abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12519260
Dat was altijd Opa + Oma Tuk en Opa + Oma Oldemarkt. Plaatsnamen dus.
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_12519408
De opa en oma aan mijn vaders kant waren opa en oma + achternaam

De opa en oma aan mijn moederskant opa en oma + plaatsnaam

De echte vader van mijn moeder heette opa schalkie (omdat ie schalkwijk haarlem woonde)

Mijn overgrootoma heette omi.

En nu zijn ze inmiddels allemaal overleden.

Met mijn kinderen heten mijn ouders opa-opa en oma-opa (dat heeft de oudste ervan gemaakt...)
En mijn schoonouders opa en oma + voornamen

pi_12519759
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 10:17 schreef Fio het volgende:
goh voornaam? dat verbaast me eerlijk gezegd wel een beetje. Hoewel ik mn oom en tante wel aanspreek met oom/ tante + voornaam.
Ik spreek ze niet aan met de voornaam, ik dacht dat je het over onderscheid maken had -> als je over ze praat.
Aanspreken gewoon met opa of oma.
Ooms en tantes aanspreken met voornaam
yankee charlie dinges
  FOK!fossiel maandag 18 augustus 2003 @ 12:13:00 #29
2628 Karin
pi_12520039
De opa en oma aan mijn vaders kant waren dat ik nog jong was overleden dus dat probleem hadden wij niet zo. Wel noemde wij onze overgrootoma "ouwe oma".

Ik neem dit topic mee naar Ouder(s)

maandag 18 augustus 2003 @ 13:01:53 #30
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12521215
  • oma van mijn vader was: ouwe oma [achternaam]
  • oma's van mijn moeder waren: opoe (moeder van mijn opa) en oma [achternaam] ((stief-)moeder van mijn oma)
  • mijn opa's en oma's noem(d)en we: opa en oma [achternaam]
  • bij mijn zoontje:

• de overgrootouders heten: opi en omi [achternaam]
  • de opa's en oma's: opa [voornaam] en oma [voornaam]
  • Mijn moeder en schoonmoeder wilden beiden niet hetzelfde heten als hun schoonmoeder, vandaar de voornamen .

"Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
      maandag 18 augustus 2003 @ 13:03:26 #31
    30961 Knaller
    knalt er op los
    pi_12521245
    Ik noemde ze opa [naam] en oma [naam]...
    "A single rose can be my garden, a single friend my world."
      maandag 18 augustus 2003 @ 15:21:57 #32
    44200 Sjeekie_Beekie
    Beter te laat, dan over tijd!
    pi_12524595
    Vroeger:
    Ouders van m'n moeder: Oma en Opa Lotje.
    Vernoemd naar de gelijknamige Yorkshire terrier.

Ouders van m'n vader: Oma en Opa Drop.
    Omdat we altijd dropjes kregen als we weer gingen.

Oma en opa van vaders kant zijn inmiddels overleden, maar oma en opa van moeders kant zijn nog steeds alive, kicking en nooit thuis, omdat ze het veelste druk hebben met allerlei oma&opa-dingen.

Nu worden ze oma en opa zomerhuisje genoemd door m'n nichtjes van 5 en 11. Dit omdat ze een hok op de achterste plaats hebben, waar opa 's zomers altijd z'n middagdutje doet.

Ik en m'n broertje noemen ze nu gewoon oma en opa... we hebben er van ieders nog ééntje, dus er is ook geen verwarring mogelijk.

Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
    Oudste, Jongste en Lara
    Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
    pi_12524736
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2003 15:21 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
    Vroeger:
    Ouders van m'n moeder: Oma en Opa Lotje.
    Vernoemd naar de gelijknamige Yorkshire terrier.

Ouders van m'n vader: Oma en Opa Drop.
    Omdat we altijd dropjes kregen als we weer gingen.
    ....

Nu worden ze oma en opa zomerhuisje genoemd door m'n nichtjes van 5 en 11. Dit omdat ze een hok op de achterste plaats hebben, waar opa 's zomers altijd z'n middagdutje doet.

Zo een originele familie hoor.
    pi_12525389
    Opa en Oma van mijn moeders kant. Opa - Achternaam Oma Achternaam.
    Maar we noemden ze gewoon opa en oma als we hun aanspraken.

Opa en Oma van mijn stiefvaders kant, ook hetzelfde maar met hun eigen achternaam. En mijn broertje noemde die opa altijd opa chaggie. omdat ie altijd shag rookte. Maar beslist geen voornamen bij ons in huis, dan kreeg je echt een draai om de oren.
    Natuurlijk wel tantes en ooms maar wel met tante of oom ervoor.

maandag 18 augustus 2003 @ 15:54:26 #35
    60089 ljurk9
    Helloooo Newman
    pi_12525460
    Opa en Oma en andere kant: Pake en Beppe..

Ik kom dus uit Friesland

Seinfeld Rulez!
      Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 augustus 2003 @ 17:18:37 #36
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_12528038
    Mijn opa's en oma's heetten opa en oma Achternaam

Behalve mijn ene opa's vriendin, die hij kreeg nadat oma overleden was, wij noemden haar tante Dien.

Ze zijn allemaal overleden helaas.

Christan noemt zijn drie opa's en twee oma's opa en oma Voornaam, nou ja oma Blanche heet oma Plons, en opa Harry heet opa Haddy Bij de anderen gaat het goed

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_12528427
    Hier worden de oma's+ opa bij hun achternaam genoemd, het is dus opa+opa Koopman en oma Schuit
    pi_12531686
    ik noemde vroeger, de ouders van mijn moeder, opa en oma, en de ouders van mijn vader, opa en oma Utrecht (al woonde ze alle vier in Utrecht )
    Later noemde ik mijn opa Utrecht Oop.

Mijn zoontje heeft drie opa's en twee oma's.
    Opa + achternaam
    Opa voornaam en Oma
    Opa en Oma
    En mijn helaas overleden opa was O.Opa

[Dit bericht is gewijzigd door Formie op 18-08-2003 19:54]

Wees trots op je zelf!
    pi_12531700
    Oma en Opa. U, Uw.
    [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/260734]meest geniale topic allertijden[/url] MPTSGYDWKKCBJPGXXDR
    pi_12803437
    Dat gaat nog lachen geven als k ooit kinderen krijg:

De ouders van mijn liefje zijn gescheiden. De vader is homo en heeft een vriend. Als de moeder nu ook nog een vriend krijgt hebben de kinderen 4 opa's en 2 oma's

pi_12807971
    quote:
    Op vrijdag 29 augustus 2003 11:37 schreef Nevellineke het volgende:
    Dat gaat nog lachen geven als k ooit kinderen krijg:

De ouders van mijn liefje zijn gescheiden. De vader is homo en heeft een vriend. Als de moeder nu ook nog een vriend krijgt hebben de kinderen 4 opa's en 2 oma's

jemig dat wordt nog ingewikkeld voor die kinderen. En dan kunnen ze niet eens zeggen dat ze naar opa en oma gaan. Aan de andere kant weet je natuurlijk wel weer meteen over wie ze het hebben als ze naar opa en opa gaan.
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 augustus 2003 @ 16:35:20 #42
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_12811260
    Voor het kind is dat helemaal geen probleem. Het weet immers niet anders Pas als ze op school zitten of zo, krijgen ze het besef dat andere kinderen dat niet hebben Dan leg je het gewoon uit
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      vrijdag 29 augustus 2003 @ 16:38:07 #43
    30106 Hiawatha
    Had ie nu maar een camera.....
      † In Memoriam † vrijdag 29 augustus 2003 @ 16:39:21 #44
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_12811358
    Ik noemde mijn opa en oma gewoon opa en oma. René noemt mijn ouders opa, oma Koen En mijn schoonouders noemt ze opa Theo en oma Adé.
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_12819811
    Ik noemde mijn opa en oma's altijd bij hun achternaam. Dus opa achternaam.
    Dat wilde ik ook zo bij mijn kinders, en ik weet dat beide ouders dat ook liever zo hebben.
    Wat ik zelf altijd vreselijk vond was Oma Kippehok en Opa Wagentje om maar wat te noemen, wat je soms in rouwadvertenties leest.
    Maarrrrrrr.... kindertjes maken hun eigen regels...

Mijn ouders heten dus Opa en Oma Kinderwagens en mijn schoonouders heten Opa en Oma Barbies

Screw them.
    We're going home.
    pi_12825984
    Oma.. Of soms opoe voor de grap, omdat ze sinds een halfjaar d'r eerste achterkleinkind heeft gekregen

Mwoeah ik wil niets met mijn andere opa en oma te maken hebben, dus als ik het erover heb met mijn ouders dan is het altijd "je vader, jouw moeder" of met bekenden; "de moeder van.."..

Mijn andere opa is dood..

zaterdag 30 augustus 2003 @ 09:59:07 #47
    8669 Qarinx
    Fashionista!
    pi_12826012
    Oma moeders kant --> Yaya
    Oma vaders kant --> Oma.. vroeger altijd Oma boterkoek, want ze kon heel goed boterkoek bakken en dat bakte ze ook altijd wanneer er visite was. Maar op een gegeven moment mochten we haar niet meer zo noemen, omdat ze vond dat we daar te oud voor waren.

Opa vaders kant --> zien we niet, toen we hem wel zagen was het gewoon Opa.
    Vriendin van Opa vaders kant --> Tante Martha
    Opa moeders kant --> nooit gekend

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
    pi_12826032
    Mijn opa's en oma's gewoon achternaam.
    Opa's overleden, mijn oma's gingen naar hetzelfde bejaarden tehuis, en toen werden ze voor onze zoon beneden en boven oma
    omdat de 1 een verdieping lager woonde als de ander
    pi_12826080
    Ik heb geen opa's en oma's meer.
    Mijn oma aan mn moeders kant is overleden toen ik net geboren was, en mn opa aan mn vaders kant is overleden toen ik 11/12 was.

Dus ik heb zeg maar zoalang ik me kan herinneren maar 1 opa en 1 oma gehad (in leven dus). Deze zijn allebei pas overleden.

Maar als ik het over een van mn oma's of opa's heb, dan noem ik ze gewoon bij hun voornaam. Ik zie niet in waarom ik ze anders zou moeten noemen. Ze hebben niets voor niets een naam (gekregen).

pi_12826109
    Ik heb geen opa's en oma's meer.
    Mijn oma aan mn moeders kant is overleden toen ik net geboren was, en mn opa aan mn vaders kant is overleden toen ik 11/12 was.

Dus ik heb zeg maar zoalang ik me kan herinneren maar 1 opa en 1 oma gehad (in leven dus). Deze zijn allebei pas overleden.

Maar als ik het over een van mn oma's of opa's heb, dan noem ik ze gewoon bij hun voornaam. Ik zie niet in waarom ik ze anders zou moeten noemen. Ze hebben niets voor niets een naam (gekregen).

Edit - natuurlijk wel met het woordje oma of opa ervoor. En wat betreft mn ooms en tante's, gewoon bij hun voornaam, zonder dat ik er tante of oom bij zeg.

Maar als ik over mijn ooms of tantes praat,dan zeg ik wel, nou mijn tante x heeft vandaag...blalbla...

[Dit bericht is gewijzigd door amaranta op 30-08-2003 10:13]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')