quote:Da's verrekte handig.. nu nog ff FTP acces :p
Op donderdag 21 augustus 2003 13:20 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Er is GEEN excuus meer: plaatjes-resizer!
En hij gebruikt nog een resampler, dus het ziet er wel honderd keer beter uit dan met paint.
quote:bij webspace-aanbieders als lycos kan je gebruik maken van web-ftp
Op donderdag 21 augustus 2003 16:59 schreef NoFeary het volgende:[..]
Da's verrekte handig.. nu nog ff FTP acces :p
quote:dat is winbar
Op donderdag 21 augustus 2003 11:26 schreef Dropslurf het volgende:[..]
Hoe heet dat tooltje ook al weer? (die balk bovenin je desktop)
Normale grootte hier: http://members.chello.nl/g.gaasbeek1/desktop.JPG
Edit: vat alleen dat resize gebeuren niet helemaal. Dat werd toch automatisch gedaan
Tenminste, bij mij fokte het de lay-out niet op. hehehe
Slarioux, je was er snel bij.
[Dit bericht is gewijzigd door Miro op 21-08-2003 20:17]
quote:Niet iedereen gebruikt Internet Explorer
Op donderdag 21 augustus 2003 20:06 schreef Miro het volgende:
Tenminste, bij mij fokte het de lay-out niet op. heheheSlarioux, je was er snel bij.
En bovendien is die autoresize heel erg lelijk en worden de topics er niet kleiner van .
quote:Met welk progje tover je die links/info tevoorschijn?
Op maandag 18 augustus 2003 16:15 schreef DiRolo het volgende:
quote:Gezien het feit dat er Coolmon (!) op de desktop staat, zal dat het wel zijn
Op donderdag 21 augustus 2003 20:52 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Met welk progje tover je die links/info tevoorschijn?
quote:Ik vind dat jij een hele gave achtergrond hebt en ik zou graag willen weten waar je die vandaan hebt
Op zondag 17 augustus 2003 13:40 schreef Slarioux het volgende:
Daar gaan we weer.
En resize die screenshots!
Dit kan met elk willekeurig programma, zoals IrfanView en Paint. Paint zit in Windows, en IrfanView kan je downloaden met Google. Geef je plaatjes een maximale breedte van 550 pixels en de layout blijft goed.
Doe je dit niet, dan zijn wij gedwongen er een lelijk linkje van te maken, en daar wordt niemand blij van.
quote:En ik vind de jouwe ook geweldig
Op zondag 17 augustus 2003 14:17 schreef progje het volgende:
[afbeelding]
quote:Die heb ik van DeviantArt.com, maar heb hem voor je gemirrored, en voo de rest ook:
Op donderdag 21 augustus 2003 21:11 schreef Faithz het volgende:[..]
Ik vind dat jij een hele gave achtergrond hebt en ik zou graag willen weten waar je die vandaan hebt
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 20:06 schreef Miro het volgende:
De mijne, sinds deze week.Normale grootte hier: http://members.chello.nl/g.gaasbeek1/desktop.JPG
code:geeft[url=http://members.chello.nl/g.gaasbeek1/desktop.JPG]
[img]http://members.chello.nl/g.gaasbeek1/desktop550.jpg[/img][/url]
clickable
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 21-08-2003 22:14]
quote:Het is misschien een geinig idee om even het automatische schikken van de pictogrammen op je desktop, uit te zetten.
Op donderdag 21 augustus 2003 20:32 schreef Super Snackman het volgende:
[afbeelding]
Dan kan je de helft van de snelkoppelingen naar de rechterkant van het scherm verschuiven, zodat je vrij zicht op die kitten hebt.
quote:Kijk, zo leer ik nog eens wat op deze donderdagavond.
Op donderdag 21 augustus 2003 22:10 schreef Jordy-B het volgende:[..]
code:geeft[url=http://members.chello.nl/g.gaasbeek1/desktop.JPG]
[afbeelding][/url]
[afbeelding]clickable
quote:Ah je, dat doe ik wel eens. En dan klik ik in een nuvere bui weer eens op automatisch schikken, kan ik opnieuw beginnen.
Op donderdag 21 augustus 2003 22:13 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Het is misschien een geinig idee om even het automatische schikken van de pictogrammen op je desktop, uit te zetten.
Dan kan je de helft van de snelkoppelingen naar de rechterkant van het scherm verschuiven, zodat je vrij zicht op die kitten hebt.
Windows...
Windows...
Geen 1 Enlightenment 17 desktop of een Wmaker? op unix kisje?
Damnz
quote:Geef het goeie voorbeeld zou ik zeggen.
Op vrijdag 22 augustus 2003 18:44 schreef 0d1n het volgende:
Windows..
Even later...Windows...
Windows...
Geen 1 Enlightenment 17 desktop of een Wmaker? op unix kisje?
Damnz
hehe toch gelukt.
Ik heb die linker er zelf bij gezet.
Is eigenlijk de eerste keer dat beetje bezig ben geweest met een grafisch paket. Dus niet te hard afkraken aub
quote:Heb je ook een grote versie?
Op vrijdag 22 augustus 2003 19:10 schreef SHERMAN het volgende:
hehe toch gelukt.Ik heb die linker er zelf bij gezet.
En het verkleinen van een plaatje kan je het beste doen met de resizer-tool, waarvan onderaan de vorige pagina een linkje staat, of met het uiterst handige (gratis!) programma irfanview. Bij deze twee opties wordt het plaatje geresampled na het resizen, zodat je een wat minder blokkerig (en dus mooier) eindresultaat krijgt.
Wat je doet is het volgende:
je laat je desktop zien (windowstoets+D), vervolgens druk je op Print Screen. In irfanview (of paint) geeft je CTR+V (plakken). Dit plaatje sla je vervolgens op als iets als "Desktop.JPG". Vervolgens ga je het plaatje verkleinen. Bij irfanview doe je dit door CRTL+R te geven. Één na beste filter gebruiken (de beste geeft soms vreemde vervormingen), en resizen tot 300-500 pixels breed (breedte/hoogteverhoudingen gelijk houden). Dit vervolgens opslaan als iets als "Desktop_t.jpg".
Bij de resizer-tool moet je gewoon "desktop.jpg" uploaden (duurt even), kan je de breedte instellen en krijg je vanzelf een tumbje terug.
vervolgens zet je het neer als
code:Ohja... beschouw verkleinen van plaatjes dmv[url=<URL>/desktop.jpg][img]<URL>/desktop_t.jpg[/img][/url]
code:maar als verboden. Behalve dat het er ongelovelijk beroerd uitziet, heeft het totaal geen nut qua bandbreedte, en op zo'n manier resizen kan de layout zelf ook wel...[img,<breedte>,<hoogte>]<URL>/desktop.jpg[/img]
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 22-08-2003 20:00]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |