo is is het natuurlijk een heel ander verhaal, dan moet je gewoon zorgen dat je het snel afhebt.
En hier ook, de volgende keer lekker snel erbij zijn, geen gezeik achteraf!
PS leuk he slow-chat
[Dit bericht is gewijzigd door bigshadow op 20-10-2003 23:28]
slowchat
quote:we moeten terug naar antwerpen waar onze bedjes gespreid zullen zijn
Op maandag 20 oktober 2003 23:40 schreef Gillingham het volgende:
Oh dat verklaart veel! Maar op het openbaar vervoer kun je helaas lang niet altijd vertrouwens, veel succes ermee in ieder geval.
Laat ook maar zo snel mogelijk weten hoe het was. Om het nog even in te peperen...slowchat
quote:Hoezo 'terug' naar Antwerpen?
Op dinsdag 21 oktober 2003 01:00 schreef bigshadow het volgende:[..]
we moeten terug naar antwerpen waar onze bedjes gespreid zullen zijn
En voordat het weekend voorbij is zal ik zeker effe vermelden hoe goed (twijfel ik niet aan) het wel niet was
quote:Ah op die manier! Hoef je dus tenminste niet helemaal terug. Ik ga eventueel ook na het concert terug naar Nijmegen (waar ik studeer) in plaats van terug naar Someren (waar in nóg woon). Scheelt tijd en moet de volgende dag toch naar de Uni, tentamen....
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:31 schreef bigshadow het volgende:
concert is in brussel, slaapplaatsen in antwerp! Dus vandaar terug
En de waardering, ik kan me niet voorstellen dat het niks wordt!
Geloof dat ik een beetje jaloers aan het worden ben op de mensen die wel kaartjes hebben. Maar jullie 2 hierboven veel plezier in iedergeval en laat even weten hoe de optredens waren
quote:thx en niet te veel spijt hebben als wij dadelijk lyrisch zijn
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:52 schreef Darta het volgende:
Hmmm...ehGeloof dat ik een beetje jaloers aan het worden ben op de mensen die wel kaartjes hebben. Maar jullie 2 hierboven veel plezier in iedergeval en laat even weten hoe de optredens waren
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:31 schreef bigshadow het volgende:
ja die damien had beter eerst kunnen bellen met ons ipv zomaar concerten te gaan geven!iig suc6 met het tentamen, met een beetje damien in het achterhoofd zal je waarschijnlijk wel vleugels kennen!
quote:Dankje. Ik ken het gevoel ook hoor, namelijk toe hij in augustus hier was en ik geen kaartje had. Maar zorg er net zoals ik voor dat je er de volgende keer wél bij bent!
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:52 schreef Darta het volgende:
Hmmm...ehGeloof dat ik een beetje jaloers aan het worden ben op de mensen die wel kaartjes hebben. Maar jullie 2 hierboven veel plezier in iedergeval en laat even weten hoe de optredens waren
Ik zal zo snel mogelijk zeggen hoe het geweest was, dinsdag waarschijnlijk.
quote:Aha
Op donderdag 23 oktober 2003 19:17 schreef againstthegrain het volgende:
Zag een interview met hem op planet.nl geloof ik. Mocht er iemand geinteresseerd zijn
quote:Ah ok, toch bedankt.
Op donderdag 23 oktober 2003 19:49 schreef againstthegrain het volgende:
Heb het (nog) niet gelezen, so if you really wanna know...
quote:bedankt, leuk stuk maar reeds bekende info
Op donderdag 23 oktober 2003 19:49 schreef againstthegrain het volgende:
Heb het (nog) niet gelezen, so if you really wanna know...
Oh, ik zie nu pas dat dat er op de vervolgpagina ook onder staat...
quote:Ehhh ik wil niet bij de hand zijn, maar die plaat is al van vorig jaar hoor
Op zaterdag 18 oktober 2003 13:05 schreef bigshadow het volgende:[..]
IMHO het beste album van het jaar!
quote:Ja, ik zie nou ook dat de import versie al bijna een jaar eerder verkrijgbaar was.
Op vrijdag 24 oktober 2003 11:43 schreef desintbestaat het volgende:[..]
Ehhh ik wil niet bij de hand zijn, maar die plaat is al van vorig jaar hoor
, hoogstpersoonlijk geimporteerd
Wel kloten dat het al uitverkocht is overigens, ik had best wel gewild. Vewachtte niet dat die verkoop van kaarten zo hard zou lopen
quote:Oh ik heb'em gewoon zelf ingevlogen in november. Internet rocks!
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:35 schreef Gillingham het volgende:[..]
Ja, ik zie nou ook dat de import versie al bijna een jaar eerder verkrijgbaar was.
Dat verandert de zaak...
quote:Als ik dat had geweten had ik hem ook al een stuk eerder gehad, maar ja...
Op vrijdag 24 oktober 2003 13:47 schreef desintbestaat het volgende:[..]
Oh ik heb'em gewoon zelf ingevlogen in november. Internet rocks!
Toen wel een recensie over geschreven, duurde even voordat het in de rest van Nederland doordrong
quote:Kun je even vertellen waarom Damien Rice een hype is? Zoveel verschijnt er toch ook weer niet over hem, of heb ik een boel artikelen gemist?
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:25 schreef desintbestaat het volgende:
het is me nu al teveel hype. ik had nog geen kaartje gekocht omdat mijn vriendinnetje op punt van kind krijgen staat (ik ook dus) In al mijn naiviteit ging ik er vanuit dat het niet uit zou verkopen
En alvast gefeliciteerd met je aanstaande vaderschap...
Maar andere kant komt er toch ook wel weer een soort opleving van het genre. Ik heb het idee dat buckley weer populair wordt. En met o.a. de aandacht voor Tom Mcrae en de pas overleden Elliot Smith.
Hmm ik spreek mezelf hier nu misschien een beetje tegen...Maar de helling is niet supergroot...en wie weet
Dus veel plezier zondag, wordt absoluut een goed optreden!
quote:huilie
Op zaterdag 25 oktober 2003 15:09 schreef desintbestaat het volgende:
grmbl ik geloof dat ik dit draadje maar niet meer lees
ps. over songwriters : Tom Mcrae is ook erg goed vind ik. Van Jeff buckley is nu ook weer iets nieuws ouds uitgekomen. Dus misschien een kleine revolutie gaande, ik hoop het
quote:Hehe Tom McRae staat al in mijn jaarlijstje (zie mijn site) Prachtige plaat. Live at sin-é heb ik ook maar weer besteld ja
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:05 schreef bigshadow het volgende:[..]
huilie
, krab je nog maar eens achter de oren
ps. over songwriters : Tom Mcrae is ook erg goed vind ik. Van Jeff buckley is nu ook weer iets nieuws ouds uitgekomen. Dus misschien een kleine revolutie gaande, ik hoop het
quote:Dankje, zal zeker wel lukken!
Op zondag 26 oktober 2003 15:31 schreef bigshadow het volgende:
terecht denk ik ookVeel plezier vanavond!
quote:idd, goede live stem maar te lange rekkingen enzo. Hebben ze gisteren ook nog andere leuke nummers gespeeld? Ik kreeg bv beetje radiohead,portishead, white stripes en jacues brel te horen!
Op maandag 27 oktober 2003 00:03 schreef rooierooie het volgende:
Ik heb hem vanavond gezien in Tivoli en ik vond het een prachtig optreden. Hij heeft een mooie, warme stem die live goed tot zijn recht komt. De nummers werden ook niet hetzelfde gespeeld als op de cd gelukkig, alleen die gierende gitaarecho's waar een heleboel nummers minutenlang mee werden uitgerekt vond ik het enige minpuntje aan een verder heel mooi concert.
greetsz
-edit- Gillingham reactie??
quote:Zat gister in Nijmegen, dus kon niet reageren. Nou dan maar.
Op maandag 27 oktober 2003 21:47 schreef bigshadow het volgende:
die kan je vinden op de website van hem, is wel aardig. Ook een hele mooie versie van Creep staat daar bij (imho dan of course)greetsz
-edit- Gillingham reactie??
Ik vond het geweldig. De band - ik vind niet dat Damien alle credits verdiend - komt live goed tot z'n recht. Er werd het een en ander geïmproviseerd, er waren veel alts en genoeg nummers die niet op de cd staan. Seven Nation Army was echt een aangename verrassing! Ik begrijp dat men het uitrekken van de nummer niet erg op prijs stelde, maar ik had er niet zo'n problemen mee, want over het algemeen werd dat op een leuke manier gedaan. Op één liedje na tenminste. Het ergste vond ik dat ik eerder weg moest om de trein te halen, die ik niet eens haalde! Verder bovenal de moeite waard. Alleen irritant dat er na de supportact ineens een grote kerel voor me stond toen ik bier had gehaald.
Damien =
Lisa =
Vyvienne =
Tomo =
Bassist =
quote:Yep klopt, in augustus was hij alleen, dat is wel een mindere ervaring lijkt me. Nog mooi, maar je mist een hoop volgens mij.
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:40 schreef againstthegrain het volgende:
Nee!! Lisa is toch die zangeres die ook meedoet op het album?
Damn zeg, toen ik hem paar maanden geleden zag, was 'ie in z'n eentje...
quote:niet gelezen maar niet positief dus, vond het altijd een goede krant!
Op woensdag 29 oktober 2003 20:12 schreef rooierooie het volgende:
Er stond een belachelijke recensie in de Volkskrant gisteren van het concert in Tivoli de Helling...
quote:De dames maken het niet alleen tot een luistergenot, maar ook tot een heus kijkgenot! Lisa in the sky with Diamonds, zweverig typje.
Op woensdag 29 oktober 2003 14:19 schreef bigshadow het volgende:
idd, de band komt zeer goed tot zijn recht. Ook zeer leuke dames om naar te kijken op stageMaar balen dat je eerder weg ging voor de gemiste trein
quote:Wat schreven die journalisten zonder enige muzieksmaak dan?
Op woensdag 29 oktober 2003 20:12 schreef rooierooie het volgende:
Er stond een belachelijke recensie in de Volkskrant gisteren van het concert in Tivoli de Helling...
quote:De kop boven het stuk luidde "Bij de pathos van Rice verdwijnt elk spoortje van waarachtigheid." Hij vond dat het te bedacht was ofzo.
Op donderdag 30 oktober 2003 10:13 schreef Gillingham het volgende:
Wat schreven die journalisten zonder enige muzieksmaak dan?
[Dit bericht is gewijzigd door rooierooie op 30-10-2003 21:07]
quote:tsja, wat moet ik er van zeggen
Op donderdag 30 oktober 2003 21:06 schreef rooierooie het volgende:[..]
De kop boven het stuk luidde "Bij de pathos van Rice verdwijnt elk spoortje van waarachtigheid." Hij vond dat het te bedacht was ofzo.
quote:D'oh wat een onzin...
Op donderdag 30 oktober 2003 21:06 schreef rooierooie het volgende:[..]
De kop boven het stuk luidde "Bij de pathos van Rice verdwijnt elk spoortje van waarachtigheid." Hij vond dat het te bedacht was ofzo.
quote:Moet morgen toch op de uni zijn, meteen effe checken! Thx voor de tip
Op donderdag 13 november 2003 22:22 schreef Darta het volgende:
Er staat in de nieuwe editie van Sum (tijschriftje voor studenten) een interview met Damien Rice. Ze laten hem daar commentaar leveren bij een paar van zijn eigen teksten/regels wat de betekenis en zijn gedachten enzo. Opzich wel aardig gedaan helaas staat de nieuwste versie nog niet online www.sum.nl maar misschien gebeurt dat binnenkort nog.
Maar Damien is een mooie tweede, wat hij toch vooral heeft te danken aan Lisa Hannigan. Wat een stem! In de Blower's Daughter zo mooi, dat stukje dat zij heel even mee zingt. Veel te kort naar mijn mening..
Maar ik kan het niet beter, was het maar waar....
Btw. probeer Saybia ook eens
quote:Tom beter?? hmm, nee, ik ben meer voor damien. En saybia, leuk maar te coldplay!
Op zondag 14 december 2003 00:45 schreef Cunei het volgende:
Even een beetje sarren: Tom Mcrae is beter!Maar Damien is een mooie tweede, wat hij toch vooral heeft te danken aan Lisa Hannigan. Wat een stem! In de Blower's Daughter zo mooi, dat stukje dat zij heel even mee zingt. Veel te kort naar mijn mening..
Maar ik kan het niet beter, was het maar waar....
Btw. probeer Saybia ook eens
quote:I agree. Tom is erg goed, maar Damien vind ik toch beter. Saybia vind ik niet te Coldplay, alhoewel ze me er wel aan doen denken. Nee, Damien verslaat ze alle drie wat mij betreft.
Op maandag 15 december 2003 00:18 schreef bigshadow het volgende:[..]
Tom beter?? hmm, nee, ik ben meer voor damien. En saybia, leuk maar te coldplay!
quote:Ik wilde graag een correctie aanvragen: kan het woord "redelijk" in de ge-quote post weg?
Op vrijdag 26 december 2003 06:37 schreef Calella het volgende:
'Amie' is toch wel redelijk briljant ja..
quote:bij deze
Op vrijdag 26 december 2003 06:37 schreef Calella het volgende:
'Amie' is toch wel redelijk briljant ja..
[Dit bericht is gewijzigd door bigshadow op 03-01-2004 21:47]
quote:Dank u!
Op zaterdag 3 januari 2004 21:13 schreef bigshadow het volgende:[..]
bij deze
Dit is eigenlijk inderdaad wel een heel zielig *schopje
quote:Dan ga ik er maar even op in, alhoewel ik eigenlijk geen nieuws meer heb over onze vriend.
Op maandag 5 januari 2004 02:25 schreef Calella het volgende:[..]
Dank u!
Dit is eigenlijk inderdaad wel een heel zielig *schopje
Iemand enig idee wanneer hij van plan is z'n volgende album uit te brengen? Ik kijk er naar uit!
quote:Ik probeerde gisteravond met een vriend kaartjes te bestellen. In eerste instantie 3, ging niet, toen 2, ja dat ging wel. Na even nadenken of we met z'n 2en zouden gaan wilden we ze bestellen en toen konden we ze ineens niet meer bestellen!
Op zaterdag 7 februari 2004 18:09 schreef bofkont het volgende:Wie gaan er nog meer naar het concert van Damien Rice op 25 februari in Paradiso??
Nu maar hopen dat we er nog op een andere manier aan kunnen komen. We waren allang van plan ze te gaan halen, maar het kwam er maar niet van en zie het resultaat....
quote:Meldt
Op zaterdag 7 februari 2004 18:09 schreef bofkont het volgende:Wie gaan er nog meer naar het concert van Damien Rice op 25 februari in Paradiso??
quote:Dank voor deze bijzonder verhelderende bijdrage.
Op maandag 9 februari 2004 23:14 schreef Syrinx het volgende:
Zijn teksten bevallen mij niet.
quote:Nogmaals dank voor een wederom verfrissende bijdrage.
Op woensdag 11 februari 2004 19:26 schreef Syrinx het volgende:
Meisje t., als het jouw gevoelige snaar raakt is dat prima
quote:Omdat?
Op maandag 9 februari 2004 23:14 schreef Syrinx het volgende:
Zijn teksten bevallen mij niet.
quote:Dat mag je mij dan wel eens uitleggen...
Op woensdag 11 februari 2004 22:40 schreef Syrinx het volgende:
sentimentele jonge meisjes romantiek
Verder zijn er volgens mij meer jongens fan van Damien Rice dan meisjes en de gemiddelde leeftijd bij concerten ligt zo rond de 25.
quote:present!
quote:
Op zondag 15 februari 2004 19:40 schreef Syrinx het volgende:
Mijn vriendin gaat nu met een ander
Ook bij mij stond het album ruimschoots op 1, en nu nog steeds kan ik er enorm van genietenquote:Op maandag 31 mei 2004 21:03 schreef Tranceptor het volgende:
Damn dit is echt muziek die groeit, ik hoop dat er dit jaar een volgende cd van hem uitkomt, ik kan niet wachten! Die cd zit in mijn collectie naast mensen als fiona apple, elliott smith en tori amos en ik denk dat ie de concurrentie prima aankan. Veruit de diepste, mooiste cd van 2003 wat mij betreft! Schop!
Momenteel favoriet- Woman like a man...
Iemand enig idee of er iets nieuws op stapel is...?quote:Op maandag 31 mei 2004 22:35 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ook bij mij stond het album ruimschoots op 1, en nu nog steeds kan ik er enorm van genieten![]()
heb um reeds 2 keer aanschouwd maar volgens mij niks in de planning voor binnenkortquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:17 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Iemand enig idee of er iets nieuws op stapel is...?
Ik heb een live-set van april en daar zijn verschillende nieuwe nummers te horen, hij is trouwens live ook zeer goed!
Ga in jezusnaam het album halen, doe jezelf een plezier!quote:Op woensdag 23 juni 2004 12:19 schreef Timo20 het volgende:
Heb vorige week pas het nummer "Cannonball" ontdekt (met dank aan VH1radio.com) en DAMN wat is dat n mooie nummer![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, ik zag de trailer van Closer in de bioscoop en was ook meteen blij verrast bij het horen van Damien Rice.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 23:14 schreef justchristian het volgende:
Damien Rice na de film CLoser stap dichterbij herkenning
Waar kan ik dat zien? Ergens online?quote:Op maandag 17 januari 2005 00:20 schreef justchristian het volgende:
BBC Four Session 'Damien Rice' Erg de moeite van het kijken waard.
met als achtergrond een ruine achtige LSO St Luke's Church.
Je zou haar live moeten horenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:55 schreef LuQas het volgende:
Ik krijg nog elke keer kippenvel van het einde van I remember, zo vreselijk mooi emotioneel gezongen! Verder vind ik Lisa Hannigan helemaal niet zo bijzonder, had haar liever niet gehoord op de cd...
Het begin van I remember is ok, maar dat einde! Zoooooooo mooi idd, echt ik ben helemaal verliefd, tis dan ook absoluut m'n favoriete nummer.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 17:55 schreef LuQas het volgende:
Ik krijg nog elke keer kippenvel van het einde van I remember, zo vreselijk mooi emotioneel gezongen! Verder vind ik Lisa Hannigan helemaal niet zo bijzonder, had haar liever niet gehoord op de cd...
ik was vandeweek opzoek naar dat nummer uit de film die je hoort in de trailer. welke van de 2 is dat? dat t Cannonball niet is, dat weet ikquote:Op vrijdag 11 maart 2005 18:46 schreef MrX1982 het volgende:
Ik hoorde in de film Closer twee prachtige nummers. Die bleken van Damien Rice te zijn.
Ik vind persoonlijk Canonball, Blower's daughter en I remember heeeel mooi. Wat een gevoel legt hij in zijn nummers![]()
Ik geloof Blower's Daughter... Niet dat ik de film gezien heb maar ik heb de voorstukjes wel gezien en Damien kende ik al welquote:Op zondag 13 maart 2005 12:22 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ik was vandeweek opzoek naar dat nummer uit de film die je hoort in de trailer. welke van de 2 is dat? dat t Cannonball niet is, dat weet ikPrachtig nummer overigens
![]()
![]()
Dat is Blower's Daughterquote:Op zondag 13 maart 2005 12:22 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ik was vandeweek opzoek naar dat nummer uit de film die je hoort in de trailer. welke van de 2 is dat? dat t Cannonball niet is, dat weet ikPrachtig nummer overigens
![]()
![]()
Ja, jammer hoor, ik wil meer damienquote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:35 schreef koenimex het volgende:
Een bump ende tvp. Nog weinig nieuws van DR, behalve Unplayed Piano natuurlijk
Sorry, gaat er iets hier aan mij voorbij? Unplayed Piano?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:35 schreef koenimex het volgende:
* oeps *quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:35 schreef koenimex het volgende:
Unplayed Piano ja.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:23 schreef LuQas het volgende:
[..]
Sorry, gaat er iets hier aan mij voorbij? Unplayed Piano?
Een nieuw nummer geschreven voor Tibet: http://www.7digital.com/downloads/piano/quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:51 schreef LuQas het volgende:
[..]
En wat is dat dan precies? Een nieuw nummer? Een nieuw iets anders?
she died with her hands stretched outquote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:57 schreef Tranceptor het volgende:
Lonely soldier is ook een prachtig nummer dat je waarschijnlijk niet kent
Hoezo dat?quote:
Hij is live juist zeer goed mijn inziens, heb hem twee keer gezien en beide keren zeer genoten.quote:
heb 2 optredens van hem gezien via internet, en volgens mij kan hij niet zingen én gitaarspelen tegelijk.quote:Op maandag 27 maart 2006 16:19 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Hij is live juist zeer goed mijn inziens, heb hem twee keer gezien en beide keren zeer genoten.
Cold Water, The Blowers Daughter en The Professorquote:Op donderdag 18 mei 2006 22:43 schreef J0hos het volgende:
Erg fan van hem, als je dat al kan zeggen na 1 cd en wat losse nummers. Ben eigenlijk erg onder de indruk van al z'n nummers maar denk dat ik Cold Water toch het mooist vind.
Pak daar Cannonball en The lonely soldier nog bij en je hebt naar mijn mening echt de beste 5 nummers van Damien Ricequote:Op donderdag 18 mei 2006 23:31 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Cold Water, The Blowers Daughter en The Professor
Eenschquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:19 schreef J0hos het volgende:
[..]
Pak daar Cannonball en The lonely soldier nog bij en je hebt naar mijn mening echt de beste 5 nummers van Damien Rice![]()
quote:Op donderdag 21 september 2006 23:22 schreef koenimex het volgende:
Kickje met goed nieuws!
http://www.14thfloorrecords.com/newsitem.aspx?newsid=40
Yeah!
Woeiquote:Op donderdag 21 september 2006 23:22 schreef koenimex het volgende:
Kickje met goed nieuws!
http://www.14thfloorrecords.com/newsitem.aspx?newsid=40
Yeah!
Bron: EskimoFriens.comquote:The album will be released on November 6th. The tracklisting is:
1. 9 Crimes
2. The Animals Were Gone
3. Elephant
4. Rootless Tree
5. Dogs
6. Coconut Skins
7. Me, My Yoke And I
8. Grey Room
9. Accidental Babies
10. Sleep Don't Weep
zeker, denk dat het tegen gaat vallen...quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:57 schreef morgane het volgende:
oeh shiney!!danku!
Ben benieuwd of het wat is, ik heb het gevoel dat O niet te evenaren is. Dát is pas een prachtplaat
verslavend ook
![]()
Link: http://www.eskimofriends.com/9_review.aspquote:And so it is. A second Damien Rice album.
The most eagerly anticipated album of the year opens with hushed, delicate vocals from Lisa Hannigan set against a soft piano background. By the time that Damien joins in, the gentle rhythm of “9 Crimes” has been established. The lyrics are self-loathing, “Leave me out with the waste / This is not what I do / It’s the wrong kind of place / To be cheating on you”. Soon their voices are overlapping, lulling the listener into a gentle hypnosis. This is almost anaesthesia for the heartache to come, not just in this song but also at various points throughout the album. It’s worth emphasising here that this album, like “O”, was self-produced. Damien doesn’t hide anything on this record. Waves of passion and pain are clearly audible in his vocals. “9 Crimes” builds to a crescendo of hurt, and then quietly returns to the sorrowful repose of the piano.
“The Animals Were Gone” is one of the finest songs that Damien has ever written. Reminiscent at times of Jacquel Brel, in both tone and romantic lyricism, Damien sings to his love, “Waking up without you is like drinking from an empty cup”. Lisa’s backing vocals add a lovely charm to a bewitching chorus that surely has great potential for commercial success as a single. However, it’s the strings that elevate this love song to somewhere else. The ethereal finale of strings segueing into dazzling distorted chant-like vocals is one of the highpoints of the record.
The third track, “Elephant”, is Damien Rice at his most raw. Formerly know as “The Blower’s Daughter Part 2”, this track features delicate, pained vocals over gentle strumming. At the most poignant and acute moments, Vyvienne Long’s cello arrives to ease the heartache. Anger is present in Damien’s voice, and in lyrics such as “I take it I’m your crutch”. Another soaring climax returns to the quiet strumming. The final words are almost whispered. “This has got to die / This has got to stop.” You can hear every intake of breath. The songs ends with a last strike of pain, as in “The Blower’s Daughter”, but even more pronounced.
And then the pain turns to rage on “Rootless Tree”. A pleasant opening of acoustic guitar accompanying Damien’s singing is contrasted with an arresting, violent chorus, featuring lines such as “Fuck you, fuck you, fuck you and all we’ve been through”. Again, Lisa’s vocals and Vyvienne’s cello add texture, particularly with the refrain of “let me out, let me out…” This is a giant song that really grabs your attention. It doesn’t sound like anything from “O”. The entire band shines, pulling together to keep the Rootless Tree from falling over.
The next track, “Dogs”, shows a lighter side of Damien’s music. All the more so as it follows two much heavier tracks. It is an almost dream-like observation of a sunny morning spent with the subject of the song, “the girl that does yoga”. “She lives with an orange tree / The girl that does yoga / She picks the dead ones from the ground / When we come over.” It’s a gorgeous foot-tapping song, but of course it wouldn’t be a Damien Rice without a hint of sadness towards the end. Lisa’s backing vocals are quiet, as in most of the songs on “9”, but they always add warmth and colour and a sense of reverie.
“Coconut Skins” is a simple song, but a standout track on the album. Rousing acoustic guitars and defiant vocals from Damien make this song seem like a 60s protest song. It is made especially compelling by its steady, driving rhythm, almost like a steam locomotive approaching. It sounds like a celebration of free spirit, both lyrically and musically, in the face of human complications and the fact that “Time is contagious / Everybody’s getting old”. Lisa, sounding like Joan Baez, gels perfectly with Damien in a lively chorus of “la la la la la laaaa…”
While the previous song may sound like a 60s folk song, “Me, My Yoke And I” is Damien’s loudest rock song. A live favourite for years now, it is full of heavy guitars, bass, drums and distorted vocals. It builds slowly and steadily into an angry and raucous wave of energy, and then the song quietens down, and the album quietens down for the final three tracks.
The first of these, “Grey Room”, is the closest thing on “9” to “O”. It is a sad and reflective song, with Damien asking, “Have I still got you to keep me warm?” Vyvienne’s cello comes again to lighten the dark bits. And then the mood lifts a little bit, and Damien’s vocals soar as he sings, “Nothing is lost, it’s just frozen in frost”. The grey room seems to lighten as Damien and Lisa repeat “Warmer than warm” at the end.
On “The Animals Were Gone”, Damien sang of having “babies and accidental songs”. The penultimate track on the album is “Accidental Babies”, an intimate Leonard Cohen style song in which Damien sings “Well you held me like a lover / Sweaty hands / And my foot in the appropriate place”. This intimacy is emphasised by the fact that Damien is simply accompanied by piano for the duration of the song. The heartache in this song is given its clearest expression in the final words, barely spoken, “What about me?”
The album’s final song is “Sleep Don’t Weep”, a lullaby that helps to heal the wounds on display in earlier tracks. Damien sings, “Do what you must do to fill that hole / Wear another shoe to comfort the soul”. Everything on this song is as quiet as you can imagine, vocals from Damien and Lisa, piano, guitar, strings, and percussion. The album ends, as it began, with Lisa singing. However, the healing continues after this track, with no less than sixteen minutes of soothing sounds from a Tibetan singing bowl, a mysterious instrument with alleged healing powers that doesn’t seem out of place after the emotional anguish that was revealed throughout “9”.
“9” is an amazing album that surpasses expectations and reminds us of why “O” became such a worldwide success. Damien performs with all the intensity and honesty that we have come to expect, but he paints his songs with more colours than on “O”, and smudges them just a little bit with tears. “9” has even more potential than “O” for commercial success, if it’s so desired, but it is a very personal album that will touch the heart of every listener.
21 October 2006
Absoluut, heb 'm sinds eergister en hoe meer luisterbeurten, hoe beter.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 16:13 schreef XxxPimxxX het volgende:
Ik luister 9 nu voor de 5e keer en hij wordt steeds beter. Later mijn definitieve oordeel
Dank je weeeeel!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:45 schreef koenimex het volgende:
Beetje geknutseld met de AOL-stream, en zie daar: http://Weg
Ik zal hier wel te stom voor zijn, maar hoe kun je dat bestand nou downloaden? Ik zie wel Bestandsnaam: Damien Rice - 9 (AOL Rip).zip Bestandsgrootte: 70.74 MB Beschrijving: Damien Rice, maar dat is allemaal niet aanklikbaar...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:45 schreef koenimex het volgende:
Beetje geknutseld met de AOL-stream, en zie daar: http://weg
Inderdaad!!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:40 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Wow, dit album kan nog tippen aan 'O' ook!.
Ja ik weet dat het vervelend is maar dit is het beleid.quote:Wat doen we liever niet op FOK! wat wettelijk (wellicht) wel mag?
- Het plaatsen van (linkjes naar) mp3's, films, warez , modchips, gruwelijk materiaal, porno, persoonlijke gegevens en dergelijke
- Spammen, enquetes houden zonder expliciete toestemming en linken naar geldverdienzaken met je refererid erin.
Eigenlijk is de hele plaat gewoon top!quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben verliefd op 9 Crimes. Was ik al, maar het is nog erger geworden. En Elephant, dat stukje op het einde
. En Accidental Babies is ook al zo heerlijk. En Grey Room. En en. Rootless Tree. Argh
.
Dankje!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:45 schreef koenimex het volgende:
Beetje geknutseld met de AOL-stream, en zie daar: http://weg
supa, waar zie je dit btw? kan op de site nix vinden , al iets bekend over ticketsquote:Op maandag 13 november 2006 23:10 schreef mouzzer het volgende:
In maart komt hij naar Nederland, 20/3 in 013. Hoop dat er ook een Paradiso show bijkomt!
bron? daar MOET ik heen.quote:Op maandag 13 november 2006 23:10 schreef mouzzer het volgende:
In maart komt hij naar Nederland, 20/3 in 013. Hoop dat er ook een Paradiso show bijkomt!
ik dus ook , ziet wel vaag uit he:P dan ben ik op fok te vinden over jay z en ga naar concert 2 mnd later praat ik over damien ricequote:
maakt niet uit, music is life.quote:Op maandag 13 november 2006 23:24 schreef Die4iT het volgende:
[..]
ik dus ook , ziet wel vaag uit he:P dan ben ik op fok te vinden over jay z en ga naar concert 2 mnd later praat ik over damien rice
Kreeg ik eerder vandaag over de mail. Geen idee waar het vandaan komt. Helaas enige NL date dus, volgens deze lijst, in Tilburgquote:March 2007
5 March - Lille, France
6 March - Lyon, France
7 March - Bordeaux, France
8 March - Nantes, France
10 March - Strasbourg, France
11 March - Cologne, Germany
12 March - Hamburg, Germany
14 March - Vienna, Austria
15 March - Berlin, Germany
16 March - Munich, Germany
18 March - Milan, Italy
19 March - Paris, France
20 March - Tilburg, Netherlands
22 March - Copenhagen, Denmark
23 March - Oslo, Norway
24 March - Stockholm, Sweden
26 March - Brussels, Belgium
27 March - Apollo Hammersmith, London, England - On sale from Friday 17 Nov at 9AM
29 March - Civic Hall, Wolverhampton, England - On sale from Friday 17 Nov at 9AM
30 March - Apollo, Manchester, England - On sale from Friday 17 Nov at 9AM
31 March - Ulster Hall, Edinburgh, Scotland - On sale from Friday 17 Nov at 9AM
(PRESALE for the UK shows - 16 Nov at 9AM) Venues to be confirmed.
Volgens de site van 013 past er in The Choice-zaal 2200 man. Vorige keer met David Gray was dat meer dan genoeg, maar ik weet niet in hoeverre dat vergelijkbaar is. Het was toen wel uitverkocht, maar niet binnen 10 minuten ofzo.quote:Op dinsdag 14 november 2006 22:49 schreef mrkanarie het volgende:
hoeveel man past er in de 013 dan ongeveer?
Ik vraag me af of dat iets is dat de artiesten zelf aangeven of dat het inderdaad alleen is bij "grote" concerten, of in ieder geval grote namen. Ik hoop eerlijk gezegd dat je er niet ongelimiteerd kaarten mag kopen, want dat maakt het de zwarthandelaren wel moeilijker. Ik denk dat een maximum van 6 of zelfs 4 wel het beste zou zijn....maar heb geen idee of dat bij Damien Rice het geval zal zijn...ben ook benieuwd hoe snel dit zal uitverkopen...quote:Op woensdag 15 november 2006 08:28 schreef koenimex het volgende:
[..]
Volgens de site van 013 past er in The Choice-zaal 2200 man. Vorige keer met David Gray was dat meer dan genoeg, maar ik weet niet in hoeverre dat vergelijkbaar is. Het was toen wel uitverkocht, maar niet binnen 10 minuten ofzo.
Weet iemand btw iets van het aantal kaarten wat je tegelijk mag kopen bij vvk? Soms is dat maar 4 of 6, of is dat alleen bij grote concerten als U2, Madonna enz?
wilde 't net postenquote:Op donderdag 16 november 2006 15:28 schreef Die4iT het volgende:
KOUDE RILLINGEN hijs er weer 3fm , 9 crimes , dag weer goed saaie stage ook
Hmmz, dan kan het lastiger worden om kaarten voor 013 te bemachtigen...quote:Op vrijdag 17 november 2006 16:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hoor ik nou goed dat 9 Crimes de 3FM megahit van volgende week is![]()
![]()
Dat was ook het eerste wat ik dacht jaquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Hmmz, dan kan het lastiger worden om kaarten voor 013 te bemachtigen...
Ik koop heel vaak concertkaartjes via Ticketservice, ik heb er nooit problemen mee gehad. Ook bij concerten die snel uitverkocht raakten was het via Ticketservice vaak juist helemaal niet zo moeilijk om toch kaarten te krijgen. Gewoon volhouden.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:34 schreef Q. het volgende:
Moet ik ook maar vroeg naar het postkantoor, ik vertrouw ticketservice online niet zo.
Nou, dan probeer ik dat toch gewoon, buurvrouw.quote:Op zaterdag 18 november 2006 23:45 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ik koop heel vaak concertkaartjes via Ticketservice, ik heb er nooit problemen mee gehad. Ook bij concerten die snel uitverkocht raakten was het via Ticketservice vaak juist helemaal niet zo moeilijk om toch kaarten te krijgen. Gewoon volhouden.
quote:Op zondag 19 november 2006 11:59 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Check deze live versie van I Remember, dat einde.
Jilles, sletje van me, samen romantisch naar Damien Rice?quote:Op donderdag 16 november 2006 10:01 schreef tha_dark het volgende:
Komt goed uit, 2 december valt op een zaterdag dus dan hoef ik geen vrij te vragen ofzo om vroeg kaarten te gaan halen.¤28,5- valt ook wel mee, tegenwoordig is alles boven de 20,- dus ik begin alvast met sparen
*kijkt je lief aan* die heb ik nog niet!quote:Op zondag 19 november 2006 19:34 schreef koenimex het volgende:
[..]Die heb ik op DVD
Sorry, een kijk-mij-eens-met-mijn-dvd-collectie-post is wel fout
quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:40 schreef Yozzz het volgende:
NU op 3FM... Pff, wat een fijn nummer is het toch.
quote:Damien Rice
9
Rating: 1.9
Hey, guys, you know what?
Damien Rice is pretty much the vanguard of the avant-garde: a Bladerunner-snazzy digital billboard beckoning toward a brave, new, post-emotional future. Sure, the canny Irish artiste may have fooled a lot of people into thinking his ostensible watered-down coffeehouse troubadour shtick was boring enough to win a Mercury Prize, but a few of us know better. Maybe you're saying I'm full of shit: maybe you can't actually hear the new sound of the 21st century because you're still so busy half-listening to the first 30 seconds of the latest "leaked" indie album, breathlessly registering your online approval in comment boxes between ritual visits to goatse.cx.
Look, you've heard of the non-denial denial, right? "I have no recollection of that." OK, good, 'cause more recently, the non-apology apology has been sweeping the globe: "I will apologize to Michael J. Fox, if I am wrong." Don't bogart that Vicodin, Mr. Limbaugh. And now Rice, a confessional singer/songwriter, alone in the whole world except for fellow avant-gardist and would-be author O.J. Simpson, has pioneered the next communications vogue: The non-confession confession. Simpson's book, If I Did It, has been scuttled by Rupert Murdoch's News Corp. just days before its expected street date; Rice's sophomore album, 9, is already out and changes everything.
The confessional singer/songwriter's main charge has always been, O tautology of tautologies, to confess. His tales of woe may be tragically real (Elliott Smith) or borne out of a self-mythologized folkie past (early Bob Dylan), but the broken-heart-on-bloodied-sleeve breed of performer exists to make you feel his pain, babe. Still, no professional fink has ever been so explicit as to begin a record with a song called "9 Crimes"-- nor ever kept so fuzzy about what those crimes actually are. Yes, on 9, Rice makes a lot of mellow noise about being a liar, a cheat, and an all-around gloomy Gus, but his disclosures are usually too trite, his offenses too vague, ever to really ring true, and the songs' assembly-line construction subverts any emotional impact. It's as if Rice has conjured up every cliché from the genre's past, only to immolate them all in a tepid MOR bonfire. Far fucking out.
A somber duet with band member Lisa Hannigan, "9 Crimes" doesn't just conveniently explain the album's title. It also introduces Rice's bland template: First, intone a few faded metaphors so unrelentingly bleak they must be sincere; rotate through a few ghostly arpeggios, either on piano or acoustic guitar (every few songs, actually strum!); build from faltering Jeff Buckley whispers to cathartic Jeff Buckley caterwauls; let the strings swell, and...Congratulations, you're on satellite radio. Rice murmurs, "It's a small crime, and I got no excuse," then adds something about a loaded gun. First time I heard this was in a movie theater before Borat. Trivia: Russell Crowe's pre-stardom nom de rock was, oh man, Russ Le Roq!
No bears in ice cream vans here. Rice mostly keeps this Lexus LS 400 in cruise control. Oh, occasionally he'll wax meta-- from "You asked me to write you a pleasant song" to "What's the point of this song?" in just two tracks-- and sometimes he gets deep: "Nothing is lost/ It is just frozen in frost." Mostly, though, he's unremittingly melancholy, making sure never to use the word "end" when "die" will do. "9 Crimes" has already been tapped for Grey's Anatomy, but the closest Rice comes to a future sleeper hit is the laid-back "Dogs", with an agrammatical, non-rhyming chorus about "the girl that does yoga/ when we come over" and an overall sense of Dave Matthewsy lasciviousness. Whenever Rice risks truly touching us emotionally-- say, when he's asking a former lover, "Do you brush your teeth before you kiss?" on "Accidental Babies"-- he undercuts himself with go-nowhere melodies and formulaic arrangements.
There are a few times throughout 9 when Rice boldly ignores the fact that his chain-ready inoffensiveness is a major reason for his appeal (this is called an Elizabeth Berkley). "I am lately horny," Rice bellows on the meandering "Elephant" after hissing like Thom Yorke at the end of an old "Creep" acoustic version. And that's only the start. With usual soft/loud dynamic, "Rootless Tree" drifts from middle-aged guitar harmonics (a dozing Keller Williams?) to adolescent alterna-angst: "Fuck you, fuck you, fuck you," goes the lazy chorus, a funhouse-mirror obliteration of all that was affecting in Ani DiFranco's confessional singer/songwriter standard, "Untouchable Face". Rice assaults his coffeehouse milieu aurally, as well as lyrically: With its "my god!" squeals and sadistic, quasi-arty distortion, "Me, My Yoke, and I" is a break from the Rice mold-- and helped me finally identify with The Passion of the Christ. Forgive him, dudes, for he know not what he do.
Now, OK, you're saying, but didn't Rice actually do all this before on O, the award-winning 2002 debut that went platinum in Ireland and has soundtracked stateside TV dramas ever since? Not quite. Sure, O was a study in earnestness-by-numbers so unimaginative it could've been self-parody, but it did offer a few resolutely tuneful moments: ubiquitous first single "The Blower's Daughter", bedroom cello ember "Volcano", or the keening but catchy "Cannonball" and its adult-alternative remix. Like the Juice's If I Did It, Rice's 9 renders past transgressions merely hypothetical. This album promises nine crimes, but at 10 tracks, it's actually a bargain. Hints, allegations, and things left unsaid.
-Marc Hogan, November 22, 2006
Ik heb er ook echt lang over gedaan om overtuigd te raken... Vaak luisteren is het devies, de liefde komt dan vanzelfquote:Op woensdag 22 november 2006 15:57 schreef Imaginary_Friend het volgende:
hahaha, ik had niet anders verwacht. Pitchfork, elitists bastards, schudden weer een amusante recensie uit de mouw. dat er niemand meer is die er echt waarde aan hecht, doet er niet toe. karikatuur van zichzelf geworden, intussen.
overigens ben ik nog niet helemaal overtuigd van "9", maar dat terzijde.
Downloaden mag niet hé! Zeker niet zo'n mooi album als dat van Damien.quote:Op zondag 26 november 2006 18:44 schreef Die4iT het volgende:
op damienrice.com staat link naar online audio player kun je zijn hele album luisteren , hijs te downe op isohunt.com
Je moet, ik wil kaartjes!quote:Op zondag 19 november 2006 01:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Nou, dan probeer ik dat toch gewoon, buurvrouw.
Ik denk dat Damien veel van zijn bekendheid ook aan het internet te danken heeft.quote:Op zondag 26 november 2006 21:25 schreef JDude het volgende:
Whehehe, hoeveel Fok!kers gaan er wel niet naar 013?
quote:Op zondag 26 november 2006 21:25 schreef JDude het volgende:
Whehehe, hoeveel Fok!kers gaan er wel niet naar 013?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |