Dark Chronicle
Features
- The sequel to one of the best-selling RPG's on the PlayStation®2 computer entertainment system.
- Over 100 total hours of gameplay, filled with monster-ridden dungeons and lands ready to be rebuilt.
- Explore the unexplored with two different characters, each with multiple attacks forms, special abilities and upgradeable weaponry.
- Fight off hundreds of monsters with a new battle system including blocking, dodging, short and long-range attacks.
- An enhanced GEORAMA allows you to recreate worlds in greater detail with more items and flexibility.
- Rebuilding worlds with GEORAMA becomes more challenging, as you travel through time to rebuild not only the present world, but future world as well.
- Use your imagination with the new INVENTION system. Take photographs of different items for inspiration and combine the photos to create entirely new and useful items, such as a controllable robot for use in battle.
- Gather hundreds of items ranging from weapons, magic items, treasure, vehicles and GEORAMA pieces.
Official site http://www.us.playstation.com/games/scus-97213/
Review
IGN:
9.0 Presentation
The superb opening credits and cinemas found early in the game make this game feel like a million bucks. Plus, there are a ton of options placed in some incredibly slick menus.
9.5 Graphics
Quite possibly one of the best looking games out on any system. What's not to like?
8.5 Sound
Great music and good voices litter the game at all times. It just could have used a little more oomph?
9.0 Gameplay
A great mix of several somewhat related genres, along with some new ideas thrown in for good measure. The best part is, it all works beautifully together.
9.0 Lasting Appeal
A lengthy quest, customizable weapons and vehicles, good mini-games, and goals for every dungeon that yield special medals when met make this game worth playing for hours on end.
9.0 OVERALL:
(out of 10 / not an average)
More screens
Release 5 september PS2
quote:Ja cool he,... tis een van de eerste cell shading games. Spel kwam begin dit jaar in de US al uit
Op woensdag 20 augustus 2003 13:21 schreef E_Motion het volgende:
Vette shading op de characters
quote:Aan de screenshots te zien: inderdaad!
Op woensdag 20 augustus 2003 13:28 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ja cool he,... tis een van de eerste cell shading games. Spel kwam begin dit jaar in de US al uit
Graphics schijnen erg cool te zijn.
Maareeem de eerste cell shaded game? Het origineel bedoel je dan denk ik?
Maar wat voor stijl RPG is dit? Zelda? Final Fantasy-achtig?
quote:Cell shading
Ja cool he,... tis een van de eerste cell shading games. Spel kwam begin dit jaar in de US al uit
quote:Dat het allemaal getekend is/lijkt
Op woensdag 20 augustus 2003 13:46 schreef Hakkert het volgende:[..]
Cell shading
Ehm cho kan je ff een samenvatting geven van het verhaal van dit spel?
quote:aaahh das wel gaaf ja!
Op woensdag 20 augustus 2003 13:51 schreef gieling.com het volgende:[..]
Dat het allemaal getekend is/lijkt
quote:Cellshading is een soort van grafische truc waarin het een beetje cartoon / stripverhaal achtig wordt. De graphics dan........ hoe het exact werkt zou je aan iemand anders moeten vragen. Zelda maakt bv gebruik van de cellshading techniek.
Op woensdag 20 augustus 2003 13:46 schreef Hakkert het volgende:[..]
Cell shading
Ehm cho kan je ff een samenvatting geven van het verhaal van dit spel?
Het verhaal ? Nog niet echt in verdiept. Weet alleen dat je zelf steden en dorpjes kan bouwen........ en dat er een strak verhaal in zit. Lees anders de review op ign even
H4et
quote:Ik krijg hem toch pas over een paar maand.. Dan kan ik hem vast wel 2e hands kopen voor een kleine 30 pleuro
Op woensdag 20 augustus 2003 15:04 schreef Manfredje het volgende:
Weet nog niet of ik hem ga kopen. Ik heb nog best veel RPG's liggen die ik nog moet (uit-)spelen en FFX-2 zit er ook al aan te komen.
quote:Voor mij ook Zooi,.......
Op woensdag 20 augustus 2003 14:14 schreef Zooi het volgende:. OP.
.
Dit wordt een absolute must have voor Zooi.
quote:Top
Op woensdag 20 augustus 2003 16:10 schreef CloudStrife het volgende:
http://www.dark-chronicle.com/
Tis echt een goede site met allerlei info over de game, including filmpjes
[Dit bericht is gewijzigd door CloudStrife op 20-08-2003 16:15]
Code voor de mensen die het spel te moeilijk vinden:
DC-25U-ZAR-53
Past niet in mijn tijdscheman
quote:ik vind dat je dan maar een paar uur meer moet gamen per dag
Op woensdag 20 augustus 2003 21:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
AhhhPast niet in mijn tijdscheman
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
AhhhPast niet in mijn tijdscheman
quote:Daarom idd ook dit topic... het gaat heersen. Zodra het uit is kunnen we elkaars village building en progress bespreken
Op woensdag 20 augustus 2003 21:42 schreef Zooi het volgende:
Dit spel gaat zo snoeihard heersen dat er eigenlijk verplicht van dit topic een sticky gemaakt zou moeten worden..
quote:Gaat die eer niet naar Jet Set Radio?
iiig, lijkt me een erg tof spel, hopelijk krijg ik hem ergens in mijn budget gepropt..
quote:een van de eerste
Op donderdag 21 augustus 2003 01:14 schreef Vincent_Valentine het volgende:[..]
Gaat die eer niet naar Jet Set Radio?
O M G
tis een beetje Wild arms 3 stijl... (grafisch)
maar dan wat mooier
*pakt een emmer*
quote:Cool he
Op donderdag 21 augustus 2003 09:44 schreef Priss het volgende:O M G
tis een beetje Wild arms 3 stijl... (grafisch)
maar dan wat mooier
*pakt een emmer*
quote:Gijs,........
Op donderdag 21 augustus 2003 14:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga hem gewoon toch kopen denk ikEn spelen zodra ik tijd heb
quote:Ehm ja..ehm ik loop straks zeker weer 3 maand achter
Op donderdag 21 augustus 2003 00:01 schreef Chocobo het volgende:[..]
Daarom idd ook dit topic... het gaat heersen. Zodra het uit is kunnen we elkaars village building en progress bespreken
quote:*gooit d'r emmer leeg*
Op donderdag 21 augustus 2003 14:25 schreef Chocobo het volgende:[..]
Cool he
?
zeker,
ik weet nu al dat DAT mijn volgende PS2 spel word....
tenzij FFX-2 er eerder is......
ik ben een ramp met onthouden van release dates
quote:5 September. Nog 15 dagen dus. Ik zou dus maar niet te hard erop rekenen dat X-2 eerder is.
Op donderdag 21 augustus 2003 17:32 schreef Priss het volgende:[..]
*gooit d'r emmer leeg*
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zeker,
ik weet nu al dat DAT mijn volgende PS2 spel word....
tenzij FFX-2 er eerder is......
ik ben een ramp met onthouden van release dates
quote:Yep,.... je kan DC al over 2 weken spelen dus
Op donderdag 21 augustus 2003 17:45 schreef Zooi het volgende:[..]
5 September. Nog 15 dagen dus. Ik zou dus maar niet te hard erop rekenen dat X-2 eerder is.
.
Interview
Mr. Motomura: There is no direct connection between Dark Cloud's and Dark Chronicle's stories. Therefore, players who start from Dark Chronicle should not worry. However, the world where two moons exist is carried over. Players who know Dark Cloud might find a connection there.
So what's the story in Dark Chronicle?
Mr. Motomura: The story starts with the mysterious Emperor Griffon destroying the world. Maximilian, a boy who loves to invent, was living happily until he finds out that the world outside of his town is being destroyed by Griffon.
The future world was even worse. Griffon has already destroyed it. Monica, a girl from the future, with the hope of still changing the situation, comes to the present time to fight Griffon and change the world. This is a dramatic adventure of Max, a boy from the present, and Monica, a girl from the future, to save the world.
Scripts in RPG's are obviously hugely important, but so often they end up disappointing. How does Dark Chronicle succeed in this area?
Mr. Motomura: As for the script, based on the previous comments from Dark Cloud players, we've focused very much on a plot with a deeper volume. Who is Griffon, why is he destroying the world, where is Max's missing mother? etc. are well thought out, and the twists will satisfy the players.
What kind of gameplay are we talking about here? Obviously this is RPG territory, but are we talking a Final Fantasy-style battle system, or is combat more action-based a la Zelda?
Mr. Motomura: Battles are based on action. However, players who are not good at action can also move on by strengthening their weapons. For players who are confident with their action skills, they can use the various techniques to prove a basic weapon is enough.
There are two main playable characters, right? How does that work, do you alternate between the two? What kind of abilities do the characters possess?
Mr. Motomura: When the two meet, you can change characters whenever you want to. Max, who is a mechanical engineer, holds a wrench and a gun, and Monica has a sword and uses magic. The battle motion differs among weapons, so you might find a specific weapon that works best for you.
Max can also build, remodel, ride and fight on a robot called the Ridepod. When Monica clears a certain condition, she can change into a monster, use its ability and fight, talk with the same species, and gather information.
Tell us about some of the mini games...?
Mr. Motomura: The various mini games are not actually 'mini'. The volume of each game is considered close to a stand-alone game by itself. The Fishing Game can basically be played wherever you see water. Of course, fish you can catch will differ based on place, time, and bait. You have the freedom to choose fishing style, buoy, lure, etc. It also has levels to challenge.
Next is the Fish Race. You will raise and train the fish you caught, and have them compete with other fishes. The race has a rank system where certain races are only for strong fishes. Raising and training the fish is very important, but you can also breed with other various fishes, so breeding with stronger fishes is also a way to enjoy the game.
You also get a chance to compete with your friend's fishes, which is very exciting.
Last but by no means least, there's the golfing game, Spheda. It's a sport game with a mixture of golf and billiards. Since each level in the game becomes the actual golf course, while the levels change each time you challenge, the course will change too, so you will have the chance to challenge various courses.
We understand there's also a Sim-style landscaping element? How does this work?
Mr. Motomura: In this game, you have to reconstruct the crumbled world. For example, there were trees of spirits in the future world, but they were destroyed by Griffon. To restore them, we need to plant seedlings, lead water through a river, and let gardeners live around trees so they can take care of trees in the present world.
Then the future will be changed because the present has changed and you could see the well-grown trees of spirits in the future world. And that is one of the main attractions of this game: change the present world to change the future. There are so many parts and assortments to build towns, users can build each town as they like. If 100 users build 100 towns, all towns can be different.
We understand that weaponry and items can break, which sounds like a nice touch, but also has the potential to be a little irritating! Comments?
Mr. Motomura: In the previous Dark Cloud, there was a system where weapons would break. But weapons will not be lost in this new game. Weapons can be reused if you fix them and you can have several weapons at once, so you won't be irritated this time.
On PS2, the RPG series to live up to is the FF series. Dark Chronicle isn't exactly the same kind of game, but comparisons seem inevitable. How does your game stand up?
Mr. Motomura: Dark Chronicle has massive volume, which even our developing team cannot finish. Even a mini-game has fun and volume, like you play a whole different game. After finishing the main game, there is a hidden dungeon, which has more elements than the main game. We tried to create the game so that users could play forever.
It's OK to buy many similar games, but Dark Chronicle is an RPG which you can play in different ways, and the more you play, the more the world expands.
We understand some of the dungeons are randomly generated - what exactly does this mean? Certain generic items appearing in different locations for instance, or does it go deeper than that?
Mr. Motomura: A dungeon will change its construction every time you enter - meaning, a dungeon you quest in today will be changed totally in its construction when you enter the next day. Inside the dungeon, there are branching points leading to various floors, thus you cannot complete the game by only visiting the dungeon once.
RPGs are often daunting for the newcomer - is Dark Chronicle going to be more "newbie" friendly?
Mr. Motomura: No, it has different elements, so they might think it's daunting, but it's actually made to be extremely accessible. The instructions will be explained in the Help movie when you come across a new system or rule in the game.
This system was brought in because it would be much easier for the users to understand the new system and rules by watching movie than reading instruction book. Of course, you can watch movies as many times as you want and the users who do not want to watch can skip it.
quote:Nice!.. Zegt tie.. er is een hidden dungeon at the end... wtf is er dan nog hidden aan.. ennuh wat een vraag.. Is het spel newbie vriendelijk
Op donderdag 21 augustus 2003 22:17 schreef Chocobo het volgende:
Edit: Als je zo'n grote post quote mag je best knippen
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 21-08-2003 22:54]
quote:Ik neem aan dat hij niet de lokatie heeft verteld toch ?
Op donderdag 21 augustus 2003 22:53 schreef Hakkert het volgende:[..]
Nice!.. Zegt tie.. er is een hidden dungeon at the end... wtf is er dan nog hidden aan..
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:40 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ik neem aan dat hij niet de lokatie heeft verteld toch ?
quote:OMG Die MOET ik hebben!
Op zaterdag 23 augustus 2003 10:57 schreef Chocobo het volgende:
Fantastische Dark Chronicle screens PS2
We hebben het wel over Square RPG's
quote:Merk wel dat een hoop gamers dit spel willen hebben !
Op zondag 24 augustus 2003 11:47 schreef Zooi het volgende:
Schitterend om te zien hoe iedereen nog even snel het spel moet uitspelen om over 12 dagen met DC te kunnen beginnen op tijd. Hier moet ook nog even FF VIII uitgespeeld worden.
quote:Ah das ook al gauw
Op maandag 25 augustus 2003 07:39 schreef Chocobo het volgende:
Op de site van dimplus staat nu een release van 12 september
quote:Er stond 5 cunt
Op maandag 25 augustus 2003 17:20 schreef Hakkert het volgende:[..]
Ah das ook al gauw
quote:Weet ik cunt
Op maandag 25 augustus 2003 17:22 schreef Chocobo het volgende:[..]
Er stond 5 cunt
quote:5 + 7 = 12
Op maandag 25 augustus 2003 17:25 schreef Hakkert het volgende:[..]
Weet ik cunt
Alleen 5 en 12 schelen niet zoveel en 12 is het ook zo! ff geduld choco..
Dikke week erbij
quote:Ja oke... Maar tis niet als TR die ik weet niet hoelang elke keer was uitgesteld.. Komop gun de rest tijd om games uit te spelen voor DC
Op maandag 25 augustus 2003 17:26 schreef Chocobo het volgende:[..]
5 + 7 = 12
Dikke week erbij
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 07:39 schreef Chocobo het volgende:
Op de site van dimplus staat nu een release van 12 september
quote:Ik had er ook wel last van ja. Maarja,..... kan ik rustig FFVIII afmaken !
Op dinsdag 26 augustus 2003 10:31 schreef Zooi het volgende:[..]
.
Maar moet je deel 1 gespeeld hebben om dit deel te begrijpen of kan ik gewoon gelijk deze kopen als ie uitkomt?
quote:Deel 1 was wat matig. Daarom brengt Sony het spel ook uit als Dark Chronicle ipv Dark Cloud 2. De meeste sites geven dit spel veel hoger dan zijn voorganger alhoewel die niet slecht schijnt te zijn. Zelf heb ik de voorganger niet gespeeld en ja,....... je kan dit gewoon kopen zonder die gezien en of gegamed te hebben
Op dinsdag 26 augustus 2003 23:14 schreef Bommie het volgende:
Ik heb deel 1 van dit spel nooit gespeeld, maar ik heb veel goeie verhalen gehoord over DC dus ik ga hem zeker kopen.Maar moet je deel 1 gespeeld hebben om dit deel te begrijpen of kan ik gewoon gelijk deze kopen als ie uitkomt?
quote:Nu weer 10 september
ECTS: Dark Chronicle komt eraan...
27-08-2003 | Wesley van Dongen
We zullen nog heel even geduld moeten hebben, maar vandaag hebben we als voorproefje alvast een paar nieuwe screenshots. Vers van de ECTS.
De opvolger van Dark Cloud laat niet lang meer op zich wachten. Dark Chronicle stond aanvankelijk gepland voor Juni 2003 maar zal nu zijn opwachting maken in September 2003. Om precies te zijn 10 September. Vandaag werden er op de ECTS als voorproefje alvast een paar nieuwe screens gelanceerd.Ontwikkelaar Level 5 belooft ons meer dan 100 uur gameplay, schitterende graphics en vele special effects. Een tactische gameplay is noodzakelijk voor Dark Chronicle, omdat je wapen stuk kan gaan en je munitie niet oneindig is. Ook kan je wapens en items combineren om er nog meer power en kracht aan te geven. Met meer dan honderden wapens en monsters zal Dark Chronicle nog wel eens hele, hele hoge ogen kunnen gooien. We kunnen niet wachten!
quote:Gamma.
Op woensdag 27 augustus 2003 16:04 schreef Chocobo het volgende:Iig begin september ergens
Heb zooooooo'n zin in dit spel
quote:Onze smaken liggen vaak gelijk
Op woensdag 27 augustus 2003 17:18 schreef Zooi het volgende:[..]
Gamma.
spoiler:
of je kunt het spelletje met die gems uitspelen!
quote:Cool
Op donderdag 28 augustus 2003 13:35 schreef Smots het volgende:
op www.dark-chronicle.com (mooie site trouwens) wordt er bij games-info om een bepaalde code gevraagd, om meer wallpapers en een screensaver te kunnen unlockenspoiler:
die code is DC-25U-XAR-53of je kunt het spelletje met die gems uitspelen!
quote:dan vind je het zeker ook wel leuk om te lezen dat er bij een niet nader te noemen ISP zo dadelijk een wedstrijd online staat waarbij je Dark Chronicle kunt winnen hč?
Op donderdag 28 augustus 2003 18:33 schreef Chocobo het volgende:[..]
Cool
Ik wilde die 2 wallpapers nog hebben namelijk
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:52 schreef Smots het volgende:[..]
dan vind je het zeker ook wel leuk om te lezen dat er bij een niet nader te noemen ISP zo dadelijk een wedstrijd online staat waarbij je Dark Chronicle kunt winnen hč?
Ik weet vast wel welke site
quote:Gaat smots dan ook regelen dat ik hem win!?
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:52 schreef Smots het volgende:[..]
dan vind je het zeker ook wel leuk om te lezen dat er bij een niet nader te noemen ISP zo dadelijk een wedstrijd online staat waarbij je Dark Chronicle kunt winnen hč?
quote:Kluiven vriend,.......... kluiven
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:47 schreef Hakkert het volgende:[..]
Gaat smots dan ook regelen dat ik hem win!?
Nog 2 weken en dan is het zover
quote:En dat vraag je in een DC topic ?
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:17 schreef Hakkert het volgende:
Wie koopt er even DC voor mij en ruilt hem tegen max payne en spiderman..
quote:ja!
Op vrijdag 29 augustus 2003 22:13 schreef Chocobo het volgende:[..]
En dat vraag je in een DC topic ?
Ik zit er aan te denken om een abbo op opm2 te nemen, daar kan je nu DC bij krijgen.
quote:Leuke deal,....
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:10 schreef Manfredje het volgende:
Waarschijnlijk heb ik toch binnenkort Dark ChronicleIk zit er aan te denken om een abbo op opm2 te nemen, daar kan je nu DC bij krijgen.
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 00:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoeveel is een abo op OPM?
quote:Met Dark Chronicle 90 euro.
Op zondag 31 augustus 2003 00:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoeveel is een abo op OPM?
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 11:03 schreef Manfredje het volgende:[..]
Met Dark Chronicle 90 euro.
Ben niet gek, dan kan ik net zogoed DC halen. OPM zuigt toch.
GameQuest zuigt ook, maar dat koste me 30 euro, en toen kreeg ik Eternal Darkness erbij, die toen nog 60 euro was.
voor het offtopic gedeelte!
quote:De vraag is of jij zin hebt in dit spel Gijs
Op zondag 31 augustus 2003 15:18 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
!
Ben niet gek, dan kan ik net zogoed DC halen. OPM zuigt toch.
GameQuest zuigt ook, maar dat koste me 30 euro, en toen kreeg ik Eternal Darkness erbij, die toen nog 60 euro was.
voor het offtopic gedeelte!
leuke art trouwens elke keer ^_^
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 18:41 schreef Priss het volgende:
DC
das een must have....!leuke art trouwens elke keer ^_^
quote:chocobo....
Op zondag 31 augustus 2003 19:29 schreef Chocobo het volgende:[..]
quote:
Op maandag 1 september 2003 14:29 schreef Priss het volgende:[..]
chocobo....
je maakt me geeeeeeek!
*grijns*
*besteld*
[Dit bericht is gewijzigd door Chocobo op 01-09-2003 22:02]
quote:Ik hou het maar op 12 september.
Op maandag 1 september 2003 21:46 schreef Chocobo het volgende:
Op play.com staat 5 september en op dimplus 12 september. Weet iemand misschien de werkelijke releasedate ? Op Playstation.nl staat weer 10 september![]()
quote:Bij Play zijn ze meestal wat eerder.
Op maandag 1 september 2003 21:46 schreef Chocobo het volgende:
Op play.com staat 5 september en op dimplus 12 september. Weet iemand misschien de werkelijke releasedate ? Op Playstation.nl staat weer 10 september![]()
quote:Heel waarschijnlijk geldt ook voor mij... Doorschuiven totdat ie platinum is dan maar.
Op dinsdag 2 september 2003 08:16 schreef Strolie75 het volgende:
Ik denk dat ik deze maar oversla, ten eerste heb ik nu even geen tijd om 20+ uur in een spel te investeren en ten tweede trekt dat huisjes bouwen en die random generated dungeons me niet. Ik ben van mening dat levels door designers moeten worden ontworpen, en niet lukraak door het spel hetgeen resulteert een saaie en repetitieve dungeons. Spel ziet er overigens wel perfect uit! Ik besteed mijn tijd liever aan FF8 en Vagrant Story (heb ik nog liggen) en aan FFX-2 die eind dit jaar uitkomt.
quote:Tja,... ik wacht nu al zo lang op een goede RPG... deze laat ik me niet voorbij gaan
Op dinsdag 2 september 2003 08:16 schreef Strolie75 het volgende:
Ik denk dat ik deze maar oversla, ten eerste heb ik nu even geen tijd om 20+ uur in een spel te investeren en ten tweede trekt dat huisjes bouwen en die random generated dungeons me niet. Ik ben van mening dat levels door designers moeten worden ontworpen, en niet lukraak door het spel hetgeen resulteert een saaie en repetitieve dungeons. Spel ziet er overigens wel perfect uit! Ik besteed mijn tijd liever aan FF8 en Vagrant Story (heb ik nog liggen) en aan FFX-2 die eind dit jaar uitkomt.
quote:Ik ben pas vrij laat "into" RPG's geraakt, ik heb dus nog een immense berg oude games liggen.
Op dinsdag 2 september 2003 08:38 schreef Chocobo het volgende:
Tja,... ik wacht nu al zo lang op een goede RPG... deze laat ik me niet voorbij gaan
quote:lijkt wel een pasen variant op de al bhed kleding *g*
Op dinsdag 2 september 2003 09:10 schreef Chocobo het volgende:
[afbeelding]
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 12:30 schreef Priss het volgende:[..]
lijkt wel een pasen variant op de al bhed kleding *g*
quote:12 september toch ? Waar heb je dat vandaan(g) ?
Op vrijdag 5 september 2003 07:47 schreef pebbje het volgende:
Als hoet goed is ligt ie vandaag in de winkel!
quote:Misschien als die platinum wordt denk ik, of als KOTOR uit is
Op donderdag 11 september 2003 13:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Voor mij geld ook dat ik nog even wachtMisschien dat ik eerst DC1 ergens vandaan pluk.
quote:Wat cool
Op donderdag 11 september 2003 18:38 schreef NeoDweezil het volgende:
vandaag heb ik em gekocht ben de hele stad afgeweest maar ik heb hem!! _0_ ben nog maar een uurtje opweg ofzo en ik vind hem nu al super! hij boeit meteen heel erg al weet ik op dit moment nog heel weinig van het verhaal, ik weet zeker dat het vanavond een latertje word
quote:zeker weten!! ik ga met ongeveer 10 min weer beginnen me ma wil eerst het nieuws kijken
Op donderdag 11 september 2003 18:41 schreef Chocobo het volgende:[..]
Wat cool
jaaa ik ga me met deze game toch wel een paar dagen goed vermaken
quote:Het lijkt me fantastisch,.... maar eerst KOTOR,... dan koop ik deze
Op vrijdag 12 september 2003 03:00 schreef NeoDweezil het volgende:
ben nu net gestopt en in impressie tot nu toe:
het is een zeer mooie game, graphics zijn echt om van te kwijlen, het verhaal wordt verteld in chapters, en ik zit nu in de 2e, hij is opzich best wel te doen(tot nu toe dan) de gevechten zijn ook mooi uitgewerkt, besturing is makkelijk onder de knie te krijgen je hebt het met paar minuten helemaal door, je kan je wapens sterker maken door synthese en door uitvindingen te doenjaaa ik ga me met deze game toch wel een paar dagen goed vermaken
quote:Weet je zo of je ook weer terug kan naar dat 1e chapter dan?
Op vrijdag 12 september 2003 03:00 schreef NeoDweezil het volgende:
....
het verhaal wordt verteld in chapters, en ik zit nu in de 2e
...
Vinnik altijd wel tof, sowieso..
Echt het idee van terug komen als een grote strijder naar de plaats waar het ooit allemaal begon..
Dat schattige wilde hondje wat toendertijd een hele opgave was om te verslaan is nu - tjah - een schattig hondje
jou-vangt-mijn-drijven, right?
quote:het is niet echt dat je terug kan naar een vorig chapter maar je kan wel weer gewoon terug naar de plaats waar de vorige chapter zich afspeelt, om de area zeg maar te masteren. want elke area heeft een bepaalde opdrachtof opdrachten, maar die kan je in het begin zeg maar een beetje moeilijk halen, stuk uitspelen zonder te healen ofzo of met een bepaald wapen
Op vrijdag 12 september 2003 13:53 schreef PhaE het volgende:[..]
Weet je zo of je ook weer terug kan naar dat 1e chapter dan?
Dat je, mocht je iets ovr het hoofd hebben gezien, nog terug kan?
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 20:04 schreef Jebus het volgende:
Ik heb hem ook! Hij is echt meesterlijk. Ik ben absoluut nog niet ver, maar het is zeker een stuk dieper dan ik had verwacht. Met name het battle systeem, en upgrade systeem zijn echtHet spel is ook een stuk volwassener dan ik had gedacht. Ook vind ik het geweldig dat er echte spraak inzit net als FFX, maar dan veel minder irritant dan Tidus en Yuna.
quote:Dat vond jij toch geen goede voice acting of wel. Wakka en Lulu waren veel beter. Vooral toen ze zo stom gingen lachen, dat was echt
Op vrijdag 12 september 2003 23:48 schreef Chocobo het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Jebus op 13-09-2003 20:37]
quote:Ik ben nog niet zo ver dat ik echte puzzels ben tegengekomen... Zijn het een beetje Zelda achtige puzzels? En idd, het is echt super tof. Beetje een mix (qua feel dan) tussen Zelda en Skies of Arkadia.
Op zaterdag 13 september 2003 21:31 schreef NeoDweezil het volgende:
hmmm ik heb toch maar ook even de guide besteld, want als je de weg door het verhaal zelf helemaal wil vinden dan ben je lang bezig, wordt er gezegd er has something changed in the future and in the present nou vind dan maar eens uit wat.... dus toch maar even de guide besteld als et goed is komt ie maandag, maar het is nog steeds een geweldig spel hoor vermaak me er reuze mee, een aanrader om te kopen!
quote:Moest daar proesten van slechtheid maar kon het wel waarderen
Op zaterdag 13 september 2003 13:39 schreef Jebus het volgende:[..]
Dat vond jij toch geen goede voice acting of wel. Wakka en Lulu waren veel beter. Vooral toen ze zo stom gingen lachen, dat was echt
quote:Ik had het begin gemist, maar het zag er idd goed uit
Op zondag 14 september 2003 18:15 schreef Hakkert het volgende:
Net review bij GAMMO gezien.. OMG wat een gaaf spel !
quote:Dimplus ook.
Op zondag 14 september 2003 23:52 schreef Zooi het volgende:
Nog steeds niet kunnen vinden, dus vandaag maar definitief besteld bij dimplus. Hopenlijk begin volgende week binnen, eerste reactie zal ik zeker posten.
quote:Ben benieuwd Gijs
Op zondag 14 september 2003 23:52 schreef Zooi het volgende:
Nog steeds niet kunnen vinden, dus vandaag maar definitief besteld bij dimplus. Hopenlijk begin volgende week binnen, eerste reactie zal ik zeker posten.
quote:
Op maandag 15 september 2003 09:32 schreef Strolie75 het volgende:
Ik zag hem zaterdag in de stad liggen. Maar niet gekocht.
quote:De cap, workershoes en de groene overall.
Op maandag 15 september 2003 10:24 schreef Jebus het volgende:
Vraagje voor degenen die hem wel hebben: wat voor outfit heb jij Max aan het begin gegeven? Ik dat kakkerpak
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:03 schreef Zooi het volgende:
HIJ IS BINNEN! WHOEHOE!!!!
en de manier waarop je je wapens upgrade
is ook wel leuk gedaan.
ik ben aan 't begin van chapter 2
die dungeons zijn ook wel geinig
quote:omdat je hem nieuw moet kopen
Op woensdag 17 september 2003 22:33 schreef Hakkert het volgende:
Ik wil hem ook...Waarom is die nog niet tweedehands te koop';(
quote:Niet iedereen heeft een zak met geld thuis staan voor games
Op donderdag 18 september 2003 10:04 schreef NeoDweezil het volgende:[..]
omdat je hem nieuw moet kopen
hijs superbruut ben gisteravond opnieuw begonnen heb de guide binnen meteen druk aan het uitvinden want in de guide staan alle uitvindingen heheh
Iedereen die nog twijfeld: KOPEN, NU!
Ik ben het riool nog niet uit, maar zit hier te stralen met een big smile, omdat het zo onwijs cool is.
quote:Ik heb Zelda: WW gespeeld, welke enigzins vergelijkbaar is (ik zie DC2 meer als de ultieme combo tussen zelda en FF) en deze komt no-way in de buurt van DC. Al is het alleen maar om het feit dat je schatkisten vanuit elke gewenste positie kan openen, in plaats van er persee voor moeten staan in een exacte lijn, zoals bij Zelda wel het geval was.
-Introduction-Dark Cloud. A game with mediocre graphics, repetitive gameplay and a downright horrible story. Until now. With the release of Dark Cloud 2, most people were probably skeptical. However, this game truly is a masterpiece, and is several steps above its predecessor. Here's why.
-Storyline-10/10-
One of the best things about DC2 is that it's storyline strays far away from the clichés. The game starts out with a young boy who works in a repair shop, and loves tinkering with machines. Soon you meet a girl from 100 years in the future. These two are Max and Monica, respectively. There's a truckload more to it, but I don't want to spoil it for you.
-Gameplay-10/10-
Ah, the gameplay. This is what most games need, and what most games fail to deliver. In fact, it's the main thing that killed DC1. Fortunately, DC2 provides all you can handle and more. First, there is the core play. This includes dungeon battling and the Georama mode. The dungeons are fun, perhaps a bit repetitive and easy, but the special levels, fork paths and seals make them a lot more interesting. Then, there is the Georama mode. It's impossible to completely explain, but it is basically creating things (Trees, houses, lakes, buildings) and placing them in the field. Sound fun? It is. Then, you move people in, arrange the things and interact with them. Then, you go 100 years into the future to see how you have changed events. This ties in with the storyline, but you'll have to find out why. Finally, minigames. In my opinion, any extra minigames are good minigames. But, DC2 actually makes them fun. I have so far found fishing, Spheda (A golf-like minigame), Medal-Collecting, tournaments and subquests. Oh, and the invention system. You collect hundreds of ideas, and combine them to make an item! There are seriously cool things to make, like Samurai swords and laser beams. These are all very time consuming, and make DC2 a great game.
-Graphics-10/10-
Cel-Shading is a fairly new process in graphical development, but DC2 really shows its potential. The world is 3-D, and I must say very well done. The characters are all Cel-Shaded, and the main ones have perfect lip-synching. Also, a very advanced system went into making the sky. It's beautiful! The morning, noon and evening suns are all different, and they all emanate a different light, which affects the sky and, well, you'll have to see it for yourself.
-Sounds/Music-10/10-
Wow, I'm close to saying, ''Best music in a game EVER.'' The sound is good, but it can't affect the game that much anyway. However, the music just makes you want to get up and dance. It has a very festive and action packed feel to it, which basically sets you up for the game itself.
-Play Time-100+ hours-
No, I did not add an extra 0 onto the play time. Yes, this game will consume 100 hours of your life. This is considering you play the minigames, and get a fair amount of medals along with really good weapons and inventions. But it is worth it. This game is fun fun fun.
-Buy or Rent-BUY-
This game is way too long to rent. It's a must for any RPG Collector out there. Buy it, and keep it forever. Thanks for reading my review, now go buy DC2!
-Total Score-10/10-
. DC.
.
quote:Scoopen is niets anders dan met je camera bepaalde dingen of momenten vastleggen. Het zelfde als dat je met je camera dingen fotografeerd om later te gebruiken als idee, of als onderdeel van je uitvindingen, zijn scoops dat ook, alleen dan bijzondere momenten, en meestal dus ook maar eenmalig, wat ik er van begrepen heb.
Op zaterdag 20 september 2003 01:28 schreef pebbje het volgende:
Ik ben bijna door het ondergrondse stelsel van hoofdstuk 1. Ik snap alleen het scoopen nog niet zo heel erg.......... Wat moet je daarvoor nou doen?
(ja ik ben niet zo ver....)
heb ik soms iets gemist???
beter?
ik kon het niet echt een spoiler noemen aangezien dit chapter 2 is...
[Dit bericht is gewijzigd door Priss op 20-09-2003 12:39]
quote:Misschien een tip om spoiler tags te gebruiken bij in-game dingen.. Anders zo lullig voor degene die hem net heeft en dan ineens dingen leest die die zelf nog moet doen
Op zaterdag 20 september 2003 10:02 schreef Priss het volgende:
ik ben nu bij de "rainbow Falls"
wth moet je daar nu doen?(ja ik ben niet zo ver....)
heb ik soms iets gemist???
dit spel is zeer ... laten we zeggen, er zit meer in dan je denkt ^_^
quote:WW is ook een kutgame
Op zaterdag 20 september 2003 01:59 schreef Zooi het volgende:
Een van de vele reviews op het net die steenvast eindigd in een eindcijfer wat ligt op 9/10 of 10/10..
[..]Ik heb Zelda: WW gespeeld, welke enigzins vergelijkbaar is (ik zie DC2 meer als de ultieme combo tussen zelda en FF) en deze komt no-way in de buurt van DC. Al is het alleen maar om het feit dat je schatkisten vanuit elke gewenste positie kan openen, in plaats van er persee voor moeten staan in een exacte lijn, zoals bij Zelda wel het geval was.
. DC.
.
quote:Het is een onwijs gave game die ook nog eens erg goed in elkaar zit. Ben nu ongeveer 15 uur bezig en zit nog maar in chapter 2 (van de 8).
Op vrijdag 26 september 2003 00:04 schreef Chocobo het volgende:
Was al enthousiast over dit spel maar na het lezen van al deze reacties flip ik helemaal![]()
Eerst even KOTOR uitspelen
Flinke stukken aan "dungeons" met monsters waar je behoorlijk kan sparren, upgraden, gewoon levelen, of allerlei goals halen (je kan dus een level meerdere malen moeten spelen) en de levels zijn ook nog eens random. Erg gaaf dus.
De muziek is uber, de ingame movies zijn goed doordacht (alla Onimusha laten ze dus altijd de juiste wapencombo zien, klein detail, maar wel zo prettig om te zien dat er toch aan gedacht is), het idee om uitvindingen te kunnen doen is mega.
Ondertussen ben ik nu een stad aan het bouwen, en elke keer als je een aanpassing maakt heeft dit direct gevolgen voor de toekomst, erg vermakelijk dus. Tel daarbij op dat er meer dan 15 characters je party kunnen joinen met elk eigen mogelijkheden en skills en je hebt een uber game.
Ik vind het zelf een hele mooie combo tussen Final Fantasy, Kyrandia (oude adventure game) en Zelda.
Het enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat je geen random battles tegenkomt op de worldmap enzo, iets wat het wat minder spannend soms maakt, maar dit is altijd te omzeilen door nog even een dungeon in te duiken uiteraard.
Dikke 9+ van mij tot nu toe in ieder geval.
quote:Goed stuk
Op vrijdag 26 september 2003 00:30 schreef Zooi het volgende:[..]
Het is een onwijs gave game die ook nog eens erg goed in elkaar zit. Ben nu ongeveer 15 uur bezig en zit nog maar in chapter 2 (van de 8).
De game nodigd uit om gewoon rustig rond te lopen, alles eens een beetje te bekijken, wat te ouwehoeren her en der, wat te fotograveren, alles gewoon relaxed dus.Flinke stukken aan "dungeons" met monsters waar je behoorlijk kan sparren, upgraden, gewoon levelen, of allerlei goals halen (je kan dus een level meerdere malen moeten spelen) en de levels zijn ook nog eens random. Erg gaaf dus.
De muziek is uber, de ingame movies zijn goed doordacht (alla Onimusha laten ze dus altijd de juiste wapencombo zien, klein detail, maar wel zo prettig om te zien dat er toch aan gedacht is), het idee om uitvindingen te kunnen doen is mega.
Ondertussen ben ik nu een stad aan het bouwen, en elke keer als je een aanpassing maakt heeft dit direct gevolgen voor de toekomst, erg vermakelijk dus. Tel daarbij op dat er meer dan 15 characters je party kunnen joinen met elk eigen mogelijkheden en skills en je hebt een uber game.
Ik vind het zelf een hele mooie combo tussen Final Fantasy, Kyrandia (oude adventure game) en Zelda.
Het enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat je geen random battles tegenkomt op de worldmap enzo, iets wat het wat minder spannend soms maakt, maar dit is altijd te omzeilen door nog even een dungeon in te duiken uiteraard.
Dikke 9+ van mij tot nu toe in ieder geval.
Iedereen die van rpg's houd moet dit spel gewoon in zijn bezit hebben.
quote:Godver
Op vrijdag 26 september 2003 19:51 schreef Bommie het volgende:
Ik heb DC binnen.
Wat een spel, ik heb er al iets van 10-11 uur opzitten en ben net bij chapter 2.
En het vechten in die dungeons is echt geweldigIedereen die van rpg's houd moet dit spel gewoon in zijn bezit hebben.
De details van het spel zijn super. Zo word je gedwongen bij het krijgen van een nieuw karakter met je nieuwe karakter te gaan vechten om hem/haar sterker te maken. Nog steeds toppie!
quote:Dat is cool zeg
Op zaterdag 27 september 2003 09:39 schreef pebbje het volgende:
De details van het spel zijn super. Zo word je gedwongen bij het krijgen van een nieuw karakter met je nieuwe karakter te gaan vechten om hem/haar sterker te maken. Nog steeds toppie!
quote:ICO & VS whore-verkrachter
Op vrijdag 26 september 2003 23:57 schreef Chocobo het volgende:[..]
Godver
quote:spoiler:
Op zondag 28 september 2003 19:09 schreef pebbje het volgende:
Ik zit vast in level 2Ik ben bij de seven collored waterfall en ik krijg alleen maar een melding bij het meertje dat het er mysterieus uitziet. Wat ik ook kies uit mijn items, Max blijft nee schudden. Volgens mij moet ik iets hebben wat ik nog niet heb.........de vraag is alleen WAT!
* Bommie gaat snel verder spelen
quote:Ik ben daar nu ook. Maar moeilijk? Tot nu toe vind ik het best makkelijk. 't is alleen zo veel soms.
Op zondag 28 september 2003 22:26 schreef Zooi het volgende:
Net in chapter 4 aangekomen. Op sommige tijden een behoorlijk moeilijke en frustrerende game. Maar wat een lekkere game!
quote:Zooi maakt er een zooitje van
Op maandag 29 september 2003 17:57 schreef Jebus het volgende:[..]
Ik ben daar nu ook. Maar moeilijk? Tot nu toe vind ik het best makkelijk. 't is alleen zo veel soms.
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:18 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik heb de OST van DC
quote:Spreek je straks wel op msn
Op maandag 29 september 2003 20:20 schreef Chocobo het volgende:[..]
Gijs
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:20 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Spreek je straks wel op msn
quote:Zal tijd worden.
Op dinsdag 30 september 2003 15:38 schreef Chocobo het volgende:
Volgende week haal ik Dark Chronicle.... heb er erg veel zin in. KOTOR is bijna uit namelijk
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 16:54 schreef Zooi het volgende:[..]
Zal tijd worden.
Geniet je nog ?
quote:Absoluut, alleen weinig tijd. Ik hoop hem uit te kunnen spelen voordat de kleine er is, anders ben ik bang dat hij nog lang zal liggen hier.
Op dinsdag 30 september 2003 17:04 schreef Chocobo het volgende:[..]
![]()
Geniet je nog ?
quote:Gijs ik weet er alles van,.........succes
Op dinsdag 30 september 2003 17:15 schreef Zooi het volgende:[..]
Absoluut, alleen weinig tijd. Ik hoop hem uit te kunnen spelen voordat de kleine er is, anders ben ik bang dat hij nog lang zal liggen hier.
quote:Ik ben zo trots op mij zoon
Op dinsdag 30 september 2003 17:59 schreef CloudStrife het volgende:
Ik heb hem ookMaaruh, zie ik allemaal papa's in dit topic? Hoe oud zijn jullie dan wel nie?
quote:Oud genoeg om nu al op de wachtlijst van het plaatselijke bejaardenhuis te staan.
Ik heb hem ookMaaruh, zie ik allemaal papa's in dit topic? Hoe oud zijn jullie dan wel nie?
quote:Valt wel mee,.........
Maar hoe bevalt DC je ?
*Ordered*
quote:Sex kan er nooit genoeg zijn.
Op woensdag 1 oktober 2003 16:26 schreef Chocobo het volgende:
En er zit nog sex in ook
quote:Tis gewoon een grappig plaatje !
Op woensdag 1 oktober 2003 17:09 schreef Zooi het volgende:[..]
Sex kan er nooit genoeg zijn.
Ik moet Claire een foto van de Lafrescia laten zien, en die heb ik wel, maar deze zit dus in mijn idea book, en ik krijg hem er met geen mogelijkheid uit . Ze blijft dus nu vragen om een foto die ik wel heb, maar niet kan laten zien.
.
quote:Dat is de plant die je bij de rainbow butterfly brengt aan het einde van chapter twee (dat ding waar je inklimt dus).
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:05 schreef Jebus het volgende:
waar de fok vind je de lafrescia???
Wat een game overigens! . Ben nu vissen aan het kweken in een aquarium. Het moet niet gekker worden.
quote:Is chapter 5 die vulkaan?
Op woensdag 8 oktober 2003 22:36 schreef Zooi het volgende:
Net chapter 4 afgesloten, op naar 5.
Heb gelijk ridepod een flinke upgrade gegeven: refrigerator body, propeller legs, nieuwe energy pack en samurai arms.
Ik speel zowat alleen maar met ridepod
[Dit bericht is gewijzigd door Bommie op 08-10-2003 23:19]
quote:Yup dat is die vulkaan.
Op woensdag 8 oktober 2003 23:14 schreef Bommie het volgende:[..]
Is chapter 5 die vulkaan?
Want daar ben ik ook net aangekomenHeb gelijk ridepod een flinke upgrade gegeven: refrigerator body, propeller legs, nieuwe energy pack en samurai arms.
Ik speel zowat alleen maar met ridepod
Klinkt niet slecht zeg, die upgrade. Ikzelf gebruik de ridepod niet zoveel als dat ik eigenlijk zou moeten, maar ik vind het zooooo gaaf om met een moersleutel monsters hun kop in te slaan. .
Heb net de tussenbaas verslagen en ben nu op weg naar het tweede gedeelte van chapter 5. Zal vanavond wel niet meer lukken om uit te spelen.
quote:Dat is hij ook Gijs, dat is hij ook.
Op donderdag 9 oktober 2003 01:33 schreef Chocobo het volgende:
Godver wat lijkt me dit spel cool als ik dit allemaal lees
Soms is het wat frustrerend als je monsters wil hakken dat je toch echt eerst wat dingen zal moeten bouwen, dorpjes maken, materialen verzamelen enzo, maar dat weegt gelukkig niet op tegen deze met vlagen geniale game. Hij is erg leuk tot nu toe.
quote:Ik ga hem halen morgen
Op donderdag 9 oktober 2003 22:29 schreef Zooi het volgende:[..]
Dat is hij ook Gijs, dat is hij ook.
Soms is het wat frustrerend als je monsters wil hakken dat je toch echt eerst wat dingen zal moeten bouwen, dorpjes maken, materialen verzamelen enzo, maar dat weegt gelukkig niet op tegen deze met vlagen geniale game. Hij is erg leuk tot nu toe.
Zonder te willen spoileren: het verhaal wordt steeds mooier.
quote:Spheda heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Volgens mij suck ik daar ook in, zoals de meeste minigames.
Op donderdag 9 oktober 2003 23:06 schreef Bommie het volgende:
Ik ben nu helemaal verslaafd aan spheda, een soort golf.
Ben nu alle dungeons langs aan het gaan om spheda te spelen
quote:Ja dat viel me ook op. Games van Sony zelf zijn vaak duur maar volgens mij is dit het wel waard ja
Op vrijdag 10 oktober 2003 09:50 schreef pebbje het volgende:
Ik ben voornamelijk bezig mijn wapens sterker te maken. Zit nu halverwege hoofdstuk 3 en damn, wat kan ik hard slaan! Max heeft nu een wapen waarmee hij items van de monsters kan jatten. Ik vond het spel wel duur in de aanschaf, maar het is het dubbel en dwars waard!
quote:Heb je hem al binnen? De pc zal je de komende tijd niet meer aanraken als je het spel eenmaal hebt
Op vrijdag 10 oktober 2003 09:58 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ja dat viel me ook op. Games van Sony zelf zijn vaak duur maar volgens mij is dit het wel waard ja
quote:Ik ga hem zo halen
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:06 schreef pebbje het volgende:[..]
Heb je hem al binnen? De pc zal je de komende tijd niet meer aanraken als je het spel eenmaal hebt
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:09 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ik ga hem zo halen
![]()
quote:Dat gaat een goed weekend worden!
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:09 schreef Chocobo het volgende:[..]
Ik ga hem zo halen
![]()
quote:Heeeeeeeeeeeeel veel speelplezier!
Op vrijdag 10 oktober 2003 13:28 schreef Chocobo het volgende:
*Dark Chronicle heeft**Gamen*
quote:Die zien we voorlopig niet terug
quote:En Sjo?
quote:GODVER
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:53 schreef Zooi het volgende:[..]
En Sjo?
Wat een fantastisch begin,.. ik geniet van elk detail en die voiceacting is erg stoer Geeft een extra dimensie,...
Dit was overigens de beste intro / gameplay start die ik ooit in een game heb gezien Ik ga verder
Zit nu in het onderwater supply center van de stad
quote:Goed om te horen, Gijs.
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:55 schreef Chocobo het volgende:[..]
GODVER
Wat een fantastisch begin,.. ik geniet van elk detail en die voiceacting is erg stoer
Geeft een extra dimensie,...
Dit was overigens de beste intro / gameplay start die ik ooit in een game heb gezien
Ik ga verder
Zit nu in het onderwater supply center van de stad
Hier net Chapter 7 ingestrompeld. .
quote:Ik ben pas halverwege hoofdstuk 3!
Op vrijdag 10 oktober 2003 22:01 schreef Zooi het volgende:[..]
Goed om te horen, Gijs.
.
Hier net Chapter 7 ingestrompeld.
.
quote:Jezus wat ga jij snel
Op vrijdag 10 oktober 2003 22:01 schreef Zooi het volgende:[..]
Goed om te horen, Gijs.
.
Hier net Chapter 7 ingestrompeld.
.
quote:Like duh.
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:18 schreef Chocobo het volgende:
Aangekomen bij Chapter 2,.... tis even wennen maar mijn hemel wat cool![]()
quote:Snel valt wel mee, ik pomp er de laatste paar dagen behoorlijk wat uurtjes in, omdat ik hem persee uitgespeeld wil hebben voordat de kleine arriveerd.
Op vrijdag 10 oktober 2003 23:40 schreef Bommie het volgende:[..]
Jezus wat ga jij snel
Ik zit nu op de helft van chapter 5, ik probeer ook altijd overal 100% georama te halen.
Anyhow,..... ik zit nu in dat bos,.. klopt het dat je nu of misschien helemaal niet met 2 of 3 tegelijk kan gamen (extra characters cpu controlled dan) of ben je altijd alleen
quote:Je bent altijd alleen, maar je kan in een dungeon altijd switchen tussen max, monica en de ridepod.
Op zaterdag 11 oktober 2003 00:23 schreef Chocobo het volgende:
100% georama![]()
Anyhow,..... ik zit nu in dat bos,.. klopt het dat je nu of misschien helemaal niet met 2 of 3 tegelijk kan gamen (extra characters cpu controlled dan) of ben je altijd alleen
Ik heb er persoonlijk echt geen zin meer in. Het is een briljant spel maar persoonlijk vind ik dit echt iets té.
Dus mijn vraag luid ; is het echt de moeite waard om door te spelen tot het eindfilmpje? Duurt het ook redelijk lang? Dus geen filmpje van 2 minuten waar er liefde word verklaard tussen de 2 hoofdrol spelers ofzo
quote:Ik zit pas in chapter 2 maar vind het NU al waard om uit te spelen. Daarvoor is er teveel tijd ingestoken. Je merkt dat dit een grote productie is
Op zaterdag 11 oktober 2003 01:52 schreef Eitjes het volgende:
Dus mijn vraag luid ; is het echt de moeite waard om door te spelen tot het eindfilmpje? Duurt het ook redelijk lang? Dus geen filmpje van 2 minuten waar er liefde word verklaard tussen de 2 hoofdrol spelers ofzo
Vraagje aan iedereen ? Hoe zit het met de afwisseling van het spel. Is dat goed gebalanceerd ? Heb net chapter 1 af en ben met 2 bezig (waterchannel en bos). Zo vind ik die afwisseling gaaf maar komen er nog strakke andere levels zoals sneeuw, bergen, moerassen, steden etc etc ? )
En ik kan trouwens niet wachten totdat ik mijn eigen stad kan bouwen
quote:De levels kunnen me niet groot genoeg zijn:) Ik vind level 3 al lekker groot en begrijp dat dat nog peanuts is! Yeah!
Ik zit nu in chapter 7 en begin nu echt te flippen. Veel teveel levels, veel te sterke enemy's etc etc. In dungeon 5 vond ik de levels al veel te groot, maar in dungeon 7 is het echt overdreven. Stuk of 50 levels die minimaal 10 minuten duren. Komop nou, dat is toch niet meer leuk?Ik heb er persoonlijk echt geen zin meer in. Het is een briljant spel maar persoonlijk vind ik dit echt iets té.
quote:Ik denk dat niemand nog het eindfilmpje heeft gezien, aangezien jij en ik de enige zijn momenteel in chapter 7. Ik ben het overigens wel een beetje met je eens, het is een echt voorbeeld van groots, groter, grootst.
Ik zit nu in chapter 7 en begin nu echt te flippen. Veel teveel levels, veel te sterke enemy's etc etc. In dungeon 5 vond ik de levels al veel te groot, maar in dungeon 7 is het echt overdreven. Stuk of 50 levels die minimaal 10 minuten duren. Komop nou, dat is toch niet meer leuk?Ik heb er persoonlijk echt geen zin meer in. Het is een briljant spel maar persoonlijk vind ik dit echt iets té.
quote:Ja en nee. Niet echt in de vorm van extremen als ijs en woestijnwereld, maar wel elke keer een compleet andere situatie en thema. Do not worry dus.
Op zaterdag 11 oktober 2003 09:19 schreef Chocobo het volgende:[..]
Vraagje aan iedereen ? Hoe zit het met de afwisseling van het spel. Is dat goed gebalanceerd ? Heb net chapter 1 af en ben met 2 bezig (waterchannel en bos). Zo vind ik die afwisseling gaaf maar komen er nog strakke andere levels zoals sneeuw, bergen, moerassen, steden etc etc ? )
En ik kan trouwens niet wachten totdat ik mijn eigen stad kan bouwen
![]()
Maar op wat voor manier gaan de gevechten?
Is het zoals FF? alleen maar kiezen?
Of meer zoals in spellen als Zelda en Dark Cloud, dat je zelf wat moet doen?
btw. FF zijn goeie games, maar ik wil wel eens wat anders.
quote:De gevechten zijn net zoals Zelda (net zoals Dark cloud weet ik niet want die heb ik nooit gespeeld).
Op zaterdag 11 oktober 2003 16:12 schreef Ixnay het volgende:
Ik wil misschien Dark Chronicle gaan kopen.
Lijkt me wel een mooi spel.Maar op wat voor manier gaan de gevechten?
Is het zoals FF? alleen maar kiezen?
Of meer zoals in spellen als Zelda en Dark Cloud, dat je zelf wat moet doen?
btw. FF zijn goeie games, maar ik wil wel eens wat anders.
quote:Ik ga hem deze week halen.
Op zaterdag 11 oktober 2003 16:53 schreef Bommie het volgende:[..]
De gevechten zijn net zoals Zelda (net zoals Dark cloud weet ik niet want die heb ik nooit gespeeld).
Ik zou het spel zeker kopen als ik jou was
quote:Ik heb hem eergister gekocht en ik vind het spel fantastisch
Op zaterdag 11 oktober 2003 16:56 schreef Ixnay het volgende:[..]
Ik ga hem deze week halen.
quote:Mwoah, vond ik niet.Random levels zijn een beetje inspiratieloos.
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:32 schreef Ixnay het volgende:
Mooiere graphics als Windwaker iig.
quote:Wacht maar totdat je in chapter 7 aankomt. They saved the best for last.
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:05 schreef Jebus het volgende:[..]
Mwoah, vond ik niet.Random levels zijn een beetje inspiratieloos.
quote:Inspiratieloos niet,... het duurde even voordat ik door had dat de dungeons random waren, maar toch vind ik het grafisch prachtig,.... Het bos waar ik nu zit (Chapter 2) vind ik fantastisch en Zelda had ook meer van dit soort omgevingen moeten doen.... niet alleen maar water en grotten
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:05 schreef Jebus het volgende:[..]
Mwoah, vond ik niet.Random levels zijn een beetje inspiratieloos.
Grafisch net iets anders als Zelda maar naar mijn mening net zo mooi als niet mooier
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 11:41 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind dat er verder erg weinig van dit soort spellen voor de PS2 zijn gemaakt.
De PS2 is DE rpg/adventure console vriend Er zijn er zat
quote:Ja, voornamelijk pure RPG's, dan kun je net zo goed gaan schaken.
Op zondag 12 oktober 2003 12:02 schreef Chocobo het volgende:[..]
![]()
De PS2 is DE rpg/adventure console vriend
Er zijn er zat
In chapter 5 is het mogelijk een nieuwe support character te vinden die je het bewandelen van de dungeons een behoorlijk stuk makelijk kan maken.
Ik geloof dat ik nu bijna bij de eindbaas van Chapter 7 ben, ben benieuwd. .
Wat een einde, wat een prachtige game.
Chapter 8 is een bonus adventure, waarvan ik nog niet zal zeggen wat het is. Ik ga het nog even aankijken of het uitdagend genoeg is om die ook nog even te doen.
Zonder te willen spoileren: De eindbattle is mega moeilijk en lang, maar uiteindelijk het absoluut waard.
quote:Laat de baby nu maar komen!
Op zondag 12 oktober 2003 14:57 schreef Zooi het volgende:. Uitgespeeld.
.
Wat een einde, wat een prachtige game.
Chapter 8 is een bonus adventure, waarvan ik nog niet zal zeggen wat het is. Ik ga het nog even aankijken of het uitdagend genoeg is om die ook nog even te doen.
Zonder te willen spoileren: De eindbattle is mega moeilijk en lang, maar uiteindelijk het absoluut waard.
quote:Valt wel mee, heb hier toch een maand over gedaan.
Op zondag 12 oktober 2003 18:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Damn ZooiJij gaat ook hard door je games heen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |