abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12576843
Vragen aan de TS en andere mensen die er verstand van hebben :

• Hoe krijg je in godsnaam je gedachte op niks? Er blijven gedachtes komen bij mij.
  • --Ervaring en veel doen. Op een gegeven moment lukt het. Let wel, dat kan een paar maanden tot jaren duren.

• Ik heb altijd zoiets van "wat zit ik hier te doen?" Hoe kom ik daar vanaf?
  • --Wederom: vaak doen. Dan wordt het meer een gewoonte.

• Hoe voorkom je dat je in slaap valt?
  • --Mediteren als je geen slaap hebt, of als je weet dat je voldoende geslapen hebt.

• Waar denk je op het "moment van" aan? Aan niks? Tja, definieer niks? Een zwart vlak?
  • --Je denkt dan niet meer. Denken is wat je actieve geest doet, het stuk van jezelf dat de actie wil zien. En actie is nou net wat er niet gebeurt. Wat er gebeurt: je gaat een enorme rust in. Net als dat je onder de golven van een zee duikt. In het begin is dat moeilijk, floep je telkens weer naar de oppervlakte toe. Op een gegeven moment krijg je door hoe je iets dieper kunt zakken, en daar is het iets rustiger. Uiteindelijk leer je hoe je bijna op de bodem kunt komen. Daar is volmaakte stilte, totale rust. Als je daar kunt komen is ook je actieve geest getrained om zich eens een tijdje rustig te houden. Je denkt dus niet, je 'bent' enkel.

Ik vind het moeilijk te begrijpen.

--Niet zo vreemd. Het is iets waar de moderne westerse mens niet zomaar mee te maken krijgt.
Succes!
Paul

An' harm it none, do as you will
pi_12576918
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:20 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Hoe kan je remote viewen?
Remote viewing is een vorm van zgn paranormale gaven. Het is een vorm van helderziendheid waarbij je bewust kunt sturen waar en wat je wilt zien. Dit is b.v. heel veel in gebruik tussen de USA en Rusland al zal niemand dat officieel bevestigen. (Heerlijk, zo'n vertrouwen.)

Dus gewoon even helder gaan zien, en dan maar remote viewen!
Echter, dit heeft geen toeter met meditatie te maken...

pi_12577249
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 12:40 schreef thijsjuhh het volgende:
wil je wat meer tips geven over uit trance komen
ik ben bang dat ik erin blijf zitten !!
Dat hoeft niet. Een trance is niet een staat waarin je geest zich 'normaal' bevindt, en die zal er op een bepaald moment ook weer uit willen. En geloof maar dat je geest weet hoe dat moet. Daar hoef je dan zelf niks aan te doen. Je wordt er dan vanzelf uitgemikt.
pi_12577343
Ik heb het vannacht geprobeerd, maar het is niet gelukt. wel bijna op de rand denk ik.

Ik had teveel last van omgevingsgeluiden :/. Daarna het raam dichtgedaan( hoorde ik neit meer zoveel lawaai, maar de trein hoor je alsnog. Verder ga ik het de volgende keer niet om 5.30 in de morgen doen maar een stukkie eerder. zonder bier ook.(niet dat ik veel ophad).

Het moet en zal me lukken. Ik kan me de laatste tijd toch al slecht concentreren dus dit is dan een perfecte oefening.

pi_12577345
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:36 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Remote viewing is een vorm van zgn paranormale gaven. Het is een vorm van helderziendheid waarbij je bewust kunt sturen waar en wat je wilt zien. Dit is b.v. heel veel in gebruik tussen de USA en Rusland al zal niemand dat officieel bevestigen. (Heerlijk, zo'n vertrouwen.)

Dus gewoon even helder gaan zien, en dan maar remote viewen!
Echter, dit heeft geen toeter met meditatie te maken...

Ik zat vanmiddag rond 11:00 te mediteren, toen ik een flash image zag; het was een deur die open ging. Tien seconden laten kwam mijn moeder binnen.
Snijden maar
pi_12577622
Diepe ademhaling? Is dat 3 tellen in en 4 uit ofzo. Of gewoon een normale snelheid, maar dan iets 'harder' ademen?

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het geprobeert, maar het wilde niet echt lukken denk ik.

Hoe voel je eigenlijk of je in trance bent? Ik had een half uur geleden wel het gevoel dat ik moeite had om mijn ogen open te doen, maar dat kan ook gewoon verzonnen zijn.

Disclaimer: gepost met toestemming van de betrokkenen[br] Ga nooit in discussie met een idioot. Ze halen je omlaag naar hun niveau en kloppen je met ervaring.
pi_12577639
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:53 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:

[..]

Ik zat vanmiddag rond 11:00 te mediteren, toen ik een flash image zag; het was een deur die open ging. Tien seconden laten kwam mijn moeder binnen.

11:00 vanmiddag ja?

Kan ik ook trance muziek op zetten ofzo wat me ook beetje op weg helpt? daarbij kan ik soms heel easy en rustig denken .

pi_12577704
interessant topic ik heb het net 2x geprobeerd, het ging aardig alleen bij beide keren werd ik "wakker" door een vlieg die over mn hand liep
dat is een heel raar gevoel btw, ik dacht eerst dat het mn spieren waren die samentrokken zoals in mn benen en armen.
pi_12577711
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:53 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:

Dat soort dingen kan spontaan gebeuren... Hoeft niet, maar alles mag.
pi_12577766
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 15:05 schreef Executer het volgende:

Kan ik ook trance muziek op zetten ofzo wat me ook beetje op weg helpt? daarbij kan ik soms heel easy en rustig denken .

Dat kan best. Houdt er wel rekening mee dat die muziek op een gegeven moment wel ophoudt (cd afgelopen) en dat je dan niet als een malle opspringt om even wat anders op te zetten. Dan verstoor je je innerlijke rust op een ruwe manier, en dat kan letterlijk fysiek pijn doen.

En idd... 11 uur 's middags....

pi_12577861
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 15:04 schreef Par4n0id het volgende:
Diepe ademhaling? Is dat 3 tellen in en 4 uit ofzo. Of gewoon een normale snelheid, maar dan iets 'harder' ademen?

Hoe voel je eigenlijk of je in trance bent? Ik had een half uur geleden wel het gevoel dat ik moeite had om mijn ogen open te doen, maar dat kan ook gewoon verzonnen zijn.

Diepe ademhaling is normaliter een heel rustige ademhaling waarbij je niet enkel de bovenkant maar ook de onderkant van je longen vol lucht laat lopen (buikademhaling, zie je heel vaak bij kinderen). Ga echter niet zitten tellen hoelang je in- en uitademt. Dan mediteer je niet, dan zit je te tellen.

In trance zijn 'voel' je niet, dat ben je je bewust. Dat merk je omdat je opeens op een heel andere manier dingen waarneemt. Is niet alleen moeilijk te begrijpen, ook moeilijk uit te leggen.
Als het is gelukt, dan weet je het.

pi_12577947
Als ik op me ademhaling ga letten heb ik het idee dat het niet meer vanzelf gaat en dat ik erop moet blijven letten...

Erg vervelend.

Lambo of Rekt
pi_12577996
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:20 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Hoe kan je remote viewen?
Alles op zijn tijd , om meer diepgaandere dingen te doen moet je je chakras trainen en dat beschrijf ik in de volgende post
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_12577997
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 15:09 schreef paganpaul het volgende:

[..]

Dat kan best. Houdt er wel rekening mee dat die muziek op een gegeven moment wel ophoudt (cd afgelopen) en dat je dan niet als een malle opspringt om even wat anders op te zetten. Dan verstoor je je innerlijke rust op een ruwe manier, en dat kan letterlijk fysiek pijn doen.

En idd... 11 uur 's middags....

cd? gewoon me ipod en een hele lijst aan trance afdraaien
pi_12578024
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:07 schreef EggsTC het volgende:
Wat je beschrijft over die "achtbaan".. volgens mij is dat gewoon het bewust intreden in een lucide droom... heb veel gelezen over lucide dromen, en jouw verklaring lijkt er heel veel op.
Tis geen Lucide droom want ik blijf bewust
pi_12578038
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 15:16 schreef EggsTC het volgende:
Als ik op me ademhaling ga letten heb ik het idee dat het niet meer vanzelf gaat en dat ik erop moet blijven letten...

Erg vervelend.

Maakt niet uit , gewoon erop blijven concentreren en als je eenmaal in trance bent dan let je daar toch niet meer op.
Zorg wel voor een constante diepe ademhaling.
pi_12578049
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 15:20 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Tis geen Lucide droom want ik blijf bewust

Wat denk je dat een lucide droom is?
Bewuste droom.
Lambo of Rekt
pi_12578080
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:33 schreef paganpaul het volgende:
Vragen aan de TS en andere mensen die er verstand van hebben :

[list]

• Hoe krijg je in godsnaam je gedachte op niks? Er blijven gedachtes komen bij mij.

• je hebt je gedachte niet op nix , je probeert nergens aan te denken en na een tijdje merk je ook dat je hersenen rustiger worden .
    Met veel oefening kan je volledige stilte krijgen , maar dat zit er voor mij voorlopig ook niet in .
    pi_12578107
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2003 15:22 schreef Antagonist het volgende:
    Na hoeveel keer proberen 'lukte' het bij jou echt dan?
    [b]Op zondag 21 september 2003 00:58 schreef Ype het volgende:[/b][br]Wijn is voor Rechtse CorpsBallen.
    pi_12578355
    Ik was toch wel anderhalve maand bezig, twee keer per dag, voordat het ergens op begon te lijken...
    pi_12578389
    Hoelang doen jullie dat dan per dag?
    Lambo of Rekt
    pi_12578437
    Varieert een beetje tegenwoordig. Vroeger 2 x daags 20 minuten. Nu wil het er nogal eens bij inschieten. Normaal toch wel een keer per dag een half uur tot maximaal een uur.
    pi_12580102
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2003 15:19 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Alles op zijn tijd , om meer diepgaandere dingen te doen moet je je chakras trainen en dat beschrijf ik in de volgende post

is goed
    Snijden maar
    pi_12581548
    Het lukt nog steeds niet. Ik denk dat ik teveel stampherrie opzet. En ik moet wel muziek opzetten anders heb teveel last van de geluiden uit de omgeving.

Daarnet viel ik trouwens gewoon in slaap (half dommelend wel).

pi_12581640
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2003 17:34 schreef Executer het volgende:
    Het lukt nog steeds niet. Ik denk dat ik teveel stampherrie opzet. En ik moet wel muziek opzetten anders heb teveel last van de geluiden uit de omgeving.

Daarnet viel ik trouwens gewoon in slaap (half dommelend wel).

Probeer bewust te blijven, als je moe bent gaat dit niet lukken. Dus je moet eerst rust nemen voordat je er aan begint.
    Snijden maar
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')