De opa en oma aan mijn moederskant opa en oma + plaatsnaam
De echte vader van mijn moeder heette opa schalkie (omdat ie schalkwijk haarlem woonde)
Mijn overgrootoma heette omi.
En nu zijn ze inmiddels allemaal overleden.
Met mijn kinderen heten mijn ouders opa-opa en oma-opa (dat heeft de oudste ervan gemaakt...)
En mijn schoonouders opa en oma + voornamen
quote:Ik spreek ze niet aan met de voornaam, ik dacht dat je het over onderscheid maken had -> als je over ze praat.
Op maandag 18 augustus 2003 10:17 schreef Fio het volgende:
goh voornaam? dat verbaast me eerlijk gezegd wel een beetje. Hoewel ik mn oom en tante wel aanspreek met oom/ tante + voornaam.
Ik neem dit topic mee naar Ouder(s)
bij mijn zoontje:
Mijn moeder en schoonmoeder wilden beiden niet hetzelfde heten als hun schoonmoeder, vandaar de voornamen
.
Ouders van m'n vader: Oma en Opa Drop.
Omdat we altijd dropjes kregen als we weer gingen.
Oma en opa van vaders kant zijn inmiddels overleden, maar oma en opa van moeders kant zijn nog steeds alive, kicking en nooit thuis, omdat ze het veelste druk hebben met allerlei oma&opa-dingen.
Nu worden ze oma en opa zomerhuisje genoemd door m'n nichtjes van 5 en 11. Dit omdat ze een hok op de achterste plaats hebben, waar opa 's zomers altijd z'n middagdutje doet.
Ik en m'n broertje noemen ze nu gewoon oma en opa... we hebben er van ieders nog ééntje, dus er is ook geen verwarring mogelijk.
quote:Zo een originele familie hoor.
Op maandag 18 augustus 2003 15:21 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Vroeger:
Ouders van m'n moeder: Oma en Opa Lotje.
Vernoemd naar de gelijknamige Yorkshire terrier.Ouders van m'n vader: Oma en Opa Drop.
Omdat we altijd dropjes kregen als we weer gingen.
....Nu worden ze oma en opa zomerhuisje genoemd door m'n nichtjes van 5 en 11. Dit omdat ze een hok op de achterste plaats hebben, waar opa 's zomers altijd z'n middagdutje doet.
Opa en Oma van mijn stiefvaders kant, ook hetzelfde maar met hun eigen achternaam. En mijn broertje noemde die opa altijd opa chaggie. omdat ie altijd shag rookte. Maar beslist geen voornamen bij ons in huis, dan kreeg je echt een draai om de oren.
Natuurlijk wel tantes en ooms maar wel met tante of oom ervoor.
Behalve mijn ene opa's vriendin, die hij kreeg nadat oma overleden was, wij noemden haar tante Dien.
Ze zijn allemaal overleden helaas.
Christan noemt zijn drie opa's en twee oma's opa en oma Voornaam, nou ja oma Blanche heet oma Plons, en opa Harry heet opa Haddy
Bij de anderen gaat het goed
Mijn zoontje heeft drie opa's en twee oma's.
Opa + achternaam
Opa voornaam en Oma
Opa en Oma
En mijn helaas overleden opa was O.Opa
[Dit bericht is gewijzigd door Formie op 18-08-2003 19:54]
De ouders van mijn liefje zijn gescheiden. De vader is homo en heeft een vriend. Als de moeder nu ook nog een vriend krijgt hebben de kinderen 4 opa's en 2 oma's
quote:jemig dat wordt nog ingewikkeld voor die kinderen. En dan kunnen ze niet eens zeggen dat ze naar opa en oma gaan. Aan de andere kant weet je natuurlijk wel weer meteen over wie ze het hebben als ze naar opa en opa gaan.
Op vrijdag 29 augustus 2003 11:37 schreef Nevellineke het volgende:
Dat gaat nog lachen geven als k ooit kinderen krijg:De ouders van mijn liefje zijn gescheiden. De vader is homo en heeft een vriend. Als de moeder nu ook nog een vriend krijgt hebben de kinderen 4 opa's en 2 oma's
Mijn ouders heten dus Opa en Oma Kinderwagens en mijn schoonouders heten Opa en Oma Barbies
Mwoeah ik wil niets met mijn andere opa en oma te maken hebben, dus als ik het erover heb met mijn ouders dan is het altijd "je vader, jouw moeder" of met bekenden; "de moeder van.."..
Mijn andere opa is dood..
Opa vaders kant --> zien we niet, toen we hem wel zagen was het gewoon Opa.
Vriendin van Opa vaders kant --> Tante Martha
Opa moeders kant --> nooit gekend
Dus ik heb zeg maar zoalang ik me kan herinneren maar 1 opa en 1 oma gehad (in leven dus). Deze zijn allebei pas overleden.
Maar als ik het over een van mn oma's of opa's heb, dan noem ik ze gewoon bij hun voornaam. Ik zie niet in waarom ik ze anders zou moeten noemen. Ze hebben niets voor niets een naam (gekregen).
Dus ik heb zeg maar zoalang ik me kan herinneren maar 1 opa en 1 oma gehad (in leven dus). Deze zijn allebei pas overleden.
Maar als ik het over een van mn oma's of opa's heb, dan noem ik ze gewoon bij hun voornaam. Ik zie niet in waarom ik ze anders zou moeten noemen. Ze hebben niets voor niets een naam (gekregen).
Edit - natuurlijk wel met het woordje oma of opa ervoor. En wat betreft mn ooms en tante's, gewoon bij hun voornaam, zonder dat ik er tante of oom bij zeg.
Maar als ik over mijn ooms of tantes praat,dan zeg ik wel, nou mijn tante x heeft vandaag...blalbla...
[Dit bericht is gewijzigd door amaranta op 30-08-2003 10:13]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |