abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 11:37:40 #26
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_12626488
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 06:13 schreef Vampier het volgende:
Ja op de Balkan is het ook flink misgegaan... allochtone jongeren gaan massaal de sportschool in terwijl de gemiddelde Nederlandse lapzwans met een zak chips voor de buis hangt..... ik wil graag cijfers hebben over het leger en het percentage allochtonen.
Zeg hee, wat is er mis met een zak chips en een blikkie bier voor de buis hangen?

*voelt zich aangevallen*

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_12626692
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:09 schreef Vampier het volgende:

[..]

Goh is Nederland in 9 maanden al zoveel achteruit gegaan? Ik volg hier het Nederlandse nieuws op de voet... en ik lach me soms kapot over hoe de politiek de politie laat vallen om de marokkaanse gemeenschap de vriend te houden. Vooral als er met het woordje 'racisme' gegooid wordt. Ik geloof dat ze eerder 'racisme' kunnen zeggen dan 'papa' of 'mama' in hun eigen taal.

Welke ze?
Ongetwijfeld zijn er enkele individuen voor wie dit aardig op lijkt te gaan. Jouw opmerkingen zetten echter een hele gemeenschap in kwaad daglicht en komen daarom eufemistisch uitgedrukt 'ietwat' tendentieus over.

Aan de ene kant voer je een kruistocht tegen een donkere Nederlander met twee Noorse Runen in zijn ikoon, aan de andere kant druk je je nogal tendentieus uit inzake een hele bevolkingsgroep, iets dat de betreffende fokuser die je gram opwekte niet toegeschreven kan worden.

Een wat minder egocentristische opstelling kan denk ik geen kwaad.

Een burgeroorlog wordt slechts met succes tegengegaan als argumenten meer geldigheidswaarde krijgen dan insinuaties.

salva cum reverentia
pi_12626757
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:45 schreef hoppe het volgende:

Welke ze?
Ongetwijfeld zijn er enkele individuen voor wie dit aardig op lijkt te gaan. Jouw opmerkingen zetten echter een hele gemeenschap in kwaad daglicht en komen daarom eufemistisch uitgedrukt 'ietwat' tendentieus over.

Aan de ene kant voer je een kruistocht tegen een donkere Nederlander met twee Noorse Runen in zijn ikoon, aan de andere kant druk je je nogal tendentieus uit inzake een hele bevolkingsgroep, iets dat de betreffende fokuser die je gram opwekte niet toegeschreven kan worden.

Een wat minder egocentristische opstelling kan denk ik geen kwaad.

Een burgeroorlog wordt slechts met succes tegengegaan als argumenten meer geldigheidswaarde krijgen dan insinuaties.

Het wordt eentonig maar alweer:
pi_12626803
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:31 schreef hitsta het volgende:

- Alles komt goed, er blijven nog relletjes aanhouden, maar lang niet zoveel als vroeger(nu). De 3e generatie heeft het geloof afgedaan en is volledig geintregeerd, over het algemeen nemen zij ook gemiddeld 2 kinderen ipv de 10 zoals hun (voor)ouders, Nederland blijft Nederland.

Hoe denk jij erover?

Nederland blijft Nederland? WAT en WIE is Nederland? De islamitisering wordt zo gigantisch overtrokken door elke jan lul die weer eens wat over een imam hier en een imam daar leest.

Mijn vader komt uit een boerenfamilie uit het oosten van het land. Hij heeft 8 broers en zussen. Grote gezinnen waren tot 20/30 jaar terug ook in Nederland doodnormaal, pas sinds de jaren 80 is het opeens vreemd als een gezin meer dan 4 of 5 kinderen telt.

Wie ben jij om te bepalen wat Nederland is en wat hoort in Nederland en wat niet? Ik ken geen ander Nederland dan het Nederland waar ik op school met mijn Turkse en Marokkaanse en Surinaamse vrienden speelde.

Niemand op dit hele forum weet hoe het "vroegah" (voor de jaren 50) was, voordat de grote groepen gastarbeiders hier kwamen, waarom hou je dan zo halsstarrig vast aan iets wat je nooit hebt gekend?! In plaats van jezelf ook eens iets aan te passen aan de HUIDIGE samenleving.

Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. En nee, ik ben geen boomknuffelende hippie en ook ik vind sommige gebruiken van "allochtonen" niet even leuk, maar ja, ik vind schaatsen en de koningin ook niet leuk.

Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_12627746
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 05:49 schreef maartena het volgende:

[..]

40% Hispanic (waarvan het grootste gedeelte Mexicaans), 15% Aziatisch (Chinees, Koreaans, Japans, Vietnames en Thais zijn de belangrijkste), 5% Afro-American (gewoon zwarte Amerikanen dus want hun voorouders kwamen al 200 jaar terug naar Amerika) en 40% blank - met "roots" in zo'n beetje alle Europese landen.

En welke club heeft het het moeilijkst om aan te passen? De Vietnamezen. Die kwamen namelijk pas na de Vietnamoorlog in grote getale over. Er komen ook nog steeds Mexicanen bij, maar verreweg de meesten wonen hier al een generatie. Spaans is trouwens de tweede officiele taal in California.

Er is denk ik geen multi-culturelere staat als California.
[..]

en dan alles over Amerika denken te weten

Ik zal wat gaan miereneuken. Ik denk dat je Hispanics tot de blanken kan rekenen en eigenlijk tot de Europeanen. Daar komen hun voorouders ook vandaan.
Dus 80% blank en multi-europees. Relatief "homogeen" dus.
pi_12627801
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:49 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Nederland blijft Nederland? WAT en WIE is Nederland? De islamitisering wordt zo gigantisch overtrokken door elke jan lul die weer eens wat over een imam hier en een imam daar leest.

Dat denk ik ook.
quote:
Mijn vader komt uit een boerenfamilie uit het oosten van het land. Hij heeft 8 broers en zussen. Grote gezinnen waren tot 20/30 jaar terug ook in Nederland doodnormaal, pas sinds de jaren 80 is het opeens vreemd als een gezin meer dan 4 of 5 kinderen telt.

Wie ben jij om te bepalen wat Nederland is en wat hoort in Nederland en wat niet? Ik ken geen ander Nederland dan het Nederland waar ik op school met mijn Turkse en Marokkaanse en Surinaamse vrienden speelde.

Iedereen mag een eigen mening hebben in ons land. Wat mij betreft mag iedereen die mening ook uiten. Vervolgens is er dan het debat om meningen en overtuigingen wat bij te vijlen...
quote:
Niemand op dit hele forum weet hoe het "vroegah" (voor de jaren 50) was, voordat de grote groepen gastarbeiders hier kwamen, waarom hou je dan zo halsstarrig vast aan iets wat je nooit hebt gekend?! In plaats van jezelf ook eens iets aan te passen aan de HUIDIGE samenleving.
Oma leest echt mee...
quote:
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen. En nee, ik ben geen boomknuffelende hippie en ook ik vind sommige gebruiken van "allochtonen" niet even leuk, maar ja, ik vind schaatsen en de koningin ook niet leuk.
Voor mij hebben mensen wel wat rechten opgebouwd als ze ergens in hebben geïnvesteerd.
salva cum reverentia
pi_12628091
Het ergste wat hier kan gebeuren zijn grootschalige rellen in steden. Stel dat Folkert v/d G. een buitenlander was geweest dan had zoiets kunnen gebeuren. Dit zal echter van korte duur zijn. Zoiets als de rellen die in de jaren 60(?) waren.

Maar een burgeroorlog zie ik niet gebeuren. Heel misschien als alle frustratie in het Midden Oosten tot een ontploffing komt. Zo erg dat de olie-dictators de macht wordt ontnomen. In Nederland kan dat misschien massaal geweld veroorzaken tegenover iedereen die er turks of Marrokaans uitziet.

pi_12628214
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:49 schreef jellyrose het volgende:

Voor de rest ook

Idd, wees blij dat je hier geboren bent, want er zijn weinig plekken op aarde waar het zo goed gaat. Een burgeroorlog is totale onzin. Er zijn nu idd grote problemen her en der, maar die zijn best op te lossen. Dan moet echter de bereidwilligheid om tot deze oplossingen te komen van 2 kanten komen
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:01:19 #34
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_12628600
quote:

Hoe denk jij erover?

Racistische teksten kan ook weggelaten worden.

Jij spreekt jezelf tegen, zo denk ik erover
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_12629015
quote:
Een ietwat uitlokkende titel, ik kon even niet zo snel wat anders bedenken.
Nu er elke keer weer Marokkanen negatief in het nieuws staan, de politie en justitie vrolijk toekijkt en er niets aan doet, de autochtonen zien hoe hun land langzaam wordt kapot gemaakt en beginnen te koken van woede, is het vrij logisch om te concluderen dat er iets gaat gebeuren de komende jaren.

Enkele scenario's:

- Het gaat zo door, de Islamitische gemeenschap neemt Nederland over aangezien ze zich vele malen sneller voortplanten en ook nog steeds familie en echtgenoten uit hun vaderland halen, een kwestie van tijd voordat ze in de meerderheid zijn.

- Er worden nieuwe wetten opgesteld, hogere straffen, de grens wordt deels gesloten, maar toch wordt er in rap tempo voort geplant

- Er breekt een burgeroorlog uit, de autochtone bevolking houdt het niet meer pleegt aanslagen op groepen jongere en vice versa.
Nu wordt er nog heel wat gefilterd door de (linkse) media qua misdrijven van de allochtone gemeenschap om het beeld van hen enigszins 'normaal' te houden, maar de bom zal even goed barsten.

- Alles komt goed, er blijven nog relletjes aanhouden, maar lang niet zoveel als vroeger(nu). De 3e generatie heeft het geloof afgedaan en is volledig geintregeerd, over het algemeen nemen zij ook gemiddeld 2 kinderen ipv de 10 zoals hun (voor)ouders, Nederland blijft Nederland.

Hoe denk jij erover?

Mensen die alleen dag en nacht in huis zitten ergens in een boerendorpje en het volk alleen van de media kennen kunnen beter niet reageren denk ik (om misverstanden te voorkomen).

Racistische teksten kan ook weggelaten worden.

Zal niet gebeuren. In 2050 zijn er iets meer dan 1 mln. Nederlanders van Marokkaanse of Turkse afkomst op een bevolking van in totaal 17 miljoen.
Zie CBS http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?PA=03737ned&DM=SLNL&D1=a&D2=0&D3=a,!3-l&D4=0&D5=0,2,7,17,27,37,47,l&LA=NL&STB=G4&HDR=T&LYR=G3:0,G1:0,G2:0
Gelukkig, de eer- en schaamtecultuur is eindelijk doorgebroken in het land
pi_12629096
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:16 schreef Breinwas het volgende:
Zal niet gebeuren. In 2050 zijn er iets meer dan 1 mln. Nederlanders van Marokkaanse of Turkse afkomst op een bevolking van in totaal 17 miljoen.
Zie CBS http://statline.cbs.nl/StatWeb/Table.asp?PA=03737ned&DM=SLNL&D1=a&D2=0&D3=a,!3-l&D4=0&D5=0,2,7,17,27,37,47,l&LA=NL&STB=G4&HDR=T&LYR=G3:0,G1:0,G2:0
thnx, die link zocht ik gisteren al
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12629361
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:16 schreef Breinwas het volgende:

[..]

Daar worden alleen de 1e en 2e generatie toegerekend. Degene die er nu al zijn dus niet meer dan.

Die vallen dan onder de NLs. .

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12629399
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Daar worden alleen de 1e en 2e generatie toegerekend. Degene die er nu al zijn dus niet meer dan.

Zijn die dan niet dood (levensverwachting enzo)
pi_12629442
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:32 schreef zakjapannertje het volgende:

Zijn die dan niet dood (levensverwachting enzo)

Nee, die hebben zo weinig gewerkt dat ze heel oud en fit blijven natuurlijk
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12629760
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Zolang je één ouder hebt die niet in Nederland is geboren word je beschouwd als allochtoon. Je kunt denk ik terecht afvragen hoe allochtoon iemand is die zelf in Nederland geboren is en waarvan beide ouders in Nederland geboren zijn.
pi_12630494
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:47 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Zolang je één ouder hebt die niet in Nederland is geboren word je beschouwd als allochtoon. Je kunt denk ik terecht afvragen hoe allochtoon iemand is die zelf in Nederland geboren is en waarvan beide ouders in Nederland geboren zijn.

Zolang hij/zij zichzelf als Marokkaan/Turk/whatever beschouwt, thuis de kranten uit het land van herkomst leest en via de schotel daar de TV bekijkt iig.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:16:59 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12630616
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Zolang hij/zij zichzelf als Marokkaan/Turk/whatever beschouwt, thuis de kranten uit het land van herkomst leest en via de schotel daar de TV bekijkt iig.

Dus de CBS-definitie is verkeerd?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12630653
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ik kijk ook altijd naar omrop Fryslan op zondagmiddag, maar ook naar het journaal.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:30:46 #44
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_12631024
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik kijk ook altijd naar omrop Fryslan op zondagmiddag, maar ook naar het journaal.

Jee, kom jij soms uit het buitenland ofzo, allochtoon...
Ik besta, of dacht ik dat maar?
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:39:59 #45
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12631275
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat in Utrecht te ontvangen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:30:01 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_12634445
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 12:26 schreef ondersoeker het volgende:
Ik zal wat gaan miereneuken. Ik denk dat je Hispanics tot de blanken kan rekenen en eigenlijk tot de Europeanen. Daar komen hun voorouders ook vandaan.
Dus 80% blank en multi-europees. Relatief "homogeen" dus.
Dan ben jij nog niet vaak hier geweest. Het "Hispanic" Mexicaanse volk heeft meer vergelijking met Brazilianen, Colombianen, Peruanen, etc.... vergeet niet dat in vrijwel geheel Zuid-Amerika de inheemse bevolking in grote getale overbleef waar ze in de Verenigde Staten in grote getalen uitgemoord werden.

De huidige Mexicaan is een totaal ander ras dan de oude Spanjaarden door de grote hoeveelheid "Azteeks bloed" die erin gemixed zit

Bovendien is het zo dat net als in Nederland met Marokanen, Turken etc de Mexicanen alle rotbaantjes krijgen, vaak gezien worden als lui, etc.... Maar zelfs met 40% van die lui hier gaat alles nog goed. Sterker nog, de economie kan gewoon niet zonder.

Qua huidskleur zijn de Turken en Marokanen trouwens meer "blank" dan Mexicanen. Trouwens, volgens mij wordt het midden-oosten en noord-afrika ook tot het "blanke ras" gerekend, en niet tot het "zwarte ras" of het "aziatische ras".

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_12635021
Hier wat leesvoer over dit onderwerp .
Helemaal onderaan staan wat leuke linkjes ook .

http://www.geocities.com/aleviamsterdam/stemrecht.html

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_12639849
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:50 schreef MMXMMX het volgende:
Hier wat leesvoer over dit onderwerp .
Helemaal onderaan staan wat leuke linkjes ook .

http://www.geocities.com/aleviamsterdam/stemrecht.html

Doet me denken aan Bowling For Columbine, mensen worden bang gemaakt en gaan zo uiteindelijk nog in de zgn. bedreiging geloven...
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12640139
Burgeroorlog kan ook ontstaan door externe effecten...

Te denken valt aan een aanslag met een kernwapen...

Of het opblazen van die steen in Mekka door Israel.

Ik niet dat we het dan droog houden in Nederland.

Maar ja, ik ben natuurlijk zo'n pessimistische zeikert...

pi_12641065
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 20:19 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Burgeroorlog kan ook ontstaan door externe effecten...

Te denken valt aan een aanslag met een kernwapen...

Of het opblazen van die steen in Mekka door Israel.

Ik niet dat we het dan droog houden in Nederland.

Maar ja, ik ben natuurlijk zo'n pessimistische zeikert...

En dat zie jij hier gebeuren? In wat voor een gedachtenwereld leef jij wel niet dan...?
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')