--Ervaring en veel doen. Op een gegeven moment lukt het. Let wel, dat kan een paar maanden tot jaren duren.
--Wederom: vaak doen. Dan wordt het meer een gewoonte.
--Mediteren als je geen slaap hebt, of als je weet dat je voldoende geslapen hebt.
--Je denkt dan niet meer. Denken is wat je actieve geest doet, het stuk van jezelf dat de actie wil zien. En actie is nou net wat er niet gebeurt. Wat er gebeurt: je gaat een enorme rust in. Net als dat je onder de golven van een zee duikt. In het begin is dat moeilijk, floep je telkens weer naar de oppervlakte toe. Op een gegeven moment krijg je door hoe je iets dieper kunt zakken, en daar is het iets rustiger. Uiteindelijk leer je hoe je bijna op de bodem kunt komen. Daar is volmaakte stilte, totale rust. Als je daar kunt komen is ook je actieve geest getrained om zich eens een tijdje rustig te houden. Je denkt dus niet, je 'bent' enkel.
Ik vind het moeilijk te begrijpen.
--Niet zo vreemd. Het is iets waar de moderne westerse mens niet zomaar mee te maken krijgt.
Succes!
Paul
quote:Remote viewing is een vorm van zgn paranormale gaven. Het is een vorm van helderziendheid waarbij je bewust kunt sturen waar en wat je wilt zien. Dit is b.v. heel veel in gebruik tussen de USA en Rusland al zal niemand dat officieel bevestigen. (Heerlijk, zo'n vertrouwen.)
Op woensdag 20 augustus 2003 14:20 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Hoe kan je remote viewen?
Dus gewoon even helder gaan zien, en dan maar remote viewen!
Echter, dit heeft geen toeter met meditatie te maken...
quote:Dat hoeft niet. Een trance is niet een staat waarin je geest zich 'normaal' bevindt, en die zal er op een bepaald moment ook weer uit willen. En geloof maar dat je geest weet hoe dat moet. Daar hoef je dan zelf niks aan te doen. Je wordt er dan vanzelf uitgemikt.
Op woensdag 20 augustus 2003 12:40 schreef thijsjuhh het volgende:
wil je wat meer tips geven over uit trance komen
ik ben bang dat ik erin blijf zitten !!
Ik had teveel last van omgevingsgeluiden :/. Daarna het raam dichtgedaan( hoorde ik neit meer zoveel lawaai, maar de trein hoor je alsnog. Verder ga ik het de volgende keer niet om 5.30 in de morgen doen maar een stukkie eerder. zonder bier ook.(niet dat ik veel ophad).
Het moet en zal me lukken. Ik kan me de laatste tijd toch al slecht concentreren dus dit is dan een perfecte oefening.
quote:Ik zat vanmiddag rond 11:00 te mediteren, toen ik een flash image zag; het was een deur die open ging. Tien seconden laten kwam mijn moeder binnen.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:36 schreef paganpaul het volgende:[..]
Remote viewing is een vorm van zgn paranormale gaven. Het is een vorm van helderziendheid waarbij je bewust kunt sturen waar en wat je wilt zien. Dit is b.v. heel veel in gebruik tussen de USA en Rusland al zal niemand dat officieel bevestigen. (Heerlijk, zo'n vertrouwen.)
Dus gewoon even helder gaan zien, en dan maar remote viewen!
Echter, dit heeft geen toeter met meditatie te maken...
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het geprobeert, maar het wilde niet echt lukken denk ik.
Hoe voel je eigenlijk of je in trance bent? Ik had een half uur geleden wel het gevoel dat ik moeite had om mijn ogen open te doen, maar dat kan ook gewoon verzonnen zijn.
quote:11:00 vanmiddag ja?
Op woensdag 20 augustus 2003 14:53 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:[..]
Ik zat vanmiddag rond 11:00 te mediteren, toen ik een flash image zag; het was een deur die open ging. Tien seconden laten kwam mijn moeder binnen.
Kan ik ook trance muziek op zetten ofzo wat me ook beetje op weg helpt? daarbij kan ik soms heel easy en rustig denken .
quote:Dat soort dingen kan spontaan gebeuren... Hoeft niet, maar alles mag.
Op woensdag 20 augustus 2003 14:53 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:Ik zat vanmiddag rond 11:00 te mediteren, toen ik een flash image zag; het was een deur die open ging. Tien seconden laten kwam mijn moeder binnen.
quote:Dat kan best. Houdt er wel rekening mee dat die muziek op een gegeven moment wel ophoudt (cd afgelopen) en dat je dan niet als een malle opspringt om even wat anders op te zetten. Dan verstoor je je innerlijke rust op een ruwe manier, en dat kan letterlijk fysiek pijn doen.
Op woensdag 20 augustus 2003 15:05 schreef Executer het volgende:Kan ik ook trance muziek op zetten ofzo wat me ook beetje op weg helpt? daarbij kan ik soms heel easy en rustig denken
.
En idd... 11 uur 's middags....
quote:Diepe ademhaling is normaliter een heel rustige ademhaling waarbij je niet enkel de bovenkant maar ook de onderkant van je longen vol lucht laat lopen (buikademhaling, zie je heel vaak bij kinderen). Ga echter niet zitten tellen hoelang je in- en uitademt. Dan mediteer je niet, dan zit je te tellen.
Op woensdag 20 augustus 2003 15:04 schreef Par4n0id het volgende:
Diepe ademhaling? Is dat 3 tellen in en 4 uit ofzo. Of gewoon een normale snelheid, maar dan iets 'harder' ademen?Hoe voel je eigenlijk of je in trance bent? Ik had een half uur geleden wel het gevoel dat ik moeite had om mijn ogen open te doen, maar dat kan ook gewoon verzonnen zijn.
In trance zijn 'voel' je niet, dat ben je je bewust. Dat merk je omdat je opeens op een heel andere manier dingen waarneemt. Is niet alleen moeilijk te begrijpen, ook moeilijk uit te leggen.
Als het is gelukt, dan weet je het.
Erg vervelend.
quote:Alles op zijn tijd , om meer diepgaandere dingen te doen moet je je chakras trainen en dat beschrijf ik in de volgende post
Op woensdag 20 augustus 2003 14:20 schreef RodrigodiazdeVivar het volgende:
Hoe kan je remote viewen?
quote:cd? gewoon me ipod en een hele lijst aan trance afdraaien
Op woensdag 20 augustus 2003 15:09 schreef paganpaul het volgende:[..]
Dat kan best. Houdt er wel rekening mee dat die muziek op een gegeven moment wel ophoudt (cd afgelopen) en dat je dan niet als een malle opspringt om even wat anders op te zetten. Dan verstoor je je innerlijke rust op een ruwe manier, en dat kan letterlijk fysiek pijn doen.
En idd... 11 uur 's middags....
quote:Tis geen Lucide droom want ik blijf bewust
Op woensdag 20 augustus 2003 14:07 schreef EggsTC het volgende:
Wat je beschrijft over die "achtbaan".. volgens mij is dat gewoon het bewust intreden in een lucide droom... heb veel gelezen over lucide dromen, en jouw verklaring lijkt er heel veel op.
quote:Maakt niet uit , gewoon erop blijven concentreren en als je eenmaal in trance bent dan let je daar toch niet meer op.
Op woensdag 20 augustus 2003 15:16 schreef EggsTC het volgende:
Als ik op me ademhaling ga letten heb ik het idee dat het niet meer vanzelf gaat en dat ik erop moet blijven letten...Erg vervelend.
quote:Wat denk je dat een lucide droom is?
Op woensdag 20 augustus 2003 15:20 schreef Antagonist het volgende:[..]
Tis geen Lucide droom want ik blijf bewust
quote:je hebt je gedachte niet op nix , je probeert nergens aan te denken en na een tijdje merk je ook dat je hersenen rustiger worden .
Op woensdag 20 augustus 2003 14:33 schreef paganpaul het volgende:
Vragen aan de TS en andere mensen die er verstand van hebben :[list]
Hoe krijg je in godsnaam je gedachte op niks? Er blijven gedachtes komen bij mij.
quote:Na hoeveel keer proberen 'lukte' het bij jou echt dan?
Op woensdag 20 augustus 2003 15:22 schreef Antagonist het volgende:
quote:is goed
Op woensdag 20 augustus 2003 15:19 schreef Antagonist het volgende:[..]
Alles op zijn tijd , om meer diepgaandere dingen te doen moet je je chakras trainen en dat beschrijf ik in de volgende post
Daarnet viel ik trouwens gewoon in slaap (half dommelend wel).
quote:Probeer bewust te blijven, als je moe bent gaat dit niet lukken. Dus je moet eerst rust nemen voordat je er aan begint.
Op woensdag 20 augustus 2003 17:34 schreef Executer het volgende:
Het lukt nog steeds niet. Ik denk dat ik teveel stampherrie opzet. En ik moet wel muziek opzetten anders heb teveel last van de geluiden uit de omgeving.Daarnet viel ik trouwens gewoon in slaap
(half dommelend wel).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |