quote:Ongevraagd commentaar:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ongevraagt advies:
als je de wereld zo boos ziet en het daar moeilijk mee hebt, stel je zelf dan een taak en ga daarvoor. Ga scholen bouwen in de Derde wereld of zoiets, dan doe je wat positiefs, Navelstaren en zwelgen heeft geen zin.
Los van de indruk die dat geeft, denk je dat dit soort woorden effect hebben? Zouden er mensen zijn die ineens gaan denken 'Pietverdriet zegt dat het oplichterij is, wow, als hij het zegt zal dat wel zo zijn en heb ik verder geen argumenten nodig, ik ga gelijk mijn leven omgooien'?
Persoonlijk denk ik dat dat niet zo veel voor zal komen..
quote:Hele mooie post, mag wel even gezegd worden.
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:00 schreef Llewella het volgende:[..]
Zou je mijn replies nog even willen lezen op deze bladzij?
Overigens heb ik idd gebrek om goed met deze maatschappij om te gaan, het kost me enorm veel energie enigzins vertrouwen te houden in de huidige maatschappij omdat keer op keer het vertrouwen bij mij wordt geschaad in mensen omdat ik een vrij kwetsbaar typje ben.
Nou heb ik een achtergrond van me jeugd waarvoor ik ook in therapie zit dus daar wordt allemaal aan gewerkt, maar ik vind dat je mensen niet kunt aanvallen of veroordelen op hun kwetsbaarheid in de maatschappij.
Ik wou dat ik zo simpel was als veel andere mensen, dat ik een normaal recht oe recht aan leven kon lijden zonder me veel zorgen te maken, zonder na te denken over de grote dingen des levens etc, de zorg om de wereld en de mensen.
Had ik maar een iets lager iq, een iets simpelere ziel, dan was het gok ik ook een stuk simpeler om te leven in de huidige maatschappij.
Nou is het natuurlijk niet allemaal naar, want het is juist ook iets heel moois, iets puurs, alleen het is wel een extra last. Het is ook niet bedoeld als klaagzang, al komt het misschien zo wel een beetje over, maar een beetje respect voor elkaar zou ik zeer wensbaar vinden, dat is zowieso een van de dingen waar ik afentoe tegenaan loop, het doet me vaak pijn als mensen kortzichtig en zonder respect reageren.
quote:Ik help zielige katjes in het asiel, is dat ook goed
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zal verder niet ingaan op wat je schrijft, maar ff uitleggen wat ik bedoel.
Esotherische Crap is geen oplossing, het is nepperij, kwakzalverij, fake, bedrog.
Daar wil ik geen mensen mee aanvallen die het moeilijk hebben, ik wijs erop dat dit de doelgroep is van dit soort crap, Het klapvee, de slachtoffers.
Ongevraagt advies:
als je de wereld zo boos ziet en het daar moeilijk mee hebt, stel je zelf dan een taak en ga daarvoor. Ga scholen bouwen in de Derde wereld of zoiets, dan doe je wat positiefs, Navelstaren en zwelgen heeft geen zin.
Waarom zijn die zaken crap? Ik geloof ook niet alles wat ik niet kan zien, daarvoor ben ik ook iets te nuchter, ik heb een redelijk goed koppie en zal nooit zomaar iets aannemen.
Ieder heeft zijn geloof om aan vast te houden, het is je eigen invulling van het leven en heeft wel degelijk een functie, wij hebben de eigenschap dingen verklaard te willen zien, en op welke manier je dat doet is heel persoonsgebonden, hetgeen wat je hart ingeeft (in de ideale situatie want ik weet dat ook veel het overnemen van een ander zoals een ouder of om er gewoon bij te horen).
Graag zou ik een onderbouwd antwoord van je willen hebben waarom je het crap vind.
quote:Llewella, je hoeft jezelf niet te rechtvaardigen hoor. Zeker niet tegenover ongefundeerde kreten, die dusdanig zijn dat de indruk gewekt wordt dat betrokkene óf niet snapt waar het over gaat, óf er geen zelfstandig gevormde mening over heeft.
Op zaterdag 23 augustus 2003 07:17 schreef Llewella het volgende:
Ik help zielige katjes in het asiel, is dat ook goed![]()
etc
Een vraag om nadere uitleg en onderbouwing is het maximale wat een dergelijke reactie verdient imo
quote:Dat is zeker een gevaar ja.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:15 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Weet je ik ken iemand die er mee bezig is , maar op zo'n extreme manier dat het niet echt goed meer was , zeker omdat die persoon nogal psychose gevoelig is .
Ik denk dat een boel dingen wel kunnen maar in die zin misschien ook dat iemand dingen sterker aanvoelt omdat die een soort handicap heeft , zoals een blinde , zijn gehoor meer gaat ontwikkelen. Maar ik blijf erbij dat je ook mee oppassen en het niet een eigen leven moet gaan leiden, zodat je anders straks realiteit en andere dingen niet uit elkaar kunt houden.
quote:Is ook zo, veel mensen zoeken hun uitvlucht in een een of ander geloof, ook in dit.
Op zaterdag 23 augustus 2003 16:15 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Weet je ik ken iemand die er mee bezig is , maar op zo'n extreme manier dat het niet echt goed meer was , zeker omdat die persoon nogal psychose gevoelig is .
Ik denk dat een boel dingen wel kunnen maar in die zin misschien ook dat iemand dingen sterker aanvoelt omdat die een soort handicap heeft , zoals een blinde , zijn gehoor meer gaat ontwikkelen. Maar ik blijf erbij dat je ook mee oppassen en het niet een eigen leven moet gaan leiden, zodat je anders straks realiteit en andere dingen niet uit elkaar kunt houden.
Je moet wel met beide benen op de grond blijven in deze maatschappij, juist als je het daar moeilijk mee hebt moet je daar juist opletten.
Maar je verdiepen in dergelijke zaken en er iets uit te halen voor jezelf kan ook heel leerzaam zijn, je hoeft er niet eens in te geloven, het kan je wel aan het denken zetten over dingen waar je je voorheen nooit voor open heb gesteld of aan hebt gedacht.
quote:Ik zal je nog iets vertellen:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:03 schreef Dungeonmaster het volgende:[..]
Echt waar? En dadelijk ga je me zeker ook nog vertellen dat er helemaal nooit Elfen hebben bestaan
quote:eh, watte?? Hier op Fok praten we gewoon nederlands hoor
Op zondag 24 augustus 2003 20:36 schreef Gweaneth het volgende:
...
quote:Hier stond toch net een heel net verhaaltje over je kindje?
Op zondag 24 augustus 2003 20:36 schreef Gweaneth het volgende:
...
Gewoon posten, hoor! . Hoe meer ervaringen, hoe beter!
quote:Is ook zo , ben er na hem ook in gaan verdiepen en sommige dingen kloppen wel , alleen degeen sloeg door en wilde zijn eigen ziektebeeld niet erkennen en vond eigenlijk dat die geen medicatie nodig had , want hij was toch paranormaal begaafd. Bijna een jaar rondgelopen zonder medicatie en hij is later onder dwang opgenomen.
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:26 schreef Llewella het volgende:[..]
Maar je verdiepen in dergelijke zaken en er iets uit te halen voor jezelf kan ook heel leerzaam zijn, je hoeft er niet eens in te geloven, het kan je wel aan het denken zetten over dingen waar je je voorheen nooit voor open heb gesteld of aan hebt gedacht.
Of heb ik het niet helemaal goed begrepen...
veel huilen als baby-->Jazeker.
verrassend wijze uitspraken doen voor hun leeftijd-->Men zegt van wel...
leven vanuit Eigen Wijsheid --> Als ik het goed begrijp, dan ja.
emotionele benadering van de omgeving-->:Y
gevoeligheid voor stemmingen van anderen, scherp aanvoelen van spanningen-->
(Ik weet bijna altijd als er weer eens een ruzie in de klas aankomt)
reageren vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoel-->
druk of juist teruggetrokken gedrag-->
moeite met de motoriek--> Zeker wel
dromerig--> Iets té soms
origineel
sterk intuïtief--> Redelijk
buitenzintuiglijke ervaringen--> Ja, soms
dyslexie of dyscalculie
voedingsintoleranties-->
ziektes, o.a. astma, huidaandoeningen, allergieën
sterke binding met de natuur-->
vegetarisme
Volgens dit ding ben ik dus een nieuwetijdskind.
[Dit bericht is gewijzigd door Legolas_Greenleaf op 26-08-2003 20:47]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |