van der Schaaf van Bommel Bouma
de Jong Vennegoor of Hesselink Robben
Lijkt me toch wel een eftal waarmee je kampioen mee kan worden.
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 20:51 schreef mitt het volgende:
Kan je bij Ajax wel een elftal maken?
quote:kan dat uberhaubt bij een voetbalclub
quote:jewel, zelfs met jongens uit jong ajax, of de A1 worden we kampioen
quote:talent van de toekomst (ex-klasgenootje van me
Op maandag 18 augustus 2003 20:54 schreef mitt het volgende:
Muller van Moppes
Dat zijn er 8, waaronder 2 keepers, gaat niet lukken
Mitt, anders ga je ze eerder opnoemen
[Dit bericht is gewijzigd door Saekerhett op 18-08-2003 20:57]
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 20:54 schreef Ajaxno1 het volgende:
Waarom heb ik toch het vermoeden dat dit een "Ajax en z'n buitenlanders" topic gaat worden........
quote:We maken er wel een "Roda en z'n buitenlanders" topic van..
Waarom heb ik toch het vermoeden dat dit een "Ajax en z'n buitenlanders" topic gaat worden........
quote:of feyenoord...
Op maandag 18 augustus 2003 21:06 schreef Afunados het volgende:[..]
We maken er wel een "Roda en z'n buitenlanders" topic van..
Simpel dus, zo'n Nederlands teampje opstellen, bij Ajax zal het wat anders liggen.
quote:Mitt heeft een hele goede gegeven d8 ik zo...
Op maandag 18 augustus 2003 21:39 schreef chelloboy het volgende:
Wacht nog steeds op een beetje ajaks en feyenooit elftal.
Een beetje geimproviseerd, maar het zou kunnen.
4-3-3 in plaats van de gewoonlijke 4-2-4 maar er zijn niet genoeg Nederlandse aanvallers bji Feyenoord.
[edit] Heeft mitt ook al een elftal gemaakt. Weer niet snel genoeg. [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Jassie op 18-08-2003 21:47]
quote:degradatie kandidaat met dit elftal..
Op maandag 18 augustus 2003 21:45 schreef mitt het volgende:
Lodewijks, Loovens, van Wonderen, Paauwe, van den Berg, De Nooijer, Schreuder, Kuyt, van Persie, Lurling en van Haren
quote:
volgens mij ook
Het eerste waar ik aan dacht was, is dat wel mogelijk bij Ajax
* golfer zwaait even naar Calimero Chelloboy.
quote:Maar ook slim
Op maandag 18 augustus 2003 21:53 schreef golfer het volgende:
Ach ja, we weten wie het topic heeft geopend.* golfer zwaait even naar Calimero Chelloboy.
Ajax = bijna een vreemdelingenlegioen geworden
Cijntje antilliaans international
Slor - Kolder - Mac Andrew - De Vries
Pander - Hellinga - Buurmeijer
Hamming - Weerman
quote:Noem je topic dan meteen "Hahaha wat een vreemdeling legioen bij Ajax en Feyenoord"
Op maandag 18 augustus 2003 21:39 schreef chelloboy het volgende:
Wacht nog steeds op een beetje ajaks en feyenooit elftal.
Waar was je trouwens na die perfecte prestatie van PSV tegen Roda.....
quote:Aan het uithuilen bij zijn ome Fons.
Op maandag 18 augustus 2003 21:57 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Noem je topic dan meteen "Hahaha wat een vreemdeling legioen bij Ajax en Feyenoord"
Waar was je trouwens na die perfecte prestatie van PSV tegen Roda.....
quote:Pienaar is toch helemaal niets nederlands aan?
Op maandag 18 augustus 2003 21:58 schreef El_Catalan het volgende:
Ik snap niet waarom de ajacieden Pienaar niet opstellen is gewoon een nederlander anders zou je van der vaart ook buiten je selectie moeten laten die is half spaans (en als een van je ouders in het buiteland is geboren ben je "allochtoon" onzin vind ik dat) dus Pienaar zou er gewoon in mogen.
quote:haha
Op maandag 18 augustus 2003 21:58 schreef TalkShowHost het volgende:[..]
Aan het uithuilen bij zijn ome Fons.
quote:De A1 is met 6-0 afgemaakt door PSV A1 dus dat zal wel meevallen
Op maandag 18 augustus 2003 20:52 schreef TimmyAsd het volgende:
jewel, zelfs met jongens uit jong ajax, of de A1 worden we kampioen
Maar het laat idd zien dat veel Nederlandse clubs weinig Nederlandse spelers in hun selectie hebben zitten, dat kan wel weggelachen worden omdat de TS hier een naam heeft, maar je kan het ook als een probleem voor de toekomst zien
quote:Nee is een zuid afrikaan (correct me if i'm wrong)
Op maandag 18 augustus 2003 21:59 schreef HeyFreak het volgende:[..]
Pienaar is toch helemaal niets nederlands aan?
quote:Ze naam is nog nederlanderser dan Rafael van der vaart Garcia en het is gewoon een nederlander. Boukhari ook in mijn ogen tenzij hij in Marokko is geboren dat is hij volgensmij niet.
quote:Ik zie het niet als een probleem, bij Ajax blijven talentjes doorbreken. Dus voor Ajax zie ik voorlopig geen problemen.
Op maandag 18 augustus 2003 22:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
De A1 is met 6-0 afgemaakt door PSV A1 dus dat zal wel meevallen
.
Maar het laat idd zien dat veel Nederlandse clubs weinig Nederlandse spelers in hun selectie hebben zitten, dat kan wel weggelachen worden omdat de TS hier een naam heeft, maar je kan het ook als een probleem voor de toekomst zien
En over het buitenlanders-gebeuren : ik ben voorstander van de 3 buitenlanders max. regel.
quote:Whehe, nee helemaal niet! Hij is 100% Zuid-Afrikaans hoor!
quote:Leg mij dan is uit waarom ie geen Nederlands kan....
Op maandag 18 augustus 2003 22:00 schreef El_Catalan het volgende:[..]
Ze naam is nog nederlanderser dan Rafael van der vaart Garcia en het is gewoon een nederlander. Boukhari ook in mijn ogen tenzij hij in Marokko is geboren dat is hij volgensmij niet.
quote:Boukhari is in Rotterdam geboren
Ze naam is nog nederlanderser dan Rafael van der vaart Garcia en het is gewoon een nederlander. Boukhari ook in mijn ogen tenzij hij in Marokko is geboren dat is hij volgensmij niet.
quote:Dan hou ik me mond haha
Op maandag 18 augustus 2003 22:00 schreef Ajaxno1 het volgende:[..]
Nee is een zuid afrikaan (correct me if i'm wrong)
Maar dan nog zuid-afrika heeft wel iets nederlands
quote:Nee helemaal niet, dat is veel te beperkend. De regel 'max. 3 niet-EU spelers' is dan veel beter, en realistisch, maar niet echt goed voor het niveau van het Nederlands voetbal denk ik.
Op maandag 18 augustus 2003 22:01 schreef PBateman1978 het volgende:
Ponk, Lamey, vd Brink, Schut, Bosschaart, Zuidam, de Jong, Broerse, vd Bergh, vd Haar, CalabroEn over het buitenlanders-gebeuren : ik ben voorstander van de 3 buitenlanders max. regel.
quote:idd
Op maandag 18 augustus 2003 22:01 schreef BrauN het volgende:[..]
Whehe, nee helemaal niet! Hij is 100% Zuid-Afrikaans hoor!
quote:Pienaar is zoals al eerder is gezegd een zuid-afrikaan en mag niet uitkomen voor het NL elftal, net als Boukhari die dacht ikal eens voor Marokko heeft gespeeld...
Trouwens, er zijn meer clubs buiten de top 3 hoor. Mijn opstelling word hier weer volledig genegeerd....
huilie
quote:Ik denk dat jij toch ook liever Amsterdamse straatschoffies in je elftal ziet dan een paar tjechen, fransen en belgen.
Op maandag 18 augustus 2003 22:01 schreef Ajaxno1 het volgende:Ik zie het niet als een probleem, bij Ajax blijven talentjes doorbreken. Dus voor Ajax zie ik voorlopig geen problemen.
quote:krijgen we straks alsnog een hele zooi oostblok voetballers hier
Op maandag 18 augustus 2003 22:02 schreef BrauN het volgende:[..]
Nee helemaal niet, dat is veel te beperkend. De regel 'max. 3 niet-EU spelers' is dan veel beter, en realistisch, maar niet echt goed voor het niveau van het Nederlands voetbal denk ik.
quote:Jep, maar als dit niet kan... Tjah....
Op maandag 18 augustus 2003 22:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik denk dat jij toch ook liever Amsterdamse straatschoffies in je elftal ziet dan een paar tjechen, fransen en belgen.
Maar er lopen nu ook veel Nederlandse talenten rond bij Ajax, maar waar ik wel bang voor ben is dat de club door een buitenlander wordt overgenomen (like Chelski), zolang het bestuur, de technische staf en de supporters de Nederlandse cq Amsterdamse cultuur behouden is dat genoeg. Maar nogmaals, Nederlandse spelers blijven leuker.
Danny Verlinden
Van der Heyden - Clement - Maertens - De Cock
Van de Ven - Simons - Hermans - Englebert
Smolders - Martens - Verheyen
quote:en zo moet het ook. EU of niet, 3 buitenlandse voetballers heeft jaren lang gewerkt, dus waaarom nu niet? 3 buitenlanders en de rest nederlands
Op maandag 18 augustus 2003 22:23 schreef Heero het volgende:
Is niet echt moeilijk voor Brugge; momenteel spelen er slechts drie buitenlanders in het basiselftal.Danny Verlinden
Van der Heyden - Clement - Maertens - De Cock
Van de Ven - Simons - Hermans - Englebert
Smolders - Martens - Verheyen
quote:of Belg natuurlijk in dat geval
Op maandag 18 augustus 2003 22:24 schreef HeyFreak het volgende:
en zo moet het ook. EU of niet, 3 buitenlandse voetballers heeft jaren lang gewerkt, dus waaarom nu niet? 3 buitenlanders en de rest nederlands
Maar je hebt zeker een goed punt, alleen is dat in strijd met het verdrag van Schengen, wat een vrij verkeer van personen en goederen reguleert. Vroeger was een Argentijn of Braziliaan in je elftal direct een topper, anders had je hem niet nodig, tegenwoordig is dat dus niet meer het geval
quote:Voetbal is een apart iets. Natuurlijk zouden de clubs beschuldigd kunnen worden van discriminatie e.d., maar ik denk dat de clubs het zelf ook niet willen. Immers een georgier of pool oid is toch goedkoper dan zelf een speler opleiden.
Op maandag 18 augustus 2003 22:37 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
of Belg natuurlijk in dat geval
Maar je hebt zeker een goed punt, alleen is dat in strijd met het verdrag van Schengen, wat een vrij verkeer van personen en goederen reguleert. Vroeger was een Argentijn of Braziliaan in je elftal direct een topper, anders had je hem niet nodig, tegenwoordig is dat dus niet meer het geval
ajax op een respectabele 2e plaats, Feyenoord komt geloof ik op 5e of 7e!
quote:Inderdaad. Het werkt nog steeds: Brugge speelt met dit team met de vingers in de neus kampioen en klopt Galatasaray en Dortmund met sprankelend voetbal.
en zo moet het ook. EU of niet, 3 buitenlandse voetballers heeft jaren lang gewerkt, dus waaarom nu niet? 3 buitenlanders en de rest nederlands
moet kunnen dacht ik....
quote:Volgens mij is Brugge wel de uitzondering in de belgische competitie, want veel clubs hebben nauwelijks 3 belgen in de basis staan. Lijkt me geen gezonde ontwikkeling.
Op maandag 18 augustus 2003 22:45 schreef Heero het volgende:[..]
Inderdaad. Het werkt nog steeds: Brugge speelt met dit team met de vingers in de neus kampioen en klopt Galatasaray en Dortmund met sprankelend voetbal.
(Eerlijk gezegd zie ik Brugge niet verder komen in de CL, en helaas Anderlecht wel -zie het liever andersom).
quote:Of een "MVV we hebben de selectie nog niet compleet na de competitiestart" topic...
Op maandag 18 augustus 2003 21:06 schreef Afunados het volgende:[..]
We maken er wel een "Roda en z'n buitenlanders" topic van..
Wat doet jullie voorzitter trouwens bij Roda-PSV als zijn eigen MVV speelt?
Komt die echt voetbal kijken in een echt stadion, met meer dan 1000 toeschouwers?
quote:Gast, al spelen al de dubbelgangers van Saddam Hoessein in het eerste van Ajax, als Ajax er jaar in jaar uit kampioen mee wordt en de CL wint, kan me dat dus echt geen fluit schelen.
Op maandag 18 augustus 2003 22:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik denk dat jij toch ook liever Amsterdamse straatschoffies in je elftal ziet dan een paar tjechen, fransen en belgen.
-------------------- Demouge -- De Nooijer -----------------
--------------------------------- Hersi ----------------------------------
Zonneveld ---------------------------------------- Schuurman
---------------------------------- Heije ---------------------------------
Leiwakabessy -----Ebbinge --Wielaert ------Wisgerhof
------------------------------- Gentenaar------------------------------
quote:Waarom niet?
Op maandag 18 augustus 2003 20:52 schreef Saekerhett het volgende:
Ajax heeft er iets van 8, dus moet ik er dan 3 weglaten
Moet genoeg zijn voor het kampioenschap.
J.
P.s. En eventueel zetten we er een aantal hulp-trainers bij.
quote:Ach, zolang die schoffies meer talent in hun kleine teen hebben dan al die schrapers van andere NL-clubs bij elkaar zitten we daar niet mee.
Op maandag 18 augustus 2003 22:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ajax heeft in haar jeugdopleiding genoeg rondlopen, er komen altijd weer talenten bij
Beukenkamp
Matthijs
Kruiswijk
Schoenmakers
Van der Linden
Huizenga
Smit
Van Gessel
Bronkhorst
Drent
Pinas
Van Loo
Jansen;Leurink;Reekers;Looms
Smit;Rose;Buikema
Douglas;Roelofsen;Sluijter
Zoiets
quote:Hmmm... Dat hangt van team tot team af. Germinal Beerschot heeft momenteel weinig buitenlanders, terwijl het bij Lokeren echt zoeken is naar Belgen.
Volgens mij is Brugge wel de uitzondering in de belgische competitie, want veel clubs hebben nauwelijks 3 belgen in de basis staan. Lijkt me geen gezonde ontwikkeling.
En dat terwijl de belgische jeugdteams het de laatste paar jaar toch goed presteren....
quote:Door die klote geleide lotingen van de UEFA vrees ik dat Brugge de CL niet eens haalt.
(Eerlijk gezegd zie ik Brugge niet verder komen in de CL, en helaas Anderlecht wel -zie het liever andersom).
quote:Maar toch, PSV is behoorlijk afhankelijk van een Kezman qua doelpunten en dus kun je ook niet zeggen dat PSV zonder die buitenlanders net zo sterk zou zijn.
Op maandag 18 augustus 2003 22:13 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Maar Chelloboy heeft zeker een punt. PSV werd altijd verweten afhankelijk te zijn van buitenlandse topspelers en nu is het verhaal eens omgedraaid
quote:Dat zeker niet, maar PSV heeft van z'n fouten uit het verleden geleerd. Spelers als Igor Demo, Georgi Gakhokidze en Andrius Skerla zullen echt niet meer zo snel worden aangetrokken.
Op dinsdag 19 augustus 2003 15:57 schreef methodmich het volgende:Maar toch, PSV is behoorlijk afhankelijk van een Kezman qua doelpunten en dus kun je ook niet zeggen dat PSV zonder die buitenlanders net zo sterk zou zijn.
Een aantal buitenlanders in je team kan geen kwaad, maar als het zover moet komen dat er geen een Nederlander meer bij PSV zou spelen, dan zou ik er toch wel wat moeite mee hebben.
Tuurlijk is kampioen worden dan wel leuk, maar als er jonge talenten uit de omgeving bij zitten is dat wel zo leuk voor het publiek. Regionale talenten zijn niet voor niks zo populair. Kijk maar naar Van Persie bij Feijenoord, vd Vaart bij Ajax en vd Doelen (Vroegah ) of Faber bij PSV.
quote:Dat ben ik met je eens, maar ik vind dat de meeste buitenlanders bij Ajax niet direct overbodig zijn. Sommigen natuurlijk wel (Wamberto, Boukhari), maar goed.
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat zeker niet, maar PSV heeft van z'n fouten uit het verleden geleerd. Spelers als Igor Demo, Georgi Gakhokidze en Andrius Skerla zullen echt niet meer zo snel worden aangetrokken.
Een aantal buitenlanders in je team kan geen kwaad, maar als het zover moet komen dat er geen een Nederlander meer bij PSV zou spelen, dan zou ik er toch wel wat moeite mee hebben.
Tuurlijk is kampioen worden dan wel leuk, maar als er jonge talenten uit de omgeving bij zitten is dat wel zo leuk voor het publiek. Regionale talenten zijn niet voor niks zo populair. Kijk maar naar Van Persie bij Feijenoord, vd Vaart bij Ajax en vd Doelen (Vroegah
) of Faber bij PSV.
In het hedendaagse voetbal kan je er niet meer onderuit.. Ga maar na, 8 jaar geleden had je nog maximaal 3 buitenlanders in je basiself. Als dat nu nog zo was geweest, hadden ook een hoop Nederlanders niet in het buitenland gespeeld en was alles anders geweest.
quote:Dat denk ik ook ja en het zou me niets verbazen als die teams sterker geweest zouden zijn dan dat ze nu zijn, maar dat blijft natuurlijk speculeren
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:31 schreef methodmich het volgende:
In het hedendaagse voetbal kan je er niet meer onderuit.. Ga maar na, 8 jaar geleden had je nog maximaal 3 buitenlanders in je basiself. Als dat nu nog zo was geweest, hadden ook een hoop Nederlanders niet in het buitenland gespeeld en was alles anders geweest.
quote:Zeker, maar vooral de Engelse, Italiaanse en Spaanse ploegen hadden dan toch wat problemen gehad, denk ik, omdat daar toch vaak meer dan 3 hele belangrijke buitenlanders lopen. Van de huidige Oranje-internationals in het buitenland was dan ook ruim de helft nog hier geweest, denk ik.
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat denk ik ook ja en het zou me niets verbazen als die teams sterker geweest zouden zijn dan dat ze nu zijn, maar dat blijft natuurlijk speculeren
Van der Sar niet op doel bij Fulham, denk ik, gezien het niveau dat ie daar haalt, dat zou een Engelsman ook kunnen doen voor ze.
Melchiot, Ricksen, Zenden, zeker niet buiten Nederland.
Ik schat alleen Stam, van Nistelrooij, Davids, Cocu en Kluivert voorlopig in als mensen die wel zouden blijven bij hun huidige club als die slechts 3 buitenlanders mocht opstellen. De buitencategorie dus.
quote:Juve heeft zich recent vrij negatief over Davids uitgelaten.
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:52 schreef methodmich het volgende:[..]
Zeker, maar vooral de Engelse, Italiaanse en Spaanse ploegen hadden dan toch wat problemen gehad, denk ik, omdat daar toch vaak meer dan 3 hele belangrijke buitenlanders lopen. Van de huidige Oranje-internationals in het buitenland was dan ook ruim de helft nog hier geweest, denk ik.
Van der Sar niet op doel bij Fulham, denk ik, gezien het niveau dat ie daar haalt, dat zou een Engelsman ook kunnen doen voor ze.
Melchiot, Ricksen, Zenden, zeker niet buiten Nederland.
Ik schat alleen Stam, van Nistelrooij, Davids, Cocu en Kluivert voorlopig in als mensen die wel zouden blijven bij hun huidige club als die slechts 3 buitenlanders mocht opstellen. De buitencategorie dus.
Hoewel, ze hebben ook Thuram, Nedved, Trezeguet en Montero. Een type Montero kan je in Italië vinden, Nedved en Trezeguet staan denk ik buiten kijf, dan zou het gaan tussen Edje en Thuram.
quote:Dan zou ik toch Edje kiezen. Italie heeft erg veel goede verdedigers en een type als Davids is gewoon een verrijking voor ieder team. Als Thuram een paar jaar jonger was geweest dan zou ik hem misschien gekozen hebben.
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:19 schreef methodmich het volgende:
Dat klopt, maar qua kwaliteiten zou hij er nog in kunnen staan.Hoewel, ze hebben ook Thuram, Nedved, Trezeguet en Montero. Een type Montero kan je in Italië vinden, Nedved en Trezeguet staan denk ik buiten kijf, dan zou het gaan tussen Edje en Thuram.
Maar ik denk vooral dat de grote teams uit Italie, Spanje en Engeland dwars zullen liggen als de 3 buitenlanders maatregel weer ingevoerd zou worden
quote:Absoluut, teams als Barcelona, AC Milan, Inter, Chelsea, toch ook een beetje Real Madrid enzovoort kunnen dan hun hele selectie gaan reorganiseren.
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:41 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Maar ik denk vooral dat de grote teams uit Italie, Spanje en Engeland dwars zullen liggen als de 3 buitenlanders maatregel weer ingevoerd zou worden
quote:Conclusie: waardeloze regel
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:47 schreef methodmich het volgende:[..]
Absoluut, teams als Barcelona, AC Milan, Inter, Chelsea, toch ook een beetje Real Madrid enzovoort kunnen dan hun hele selectie gaan reorganiseren.
quote:Nou nee, voor de nivellering van het niveau van Europese teams was die 3 buitenlanders regel heel goed. Zonder die regel deden ook de Nederlandse teams nog beter mee in de EC 1 en konden zelfs Joegoslaven de EC 1 winnen.
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:51 schreef femmefatale het volgende:[..]
Conclusie: waardeloze regel
quote:Valt wel mee, ze denken nu niet voor niks na over een salarisplafond, netzoals bij de grote Amerikaanse sporten, daar werkt het heel aardig. Zou ook wel wat zijn voor teams als Inter en Real. Om over Roma nog maar te zwijgen
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:51 schreef femmefatale het volgende:Conclusie: waardeloze regel
Met de reserves: Allach en Paauwe
quote:We hebben het hier toch niet over salaris? Het heeft er ook mee te maken dat deze spelers zichzelf niet kunnen ontplooien als ze in hun eigen land blijven en verplicht zijn om bij een bv. Nederlandse club te blijven. Je moet mensen bij elkaar zetten die gelijkwaardig zijn aan elkaar anders benadeel je ze daarmee. Ik zou bv. ook niet in een klas kunnen zitten waar iedereen ver onder mijn niveau presteert, daar word ik namelijk zelf de dupe van.
Op dinsdag 19 augustus 2003 17:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Valt wel mee, ze denken nu niet voor niks na over een salarisplafond, netzoals bij de grote Amerikaanse sporten, daar werkt het heel aardig. Zou ook wel wat zijn voor teams als Inter en Real. Om over Roma nog maar te zwijgen
quote:Dat is NU zo, maar dat komt omdat die regel is afgeschaft. Want 8 jaar geleden hadden de topteams in Nederland betere spelers en de subtop ook.
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:52 schreef femmefatale het volgende:[..]
We hebben het hier toch niet over salaris? Het heeft er ook mee te maken dat deze spelers zichzelf niet kunnen ontplooien als ze in hun eigen land blijven en verplicht zijn om bij een bv. Nederlandse club te blijven. Je moet mensen bij elkaar zetten die gelijkwaardig zijn aan elkaar anders benadeel je ze daarmee. Ik zou bv. ook niet in een klas kunnen zitten waar iedereen ver onder mijn niveau presteert, daar word ik namelijk zelf de dupe van.
quote:Indirect gaat het weldegelijk om salarissen. Een speler van buiten de EU moet je al veel meer betalen dan een EU ingezetene. Er zijn in het buitenland ook niet bijzonder veel clubs die sterker zijn dat de nationale top 3. In Spanje, Italie en Engeland 4 of 5 teams per land en in de overige landen nog minder. De spelers vertrekken maar in enkele gevallen vanwege een betere club. Buitenlandse clubs betalen beter en daarom gaat iedereen weg
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:52 schreef femmefatale het volgende:We hebben het hier toch niet over salaris? Het heeft er ook mee te maken dat deze spelers zichzelf niet kunnen ontplooien als ze in hun eigen land blijven en verplicht zijn om bij een bv. Nederlandse club te blijven. Je moet mensen bij elkaar zetten die gelijkwaardig zijn aan elkaar anders benadeel je ze daarmee. Ik zou bv. ook niet in een klas kunnen zitten waar iedereen ver onder mijn niveau presteert, daar word ik namelijk zelf de dupe van.
Jeffrey van As
Maurice Verberne
Mariano Carrilho
Robert van Boxtel
Ferry Bodde
Tommy van der Leegte
Jan-Paul Saeijs
Romeo Castelen
Roy Stroeve
Rik Platvoet
Keuze te over by the way
quote:Juist en dat geldt dus niet alleen voor Nederland, maar ook voor Belgie, Frankrijk, Portugal, Zweden en de Oostblok landen. Ik zie Rode Ster of Steaua Boekarest geen potten meer breken, terwijl ze eind '80 begin '90 echte topclubs waren
Op woensdag 20 augustus 2003 15:52 schreef methodmich het volgende:Dat is NU zo, maar dat komt omdat die regel is afgeschaft. Want 8 jaar geleden hadden de topteams in Nederland betere spelers en de subtop ook.
quote:Beter,nu Den Haag zelf nog.
Op woensdag 20 augustus 2003 21:42 schreef k00pa het volgende:
In heel FC Den Haag voetbald 1 buitenlander op huurbasis dus ik denk dat we dan gewoon de opstelling op kunnen schrijven zonder Leonardo
quote:Ja alleen dan vdLaan voor Saeijs, en Platvoet in het centrum
Op woensdag 20 augustus 2003 17:20 schreef Atrimar het volgende:
Roland JansenJeffrey van As
Maurice Verberne
Mariano Carrilho
Robert van BoxtelFerry Bodde
Tommy van der Leegte
Jan-Paul SaeijsRomeo Castelen
Roy Stroeve
Rik PlatvoetKeuze te over by the way
code:...................Waterreus................... Ooijer..........Colin....Hofland..........Bouma
.........................v/d Schaaf............
..Lucius......van Bommel.......................
.......................................Robben..
.........................De Jong...............
..............Vennegoor........................
quote:Maar in Nederland mag je gelukkig nog steeds veel buitenlanders opstellen en daarom wordt Ajax dit jaar Kampioen!!!
Op maandag 18 augustus 2003 20:50 schreef chelloboy het volgende:
Hoe zou jouw club eruitzien op dit moment zonder al die buitenlanders.
Ik heb niet echt iets tegen buitenlanders maar daar gaat het nu niet om.
Mijn club PSV zal er dan ongeveer zo uitzien.
Waterreus
Collin Ooijer Faber Hoflandvan der Schaaf van Bommel Bouma
de Jong Vennegoor of Hesselink Robben
Lijkt me toch wel een eftal waarmee je kampioen mee kan worden.
quote:Het was dan ook een voorbeeld stuk schimmel dat je er zit!
Op donderdag 21 augustus 2003 00:59 schreef Thetallguy het volgende:[..]
Ja alleen dan vdLaan voor Saeijs, en Platvoet in het centrum
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |