Dit opent tevens de mogelijkheid om de vliegbasis Twenthe open te houden, vandaag was er een 2e kamer commissie bijeen om te praten over deze twee issues, als de atoombommen weg zijn is het namelijk veel logischer de vliegbasis volkel te sluiten. Dit brengt veel minder logistieke problemen met zich mee, is veel minder schadelijk voor de lokale economie en zou ook veel logischer zijn met 3 andere vliegbasissen in de nabije regio. Bovendien staat er op volkel qua gebouwen en baan alleen maar oude troep waar voor honderden miljoenen euro's gerenoveerd moet worden ,terwijl op Twenthe alles net is vernieuwd..
Een ander punt dat momenteel wordt besproken is de geluidsnormering. Op Twenthe gebruikt men nog geen 10% van de geluidshionder die men mag hebben, men heeft namelijk een vergunning tot 2012 om net zoveel kabaal te maken als schiphol. De reden dat dit geluid niet gemaakt wordt is omdat deze norm stamt uit de tijd dat er nog 3 F-104G starfighter squadrons op twenthe gestationeerd waren die vele malen meer kabaal maakten dan de huidige 2 squadrons F16's... Waar men nu aan denkt is om een gedeelte van het vliegverkeer van schiphol naar Twenthe te leiden en zo de burgerluchtvaart een boost te geven. Op Twenthe kunnen (ook snachts) ZONDER de norm te overschrijden makkelijk 400 vluchten per week MEER vliegen dan nu het geval is, een ideale oplossing voor het schiphol probleem!
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 18-08-2003 19:06]
[Dit bericht is gewijzigd door existenz op 18-08-2003 19:04]
als die atoombommen de reden zouden zijn dat volkel niet wordt gesloten, waarom worden die dingen dan niet (evt s'nachts
) naar mob Twente verplaatst?
lijkt me goedkoper dan Volkel openhouden
quote:nee dat kan niemand
Op maandag 18 augustus 2003 19:05 schreef IndemnitY het volgende:
Heeft Nederland atoombommen dan
Nooit gewetenKan iemand anders dit bevestigen ofzo?
alleen milieuorganisatie's als onkruit e.d. weten dit zeker
Overigens wordt er op Volkel véél meer gevlogen dan op Twenthe. Ik kan me voorstellen, dat wanneer je in Uden woont, je knettergek wordt van al die touch-and-go landingen.
quote:hahaha
Op maandag 18 augustus 2003 18:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bron
quote:nieuwe radar torens
Op maandag 18 augustus 2003 19:07 schreef EdwinW het volgende:
Twenthe is 'vernieuwd' doordat er twee jaar geleden de startbaan is vernieuwd. Voor de rest staat er één nieuw gebouw op de basis (een hoofdgebouw) met verderop een paar kleine gebouwen. Voor de rest niets. Moet je eens op Volkel komen ..... het aantal gebouwen is niet te tellen.Overigens wordt er op Volkel véél meer gevlogen dan op Twenthe. Ik kan me voorstellen, dat wanneer je in Uden woont, je knettergek wordt van al die touch-and-go landingen.
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 19:07 schreef EdwinW het volgende:
Twenthe is 'vernieuwd' doordat er twee jaar geleden de startbaan is vernieuwd. Voor de rest staat er één nieuw gebouw op de basis (een hoofdgebouw) met verderop een paar kleine gebouwen. Voor de rest niets. Moet je eens op Volkel komen ..... het aantal gebouwen is niet te tellen.Overigens wordt er op Volkel véél meer gevlogen dan op Twenthe. Ik kan me voorstellen, dat wanneer je in Uden woont, je knettergek wordt van al die touch-and-go landingen.
quote:Het fotoboek is geen bron.
[b]Op maandag 18 augustus 2003 18:59 schreef
Slap gelul
bron
Enkeltje onzin please.
quote:Nee hij is zelf de bron suffie, hij werkt daar ofzo. Of telt dat niet?
Op maandag 18 augustus 2003 19:09 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Het fotoboek is geen bron.
Enkeltje onzin please.
quote:Niet al het nieuws komt uit de krant, wees blij dat ik jullie een primeur gun.
Op maandag 18 augustus 2003 19:09 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Het fotoboek is geen bron.
Enkeltje onzin please.
quote:Nee.
Op maandag 18 augustus 2003 19:10 schreef SCH het volgende:[..]
Nee hij is zelf de bron suffie, hij werkt daar ofzo. Of telt dat niet?
quote:Ik werk daar niet, ik werk bij een bouwbedrijf in de buurt die er nog wel eens wat opdrachten heeft en nopg steeds heeft en waar je nogal wat hoort.
Op maandag 18 augustus 2003 19:10 schreef SCH het volgende:[..]
Nee hij is zelf de bron suffie, hij werkt daar ofzo. Of telt dat niet?
quote:Er liggen geen atoombommen op Nederlands grondgebied.
Op maandag 18 augustus 2003 19:05 schreef IndemnitY het volgende:
Heeft Nederland atoombommen dan
Nooit geweten
Laten er nou nét een paar stukjes op Volkel Amerikaans grondgebied zijn
Tja......., en wat dáár opgeslagen ligt ........
quote:dan ben jij je baan kwijt als ut waar is wat je zeg
Op maandag 18 augustus 2003 19:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik werk daar niet, ik werk bij een bouwbedrijf in de buurt die er nog wel eens wat opdrachten heeft en nopg steeds heeft en waar je nogal wat hoort.
quote:Oh ik dacht dat je de MAVO moest doen van je baas?
Op maandag 18 augustus 2003 19:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik werk daar niet, ik werk bij een bouwbedrijf in de buurt die er nog wel eens wat opdrachten heeft en nopg steeds heeft en waar je nogal wat hoort.
quote:Ik heb er gewerkt.
Op maandag 18 augustus 2003 19:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
ik kan merken dat je er nooit bent geweest.
quote:Idd, strikt genomen liggen er op nederlandse bodem geen atoombommen
Op maandag 18 augustus 2003 19:12 schreef EdwinW het volgende:[..]
Er liggen geen atoombommen op Nederlands grondgebied.
Laten er nou nét een paar stukjes op Volkel Amerikaans grondgebied zijn
Tja......., en wat dáár opgeslagen ligt ........
quote:mavo
Op maandag 18 augustus 2003 19:13 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Oh ik dacht dat je de MAVO moest doen van je baas?
Logisch op een bouwbedrijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |