Ik kom ook uit een meidengezin (4 meiden). Veel mensen hebben daarom 'medelijden' met m'n vader (die zelf uit een gezin met 4 jongens komt). Mijn vader maakt het helemaal niets uit, maar zijn moeder (mijn oma) vindt toch wel dat er aan meisjes iets ontbreekt ofzo
.
Ik vond het zelf heel leuk dat ik een jongetje kreeg (omdat dat bij ons gezin dus niet voorkwam), maar door haar enthousiaste reactie vond ik het bijna jammer dat Daan een jongetje was. Ik snap niet dat iemand zoiets zo belangrijk kan vinden maar ik snap wel meer niet van mijn oma... eigenlijk snap ik haar helemaal niet.
He wat jammer Meaghan, zwangerschapsuiker en nu ook geen thuisbevalling meer. Kan me voorstellen dat je daar flink teleurgesteld over bent.
Bij mij is er een keer een lunchcurve geprikt (1 uur voor het eten, 1 uur na het eten en 1,5 uur na het eten geloof ik) ivm de zwangerschapsuiker van Lois en omdat ik ontzettend veel was aangekomen. Wat grappig dat ze dat ook rond het ontbijt doen. Ik heb toen ook enorm gelet op wat ik ging eten en heb 's morgens taart afgeslagen op mijn werk. Wel vreemd hoor dat die test zo onbetrouwbaar is.
Welkom terug Eska! Wat vervelend zeg dat ze zijn gaan snijden terwijl je ruggeprik nog niet helemaal werkte.
Hartstikke goed dat de borstvoeding zo goed op gang is gekomen en dat hij na 4 dagen alweer ging groeien. En wat lekker dat je wat eerder naar huis toe mocht.
Nu wel goed rustig aan doen hoor, het is niet niks zo'n keizersnee.
quote:En dat is een van de hoofdredenen waarom wij geen contact meer hebben met de "echte" ouders van mijn man.
Op woensdag 20 augustus 2003 15:36 schreef Grijs het volgende:
KNIP...Ik kom ook uit een meidengezin (4 meiden). Veel mensen hebben daarom 'medelijden' met m'n vader (die zelf uit een gezin met 4 jongens komt). Mijn vader maakt het helemaal niets uit, maar zijn moeder (mijn oma) vindt toch wel dat er aan meisjes iets ontbreekt ofzo
.
Ik vond het zelf heel leuk dat ik een jongetje kreeg (omdat dat bij ons gezin dus niet voorkwam), maar door haar enthousiaste reactie vond ik het bijna jammer dat Daan een jongetje was. Ik snap niet dat iemand zoiets zo belangrijk kan vinden maar ik snap wel meer niet van mijn oma... eigenlijk snap ik haar helemaal niet.
ET ontzettend bedankt voor je tips. Ik heb een hoop uit te proberen de komende dagen.
Ik hoef gelukkig de rest van de week niet meer te werken. Mijn afdelingshoofd vond dat ik naar huis moest en alle rust moest nemen om die darmen weer op orde te krijgen. Gelukkig krijg ik niks anders dan begrip en medeleven op m'n werk. Dat is toch een prettig idee.
Hier heb ik het omgekeerde van wat je vaakt hoort: ipv verstopping heb ik soms enorme last van (en dit is extra fijn NOT) acute diarree. Erg fijn als je onderweg bent en je geen tankstation zo snel kan vinden (heb een keer bijna in mijn broek gepoet, zo erg was het
) Kan er geen touw aan vast knopen, het komt ineens opzetten. Is wel weer een stuk minder nu ik verder in mijn zwangerschap kom.
Lewis, wat jammer dat je je fam niet meer ziet, ik merk dat ik een zeer goed contact krijg met mijn moeder (was niet zo best eerst) sinds de zwangerschap, ze houdt eindelijk es rekening met mijn behoeften! Dat wordt wennen als ze straks weer 'gewoon' doet
...maar ik heb, tot grote tevredenheid van beide partijen, geen contact meer met mijn vader en daar ook nu geen enkele behoefte aan. Kan me er wel iets bij voorstellen, bij dat geen contact hebben. Maar ik hoop dat je je niet eenzaam voelt (maar dat zal niet met zulke lieve schoonfam)
Ik word ook behoorlijk dik, in de loop van de dag groeit en groeit die buik. Mensen kijken er vaak naar met een vragende blik
...Poes ligt er graag op, maar dat vind ik minder. Nog niks geregeld mbt kraamzorg...volgende week. Heb trouwens een prangende vraag: mijn bh winkel heeft me een maand geleden een bh gekocht met de mededeling dat de omvang een maat groter moest zijn dan normaal. NU zwem ik echt weg in dat ding, maar ze beweren nog steeds bij hoog en bij laag dat dat straks allemaal goed komt, want dan groei ik in omvang (jaaa, dat zal wel maar groei ik zo hoog ook nog??)....wat voro bh's hebben jullie gedragen tijdens de zwangerschap en zijn jullie in omvang gegroeid? Ik heb nu een 80 aan terwijl ik een 75 ben...
quote:Omvang van mij is 80, zowel voor, na als tijdens de zwangerschap. Hoewel de BH niet meer op de strakste stand staat.
Op woensdag 20 augustus 2003 16:01 schreef Catootje het volgende:
(..)
Heb trouwens een prangende vraag: mijn bh winkel heeft me een maand geleden een bh gekocht met de mededeling dat de omvang een maat groter moest zijn dan normaal. NU zwem ik echt weg in dat ding, maar ze beweren nog steeds bij hoog en bij laag dat dat straks allemaal goed komt, want dan groei ik in omvang (jaaa, dat zal wel maar groei ik zo hoog ook nog??)....wat voro bh's hebben jullie gedragen tijdens de zwangerschap en zijn jullie in omvang gegroeid? Ik heb nu een 80 aan terwijl ik een 75 ben...
quote:Gefeliciteerd!
Op woensdag 20 augustus 2003 10:18 schreef MikMau het volgende:
Ik ben zwanger!!!! Het is nog erg pril allemaal, zit nu in mijn 6e week en ben 17 april volgend jaar uitgerekend.....! Vind het zo spannend allemaal en ook wel overweldigend... Maar we zijn er erg blij mee. En ben ook best snel zwanger geworden: ben eind februari gestopt met de pil....Nou ja, moest het even kwijt........
quote:Jij ook gefeliciteerd! Jullie gaan bijna gelijk op, da's altijd leuk
Op woensdag 20 augustus 2003 13:31 schreef Jambo het volgende:
Ik kom me ook melden in dit topic. Ik weet sinds 31 juli dat ik zwanger ben en ben uitgerekend op 7 april. Ik ben nu dus 7 weken en 2 dagen.
quote:Wat vervelend Jessie, dat het nog niet over is. Je loopt toch al de hele dag naar de wc, krijg jij er nog even een extra portie bij
Op woensdag 20 augustus 2003 13:14 schreef jessie het volgende:
Gisteren nog gebeld voor de uitslag weer van me urine. Heb toch nog steeds blaasonsteking (en dat is te voelen) De huisarts wilde alleen niet nog een keer gelijk een kuur geven. Vond dat toch niet echt goed voor de baby. Hij hoopt dat ik snel beval en als ik nog last heb, volgende week weer urine inleveren en als ik het dan nog heb en bevallen ben krijg ik weer een kuur. Ik moest nu nog meer dan meer drinkenDus ik heb nu ook nog een waterhoofd inmiddels
quote:Ik ging er (helaas) ook 1 maat op vooruit. Is overigens gelukkig alweer weg, ze zijn al groot genoeg
Heb trouwens een prangende vraag: mijn bh winkel heeft me een maand geleden een bh gekocht met de mededeling dat de omvang een maat groter moest zijn dan normaal. NU zwem ik echt weg in dat ding, maar ze beweren nog steeds bij hoog en bij laag dat dat straks allemaal goed komt, want dan groei ik in omvang (jaaa, dat zal wel maar groei ik zo hoog ook nog??)....wat voro bh's hebben jullie gedragen tijdens de zwangerschap en zijn jullie in omvang gegroeid? Ik heb nu een 80 aan terwijl ik een 75 ben...
quote:Ik kreeg de 10de een mailtje, gefeliciteerd met Mink zijn eerste verjaardag
Op woensdag 20 augustus 2003 15:22 schreef Knorretje het volgende:
quote:O lekker is dat, geweldige administratie hebben die gasten
Op woensdag 20 augustus 2003 18:32 schreef moussy het volgende:[..]
Ik kreeg de 10de een mailtje, gefeliciteerd met Mink zijn eerste verjaardag
en dat terwijl ik vorig jaar tig keer gemaild heb dat ik die troep niet meer moest.
quote:Och moussy, daar is vast en zeker helemaal niet over nagedacht. Wat een eikels zijn het ook daar!
en dat terwijl ik vorig jaar tig keer gemaild heb dat ik die troep niet meer moest.
quote:Wat een horken zeg. Dit vind ik zo ongevoelloos. In dit soort pijnlijke situaties moeten ze extra alert zijn en iemands gegevens uit het bestand halen.
Mensen zaten mij te vertellen dat ik het niet zo vroeg moest vertellen, maar schijt aan de hele wereld. Dat moet ik verdraaid zelf wel weten. Alleen geloven ze hier in Engeland dat het ongeluk geeft.
Vraagje aan iedereen he, als je in Nederland je kinderwagen koopt voor de geboorte wordt er dan ook aangeraden om het niet voor de geboorte al in huis te hebben. Ik had er nog nooit van gehoord maar zelfs de winkeliers hier bestellen het voor je en houden het in huis tot de baby geboren is. Eigenlijk vindt ik het nogal onzin. Maar ja ze zijn zo bijgelovig als ik weet niet hoe hier.
Jambo en Mikdingesutzijndehormonen, van harte!!
quote:Daar kots je toch van van zulke mensen. Echt walgelijk gewoon. Ik begrijp gewoon niet dat mensen zo denken. Maar ja het zal wel.
Op woensdag 20 augustus 2003 15:50 schreef Angel22 het volgende:[..]
En dat is een van de hoofdredenen waarom wij geen contact meer hebben met de "echte" ouders van mijn man.
We hadden daar al niet zo'n best contact ivm slechte jeugd van mijn man en hij heeft gelukkig een stel hele lieve "aangenomen ouders"
Mijn echte schoonmoeder riep nl aan het begin van mijn zwangerschap van Damien dat het een meid moest worden... dat heeft ze de hele zwangerschap volgehouden en toen bleek dat het een jongen was, was ze ineens een stuk minder enthousiast.
Ze (en mijn schoonvader ook...rare vent) heeft Damien in 1.5 jaar tijd misschien 6 keer gezien en het laatste 1.5 jaar hebben we helemaal geen contact meer met ze. Een stuk rustiger zo.
quote:Bij mij komt het wel goed hoor, bij mij was het contact al zo verstoord dat komt toch nooit meer goed.
Lewis, wat jammer dat je je fam niet meer ziet, ik merk dat ik een zeer goed contact krijg met mijn moeder (was niet zo best eerst) sinds de zwangerschap, ze houdt eindelijk es rekening met mijn behoeften! Dat wordt wennen als ze straks weer 'gewoon' doet...maar ik heb, tot grote tevredenheid van beide partijen, geen contact meer met mijn vader en daar ook nu geen enkele behoefte aan. Kan me er wel iets bij voorstellen, bij dat geen contact hebben. Maar ik hoop dat je je niet eenzaam voelt (maar dat zal niet met zulke lieve schoonfam)
Ik word ook behoorlijk dik, in de loop van de dag groeit en groeit die buik. Mensen kijken er vaak naar met een vragende blik
...Poes ligt er graag op, maar dat vind ik minder. Nog niks geregeld mbt kraamzorg...volgende week. Heb trouwens een prangende vraag: mijn bh winkel heeft me een maand geleden een bh gekocht met de mededeling dat de omvang een maat groter moest zijn dan normaal. NU zwem ik echt weg in dat ding, maar ze beweren nog steeds bij hoog en bij laag dat dat straks allemaal goed komt, want dan groei ik in omvang (jaaa, dat zal wel maar groei ik zo hoog ook nog??)....wat voro bh's hebben jullie gedragen tijdens de zwangerschap en zijn jullie in omvang gegroeid? Ik heb nu een 80 aan terwijl ik een 75 ben...
Enne, ik was ook een maatje 75 maar nu 80. Ik wordt ook behoorlijk dik in omvang. Alles groeit zo'n beetje bij mij. Opzich moet je natuurlijk wel een bh dragen nu die goeie steun geeft. Maar ik zou die grote maat toch houden voor de latere fase.
quote:Oh ja en ET, bedankt voor je website. Daar was ik nou naar opzoek, dus ik heb hem snel even ingepikt en gekeken. Zag al aardig wat leuke kaartjes
Op woensdag 20 augustus 2003 19:06 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Bij mij komt het wel goed hoor, bij mij was het contact al zo verstoord dat komt toch nooit meer goed.
edit: eigenlijk tegenstrijdig wat ik hierboven schrijf, maar ja. Ik voel me niet eenzaam. Gelukkig niet.Enne, ik was ook een maatje 75 maar nu 80. Ik wordt ook behoorlijk dik in omvang. Alles groeit zo'n beetje bij mij. Opzich moet je natuurlijk wel een bh dragen nu die goeie steun geeft. Maar ik zou die grote maat toch houden voor de latere fase.
quote:dat vind ik nog schofteriger eigenlijk
quote:ik heb toen een paar zwangerschapsmeegroeibeha's gekocht en ik kan me eigenlijk niet herinderen of die een maat groter in omvang waren. Wel zijn ze elastischer en vind ik ze heel prettig dragen, ik hoefde tussentijds ook geen andere meer aan te schaffen.
Op woensdag 20 augustus 2003 16:01 schreef Catootje het volgende:Ik word ook behoorlijk dik, in de loop van de dag groeit en groeit die buik. Mensen kijken er vaak naar met een vragende blik
En Mikmau en Jambo van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!
Ik heb een waterbed ![]()
Dat ding weegt misschien wel 1000 kilo (is nog gewoon een ouderwetse hardsider.. een bak met water dus)en kan dus onmogelijk op klossen. Een ander bed ergens neerzetten (dat heb ik niet eens) zou dan de oplossing moeten zijn... Alleen waar? Op zolder mag ook niet (en daar zie ik mezelf ook echt niet liggen).. In het babykamertje zie ik mezelf ook geen extra bed neerzetten.. en in de huiskamer lijkt me ook helemaal niks.
Hoe hebben de andere waterbedders dit opgelost? (en ze komen toch nog langs in de 7e maand voor 'n gesprek, zal 't dan dus ook nog wel navragen)
quote:Moet je die wel hebben
Op woensdag 20 augustus 2003 22:06 schreef melonovy het volgende:
ET, je zou ook op een logeerbed kunnen liggen tijdens de kraamdagen.
quote:Maar als je borsten nou groter worden dan, dan kan zo'n beha toch niet meegroeien. Ik begrijp dat het mee kan groeien met je omvang van je lichaam maar dan geeft het toch later niet genoeg steun aan je borsten
Op woensdag 20 augustus 2003 19:55 schreef Genuivere het volgende:[..]
ik heb toen een paar zwangerschapsmeegroeibeha's gekocht en ik kan me eigenlijk niet herinderen of die een maat groter in omvang waren. Wel zijn ze elastischer en vind ik ze heel prettig dragen, ik hoefde tussentijds ook geen andere meer aan te schaffen.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:57 schreef Rewimo het volgende:
E.T., volgens mij is dit laatst ter sprake gekomen op het SpeeltuinbankjeN.a.v. Moussy's nieuwe bed
Je kunt een plank op je waterbed leggen en daar een gewone matras op.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 22:06 schreef melonovy het volgende:
ET, je zou ook op een logeerbed kunnen liggen tijdens de kraamdagen.
quote:Ons waterbed is dus lager dan een 'standaard' bed. (doordat 't zo'n bak met water is).. Maar 't lijkt me dat de bank ook wel moet voldoen
Op woensdag 20 augustus 2003 22:10 schreef moussy het volgende:[..]
Moet je die wel hebben
Je kan verhoogde bedden huren bij een thuiszorgwinkel als je dat graag zou willen. Ik heb niks op ons waterbed voor de nacontrole. Het zit me wel gebakken. Een waterbed is al een flink stuk hoger dan een normaal bed. Mijn kraamverzorgster controleert mn baarmoederhoogte net zo makkelijk als ik op de bank lig.
Een plank en daarbovenop een matras.. aangezien ik, als ik bed lig, toch gewoon op het 'watermatras' wil liggen, zou ik dan alleen voor die controles (en hoe vaak doen ze dat nou helemaal?) steeds met die plank en dat matras moeten gaan sjouwen (de kraamverzorgster dan dus)
en logeerbed.. Heb alleen een tweepersoonslogeerbed.. en dat staat in delen op zolder.. en op zolder was ook geen optie volgens de brochure
zal vast wel goed komen, ga me er maar geen zorgen om maken..
Lois, hoe was dat bij jou? Jij hebt toch ook zo'n 'ouderwets' waterbed?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |