quote:We hebben gewoon slechte ervaringen met nieuwe users die beginnen links te plaatsen.
Op woensdag 20 augustus 2003 01:09 schreef typ-miep het volgende:[..]
Ik wil gewoon jullie reactie's op dat fenomeen zien....ik geloof toch niet dat daar wat daar zo moelijk aan is - maar zal mijn vraagstelling iets speciafieker maken...
quote:Nee. Deze 'kinderen' zijn niet alleen overgevoelig, maar ook meer bewuster/wijzer dan normale kinderen/mensen van die leeftijd.
Op woensdag 20 augustus 2003 01:08 schreef typ-miep het volgende:klopt maar denk je dat de term volstaat zou overgevoelige mensen niet veel beter zijn?
quote:Ik vind sterrenkind leuker klinken
Op woensdag 20 augustus 2003 00:52 schreef typ-miep het volgende:
Hoi,Ik vroeg me af wat jullie vinden van nieuwetijdskinderen. Of dit een goede term is etc etc etc. En wat nu goed zou zijn voor die nieuwetijdskinderen.
LIefs, linda
Dat noem ik nog eens een openingspost!
quote:Rectificatie! het is mijn vriend! Hij zit nu naast mij! Kortom als je er zo last van hebt maak dan een private forum waar niemand anders meer op komt; niet iedereen is zo!
Op woensdag 20 augustus 2003 01:11 schreef SliderTPP het volgende:[..]
We hebben gewoon slechte ervaringen met nieuwe users die beginnen links te plaatsen.
Jouw vriendin Rekkie had je dat moeten vertellen, dus haar mag je even apart nemen
Nieuwetijdskinderen, ach.
Wie wil nou niet speciaal zijn? Vooral als je als 'raar' of 'gek' bestempeld wordt?
Wiens ouders willen nou geen 'speciaal' kind hebben? ADHD, hoogbegaafd, nieuwetijdskinderen.
Het bestaat niet.
quote:Lees eens de post van Macmanus, zo hoort het
Op woensdag 20 augustus 2003 01:15 schreef typ-miep het volgende:[..]
Rectificatie! het is mijn vriend! Hij zit nu naast mij! Kortom als je er zo last van hebt maak dan een private forum waar niemand anders meer op komt; niet iedereen is zo!
quote:hihi gelukkig kan ik veel van jou leren
Op woensdag 20 augustus 2003 01:14 schreef MacManus het volgende:
Voor de TS: Bekijk het verschil met Begin hier met meditatieDat noem ik nog eens een openingspost!
: [vergrootglas] Wie weet...Index / Onzin voor je leven! / [vergrootglas] Wie weet...Geplaatst door MacManus op zondag 13 juli 2003 17:58... wat hieronder staat?
quote:Dit is nu precies de aanleiding waarom ik dit forum heb geopend
Op woensdag 20 augustus 2003 01:15 schreef tvlxd het volgende:
* tvlxd zucht.Nieuwetijdskinderen, ach.
Wie wil nou niet speciaal zijn? Vooral als je als 'raar' of 'gek' bestempeld wordt?
Wiens ouders willen nou geen 'speciaal' kind hebben? ADHD, hoogbegaafd, nieuwetijdskinderen.
Het bestaat niet.
quote:Ook ik ken echter het verschil tussen een ONZ topic en een serieus topic...
Op woensdag 20 augustus 2003 01:16 schreef typ-miep het volgende:[..]
hihi gelukkig kan ik veel van jou leren
: [vergrootglas] Wie weet...Index / Onzin voor je leven! / [vergrootglas] Wie weet...Geplaatst door MacManus op zondag 13 juli 2003 17:58... wat hieronder staat?
(Ik zeg het niet vaak, maar dit is wel ZOOO erg: STFU KUTNEWBIE)
Lees mijn eerdere post maar eens door... en reageer daar maar eens op dan... dat was gewoon behulpzaamheid!
quote:Ik ben ooit gebanned van de FP voor deze opmerking
Het bestaat niet.
quote:Ik heb het idee, dat er iets meer bij zo'n opmerking zat?
Op woensdag 20 augustus 2003 01:26 schreef Netanyahu het volgende:[..]
Ik ben ooit gebanned van de FP voor deze opmerking
In deze topics werd er in elk geval nog enigszins op het onderwerp ingegaan, iets wat ik in dit topic nog niet heb zien gebeuren
quote:Da's waar ook
Op woensdag 20 augustus 2003 01:32 schreef tvlxd het volgende:[..]
Ik heb het idee, dat er iets meer bij zo'n opmerking zat?
iets met eruit rammen
overigens heb ik er niets tegen, ook van mij is het al eens gezegd dat ik een nieuwetijdskind ben. ik heb alleen wat moeite met de benaming omdat het m.i. iedere paar jaar een ander stempel krijgt...
het lijkt me dat dit wel voor discussie gaat zorgen
quote:De Huidige kinderen:
Op woensdag 20 augustus 2003 00:52 schreef typ-miep het volgende:
Hoi,Ik vroeg me af wat jullie vinden van nieuwetijdskinderen. Of dit een goede term is etc etc etc. En wat nu goed zou zijn voor die nieuwetijdskinderen.
LIefs, linda
PS voor meer informatie over nieuwetijdskinderen of wat het uberhaupt is kijk www.nieuwetijdspunt.nl
en zo kan je nog heel de tijd doorgaan.
De kinderen die ermee bedoeld worden die zijn er zeker, maar of het alleen van deze ( en toekomstige ) tijd is ?
Waarschijnlijk waren er voorheen ook ( evenveel ) gevoelige mensen ( kinderen ), maar kwam dat niet zo in de openbaarheid.
Vroeger waren de mensen geloviger dan nu en veel mensen die gelovig zijn willen niets van het paranormale weten, wat toch vaak in meer of mindere mate samen gaat met de term nieuwetijdskind.
quote:Mijn zus is dus een nieuwetijdskind. Wat jij dus al niet geloofd, want het bestaat niet. Maar niet alle ouders willen een 'speciaal kind' hebben, want het maakt het leven wel ff een stukkie moeilijker.
Het bestaat niet.
quote:Het is vaak zelfs zo dat de meeste ouders het niet herkennen of niet wìllen herkennen, wat het juist moeilijker maakt voor het kind in kwestie.
Op woensdag 20 augustus 2003 17:27 schreef Avani het volgende:[..]
Mijn zus is dus een nieuwetijdskind. Wat jij dus al niet geloofd, want het bestaat niet. Maar niet alle ouders willen een 'speciaal kind' hebben, want het maakt het leven wel ff een stukkie moeilijker.
Voorkomende (gedrags)uitingen:
veel huilen als baby
verrassend wijze uitspraken doen voor hun leeftijd
leven vanuit Eigen Wijsheid
emotionele benadering van de omgeving
gevoeligheid voor stemmingen van anderen, scherp aanvoelen van spanningen
reageren vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoel
druk of juist teruggetrokken gedrag
moeite met de motoriek
dromerig
origineel
sterk intuïtief
buitenzintuiglijke ervaringen
dyslexie of dyscalculie
voedingsintoleranties
ziektes, o.a. astma, huidaandoeningen, allergieën
sterke binding met de natuur
vegetarisme
IK BEN EEN NIEUWETIJDSKIND!!!!
kan ik nu ergens mijn prijs komen afhalen??
bij voorbaat hatelijk dank
Let verder niet op de vele kneuzerige kinderlijke reacties die enkel en alleen bedoeld zijn voor negativiteit. Welkom op dit forum.
quote:Ben ik dan ook er 1?
veel huilen als baby geloof niet
verrassend wijze uitspraken doen voor hun leeftijd Jep
leven vanuit Eigen Wijsheid Jep
emotionele benadering van de omgeving jep
gevoeligheid voor stemmingen van anderen, scherp aanvoelen van spanningenbeetje
reageren vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoeljep
druk of juist teruggetrokken gedrag jep, meer teruggetrokken
moeite met de motoriek nope
dromerig ehm, meer veel denkend
origineel creatief, dus klopt
sterk intuïtief beetje