12 weken en twee dagen zwanger
En alles gaat nog steeds voorspoedig.
Ik geloof dat ik de meeste regeldingen ondertussen gehad heb. De kraamzorg is geregeld (en er wordt door de organisatie gegarandeerd dat je ook daadwerkelijk kraamhulp krijgt).. De inschrijvingen voor de kinderdagverblijven zijn de deur uit..
Bij toeval hebben we een geboortekaartje uitgekozen.. Ik zat een beetje te surfen en te kijken op www.geboortekaartjes.nl (daar staan geloof wel 10 collecties.. scheelt boeken zeulen strax, dacht ik) En kwam dus in een van de boeken een mooie tegen. Wij hadden verwacht dat we behoorlijk in smaak zouden verschillen.. Jeroen komt boven, ik laat zien wat ik mooi vind.. Bingo dus. Dat scheelt weer een hoop gekibbel.
Meisjesnaam zijn we ook wel redelijk uit.. Jongensnaam hebben we nog geen idee van.. Gelukkig hebben we nog 6 maanden.
Verder ben ik de afgelopen 7 weken maar 1 kilo aangekomen.. Dat zou je niet zeggen als je naar m'n buik kijkt. Die groeit als kool! En mijn mega-honger zal dus ook wel goed zijn.. M'n lichaam verbruikt zo te zien alles wat er binnen komt.
Vorige week trouwens nog wel gezeur geweest met m'n werkgever over dat minder werken zeg! Mijn directe chef had er niet zo veel problemen mee.. maar ik moest van onze arbo-miep toch maar even langs de arbo-arts.. Arbo-arts maakte er ook totaal geen probleem van en tot 1 september werk ik 6 uur per dag ipv 8. Alleen kreeg ik toen van de arbo-arts te horen dat ik afgelopen jaar erg veel ziek was geweest en dat de ziekteverzuimtolerantie van de werkgever erg laag was?????????
Ik heb maar vier ziektedagen!
Ik was dus echt met stomheid geslagen.. was boos, gefrustreerd.. etc.
Jeroen heeft een pissige mail gestuurd naar mijn chef.. (ik zat er echt doorheen).. Het blijkt dus dat dat helemaal niet van mijn chef afkomt! Die domme arbo-muts heeft dat er gewoon lekker ff zelf bijverzonnen
Ik denk dat ze gewoon niet kon hebben dat ik tegen haar inging en een beetje doordramde dat ik die twee uur per dag niet volhou.
Mijn chef had al om uitleg gevraagd, maar die muts is nu met vakantie. En als ze terug is mag ze mij ook nog wel even uitleggen hoe en wat.
Heeft dus wel gezorgd voor vier dagen (weekend zat er ook nog eens tussen) knoop in m'n maag, tranen die erg hoog zaten, krampen in m'n buik..
Gelukkig is hier op de werkvloer alle lucht weer gezuiverd..
Ik belde trouwns van de week even naar de kraamzorg omdat ik nog geen bevestiging had gehad.. zegt dat grietje aan de telefoon: "ja u staat er wel gewoon tussen hoor.. probleempje vorige week dus geen bevestigingen verstuurd. Ik zie dat u 1 april bent uitgerekend?" Heb ik dus gewoon een tikfoutje gemaakt
Mag ik dit ook onder zwangerschapsdementie rekenen??
Binnenkort maar 'ns op pad om spulletjes uit te zoeken enzo
Maeghan, vervelend zeg, zwangerschapssuiker. Het is idd te hopen dat 't nog niet heel erg is en dat je met koolhydraat-arm eten op kunt lossen. Insuline lijkt me ook niks.
Succes voor iedereen die het nodig heeft.. Laatste loodjes zijn waardeloos! En het is alweer bijna een week geleden.. we willen baby's zien!
Tipje trouwens: ik kreeg gister een foldertje binnen van HansTextiel.. stonden een hoop leuke dingen in tegen nog leukere prijsjes
Een heleboel rompertjes afgeprijsd en ook nog tweede gratis.. en nog veel meer. Actie duurt t/m zaterdag.
quote:Toppie!! Van harte gefeliciteerd en heel erg leuk dat jullie er zo blij mee zijn
Op woensdag 20 augustus 2003 10:38 schreef MikMau het volgende:[..]
Heb ook de hele dag zin om tegen iedereen te zeggen dat ik zwanger ben, alleen wil ik het toch nog een beetje voor me houden. Mijn vriend is zo trots, die wil het het liefst meteen tegen iedereen zeggen. Maar ja, is toch beter om nog even te wachten?!? Het kan altijd nog misgaan toch? Al wil ik daar eigenlijk niet eens over nadenken...
Weten jullie ouders het al of wacht je daar nog mee tot 2 of 3 maanden?
quote:Ja, jullie gedachten hadden wij ook; snel vertellen. Dat was net voor de wintersportvakantie, waardoor beide ouders extra bezorgd waren
Op woensdag 20 augustus 2003 10:54 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Gefeliciteerd met je zwangerschap, MikMau!
Wij hebben het wel direct verteld. Konden gewoon niet wachten!Als het mis zou gaan, dan wilde ik het ook kunnen delen met m'n naasten. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt, sommigen willen die eerste 3 maanden graag samen een 'geheimpje' hebben, daar kan ik me ook wat bij voorstellen, maar wij dachten er dus anders over...
(Verhoogd geboortegewicht kon inderdaad door suiker ontstaan)
Meaghan wat een tegenvaller! Ik heb bij Eva ook suiker gehad en vond het dieet goed te doen hoor. Leuk is anders maar het is maar voor een paar maandjes.
Wel vervelend dat een thuisbevalling gelijk uitgesloten wordt want mij was toen verteld dat als de baby goed reageerde op het dieet, dwz niet zo allemachtig zwaar zou worden, ik toch nog thuis zou mogen bevallen.Toen ik eenmaal dat dieet had daalden mijn suikerwaardes ook aanzienlijk en was insuline niet nodig.
clauwhee ik heb je nichtjes gezien, leuke foto's!
Meaghan wat balen zeg!!!!! Ik hoop voor je dat het nog allemaal een beetje te doen is met geboortegewicht en verdere complicaties. Wat betreft strippen doen ze niet. Als ik 13 dagen overtijd ben dragen ze me over aan het ziekenhuis (zal dan nog wel eens vragen of ze dan zelf ook nog bij de bevalling zijn, want dat zou ik wel heel fijn vinden, heb na mijn vorige bevalling niet echt meer vertrouwen in ziekenhuizen) maar hopelijk is dat helemaal niet nodig.
Bixister jij ook sterkte he en Genuivre ook!!!!
Et heerlijk joh dat alles met je zwangerschap zo lekker gaat. Fijn dat je chef wel achter je staat. En laat die arbomiep lekker lullen!!
Catoot hoe gaat ie verders met jou?
En gaoxing waar blijf jij met je update.
Gisteren nog gebeld voor de uitslag weer van me urine. Heb toch nog steeds blaasonsteking (en dat is te voelen) De huisarts wilde alleen niet nog een keer gelijk een kuur geven. Vond dat toch niet echt goed voor de baby. Hij hoopt dat ik snel beval en als ik nog last heb, volgende week weer urine inleveren en als ik het dan nog heb en bevallen ben krijg ik weer een kuur. Ik moest nu nog meer dan meer drinken
Dus ik heb nu ook nog een waterhoofd inmiddels
Mikmau van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Wij hebben al wel tegen iedereen gezegd dat we zwanger zijn. Inderdaad met als reden dat, mocht het misgaan, je ook opgevangen kan worden.
Lois even een vraagje aan jou, aangezien ik weet dat jij bekend bent met een prikkelbare darm. Had jij er in het begin van jouw zwangerschappen ook meer last van dan normaal? En zo ja, heb je toevallig een tip om die darmen weer rustig te krijgen?
Jessie, wat jammer dat je vk je niet een beetje op weg wil helpen, maar er zal vast een goede reden voor zijn. Vervelend zeg van die blaasontsteking, maar ms ook wel weer een 'voordeel' voor jou. Een blaasontsteking kan namelijk de weeën opwekken, dus wellicht heeft het effect bij jou.
E.T., wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Lekker rustig aan blijven doen hoor!
Kaartjes uitzoeken, daar moeten wij hier nog steeds aan beginnen. Ik zit alleen zo te twijfelen of we er een zelf maken, of toch een kaartje bij de drukker zullen uitkiezen..
quote:welkom Jambo, we zaten hier al op je te wachten.
Op woensdag 20 augustus 2003 13:31 schreef Jambo het volgende:Lois even een vraagje aan jou, aangezien ik weet dat jij bekend bent met een prikkelbare darm. Had jij er in het begin van jouw zwangerschappen ook meer last van dan normaal? En zo ja, heb je toevallig een tip om die darmen weer rustig te krijgen?
quote:Wow wat een snelle reactie zeg! Bedankt.
Op woensdag 20 augustus 2003 13:35 schreef Lois het volgende:[..]
welkom Jambo, we zaten hier al op je te wachten.
Ik had in mijn eerste zwangerschap absoluut geen last, ik kon zelfs dingen eten die ik jaren niet gehad had. Deze zwangerschap heb ik veel meer last gehad, en inderdaad, vooral de eerste maanden.
Liters Venkelthee heb ik gedronken, extra vezels gegeten en voor de rest kon ik er erg weinig aan doen. Na ongeveer 16 weken werd het al een stuk minder en nu is het allemaal best te doen.
Sterkte!
Ik moest nog even wennen dat ik nu niet meer in het "streepjestopic" thuishoor, maar in het zwangerentopic ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Jambo op 20-08-2003 13:42]
quote:Kan die blaasontsteking geen kwaad met bevallen? Ik bedoel dus voor die kleine (sorry ben vergeten of het nou een knul of meid was
Op woensdag 20 augustus 2003 13:14 schreef jessie het volgende:
KnipGisteren nog gebeld voor de uitslag weer van me urine. Heb toch nog steeds blaasonsteking (en dat is te voelen) De huisarts wilde alleen niet nog een keer gelijk een kuur geven. Vond dat toch niet echt goed voor de baby. Hij hoopt dat ik snel beval en als ik nog last heb, volgende week weer urine inleveren en als ik het dan nog heb en bevallen ben krijg ik weer een kuur. Ik moest nu nog meer dan meer drinken
Dus ik heb nu ook nog een waterhoofd inmiddels
En Jessie, veel sterkte met de blaasontsteking en de laatste loodjes. Lijkt me bepaald niet een prettige combinatie
.
quote:Een meid (en maak niet uit hoor, ik vergeet ook van alles
Op woensdag 20 augustus 2003 13:42 schreef Angel22 het volgende:[..]
Kan die blaasontsteking geen kwaad met bevallen? Ik bedoel dus voor die kleine (sorry ben vergeten of het nou een knul of meid was
)als ie eruit komt?
quote:Bah, iemand heeft me opgegeven voor Felicitas
Op woensdag 20 augustus 2003 13:50 schreef Grijs het volgende:
Pas geleden heb ik de Blije Doos bij Prenatal opgehaald. Daar zaten echt nuttige dingetjes in, dus een aanrader!
Vandaag kreeg ik bericht dat ik een doos van Felicitas kan ophalen bij de Etos. Ik ben benieuwd of daar ook leuke dingen inzitten. Ik verwacht er niet teveel van, want bij de zwangerschap van Daan vond ik het wat magertjes, maar goed, het is gratis.
Nou ja.
Jessie, wat leuk zeg, weer een meidje. (Sprak de trotse moeder van maar lieft 3 meiden
) Sterkte met de laatste loden en je blaasontsteking ![]()
Toen ik nog helemaal voor een jongetje ging toen ik zwanger was van Lara zag ik een foto van Bo. Volgens mij die in dr zwempak. Ohh toen kreeg ik in eens de kriebels weer dat ik eigenlijk ook wel weer een grietje wilde ![]()
En voila!
De rest van de bijna uitgerekenden ook: wij willen blozende bolle babys!
En de nog lang niet uitgerekende zwangeren: heerlijk he.. *zucht*
quote:Ja ik vind jou meiden gezin dan ook prachtig!!!
Op woensdag 20 augustus 2003 14:25 schreef CarOnline het volgende:[..]
Bah, iemand heeft me opgegeven voor Felicitas
Werd dus laatst gebeld, heb gezegd dat ze later maar eens weer moet bellen. Vorige keer ben ik zo kwaad op zo'n mens geworden, ze vond het gewoon een roeping om hier te komen, persée wilde ze komen, idioot. Dat mn schoonmoeder op sterven lag en ik er totaal geen behoefte aan had, daar had zij weer geen boodschap aanNou ja.
Jessie, wat leuk zeg, weer een meidje. (Sprak de trotse moeder van maar lieft 3 meiden
) Sterkte met de laatste loden en je blaasontsteking
Toen ik nog helemaal voor een jongetje ging toen ik zwanger was van Lara zag ik een foto van Bo. Volgens mij die in dr zwempak. Ohh toen kreeg ik in eens de kriebels weer dat ik eigenlijk ook wel weer een grietje wilde
En voila!De rest van de bijna uitgerekenden ook: wij willen blozende bolle babys!
En de nog lang niet uitgerekende zwangeren: heerlijk he.. *zucht*
quote:Hehe dank je wel
Op woensdag 20 augustus 2003 14:36 schreef jessie het volgende:[..]
Ja ik vind jou meiden gezin dan ook prachtig!!!
Had een knul ook leuk gevonden hoor, maar een meisje vind ik toch ook wel errug leuk. Ik kom zelf uit een mannenfamilie (ik ben dus de enige meid) en mijn man komt ook uit een mannenfamilie. daardoor vind ik he thelemaal leuk.
Mijn man komt uit een echt mannen gezin, 6 zoons en 1 dochter.
Ik kom uit een meiden gezin (3 dochters 1 zoon) dus ik was eigenlijk erg benieuwd hoe dat hier zou gaan. Duidelijk dus, inmiddels hebben mijn ouders 4 kleindochters en geen kleinzoon
quote:Oh nou misschien weet je opa het stiekum wel van Bram, zoiets houd ik mezelf maar voor toen ik een tweeling kreeg en mn oma al overleden was. Hoop dat ze erg veel leedvermaak heeft gehad
Op woensdag 20 augustus 2003 14:44 schreef Lois het volgende:
Mijn opa had vroeger niet veel eisen maar wilde wel perse een zoon. Hij kreeg 2 dochters. Alle hoop gezet op de kleinkinderen maar wederom werden er 4 meiden geboren.
Hij leeft inmiddels niet meer maar mijn oma heeft tranen met tuiten gehuild bij de geboorte van Bram, eindelijk een jongen, eindelijk een achterkleinzoon en wat zou mijn opa daar blij mee geweest zijn.
niet dat mijn opa zich iets van ons geslacht heeft aangetrokken trouwens, hij deed gewoon alles met ons of het nou meisjesdingen waren of niet, hij was echt een geweldige opa
Oh das leuk ja, mijn vader is ook een echt leuke Opa voor zn kleindochters.
Loopt gerust 12x naar zolder om de poppenwagens te halen, de barbies, de potjes en pannetjes, doet ze in bad, veegt billen, gaat gerust een middag met ze weg, àlles!
Echt hartstikke leuk om te zien.
Ik had (in het begin erger) en heb nog steeds last van m'n darmen. Zat ook echt te janken op 't toilet..
Wat bij mij goed helpt is:
- zo weinig mogelijk brood en crackers.. (liever salade, fruit oid)
- alles in de volkorenvariant
- veel, heel veel water drinken
- pakjes stimulance van Nutricia drinken
- veel fruit
- probeer havermoutpap of brinta
- uiterste redmiddel, sap van gedroogde pruimen (werkt gegarandeerd bij mij)
De tip van zo weinig mogelijk droge dingen eten, maar zo veel mogelijk 'natte dingen' komt van Beatrijs Smulders.. En werkt behoorlijk.
Het is een beetje zoeken naar wat voor jou goed werkt en wat je darmen wel en niet kunnen hebben..
Succes!
quote:ik vond hem tegen vallen, bij alicia's zwangerschap was er iets fout gegaan met de aanmelding en kregen we hem niet. Nu kreeg ik vorige week de doos thuisbezorgd (ondanks 4!!!! pogingen om ervan af te komen en na talloze brieven dat we hem opkonden halen
Op woensdag 20 augustus 2003 13:50 schreef Grijs het volgende:
Vandaag kreeg ik bericht dat ik een doos van Felicitas kan ophalen bij de Etos. Ik ben benieuwd of daar ook leuke dingen inzitten. Ik verwacht er niet teveel van, want bij de zwangerschap van Daan vond ik het wat magertjes, maar goed, het is gratis.
We hebben trouwens weer een poging ondernomen om er vanaf te komen, ben benieuwd of het deze keer gelukt is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |