BugMan | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:42 |
Dat men ook hier, net als in het echte leven, elkaar niet begrijpt. Fok klaagt over TTC.... TTC duwt knokploegje hierheen om de discussie aan te zwengelen... Topic wordt gesloten... Jammer... Jongens, maak je niet druk.. het is maar Internet (zegt een maatje vamme) | |
calvobbes | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:44 |
quote:Het topic zat vol ![]() Hier op Fok! gaan topic na 255 reacties dicht! maar je mag hier best een deel 2 van maken hoor! | |
_The_General_ | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:45 |
bugman = baukel? waar anders haalt iemand met 3 post die schrijfstijl vanaf??? | |
calvobbes | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:45 |
Ik had nog trouwens 1 reply staan! Zonde om die te weg te gooien!!! quote:En als jij niet kunt discusieren ga je gewoon dingen verzinnen en mensen uitschelden. quote:ach komop man. Leer zelf nadenken en rekenen! 1 agent is per alcoholcontrole een paar minuten bezig met 1 auto. quote:Bij scholen gebeuren vooral ongelukken doordat ouders die hun kind met de auto wegbrengen niet opletten. Dat kun je niet verhelpen met een flitspaal. | |
BugMan | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:45 |
JEEEEZES wat een sufheid! 225 posings en huppetee bek houwe! | |
Notorious_Roy | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:46 |
quote:Lees je eerst eens in voordat je dit soort dingen gaat roepen ![]() | |
BugMan | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:47 |
quote:Hoe bedoelu? Enneuh... Bug bestaat al heel wat langer dan vandaag hoor... Trust me... | |
calvobbes | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:47 |
quote:Nee. 255 posts en deel 2 openen!!!! Grappig dat andere TufTufer's "ons" ervan beschuldigen dat we geen idee hebben waar we over praten. Maar de TufTuf'ers weten het zelf blijkbaar ook niet altijd even goed | |
BugMan | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:49 |
quote:Nope... meteen meerellen... euh.. discussieren heet dat, sorry! Besides, inlezen om aan een forumpje mee te doen? Phah! Bij een goed forum kan je lekker lang doorzanikken, dan houdt het vanzelf een keer op, of de moderator flikkert er een slotje op, maar lullen tot een bepaald punt en dan kop houwe is een beetje boel sneu!... ruh... o, ja, dat moet hier ook schijnbaar: PUNT | |
BugMan | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:50 |
quote:Maar wij geven het tenminste toe.. ja, dit is nieuw ja... so what.. Bug begeeft zich doorgaans op zinnige fora... Beetje mietig om meteen weer op de man te gaan spelen, maar als je dat wil, dan kan je het krijgen hoor van Bug... let maar op | |
calvobbes | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:51 |
quote:Wahahaha! Snel op de tenen getrapt of ben je gewoon niks gewend? | |
#ANONIEM | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:52 |
wat is ttc | |
static | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:52 |
quote: | |
BugMan | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:52 |
quote:Try Bug on for size!>:) | |
calvobbes | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:53 |
quote:Tuf Tuf Club. En de TS bedoeld dus dat die het jammer vind dat TUF TUF CLUB.NL op slot is | |
DS3 | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:53 |
Calvobbes: Wanneer ben ik gaan schelden? Dat verzin JIJ dus even. Ik hoef niets te verzinnen. Jij houdt het bij ongemotiveerd ontkennen. Lekker makkelijk, maar het is natuurlijk wel vrij onzinnig. | |
calvobbes | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:56 |
quote:Jij bent over Nazi gedoe, zegt dat ik niet kan lezen etc. quote:Doe dat dan ook niet en geef gewoon antwoord op mijn vragen ipv met een boel poeha iets te roepen maar uiteindelijk compleet uit je duim gezogen is. quote:Ik doe tenminste moeite om iets duidelijk uit te leggen waarom ik het niet met jouw eens ben. Jij gaat meteen roepen dat ik niet kan lezen of dat ik in coma lig etc. | |
DS3 | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:56 |
Had ook nog wat staan.quote:Onderbouwing maximumsnelheid is de oliecrises uit de jaren 70. Dus niet goed onderbouwd en dus een niet ter zake doende wet, aldus Platootje. | |
Notorious_Roy | donderdag 21 augustus 2003 @ 23:59 |
Pffff | |
DS3 | vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:03 |
quote:Dat 'Nazi-gedoe' vind je terug in ieder boek over rechtspositivisme. Overigens is het beschuldigen van Nazi-retoriek nimmer schelden. Ik heb ook niet gezegd dat je niet kan lezen, maar dat je niet begrijpend kan lezen. Dit nadat jij gewoon de boodschap niet wou of kon begrijpen. En wederom is het geen schelden. Dat was het geweest als ik jou een analfabeet had genoemd. Verder heb ik nog geen steekhoudend argument van jou gezien. Je roept een hoop, maar het snijdt geen hout. Vooralsnog beperk je je nu tot het roepen dat ik onwaarheden schrijf. Nogmaals, ongemotiveerd. Wat een vertoning. | |
GeFrenzy2 | vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:07 |
Wellesnieteswellesnieteswellesnieteswellesnieteswellesnietes...wat een getouwtrek zeg... *zoekt Arguing-on-the-internet plaatje... | |
calvobbes | vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:08 |
quote:Zullen we dat twisten over het woordgebruik maar achterwege laten? Dat schiet toch niet op.... Maar goed, geef nou eens aan hoeveel meer alcoholcontroles er uitgevoerd kunnen worden als de mensen die flitsen, op alcohol gaan controleren!!!! Dan pas is de kritiek die veel mensen hebben, over dat er meer aan alcoholcontrole word gedaan, terecht! | |
DS3 | vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:27 |
quote:Gezien het enorm lage aantal alcoholcontroles moet een factor 4 geen enkel probleem kunnen vormen. Maar goed, je mist ook het punt. Het gaat niet alleen om die alcoholcontrole. Waar het wel om gaat is dat de huidige wijze van controleren niet leidt tot een verbetering van de verkeersveiligheid. Meer dan 80% van de boetes zijn voor zeer lichte overtredingen. De echte 'loden voet' gevallen haalt men vrijwel uitsluitend eruit met surveillance. Niets is zo makkelijk als aangeven wat fout is, dus bij deze ook een voorstel tot verbetering. De flitsboa's rond laten rijden. Opletten op het gehele weggedrag. Zodra er aanleiding toe is staande houden. Onderzoek heeft uitgewezen dat een vermanend praatje meestal helpt en een boete van Eur 28 niet (voor zover überhaupt de verkeersveiligheid toeneemt als je ipv 124 km/u 120 km/u gaat rijden). Zo pak je dus allerlei ongewenst verkeersgedrag. Repressie is echter niet de beste weg om resultaat te verkrijgen. Nog beter is het invoeren van een 'apk' voor bestuurders. Om de tien jaar een rijexamen. Even worden gewezen op de foutjes die er onherroepelijk bij iedereen insluipen. Ik ben er van overtuigd dat daarmee de verkeersveiligheid wel wordt verhoogd. Met flitsen gebeurt dat in de regel niet. We hebben jarenlang het aantal verkeersdoden zien afnemen, maar met het toenemen van het flitsen in Nederland is die afname gestokt. Toeval? Ik denk het niet. Langzamerhand leert de Nederlandse automobilist dat je alles kan maken in het verkeer zo lang je maar niet te hard rijdt. Dit terwijl 97,2% van de ongevallen een andere oorzaak heeft dan te hard rijden. Bekeuren van te hard rijden als speerpunt van verkeersveiligheidsbeleid is gewoon gedoemd om te mislukken gezien de cijfers. Dat weet de overheid ook, maar ja, het levert geld op en geld heeft een overheid nu eenmaal nodig. Conclusie: Flitsen leidt niet tot veiliger verkeer. Het leidt wel tot meer geld in het laatje. Nu het laatste geen overweging mag zijn dient de verkeerspolitie haar aandacht te verbreden. En er dienen preventieve maatregelen te worden onderzocht om het verkeer echt veiliger te krijgen. | |
plato242 | vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:32 |
" Onderbouwing maximumsnelheid is de oliecrises uit de jaren 70. " Was jij ook niet degene die geloffde dat de politie de meetapparatuur 'aanpast'? | |
FragmasterFreddy | vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:39 |
Ja ik volgde dat ander topic ook en ineens wassie vol. Pas ff de topic titel aan dan kunnen mensen zien waar het ook alweer over ging. | |
r-force | vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:40 |
Quote: Waar is Klaagbaak niet voor bedoeld? heel verhaal enz. Bovenstaande regels gelden ook voor klagen over dingen als de sfeer op Fok, het gedrag van users, dat van de Fok!crew en crew-beslissingen. Klaagbaak is een forum wat bedoeld is voor allerdaagse in-real-life ergernissen, niet voor gedrag op fora, websites en dergelijke. Helaas kan Plato242 hier NIET meer reageren want: WET IS WET Doet hij dit wel is hij zo hypocriet als de pest ......punt | |
speedfreakssj | vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:46 |
quote:ik wil toch even reageren. persoonlijk vind ik een alcohol controle beter dan flitsen. met alcohol op rijden lijkt mij persoonlijk gevaarlijker dan te hard. ik begrijp dat flitsen meer opbrengt maar alcoholcontrole heeft gewoon een hoger veiligheids gehalte IMHO. | |
AchJa | vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:47 |
quote:Ach, Plato's enige manier van voortbewegen die hij geleerd heeft, is op sandalen. | |
speedfreakssj | vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:50 |
quote:daar heeft Platootje wel en niet gelijk in. de onderbouwing is kut maar aan de andere kant, waarom 90 in de bebouwde kom rijden? dat je hard wil rijden OK maar doe dat dan op de snelweg of op een circuit. "of gaat dit niet over de bebouwde kom?" dan heb ik niks gezegd over Platootje en DS3 | |
r-force | vrijdag 22 augustus 2003 @ 00:58 |
Nog 1tje Topic :Bejaarden Plato242 schreef: Tjonge tjonge ,in het ene topic zit je te schelden en te tieren over snelheidsduivels | |
AchJa | vrijdag 22 augustus 2003 @ 01:04 |
Zo zijn er in bepaalde nieuwstopics ook nog wel wat tegenstrijdigheden te vinden. | |
Keromane69 | vrijdag 22 augustus 2003 @ 03:41 |
Jammer dat het vorige Topic gesloten is. Jammer ook dat er niet inhoudelijk op mijn argumenten is ingegaan. Jammer ook om doodleuk te worden afgeschilderd als iemand die zielig is omdat ie een site bezoekt. Wat een uitermate boeiend wereldbeeld moeten sommigen hebben. En hoe makkelijk moet het zijn te discussieren met een enkele selectieve quote en schreeuwende denigrerende vooringenomen one-liners waar ene wijlen PF nog een puntje aan had kunnen zuigen. Ik heb niks tegen wetten, ik wil niet te hard rijden, maar ik heb iets tegen de huidige handhaving. Snelheidscontroles zijn verworden tot een makkelijke manier om geld te genereren waarbij het doel volkomen voorbij wordt gestreefd. Iets wat verdorie nota bene door de eindverantwoordelijke in Nederland wordt bevestigd. Met alle plezier en schaamrood op m'n kaken zou ik elke te-hard-boete voldoen, ware het niet dat verkeerssituaties lang niet altijd duidelijk zijn, ware het niet dat er behoorlijk wat fouten worden gemaakt en ware het niet dat de verkeerssituatie het niet altijd toelaat om je 'aan de wet te houden'. Ik wens je bijvoorbeeld veel plezier als je ineens 50 gaat rijden als iedereen 120 rijdt, simpelweg omdat een matrixbord aanfloept. Voor andere voorbeelden, lees svp mijn vorige post met die voorbeelden er nog eens op na. ET, die een beetje sjagereinig wordt om te worden afgeschilderd kleinzielig kindje dat alleen maar te hard wil rijden. Get real alsjeblieft. [Dit bericht is gewijzigd door Keromane69 op 22-08-2003 03:59] | |
calvobbes | vrijdag 22 augustus 2003 @ 08:35 |
quote:En hoe wil je dat bereiken als het controleren op alcohol zoveel meer tijd inneemt dan het controleren op snelheid? quote:Ho eens even! Ik begin niet over de die alcohol controles!!! Die draag o.a. jij aan door te roepen dat die meer moeten gebeuren en minder geflitst moet worden. quote:Ja dus? Moeten die maar onbestraft blijven dan? quote:Dat doen ze ook. Maar ook dat is veel tijdrovender dan 1 flitspaal onderhouden en de pakkans is ook stukken kleiner. quote:Ik vraag me af of dat helpt. Als je ziet hoevaak iemand die maar net zijn rijbewijs heeft, dat alweer in moet leveren, is te hard en gevaarlijk rijden blijkbaar iets wat men maar al te graag doet. Ook al weet men dat het niet kan/mag. quote:Ik ook niet. Flitsen is idd niet zaligmakend en zal idd niet alle problemen op de weg oplossen. Maar 1 van de vele manieren om het verkeersgedrag van mensen goed in de gaten te houden. quote:En ligt dat in de eerste plaats niet bij de bestuurders van de auto's? Overigens worden er wel degelijk preventiefe maatregelen genomen om hard rijden tegen te gaan! En vooral in de bebouwde kom! | |
calvobbes | vrijdag 22 augustus 2003 @ 08:44 |
quote:Ja ik ook. Maar heb jij dan een idee hoe de politie net zo makkelijk op alcohol als op snelheid kan controleren? | |
MikeyMo | vrijdag 22 augustus 2003 @ 09:16 |
Hey Calvobbes is weer op dreef ![]() | |
FragmasterFreddy | vrijdag 22 augustus 2003 @ 09:20 |
Ik ben er voor om die 100 meter bordjes allemaal te vervangen door flitspalen. Dan leren ze het wel af die jakkerende apen. | |
MikeyMo | vrijdag 22 augustus 2003 @ 09:23 |
quote:ontwikkel jij de rolletjes? | |
Mkleinman64 | vrijdag 22 augustus 2003 @ 09:36 |
quote:Nog belangrijker hier is, wat is de preventieve werking van een flitspaal? Je krijgt na 3 maanden een boete van xx euro, denk je echt dat hiermee het gedrag van mensen veranderd? Ik ben persoonlijk veel meer voor lasercontroles. Hierbij is tenminste nog een mens bij betrokken om te beoordelen of een situatie gevaarlijk is of niet. Het is niet snelheid is gevaarlijk, maar snelheid + factoren kan gevaarlijk zijn. Een flitspaal ziet dit verschil niet *meet snelheid* *flits*. Probeer eens na te denken wat er gebeurd als iedereen inderdaad het ISA systeem in de auto heeft( Dat is eigenlijk wat jij wil). Iedereen die precies max 120/100/90/80/50 kan. Nu kom je een dodo tegen op een autoweg die 90 rijdt. Jij wil inhalen maar omdat je je snelheid niet verder kan verhogen dan 100km/u kan je niet sneller inhalen. met evt alle gevolgen van dien. | |
DS3 | vrijdag 22 augustus 2003 @ 12:56 |
quote:Gozertje, ik zie wekelijks dat het OM knoeit met bewijzen. Het verkeerd opstellen van meetapparatuur is daarbij vergeleken niets. Het OM wil scoren. Waarheidsvinding interesseert ze helemaal niets. Verder kun je gewoon op het internet terugvinden dat de maximumsnelheid op snelwegen is ingesteld vanwege de oliecrisis. Het is eenvoudigweg een keihard feit. Maar ontken het gewoon, dat is makkelijk discussiëren... | |
DS3 | vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:13 |
Calvobbes, ik moet blijkbaar alles echt voor jou uitspellen... Als er slechts één (1) alcoholcontrole gemiddeld per dag is (meer zal het in de praktijk overigens niet zijn) en je hebt daar 4 man voor nodig en je hebt gemiddeld 12 man die bij zo'n paaltje slapen (het zullen er vast meer zijn, zeker als je lasercontroles meerekent die nog veel meer inzet verlangt dan 4 man), dan kun je naar factor 4. Want je gaat van 4 man naar 16, dus kun je 4x zoveel controles houden. Sim-pel. Dat ik alcoholcontroles naar voren bracht neemt niet weg dat je het punt mist. Het gaat om het feit dat de aandacht verdeeld dient te worden. Het aantal mensen die binnen een jaar na het behalen van het rijbewijs dit weer in moeten leveren is zo laag dat het in percentages met 2 cijfers achter de komma op 0,00% uitkomt. Drempels en rotondes helpen de verkeersveiligheid slechts beperkt. Verwacht er dus niet al te veel van. Ik ga er vanuit dat ieder zinnig mens verkeerscontroles ziet als een MIDDEL met als DOEL de verkeersveiligheid. Nu snelheid maar voor 2,8% van de ongevallen verantwoordelijk is kun je met snelheidscontroles MAXIMAAL een winst halen van 2,8%. Nu vrijwel alle aandacht uitgaat naar die 2,8% wordt dus 97,2% van het gevaarlijk gedrag niet of nauwelijks gecorrigeerd. En daar zit dus het probleem. | |
Tuftufclub | vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:54 |
quote:Zeg makker, ga jij eens gauw je mond spoelen ![]() ![]() ![]() | |
calvobbes | vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:47 |
quote:Bij sommige mensen niet veel, maar bij anderen wel een reden om zich wel netjes aan de regels te houden. quote:Ja ik denk het wel. Al zal dat niet voor iedereen gelden, er zijn ongetwijfeld mensen die er geen zin hebben om dat telkens te betalen. quote:Dus het gevaar word kleiner als 1 van die factoren weg is ![]() quote:Nou ik wil eik gewoon dat mensen niet lopen te klagen dat ze een bon hebben als ze wel stoer lopen te doen in de auto. quote:Zoals welke gevolgen dan? Aangezien iedereen dan 100 zou rijden, zou er niks aan de hand zijn ![]() | |
calvobbes | vrijdag 22 augustus 2003 @ 17:02 |
quote:Waar haal jij al die cijfers vandaan? Je roept wel heel wat, maar het blijven vooral veronderstellingen. quote:Dus helemaal niet meer controleren op snelheid en alleen maar op alcohol? En hoeveel overtreders zal dat opleveren? Zullen er zoveel mensen zijn die om 12.00 's op een doordeweekse middags al dronken achter het stuur zitten? En hoe groot is de kans dat je die vind? Lijkt me allemaal minimaal. Dus waarom zou je daarvoor de snelheidscontrole vergeten? quote:Die aandacht is toch al verdeeld!?!?! In dat vorige topic had ik cijfers van de politie in Drenthe gevonden. Die willen per week 200 uur besteden aan mobiele flitscontroles. En 140 uur aan gordel-, alcohol-controle en andere dingen. quote:En hoeveel jeugdige rijders zijn er die er met een lichtere straf vanaf komen? Heb je daar onderbouwde cijfers voor? quote:En wat verwacht jij dan van flitspalen bij scholen? Denk je nou echt dat dat zoveel extra veiligheid oplevert daar? Zoals ik al eerder zijn daar zijn waarschijnlijk meer ongelukken door ouders die hun kind wegbrengen en een ander kind over het hoofd zien in de drukte, dan dat er mensen zijn die met 80 door zo'n straat scheuren. quote:Het is idd een probleem dat die andere oorzaken zo slecht gecontroleerd kunnen worden. Want hoe moet je in godsnaam controleren dat iedereen op elke straathoek wel voorrang geeft aan rechts? Of dat mensen niet zomaar oversteken? Of dat een fietser niet onder een vrachtwagen verdwijnt. Dat kun je alleen maar corigeren als er op iedere straathoek een agent staat. Lijkt me ook niet echt haalbaar he! Maar ik denk dat de politie openstaat voor iedere goede methode om met hetzelfde aantal mensen die andere problemen aan te pakken. | |
QyRoZ | vrijdag 22 augustus 2003 @ 17:13 |
Wat static zei. |