quote:Nou, waarom dan? Of heb ik jouw mening gemist?
Op woensdag 4 februari 2004 21:18 schreef Gorro het volgende:
Lees hier maar waarom hij wel goed is. Dogville
* Arcee is het helemaal met Mike eens.
quote:En dat moment komt ook niet. Deze film liet van mij van begin tot eind steenkoud. Een van de minste films die ik in jaren gezien heb.
Op donderdag 5 februari 2004 07:43 schreef joostvpoppel het volgende:
Ik heb de film ongeveer 1 uur gekeken, en zat te wachten op het moment dat het spannend zou worden. Maar helaas, dat moment kwam niet....
quote:Ik vond het een sterk verhaal, erg sterk geacteerd. Ik werd helemaal in meegesleept en de tijd vloog dus in mijn geval ook voorbij. Het ontbreken van het grootste deel van het decor vond ik ook een erg leuk experiment. Je kunt je mooi verbeelden hoe het dorp en de omgeving eruit ziet, zoals je bij het lezen van een boek ook kunt.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:27 schreef Arcee het volgende:[..]
Nou, waarom dan? Of heb ik jouw mening gemist?
Ikzelf vond het super films. jullie?
gr.joost
quote:Phonebooth niet gezien, Resevoir Dogs wel en die vond ik ook goed. Wat jij echter bij Dogville gemist hebt is het laatste (pakweg) half uur, wat de film zo goed maakt. Het eerste uur is meer een setup.
Op vrijdag 6 februari 2004 07:46 schreef joostvpoppel het volgende:
Wat vonden jullie eigenlijk van de films "Resevoir Dogs" en "Phonebooth". Deze spelen zich ook af op een en de zelfde plaats.Ikzelf vond het super films. jullie?
gr.joost
quote:Wow, ik kan me de dag niet herinneren dat wij het zo met elkaar oneens waren, Arcee.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:29 schreef Arcee het volgende:
En dat moment komt ook niet. Deze film liet van mij van begin tot eind steenkoud. Een van de minste films die ik in jaren gezien heb.
Alhoewel ik me wel kan voorstellen dat de film veel mensen niet kan plezieren overigens.
Maar hij raakte bij mij simpelweg alle juiste snaren.
quote:Dat decor vond ik juist erg storend, het leidt af en spreekt bij mij absoluut niet tot de verbeelding zoals dat bij een boek wel het geval is, maw een dergelijke setting vind ik totaal niet geschikt voor een film. Wel voor een toneelstuk, maar dat is dus iets heel anders. Als ik een toneelstuk wil zien ga ik daar wel naar toe.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:58 schreef Gorro het volgende:
Je kunt je mooi verbeelden hoe het dorp en de omgeving eruit ziet, zoals je bij het lezen van een boek ook kunt.
quote:Waarschijnlijk omdat het einde zo goed is, wat je dus niet gezien hebt...
Op dinsdag 10 februari 2004 22:35 schreef fokje het volgende:[..]
Een van de weinige films die ik niet heb afgekeken, bah wat een baggerfilm, echt strontvervelend om naar te kijken. Snap ook niet waarom de score op IMDB zo hoog is.
quote:Ik vond het einde helemaal niet goed, maar juist veel te voorspelbaar.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:46 schreef MrData het volgende:[..]
Waarschijnlijk omdat het einde zo goed is, wat je dus niet gezien hebt...
Whehe, het was al weer een tijdje geleden dat een film zulke gemengde gevoelens opriep bij mensen.
quote:In mijn herinnering is de film alleen nog maar slechter geworden en zakt nog steeds verder weg, ben ik bang.
Op zaterdag 7 februari 2004 03:52 schreef Lamon het volgende:
Wow, ik kan me de dag niet herinneren dat wij het zo met elkaar oneens waren, Arcee.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 22:35 schreef fokje het volgende:
echt strontvervelend om naar te kijken.
quote:Dat einde deed me echt geen réét. Vond het net zo emotioneel beladen als Het Spel Zonder Grenzen, als iemand dat nog wat zegt.
Op dinsdag 10 februari 2004 22:46 schreef MrData het volgende:
Waarschijnlijk omdat het einde zo goed is
quote:Moet iedereen toch zelf weten? Jij heet ook niet echt Pablo Honey neem ik aan
Op woensdag 11 februari 2004 12:23 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
WAarom zijn er zoveel mannen die een vrouwengezichtje als avatar nemen? Ik vind het verwarrend...
quote:Omdat mijn sneeuwkat
Op woensdag 11 februari 2004 12:23 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
WAarom zijn er zoveel mannen die een vrouwengezichtje als avatar nemen?
Maar ik weet niet of ik hem nu nog wel wil zien. Het leek me wel heel speciaal om een film te zien die op zo'n vreemde locatie is opgenomen. Alleen waar ik niet aan dacht was dat als je de personen zou zien (in gesprek en dergelijke) dat je dan helemaal geen achtergrond hebt. Vond dat echt zo weird om te zien dat ik er eigenlijk helemaal geen zin meer in heb.
Ik moet eigenlijk wel, hij staat nu eenmaal in de top250, maar ik zal er toch echt veel moeite voor moeten doen.
Het zal absoluut wel een interessant experiment zijn om het zo te doen. Ik zag al meteen dat het een martelgang van 3 uur wordt, had de film de helft van de tijd ingenomen dan had ik er nog over nagedacht.
Ook de manier van filmen: dicht op de acteurs en beweegelijk, voegt voor mij niets toe en is alleen maar storend.
Het missen van de achtergrond decor is voor mij toch wel een rare bedoening in een film. Ik vraag mij dan ook af of de film wel geloofwaardig/ boeiend blijft. Het komt bij mij dan ook heel erg als toneel over.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 16:25 schreef Duiveltja het volgende:
Het missen van de achtergrond decor is voor mij toch wel een rare bedoening in een film. Ik vraag mij dan ook af of de film wel geloofwaardig/ boeiend blijft.
quote:Zonder de film gezien te hebben?
Het komt bij mij dan ook heel erg als toneel over.
quote:Ik vind het net helemaal niet afdoen aan het verhaal ook... het is heel interessant om gewoon te kunnen zien wat anderen op andere plaatsen doen, terwijl dat niet degenen zijn om wie het gaat in die scene.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:41 schreef SODA het volgende:[..]
Dat is juist het mooie van de film. Von Trier speelt met de elementen die een film maken en mikt in dit geval zelfs een essentieel onderdeel als een decor doodleuk overboord. Dat lijkt rigoreus, maar doet het af aan het verhaal? Of wordt juist de aandacht nu juist naar het verhaal toegetrokken? En wat maakt de geloofwaardigheid?
quote:Voor mij is de geloofwaardigheid alles in een film. Het decor de acteurs manier van filmen etc etc
Op zaterdag 14 februari 2004 16:41 schreef SODA het volgende:[..]
Dat is juist het mooie van de film. Von Trier speelt met de elementen die een film maken en mikt in dit geval zelfs een essentieel onderdeel als een decor doodleuk overboord. Dat lijkt rigoreus, maar doet het af aan het verhaal? Of wordt juist de aandacht nu juist naar het verhaal toegetrokken? En wat maakt de geloofwaardigheid?
quote:Nee dat zeg ik niet.
En zeg je nou dat toneel dus per definitie ook niet boeiend/geloofwaardig blijft?
quote:En als een van die onderdelen ontbreekt is een film voor jou bij voorbaat al ongeloofwaardig?
Op zaterdag 14 februari 2004 16:46 schreef Duiveltja het volgende:
Voor mij is de geloofwaardigheid alles in een film. Het decor de acteurs manier van filmen etc etc
quote:Wat is er dan op tegen dat het als toneel over komt?
Nee dat zeg ik niet.
quote:Deze film ontbreekt het niet aan decor lijkt me. Ze zouden dan in een lege hal spelen.
Op zaterdag 14 februari 2004 16:57 schreef SODA het volgende:[..]
En als een van die onderdelen ontbreekt is een film voor jou bij voorbaat al ongeloofwaardig?
quote:Ik heb nergens gezegt dat ik er op tegen was.
Wat is er dan op tegen dat het als toneel over komt?
quote:Het leuke aan film is dat je je er vroeg of laat toch aan over moet geven, wil je de film afkijken. Ik heb ook films uit kunnen zitten waarin God even komt buurten, waarin er ineens kikkers uit de hemel vallen, waarin hele grote of juist hele kleine beestjes een stad met de grond gelijk maken. Bij praktisch alle films wordt er je een fictieve wereld voorgeschoteld. Mits de filmmaker zijn vak verstaat, kan de toeschouwer niets anders dan het aan te nemen. Juist met die aannemelijkheid in en van het verloop van het verhaal, wordt in deze film gespeeld (lees: misbruikt).
Op zaterdag 14 februari 2004 17:08 schreef Duiveltja het volgende:
Deze film ontbreekt het niet aan decor lijkt me. Ze zouden dan in een lege hal spelen.![]()
Het zien dat er achter niks is, bemoeilijkt wel dat het speelveld een dorpje moet voorstellen.
quote:Ik las het in je eerste post als een reden waarom je em niet ging kijken..
Ik heb nergens gezegt dat ik er op tegen was.
Iets wat je overigens wel moet gaan doen, anders is het zo moeilijk praten.
Ik heb de film nog steeds niet gezien en ik denk dat ik dat maar vol ga houden.quote:Op woensdag 29 oktober 2003 16:51 schreef snoodiakk het volgende:
[..]
Het spijt me, maar dit snijdt geen hout. Dat ie dat gezegd heeft, doet mij enkel vermoeden dat Von Trier een hele grote kleuter is (nou ja, eigenlijk een kleine want zo groot is ie niet natuurlijk)..
Als je de film gezien hebt zul je wel begrijpen waarom..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt goed deze reacties!!!quote:Op maandag 24 mei 2004 00:08 schreef Daniel.San het volgende:
Net gezien, ik kan heel goed begrijpen dat de meningen rond deze film heel erg verdeeld zijn.
Ik vond hem zelf echt super stoer! echt bizar en absurd, de film was ook zeer onvoorspelbaar (ik had nog nooit gehoord over deze film)
wat ik echt gruwel cool vond was die stem die het verhaal begeleide en becommentarieerde.
ook de editing was master!!
een 10
ik spat nu bijna uitelkaar van vrolijkheid!!
raar het einde zag ik echt totaal niet aankomen.quote:Op donderdag 1 april 2004 02:01 schreef Hare het volgende:
En wat een einde, ik dacht echt van: Doe het, doe het, doe het!!!
Een film die je niet snel vergeet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.,.. Ik ben idd ook heel arrogant.![]()
![]()
quote:Op maandag 12 april 2004 16:09 schreef Echoes het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het een hele goede film. Echt heel goed acteerwerk. Nicole Kidman (O+.) kan sowieso weinig fout bij me doen, maar goed.. De verteller was ook goed, het decor vond ik origineel en leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De film heeft me niet geschokt ofzo, zoals Dancer in the Dark wel deed. Maar toch. Heel erg goed.![]()
Ik heb 'em ook net voor het eerst op TV gezien en ik vind het jammer dat ik me er niet eerder aan heb gewaagd. Wat een topfilmHet enige minpuntje vind ik het camerawerk. Dat uit de hand geschoten gebeuren hoeft van mij niet zo. Tenzij het het verhaal ten goede komt (wat hier niet zo is), kan die camera wat mij betreft lekker op een statief, dat kijkt een stuk rustiger. Maar goed, alles went en halverwege de film had ik er geen last meer van.
Verder niets dan lof. Decors zijn erg cool, de vertelwijze vind ik erg prettig (zowel de voice-over als de hoofdstukken met hun titels), het acteerwerk is dik in orde, het verhaal maakt indruk en het einde is bijzonder bevredigend. Wat kun je nog meer vragen![]()
![]()
Manderlay is het vervolg op deze film, helaas zonder Kidman.The purpose of Jesus is to flip out and smite the wicked.![]()
maar metquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 04:32 schreef Jezus_Christus het volgende:
Manderlay is het vervolg op deze film, helaas zonder Kidman.Bryce Dallas Howard
ben erg benieuwd naar Manderlay, ben alleen bang dat ie weer eens niet hier in de buurt zal worden gedraaid
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Het ontbreken van decors versterkte voor mij juist de concentratie op het verhaal en de personages, werkte eigenlijk heel goed. Sowieso vond ik dit een verrassend goede film!! Heeft me geen seconde verveeld.
Het is eigenlijk een soort van voordracht van Von Trier over het leven naar de kijker. Hij had er bijna met een schoolbord naast kunnen gaan staan
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie![]()
Ik wou hem ook graag zien en heb het 1.5 uur volgehouden maar ik was zo kapot dat ik telkens bijna in slaap viel dus uiteindelijk toch maar gaan slapen.. Jammer, maar huur hem nog wel een keer.. vond het, wat ik althans gezien heb, een erg interessante filmColdplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D![]()
Ik zie het eerder als een opstel van Von Trier over het leven wat 'ie het liefste met papier en al door de strot van z'n publiek zou willen duwen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:46 schreef kamagurka het volgende:
Het is eigenlijk een soort van voordracht van Von Trier over het leven naar de kijker. Hij had er bijna met een schoolbord naast kunnen gaan staan![]()
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Ook vannacht voor het eerst gezien. Eigelijk moest ik helemaal niks van de film hebben, vandaar dat ik hem nog nooit had gekeken. Maar damn, wat een film. Eerst zijn de decors etc. nog onwenning, maar uiteindelijk ben je verbaasd hoe goed het wel niet werkt en hoe je eigen fantasie de rest invult.
Eigelijk is het net alsof een boek wordt voorgelezen met beelden erbij. Ik kijk uit naar Manderlay.![]()
Ik heb deze film zojuist gezien en ik was zwaar onder de indruk. Niet geschikt voor filmkijkers die louter naar een film kijken voor simpel entertainment. Ik moest wel even wennen aan de set, maar na 10 minuten zat ik volledig "in" de film. Het einde was briljant
.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.![]()
Vannacht om 1:00 uur is deze strontvervelende film te zien op Nederland 2.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
En die was nog beterquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 04:32 schreef Jezus_Christus het volgende:
Manderlay is het vervolg op deze film, helaas zonder Kidman.![]()
![]()
Nog beter dan Dogvillequote:? Die ga ik maar eens op DVD bestellen dan
.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.![]()
Ik vond Manderlay niet beter dan Dogville. Hoewel de parallel met de USA wel veel sterker was.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nog beter dan Dogville? Die ga ik maar eens op DVD bestellen dan
.
![]()
Zou hem graag nog eens willen zien, paar jaar geleden ook de hele nacht verbijsterd en ontroerd naar de buis gekeken. Vanavond gaat alleen niet lukken, toch maar eens die dvd halen.
Ik kan nooit kiezen tussen Dogville en Manderlay. Bij de laatste is het allemaal wat geperfectioneerd en de boodschap is inderdaad sterken, maar de problemen tussen de karakters en het mysterie vond ik bij Dogville weer intrigerender.![]()
Ik heb zelf eerst Dogville en daarna Manderlay gezien. Ik vond de volgorde wel zo aangenaam en had het niet anders willen zien.
Het is totaal anders, maar toch gelijkend.
Feit blijft; het is film die anders is; die uitnodigt tot eigen interpretatie, maar je wel in de greep houd.
Ik hoef geen mooie settings; cast of effects te zien om een visueel orgasme te bereiken; dat gaat vanzelf als alle elementen samen kloppen.![]()
Dogville heb ik toevallig vorige week nog gezien bij Causa. Erg goed verhaal en dito acteerwerk![]()
Zometeen over 20 min. dus op Ned.2
Ik ga hem zo aanzetten en ik zie wel of ik m'n ogen tot 4 uur open kan houden![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: