abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 augustus 2003 @ 13:38:47 #1
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12522040
en hier maar weer verder

Vorige deel:
-=[ Island Fantasy Tavern ]=- Praat topic 18

Karakters zijn terug te vinden hier:
http://www.dreamersweb.nl/character.htm

Onrecht doen is een groter schande dan het te lijden. [br] Ook een wijze vergist zich wel eens, [br] maar alleen een dwaas volhardt in zijn vergissing. [br] (joodse wijsheden)
pi_12522083
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 12:24 schreef Bar_the_Grey het volgende:
mensen het is weer een nieuwe week, tijd om uw fantasy los te laten in....... Smalltown.

Smalltown Daily:
Demon slayers in de riolen. Read all about it.

News of Smalltown:
Sylph zwanger van Cormac?! Extra Extra.

Smalltown Mirror:
Exclusief interview met Isgranur de smid. Lees hoe hij verteld over de smeedkunst. Nu bij deze editie gratis een doe het zelf instructie om een zwaard te smeden.

Leugens!
Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
  maandag 18 augustus 2003 @ 13:42:41 #3
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12522126
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 13:40 schreef nyphai het volgende:

[..]

Leugens!

oh en wat lees ik hier over nyphai?
Maar meisje toch? echt?
Wat is de waarheid soms toch wreed

wat......
de questor draagt een pruik en nepbaard?

momper de momper mop mop
LEUGENS

Onrecht doen is een groter schande dan het te lijden. [br] Ook een wijze vergist zich wel eens, [br] maar alleen een dwaas volhardt in zijn vergissing. [br] (joodse wijsheden)
  maandag 18 augustus 2003 @ 13:44:18 #4
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12522163
uhm, LD is op jouw verzoek het kasteel topic dicht gegaan? Dat zou nml inhouden dat ik wat verhaallijntjes kan gaan uitgummen. Wat niet zo fijn is maar goed...
pi_12522613
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 13:44 schreef Bar_the_Grey het volgende:
uhm, LD is op jouw verzoek het kasteel topic dicht gegaan? Dat zou nml inhouden dat ik wat verhaallijntjes kan gaan uitgummen. Wat niet zo fijn is maar goed...
Ja, Die is op mijn verzoek inderdaad dicht gegaan. Zie het als een boek dat dicht is geslagen, De kasteel heer is niet meer. En zo ook zijn kasteel niet meer.

Sorrie voor de verhaallijnen..

Ik heb geen kloon nodig om me zelf kenbaar te maken[BR]Verwacht het onverwachte en blijf scherp. [BR][BR] [b]S.E[/b]
  maandag 18 augustus 2003 @ 14:03:18 #6
54935 Isgranur
Noordelijke Smid
pi_12522646
tap tap tap..

welke nieuwsreporter heeft een exclusief interview uit zijn duim gezogen ?

Metaal, het vuur, het aambeeld, en het gereedschap zijn m'n beste vrienden
  maandag 18 augustus 2003 @ 14:17:06 #7
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12522974
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 14:02 schreef Lord_Dreamer het volgende:

[..]

Ja, Die is op mijn verzoek inderdaad dicht gegaan. Zie het als een boek dat dicht is geslagen, De kasteel heer is niet meer. En zo ook zijn kasteel niet meer.

Sorrie voor de verhaallijnen..

Dus het kasteel en de kerkers zijn compleet geseald? Hum okee dan....
pi_12523011
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 14:17 schreef Bar_the_Grey het volgende:

[..]

Dus het kasteel en de kerkers zijn compleet geseald? Hum okee dan....

kerker is een los topic geopend door Kasteel .
Die is nog open. Onderin de kerkers (sub - Het Kasteel van LD)/
Ik heb geen kloon nodig om me zelf kenbaar te maken[BR]Verwacht het onverwachte en blijf scherp. [BR][BR] [b]S.E[/b]
  maandag 18 augustus 2003 @ 14:40:35 #9
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12523544
kun je de kerkers (nog)open laten svp?
  maandag 18 augustus 2003 @ 18:51:22 #10
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12530202
Ik vind het een beetje raar om je topic zomaar te sluiten......
equilan's toren bijv. is toch ook nog gewoon open?
Maar goed.......t zal wel weer
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  maandag 18 augustus 2003 @ 19:09:39 #11
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_12530644
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 18:51 schreef Sitethief het volgende:
Ik vind het een beetje raar om je topic zomaar te sluiten......
equilan's toren bijv. is toch ook nog gewoon open?
Maar goed.......t zal wel weer
Wat jij vindt, moet je netjes afgeven bij de politie!

Maar serieus: LD en Equilan zijn verschillende personen... Equi heeft haar toren niet laten sluiten en LD heeft wel een slot op zijn kasteeldeur laten hangen. Er speelden zich toch geen verhalen af in het Kasteel (de Kerker blijft gewoon open!!) dus als hij zich daar nou toch prettig bij voelt? Nu zakt het topic gewoon net effe wat rapper weg dan zonder slotje... so what?

Ik ken meer Eilanders die het niet leuk vinden als er anderen in hun topic posten, dus eh....

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  maandag 18 augustus 2003 @ 19:20:01 #12
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12530909
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 19:09 schreef Phoenixx het volgende:

[..]

Wat jij vindt, moet je netjes afgeven bij de politie!

Maar serieus: LD en Equilan zijn verschillende personen... Equi heeft haar toren niet laten sluiten en LD heeft wel een slot op zijn kasteeldeur laten hangen. Er speelden zich toch geen verhalen af in het Kasteel (de Kerker blijft gewoon open!!) dus als hij zich daar nou toch prettig bij voelt? Nu zakt het topic gewoon net effe wat rapper weg dan zonder slotje... so what?

Ik ken meer Eilanders die het niet leuk vinden als er anderen in hun topic posten, dus eh....

jah maar het is volgens mij een van de langst lopende topics waar nog in gepost werd......eigenlijk zonde omdat er nu geen echte 'beschermheer' meer op het eiland aanwezig is......

Eigenlijk ook zonde van al die mooie en leuke karakters.... zoals Simon....en LD's draak enzo..... jammer dat het zo moest lopen

pi_12534742
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 14:40 schreef Bar_the_Grey het volgende:
kun je de kerkers (nog)open laten svp?
De kerkers zijn van mij!!!!! Daar neem ik zeer binnenkort mijn intrede

We zullen zien of je dat overleeft meneer Bar de Grijze

pi_12536019
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 19:20 schreef Sitethief het volgende:

[..]

jah maar het is volgens mij een van de langst lopende topics waar nog in gepost werd......eigenlijk zonde omdat er nu geen echte 'beschermheer' meer op het eiland aanwezig is......

Eigenlijk ook zonde van al die mooie en leuke karakters.... zoals Simon....en LD's draak enzo..... jammer dat het zo moest lopen

Niet om het een of ander hoor... maar ik heb ook een náám hoor!!
Maar om jou te plezieren: een draak sterft niet omdat zijn baas de benen neemt!
Je zal misschien niet zo veel meer van me horen, maar wèg ben ik niet...
"Drakes claim to be Dragons - until the Dragons show up"
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:30:14 #15
64662 nayrlaats
Hey jij daar! Ja jij!
pi_12553689
hoi

ik hoorde dat hier een draadje over fantasy liep

wat lezen jullie zoal qua fantasy?

Ik heb tot nu toe alleen de magier gelezen

ben net aan lord of the rings begonnen

pi_12553954
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:30 schreef nayrlaats het volgende:
hoi

Haaaaaaai!

Ik heb ondertussen al aardig wat gelezen qua fantasy, maar begrijp dat jij dus een nieuwe ingewijde bent in dit geweldige genre boeken?

Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
pi_12553999
quote:
hoi

R.A. Salvatore, Raymond E. Feist, David Gemmell, Robin Hobb, Tad Williams en ga nog maar ff door
I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
pi_12554112
Anne Maccafrey(of zo ), Raymond E. Feist, Tad Williams David Eddings, Robert Jordan etc..

enne de schrijversset van Poort des Doods en DoodsZwaarden trio

Op zich niet zo heel veel schrijvers, maar het aantal boeken is dan wel er veel

dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:48:05 #19
51124 Amethist
See shadows gathering around
pi_12554149
Uhm, ben net in de magier begonnen en ben ooit in Lord of the rings begonnen
Why was I one of the chosen ones? Until the fight I could not see,[br]The magic and the strength of my power, It was beyond my wildest dreams,[br] One by one they are falling, Every time they try to strike us down.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:51:58 #20
64662 nayrlaats
Hey jij daar! Ja jij!
pi_12554258
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:48 schreef Amethist het volgende:
Uhm, ben net in de magier begonnen en ben ooit in Lord of the rings begonnen
he een lotgenoot
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:40 schreef nyphai het volgende:

[..]

Haaaaaaai!

Ik heb ondertussen al aardig wat gelezen qua fantasy, maar begrijp dat jij dus een nieuwe ingewijde bent in dit geweldige genre boeken?

ja een goed vriend van mij is volledig gek verklaard
een grotere lotr fan bestaat niet
maar volgens mij trekt hij zijn neus op over andere fantasy

toen ben ik maar naar de bibliotheek gegaan en vroeg wat ze zoal aan
fantasy hadden

toen hebben ze me demagier aangeraden

had ik binnen een week uit

echt wel een record voor mij

quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:42 schreef Werik het volgende:

[..]

R.A. Salvatore, Raymond E. Feist, David Gemmell, Robin Hobb, Tad Williams en ga nog maar ff door

quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:46 schreef Lord_Dreamer het volgende:
Anne Maccafrey(of zo ), Raymond E. Feist, Tad Williams David Eddings, Robert Jordan etc..

enne de schrijversset van Poort des Doods en DoodsZwaarden trio

Op zich niet zo heel veel schrijvers, maar het aantal boeken is dan wel er veel

welke zijn goed om mee te beginnnen?
pi_12554294
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:51 schreef nayrlaats het volgende:

Feist ,, definitief Feist, leest lekker makkelijk weg ook
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:53:25 #22
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12554311
ik sluit me aan bij het '...en ga zo nog maar ff door'-gedeelte
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 16:55:03 #23
51124 Amethist
pi_12554348
quote:

he een lotgenoot
[..]

toen ben ik maar naar de bibliotheek gegaan en vroeg wat ze zoal aan
fantasy hadden

toen hebben ze me demagier aangeraden

had ik binnen een week uit

echt wel een record voor mij

Ik heb alleen de magier niet binnen een week uitgelezen, ben er nu al een hele tijd in bezig
Why was I one of the chosen ones? Until the fight I could not see,[br]The magic and the strength of my power, It was beyond my wildest dreams,[br] One by one they are falling, Every time they try to strike us down.
pi_12554463
quote:

ja een goed vriend van mij is volledig gek verklaard
een grotere lotr fan bestaat niet
maar volgens mij trekt hij zijn neus op over andere fantasy

Foei, Tolkien is natuurlijk de grondlegger maar vandaaruit is fantasy toch echt wel verder ontwikkeld
Overigens, er is geen grotere fan dan ikke
quote:

Roger Zelazny's Amber, James Clemen's Wit'ch serie en wat de andere zeiden
Steve Erikson is ook zekers aan te raden, maar dat is voor gevorderden zeg maar

Oh ja, probeer de Hobbit en de Silmarillion van Tolkien ook maar eens

pi_12554541
De boeken van Tolkien zijn in het begin ff doorbijters, daarna worden ze spannend.

David Gemmell en Robin Hobb zijn in het Nederlands te verkrijgen en lezen vrij gemakkelijk weg.

R.A. Salvatore schrijft enkel in het engels maar zijn zeker aan te raden boeken.

I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
pi_12556172
quote:
Vriend!

Aan fantasy lees ik eigenlijk alleen boeken van Feist, gehele collectie ... meer als 1 keer inmiddels

En Bridget Wood. Erg goede, maar trage schrijfster. Verhalen gaan over de oude legendes in Ierland. Prachtig, maar zoals ik al zei, je moet geduld hebben.

Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_12556219
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 16:59 schreef nyphai het volgende:
is natuurlijk de grondlegger maar vandaaruit is fantasy toch echt wel verder ontwikkeld
Overigens, er is geen grotere fan dan ikke
FOEI!

Tolkien is niet de grondlegger. Tolkien is diegene die fantasy populair maakte. Hij was niet de eerste fantasy schrijver. Kan je zo snel niet de naam geven wie het nu wel was, geef me een paar dagen. Zal ik het even navragen

Tolkien was niet eens origineel, hij verzon er alleen heel veel bij. Zoals de talen.
Maar Lotr is gewoon een grote samenvoeging van oude legendes en sagen. Maar dat wist je natuurlijk al

pi_12557472
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:14 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

FOEI!

Tolkien is niet de grondlegger. Tolkien is diegene die fantasy populair maakte. Hij was niet de eerste fantasy schrijver. Kan je zo snel niet de naam geven wie het nu wel was, geef me een paar dagen. Zal ik het even navragen

Tolkien was niet eens origineel, hij verzon er alleen heel veel bij. Zoals de talen.
Maar Lotr is gewoon een grote samenvoeging van oude legendes en sagen. Maar dat wist je natuurlijk al

Let me rephrase.... Hij was de eerste die met het fantasy genre doorbrak bij het grote publiek.
Beter?
Maar zover ik weet is hij de grondlegger, maar een mens kan zich natuurlijk altijd vergissen en een mens kan ook niet alles weten
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 19:13:11 #29
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12557517
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:11 schreef nyphai het volgende:

[..]

Let me rephrase.... Hij was de eerste die met het fantasy genre doorbrak bij het grote publiek.
Beter?
Maar zover ik weet is hij de grondlegger, maar een mens kan zich natuurlijk altijd vergissen en een mens kan ook niet alles weten

waarmee we bij de vraag komen wat de definitie van fantasy is
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_12557656
sooow kon het niet laten natuurlijk en ff e.e.a. opgezocht
quote:
Tolkiens creaties zijn welhaast tot cliché's van de fantasy geworden. Zo verwonderlijk is dat niet, want het begrip bestond vóór het succes van The Lord of the Rings helemaal niet. Voor de uitgeverijen die winst roken en `fantasy' gingen uitgeven was de afbakening aanvankelijk duidelijk: fantasy was alles dat op Tolkien leek. Niet bepaald een basis voor literaire of inhoudelijke vernieuwingen, maar inmiddels zijn we een jaar of dertig verder en zit er meer leven in de fantasy dan aanvankelijk het geval leek.
Overigens bestond er natuurlijk al veel eerder zoiets als `fantasy', al had het beestje toen nog geen naam. Tolkien had het ook niet van een vreemde.

De man die algemeen beschouwd wordt als de grondlegger van de fantasy was William Morris (1834-1896), beter bekend als voorman van de arts & crafts-beweging. Morris' intense belangstelling voor het ambachtelijk handwerk van de Middeleeuwen kwam in al zijn ondernemingen tot uiting. Hij ontwierp behang, glas-in-lood, borduurwerk en meubels en was ook nog eens politiek actief. Aan het eind van zijn leven richtte hij de Kelmscott Press op, een eigen uitgeverij, waar hij handgemaakte boeken drukte, in een lettertype naar eigen ontwerp. Natuurlijk schreef hij ook zijn eigen boeken en vond, als het ware tussen de bedrijven door, de fantasy-roman uit.
Morris' boeken spelen zich af in verzonnen werelden van een duidelijk Middeleeuwse garnituur, tot en met het quasi-archaïsche taalgebruik toe. De hoofse wijze waarop de personages met elkaar converseren, met veel Thou's, Yea's en Nay's, klinkt tot op de dag van vandaag door in de fantasy-literatuur. Morris' bekendste boek is The Well at the World's End. Zoals de titel al verraadt gaat het hier om een queeste. Aan zijn laatste boek The Sundering Flood, voegde hij zelfs een landkaart toe, een praktijk die sedertdien gemeengoed is onder fantasy-auteurs die enigermate serieus genomen willen worden.

Tolkien heeft schijnbaar de basis gelegd voor het hedendaagse fantasy en door hem heeft het een naam gekregen. Dus hadden we beiden gelijk Assie
pi_12557689
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:13 schreef Abbadon het volgende:

[..]

waarmee we bij de vraag komen wat de definitie van fantasy is

quote:
Was Homerus een fantasy-schrijver avant la lettre? Nee hoor, Odysseus beleefde zijn avonturen, hoe fantastisch ook, in het Middellandse Zee-gebied, en dat bestaat echt. Het Wonderland waarin Alice verdoold raakt is een onsamenhangende boel, dus ook Lewis Carroll komt niet voor de eer in aanmerking. In het werk van Bordewijk en Belcampo draait de verbeelding op volle toeren, maar je vindt hun werk niet op de omvangrijke fantasy-afdelingen die sommige boekwinkels erop na houden, evenmin als Gullivers Travels van Jonathan Swift, met zijn verzonnen eilandrijken vol wonderlijke wezens toch een aardige kandidaat voor de titel.
`Kenmerkend voor fantasy,' zegt Jurgen Snoeren, `is dat de schrijver een eigen wereld bouwt, met een coherente taal, culturen en volkeren, naar voorbeeld van onze eigen wereld.'
Snoeren is fantasy-redacteur bij uitgeverij De Boekerij (voorheen Meulenhoff), dus hij kan het weten: `De ingrediënten van de fantasy zaten al in de literatuur, in de sprookjes, mythen en sagen, maar ook in het magisch realisme bijvoorbeeld.'
Allemaal verzinsels, zeggen sommigen, maar dat soort nuchterlingen is kennelijk ongevoelig voor de macht van het geschreven woord, die het voorstellingsvermogen van de lezer aanwakkert en hem daardoor kan meevoeren naar een onbestaanbare, maar daarom niet minder reële wereld.
pi_12558364
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 18:12 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Vriend!

Aan fantasy lees ik eigenlijk alleen boeken van Feist, gehele collectie ... meer als 1 keer inmiddels

En Bridget Wood. Erg goede, maar trage schrijfster. Verhalen gaan over de oude legendes in Ierland. Prachtig, maar zoals ik al zei, je moet geduld hebben.

ik heb de laatste tijd helemaal geen tijd meer om te lezen en wood en heb ik maar voor een deel gelezen.
nu ben nog steeds bezig met
heugenis smart en het sterrenzwaard de steen de afscheids bezig van Tad Willams

opzich wel een goed boek alleen spelen er iets te veel verhalenlijnen door elkaar waardoor je soms in de war raakt

heb ik net uitgelezen ga verder metde groene engeltoeren deel 1 de belegering derde boek van heugenis, smart en het sterrenzwaard

[Dit bericht is gewijzigd door Jan-jaap op 19-08-2003 20:59]

dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:42:09 #33
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_12563365
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:41 schreef Jan-jaap het volgende:

[..]

ik heb de laatste tijd helemaal geen tijd meer om te lezen en wood en heb ik maar voor een deel gelezen.
nu ben nog steeds bezig met
heugenis smart en het sterrenzwaard de steen de afscheids bezig van Tad Willams

opzich wel een goed boek alleen spelen er iets te veel verhalenlijnen door elkaar waardoor je soms in de war raakt

heb ik net uitgelezen ga verder metde groene engeltoeren deel 1 de belegering derde boek van heugenis, smart en het sterrenzwaard

Hier sluit ik me bijna letterlijk bij aan. Nu bezig met deel twee.
Het eerste boek - de drakentroon - heb ik me echt doorheen moeten worstelen, maar deel twee leest veel lekkerder weg. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat deel twee door een ander is vertaald dan deel één. In deel één liepen de zinnen zo verschrikkelijk stroef dat ik er bijna in vast liep. Ik ben nu eenmaal zo'n lezer die echt alle woorden van een zin leest. (dit in tegenstelling tot bijv. mijn liefje - mijn dromertje, die naar mijn idee het eerste en het laatste woord op een bladzijde leest en vervolgens zelf verzint wat voor verhaal ertussen stond! )
The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
pi_12563778
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:42 schreef Phoenixx het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bijna letterlijk bij aan. Nu bezig met deel twee.
Het eerste boek - de drakentroon - heb ik me echt doorheen moeten worstelen, maar deel twee leest veel lekkerder weg. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat deel twee door een ander is vertaald dan deel één. In deel één liepen de zinnen zo verschrikkelijk stroef dat ik er bijna in vast liep. Ik ben nu eenmaal zo'n lezer die echt alle woorden van een zin leest. (dit in tegenstelling tot bijv. mijn liefje - mijn dromertje, die naar mijn idee het eerste en het laatste woord op een bladzijde leest en vervolgens zelf verzint wat voor verhaal ertussen stond! )

ik vond deel 1 ook wel een goed boek hoor niets mis mee om te lezen.
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 23:01:21 #35
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12563989
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:42 schreef Phoenixx het volgende:
(dit in tegenstelling tot bijv. mijn liefje - mijn dromertje, die naar mijn idee het eerste en het laatste woord op een bladzijde leest en vervolgens zelf verzint wat voor verhaal ertussen stond! )
herkenbaar....ik lees altijd heel snel, en vaak blijkt achteraf dat hele stukken mij totaal niet bijgebleven zijn...voordeel is wel dat ik een boek zo makkelijk meerdere keren kan lezen zonder dat het me verveeld..ik ontdek elke keer weer nieuwe dingen
  woensdag 20 augustus 2003 @ 11:39:12 #36
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12572971
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:19 schreef nyphai het volgende:

[..]

Homerus gedeelte
[..]

in feite zijn al de oude vertellingen en sagen waarin mythische niet bestaande wezens in voorkomen in mijn ogen fantasy. Want als ik jouw denkwijze zou gebruiken, hoe plaats ik dan bv. D&D als ik bv tegen de spelers zeg: jullie stappen door de portaal heen en komen bij een dorp ergens midden op het plein staat een grote kaart achter glas, erboven staat een magisch lang voorwerp dat licht geeft. op de kaart staat welkom in lelystad.

Dan zijn we toch nog steeds aan het D&D-en ook al spelen we in de real world.?

Zoals ik zeg het is mijn mening maar oude verhalen en vertellingen zijn in mijn ogen ook fantasy. Tolkien is gewoon een klasbak in zijn soort van schrijvers. Zijn manier van schrijven zorgt dat je helemaal in het verhaal opgaat en juist dat is dus wat hem zo goed maakt.

* Bar_the_Grey heeft gesproken

pi_12573084
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:39 schreef Bar_the_Grey het volgende:

[..]

in feite zijn al de oude vertellingen en sagen waarin mythische niet bestaande wezens in voorkomen in mijn ogen fantasy. Want als ik jouw denkwijze zou gebruiken, hoe plaats ik dan bv. D&D als ik bv tegen de spelers zeg: jullie stappen door de portaal heen en komen bij een dorp ergens midden op het plein staat een grote kaart achter glas, erboven staat een magisch lang voorwerp dat licht geeft. op de kaart staat welkom in lelystad.

Dan zijn we toch nog steeds aan het D&D-en ook al spelen we in de real world.?

Zoals ik zeg het is mijn mening maar oude verhalen en vertellingen zijn in mijn ogen ook fantasy. Tolkien is gewoon een klasbak in zijn soort van schrijvers. Zijn manier van schrijven zorgt dat je helemaal in het verhaal opgaat en juist dat is dus wat hem zo goed maakt.

* Bar_the_Grey heeft gesproken

Dat is niet mijn denkwijze, dat is de denkwijze van de geleerde heren Literatuur enzo.
Mijn definitie van fantasy is alles wat logischerwijs niet zou kunnen of bestaat in de huidige wereld zoals wij die kennen.
Anderzijds, wie zegt dat het niet kan, maar dat is een hele andere discussie
  woensdag 20 augustus 2003 @ 11:49:09 #38
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12573221
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:43 schreef nyphai het volgende:

[..]

Dat is niet mijn denkwijze, dat is de denkwijze van de geleerde heren Literatuur enzo.
Mijn definitie van fantasy is alles wat logischerwijs niet zou kunnen of bestaat in de huidige wereld zoals wij die kennen.
Anderzijds, wie zegt dat het niet kan, maar dat is een hele andere discussie

ohw? aha zo oke! Nou ik hou me niet aan wat zogenaamde geleerde literatuur freaks vinden. Het is hetzelfde als smaak. Iedereen heeft zo zijn eigen mening. Maar het element fantasie(lees wegdromen/niet werkelijkheid) komt dus echt wel in oude sagen en vertellingen voor. Het is niet voor niets dat de hedendaagse schrijvers(en schrijfsters) uit oude legenden hun inspiratie halen. Niet dat ik me wil vergelijken, maar als DM doe ik precies hetzelfde. Ik haal zelfs uit verschillende fantasie werelden elementen en creer zodoende mijn eigen fantasie eiland waar mijn spelersgroep zijn avonturen beleeft. Het uitwerken gaat best ver. Zo zijn er politieke intriges, haat en vervolging van magiers(en in de zuidelijke provincie van elven), verschillende godsdiensten, heef thet eiland een geschiedenis(zie tavern), etc....
Maar het is leuk om te doen ook al spendeer je veel tijd met het uitwerken ervan.
  woensdag 20 augustus 2003 @ 11:55:58 #39
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12573397
DINGDONG
Mededeling voor de samenzweerders van 30 augustus.
Ik heb nog niet alle characters ontvangen. Graag een update van je character per mail.(degene die geen character hebben of niet weten hoe een character op te hogen, laat dit even weten.

+

Heb je altijd een gaaf magisch voorwerp willen hebben? Stuur in de mail een beschrijving van het voorwerp en wat het doet en wie weet worden dromen werkelijkheid(als het een officieel magisch voorwerp is graag boek en bladzijde vermelden)

Einde van deze mededeling.

Gaat heen en vermenigvuldig U, hum ik bedoel gaat heen in vrede, ja dat wilde ik zeggen.

DING DONG

woensdag 20 augustus 2003 @ 14:00:27 #40
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12576195
elven, draken etc. komen al eeuwen en eeuwen voor in de literatuur... (wat dacht men bijvoorbeeld van Beowulf? of eventueel het aloude cliche Koning Arthur?)

ja, mijn jaartje Engels aan de universiteit heeft mij enkele grote desillusies bezorgt... maar er ook weer genoeg voor teruggegeven gelukkig

erm... ik ben nog info aan het zoeken over 30 augustus... pffff, topics doorlezen is echt niks voor mij

"the dreams in which I'm dying, are the best I've ever had"
  woensdag 20 augustus 2003 @ 14:16:57 #41
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12576473
Als we het dan toch over echt oude boeken hebben: het Gilgamesj-epos. In dit oudste bekende verhaal, zitten ook monsters en onsterfelijken enzo...

bijna elk oud verhaal zit er vol mee, maar om het nou fantasy te noemen..

woensdag 20 augustus 2003 @ 14:25:32 #42
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12576672
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:16 schreef Abbadon het volgende:
Als we het dan toch over echt oude boeken hebben: het Gilgamesj-epos. In dit oudste bekende verhaal, zitten ook monsters en onsterfelijken enzo...

bijna elk oud verhaal zit er vol mee, maar om het nou fantasy te noemen..

het is wel hoe Tolkien er aan is gekomen...
hij vond dat Engeland een eigen mythologie nodig had (koning Arthur is van oorsprong een Frans verzinsel) en heeft geput uit Noorse mythen en middeleeuwse verhalen...
Aangezien hij prof. in de Engelse taal was, kreeg hij nogal te maken met, onder andere, de middeleeuwse literatuur... "midden aarde" is een middeleeuws concept.
pi_12577173
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:55 schreef Bar_the_Grey het volgende:
DINGDONG
Mededeling voor de samenzweerders van 30 augustus.

-knip -

DING DONG

Werik doet de mijne

* nyphai snapt er geen bal van

Maar voorwerpen... Hmm....

* nyphai 's oogjes glimmen en er verschijnen $$ in

woensdag 20 augustus 2003 @ 14:55:11 #44
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12577373
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 14:25 schreef ellufie het volgende:
het is wel hoe Tolkien er aan is gekomen...
hij vond dat Engeland een eigen mythologie nodig had (koning Arthur is van oorsprong een Frans verzinsel) en heeft geput uit Noorse mythen en middeleeuwse verhalen...
Aangezien hij prof. in de Engelse taal was, kreeg hij nogal te maken met, onder andere, de middeleeuwse literatuur... "midden aarde" is een middeleeuws concept.
Ik weet het....op z'n minst ironisch dat het bekendste engelse verhaal door een fransman verzonnen is

in die zin is Tolkien vergelijkbaar met Vergilius, die de romeinen door middel van de Aeneas een eigen verhaal ga, en daarbij flink bij de oude grieken leende...

Tolkien is wat mij betreft toch wel de grondlegger van (moderne) fantasy...de elementen die hij gebruikt waren al aanwezig, maar hij is toch de eerste die al die ingredienten samenvoegt op een aansprekende manier..

woensdag 20 augustus 2003 @ 14:59:25 #45
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12577494
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 11:55 schreef Bar_the_Grey het volgende:
DINGDONG
Heb je altijd een gaaf magisch voorwerp willen hebben? Stuur in de mail een beschrijving van het voorwerp en wat het doet en wie weet worden dromen werkelijkheid(als het een officieel magisch voorwerp is graag boek en bladzijde vermelden)
DING DONG
m'n charactersheet heb je als het goed is al, en over een leuk magisch voorwerp zal ik even na gaan denken...ik zal me inhouden, want we zijn per slot maar lvl 4
  woensdag 20 augustus 2003 @ 15:05:00 #46
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12577627
Katyra is al stoer genoeg, die heeft daar geen magisch wapen voor nodig...
Magie is ook zeer onbetrouwbaar!

btw. mijn charactersheet wil niet door de mail verzonden worden
*schopt mail*

pi_12577841
ellufie charactersheet renamen naar tekst.txt en dan sturen of copy pasta in je maildocument.

Ohw ik heb gehoord dat mijn draak niet mee mag stom hoor

woensdag 20 augustus 2003 @ 15:16:06 #48
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12577932
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 15:12 schreef Lord_Dreamer het volgende:
ellufie charactersheet renamen naar tekst.txt en dan sturen of copy pasta in je maildocument.

Ohw ik heb gehoord dat mijn draak niet mee mag stom hoor

ik had hem niet met de cd-rom gemaakt, want die heb ik nooit bij mijn boek gekregen
heb dus een copietje uit het boek handmatig ingevuld... en dat weer ingescant...
wilde het wel via msn verzenden, maar Bar reageert niet...
pi_12578182
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 15:16 schreef ellufie het volgende:

[..]

ik had hem niet met de cd-rom gemaakt, want die heb ik nooit bij mijn boek gekregen
heb dus een copietje uit het boek handmatig ingevuld... en dat weer ingescant...
wilde het wel via msn verzenden, maar Bar reageert niet...

dan gewoon mailen meis de ouderwetse mail en niet verzenden via msn
pi_12579155
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 15:28 schreef Lord_Dreamer het volgende:

[..]

dan gewoon mailen meis de ouderwetse mail en niet verzenden via msn

Postduif!
  woensdag 20 augustus 2003 @ 16:58:14 #51
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12580641
ja, mailen ging dus niet he? maar het is nu wel via msn gelukt

maar ik mag mijn lieve Septimus niet meenemen
*moet inleiding nog even lezen*

woensdag 20 augustus 2003 @ 17:00:59 #52
54915 DM
Dungeon Master, nu op UVT
pi_12580722
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 16:58 schreef ellufie het volgende:
ja, mailen ging dus niet he? maar het is nu wel via msn gelukt

maar ik mag mijn lieve Septimus niet meenemen
*moet inleiding nog even lezen*

mag wel maar dan is hij voedsel voor de orcs
Behold the Dungeon Master has arrived. I will guide you through you're most difficult questions.[br]Voormalig dungeon master van het Fok!eiland
  woensdag 20 augustus 2003 @ 17:02:45 #53
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12580772
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 17:00 schreef DM het volgende:

[..]

mag wel maar dan is hij voedsel voor de orcs

het is een eigenzinnig warhorse hoor... die orcs maken geen schijn van kans!!
  woensdag 20 augustus 2003 @ 17:04:55 #54
54915 DM
pi_12580828
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 17:02 schreef ellufie het volgende:

[..]

het is een eigenzinnig warhorse hoor... die orcs maken geen schijn van kans!!

je hebt gelijk, waarschijnlijk gaan ze samen sneeuwpoppen maken, terwijl jullie belegerd worden
Behold the Dungeon Master has arrived. I will guide you through you're most difficult questions.[br]Voormalig dungeon master van het Fok!eiland
  woensdag 20 augustus 2003 @ 17:07:58 #55
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12580921
ik hak ze wel in elkaar die smerige beesten!!
pi_12581226
Gaat er nog iemand in Smalltown posten of hoe zit dat?
pi_12581703
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 17:20 schreef nyphai het volgende:
Gaat er nog iemand in Smalltown posten of hoe zit dat?
Vanavond in ieder geval niet, misschien morgen. Maar ik beloof niets

Vanavond even karakter in elkaar zetten voor de meeting

woensdag 20 augustus 2003 @ 21:13:18 #58
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12586850
Morgen beloof ik een postje in Teranoq maar vandaag gaat het echt niet
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:47:14 #59
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12629747
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 21:13 schreef Sitethief het volgende:
Morgen beloof ik een postje in Teranoq maar vandaag gaat het echt niet
T'wordt niks tot er met zondag
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 13:47:58 #60
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12629767
smalltown is wel erg rustig niet?
pi_12630250
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:47 schreef Bar_the_Grey het volgende:
einde zomer depressie
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:11:37 #62
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12630411
Ik was trouwens vanmiddag in De Hobbit hier in Zwolle, wist niet dat we er een in Zwolle hadden
Ze hadden wel mooie Fantasy posters (o.a. veel van LOTR de film) voor 7,50 per poster. er hingen ook nog drie mooie echte, niet scherpe zwaarden. Interessant was dat ze een uitgebreide collectie Tolkien boeken hadden... allemaal nieuw en in het Engels...iets om te onthouden
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 14:24:00 #63
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12630830
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:11 schreef Sitethief het volgende:
Ik was trouwens vanmiddag in De Hobbit hier in Zwolle, wist niet dat we er een in Zwolle hadden
Ze hadden wel mooie Fantasy posters (o.a. veel van LOTR de film) voor 7,50 per poster. er hingen ook nog drie mooie echte, niet scherpe zwaarden. Interessant was dat ze een uitgebreide collectie Tolkien boeken hadden... allemaal nieuw en in het Engels...iets om te onthouden
die winkel is er al 2 jaar... was er toennie net open ging
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 15:20:07 #64
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12632421
*mededeling*

mijn pc is gisteren ontploft (naja, de stroomtoevoer, en die heeft mijn prcesoor en nog zo wat in zijn val meegesleept)....dus voor nu ben ik even niet in staat te internettten (dit bericht komt vanuit de lokale bieb), en dus ook niet in staat om te posten in de diverse verhalen (hier of elders)

ik hoop snel weer online te zijn, (lees: vanavond) maar heb zo'n vermoeden dat het niet gaat lukken....

eenieder alvast een prettig weekend gewenst....

*einde mededeling*

ps. Ellufie: Elic is van mij, dus ook daar geld hetzelfde voor

pi_12632676
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:47 schreef Bar_the_Grey het volgende:
! Ik heb het laatst gepost en wacht dus op mijn medeposters
pi_12632687
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 15:20 schreef Abbadon het volgende:
*mededeling*

mijn pc is gisteren ontploft (naja, de stroomtoevoer, en die heeft mijn prcesoor en nog zo wat in zijn val meegesleept)....dus voor nu ben ik even niet in staat te internettten (dit bericht komt vanuit de lokale bieb), en dus ook niet in staat om te posten in de diverse verhalen (hier of elders)

ik hoop snel weer online te zijn, (lees: vanavond) maar heb zo'n vermoeden dat het niet gaat lukken....

eenieder alvast een prettig weekend gewenst....

*einde mededeling*

ps. Ellufie: Elic is van mij, dus ook daar geld hetzelfde voor

Dat zuigt hard....
pi_12633265
sterkte met je PC en succes Abaddon
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:50:17 #68
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_12635010
He Gatver, sterkte ermee he Abby. K hoop dattie snel weer inmekaar zit
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 16:58:28 #69
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12635229
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:11 schreef Sitethief het volgende:
De Hobbit hebben ze bij mijn ouders achter ook, alleen is dat de naam van een kleuterschool
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 17:26:41 #70
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12635928
sterkte!!

Anesya mist Elric al!!

(en ik had al een vermoeden dat het een cloon van iemand was, wist alleen nog niet van wie )

pi_12677357
Zow, mijn tovenaartje is klaar. Tarran, chaotic evil wizard...

Nu nog even Sylph, Phoenixx, LD en Amethist upgraden.

pi_12677653
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 15:09 schreef Werik het volgende:

Nu nog even Sylph, Phoenixx, LD en Amethist upgraden.

goedzo
  zondag 24 augustus 2003 @ 15:23:57 #73
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12677707
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 15:09 schreef Werik het volgende:

Nu nog even delirium, Phoenixx, LD en Amethist upgraden.

pi_12677741
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 15:23 schreef nyphai het volgende:

[..]

pi_12677837
Oke, aangezien er nog niet veel is afgesproken.

Hoe laat wordt er afgesproken? Hoe doen we het met eten?

Bar kan het beste inschatten hoelang we bezig zijn met spelen denk ik.

zondag 24 augustus 2003 @ 16:03:41 #76
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12678779
uhm weer om 1 uur maar doen? en wat eten betreft tja... ff kijken van de week wat het KNMI ervan vindt en anders gaan we gewoon heel gezellig pizza bestellen
  zondag 24 augustus 2003 @ 16:10:43 #77
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12679001
hrm, er komt een evil typetje in onze groep?
heb ik nog niet eerder meegemaakt, lijkt me leuk! (erg handig dat ik neutral ben, alhoewel ruzie maken ook wel leuk is eigenlijk)
pi_12679193
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:10 schreef ellufie het volgende:
hrm, er komt een evil typetje in onze groep?
heb ik nog niet eerder meegemaakt, lijkt me leuk! (erg handig dat ik neutral ben, alhoewel ruzie maken ook wel leuk is eigenlijk)
Evil hoeft niet te betekenen dat er binnen een groep ruzie ontstaat. (Kan natuurlijk wel, we zien wel) Chaotic evil en good kunnen het over veel dingen best eens zijn.

En dan is het neutrale karakter natuurlijk wel de vredesstichter als er ruzie mocht ontstaan.

pi_12679200
tijd maakt me niet zo veel uit

Ik heb er wel zin in

pi_12679653
Aangezien ik geen zin heb/had om naar iedereen apart zijn karakter te sturen en volgens mij iedereen E-tools heeft hierbij de level 4 karakters

www.fantasycave.nl/DnD30augustus2003/Tarran.chr
www.fantasycave.nl/DnD30augustus2003/Cacophoenixx.chr
www.fantasycave.nl/DnD30augustus2003/Lord_Dreamer.chr
www.fantasycave.nl/DnD30augustus2003/Delirium.chr
www.fantasycave.nl/DnD30augustus2003/Myrddyn.chr

Bar, dit zijn de items en geld en gevechten die de laatste keer hebben plaatsgevonden. Aangezien we een dief hebben die bij het minste glimmertje al dollar tekentjes in haar ogen krijgt, zal die waarschijnlijk het meeste bij zich hebben. Anders moeten we vandeweek nog even inventariseren als je dit er nog bij wilt in de bepakking van de karakters. Wil ik dan best bij helpen, ik heb het voor nu even buiten beschouwing gelaten. (Verslag is half engels, half Nederlands. Maar ik heb geen tijd gehad om het verder te vertalen)

http://www.fantasycave.nl/DnD30augustus2003/Verslag%20D&D%20middag.doc

pi_12680521
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:03 schreef nyphai het volgende:
uhm weer om 1 uur maar doen? en wat eten betreft tja... ff kijken van de week wat het KNMI ervan vindt en anders gaan we gewoon heel gezellig pizza bestellen
Tijd is ok. Pizza ook wel.

Moeten wel alleen nog even op Bar wachten hoelang hij denkt dat we bezig zijn.

zondag 24 augustus 2003 @ 18:37:56 #82
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12682743
13uur aanvang is okee.
eten maakt me niet zoveel uit, maar ik moet wel op de centjes passen. Maar ik kan het wederom niet te laat maken. ik heb voldoende speelmateriaal. zo rond 18u - 19u eindigen is mooi toch? lijkt mij dan. ow ja tarran chaotic evil is eigenlijk een not done bij mij als dm. omdat dit het groepsgevoel en samenwerken weerhoudt. Als je perse wil, okee dan voor deze keer. Maar als je aan het rollenspel houdt van een Chaotic evil dude dan wordt het heel moeilijk. Maar gezien het blah blah inleidend verhaal kan het wel, aangezien je de andere groepsleden niet kent.
  zondag 24 augustus 2003 @ 18:40:07 #83
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12682788
ik heb geen e-tools
  zondag 24 augustus 2003 @ 18:42:09 #84
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12682832
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:40 schreef nyphai het volgende:
ik heb geen e-tools
maar ik wel, nyphai's character dalt een level
  zondag 24 augustus 2003 @ 18:46:36 #85
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12682927
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:42 schreef Bar_the_Grey het volgende:

[..]

maar ik wel, nyphai's character dalt een level

ben ik even blij dat ik gewoon mijn eigen spullen heb
pi_12683278
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:37 schreef Bar_the_Grey het volgende:
13uur aanvang is okee.
13 uur en pizza is oke Bar -> maak je geen zorgen over eten
  zondag 24 augustus 2003 @ 19:49:02 #87
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12684407
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 19:00 schreef Lord_Dreamer het volgende:

[..]

13 uur en pizza is oke Bar -> maak je geen zorgen over eten

Yah maar als't mooi weer wordt gaan we BBQ'en
  zondag 24 augustus 2003 @ 19:51:47 #88
51124 Amethist
pi_12684472
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 19:49 schreef nyphai het volgende:

[..]

Is ook gezellig
pi_12685260
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 19:49 schreef nyphai het volgende:

[..]

Ja, nou ook dan hoef hij zich geen zorgen te maken .. thats whats friendship is all about, not to worry about the little things
  zondag 24 augustus 2003 @ 21:07:35 #90
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12686307
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 20:24 schreef Lord_Dreamer het volgende:

[..]

Ja, nou ook dan hoef hij zich geen zorgen te maken .. thats whats friendship is all about, not to worry about the little things

Agreed
pi_12686330
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 21:07 schreef nyphai het volgende:

[..]

Agreed

dat bedoel ik
pi_12688808
Na overleg met de DM is de allignment van Tarran Neutraal geworden(Althans dat wordt ie, moet hem nog verbeteren)
  zondag 24 augustus 2003 @ 22:39:40 #93
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12688887
zie je wel... het kwaad wordt vanzelf overwonnen
nu de goeden nog neutral worden en de wereld is een perfect place to be
pi_12694812
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 18:40 schreef nyphai het volgende:
ik heb geen e-tools
Weinig veranderd voor jou. Enkel je search en hide skills enzo wat aangepast.
pi_12694965
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 08:37 schreef Werik het volgende:

[..]

Weinig veranderd voor jou. Enkel je search en hide skills enzo wat aangepast.

zal vanavond ff de e-tools installeren en even de karakters bekijken
  maandag 25 augustus 2003 @ 10:41:07 #96
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12696265
verzoekje: wil er iemand een nieuwe post zetten in smalltown?
pi_12696654
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 10:41 schreef Bar_the_Grey het volgende:
verzoekje: wil er iemand een nieuwe post zetten in smalltown?
Ik heb het laatst gepost en wacht nog immer op mijn mede avonturiers
  maandag 25 augustus 2003 @ 20:20:06 #98
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12710684
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 11:03 schreef nyphai het volgende:

[..]

Ik heb het laatst gepost en wacht nog immer op mijn mede avonturiers

en ik wacht ook, want ik heb nog iets achterwege voor de volgende post
  maandag 25 augustus 2003 @ 21:37:30 #99
46125 Puc_de_Zwarte
"Magie & Wijsheid&
pi_12713182
Het was wellicht niet de post waar jullie op zaten te wachten, maar ik heb "Smalltown" even uit de duistere diepten opgevist voor jullie...
"Hij ging me voor en is nu gehaald door z'n god"
pi_12713265
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 21:37 schreef Puc_de_Zwarte het volgende:
Het was wellicht niet de post waar jullie op zaten te wachten, maar ik heb "Smalltown" even uit de duistere diepten opgevist voor jullie...
en ik heb meteen een bult inspiratie opgedaan morgen een post van mij
  woensdag 27 augustus 2003 @ 10:30:22 #101
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12750781
Opmerking van huishoudelijke aard, ik ben ook weer aan het broeden op een post, maar vooralsnog hou ik me bezig met de voorbereiding van de speelmiddag van de 30e en ik heb goed nieuws de voorbereiding is bijna gedaan
Er is alleen een maar....

Gisteren werd ik gebeld dat een afspraak voor een scoutingbijeenkomst van vrijdagavond verplaatst is naar zaterdagmorgen(was de enige nog beschikbare optie) ik heb reeds gezegd dat ik om 1uur in lelystad moet zijn, dus ik vertrek daar niet later dan 12uur. Maar dan weten jullie dit vast, mocht ik ietsie pietsie later arriveren.
pi_12751169
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 10:30 schreef Bar_the_Grey het volgende:
Gisteren werd ik gebeld dat een afspraak voor een scoutingbijeenkomst van vrijdagavond verplaatst is naar zaterdagmorgen(was de enige nog beschikbare optie) ik heb reeds gezegd dat ik om 1uur in lelystad moet zijn, dus ik vertrek daar niet later dan 12uur. Maar dan weten jullie dit vast, mocht ik ietsie pietsie later arriveren.
Minder maar dat gaat goed komen..
  woensdag 27 augustus 2003 @ 13:09:43 #103
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12754451
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 16:34 schreef Werik het volgende:

Bar, dit zijn de items en geld en gevechten die de laatste keer hebben plaatsgevonden. Aangezien we een dief hebben die bij het minste glimmertje al dollar tekentjes in haar ogen krijgt, zal die waarschijnlijk het meeste bij zich hebben. Anders moeten we vandeweek nog even inventariseren als je dit er nog bij wilt in de bepakking van de karakters. Wil ik dan best bij helpen, ik heb het voor nu even buiten beschouwing gelaten.

Als we maar niks gaan verdelen... Van mij van mij van mij!
  woensdag 27 augustus 2003 @ 16:43:28 #104
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12760265
LD hoort het dat ik zo door de directory van jou website mag bladeren ?
pi_12760318
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 16:43 schreef Sitethief het volgende:
LD hoort het dat ik zo door de directory van jou website mag bladeren ?
Er zijn idd directories waar je in mag bladeren, daar zit nog geen index.htm in
  woensdag 27 augustus 2003 @ 17:12:05 #106
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12761179
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 16:45 schreef Lord_Dreamer het volgende:

[..]

Er zijn idd directories waar je in mag bladeren, daar zit nog geen index.htm in

Zit er een copyrigth op die waarschuwing? ik vind hem zeer lollig
pi_12762053
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:12 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Zit er een copyrigth op die waarschuwing? ik vind hem zeer lollig

Van mij mag je hem gebruiken hoor.. maar doe me een lol save hem op je eigen server
pi_12762112
ZIt er een incasso bureau op dit eiland

Ik heb 1 klant gehad in m'n tattooshop en die heeft nog steeds niet betaald

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12762191
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:47 schreef pro_jeex het volgende:

Dit is dus het Fantasy Tavern de plaats waar fantasy mensen tot op heden ouwe hoeren over ehmmm ja fantasy maar er is een gerechts gebouw en een politiebureau waar je aangifte kan doen ..

's eilands eerste politiebureau!

woensdag 27 augustus 2003 @ 17:52:50 #110
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_12762236
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:47 schreef pro_jeex het volgende:

Hi pro_jeex!!!

Voor dat soort vragen kan je beter naar Prettig Gesprek gaan dan naar de Fantasy Tavern hoor! Wij Fantasy-malloten denken nog dat je alles met een magische spreuk kan oplossen en zo!

Maar omdat je hier nieuw bent toch even een serieus antwoord: volgens mij niet... Maar je kan altijd aangifte doen op het Politiebureau!!

pi_12762350
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:52 schreef Phoenixx het volgende:

[..]

Hi pro_jeex!!!

Voor dat soort vragen kan je beter naar Prettig Gesprek gaan dan naar de Fantasy Tavern hoor! Wij Fantasy-malloten denken nog dat je alles met een magische spreuk kan oplossen en zo!

Maar omdat je hier nieuw bent toch even een serieus antwoord: volgens mij niet... Maar je kan altijd aangifte doen op het Politiebureau!!

Dank je

Nou ik kom hier nog wel een keer langs want i love fantasy RPG

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12763063
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 17:58 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dank je

Nou ik kom hier nog wel een keer langs want i love fantasy RPG

donderdag 28 augustus 2003 @ 12:19:06 #113
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12779600
ik hoop niet dat ik het overdone heb in smalltown. de demoonpostjes worden steeds duidelijker en groter. Jammer dat de Questor niet zo aanbeden wordt als die duivelse Tarcisius.

Maar daar kan verandering in komen, bekeerd U allen tot het questor geloof. Bel nu voor lidmaatschap 0900-Questor(1 euro per minuut)

donderdag 28 augustus 2003 @ 12:25:16 #114
54943 Zarr
Akeï Warrior
pi_12779737
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:19 schreef Bar_the_Grey het volgende:
ik hoop niet dat ik het overdone heb in smalltown. de demoonpostjes worden steeds duidelijker en groter. Jammer dat de Questor niet zo aanbeden wordt als die duivelse Tarcisius.

Maar daar kan verandering in komen, bekeerd U allen tot het questor geloof. Bel nu voor lidmaatschap 0900-Questor(1 euro per minuut)

en mij alsmaar verkleind in dat potje houden, nou jij staat bovenaan mijn lijstje om aan mijn zwaard te rijgen. Wacht maar ik krijg je nog wel.

Als questor rijg ik slechts je baard aan mijn zwaard als je vervelend doet. Want ik had begrepen dat LD je kleren al onder handen nam

For Blood and Honour, witness your last battle.
pi_12780070
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:19 schreef Bar_the_Grey het volgende:

pi_12780332
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:25 schreef Zarr het volgende:

[..]

en mij alsmaar verkleind in dat potje houden, nou jij staat bovenaan mijn lijstje om aan mijn zwaard te rijgen. Wacht maar ik krijg je nog wel.

Als questor rijg ik slechts je baard aan mijn zwaard als je vervelend doet. Want ik had begrepen dat LD je kleren al onder handen nam

Ja zo gauw als ik die ketenen van me af heb gegooid , pak ik m'n slagzwaard en ga die Questor manieren bijbrengen ...
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 15:21:59 #117
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12784027
weer een berichtje vanuit de bieb aangezien mijn computer wel weer functioneerd maar mijn modem nog niet....als het goed is is de nieuwe in de post onderweg, maar dat zal dus wel morgen worden....(hopelijk)

Werik: als we zaterdag om 1 uur beginnen, lijkt het me handig als ik ivm meerijden om een uur of 12 bij jou ben? is een ruim half uurtje rijden gok ik zo?

hopelijk ben ik morgen weer online, en anders kijk ik wel weer ff in de bieb naar het antwoord....

tot zaterdag iig!

pi_12784243
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 15:21 schreef Abbadon het volgende:
weer een berichtje vanuit de bieb aangezien mijn computer wel weer functioneerd maar mijn modem nog niet....als het goed is is de nieuwe in de post onderweg, maar dat zal dus wel morgen worden....(hopelijk)

Werik: als we zaterdag om 1 uur beginnen, lijkt het me handig als ik ivm meerijden om een uur of 12 bij jou ben? is een ruim half uurtje rijden gok ik zo?

hopelijk ben ik morgen weer online, en anders kijk ik wel weer ff in de bieb naar het antwoord....

tot zaterdag iig!

Denk eerlijk gezegd drie kwartier rijden. Maar 12 uur is wel goed denk ik.

Nyphai hoe lang rij je erover bij ons vandaan?

pi_12786606
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 15:31 schreef Werik het volgende:

[..]

Denk eerlijk gezegd drie kwartier rijden. Maar 12 uur is wel goed denk ik.

Nyphai hoe lang rij je erover bij ons vandaan?

LoL!!! Mijn rijstijl is nogal uhm... anders zeg maar. Een normaal mens doet er bij jou vandaan denk drie kwartier tot een uur over dat stukkie.
  donderdag 28 augustus 2003 @ 17:45:54 #120
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12787740
goed nieuws de afspraak van zaterdagmorgen is gecancelled.....
Dus mits geen panne onderweg of file of weg kwijt zien jullie me wel redelijk op tijd verschijnen(13uur i hope)
  donderdag 28 augustus 2003 @ 20:42:59 #121
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12791711
ik moet gewoon al om 11 uur de trein hebben in Utrecht *shocked*
als het goed is ben ik dan om 12.39 uur op het station in Lelystad...
pi_12800834
sow ff Nymphjes mooie mail uitprinten dan weet ik ook nog hoe ik moet vliegen
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 10:15:44 #123
54915 DM
pi_12801784
DING DONG
Mededeling voor de samenzweerders:

ivm met de queste van morgen in city of lellies. Doe ik dit ipv een mailtje: wat voor een voorwerp zou jou character het liefst willen hebben?

Einde van deze mededeling.

en nu niet komen aanzetten met een condoom of vibo

Namens de DM Collective

tot morgen

DING DONG

vrijdag 29 augustus 2003 @ 10:20:56 #124
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12801873
een super goed Bastard sword, maar dan niet magisch, want Katyra houdt niet van magie
pi_12801933
M'n reigers zwaard of een hyrcanisch slagzwaard

en de rest van de standaard uitrusting van een avontuurlijk kasteelheer zonder gebrek aan middelen

vrijdag 29 augustus 2003 @ 10:30:00 #126
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12802021
oh, meneer is rijk... pffff...

mijn outfit en bezittingen heb ik verder al doorgemailt, dus ik neem aan dat dat goed is...
alleen is Septimus dus ergens gestalt en niet bij mij... maarja, ik als stoere meid kan dat wel hebben natuurlijk

pi_12802101
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 10:30 schreef ellufie het volgende:
oh, meneer is rijk... pffff...

mijn outfit en bezittingen heb ik verder al doorgemailt, dus ik neem aan dat dat goed is...
alleen is Septimus dus ergens gestalt en niet bij mij... maarja, ik als stoere meid kan dat wel hebben natuurlijk

Tja sorrie , het gare karakter dat ik heb aangemeten al jaren is die van een Avontuurlijk Kasteelheer Dus tja ..
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 10:39:39 #128
51124 Amethist
pi_12802195
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 10:34 schreef Lord_Dreamer het volgende:

[..]

Tja sorrie , het gare karakter dat ik heb aangemeten al jaren is die van een Avontuurlijk Kasteelheer Dus tja ..

Hij zit vastgeroest in zijn oude persoonlijkheid van Avontuurlijke Kasteelheer
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 10:47:04 #129
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12802344
Iets waar ik al mijn glimmerdingetjes in kan bewaren. Zo'n soort van Marry Poppins tas waar geen eind aan komt en wat lekker licht blijft. Bij voorkeur een samsonite, die zijn ook beetje stevig enzo....

Of anders een leuks magisch hebbedingetje wat van pas kan komen tijdens een gevecht...

pi_12802371
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 10:47 schreef nyphai het volgende:
Iets waar ik al mijn glimmerdingetjes in kan bewaren. Zo'n soort van Marry Poppins tas waar geen eind aan komt en wat lekker licht blijft. Bij voorkeur een samsonite, die zijn ook beetje stevig enzo....
jij wil gewoon de kluis van Fort Knox op je rug hebben
pi_12802375
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 10:39 schreef Amethist het volgende:

[..]

Hij zit vastgeroest in zijn oude persoonlijkheid van Avontuurlijke Kasteelheer

Ja samengesmolten
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 10:48:58 #132
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12802382
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 10:48 schreef Lord_Dreamer het volgende:

[..]

jij wil gewoon de kluis van Fort Knox op je rug hebben

Als dat nou eens zou kunnen....
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 10:49:14 #133
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12802384
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 10:47 schreef nyphai het volgende:

Of anders een leuks magisch hebbedingetje wat van pas kan komen tijdens een gevecht...

jij gaat voor Douwe Dabbert oefenen?

Katyra is ook al een jaar of 4 oud... maar die houdt niet zo van verplichtingen... beetje overal en nergens rondhangen is beter aan haar besteed
in een MUD (multi user dungeon -> tekstgebaseerd online roleplayen) heeft ze een huis, maar ik weet niet eens meer waar dat huis precies is

pi_12802711
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 10:49 schreef ellufie het volgende:

[..]

in een MUD (multi user dungeon -> tekstgebaseerd online roleplayen) heeft ze een huis, maar ik weet niet eens meer waar dat huis precies is

Wat zijn de fantasy verhalen hier ook toch grotendeels tekstgebaseerde online roleplaying verhalen MUD dus
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 11:13:53 #135
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12802795
nee... want hier zijn geen NPC's
pi_12802887
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:13 schreef ellufie het volgende:
tuurlijk wel die kan je toch verzinnen, bv in mijn kasteel lopen poortwachters personeel etc. je ziet vaak dat mensne die zelf besturen als ze wat te vragen hebben of binnen komen.
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 11:20:31 #137
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12802958
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:13 schreef ellufie het volgende:
We hebben wel wat A.W.O.L. en A.I. en zo nu en dan wat T.G.I.F. zaken rondrennen....
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 11:20:52 #138
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12802968
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:17 schreef Lord_Dreamer het volgende:

[..]

tuurlijk wel die kan je toch verzinnen, bv in mijn kasteel lopen poortwachters personeel etc. je ziet vaak dat mensne die zelf besturen als ze wat te vragen hebben of binnen komen.

en daardoor worden het player characters
in een MUD zijn die gewoon geprogrammeert en voor iedereen hetzelfde
*heeft honderden keren artemis en hermes dood gemaakt* om maar eens wat te noemen
pi_12802976
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:20 schreef nyphai het volgende:

[..]

We hebben wel wat A.W.O.L. en A.I. en zo nu en dan wat T.G.I.F. zaken rondrennen....

doe ff die afkortingen voluit schrijven
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 11:28:22 #140
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12803187
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:21 schreef Lord_Dreamer het volgende:

[..]

doe ff die afkortingen voluit schrijven

Zij begon ermee....

* nyphai wijst naar ellufie

vrijdag 29 augustus 2003 @ 11:33:53 #141
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12803336
NPC -> non player character

nu jij

vrijdag 29 augustus 2003 @ 11:42:13 #142
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12803591
WTF
Gooi een d20
Dc = 25
welke Thac0
Ac = best hoog 22
Wat is trouwens je Ini? ohw dan ben je aan de beurt.
Gooi maar voor Damage
D6
Bokje opnieuw

dit is een voorbeeld hoe het morgen dus niet gaat

vrijdag 29 augustus 2003 @ 11:49:28 #143
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12803786
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:42 schreef Bar_the_Grey het volgende:
WTF
Gooi een d20
Dc = 25
welke Thac0
Ac = best hoog 22
Wat is trouwens je Ini? ohw dan ben je aan de beurt.
Gooi maar voor Damage
D6
Bokje opnieuw

dit is een voorbeeld hoe het morgen dus niet gaat

Ja ja tuurlijk, maar hoe zit het met m'n samsonite knoffertje model Fort Knox?
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 11:50:29 #144
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12803812
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:33 schreef ellufie het volgende:
NPC -> non player character

nu jij

Crap.... Geen idee waar AWOL afkorting van is google it
AI weet iedereen toch wel? Artifical intelligence
en TGIF, kom op zeg mensen weten jullie het nu nog niet? Thank God It's Friday!
pi_12803937
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:50 schreef nyphai het volgende:

[..]

Crap.... Geen idee waar AWOL afkorting van is google it
AI weet iedereen toch wel? Artifical intelligence
en TGIF, kom op zeg mensen weten jullie het nu nog niet? Thank God It's Friday!

ja ik dacht dat je dus RPG afkoritgen had
pffffff dat AI en TGIF op die manier wist ik al
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 11:57:56 #146
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12804015
ik doe vooralsnog niet aan TGIF... als je in de ziektewet zit is iedere dag hetzelfde
maar wie weet in de nabije toekomst
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 12:56:00 #147
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12805706
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:49 schreef nyphai het volgende:

[..]

Ja ja tuurlijk, maar hoe zit het met m'n samsonite knoffertje model Fort Knox?

weetje in de D&D wereld hebben ze daar hele leuke speledingetjes voor. zul je morgen wel zien.
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:08:36 #148
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12809208
een paard met saddlebags
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:10:24 #149
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12809254
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 12:56 schreef Bar_the_Grey het volgende:

[..]

weetje in de D&D wereld hebben ze daar hele leuke speledingetjes voor. zul je morgen wel zien.

Vol verwachting klopt mijn hart
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:14:42 #150
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_12809384
AWOL = Absence withOut Leave
pi_12809454
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:14 schreef Magneet het volgende:
Dank je
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:29:29 #152
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12809728
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 15:14 schreef Magneet het volgende:
Ahhh! Finally! Dankie
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 15:44:20 #153
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12810062
BAR: British American Racing
of Beyond Any Recognition
pi_12810204
Zo, en nu verder!

Dames en heren , kom posten met je ideeën ..lijsten met ideeën willen ze zien..

vrijdag 29 augustus 2003 @ 19:19:15 #155
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12814463
Werik, mijn trein komt om kwart voor 12 aan in zaandam dus ben ik een minuut of 5 later bij je....ruim op tijd lijkt me zo...moeten alleen nog even kijken hoe laat we terug moeten voor de trein terug vanuit zaandam, maar dat regelen we morgen dan wel...

Bar, mocht je dit nog lezen: doe mij maar een leuke boog...hoeft niet per se magisch, een mighty composite bow +2 ofzo lijkt me wel geschikt

damn, het is wel afkicken, zo'n week zonder internet...

vrijdag 29 augustus 2003 @ 19:23:21 #156
51124 Amethist
pi_12814546
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:19 schreef Abbadon het volgende:

Werik, Amethist, mijn trein komt om kwart voor 12 aan in zaandam dus ben ik een minuut of 5 later bij je....ruim op tijd lijkt me zo...moeten alleen nog even kijken hoe laat we terug moeten voor de trein terug vanuit zaandam, maar dat regelen we morgen dan wel...

damn, het is wel afkicken, zo'n week zonder internet...

Is goed hoor Abbadon, volgens mij ruim op tijd.

Heb je nu weer internet?

zaterdag 30 augustus 2003 @ 09:23:27 #157
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12825799
hoi hoi!

zoals eerder gezegd zal ik om 12.39 uur in Lelystad arriveren, dus als Nyphai er dan zou kunnen zijn, gaarne!
ik ben in gothic outfit en heb een turkoise rugzak bij me
mocht ik vertraging hebben, dan zal ik even bellen (maar over het algemeen bel ik niet zo graag, vandaar dat ik even het in een berichtje zet)

tot vanmiddag!

zaterdag 30 augustus 2003 @ 09:25:24 #158
51124 Amethist
pi_12825810
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 09:23 schreef ellufie het volgende:
hoi hoi!

zoals eerder gezegd zal ik om 12.39 uur in Lelystad arriveren, dus als Nyphai er dan zou kunnen zijn, gaarne!
mocht ik vertraging hebben, dan zal ik even bellen (maar over het algemeen bel ik niet zo graag, vandaar dat ik even het in een berichtje zet)

tot vanmiddag!

Tot vanmiddag Ellufie.
pi_12825901
Tot straks

rond 11 uur half 12 gaan wij hier weg

zaterdag 30 augustus 2003 @ 10:53:52 #160
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12826565
* Bar_the_Grey zit nog druk door monster compendium te bladeren. Dadelijk nog even naar ouders om wat te printen(mijn printer is stuk ) en dan rijd ik ook aan rond 12 uur
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 10:56:46 #161
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12826600
DING DONG
Mededeling voor de samenzweerders die nog niet vertrokken zijn:
uhm ik neem gewoon 7 miniaturen mee die jullie moeten voorstellen. Helaas heb ik niet zoveel miniaturen die vrouwen voor moeten stellen, dus..... dames excusez. Neem het niet persoonlijk op

DING DONG

pi_12826615
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 10:56 schreef Bar_the_Grey het volgende:
DING DONG
Mededeling voor de samenzweerders die nog niet vertrokken zijn:
uhm ik neem gewoon 7 miniaturen mee die jullie moeten voorstellen. Helaas heb ik niet zoveel miniaturen die vrouwen voor moeten stellen, dus..... dames excusez. Neem het niet persoonlijk op

DING DONG

Is goed hoor ... We zijn benieuwd wat je er van gemaakt hebt .... LD = Out
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 11:52:56 #163
53296 nyphai
Fish go m00
pi_12827171
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 09:23 schreef ellufie het volgende:
hoi hoi!

tot vanmiddag!

Okidoki! Niet dat iemand dit nog zal lezen maar dat geeft niet
pi_12835171
Wij zijn weer terug van een geslaagd D&D middagje

Leuke setting Bar

zaterdag 30 augustus 2003 @ 20:26:48 #165
51124 Amethist
pi_12835443
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:13 schreef Werik het volgende:
Wij zijn weer terug van een geslaagd D&D middagje

Leuke setting Bar

Was zeker erg gezellig en zeer geslaagd, Bar als DM
pi_12836288
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 20:26 schreef Amethist het volgende:

[..]

Was zeker erg gezellig en zeer geslaagd, Bar als DM

zeker weten !
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 21:47:07 #167
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12837227
ik ben ook eindelijk thuis *zucht steun*

roleplayen was leuk!
andere gespreksonderwerpen was ik minder over te spreken, maarja

pi_12837286
quote]Op zaterdag 30 augustus 2003 21:47 schreef ellufie het volgende:
ik ben ook eindelijk thuis *zucht steun*

roleplayen was leuk!
andere gespreksonderwerpen was ik minder over te spreken, maarja
[/quote]

Sorrie daarvoor ben wel blij dat je het leuk vond !

zondag 31 augustus 2003 @ 11:01:29 #169
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12843718

Dank voor alle lofuitingen.
Maar je weet wat ze zeggen.
Of een DM goed is, wordt bepaald aan de hand van het spelplezier van de spelers en speelsters. Leuk om te horen dat jullie het naar je zin hadden en vermaakt hebben, dat was nml ook de bedoeling.
Alleen wel jammer dat Nymphai niet veel heeft meegemaakt.
Komt zeker wel een herkansing meid
op voorhoofd geeft tegen de pijn.
  zondag 31 augustus 2003 @ 18:42:49 #170
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_12853626
*zucht*

Ik ben nu al de halve dag bezig met "het verhaal" van gisteren... Deze "bard" is een beetje lang van stof geloof ik en ik zal dus toch maar een beetje gaan samenvatten.

Nog even geduld a.u.b.

Had ik trouwens al gezegd dat ik 't een ontzettend leuke queste vond? Hartstikke bedankt allemaal

pi_12853726
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 18:42 schreef Phoenixx het volgende:

Ik ben nu al de halve dag bezig met "het verhaal" van gisteren... Deze "bard" is een beetje lang van stof geloof ik en ik zal dus toch maar een beetje gaan samenvatten.

Wat maakt het uit. Pleur de volle versie er maar in.
  maandag 1 september 2003 @ 10:02:45 #172
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12865961
leuke samenvatting Phoentje
Ik zal maar niet gaan miereneuken over hoe je bv St. Cuthbert schrijft
* Bar_the_Grey bukt vast
pi_12866541
quote:
Op maandag 1 september 2003 10:02 schreef Bar_the_Grey het volgende:

* Bar_the_Grey bukt vast

Verstandig ..heeel verstandig !
  maandag 1 september 2003 @ 13:07:48 #174
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_12869333
quote:
Op maandag 1 september 2003 10:02 schreef Bar_the_Grey het volgende:
leuke samenvatting Phoentje
Ik zal maar niet gaan miereneuken over hoe je bv St. Cuthbert schrijft
* Bar_the_Grey bukt vast
Bar... je weet toch hoe dat gaat met verhalen van storytellers?
Die worden mondeling van de ene bard op de andere bard doorgegeven en dan bestaat het gevaar dat namen van personen en/of steden in de loop der tijden veranderen...

Persoonlijk vind ik dat ik me daar weer uitstekend heb weten uit te lullen....

maandag 1 september 2003 @ 14:39:37 #175
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12871582
quote:
Op maandag 1 september 2003 13:07 schreef Phoenixx het volgende:

[..]

Bar... je weet toch hoe dat gaat met verhalen van storytellers?
Die worden mondeling van de ene bard op de andere bard doorgegeven en dan bestaat het gevaar dat namen van personen en/of steden in de loop der tijden veranderen...

Persoonlijk vind ik dat ik me daar weer uitstekend heb weten uit te lullen....

en in de loop der tijden is dan in dit geval een dag of 2 ?

Ik heb mijn modem! en ik ben dus weer gewoon vanuit het comfort van mijn eigen huis online!

maandag 1 september 2003 @ 14:40:09 #176
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12871595

ik pestte ook alleen maar een beetje.
let the story continue
pi_12872150
quote:
Op maandag 1 september 2003 14:39 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ik heb mijn modem! en ik ben dus weer gewoon vanuit het comfort van mijn eigen huis online!

Welkom terug
  maandag 1 september 2003 @ 20:18:01 #178
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_12879209
DING-DONG

Alle ideeën voor het "opzomeren" van het Eiland zijn nog steeds van harte welkom!
Stort hier je hart uit: Zo, en nu verder!
Heeft iemand anders "jouw" idee al genoemd? Gooi het rustig nòg een keertje neer. Hoe meer mensen om hetzelfde vragen, hoe hoger het op het prioriteitenlijstje zal komen...

pi_12897982
Nog een dag of drie .. en ik heb Robbie de Hand (van Raymond E. Feist & Stirling, S.M. ) binnen

Ik hoop maar dat bol.com hem nu kan leveren

[Dit bericht is gewijzigd door Asschen_sukar op 02-09-2003 18:15]

pi_12898010
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 18:07 schreef Asschen_sukar het volgende:
Nog een dag of drie .. en ik heb Robbie de Hand binnen

Ik hoop maar dat bol.com hem nu kan leveren

Hardcover of paperback?
pi_12898036
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 18:08 schreef Werik het volgende:

[..]

Hardcover of paperback?

Hardcover
pi_12898121
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 18:09 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Hardcover

Moet geen probleem zijn.
pi_12898144
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 18:13 schreef Werik het volgende:

[..]

Moet geen probleem zijn.

Bij bruna is hij nog steeds niet verkrijgbaar

Heeft iemand het boek trouwens al gelezen?

pi_12898209
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 18:14 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Bij bruna is hij nog steeds niet verkrijgbaar

Heeft iemand het boek trouwens al gelezen?

Ben ongeveer halverwege. Hij is zeker goed. Prins Arutha is net getrouwd en Jimmy hoort nog net niet bij het huishouden van de Prins in die tijd speelt het zich ongeveer af. Trouwens wel terugdenken als je voorderest alles al gelezen hebt.

Ik heb hem uit Engeland gehaald bij amazon. (Credit cards rule! )

pi_12898256
.. ik zit ongeveer al in die tijd.
Ben nu bezig het tweede deel van de keizerrijk serie opnieuw te lezen.

..... Ik wil ook een credit card

dinsdag 2 september 2003 @ 19:07:41 #186
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12899237
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 18:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
.. ik zit ongeveer al in die tijd.
Ben nu bezig het tweede deel van de keizerrijk serie opnieuw te lezen.

..... Ik wil ook een credit card

Kun je dat dan niet bij je ouwe doen?
pi_12899323
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 19:07 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Kun je dat dan niet bij je ouwe doen?

dinsdag 2 september 2003 @ 19:13:45 #188
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12899403
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 19:11 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Die had toch een bouwbedrijf? Raar.
pi_12899494
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 19:13 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Dan hoef je nog geen credit card te hebben
pi_12899499
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 19:13 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Dat iemand een bedrijf bezit hoeft niet te beteken dat hij ook eigenaar van een credit kaart is. Mijn ouwe heeft er bijvoorbeeld ook geen, toch eigenaar van een machinefabriek
  dinsdag 2 september 2003 @ 19:28:32 #191
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_12899747
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 19:18 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Dan hoef je nog geen credit card te hebben

Nee dat klopt. .
  dinsdag 2 september 2003 @ 23:37:29 #192
46693 Illidan
Nightfall comes
pi_12905921
De Questor kan maar beter op zijn hoede zijn. Als het aan mij ligt dan is het met zijn questorschap spoedig gedaan
Night Elf renegade
  woensdag 3 september 2003 @ 08:36:05 #193
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12909473
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 23:37 schreef Illidan het volgende:
De Questor kan maar beter op zijn hoede zijn. Als het aan mij ligt dan is het met zijn questorschap spoedig gedaan
Nee maar ken ik jou? Je ziet er een beetje heetgebakerd uit
  donderdag 4 september 2003 @ 18:29:59 #194
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_12942511
* Bar_the_Grey tovert een vreemdsoortige machine vanonder zijn gewaad tevoorschijn.

* KLIK

* En speciaal voor mijn goede vriend Illidan een verzoeknummer:

Burn baby burn! Burn baby burn! Burn baby burn! Burn baby burn!
Burnin'!
To mass fires, yes! One hundred stories high
People gettin' loose yÆall gettin' down on the roof - Do you hear?
(the folks are flaming)Folks were screamin' - out of control
It was so entertainin' - when the boogie started to explode
I heard somebody say

Burn baby burn! - Disco inferno!
Burn baby burn! - Burn that mama down
Burnin'!

Satisfaction (uhu hu hu) came in the chain reaction
(burnin') I couldn't get enough, (till I had to self-destroy)so I had to
self destruct, (uhu hu hu)
The heat was on (burninÆ), rising to the top, huh!
Everybody's goin' strong (uhu hu hu)
And that is when my spark got hot
I heard somebody say

Burn baby burn! - Burn that mama down, yoh!
Burnin'!

Up above my head I hear music in the air - I hear music!
That makes me know there's (somebody)a promise somewhere

Satisfaction came in a chain reaction - Do you hear?
I couldn't get enough, so I had to self destruct,
The heat was on, rising to the top
Everybody's goin' strong
That is when my spark got hot
I heard somebody say

Burn baby burn! - Disco inferno! (Aah yeah!)
Burn baby burn! - Disco inferno, yeah!
Burn baby burn! - Burn that mama down x2 BurninÆ!

MUSIC TURN AROUND (12 bars)

I just can't stop
When(till) my spark gets hot
Just can't stop
When my spark gets hot

MUSIC TURN AROUND (24 bars)

Burning, burning, burning, burning 6X (24 bars)

pi_12950136
Sinds wanneer hebben trollen kleren??

Weer een mooi stukkie Phoenixx

donderdag 4 september 2003 @ 23:11:57 #196
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_12950265
Deze trol had kleren. {punt}

*zucht* ... er is helemaal niets meer over van de dichterlijke vrijheid van bards...

pi_13005783
Omdat deze discussie volgens mij beter hier past .. zal ik hier ook even mijn antwoord op Faat's vragen neergooien:
quote:
Op zondag 7 september 2003 16:54 schreef Faat het volgende:

Maar ik kan het gewoon echt niet volgen allemaal en vraag me dan ook af
waarom fantasy liefhebbers fantasy liefhebbers zijn. Al die verzonnen figuren
en werelden en vreemd klinkende namen, wat vinden jullie daar nu zo leuk aan?

Waarom fantasy mij trekt? Omdat ik door het lezen van fantasy even in een andere wereld ben. Even ontspannen, en mee leven met de avonturen van de personages in het verhaal.
Nu moet ik ook gelijk toegeven dat ik maar een klein aantal schrijvers leuk vind. ( Feist, Wood, Janny wurts.. en vast nog wel een paar die ik nog niet gelezen heb)
Vooral de boeken van Feist trekken mij heel erg. En ik kan me dan ook in ieder boek van hem weer goed inleven.
quote:
Ik weet wel dat iedereen zijn eigen interesses heeft, maar ik kan me zo
ontzettend slecht voorstellen dat mensen gefascineerd raken door zoveel verzinsels.
Hetgeen ik heb bij boeken van schrijvers als: Maarten 't hart.
quote:
Ligt dit simpelweg aan mij? Ontbreekt het me aan inlevingsvermogen of fantasie?
En hoe komt het dat fantasyliefhebbers meteen ook zo addicted raken op zijn groot
gebied van fantasy?
Ik bedoel dat je boeken goed vind is 1 ding, maar er worden ook spellen gespeeld en
avonden georganiseerd en op internet heb je zelfs een eiland waar je dwerg of elf kunt zijn
Qua boeken ben ik maar geintresseerd op een heel klein deel. Fantasy spellen speel ik ook vrijwel nooit, omdat je hier toch altijd weer beperkt wordt in je eigen fantasy. Je kan niet meer de gezichten bij de personages denken, je kan zelf niks meer toevoegen.
Als je het hebt over bijvoorbeeld, Larp ( live action roleplaying .. het zelf naspelen van een fantasy verhaal) ben ik wel gelijk geïntresseerd, want daar hangt alles van jezelf af. Je krijgt een opdracht, en personage, en het is aan jou hoe je dit aanpakt en invult.
D&D is voor mij onbekend terrein. Ik zou niet eens weten hoe het gespeeld wordt.

En als je het over het eiland hebt. Dan komt zelf alles verzinnen weer terug. Jij bepaalt hoe jouw personages je hier gedracht, en hoe hij eruit ziet, etc..
Dat is wat mij aantrekt in het schrijven van fantasy, of dit nu als goed of slecht wordt ervaren door anderen.

quote:
En dan heb ik ook nog even een heel praktisch vraagje, hoe onthouden jullie al die namen?
Ik bedoel als je een verhaal leest over Jan de slager, Piet de groenteman en Kees de bakker
En die komen een paar hoofdstukken verderop weer voor dan is dat wel te onthouden
Gelukkig heb ik een goed geheugen, en onthoud ik zeer snel de dingen die ik aandachtig lees.
Zo weet ik bijvoorbeeld vrijwel alle namen uit de boeken van Feist. ( als je het dan hebt over personages die een redelijke rol hebben gespeeld. En vaker terug komen).
Hoe andere het met onthouden van namen doen, ik heb geen idee.
  zondag 7 september 2003 @ 18:31:58 #198
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_13006209
asschen een opmerking over roleplaying. Juist LARP beperkt je in je fantasy in mij ogen. Want als ik bv als DM een herberg beschrijf hoe die eruit ziet, weet ik voor 100% zeker dat al mijn spelers hetgeen ik vertel aan beschrijving gebruiken om zelf een beeld te scheppen hoe die herberg eruit ziet. Zo is het met het hele rollenspel. Ik kan het je zeker aanraden om het eens voor jezelf uit te proberen.
In principe heb je na 1x spelen al door wat het wordt.
Of je vind er niks aan
of je wilt vaker spelen
Ik heb zelden meegemaakt dat iemand nog niet uit was of hij het wel of niet leuk vond na 1x spelen. Maar dit kan ook aan de DM liggen.
pi_13006652
Hoezo zou LARP je dan enigzins beperken? In welk opzicht wordt je beperkt?

En D&D .. hoe gaat dat dan? Want ik heb dus geen enkel idee hoe het in z'n werk gaat.
Speel je het al zittend op je luie reet, door je alleen maar dingen voor te stellen?

Of is het net als bij LARP, dat je ook echt alles moet doen. Dus zelf vechten, zelf magie gebruiken ( d.m.v. een spreuk uitspreken, zodat de andere weten hoe ze erop moeten reageren.. zoals "Fear!".. en dat je tegenstander in angst weg moet rennen, totdat hij je niet meer kan zien)

Speel je D&D met kaarten? .. Misschien is het handig om dat soort dingen uit te leggen, dan weet ik, en andere met mij, wat er nu precies gedaan wordt bij D&D.

zondag 7 september 2003 @ 19:49:46 #200
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_13008066
quote:
Op zondag 7 september 2003 18:13 schreef Asschen_sukar het volgende:
Omdat deze discussie volgens mij beter hier past .. zal ik hier ook even mijn antwoord op Faat's vragen neergooien.......
Thanks As

Alhoewel ik niet vind dat deze discussie hier thuis hoort, want ik ben niet van plan de Taveerne
door te lezen om te zien of er iets voor mij staat en het boekbesprekingstopic vind ik nu wel weer
leuk om te lezen en ik meen toch dat er gezegd werd dat er alles gevraagd mocht worden?

Dat ik begin met zeer algemene vragen komt omdat ik nog bij 0 moet beginnen

maar mocht je weer eens hier iets neergooien dan, dan mag je me weer even waarschuwen via icq

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 8 september 2003 @ 09:40:40 #201
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_13016984
DINGDONG
Hier volgt een SPAM mededeling:

Topictitel als tip om te posten:

Smalltown(fantasy1xperweektopic)

Einde van dit SPAM bericht.
Dank U voor uw aandacht.
DINGDONG

pi_13028464
Leuke spam , maar ik weet ff niets te verzinnen ..
pi_13029271
quote:
Op maandag 8 september 2003 18:45 schreef Lord_Dreamer het volgende:
Leuke spam , maar ik weet ff niets te verzinnen ..
pi_13029625
quote:
Op maandag 8 september 2003 18:45 schreef Lord_Dreamer het volgende:
Leuke spam , maar ik weet ff niet waar het verhaal over gaat ..
pi_13033738
en ik wacht nog immer op mijn mede-avonturiers
Paranoia's the assassin's bedmate and no rest comes in that clamouring serpent's nest.
pi_13040533
quote:
Op maandag 8 september 2003 21:48 schreef sylph het volgende:
en ik wacht nog immer op mijn mede-avonturiers
Sylph als je wat leuks weet maak anders een dubbel post , misschien krijgt de rest daardoor een impuls van inspiratie.

Misschien dat ik vanavond nog met de smid post, maar dat is een vrij neutrale post

pi_13041137
Als jullie Smalltown niet op vinden schieten kunnen jullie natuurlijk altijd zelf een post tikken. Nieuwe week, nieuwe kansen.

Maar ik heb een post staan die half af is, dus als er voorderest niemand reageert probeer ik deze zo snel mogelijk af te maken.

dinsdag 9 september 2003 @ 22:03:51 #208
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_13058789
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 10:01 schreef Werik het volgende:
Als jullie Smalltown niet op vinden schieten kunnen jullie natuurlijk altijd zelf een post tikken. Nieuwe week, nieuwe kansen.

Maar ik heb een post staan die half af is, dus als er voorderest niemand reageert probeer ik deze zo snel mogelijk af te maken.

Is dat een dreigement of een belofte?
pi_13067775
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 22:03 schreef Phoenixx het volgende:

[..]

Is dat een dreigement of een belofte?

Ik hoop een belofte
  donderdag 11 september 2003 @ 10:19:12 #210
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_13088924
een smalltown post jawel
Zo nu kan ik weer aan het werk. (gniffel)
pi_13089157
quote:
Op donderdag 11 september 2003 10:19 schreef Bar_the_Grey het volgende:
een smalltown post jawel
Zo nu kan ik weer aan het werk. (gniffel)
Ja en nu niet meer zeiken maar zelf posten

Btw, geldt voor iedereen. Het instorten van een ondergrondse gang heeft heel waarschijnlijk aan het aardoppervlak ook directe gevolgen.

pi_13089810
Ga zo es ff lezen Werik.

Trouwens op euro heb ik Writer's Corner een thread gemaakt met Nitris, lees maar ff misschien kom jezelf ook op een leuk idee om daar te replyen. Is dus geen RP maar meer een soort van uitleg wat we niet in de RP zelf kwijt kunnen
En sowieso gaarne je mening

pi_13089853
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:03 schreef nyphai het volgende:
Ga zo es ff lezen Werik.

Trouwens op euro heb ik Writer's Corner een thread gemaakt met Nitris, lees maar ff misschien kom jezelf ook op een leuk idee om daar te replyen. Is dus geen RP maar meer een soort van uitleg wat we niet in de RP zelf kwijt kunnen
En sowieso gaarne je mening

Ik zal kijken. *zucht* Weer aan het werk gezet.
pi_13158120
Sow eens kijken , of ik vandaag nog wat kan fabriceren aan fantasy posts
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_13159612
quote:
Op zondag 14 september 2003 14:00 schreef Lord Dreamer het volgende:
Sow eens kijken , of ik vandaag nog wat kan fabriceren aan fantasy posts
pi_13166817
*Fantastische Boekbesprekingen* Tja , als het niets is ..sorrie ervoor .. vond het zelf wel een grappige, niet al te zwaar iets.
pi_13227923
Hmmm, zal eens kijken wat ik kan produceren.

Gaat iemand nog in Smalltwon posten??

pi_13228321
quote:
Op woensdag 17 september 2003 07:58 schreef Ulric het volgende:
Hmmm, zal eens kijken wat ik kan produceren.

Gaat iemand nog in Smalltwon posten??

als ik nog tijd heb vandaag ga ik nog wel wat typen
pi_13228545
Sow, gepost
  woensdag 17 september 2003 @ 08:58:02 #220
55280 Tarran
Death is only the beginning!
pi_13228560
En ik ook, mwoehahahahahahaha
Dienaar van de meester Samaell. Broeder van Nocens_Veneficius!
pi_13230249
Zeg, JJ vind je het leuk om een verhaallijn met mij te beginnen?

Queste is om alles uit te zoeken met betrekking tot de burcht der schaduwen ofzo?

Opvallend hoe weinig mensen een link weten te leggen tussen de boeken van de Zieners, de boeken van de levende schepen en de boeken van de Gouden Nar. Is Robin Hobb zo briljant of .....
pi_13230371
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:28 schreef FitzChevalric het volgende:
Zeg, JJ vind je het leuk om een verhaallijn met mij te beginnen?

Queste is om alles uit te zoeken met betrekking tot de burcht der schaduwen ofzo?

hee dat is een goed idee mij best , nu moet ik alleen even tegenkomen.
pi_13230425
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:36 schreef Jan-jaap het volgende:

[..]

hee dat is een goed idee mij best , nu moet ik alleen even tegenkomen.

Ik zit nog op de kanteel bij Quantarianth. Ik verzin zo wel een postje dat ik je moet spreken ofzo.
Opvallend hoe weinig mensen een link weten te leggen tussen de boeken van de Zieners, de boeken van de levende schepen en de boeken van de Gouden Nar. Is Robin Hobb zo briljant of .....
pi_13230620
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:39 schreef FitzChevalric het volgende:

[..]

Ik zit nog op de kanteel bij Quantarianth. Ik verzin zo wel een postje dat ik je moet spreken ofzo.

kan je even wachten tot ik een post gepost hebt
pi_13230629
quote:
Op woensdag 17 september 2003 10:48 schreef Jan-jaap het volgende:

[..]

kan je even wachten tot ik een post gepost hebt

Tuurlijk
  vrijdag 19 september 2003 @ 08:48:07 #226
55280 Tarran
pi_13281284
Subtiele hint:

Schimmenwereld begint me een beetje mijn neus uit te komen

vrijdag 19 september 2003 @ 09:28:39 #227
53296 nyphai
Fish go m00
pi_13281814
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:48 schreef Tarran het volgende:
Subtiele hint:

Schimmenwereld begint me een beetje mijn neus uit te komen

Moet broerlief actie ondernemen?
pi_13281851
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 09:28 schreef nyphai het volgende:

[..]

Moet broerlief actie ondernemen?

Mag, maar Phoentje en ik willen nog wel zelf de wachters doden.
pi_13282658
Om maar weer eens wat af te gaan spreken.

Ik zat zelf te denken aan eind oktober, begin november. Het liefst op een zaterdag. LD en Phoentje hebben aangeboden om dit keer Gastheer en Gastvrouw te spelen.

Dus Eh, vuur maar raak zou ik zeggen.

vrijdag 19 september 2003 @ 10:43:34 #230
53296 nyphai
Fish go m00
pi_13282945
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 10:26 schreef Werik het volgende:

Ik zat zelf te denken aan eind oktober, begin november. Het liefst op een zaterdag. LD en Phoentje hebben aangeboden om dit keer Gastheer en Gastvrouw te spelen.

works for me! Ik kan sowieso wel
pi_13283282
De grote Fok! Schrijfwedstrijd

Dit keer maar eens een spemmetje naar kunst & literatuur

vrijdag 19 september 2003 @ 12:36:27 #232
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_13285954
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 11:00 schreef Werik het volgende:
De grote Fok! Schrijfwedstrijd

Dit keer maar eens een spemmetje naar kunst & literatuur

* Phoenixx is trots op Werik!
pi_13286236
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:36 schreef Phoenixx het volgende:

[..]

* Phoenixx promoot K&L

mijn inzending
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:44 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik wil graag mijn kasteel topics en alle verwante verhalen gerelateerd aan mijn kasteel en het LD personage als inzending zien.

Oke waar kan ik de prijs ophalen

En het eiland haalt gewoon de prijs binnen , safe and simple
  vrijdag 19 september 2003 @ 13:29:13 #234
62329 annekina
Tell me your story
pi_13287130
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:46 schreef Lord Dreamer het volgende:

En het eiland haalt gewoon de prijs binnen , safe and simple

Ikke ja
Writing is my destiny
pi_13287198
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:36 schreef Phoenixx het volgende:

[..]

* Phoenixx is trots op Werik!

vrijdag 19 september 2003 @ 19:46:48 #236
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_13297174
de questor geeft behalve zijn schrijfgebeuren ook workshops:
hoe kuis en vroom te leven. dat wordt de 1e plaats zekers te weten.

p.s. eerste 2 zaterdagen van october ben ik al bezet, midden /eind oct en nov is nog open wat mij betreft.

pi_13300159
Mooi geschreven Phoenixx

En, waarschijnlijk zonder dat je het wist, heb je 1 van mijn geheimen doorgrond.

Optimist, een slecht geïnformeerde pessimist
  vrijdag 19 september 2003 @ 21:48:03 #238
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_13300283
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 21:43 schreef Arutha het volgende:
Mooi geschreven Phoenixx

En, waarschijnlijk zonder dat je het wist, heb je 1 van mijn geheimen doorgrond.

Dank je wel!!
En inderdaad: zonder dat ik het wist!!

maar nou effe tussen jou en mij: welk geheim dan???

pi_13300338
tussen jou en mij

Hoe wist Arutha dat jij "de vuurvogel" was?

De enige kloon waar ik jou vuurvogel mee heb genoemt is Asschen_sukar.

Verbind 1+1 .. en je weet al iets meer.

Voor de rest moet je maar even wachten

vrijdag 19 september 2003 @ 21:55:34 #240
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_13300482
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 21:50 schreef Arutha het volgende:
tussen jou en mij

Hoe wist Arutha dat jij "de vuurvogel" was?

De enige kloon waar ik jou vuurvogel mee heb genoemt is Asschen_sukar.

Verbind 1+1 .. en je weet al iets meer.

Voor de rest moet je maar even wachten

Nog steeds even zonder de rest erbij:

Ja - sorry... ik had even iemand nodig die me "eraan herinnerde" wie ik ook al weer ben, en aangezien Tarran druk was en Ulric m'n type niet is... moest jij het maar even doen! Sorry als ik daarmee iets verklapt heb wat nog een beetje geheim had moeten blijven...

vrijdag 19 september 2003 @ 22:10:58 #241
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_13300878
let niet op die vervelende arutha er is niks mis met je post hoor phoenix.
ow ja nog een vraagje, ben je al uitgekeken op de naamloze?

join the bright side

vrijdag 19 september 2003 @ 22:19:12 #242
55280 Tarran
pi_13301079
Phoentje
pi_13301668
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 21:55 schreef Phoenixx het volgende:

[..]

Nog steeds even zonder de rest erbij:

Ja - sorry... ik had even iemand nodig die me "eraan herinnerde" wie ik ook al weer ben, en aangezien Tarran druk was en Ulric m'n type niet is... moest jij het maar even doen! Sorry als ik daarmee iets verklapt heb wat nog een beetje geheim had moeten blijven...

Vroeger of later zou er toch wel iemand achter komen. Vooral die irritante Questor zou al snel ontdekt hebben dat Asschen_sukar inmiddels meer was dan een simpele Valhery.

Dat jij eerder was, doet me goed. Dat betekent dat de questor oud wordt

zaterdag 20 september 2003 @ 12:15:51 #244
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_13310327
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 22:41 schreef Arutha het volgende:

[..]

Vroeger of later zou er toch wel iemand achter komen. Vooral die irritante Questor zou al snel ontdekt hebben dat Asschen_sukar inmiddels meer was dan een simpele Valhery.

Dat jij eerder was, doet me goed. Dat betekent dat de questor oud wordt

mijn beste,
ik zie dat u zich verward. oud ben ik al. En u zou inmiddels moeten weten dat de questor informatie in zich op neemt en niet ingrijpt tenzij daartoe gedwongen. A.S. moet inmiddels weten dat de Questor het beste met hem voor heeft. zoals duidelijk aangeduid in de laaste posts van ons goedheilig man.
En nu ga ik andere godsdiensten aanschouwen door een joods museum te vereren met mijn persoonlijk bezoek.
dagje amsterdam!
pi_13316439
A.s. weet nu het een en ut ander meer over zijn verleden. En weet nu ook wie er achter de moord op zijn gezin zat.
Nog even, en hij heeft naast de drijfveer, ook de middelen om tot actie over te gaan
  maandag 22 september 2003 @ 11:56:23 #246
53296 nyphai
Fish go m00
pi_13355245
Ik kan me natuurlijk vergissen maar volgens mij heef Thabit met "De reis." het niet helemaal begrepen
pi_13355405
quote:
Op maandag 22 september 2003 11:56 schreef nyphai het volgende:
Ik kan me natuurlijk vergissen maar volgens mij heef Thabit met "De reis." het niet helemaal begrepen
Jawel , het is een leuk topic.. een soort van doolhof. iets heel anders dus..
Ik vond het zelf wel komisch om te lezen
  maandag 22 september 2003 @ 12:04:00 #248
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_13355426
quote:
Op maandag 22 september 2003 11:56 schreef nyphai het volgende:
Ik weet niet of jij je vergist, want ik heb geen idee van thabits bedoelingen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_13355655
quote:
Op maandag 22 september 2003 12:04 schreef Faat het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij je vergist, want ik heb geen idee van thabits bedoelingen

Waarom denk je dat het zo leuk is om te lezen
  maandag 22 september 2003 @ 12:17:32 #250
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_13355750
quote:
Op maandag 22 september 2003 12:13 schreef Werik het volgende:
Waarom denk je dat het zo leuk is om te lezen
Op de één of andere vreemde manier doe ik meer dan lezen, ik ben zelf in dat bos gaan lopen.

What was I thinking??

Nu zit ik mooi met de gebakken peren, ik kan het bos niet meer uit

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_13355931
quote:
Op maandag 22 september 2003 12:17 schreef Faat het volgende:

[..]

Op de één of andere vreemde manier doe ik meer dan lezen, ik ben zelf in dat bos gaan lopen.

What was I thinking??

Nu zit ik mooi met de gebakken peren, ik kan het bos niet meer uit

Je kan altijd nog een everzwijntje gaan bakken.
  maandag 22 september 2003 @ 21:19:11 #252
53296 nyphai
Fish go m00
pi_13369400
Ik bedoel, hij doet alsof ie de DM is zeg maar, ipv een gewoon een verhaaltje pennen. Vind het uiterst vermakelijk hoor, daar niet van
  maandag 22 september 2003 @ 21:22:51 #253
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_13369563
Och...
Zoveel mensen, zoveel stijlen. En dit is weer eens wat anders. Ik ben werkelijk razend benieuwd waarheen het verhaal zal leiden.
pi_13428775
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 10:26 schreef Werik het volgende:

subtiele hint
  donderdag 25 september 2003 @ 11:03:37 #255
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_13429240
quote:
Op maandag 22 september 2003 12:25 schreef Werik het volgende:
Je kan altijd nog een everzwijntje gaan bakken.
Na het opvolgen van deze uiterst smakelijke hint is de topicstarter gestopt met schrijven

Zou het de bedoeling zijn geweest dat niemand zich in "zijn verhaal" mengde? Had hij zijn
eigen weg willen gaan en paste daar een zwijntjes bradende eilander en een newbie elfje niet in?

Ik dacht kom eens in de taveerne kijken of ik daar iets wijzer kan worden

Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_13429611
Ik weet het niet Faat.. het leek me dat je/jullie toch leuk mee aan het schrijven waren ?
pi_13430171
vol dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')