Ik draai wel firewall en anti virus, maar je kan nooit voorzichtig genoeg zijn....toch?
quote:Punt 3: sinds wanneer komt Blaster via e-mail binnen?
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:35 schreef ArnoKlaassen het volgende:
zeg dat wel.Punt 1: oud nieuws
Punt 2: patches zijn allang geleden uitgekomen, dus als een netwerkebheerder een beetje z'n werkt doet heb je nergens last van.Kortom: Lijkt me meer een topic voor klaagbaak aangezien een zinnige discussie bij voorbaat al uitgesloten is
quote:Ik heb het niet over de officiele term bbs vind ik ook gewoon internet en wat voor namen het vroeger ook had het was toen ook internet..
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:42 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
Ik dacht dat het eerst tot 1993 Arpanet was, en dat pas 24 oktober 1995 de term "internet" officieel van toepassing was.
In het begin van de jaren '90 zat ik nog op zolder met mijn 386 te kloten op Bulletin Boards. Als er internet was geweest had ik het toen al wel gehad.
Sehr geehrte Dame / sehr geehrter Herr,
Ich bin bis inklusive Montag 18.8.2003 auf Urlaub. Bitte wenden Sie sich in dringenden beruflihen Angelegenheiten an meinen Kollegen Hr. Gerhard Wüest.
gerhard.wueest@mf.ag
Mobil: 0664-5030000
mfg
Thomas Tschol
quote:http://www.isoc.org/internet/history/cerf.shtml
Ik dacht dat het eerst tot 1993 Arpanet was, en dat pas 24 oktober 1995 de term "internet" officieel van toepassing was.
In het begin van de jaren '90 zat ik nog op zolder met mijn 386 te kloten op Bulletin Boards. Als er internet was geweest had ik het toen al wel gehad.
Je herkent binnenkomende berichten aan o.a. de volgende subjects:
Details
Your details
that movie
Thank you!
your application
quote:Ik kwam in september 91 op internet. Er was gen WWW maar heel veel FTP waarvan je kon downloaden.Toen hete het al internet. In 93 kreeg ik de eerste 56k6 kabelmodem terwijl toen net de 28k8 gewone modem uitwas. In die tijd was alleen internet nog niet commercieel en eigenlijk alleen voor Universiteiten en overheidsinstellingen. Met de komst van Mosaic (Core van IE) werd het WWW geboren en toen werd het commercieel interessant zodat jan en alleman op het net kon.
quote:Jemig man, wat maak jij je druk. Het is allemaal wel leuk om paniek te zaaien, maar die virus stelt geen ene ruk voor. . Zo waar maak jij je nu eigenlijk zo druk om??????
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:50 schreef dvr het volgende:
Nogmaals, dit heeft niets met netwerkpatches of dat virus van vorige week te maken. Als jullie slim zijn ga je als een gek de strings van je scanner updaten. Bij Symantec zijn ze inmiddels in beta te krijgen (sukkels zitten nog te analyseren), maar AVG heeft inmiddels een update uitgebracht. Andere producenten heb ik niet gecheckt.Je herkent binnenkomende berichten aan o.a. de volgende subjects:
Details
Your details
that movie
Thank you!
your application
quote:Grappig, maar in datzelfde stuk kun je lezen dat de "internet society" pas in '92 werd opgericht.
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:45 schreef Suphafly het volgende:[..]
http://www.isoc.org/internet/history/cerf.shtml
[Dit bericht is gewijzigd door BladE-l----- op 19-08-2003 13:58]
Effectief is mijn internetgebruik verhonderdvoudigd en het ergste moet nog komen, want in de VS moeten ze hun PC's nog aanzetten. Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat.
quote:dude... i think you seriously need to get a life...
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:56 schreef dvr het volgende:
Het zijn er nu 1100 per uur (en dat is op één e-mailadres, dat in hooguit 10.000 adresboeken voorkomt).Effectief is mijn internetgebruik verhonderdvoudigd en het ergste moet nog komen, want in de VS moeten ze hun PC's nog aanzetten. Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat.
Ik vind je telkens een grotere sukkel worden want je maakt je echt druk om de kleinste kutvirusjes, pleur dan maar al je poorten dicht en ga zitten duimendraaien tot de "aanval" over is
quote:En van hoeveel verschillende IP's zijn de emails die jij krijgt afkomstig?
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:56 schreef dvr het volgende:
Het zijn er nu 1100 per uur (en dat is op één e-mailadres, dat in hooguit 10.000 adresboeken voorkomt).Effectief is mijn internetgebruik verhonderdvoudigd en het ergste moet nog komen, want in de VS moeten ze hun PC's nog aanzetten. Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat.
quote:hebben ze jou niet dringend nodig in de lijmfabriek?
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:08 schreef Takemenow het volgende:
Misschien handig om voortaan in je openingspost duidelijk te maken om welk virusje het gaat, dan krijg je ook niet van die opmerkingen naar je hoofd geslingerd dat je een domme sukkel bent die last heeft van het Blaster virusIk vind je telkens een grotere sukkel worden want je maakt je echt druk om de kleinste kutvirusjes, pleur dan maar al je poorten dicht en ga zitten duimendraaien tot de "aanval" over is
quote:Scherp!
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:12 schreef Flurry het volgende:[..]
hebben ze jou niet dringend nodig in de lijmfabriek?
Maar goed, lachen jullie maar. Toen "I love you" rondwaarde begon ook iedereen pas te mekkeren toen ze een paar dagen later zelf getroffen werden. Geloof me nou maar, dit is verreweg de meest agressieve worm tot nu toe. Deze gaat ook het nieuws halen, maar you heard it here first.
Ik begin er wel lol in te krijgen.. blij dat ik al die binnenkomende mails niet hoef te beantwoorden.
Er komen inmiddels zoals verwacht ook berichten binnen in de trant van "we have detected a virus in an e-mail you sent" (ik ben niet besmet, komt door adres-spoofing) dus hier en daar worden inmiddels maatregelen genomen.
quote:Waarschijnlijk heb je je virusscanner geupdate
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:30 schreef -Mk- het volgende:
Waarom krijg ik geen mails
quote:Uhhh, een worm komt toch niet binnen via mail? En ik vind het een beetje gek dat als jij er veel last van hebt, het zeker weten landelijk nieuws wordt, als verder niemand er last van heeft. Nog even halfuurtje wachten, dan is het 9 uur 's morgens in de VS.
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:14 schreef dvr het volgende:
Toen was de naam nog niet bekend. Pas toen AVG zonet nieuwe strings uitgaf kon ik hem identificeren.Maar goed, lachen jullie maar. Toen "I love you" rondwaarde begon ook iedereen pas te mekkeren toen ze een paar dagen later zelf getroffen werden. Geloof me nou maar, dit is verreweg de meest agressieve worm tot nu toe. Deze gaat ook het nieuws halen, maar you heard it here first.
Ik begin er wel lol in te krijgen.. blij dat ik al die binnenkomende mails niet hoef te beantwoorden.
Gaat lekker.
Nieuwe Sobig-variant grijpt om zich heen
Dinsdag, 19 augustus 2003 - Een nieuwe veriant van het Sobig-virus is bezig aan een opmars. Ook in Nederland komt Sobig.F veel voor.
Door Maarten Reijnders
Volgens MessageLabs stijgt het aantal onderschepte exemplaren van het virus snel. In de toptien van de virusbestrijder is het virus dinsdag gestegen van plaats tien (rond half twaalf) naar positie vier (kwart over één 's middags).
Sobig.F was aanvankelijk voornamelijk actief in de Verenigde Staten, maar inmiddels worden ook Nederland en Noorwegen getroffen, zo blijkt uit de cijfers van MessageLabs. Iets meer dan één op de tien van de mailtjes met Sobig.F die MessageLabs onderschept, komt uit Nederland.
Sobig.F is, evenals zijn voorgangers, een zogeheten mass-mailer: het stuurt zichzelf door naar e-mailadressen die het op een geïnfecteerde pc vindt. De afzender van het e-mailbericht wordt vervalst.
[Dit bericht is gewijzigd door bruut op 19-08-2003 14:43]
quote:*Check je mail*
Op dinsdag 19 augustus 2003 14:41 schreef Jarno het volgende:
Huidige stand hier: reeds 1200 mails geblocked met mime/defang.Gaat lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |