quote:ik kan niet wachten... heel tof van je dit topic
Op woensdag 20 augustus 2003 21:27 schreef Antagonist het volgende:[..]
(alhoewel ik het niet hoop... een beetje underground mag wel)
[Dit bericht is gewijzigd door Lurcker op 20-08-2003 21:48]
quote:Focus je niet op die trance , je moet juist concentreren op je ontspanning.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:02 schreef DarkGangster het volgende:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om in trance te komen.De laatste keer dat ik probeerde voelde ik me al wat lichter enz. Maar mijn ogen gaan steeds open omdat ze 'trekken'. En ik kan niet wachten tot de trance, en daardoor ben ik te opgewonden, denk ik. Kan iemand mij helpen??
quote:het naar beneden gaan is noodzakelijk, het hoeft ook niet te boeien...
Op woensdag 20 augustus 2003 22:13 schreef Mischa_NL het volgende:
ik denk dat jullie over mijn vraag heen gegeken hebben dus hier komt hij nog een keer:
Is de enige manier om er te komen in te beelden of je naar beneden gaat doormiddel van een trap lift veer vliegtuig achtbaan.
Of zijn er ook andere manieren want het naar beneden gaan boeit mij zo kort;(
tel anders... dat werkt bij mij tenminste...
EDIT>> Ik ben ook gaan tellen, dat gaat veel makkelijker. Thanx a lot Lurcker
Een vraag: Als je op je bed ligt is het dan beter om op je rug of op je buik of dergelijk te liggen???
Nog een vraag: Mag ik je MSN Adres Antagonist, dan hoef ik niet steeds mijn vragen op het forum te posten.
[Dit bericht is gewijzigd door DarkGangster op 20-08-2003 22:27]
Nog even iets...
hoelang kun je eigenlijk in lichte trance blijven?
en hoe ben je er ZEKER van dat je in trance bent?
is het zeker dat na een paar keer het gevoel van uittreden verdwijnt?
greetz
quote:Tellen is een goeie manier om in een trance te raken. Tel bijvoorbeeld je ademhaling tot 5. Elke keer ademen is 1 meer, en als je 5 hebt gehad begin je weer bij 1.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:26 schreef Mischa_NL het volgende:
tellen bij het uitademen?
en het moet wel boeien anders raak je afgeleid
en dan komen de gadachtes onbewust weer boven
meestal kom ik pas reachter dat ik onbewust zit te denken 10 seconden latenNog even iets...
hoelang kun je eigenlijk in lichte trance blijven?en hoe ben je er ZEKER van dat je in trance bent?
In het begin is de tijd dat je in trance kunt blijven heel wisselend, en meestal redelijk kort. De geavanceerden kunnen dat enkele uren volhouden. Als het goed gaat is het heel prettig en zelfs heel boeiend.
Als je in trance bent geweest dan voel je dat. Ook achteraf. Het is een heel apart gevoel omdat je het contact met je lichaam kwijt raakt. Ik neem aan dat dat is wat je bedoelt met uittreden. Dat blijft dus wel zo, tot dat je je in je trance door je lichaam heen kunt gaan bewegen. Op dat moment kan het gevoel minder expliciet worden.
quote:Op je rug, lijkt me. Dan adem je makkelijker. Tenminste, zo is dat bij mij. Op je buik val je m.i. makkelijk in slaap.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:24 schreef DarkGangster het volgende:
Een vraag: Als je op je bed ligt is het dan beter om op je rug of op je buik of dergelijk te liggen???
quote:Ik zit er al op te wachten
Op woensdag 20 augustus 2003 22:25 schreef Antagonist het volgende:
Ok , ik ben nu bezig met mijn volgende post , ik verwacht hem wel voor 12 uur af te hebben.
Ik zou zeggen wacht er nog maar even op want dit is een heel belangrijk onderdeel en dan kan je dit alvast oefenen bij je volgende meditatie
quote:Eindeloos , als je je genoeg kan concentreren zou je het dagen vol kunnen houden , dit doen die boedistische monniken
Op woensdag 20 augustus 2003 22:26 schreef Mischa_NL het volgende:
Nog even iets...
hoelang kun je eigenlijk in lichte trance blijven?
quote:iedereen ervaart het anders maar je voelt je heel ontspannen en bent je niet geheel bewust van je lichaam
en hoe ben je er ZEKER van dat je in trance bent?
quote:Nee , dit verdwijnt niet alleen is het trillende vaak een gebrek aan evenwicht waar je na een tijdje geen last meer van hebt.
voor mij is het nu een soort onderdompeling in water
quote:Ok, maar ik lig op mijn zij wat comfortabeler. Ik zal de volgende keer eens op mijn rug gaan liggen.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:34 schreef paganpaul het volgende:[..]
Op je rug, lijkt me. Dan adem je makkelijker. Tenminste, zo is dat bij mij. Op je buik val je m.i. makkelijk in slaap.
[Dit bericht is gewijzigd door DarkGangster op 20-08-2003 23:16]
quote:ga ergens anders je mening geven, dit is een serieuze topic
Op woensdag 20 augustus 2003 22:46 schreef s0k het volgende:
Lol, ik hoor hier steeds mensen zeggen "ik zag zus en zo, en even later blijkt het nog zo te zijn ook.".
Dat soort dingen heb ik gewoon normaal in het dagelijks leven.
Dus, wtf is dat ?
[Dit bericht is gewijzigd door RodrigodiazdeVivar op 20-08-2003 23:10]
srry, ik drukte per ongeluk op de quote knop ipv de edit knop. ik wou namelijk een t bij Antagonist's naam voegen(ik had anagonist getypt)
quote:Als je last hebt van je ogen, leg je beide handen over je ogen. Dus linkerhand over linkeroog, rechts over rechts je vat hem wel. Knijp dan iets van drie keer even met je ogen, hou ze open en doe ze dan weer dicht. Dat is een manier om je ogen te ontspannen.
Op woensdag 20 augustus 2003 22:13 schreef Mischa_NL het volgende:
ik denk dat jullie over mijn vraag heen gegeken hebben dus hier komt hij nog een keer:
Is de enige manier om er te komen in te beelden of je naar beneden gaat doormiddel van een trap lift veer vliegtuig achtbaan.
Of zijn er ook andere manieren want het naar beneden gaan boeit mij zo kort;(
Je andere vraag welke manieren er zijn, er zijn er zoveel. Dat is juist het leuke, ieder mens is uniek en je kan gerust je eigen fantasie gebruiken. Als jij bv. het prettig vindt jezelf voor te stellen als een met helium gevuld ballonetje, prima
Bedenk zelf een manier die bij jou past Het gaat om je intentie niet perse hoe je je dat voorsteld.
En als je ergens bang voor bent, als jouw hart op de juiste plaats zit hoef je nergens bang voor te zijn. Als je gedachtes tegenkomt tijdens het mediteren is het niet erg als je je daarop concentreerd, zolang je maar wel constructief bezig bent, dus bijvoorbeeld die gedachte accepteren. Alles wat je die dag hebt gedaan is niet van toepassing, je gaat mediteren en positief bezig zijn, gebeurt is gebeurt, geef die gedachte een plaats.
Als je echt niet van een (negatieve) gedachte afkomt of kan accepteren, stel je bv voor dat je het in een mandje stopt met een ballonetje en dat je het laat wegvaren op de wind, het is van later zorg, het komt toch wel bij je terug als jij er klaar voor bent Of bijv. in een afgesloten pakketje ondereen denkbeeldige grond stoppen, of misschien gewoon een vuilniswagen visualiseren die je vuilnis komt ophalen
quote:Heel leuk (not!), als je je armen, handen, vingers wat dan ook gaat bewegen keer je weer terug in je lichaam en dus kan je opnieuw beginnen.
Op woensdag 20 augustus 2003 23:13 schreef The_Shining het volgende:[..]
Als je last hebt van je ogen, leg je beide handen over je ogen. Dus linkerhand over linkeroog, rechts over rechts je vat hem wel. Knijp dan iets van drie keer even met je ogen, hou ze open en doe ze dan weer dicht. Dat is een manier om je ogen te ontspannen.
quote:Dude, tis serieus bedoelt.
Op woensdag 20 augustus 2003 23:08 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
ga ergens anders je mening geven, dit is een serieuze topic
quote:Correct
Op woensdag 20 augustus 2003 23:18 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
Heel leuk (not!), als je je armen, handen, vingers wat dan ook gaat bewegen keer je weer terug in je lichaam en dus kan je opnieuw beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |